Kesäkuntoon kotitreenillä! Huhtikuun startti!

Aloitetaanpas huhtikuun treenit uuteen keskusteluun kun maaliskuinen on mennyt jo pitkäksi. Vanhat ja uudet tervetuloa mukaan!

Maaliskuussa huhkittiin Jillian Michaelsin tahtiin ja sama jatkuu huhtikuussakin.

Vaihtoehtoja treeneihin on kaksi: videot löytyvät youtubesta.
1. Jillian Michaels 30 day shred
2. Jillian Micheals ripped in 30

Jillian Michaelsin videoiden kesto on 30 minuuttia ja se sisältää lämmittelyn ja venyttelyn. Tämä on helppo sijoittaa johonkin kohtaan päivää näppärästi muiden hommien ohella eikä vie paljoa aikaa! Molemmissa treenivaihtoehdoissa tehdään suoritus kerran päivässä 30 päivän ajan ilman taukoja. Tietysti jokainen on vastuussa itsestään ja jos pitää pitää välipäivä niin silloin se vaan on pidettävä. Ei ole tarkoitus, että tässä lähdetään kroppaa rikkomaan vaan ihan omien tuntemusten mukaan.

Jos haluaa, niin lisähaasteeksi voi ottaa lankku-&kyykkyhaasteen.

Uutena mukaan tuleville suosittelen vaihtoehtoa 1. sillä itse olen ainakin ymmärtänyt sen olevan vähän helpompi nettikeskustelujen perusteella. Hien saa lentämään ja paikat kipeäksi molemmilla! Videot ovat englanniksi, mutta sitä ei kannata pelätä.. liikkeet ovat simppeleitä ja niiden suorittamiseen ei kielitaitoa tarvita. Treeneissä tarvitsee käsipainot (1-2,5 kg omasta lähtötasosta riippuen), mutta vesipullot käyvät myös oikein hyvin alussa. Itse olen tehnyt Jillianin treenit pääsääntöisesti ilman kenkiä.

Kuka on mukana? :)

Tässä vielä linkki maaliskuun keskusteluun, josta voi käydä lukemassa tunnelmia: http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/2335811-kotitreenihaaste-kaipaako-kroppasi-kiinteytysta/



Videot treeneihin:

30 day shred
Level 1: Jillian Michaels 30 Day Shred: Level 1 - YouTube
Level 2 Jillian Michael's 30 day shred level 2 - YouTube
Level 3 30DS Lvl 3 - YouTube
Ideana, että jokaista leveliä suoritetaan kerran päivässä 10 päivän ajan, jonka jälkeen siirrytään seuraavalle levelille jne.. kesto 30 minuuttia/päivä.

Ripped in 30
Week 1 [Jillian Michaels] - Ripped In 30 - Week 1 - Full HD 2014 - YouTube
Week 2 [Jillian Michaels] - Ripped In 30 - Week 2 - Full HD 2014 - YouTube
Week 3 [Jillian Michaels] - Ripped In 30 - Week 3 - Full HD 2014 - YouTube
Week 4 Jillian Michaels Ripped In 30 Week 4 - YouTube
Ideana, että 7 päivää yhtä videota joka päivä ennen seuraavaan viikkoon siirtymistä. Kesto 30 minuuttia/päivä.

Lisähaasteeksi voi ottaa lankut&kyykyt kumpaan tahansa JM:n (Jillian Michaelsin) videotreeniin:



 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Alfa Lyrae
Lisätään tänne maaliskuun viestiketjun toiveesta myös nämä 30 minuutin kotitreeni videot. Näitä ei ole pakko suorittaa, mutta jos haluaa vaihtelua niin tässä on hyviä vaihtoehtoja. Näillä voi tehdä täsmä treeniä sinne, mitkä omasta mielestä kaipaa enemmän harjoitusta. Itsellä ainakin on yläkroppa ja käsivarret olleet aina se heikko kohta, jonne saisi sitä voimaa tulla lisää.

