Kesäkuntoon kotitreenillä! Huhtikuun startti!

"Anne"
Näinköhän sitä saa tänään jumpattua. Toissa päivänä jalkapäivä salilla viikon tauon jälkeen ja taas on pakarat ja jalat aivan riekaleena. Eilen vielä onnistui jumppa kun heti aamusta teki, ennen kuin alkoi jalat menemään jumiin. Venytellyt olen, syönyt ja juonut. Mutta tämä nyt vain on aika normaalia. Ehkä mä kohta kokeilen, siinähän sen huomaa, miten käy :D
 
"Sari"
Mulla näköjään laahaa nämä päivitykset. Eilen tein JM ripped week 3:n day 7. Alkoi jo kyllästyttämään, vaikken ole putkeen sitä tehnytkään. Ihan kiva päästä tänään aloittamaan week 4.
 
"Anne"
Sain kun sainkin jumpattua silloin, ja niin sain tänäänkin. 3päivää jäljellä!! 30day shred ei nyt ihan mullistavia muutoksia ole tehnyt, mutta kunto on noussut hyvin! Vikan päivän jälkeen pidän välipäivän myös salista ja otan sitten painon ja vyötärönympäryksen ja kuvat niin voi sitten verrata.
Muutenkin aika hyvään saumaan tulee tämä, koska selvästi maha ei enää pömpähtele kuten ennen, eli syvät vatsalihakset on paremmassa kunnossa.
Ens lauantaina on juhlat ja voin pukasta hyvin mielin kotelomekon päälle :)
 
"sari"
Voi apua, tuo JM ripped week 4 linkki ei toimi enää, enkä löydä sitä enää youtubesta millään hakusanoilla. Voiko olla totta, että se on poistettu sieltä kokonaan. Juuri kun piti aloittaa sen tekeminen. Pitää kokeilla sitten jotain muuta treeniä.
 
"Sari"
Kiitos Anne linkistä. Aloitan huomenna sen treenin.

Tänään kokeilin tätä: Jillian Michaels: 6 Week Six-Pack Abs Workout- Level 1. Ei kovin paha, vaikka hikeä pukkasikin. Lisäksi tein 40 minuutin pyörälenkin ja 2,3 km sauvakävelyn. Juoksemaan pitäisi päästä, sen olen huomannut olevan tehokkainta treeniä kunnon ja painonhallinnan suhteen, mutta lantionpohjalihakseni eivät tahdo kestää juoksemista.
 
Sello harmaana
Täällä ollaan. Harvinaisen sitkeä flunssa kaatoi harjoittelun, kun Ripped oli kahta treeniä vaille valmis. Nyt on mennyt pian kolme viikkoa treeneittä ja sen kyllä huomaa olossa. Etenkin niska-hartiaseutu vetää taas jumiin entiseen malliinsa. Tukkoisuus on alkanut viimein helpottamaan ja ajattelin jatkaa eri jumpalla nyt. Kyllästyin kahden haasteen jälkeen tuohon, että tehdään samaa ohjelmaa aina 7-10 kertaa putkeen.

Tulokset tästä Ripped in 30 haasteesta olivat loistavat. Painoa putosi melkein 4kg ja senttejä katosi yli 25. Yhteensä olen kaventunut melkein 40cm eri kohdista maaliskuun alusta, joten erittäin tehokasta hommaa tämä Jillianin kanssa jumppaaminen ja tietysti myös kalorien laskeminen :) Painokin on pudotettu piirua vaille normaalipainoon.

Tsemppiä kaikille, joilla haasteet vielä menossa :)
 
"Anne"
Mä olen harkinnut tota 6weeks sixpack:iä seuraavaksi. Tekeekö joku sitä? Onko tullut tulosta. Mulla tosin 1viikko aikaa, sitten treenit harvenee kun mies lomalla. Mutta sen jälkeen taas aikaa jatkaa kunnes oma loma loppuu.
 
