Kermit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 23.1.-06
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hei mama,

ja osanottoni keskenmenon johdosta. Raskasta on sinulla ollut. Olen vähän ihmeissäni tuosta sairaalan käytännöstä. Itse menin kuukausi sitten lauantaina hakemaan pillerin jolla kohtu tyhjeni. Vuoto oli vähäistä sen jälkeen, kun sieltä oli tullut ulos sellainen nyrkin kokoinen 'hyytymä'. Olin niin kipeä, että jalat meni alta. Maanantaina menin sairaalaan uudestaan tyhjennettäväksi. Sain lisää lääkkeitä, mutta ei sieltä enää mitään ulos tullut, kun kohtu oli tyhjentynyt jo lauantaina. Kuulostaa kummalta, että sinulla olisi kohtu tyhjentynyt niin vähäisen vuodon seurauksena ilman hyytymiä ym ym. Kyllä minäkin sinuna menisin yksityiselle tarkistuttamaan tilanteen. Voimia ja tsemppiä sinulle.

Onpa täällä tapahtunut ikäviä : (

Pahoittelut Mariialle ja mamalle.

Itsellä kohtu on tyhjennetty molemmilla km kerroilla kaapimalla. Toisessa yritettiin ensin lääkkeellisesti, mutta kun kaikki ei tullut ulos niin sitten kaavittiin. Ja molemminlla kerroilla jälkivuoto on kestänyt vain muutaman päivän ja ollut vain vähän runsaampaa ja hieman kivuliaampaa kuin kuukautiset.
Kaavinta on mielstäni siitä parempi vaihtoehto, että ei normaalisti vuoda kahta viikkoa, mutta tietysti tulehdusvaara on suurempi ja se rasittaa kohtua enemmän...
Toivotaan ettei meidän kenenkään tarvitse joutua enää kumpaankaan!

Foolihaposta, sinkistä ja yleensä vitamiineista oli ollut puhetta. Itse syön Multitabs Special 2+ tabletteja, joista saa niitä kaikkia.

kauris
kp 28 (edellinen kierto oli 24 ja sitä edeltävä 26 päivää)
ja menkkakipuja on vaikka muille jakaa : (

Hei Mama ja muut!

On monenlaisia eri käytäntöjä todellakin, jopa samalla sairaalalla vai liekkö olen poikkeus.
Eka raskaus päättyi rv 11. Vuoto oli heti runsasta ja kivut kovat. Ultrassa ei näkynyt enää kuin ruskuaispussi. Minut lähetettiin verikokeen kautta kotia toipumaan. Käskettiin ottaa rauhallisesti ja että vielä pieni toivon kipinä. No, tiesin,et ei todellakaan ollu jos ultrassa ei näy mitään.
Taisin käydä vielä toisenkin kerran verikokeessa. Joku klöntti sieltä sitten tuli pois muutaman päivän päästä.
Mitään jälkitarkastusta ei ollut.

Toisella kertaa, kun rv 8 ja ultrassa todettiin sydämen pysähtyneen, annettiin heti joku pilleri ja aika seuraavalle aamulle osastolle ja sain valita lääkkeet vai kaavinta.
Päivän päätteeksi päivystävä lääkäri ultrasi vielä ja kun kohtu näytti tyhjentyneen, antoi vielä 6vk päästä jälkitarkastuksen, josta tuli myöhemmin postitse tarkka pm ja aika.

Sitten taas, kun 3 km tapahtui, paitsi rv vain5, mitään tarkastusaikoja en saanut. Ei kuulema tällaisissa näin alkuvaiheessa tarvitse.

PS. Niin, verikokeessa ovat hyppyyttäneet kyllä moneen kertaan km jälkeen. Niin kauan, että hormooni taso on mennyt miinuksen puolelle. Kaippa se on luotettava näyttö, et kaikki ok. Olen minä sitten tosin muissa yhteyksissä ollut gynellä, eikä mitään tulehduksia ole ilmennyt.

