Ex-Kermit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uusi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Salli75:
Aivan sattumalta eksyin tänne odottajien puolelle ja täytyi toki tulla kurkkaamaan ex-kermittien ketjuun ja Kaurishan se täällä! Oikein paljon onnea, kuten tietenkin kaikille ex-kermiteille =)

Kiitos Salli. Kyllä, kyllä, täällä ollaan vihdoinkin. Ja nyt tuntuu, että tämä voisi vaikka onnistuakin tällä kertaa ; )
Laitoinki sinulle onnittelut perheenlisäyksen johdosta ihan ekaan viestiini (tällä kierroksella), mutta onnea nyt vielä kerran : )
Tyttöä toivon minäkin... veljellä kun siis on jo kaksi poikaa. Klassinen lause, että "kunhan on terve" pitää tietysti vielä kutinsa, mutta saahan sitä jompaakumpaa sukupuolta toivoa kuitenkin. Saatampa jopa seuraavassa ultrassa kysäistä asiaa...

Mites Naksilla meni neuvola? Toivottavasti hyvin.

Hei, tulin tännekin ilmoittamaan, että meille syntyi 28.9. pikkuinen poika. Mittoinaan 3756g ja 51cm (meillehän koko raskauden sanottiin, että pieni kokoinen on.. viikkoa ennen LA:aa povattiin 3kg painavaa). Synnytys meni hyvin.. sairaalaan jouduin jo 2.5 viikkoa ennen synnytystä raskausmyrkytyksen takia. Kun viikkoja oli 40+5, niin pääsin synnyttämään, supistukset alkoivat ed. päivänä ja juuri tuolloin kun poju syntyi, oli tarkoitus aloittaa käynnistys, mutta selvittiin ihan kalvojen puhkaisulla. Poika syntyi 3.5h päästä kalvojen puhkaisusta. Arki on sujunut oikein mukavasti, mitä nyt silmätipat saattiin perjantaina ja huomenna pistäs varaa aika lääkäriin kun rähmintä vaan pahenee tipoista huolimatta=(. Aluksi oli kyllä vaikeeta, kun eppari haava tulehtui, kohtu tulehtui ja päälle voidaan vielä lisätä virtsatie infektio, joten ei ihme, etten pahimmillaan päässyt kävelemään kotona. Onneksi mies on ollut apuna. Nyt kuitenkin olen taas yhtä hyvässä kunnossa kuin ennenkin ja voin nauttia vauva arjesta täysillä.

Onnittelut kaikille odottajille!

Eilisellä neuvolakäynnillä ei mitään ihmeitä, alkujutustelua ja kuulumisten vaihtoa lähinnä ja tietenkin alkumittaukset ja verikokeet otettiin. Parin viikon päästä olis sitten se lääkärineuvola ja heti sen peään kai saan ajan naistentautien polille, jossa mun ja vauvelin vointia aletaan seuraamaan melko tiheään. Sinänsä huojentavaa, ei tarvitse miettiä onko mahassa kaikki hyvin.

Onnea Hannalle!

Naks, jos saan kysyä, niin miksi teitä aletaan seuraamaan tiheään?

Täällä on jo rv 15+0. Melko hurjaa, kun en ole aiemmin näin pitkälle päässyt ; )

Täälläkin mennään ihan ennätyslukemissa, kun nyt mennään "jo" 13+1 viikoilla :))

Väsymys ei vaan ota loppuakseen ja alkuillan kuvotus jatkuu jatkumistaan... niin kurja olo, mutta toisaalta onnellinen!

Mites sämpy, koska sulla onkaan se np-ultra?

Onnea Hannalle ja pojulle. Ja onneksi selvisit kaikista hurjista tulehduksista! Nyt vain vauva-arkea pyörittämään.

Onnea Naksille myös onnistuneesta neuvolakäynnistä. Minuakin kiinnostaa, että miksi joudut/pääset seurantaan, mutta tietysti vain, jos haluat vastata.

Kiitos kysymästä Maaria, np-ultra on huomenna ja arvatkaa hirvittääkö. Toisaalta oon ajatellut, että ei sille sitten minkään voi, jos ei saada hyviä uutisia. Hirvittää vaan loppuviikko töissä, kun on aika rankka aikataulu ja en voi olla oikein poiskaan. Miten sitä sitten voi olla ajattelematta, ettei raskautta taas olekaan. Täällä siis 11+6, vielä tällä hetkellä.

Tsemppiä sämpy!
Tai siis nythän mä vasta tajusin, että teillä on ultra TÄNÄÄN!! Miten meni?

Meillä on seuraava neuvola vasta 10.11., joten siihen asti pitää vaan luottaa, että kaikki on hyvin... argh.
Mutta toisaalta eiköhän tää kasvava maha ja RINNAT osoita jotain merkkiä siitä, että kropassa tapahtuu oikeesti jotain?!