"Sari"
Tänään aloitin JM rippedin week 4:n. En tiedä, johtuiko helteisestä säästä, mutta tuntui ihan kamalalta. Varmaan on vaikutusta heikoilla käsilihaksillakin, nimittäin punnerrusliikkeet oli täyttä tuskaa. Lisäksi tein 4,6 km hölkkä-kävelylenkin ja pyöräilin n. 7 km hyötyliikuntalenkin.
 
"Anne"
Viimeinen jumppa 30day shrediä oli siinä! Ei kyllä lähimainkaan helpottunut koko levelin aikana niin kuin 1levelillä. Edelleen hikeä valui silmäluomiin ja hiukset märiksi.
Seuraavaksi voisi tosiaan kehitellä jotain, kun tässä näitä vapaa päiviä on, en ole vain vielä päättänyt että Six weeks sixpack vai No more troublezones vai mikä.
Huomenna kuitenkin tsekkailen mitat, valitettavasti en ottanut kuin vyötärönympäryksen ja painon. Huomenna saattaa kuitenkin olla edelleen painossa vähän extraa, eilen ja tänään ollut salipäivä ja huomennakin, että oikea paino vasta lauantaina, en vain ole silloin enää oman vaakan äärellä.
Otin kuitenkin jo maanantaina mitat varuiksi välipäivän jälkeen, että on vähän todellista suuntaakin. Kuvat otan huomenna tai pe ja postaan viimeistään pe-aamuna jos kehtaan :D
 
"Anne"
Vyötärön ympärys kapeni 71cm->67cm = -4cm
Paino putosi 61,3kg->59,4kg = -1,9kg (Voi olla enemmänkin, mulla on 2treenipäivää takana ja alotuspaino otettu välipäivän jälkeen.)
Alotin valitettavasti jo 28.3, että aikaa kyllä meni, mutta tärkeintähän on, että jotain tekee :)
Tässä on kuvat, vaikka ei niissä nyt mitään kovinkaan radikaalia muutosta näy.
 
"Sari"
Vau Anne, hieno muutos. Kyllä rehkiminen on kannattanut, kun tulokset on noin hyviä.

Minä en ole enää jaksanut tehdä kotitreeniä päivittäin, mutta liikun sitten jollain muulla tavalla. Eilen tein rippedin week 4:n toisen päivän. Tänään liikuntana pelkästään pyöräilyä n. 34 km.
 
"Anne"
Jotenkin tuntui, ettei mitään muutosta tullut, mutta kuvissa näkyy jonkin verran. Olkapäät muotoutui myös kivasti, valitettavast ei tullut otettua kuvia alussa enempää. Jonkun jumpan valkkaan ensi viikolla työn alle ja puurran loppukesän. Tosin ehkä vähän rennommin. Tätä tuli tehtyä aamuisin, päälle 30min crossia miltei joka kerta ja 3x viikossa kuntosali illalla.
 
"Sari"
Vieläkö joku on jaksanut treenailla. Mulla on ollut totaalitaukoa pari viikkoa. Laiskuus iski. Sen sijaan onnistuin vähentämään syömisiä ja lopettamaan herkuttelut lähes kokonaan, joten kroppa on ollut hyvässä mallissa - ihan siis ruokavalion ansiosta.

Kiinteyttä olisi kyllä kiva taas saada lisää, joten tarkoitus on aloittaa treenaaminen uudelleen, tosin vähän rauhallisemmalla tahdilla. Ehkäpä 3 kertaa viikossa olisi ihan hyvä tahti lihaskuntotreeniä ja sen lisäksi jotain muuta, esim. pyöräilyä, kävelyä, tanssia ja hölkkää.
 
"Sari"
Onko kukaan perustanut uutta ketjua? Muutaman viikon tauon jälkeen jatkoin taas treenaamista. Olen tehnyt nyt 3 päivää JM rippedin week 4:ää.