Mutta eikö se tästä taas ... täytyy yrittää iloita kaikesta muusta. Jaksamista vaan kaikille. : )

Kiitos ja kumarrus!
Eli mitä tästä opimme. On yhtä monta käytäntöä kuin on lääkäriäkin ja sitten vielä muut jutut sotkee. Eli tässä nyt jään omien ohjeiden kanssa ihmettelemään maailman menoa ja omaa oloa.
tilaan kuitenkin gynelle ajan saavat kattoa ultralla .....
mitä nyt sitten näkeevätkään vai näkeevätkö mitään...
Kevättä kohti ollaan menossa ja aurinko paistaa kyllä vielä tähänkin risukasaan........
Onnea ja menestystä kermittärille toivoen......

Hei kaikki A- veriryhmän omaavat, jotka ovat kiinnostuneet
""oman"" ruokavalion käytöstä.

Jokainen ryhmä jakautuu siis kolmeen osaan:
-eritäin hyödylliset, neutraalit ja haitalliset. Kyseisiä alaryhmiä voi luonnehtia seuraavasti:

A) Ruoka-aineet, jotka vaikuttavat lääkkeen omaisesti =
erittäin hyödyllisiä.
B) Ruoka-aineet, joilla ei ole mitään erityisvaikutusta =
neutraaleja
C) Jotkin ruoka-aineet vaikuttavat ""myrkyn"" tavoin ja ovat haitallisia = syytä välttää.

Huom! Jokainen käyttäköön maalaisjärkeään tässä. Nämä eivät ole minun keksintöjä, enkä vastaa kenenkään ruokavaliosta. Toimin vain ""välikätenä"" tekstin välittämisessä.

LIHA ja SIIPIKARJA:
A) ei ole
B) kalkkuna, kana, broileri
C) ankka, fasaani, hanhi, hirvenliha, kani, karitsa, kinkku, pekoni ja muu sianliha, lammas, nauta, maksa, naudan jauheliha, peltopyy, sydän, vasikka, viiriäinen ja biisoni

MEREN ANTIMET:
A)esim. etanat, karppi, ahven, lohi, kuha, makrilli, meritaimen, sardiini, turska
B)esim. hai, hauki, kuore, siika, sampi
C) esim. ankerias, barrakuda, hummeri, kalmari, kampasimpukat, kampela, katkaravut, kaviaari, kilpikonna, meritursas, osterit, ravut, sammakonkoivet, sardelli, silakka, sillli; tuore, suolattu ja marinoitu ...

MUNAT JA MAITO:
A) soijajuusto ja soijamaito
B) farmerjuusto, fetajuusto, jogurtit,jogurttijäätelöt, kefiiri, mozzarella, ricotta, vuohanjuusto ja vuohenmaito
C) esim. brie, cheddar, edam, emmentaali, gouda, hera, jäädykkeet, jäätelö, kirnupiimä, kaikki maidot, parmesaani, raejuusto, sinihomejuusto, sulatejuusto, tuorejuustot, voi ...

ÖLJYT ja RASVAT:
A) oliiviöljy ja pellavaöljy
B) kalanmaksa- ja rypsiöljy
C) maapähkinä-, maissi-, puuvillasiemen-, saflori- ja seesamöljy

PÄHKINÄT ja SIEMENET:
A) kurpitsansiemenet, maapähkinät ja maapähkinävoi
B)esim. auringonkukansiemenet, hasselpähkinät, kastanjat, kuivatut linssit, mantelit, pinjamsiemenet, saksanpähkinät, seesaminsiemenet, unikonsiemenet ...
C) cashewpähkinät, parapähkinät ja pistaasipähkinät

Sorry! Jatkan jonkin ajan kuluttua. Täytyy laittaa välillä ruokaa. : )

Heippa vaan kaikille !

Just kotiuiduin kaavinnasta. Ihan ok olo nyt. Toimenpide oli kivuton ja nyt ihan virkeä mieli. Huomenna otan suunnan kohti Thaimaata ja auringon paistetta. Uidahan en saa, mutta ihana päästä lepäämään lämpimään.