2xHIIT
HIIT Workout for Fat Loss - FitnessBlender.com's At Home HIIT Workout Program for Weight Loss - YouTube
HIIT Cardio and Abs Workout - 30 Minute At Home HIIT Workout with Abs Exercises - YouTube


Vatsalihakset á la Jillian:
Jillian MIchaels: Killer ABS Level 1 - YouTube
Jillian Michaels: 6 Week Six-Pack Abs Workout- Level 1 - YouTube

Pylly&reisi:
Brutal Butt & Thigh Workout - 30 Minute Lower Body Sculpting - Drop it Like a Squat! - YouTube
30 Minute Booty Boot Camp - Butt and Thigh Workout - YouTube

Kädet ja ylävartalo:
No Equipment Upper Body Workout for Great Arms, Shoulders and Upper Back - YouTube
Personal Training With Jackie: Upper Body - YouTube

Nyt porukkaa mukaan ilmoittautumaan! :)
 
"una"
päivä 3. hitto että tossa tulee hiki!:D ja joka paikka on vieläkin kipee.lankkuhaasteen otin lisäks ja muutamat ylimääräiset vatsat. pysyin lankussa 20 sek. ja seki oli tuskaa!!miten voi olla 5min mahdollista?:)
 
"Vaapula"
[QUOTE="una";29709402]päivä 3. hitto että tossa tulee hiki!:D ja joka paikka on vieläkin kipee.lankkuhaasteen otin lisäks ja muutamat ylimääräiset vatsat. pysyin lankussa 20 sek. ja seki oli tuskaa!!miten voi olla 5min mahdollista?:)[/QUOTE]

No mulla oli samat tuskat alussa sen 20s kanssa mut nyt menee yhteen pötköön jo 1 min 35s. Päivä 20 menossa. Mulla helpotti 4. Aamuna se pahin lihaskipu et ehkä sullakin huomenna jo parempi. :)
 
"una"
päivä 5. oon tehny ny 2 pvää sekä tota shredii että rippedii, ku tuntu ettei kumpikaan yksin riitä ja tänää tuntu että vittu mitä touhuu..! luovuttaa ei voi ku kaikki kaverit on että en kuitenkaa jaksa ja muutosta ei kuitenkaa tuu ja plaaplaa haluun lyödä niille luun kurkkuu :D katellu noit inspiraatiokuvii ja en kyl huomaa mitää ihmeellistä mussa, vähän ehkä kiinteenpi olo ja vatsassa on kyl sellai jännä viiva niinku et ylävatsalihakset ehkä siellä ilmottaa itestään? huoh.. what did i get my self into... :D
 
"Sohvaperuna"
[QUOTE="una";29717590]päivä 5. oon tehny ny 2 pvää sekä tota shredii että rippedii, ku tuntu ettei kumpikaan yksin riitä ja tänää tuntu että vittu mitä touhuu..! luovuttaa ei voi ku kaikki kaverit on että en kuitenkaa jaksa ja muutosta ei kuitenkaa tuu ja plaaplaa haluun lyödä niille luun kurkkuu :D katellu noit inspiraatiokuvii ja en kyl huomaa mitää ihmeellistä mussa, vähän ehkä kiinteenpi olo ja vatsassa on kyl sellai jännä viiva niinku et ylävatsalihakset ehkä siellä ilmottaa itestään? huoh.. what did i get my self into... :D[/QUOTE]

Eipä ne tulokset varmaankaan viidessä päivässä näy...

Minä aloitin tällä viikolla tuota 1-tason JM-jumppaa. Osa liikkeistä sellaisia, joita en jaksa tehdä loppuun asti. Rapakunnossa siis olen. Muuta ongelmaa ei kuitenkaan ole, kuin se, että ojentajat on ihan järkyttävän kipeät. Käsien koukistaminen sattuu sairaan paljon. Tämä siitä huolimatta, että venyttelin ojentajat joka jumppakerran jälkeen huolellisesti. Meneekö tämä ohi?

Tällä viikolla siis 3 iltana tämä jumppa, 2 x uinti (1000 m) ja yksi 45 minuutin pyöräilylenkki. =)
 
"Meikku83"
Menee ohi! Mulla meni ainakin! Olikohan 4 ekaa päivää pahimmat.
Kerkesin tehdä 25 päivää Jillianiania kunnes toinen nilkka rasittui liikaa.
Nyt lepäilen ja toivon että huhtikuussa pääsen aloittamaan uudestaan.
Millainen tuo ripped in on? Haastavampi /vaikeampi/ tehokkaampi..?
 
