Kermit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 01.02.2006
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Uusi lista jälleen...

tatti 30v. Pohjanmaa, 06/98 km 04/03, 07/04 ja 10/04
kauris, 24v. Etelä- Karjala, 08/04, km 10/04 ja 07/05
Tiuhti, 28v. Turku, 12/05, km 10/05
sämpy, 30v, Satakunta, 07/04, km 12/05
Sanna, Keski-Uusimaa, 2 lasta 6/00 ja 7/03, 3.yrit. 8/05, km1/06
Katri, 28v. Helsinki, 8/05, km 11/05
Tl80, 25v. Pohjanmaa, 1 lapsi 04/02, 2.yrit. 09/05, km 06/05
Maaria, 27v, Helsinki, 10/05, km 01/06
Tuulimamma, 35v, P-Lappi, 1 lapsi 03/03, yrit. 07/05 km 12/05

Hei!

Osanottoni, voimia ja haleja kaikille uusille listalaisille! Itse kävin juuri eilen jälkitarkastuksessa ja kaikki näyttää olevan ok. Uuden plussan metsästys on jo aloitettu, mutta en usko että ekalla kierrolla nappaa...

Tuulimamma

En olekaan pitkään aikaan kirjoittanut tälle listalle, olen pyörinyt myös tuolla Talviyrittäjissä.

Mulle tuli täti taas kyläilemään viime viikolla, kp 33. Ensimmäiset OIKEALTA vaikuttavat menkat siis marraskuisen tuulimunan jälkeen. Jospa tämä seuraava kierto olisi jo onnekkaampi.

Enpä olisi elokuun alussa uskonut, kun hommiin alettiin, etten ole raskaana vielä puolen vuoden kuluttuakaan!!! Sellaista se elämä on, en ole kuitenkaan menettänyt toivoani. Pirun pitkäksi aikaa vaan sekoitti kierron tuo km.

Aurinkoista ja PLUSSArikasta helmikuuta! Ja uusille tulokkaille tsemppiä..

Anu, 27v. Vaasa, 5v. tyttö. yrit. 05/03, km 01/02 ja 11/05

Huomenta! Jaahas, 2 uutta ketjua päivätty samalle päivälle.. Jatketaanko tätä kun tässä oli jo muutama enemmän ku toisessa?! Täti siis tuli, ensin näytti ettei tästä mitään tulekaan, onnetonta tuhrua vaan, mut nyt alkaa perinteisesti lorottamaan, yöllä sain topata itteni suojien rolls roycella, mega yösiteellä. Kyllä nukuinkin sen jälkeen kuin tukki..! Ihana kun päivät ovat jo selkeesti pidentyneet, kyllä se kevät siitä tulee, toivottavasti eivät tiput tuo tullessaan lintuinfluenssaa, pelottaa ajatuskin jos pahimmat aavistukset mitä siitä puhutaan toteutuisivat..! Päivänjatkoja kaikille, palaan päivällä tai illalla viimeistään.. :)!

Huomenta minunkin puolesta,
Päivät pitenee selvästi mikä on ihana asia. Mitä vanhemmaksi tulee, sitä enemmän painaa pimeä aika, ainakin minua. Tatille vielä kiitoksia siitä veriryhmäselvityksestä. Kopsasin sen wordiin ja printtasin ulos. Tekstiä tuli monta sivua (4), jota voi kotona rauhassa opiskella.

Olen käynyt tuolla elokuisissa ja syyskuisissa aina välillä vakoilemassa vauvajuttuja ihan mielenkiinnosta ja siellä meitä oli suositeltu ja kehuttu aktviiseksi ketjuksi. Jee, hyvä me :-)

Omaa napaa. Olen epätoivoisesti tikuttanut ovista, mutta haamuja saan vaan tikkuihin, enkä edes niin hyviä haamuja, että uskaltaisin sanoa niiden kehittyvän joksikin vahvemmaksi. No nyt tällä palstalla puhuttiin juuri noista ovistikkujen luotettavuudesta. Joku kertoi, että hänen kohdallaan ovistikut eivät olleet toimineet. Mitenkäs teillä arvon ladyt? Oletteko tikutelleet ja toimiiko tikut?