Hyvää kevättä kaikille : )

Mariia: et kai aio meitä kokonaan jättää kun hyvää kevättä toivotit?! Otitko nopean lähdön thaimaaseen vai oliko reissu jo tiedossa aiemmin? Hyvää lomaa ja palaile tänne jossain vaiheessa kertomaan kuulumisia! :)

Eikun nyt on jo ihan kevättä rinnassa kun täällä Tukholmassa paistoi tänään niin kauniisti aurinko ja matkakuumekin taitaa olla päällä. Varattiin matka jo syksyllä ennen kuin tiesin olevani raskaana. Ensteks jännäsin uskaltaako lähteä raskaana, mutta nyt taas jänskättää että meneekö kaikki hyvin kun heti kaavinnan jälkeen lähtee. Lääkäri kyllä sano että ei ole riskiä kunhan vaan pysyttelen siis sieltä altaasta poissa. Saattaapi kuuma tulla...

Täytyy siitä elämästä nauttia vaikka vastoinkäymisiäkin on...ei tästä voi mennä kuin parempaan päin. Palailen linjoille helmikuun puolenvälin jälkeen.

Jee, täti tuli kylään! :)! Km oli 2.1 ja nyt tosiaan näyttäs alkavan! Aikataulussa siis enemmän tai vähemmän! Jälkivuotoa lorotti viikon, sen jälkeen ei mitään, kunnes nyt! Päästään taas tositoimiin kunhan saan nämä alta pois.. Vai uskaltaakohan sitä enää?! Jos on käynyt km kerran niin miksei toistekin.. Öitä!

Huomio A-ryhmäläiset, seuraa jatkoa ...

PAVUT ja MUUT PALKOKASVIT:
A) esim. punainen ja vihreä linssi, pun. soijapapu, vihreä papu ...
B) härkäpapu, jamssipavut, pelto- ja tarhaherneet, sokeriherneet, valkopavut, vihreät herneet...
C) kahviherneet, kidneypavut, limanpavut, navypavut, pun. papu ja tamarindi

VILJA ja VILJATUOTTEET:
A) amarantti ja tattari
B) hirssimurot, kaurahiutaleet ja-ryynit, karkeat jauhot ja-ryynit, riisihiutaleet ja -suurimot, riisimurot, ruisjauhot, vehnä: kamut ja speltti ...
C) mannaryynit, myslit, vehnähiutaleet ja-rouhe, vehnälese, vehnänalkiot ja vehnäpitoiset viljaseokset

LEIVÄT ja LEIVONAISET:
A)essealaisleipä, hesekielinleipä, riisikakut, soijaleipä ja vehnänituleipä
B) gluteiniton leipä, hapankorput, hirssileipä, ruisnäkkileipä, täysjyväriisileipä, vehnätönleipä ja kaikki muffinit paitsi*
C) *enlantilaiset- ja vehnälesemuffinit, hyvin proteiinipitoinen leipä, täysjyväleipä; grahamleipä ...

JAUHOT, PASTAT ja RIISI:
A) artisokkapasta, kaurajauhot, ruisjauhot, soba-tattarinuudelit ja tattari
B) basmatiriisi, gluteiinipitoiset jauhot, grahamjauhot, kuskus, ohrajauhot, spelttijauhot, täysjyväriisi, valkoinen riisi villiriisi ...
C) pinaattipasta, semolinapasta, täysjyvävehnäjauhot ja valkoiset jauhot