Juoksulenkillä kävin myös pitkästä aikaa eilen. Ihme kyllä jaksoin juosta 2,3 km:n lenkin putkeen. Olisin varmaan jaksanut toisenkin kierroksen, mutta aloitan nyt varovasti, etten saa heti penikoita kipeäksi. Hyötyliikuntana tulii eilen 11 km pyöräilyä kauppareissuilla. Tänään lähden vartavasten tekemään 10 km:n pyöräilylenkin ja jospa vielä jaksaisi sen päälle yhden juokskierroksenkin.

Viimeisen viikon olen mässytellyt karkkia ja omia leipomuksia urakalla ja maha on röllähtänyt taas esille. Siitäpä taas lähti uusi innostus päälle laittaa sekä kuntoilupuoli että ruokavalio kuntoon.
 
"Sari"
Olen tehnyt nyt yhteensä 4 kertaa JM ripped week 4 treenin ja kerran 6 week six-pack abs workout level-1 treenin. Rippedissä muutama käsiliike tuottaa yhä tuskaa, mutta muuten ei tunnu erityisen pahalta. Sen sijaan tuossa vatsatreenissä sain ylävatsalihakset kipeiksi.

Eilen jakoin juosta 4,6 km putkeen ja pyöräilin lisäksi 12 km lenkin. Tänään olisi tarkoitus vetää vielä sama setti. 60 kyykkyä ja 1 min lankutusta tein myös JM treenin päätteeksi.

Ruokavalio on vielä herkutteluvaihteella, joten vatsaröllykkä ei ole lähtenyt minnekään, mutta eiköhän lihaksissa taas tapahdu jonkinlaista kiinteytymistä.
 
"Sari"
Tänään tein parin päivän tauon jälkeen taas 6 week six-pack abs -treenin. Lisäksi pyöräilin 31 km ja nyt lähden vielä hölkkälenkille. Vatsaröllykkää en ole vielä saanut pois, mutta suunta on oikea, sillä olen lopettanut taas vaiheeksi ylenmääräisen herkuttelun.
 
"Sari"
Olen jatkanut treenaamista muutaman kerran viikossa ja sen lisäksi pyöräilyä ja hölkkää. Mökkilomalla kahvakuulailin laiturilla ja terassilla. Nyt kotona vedin eilen käsitreenin painoilla ja tänään tein reisipepputreenin. Sen lisäksi pyöräilin 14 km:n kauppareissun.

Loma meni taas vaihteeksi herkutteluksi, joten kovin timmissä kunnossa en ole. Eiköhän ne lihakset kuitenkin ole siellä rasvakerroksen alla, joten kun saan itseäni niskasta kiinni syömisten suhteen, niin odotan jälleen upeiden vatsalihasten paljastuvan. ;)

Ostin tänään pari kahvakuulaa ja aion ruveta treenaamaan myös niiden kanssa.
 
"Sari"
Vieläkö joku muukin on jatkanut treenaamista?

Minä olen pyöräillyt, juossut ja tehnyt lihaskuntotreeniä vaihtelevasti useampana päivänä viikossa. Olen tehnyt ekan sivun linkeissä olevia ohjelmia. Lisäksi ostin pari kahvakuulaa ja sellaisen pienen kuntorullan. Käsivarsissa alkaa näkymään selvästi lihasten muotoja.
 
"Sari"
Onnistuin löytämään netistä JM 6 week six-pack abs workout - level 2 -treenin ja tein sen juuri. Kylläpä teki hyvää. Olen tehnyt näitä treenejä satunnaisesti ja lisäksi juoksua, pyöräilyä, tanssia ja kahvakuulailua. Se on kannattanut, sillä kroppa on nyt hyvässä kunnossa. Herkuttelemaan sorrun välillä, mutta ei haittaa, kun muistan sitten taas pääsääntöisesti noudattaa terveellisempää ruokavaliota.

Vieläkö olette muut jaksaneet kuntoilla? Olisi kiva perustaa uusi tsemppiryhmä. Monet alkuperäiset linkit eivät enää toimi, mutta onneksi googlaamalla löytää aina vlillä toimivia treenipätkiä.
 

Yhteistyössä