Olen tikutellut ja toimii. Mulla on ollut ihan noita marketeista saatavia tikkuja ja kyllä ensin on tullut ihan haalea viiva ja sitten on pamahtanut selvääkin selvempi paksu viiva. Ja kyllähän se hedelmöittyminenkin tapahtui juuri siinä kierrossa, kun niitä ensimmäisen kerran kokeilin.

Sairaslomalla siis olen sen laparoskopian jäljiltä ja rupeaa nuo ""mahahaavat"" jo olemaan kunnossa. Ihan alavatsaa välillä juilii, mutta muuten on jo kivuton olo. Olo on todella huojentunut, kun sain nuo molemmat munatorvet vielä pitää. Nyt vasta rupeaa ymmärtämään asian vakavuuden.

Heippa vaan!

Tässä vielä loppurykäys Sämpylle ja Anulle sekä muille A-veriryhmän omaaville:

Lista siis vielä jatkuu...

MAUSTEET ja SUURUKSET:
A) inkivääri, melassi, miso, ohra-maltaat, soijakastike, tamari ja valkosipuli
B) esim. anis, basiliga, hunaja, kaneli, kardemumma, karri, kasvasmanteliöljy, kirveli, kumina, kurkuma, kynteli, laakerinlehti, massitärkkelys, mausteneilikka, maustepippuri, meirami, minttu, muskottipähkinä, oregano, paprikajauhe, persilja, piparjuuri,sokeri; tumma ja valkea, suola, tilli, vanilja, sinappijauhe, jne...
C) balsamiviinietikka, cayennenpippuri, chili, gaultheriaöljy, kapris, liivate, mustapippuri jauheena, omenaviinietikka, pippurinmarjat, punaviinietikka, valkopippuri ja väkiviinaetikka

MAUSTEKASTIKKEET ja MUUT HÖYSTEET:
A) ei ole
B) hillot, hyytelöt,salaatinkastikkeet ja sinappi
C) ketsuppi, majoneesi, pikkelssit, relissit ja worcestershirekastike

YRTTITEET:
A) aaloe, sinimaila, auringonhattu, collinsonianjuuri, ginsens, inkivääri, isotakiainen, kamomilla-saunio, maarianohdake, mäkikuisma, orapihlaja, punajalava, ruusunmarja, sarviapila, valeriaananjuuri ja vihreä tee
B) esim. humala, lakritsinjuuri, leskenlehti, mansikanlehti, mustaselja, piparminttu, salvia, tinjami jne...
C) aitokissanminttu, cayennenpippuri, maissintähkä rihmat, puna-apila ja raparperi

JUOMAT:
A) kahvi; tavallinen ja kofeiiniton, punaviini ja vihreä tee
B) valkoviini
C) kevytvirvoitusjuomat, kivennäisvedet, kolajuomat, musta tee; tavallinen ja kofeiiniton, olut, sokeripitoiset virvoitusjuomat ja väkevät alkoholijuomat

Lopuksi vielä lyhyesti persoonasta: (Uskoo ken tahtoo. : ) )

A-ryhmä sopeutui aikoinaan elämään tiiviissä väestökeskittymissä ja kestämään varsin paikallaan pysyvää mutta kiihkeän kaupunkielämän paineita. Kun ihmise joutuvat selviytymään tiiviin asumus ympäristön vaatimuksista, heille kehittyy pakosta muutamia henkisiä ominaisuuksia.
Tärkein varmasti on yhteistyökyky. Muita ominaisuuksia ovat; reilu, järjestyksenhaluinen ja lainkuuliainen. MYös itsekuri on hyvä ominaisuus.
Varhaisen A-tyypin oli oltava älykäs, herkkä, intohimoinen, ja hyvin kekseliäs, kun joutui kohtaamaan entistä monimutkaisemmaksi muuttuneen elämän haasteita.
Ehkäpä juuri siksi A-tyyppi noudattaa vielä nykyäänkin usein erittäin tiukkoja periaatteita.
Hän pitää ahdistuksen sisällään- koska näin on tapana, jotta tullaan toimeen muiden kanssa. Kun hän lopulta räjähtää, kannattaa kuitenkin varoa!