KASVIKSET:
A) esim. sipulit, kurpitsa, kyssäkaali, latva-artisokka, lehtikaali, nauris, palsternakka, parsakaali, pinaatti, piparjuuri, porkkana, punajuuren lehdet, sidesalaatti, voikukka ...
B) avokado, bambunversot, valkoinen retikka, fenkoli ja jäävuorisalaatti, keräsalaatti, kukkakaali, lanttu, maissi, oliivi; vihreä, punajuuri, retiisi, ... sienet: maitake, jättiherkkusienet, osterivinokas, siitakesimpukkavinokas
C) bataatti, jamssi, kiinankaali, munakoiso, oliivit: mustat, kreikkalaiset ja espanjalaiset, Paprika: jalopeno, kelt., pun. vihreä, herkkusienet, peruna, punakaali, tomaatti ja valkokaali

MARJAT ja HEDELMÄT:
A) ananas, aprikoosi, boysenmarjat, greippi, karhunvatukat, karpalot, kirsikat, luumut, mustikat, sitruunat, viikunat
B) karambola, karviaiset, kiivi, limetti, mansikat, mustaherukat, mustaseljanmarjat, omena persikka, punaherukat, päärynä, rusinat, taatelit, vadelmat, viinirypäleet, melonit paitsi*
C) * hunajameloni, banaani, * cantaluponmeloni, kookospähkinä, mango, papaija, pisanki, raparperi ja tangeriini

MEHUT ja MUUT NESTEET:
A) ananasmehu, aprikoosimehu, kiiltotuomenmarjamehu, lehtisellerimehu, luumumehu,porkkanamehu ja sitruunavesi
B) kaalimehu, karpalomehu, kasvismehut, kurkkumehu, omenamehu ja siideri sekä rypälemehu
C) appelsiinimehu, papaijamehu ja tomaattimehu

Paljon ei jää puuttumaan, mut jatkan huomenna taas.

Heissan kaikille,
""Keskenmenoni"" on nyt paljastunut kohdun ulkoiseksi raskaudeksi. Tilanne pääsi säikäyttämään, mutta onneksi pääsin leikkauspöydälle nopeasti. Nyt sitten kyselen saman kokeneiden tuntoja ja kokemuksia. Kuinka pitkään vuotoa laparoskopian jälkeen, milloin seuraavat menkat ym.?

MOi !
Kävin tänään gynellä ja huonoja uutisia. Kohdussa ei näkynyt mitään. Verikokeen mukaan silti olen raskaana. Nyt menen iltapäivällä vielä äitiyspolille niin päättävät mitä jatkossa. Mitä ilmeisemmin siis kohdunulkoinen raskaus, mutta missä ?? Lisää kokeita tiedossa.
Vituttaa, itkettää ja on niin älyttömän surkea olo. Miks se toisille on niin helppoa tulla raskaaksi ja saada lapsia ?
Pailailen varmaan myöhemmin tänään jos jotain infoa tulee lisää.
Tsemppiä teille muille ja plussatuulia.

Piippa: Mulla tuo kohdun ulkoinen oli vasemmassa munatorvessa. Laparoskopia, eli tähystys on toimenpiteenä ihan ok. Se tehdään nukutuksessa ja kipuja ei juurikaan ole ja ne vähätkin menee lääkkeillä ohi. Onneksi sun tilanne on havaittu nyt ja asia voidaan selvittää. Tilannehan voi kehittyä itselle jopa hengenvaaralliseksi. Mulla oli vuotanut jo reippaasti vatsaonteloon ja sairaalaan mentiin pikapikaa ensiavun kautta...

Henkinen puoli on sitten asia erikseen, mutta terveys ennen kaikkea Näin ainakin ajattelen jo itse. Mitään pysyvää vauriota ei ehtinyt tulla, joten kaikki on vielä mahdollista, kunhan tästä toivun. Tsemppiä ja jaksamista sinulle. Olen hengessä mukana. Onnea matkaan!