"una"
^ musta toi ripped on helpompi, pari haastavampaa liikettä, mutta yleisesti ottaen helpompi. vaikka ihan yhtä hiki siinäki tulee :D

day 8 tänään:) oon niin koukussa ja mun perse näyttää sika paljon paremmalta kuin ekana pvänä ;)
 
Sello harmaana
Oon mukana myös huhtikuun haasteessa :)

Mulla loppuu 30Day shred huomenna, eli 31.3. Ehkä pidän siinä välipäivän ennenkuin aloitan ton Ripped in 30. Näytti aika samantyyppiseltä kuin shred, kun äkkiä katselin ton ekan viikon ohjelman läpi. Siinä sanottiin, että treenaa 5-6 päivää viikossa ja muista pitää vähintään yksi lepopäivä. Eli tätä ei siis vedetäkään 30 päivää putkeen?
 
"Vaapula"
[QUOTE="una";29709698]^ kiva tietää että toivoa viel on :D saako udella onko tapahtunu muutosta?[/QUOTE]

Joo on! Useampi sentti lähtenyt mitoista ja valokuvissa selvä muutos. Six pac alkaa näkymään jo. Paino ei ole tippunut kuin 1,2kg, mutta ei ollutkaan kun nelisen kiloa pudotettavaa. Bmi 22.
 
Sello harmaana
[QUOTE="sarppa";29730203]Ajattelin tuota ensimmäistä jumppaa ruveta tekemään huhtikuu kun starttaa. Kauanko teette aina yhtä liikettä?[/QUOTE]

Joitain liikkeitä tehdään 30sek (suurinta osaa tehdään ton verran) ja joitain 1min. Molemmat Jillianin ohjelmat menee 3-2-1 systeemillä, eli ensin tehdään 3min voimaharjoittelua, sitten 2min kardiotreeniä ja lopuksi 1min vatsalihaksia.
Kolme tuollaista kierrosta per jumppa, eli joka kierroksella on eri voima-, kardio- ja vatsalihasliikkeet.

Kannattaa katsoa vaikka yksi jakso sitä 30Day shrediä (level1) etukäteen ja koittaa liikkeitä, jos eivät oo ennestään tuttuja, niin ei mene sitten montaa jumppakertaa niiden opetteluun :)
 
"meikku83"
Täällä ollaan henkisesti mukana vielä, nilkka edelleen niin kipeä että nuo 5 viimeistä haastepäivää jäivät väliin.
Huhtikuun alusta kuitenkin alkaa DIEETTI, ja siihen vaikka tuo ripped in,jos vaan nilkka kestää. Voi olla että vähän helpotettuna täytyy vetää.
 
"salma"
Heips!

Seurasin tuota teidän ekaa ketjua ja nyt päätin lähteä mukaan tähän. Painoa mulla on joku 60kg ja pituutta 163cm. Lenkkeilen vähän laiskasti lasten kanssa mutta eiköhän tästä kevaan edetessä piristytä.

Mulle ongelmakohtia kropassa täl hetkel on jenkkakahvat. Raskauden jälkeen menis muuten omat vanhat housut mutta noist kahvoista ottaa kiinni. Tietysti pyöreämpi peppu ja kiinteämmät käsivarret ja allit ois kivat! :)

No, huomenna alkaa sitte! IIks!! Olen kyl ihan rapakunnossa mut yritetään.
 
Tämän kirjoitin tuonne maalikuun puolelle, mutta laitanpa tännekin..

Tervehdys täältäkin.. nyt alkaa taas henki kulkea siihen malliin, että voi jatkaa taas 30 day shrediä. Jatkan siitä mihin jäin eli level 2 jäi viimeinen päivä suorittamatta. Ihan on tympinyt tämä flunssa niin paljon, etten ole käynyt edes lukemassa näitä teidän treeni juttuja. Nyt tulin lukemaan taas ja voi että miten kivasti tuntuu monilla menneen ja toisilla taas harmillisesti ongelmia jalkojen kanssa. Oletteko venytelleet iltaisin aina erikseen?? Minulla ainakin huomaa, että jos ei ollut illasta venytellyt parikymmentä minuuttia niin kyllä alkoi jaloissa tuntumaan seuraavana päivänä.

Mies otti kuvat äsken tämän päivän tilanteesta.. eli nyt olen ollut 7 päivää tekemättä mitään ja siis 11 päivää haastetta vielä jäljellä, mutta aina minun silmiin näyttää äsken otettu oikean puolimmainen kuva paremmalta kuin mitä alkukuusta otettu.