Kuten alkuvaiheessa luettelin (esimmäinen sivu), joogan ja taijin rauhoittavat, mietiskelevät rentoutumisharjoitukset ovat omiaan lievittämään tällaisia valtavia sisäisiä paineita.

A-tyyppi tuntuisi sopivan huonosti raskaisiin, stressaaviin johtamistehtäviin, joissa O-tyyppi on ylivoimainen. Se ei kuitenkaan meinaa sitä, eikö hänestä olisi siihen, mutta hän voi helposti menettää otteen johtavuuteen.
Yhdysvaltain entiset presidentit Lyndon B. Johsson, Richard Nixon ja Jimmy Carter kuuluivat A-ryhmään. He suhtautuivat intohimoisesti työhönsä, mutta tekivätkohtalokkaita virheitä.
Paineen kasvaessa liian suuriksi, he ahdistuivat ja ottivat kaiken itseensä. Lopulta nämä luonteenomaiset reagtiot suistivat jokaisen virastaan.

Sen pituinen se. ( nyt meiltä meni kuva, toivottavasti kohta menee äänikin.) Heh heh! : )

Tatti: kiitos kovasti pitkästä a ryhmästä! Joo, toi loppu meni ainakin omalta kohdaltani päin puuta.. En tunnistanut siitä ollenkaan itseäni.. :O! Pitää kaiken sisällään (joopa joo..), itsekurinen (voi kun oliskin..)! Sapuskoissa a kategoriassa paljon sellasta mitä en voi sietää.. Ja c kohdassa taas paljon semmosta mikä on mun lempparia! No joo. Huh, täti tuli sitte ryminällä kun sisään pääsi.. Pari päivää meni tuhrutellessa, nyt lorottaa järjettömästi! Hyvä et kerkee uutta vaihtaa alle ennenkun vanha ui läpi.. Kamalaa, mul ei ole koskaan lorottanut näin. Jospa loppuisivat jo! Päivänjatkoja!

Mullakaan ei kyllä kovin pitänyt tuo veriryhmäjuttu paikkaansa, olen myös A.

Täällä on tylsää, piti silti kirjoittaa. Joskus ensi viikolla vasta ovis... Odottavan aika on pitkä.

Nice, pikaista paranemista ja mukavaa viikonloppua ihan jokaiselle!!

Mun pitää nyt kirjoittaa jotain, ettei ihan pudota ekalta sivulta...

Onneksi on jo perjantai, ja ensi viikolla mulla se jälkitarkastus. Toivottavasti kaikki on hyvin, ettei tarvi mennä enää lisäksi minnekään kaavintaan tms.

Vuoto tosin on jatkunut edelleen vähäisenä, mutta toiveikkaana ajattelen, että se voisi olla jo menkkoja?? Tuskin kuitenkaan...

Aurinkoista viikonloppua kaikille!

Moi !

Nyt on raskaushormonin määrä tasaantumaan päin. Maanantaina jälleen kontrolloidaan ja tiistaina ultrataan. Ellei itellään käänny laskuun niin antavat lääkettä (=solusalpaajaa), ja jos kovia kipuja niin eteen tulee leikkaus. Pientä kipuilua ajoittain ja se on tosisressaavaa kun pelkää milloin jotain repeää. En kyl mielellään päästäis ketään sorkkimaan mun munatorvia kun se lisää arpien määrää ja siten huonontaa taas normaalia raskautta. Parasta olisi kun kuivuisi kokoon itekseen. Kyl on surkeaa. mieli apeana kohti viikonloppua. Onneks on työssä molemmat päivät niin saa ajatukset pois itsestään edes hetkeksi.
Täytyy kait lopetella ja lähteä koiruliinien kans ulkoilemaan. Vinkuvat tuossa jaloissani kun tätä kirjoitan. Hyviä vointeja kaikille Kermittiin kirjoittaville ja plussaonnea!