Terveisiä lääkäriltä. Otettiin tarkempi määritys raskaushormonista, teki uudet sisä- ha ultratutkimukset. Torstaina uudet hormonimääritykset, perjantaina soittoaika. Mikäli tulee kovia alavatsakipuja niin välittömästi sairaalaan. Piti vielä mahdollisena, että voisi olla kohdussa, mutta ite en siihen usko. Elän siis päivä kerrallaan ja toivon että jos ulkoinen on niin kuivuisi itsellään kokoon. ensi viikolla taas ultrataan. Hormoniarvot oli korkeat niinkuin raskauteen kuuluukin. Ihme kyl että oireet on vähäisiä. Sanotaanhan että paljolti niistä johtuu pahoinvointi yms. Miten Nice sinulla huomattiin että kohdunulkoisesta kyse ? Ja millä viikolla raskaus silloin oli ?

Mulla alkoi vuoto 1.1. jolloin olisi oli rv 5+4. Kävin ultrassa 11.1. ja kohtu todettiin tyhjäksi. Asiaa pidettiin sillä selvänä. Hormoniatasoa ei mitattu saati seurattu. Gyne sanoi, että jos tulee kipuja niin sitten suoraan ensiapuun. Ei kuitenkaan epäillyt kohdun ulkoista ainakaan ääneen.

Odottelin vuodon loppuvan, mutta lauantaina alkoi kamala kipu ja todella kova heikotus ja hikoilu, pyörrytti hirveästi. Mentii suoraan ensiapuun ja sieltä passitettiin heti ultraan ja siitä leikkaukseen, eli laparoskopiaan, jossa selvisi, että sikiö oli munatorvessa ja se poistettiin (samoin poistettiin suuri määrä verta ja hyytymiä). Raskaus olisi lauantaina ollut rv 9+2, mutta en sitten tiedä oliko sikiön kehitys jossain vaiheessa pysähtynyt vai ei. Nyt sitten seurataan tuon raskaushormoonin tippumista verikokeilla.

Seurataanko sen raskaushormoonin tippumista ainoastaan verikokeilla ja ainoastaan kohdun ulkoisissa raskauksissa?

Mulla siis (kuten ylempää näkyy) todettiin keskeytynyt keskenmeno 3 viikkoa sitten, ja viikko sitten kotitestillä tuli vielä selkeä plussa... Uskaltaakohan sitä tällä viikolla testata jo uudelleen, josko olisi hävinneet kehosta.

Mulla ei siis mitään verikokeita ole tehty eikä kai tullakaan tekemään, vaan jälkitarkastus, jossa katotaan että kaikki on tullut varmasti pois.

Tänään jo varovasti iloitsee, jos vihdoin vuoto loppuisi kokonaan - kolmen viikon jälkeen on alkanut jo hieman tympimään...

Pahoitteluni Piippa. Ei varmaan yhtään lohduta, mutta ajan kanssa helpottaa. Toivottavasti löytävät paikan, missä se kohdunulkoinen alkio sijaitsee.

Hoksasin nyt vasta että meillä on täällä Mariia ja Maaria. Aiemmin luulin teitä yhdeksi henkilöksi. Pahoitteluni myös sinulle Maaria ja tervetuloa ketjuun. Itselläni ei raskaushormonin laskua seurattu sen tarkemmin, mutta minulla olikin tuulimunaraskaus. Jäkitarkastuksessa katsottiin ultralla, että kohtu oli tyhjä.

Hei! Olen lueskellut tätä palstaa jo pidemmän aikaa ja nyt päätin itsekin kirjoittaa. Tässä on nyt toinen keskenmeno menossa ja onneksi ilmeisesti kohta jo ohi. Luin Piippa kirjoituksesi ja se olisi voinut hyvin olla omani. Viime viikolla minulla oli ihan sama juttu: kohdussa ei näy mitään mutta silti raskaana ja arvot korkealla. Nyt raskaushormoni on jo laskusuunnassa, joten sikäli hyvältä näyttää. Kipuja ym. ei ole ollut ja jonkin verran vuotoa. Se, missä raskaus oli jää selvittämättä. Nyt odotellaan että elämä jatkuu ja pääsisi taas yrittämään. Vaikka epätoivo meinaa välillä ottaa vallan yritän silti pitää mielen positiivisena. Onko täällä muitakin useamman keskenmenon kokeneita? Itselläni siis toinen. Toivottavasti kolmas kerta toden sanoo ja vauvanalku pysyisi sisällä loppuun asti.