Ja mitat alussa ja nyt:

Rinnanympärys: 95 -> 93 cm
Vyötärö: 76 -> 72,5 cm
Lantio: 96 -> 94 cm
Reisi 53 -> 52 cm
Käsivarsi 29,5 -> 29cm
Paino 67,5 kg -> 65,4 kg
Pituus on 173 cm.

Äääh.. en saa kuvaa liitettyä suoraan tähän viestiin, mutta käykää katsomassa aijaan sivuilta Maaliskuun alku -> loppu - Aijaa.com
 
Tuli tuossa mieleeni, että moni näkee täällä tuon minun kroppakuvan ja tuumii, että eihän lähtökohtakaan ole ollut edes mikään paha, joten ajattelin laittaa pari kuvaa siitä mistä aloitin viime syksynä.

Kuvat ovat vuodelta 2012, koska viime vuodelta en löytänyt itsestäni oikeastaan yhtään kuvaa missä ei olisi jotain mikä peittää "näkymän". 2012 vuoden kuvissa painan 75-76 kg, mutta viime syksynä painoin 82,5 kg eli makkaraa oli vyötäröllä enemmän kuin noissa kuvissa. Se oli tilanne ennen kuin aloitin tämän urakan ja jonka päätepisteessä olen nyt painon pudotuksen suhteen.. nyt on enää tarve kiinteytyä. 2013 marraskuun alussa aloitin vähentämällä sokerit ja viljat mahdollisimman vähiin ja lisäämällä kasviksia, salaattia, juureksia, marjoja, vihanneksia.. sen jälkeen paino on tippunut tämän päiväisiin lukemiin. Helmikuussa 2013 painoin enimmilläni synnytyssalissa 92 kg, josta osa oli tosin myös turvotusta. Imetys ei laihduttanut minua, mutta eipä toisaalta lihottanutkaan. Vasta imetyksen lopetus sai painon pudottamisen starttaamaan marraskuussa.

Minä vuonna 2012 - Aijaa.com

Minä vuonna 2012 - Aijaa.com
 
"Paa"
Kiva kun oot tervehtynyt Black Milk! Minäkin kyllä huomaan eron kuvissasi, mahtavaa :)

Mulla day9/ level1. Tätä on mukava kyllä tehdä ja tuloksia tulee nopsaan, mutta saa nähdä kuinka jatkossa sitten jatkan, koska sen verran laiska oon, että tuskin joka päivä jaksan liikkua. Mutta ensin haaste loppuun ja sitten perään ehkä Ripped ja katsotaan taas uudestaan.
 
Rouva V
Hienosti Black Milkillä lähtenyt senttejä pitkin ja poikin kroppaa, ihan mielettömän paljon. Ja vielä on monta päivää aikaa tehdä tulosta.

Day 9, suoritettu, juoksu vaihtui tänään kävelyyn. Josko noi penikat rupeais helpottaan jossain vaiheessa, pääsis taas juoksemaan. Tämä 1 vaihe ruppee jo tökkimään, onneksi huomenna on viimeinen päivä ja pääsee uuden kimppuun.
 
Kokeilin tuota ripped... eka viikkoo ja tuumasin että voisihan tähän mukaan lähteä. Hiki tuli ja jalat tärisee. Kyykky- ja lankkuhaasteetkin kiinnostaa, miten te teette, tuon puolen tunnin ohjelman päälle vai ihan erikseen? Mulla ainakaan ei ole toivoakaan tehdä tähän päälle yhtikäs mitään :ashamed: En oo harrastanut oikein mitään liikuntaa vuosiin.

Haluan paremman kunnon ja vyötäröllä ja peffan alla olevista lötkäreistä eroon. Oon jo jonkin aikaa opetellut syömään järkevämmin, vähemmän leipää, pastaa ja herkkuja jne. Vatsa onkin pienentynyt eli turvotus helpottanut. Vettä pitäisi oppia juomaan enemmän.

Mitat on 90-74-96, reisi paksuimmasta kohtaa 54,5 cm, pohje 34 cm ja huikea haba 26,5 cm. Pituutta on 163 cm ja painoa viimeksi punnitessa 60 kg.
 
Rouva v
Alfa Lyrae, minä teen kyykyt ja lankut heti JM treenin jälkeen, sitten vassta venyttelen. Tosin nyt noi kyykyt ovat pannassa kun teen kevennettynä. Lankkua meni eilen 1min, vielä kohtalaisen helposti, mutta kyllä toi 5min hirvittää jo valmiiksi.
 

Yhteistyössä