Perjantai iltaa kermit! :-D! Kattoiko joku lost:n eilen? Mitä mieltä olette? Mikä on homman nimi?! Outohan se on mut odotan kovasti jo ensi torstaita. :)! Onnex menkat vähenemään päin, en ole kyl näin vuotanu ku synnytysten jälkeen..! Voi kun tärppäisi jo ekasta kierrosta, tuskimpa, mutta ainahan saa haaveilla. Onko täällä käsityöihmisiä? Mulla on hirvee intohimo tehdä kortteja.. Sitte kaupittelen niitä ystäville ja sukulaisille. Palailen vielä illalla..

Myöhäis iltaa vielä!

ite kirjoittajakin on a-ryhmää ja minulla tuo luonneanalyysi piti aikalailla paikkaansa. No nyt tietty ajattelette, et joo varmaan kun oot ite kirjoittanutkin, mut aikuisten oikeesti! : ) Esim. et, pitää paineet sisällään kunnioittaakseen muita, mut lopulta räjähtää ja sit varokaa kaikki! Ja tuosta johtamiskyvystä, kun on yksityisyrittäjä niin tietty jämttiys ja etäisyys on asiakkaisiin joskus vaikea pitää. Muuten saattaa ihmiset alkaa hyppiä silmille jos liian kaverilliseksi heittäytyy ja on vietävissä.

Sanna: minä tunnustaudun käsityö ihmiseksi. Näpertelen ja askartelan kaikkea pientä, Välillä innostun kirjomaan kukkakuvioita monen tuotteen reunaan ja lisäksi ompelen kaikenlaista.

Minun ystäväni kautta oli nyt tulleet ne terveys-hömppäkirjat ja hain ne äsken, mut empä taida enää jaksaa (ainakaan niin pitkästi) kirjoittaa. Tulipa vaan mainittua. Heh heh. Sorry. Tää on vissiin jo vähän väsynyt. ; )

Niin, mä olen seurannut Lost-sarjaa. Melko viehättävän outo. Veljeni on seurannut sitä netistä ja sano,et joka jaksossa sattuu ja tapahtuu. Pysyy ainakin mielenkiinto yllä.
Sais kyllä tulla useammin. Meni kyllä vähän överiksi, kun sillä radiopuhelimella yrittivät ottaa yhteyttä ja joku muu olikin jo linjalla jne... et näinkö se kohtalo selvis vai oliko se vaan katsojien hämäystä.

No, öitä. Palailen huomenissa.

Tatti: minkä alan yrittäjä olet? Mua kiinnostaa kovasti kun itsekin olin ennen esikoista yrittäjä, liikkeenharjoittaja. Mulla oli 5v oma lemmikkiliike.Nyt olen siis kotiäitinä. Öitä!

Hyvää lauantaiaamua kaikille!
Onkos tässä joukossa muita kohdun ulkoisesta raskaudesta ja laparoskopiasta toipuvia/toipuneita? Sairaalassa lääkäri sanoi kysyessäni, että kannattaa odottaa ne yhdet menkat ennen kuin jatkaa yrittämistä. No odottamiseen jo kyllästyneenä utelisin, että mitä teille on sanottu asiasta tai onko joku muuten tietoinen? Eli onko tuo suositus taas vaan sitä laskettua-aikaa silmällä pitäen sanottu vai perustuuko se johonkin muuhun?

Jälkitarkastus mulla on vasta helmikuun lopussa, eli silloin pääsen sitä sitten tarkemmin kysymään, mutta tietysti toivon, että ne menkat tulisi ennen sitä.

Kaikille mukavaa viikonlopun jatkoa!

huomenta,

Heti kun pääsin kehumasta meitä aktiiviseksi, niin sitten jo melkein tiputaan seuraavalle sivulle :-) No taitaa olla vielä tämän uuden ketjun aiheuttamaa alkukankeutta.