Iltaa kaikille,

pidin parin päivän tauon täältä Kermeistä, oli sen verran iso kolaus se tädin tulo. No, nyt onneksi on jo lähtöä tekemässä ja ohjeistin sitä, ettei tarttis hetkeen tulla tänne meille kolkuttelemaan =) Saas nähdä auttoiko kovistelut!

Ikäväkseni ja surukseni tänne on mun poissaolon aikana saapunut jälleen paljon uusia, surullisia uutisia.
Piipalle toivon ekstrapaljon voimia koettelemukseesi, ei ole elämä aina reilua!

Uusia km:n kokeneitakin oli taas ilmoittautunut muutamia. Pahoitteluni teille ja toivon voimia ja jaksamista kaikille, joita tämä asia teidän lähipiirissä koskettaa! Mariia, Maaria ja Ulla, tervetuloa Kermit-ketjuun, jossa voitte jakaa kaikki km:n liittyvät ajatukset, miksei muutkin!

Vaan onneksi myös iloisia asioita on tapahtunut! Isot onnittelut TI80 plussan johdosta! Se taisi tulla aika takavasemmalta?! Melkoisen ihana ylläri! Ai niin, joku niistä juustoista ym. puheli, ettei saisi syödä. Mä olen kuitenkin ymmärtänyt niin, että kaikenlaisia maitotuotteita saa syödä, jos ne on valmistettu pastöroidusta maidosta ja jos ne on tuoreita. Esim. Valiolta löytyy pastöroidusta maidosta valmistettua fetaa ja Auraa ja raejuustoakin. Ja noita kaikkia saa syödä ainakin kuumennettuna, eli jos ruuan lämpötila käväisee 70 asteen yläpuolella, niin listeria-bakteeri tuhoutuu. Onnea odotukseen ja rutkasti tarrasukkia pikkuiselle, että pysyy kyydissä loppuun asti!

Sannalle onnittelut myös tädin tulosta, kohta päästään tositoimiin =) Tässä kierrossa ajattelin olla tsemppaamatta liikoja, en aio esim. kiertopäiviä laskeskella niin orjallisesti kuin edellisessä kierrossa. Enkä varsinkaan aio tuijotella ja tunnustella olemattomia oireita.. Pyhiä lupauksia, mutta saas nähdä kuinka naisen käy ;)

Nyt kuitenkin kaikille tasapuolisesti mukavaa tiistai-iltaa
toivoo Tiuhti

Iltaa kaikille!

Taitaa olla minullakin lukivirhe, kun olen pitänyt Maaria ja Mariiaa samana henkilönä. Pahoittelut siitä. Harmittelut myös keskeytyneistä raskauksista.
Meikä taitaa olla tilastollisesti kärjessä yritysvuosiin nähden sekä keskenmenojen summa yhdistettynä. Tuolla sivun yläreunassa on sana ""listalaiset"". Ainakin jossain 24.1. oli vielä useimpien: yritysvuoden aloitus ja lasten lukumäärä sekä km(t).

A-laiset saavat vielä odottaa, kun meikä puuhailee muuta.

Ps. Anu, teetkö vielä pitkää työpäivää?

Hellou Kermitit!

Juuri saunasta tulleena, puhdas tyttönen täällä ajatteli vielä tulla vieraisille ja katsomaan kuinka kermiteissä menee.

Voi, piippa:( voimia! Olin jo varma että nyt kaikki on hyvin ja loppuun asti menette:(

Ullalle myös kovasti voimia täältä lähettelen:(
Tiuhti: kiva kun tulit takaisin, kolaushan se aina on ja mieli alenee, kun luuleen ensin että jippii kerrankin ja sitten se paha noita-akka saapuu taas kylään!

Nyt oikein kauhea noita-akkojen manaamis rinki kehiin, manataan ne tätit alempaan helv...iin;))
Tänne ei tarvi enää tulla!!!