Tatti, mä olin O -ryhmäläinen. Mulla kyllä oli niissä jotain perääkin, mutta appelsiinimehusta kyllä tykkään enkä juomista lopeta, vaikka se ei mulle sovikaan :-) Enkä mansikoiden syömistäkään lopeta, vaikkei ne ole mulle hyvästä. Hesekielileipä oli mulle erityisen hyvästä, mutta mistäköhän tuollaistakin sitten saisi :-) Niin, ja tykkään enemmän aerobicista kuin joogasta. Olen tämän syksyn yrittänyt joogata, mutta kyllä saa toisinaan pakottaa itsensä menemään sinne.

Piipalle nyt oikein paljon voimia ja toivottavasti niihin munatorviin ei tarvi kajota. Tosin SATKS:ssa on mun mielestä ihan osaavaa porukkaa. Oon ollut tosi tyytyväinen, kun olen käynyt siellä. Niin siis jos SATKS:an menet.

Ne minun parjaamani ovistikutkin rupesivat sitten toimimaan eli ovis on bongattu :-) Se oli vain vähän myöhässä kuin tavallista, mikä lienee normaalia km:n jälkeen.

Olenkin Tre:lla viikonlopun vietossa ja täällä on törkeän kylmä, -22C hrr. Aurinko paistaa kuitenkin ihanasti. Hyvää viikonloppua kaikille.

PS. Olen katsonut sitä Lostia ja en malta minäkään ensi torstaille. Jospa Bermudan kolmion arvoitus on nyt ratkaistu :-)

Heippa kermit!

Joo, eipä minullakaan nuo ruoka-aineet kaikki ollut sellasia, joita noudattaisin puolin ja toisin, mut jotakin voisi ehkä joskus kokeilla vähäntää ja katsoa, et onko mitään vaikutusta. Maitotuotteita en enää vuoteen ole kovin paljon käyttänyt ja jos, niin aina yritän katsoa rasvattomimman.

Empä tiedä, mistä tota hesekielileipää sais, kun ei edes tiedä raaka-aineita. Kuullostaa äkkiseltään joltain Arabimaan tuotteelta. Kirjan ap. painosmaa on New York.
Minä taas olen rääkännyt itseäni spinningillä, vaikken siitä kauheasti pidäkään.

Sannalle: Olen vaatetus-/ompelualalla, mutta teen jonkun verran muitakin tuotteita.

Kirpeää talvipäivää täälläkin vietetään, -26.

Moikkelis moi! : )

Jos nyt liittyis keskusteluun mukaan kun Nice kyseli samaa mikä minuakin askarrutti keskenmenon jälkeen eli milloin saa uutta yritystä tai kyse taisi olla kohdunulkoisen raskauden jälkeen? Itsekään en millään olisi malttanut odotella niitä menkkoja, mutta lääkäri perusteli sen hyvin, mielestäni. Vaikka kohtu näyttää ultran mukaan nyt tyhjentyneen ja kivutkin alkaa olla häviämään päin (23.1 keskenmeno takana) niin on hyvä odottaa ne yhdet menkat, jotta limakalvo tyhjenee tai jotain sellaista ja mahdolliset kaikki sikiön, istukan sun muuta jämät tulee vielä ulos eikä mahdollista tulehdusta synny. Minulle ei suoritettu kaavintaa vaan tuli ulos itsestään ja lopuksi annettiin vielä lääkkeet. Nyt jos tulisinkin jo heti raskaaksi ja kohtu ei olisikaan ihan kunnolla tyhjentynyt niin jos sitten tulisi tulehdus ja jouduttaisiinkiin vielä kaapimaan niin siinä jouduttaisiin uhraamaan uusi alkanut raskaus myös (jos tosiaan niin huonosti kävisi, että jotain olisi vielä kohtuun jäänyt). Lääkäri kyllä sanoi, että hyvä olisi odottaa ne menkat, mutta ei ole vaarallista jos uusi raskaus alkaisi heti ei ole suurempaa mahdollisuutta kuin normaalistikaan saada keskenmenoa, ainut se pieni tulehduksen mahdollisuus, mikä on kuulema pieni. Yksi syy myös on odottaa ne menkat kun hormoonit on vielä sekaisin elimistössä, raskaustesti saattaa näyttää monta vkoa positiivistä km:n jälkeen. Kysyin myös lääkäriltä, että onko keskenmenon jälkeen helpompi tulla raskaaksi kun jossain keskusteluissa on puhuttu, että olis helpompaa, mutta lääkäri sanoi, että ei vaikuta raskautumiseen mitenkään, elimistö on vaan sekaisin jonkun aikaa yleensä niihin seuraaviin menkkoihin asti ja sitten on yleensä palautunut normaaliin tilaan kun menkat alkanut. Menkat pitäisi alkaa 4-6 vkoa kun km:n reilu verinen vuoto on alkanut.

Jos kerron vähän omaa taustaa
Meillä yritys alkanut 09/05, ensimmäistä yritetään, minä vm 76 ja mies 71
4 kierrosta tärppäsi (olin jo todella turhautunut, odottavan aika on pitkä, enkä minä ole kovin kärsivällinen luonne), mutta alkio oli jo ilmeisesti kuollut 5-6 rv:lla, sillä 7+2 kävin yksityisellä ultrassa ja sikiö oli liian pieni vkoihin nähden ja lääkäri sanoi, että valitettavasti ei näytä hyvälle ja todennäköisesti km tulee ja tulikin rv 9 alkoi järkyttävät selkäkivut ja 2 vkoa jatkunut ruskea tiputtelu vuoto muuttui limaiseksi, klönttiseksi veriseksi vuodoksi.

Minulla on pieni endometriooma vasemmassa munasarjassa, miehen normaalirakenteisten siittiöiden osuus alentunut ja meille yksityisellä suositeltiin jo inseminaatiota, mutta nyt sille ei ole tarvetta kun hedelmöitys näköjään tapahtuu, vaikka keskenmeno tuli. Lääkäri vain sanoi, että meillä vie kauemman aikaa ennen kuin tärppää. Tuntuu vaan epäreilulle kun nyt tärppäs, mutta sitten tulikin km ja kauankohan nyt joutuu odottamaan, että onnistuu ja miten se sitten päätyy, mutta onhan täällä palstoilla onneksi kohtalotovereita.

Sunnuntaita kaikille!

Kovin on kermitit hiljaisella tuulella. Oletteko kaikki pakkasen kangistamia? ; ) Anukin ? No, ei se mitään.

Una 76 : Pahoittelut sinulle kanssa sisar tapahtuneesta menetyksestä. Kyllä joukkoon sopii. Me täällä höpisemme kaikesta muustakin; päivän kuulumisista, ruoka vinkeistä ym., ettei elämä kävisi niin ankeaksi. Ja toki sitten itse aiheesta, kun jollakin sattuu ja tapahtuu. Minulla vain tosi harvakseltaan; Hormoonit ei oikein tahdo hyrrätä, joten ei olisi paljon viestiteltävää.

Ikävä lisä vielä tuo endometrioosi. Sitä olen monella havainnut näitä viestiä lukiessa muistakin ketjuista. Jaksamista teille. Pysy kyydissä, kyllä nuo muutkin vielä hereillee päiväuniltaan. ; )

Ja nyt syömään. Ihanaa, kun mies kokkaa, vaikkakin perunaa ja valmis lihapullia ja keitetyt vihannekset.

Jaahas, tässä olisi taas yksi viikonloppu takana.

Joo, täällä kylmän kangistamana;)
Tänään pongasin oikein oviksenkin. Tikkuun tuli kunnon viiva, yhtä tumma kuin näyttövärikin:)
On myös hieman ollut oireita.

Kävimme tässä vähän Abc:llä syömässä, kun olemme molemmat koko viikonlopun kouluhommeleita väsänneet, joten ajattelimme jollainlailla piristää itseämme.
Tyttökin tykkäs päästä pelaamaan kosketuspeliä:)

Kuinkas teillä muilla on mennyt tämä viikonloppu?
Jospa kerkeisin hieman enemmän kirjoitella ens viikolla:)

Muuttokin on ehkä tässä edessä, tämän kuukauden aikana...ja koulua...ja vaikka mitä olis vielä tehtävä:))Meinaa pukata tressin poikasta....