Täällä kohta pitäisi ovis ajankohdat olla ovilla, kova yritys vaan kehiin:)
Jaa-a saas nähdä tuottaako nyttenkään tulosta, mutta yrittänyttä ei panna..(tai sittenkin ehkä sanan merkitystä ajatelle;))
Heh, no joo.
Tentti tuli tehtyä, ja töissä on tullut oltua. Pari vapaata ja sitten töihin taas. Tulloopahan mania:)

kohta alkais 24 ja vastailen vielä tatille, joten kirjoittelenpa huomenissa sitten taas uudelleen.
ja kiitos tatti kun olet noin kovan työn meitä a-ryhmän naisia varten tehnyt:))

Niin ja ei ketään unohtamatta, plussa tuulia meille kaikille tasapuolisesti ja onnittelut Sannalle tätien johdosta!!!

Heips!

Miten pitkällä Ulla se sinun raskautesi oli päässyt ja kuinka nopeaan ne arvot on pudonnut ? Alkoiko sulla se vuoto jo ennen ultrassa käyntiä ? Mulla ei siis mitään vuotoa, ihan pikkuisen raskausoireita ollut koko ajan, jotenkin tuntuu että oireet on lisääntyneet ainakin vielä.
Tässä valmistaudun töihin menoon. Ajatukset on kyllä niiin kateissa ettei minusta taida paljon työntekijäksi olla. Rasittavaa tällainen epätietous. Olen vähän hätäinen luonne ja tällainen hormonien kyttääminen ei oikein sovi minulle. Ja kun vielä saa pelätä että paikat repee niin jokaista nipistystäkin arvioi ihan vauhkona.
Mutta mukavaa päivää teille muille.
Ps. täältä ei ole kuin suunta ylöspäin :)

Jaksamisia kaikille joita elämä kaltoin kohtelee tavalla tai toisella! Pitäisi ryhtyä toimiin, vaan kun tuntuu ettei jaksais tänään mitään..! Kävin eilen hakemassa vihkisormukseni, tuskin maltan odottaa että saan sen ikuisesti sormeeni 14.2! Yltiö optimisminen olen avioliittoni suhteen, näen vain mukavia yhteisiä vuosia..! Päivänjatkoja! :)

Ai niin, kun uusi lista alkaa, päivittäiskö joku meidät siihen? Mulla yhä tämä wappi..! Mahtaako kaikki viimeksi listatut olla vielä mukana?! Turha kai laittaa porukkaa sinne jos eivät olekaan enää täällä. Lyyliii? Tuulimammaaa? Ritaaa? Inkkuuu?

Onpas meitä nyt paljon täällä. En tarkoita sitä, etteikö tänne saisi kirjoitella (en todellakaan) vaan harmittelen sitä, ei tunnu mukavalta, että meitä km:n kohdanneita on näin paljon ja vielä sellaisia, joille on tapahtunut useampi km. Joskus tuntuu, etä nämä km:t on yleisempiä kuin itse lapsien saaminen. No toivottavasti olen väärässä.

Niin tervetuloa Ulla ja pahoittelut sinullekin. Ja kiva Tiuhti, kun tulit takaisin. Eiköhän koiteta ensi kierrossa sitten taas. Itselläni on tai pitäisi olla ovis tässä pian, mutta tikuttelusta huolimatta en ole saanut mitään merkkejä siihen suuntaan. näinköhän jää tässä kierrossa tulematta. No eipä sitten ainakaan ylläty, kun tädit tulee kyläilemään. On se niin tyypillistä. Nyt kun olisi km:n takia hormonaalisesti suotuisat olosuhteet raskautua, niin sitten ei ole ovista, ple!!

Tuolla oli tosiaan sivulla 2 kaiketi sellainen laajempi lista, jossa oli, km:ien lukumäärät, yrityksen alkamiset sun muut. Halukkaat, päivittäkää itsenne listaan