Jaahas, nukkumatti kyselee, vai onkohan se mieheni;))heh. painumpa pehkuihin.
Öitä kermitit!
Tatti, laitan huomenna viestiä!!!

huomenta,

kotiin on palaudutu viikonloppureissulta ja niin taas alkoi se arkinen aherrus. Ja pakkaset jatkuu edelleen...

Voi una76... Pahoittelut sinulle ja miehellesi, paljon voimia ja jaksamista. Ja tervetuloa mukaan ketjuun. Päivitä itsesi listaan jos haluat tai kyllä mekin sinut päivitetään, jos tuntuu hankalalta.

Aika jännä juttu se mitä lääkäri sanoi sinulle uudelleen raskautumisesta. Nimittäin minulle sanottiin sairaalassa, että olisi suotavaa odottaa ne yhdet menkat, jotta kohtu saa tarpeeksi aikaa palautua, sillä on vaara raskautua helposti uudestaan. Ja sitä en nyt muista mistä olen sen lukenut tai kuullut, mutta olen siinä käsityksessä, että 3-4 kk km:n jälkeen raskautuminen on helpompaa.

Oli kermeissä vähän hiljaista viikonloppuna, mutta jospa se nyt viikon myötä tästä vilkastuisi. Hyvää alkavaa viikkoa kaikille. Ainakin täällä päin Suomea päivästä näyttäisi tulevan kaunis.

Anu, 27v. Vaasa, 5v. tyttö. yrit. 05/03, km 01/02 ja 11/05
una76 29v. Keski-Suomi, yrit. 09/05, km 01/06

juu kyllä se lääkäri sanoi, että olisi suotavaa odottaa ne yhdet menkat, montakin asiaa, jotka mainitsin ylempänä puoltaa sitä, mutta se lääkäri tarkoitti, että ei ole sen suurempaa keskenmeno riskiä seuraavassa raskaudessa vaikka se alkaisi ilman menkkoja kuin normaalistikaan kun vasta yksi keskenmeno takana. Joka kolmas raskaus päätyy kuitenkin keskenmenoon. Lääkäri kyllä vaan toivoi malttia, koska jos uusi raskaus alkaa pian ja kohtuun olisikin jäänyt vielä ""jotain jämiä"" edelliseen raskauteen liittyen niin se voi aiheuttaa ongelmia seuraavalle raskaudelle.

Tässä on aika mielenkiintoinen kommentti, en muista mistä tämän copy pastetin ehkä verkkoklinikan sivuilta ja siinä vastattiin jonkun kysymykseen milloin voi alkaa uutta raskautta suunnittelemaan, laitanpa tähän:

Vastaus: 10.09.2003:</TD Voitte suunnitella uutta raskautta ihan heti, jos teistä siltä tuntuu, eikä kuukautisia tarvitse odottaa ennen uutta yritystä! Se on aivan vanhanaikainen käsitys ennen ultraääniaikaa. Mikäli uusi raskaus alkaa välittömästi, ei se ole mitenkään vaarassa aiemman tuoreenkaan keskenmenon takia. Sinulle ei myöskään ole mitään terveydellistä haittaa, vaikka uusi raskaus alkaisi välittömästi. Aimman neuvon takana oli se, että koska munarakkulan uusi kypsyminen käynnistyy keskenmenon jälkeen vasta sitten kun kaikki raskaushormoni on elimistöstä hävinnyt (riippuu ihan sen edeltävästä tasosta), ei tarkkaan tiedetty, milloin raskaus oli alkanut, ja sillä voi olla merkitystä loppuraskaudessa. Nykyään ultralla pystymme määrittämään raskauden keston riittävällä tarkkuudella. Keskenmenon jälkeen kun kierto käynnistyy, niin kohdun limakalvo kasvaa ja muodostuu alkiolle vastaanottavaksi heti, elikkä sekään i tarvitse mitään toipumisaikaa. Eli onnea teidän projektillenne!
Halttunen, Mervi, Dosentti, LKT