Meillä vaavin koko np-ultrassa vastasi 3 päivää suurempaa, muttei sitä la:ta muutettu, kun täällä Helsingissä (?) on kaiketi joku neljän päivän sääntö, eli jos ei enempää niin ei muuteta...

LA on siis 23.4.2007 :)

Maaria ja kirppu 13+2

Kiitos tsempityksistä Maaria :-) Sitä kyllä tarvittiin ja tänään np-ultrassa näkyi mitä ihanin pieni ihmisenalku. Kovin oli vilkas kaveri. Esitteli meille kaikki liikeensä ja toista jalkaa metsästettiin kauan, ennen kuin kätilö sai sen paikannettua. Peukkukin vilahti kuvassa ja lapsivettäkin oli hörpätty ja sitten näytti siltä kuin siellä olisi hikoteltu :-) Kyllä vierähti kyynel silmästä ihan onnesta ja varmaan jännityksen purkautumisesta. Kätilö oli tosi kiva, mutta mä en saanut hämmästykseltäni sanaa suustani vaan olin ihan mykistynyt. Kieli toimi sen verran, että sain vastattua juu tai ei kysymyksiin. Niskaturvotus oli pieni, 1.4mm muistaakseni. Täällä päin tehdään vielä verikoe, joka np-ultran kanssa seuloo 80% down-lapsista, mutta sen tulokset tulevat vasta parin viikon kuluttua. Jos tulokset ovat ok, niin sitten ei kuulu mitään. Mulla koko oli päivän verran pienempi, mutta sitä ei lasketa, joten LA olisi täällä sitten 2.5. (muistaakseni). Ja seuraava neuvola 17.11.

Nyt kai pitäisi kertoa sukulaisille, mutta ei tänään vielä ainakaan soiteltu kenellekään. Oisko hyviä ideoita kertomiseen? Mulla on tapana ilmoittaa suuret uutiset suunnilleen sivulauseessa, mutta nyt ehkä voisin poiketa tavoistani :-)

Ihanaa sämpy, että teilläkin oli kaikki hyvin!!!
Mehän kerrottiin vanhemmille tekstiviesti runolla :) Oli kyllä ihana runo, en muista laitoinko sitä tännekin - kaiketi?
Muille ei vielä ollakaan kerrottu, mä kyllä tapaan kavereitani perjantaina, joten silloin on pakko paljastaa. Muut saa tietää sitä mukaa, kun nähdään.

Maha on kyllä pullahtanut sen verran, ettei tätä töissäkään kauaa enää piilotella... Tosin esimies ja toimitusjohtaja tietää jo, joten ei enää väliä, vaikka muutkin sais tietää :) Mutta odotan kuitenkin niiden huomaamista...

Maaria ja kirppu 13+2

Voi että Maaria ja Sämpy ! Minä täällä ihan vedet silmissä luen teidän juttuja. Tekin olette niin pitkään taistelleet että jo oli aikakin jo onnen teidän kohdalle tulla. Kyllä olen onnellinen teidän puolesta ! Sylin täydeltä onnea !!!!

Mariia 30+3

No, mulla ei ole yhtään mitään asiaa, tulinpahan nostamaan tätä meidän ketjua ettei ihan pudota...

Ihanan pitkällä ootkin jo Mariia - sitä odotellessa :))

Maaria 13+3

Kiitoksia Mariia :-) Sinulla ei ole enää kauankaan aikaa jäljellä. Onkos sinun laskettu aikasi ennen vai jälkeen joulun?

Hei missä muut ovat? Kauris, Naks, huhuu. Minun puolestani voidaan listauttaa itsemme, jos asia saa vielä kannatusta.

Et muuten Maaria minun mielestäni laittanut sitä tekstaria tänne, että jos viitsit, niin laita tänne vaan. Me ei olla vieläkään kerrottu asiasta, mutta kai tässä pitäisi ruveta kertomaan pikkuhiljaa.

Mitenkäs on ex-kermittärien liikunnan laita? Minähän en ole paljoa liikkunut, mutta sitten menin circuitiin tänään ja tein kaikki liikkeet ihan normaalisti ja huomasin, että tämähän tuntuu tosi hyvältä. Vatsalihasliikkeet ja kaikki, vaikka vatsaa olen aristellut kaikkien vihlomisten takia. Täytyy ruveta miettimään, että jos tota jumppaa rupeaisi harrastamaan kerran viikossa.

Sämpy: Heh-heh, ihan huvittaa...nimittäin laskettu aika on 25.12.06 eli joulupäivänä eli se joulupaketti mitä uhosin keväällä rupeavani tekemään on tosiaankin tulossa. Aika uskomatonta ! Saas nähä sitten mennäänkö ensi vuoden puolelle...

sämpy: Laitettiin siis vanhemmille tämä tekstiviesti heti np-ultran jälkeen (joka meillä oli siis viikolla 12+4) "Tänään salaisuuden suuren, kuiskaamme mukaan tuulen. Näkyi ultrassa sormet ja varpaat, nyt jo varmaan arvaat. Ilomme on rajaton, meille vauva huhtikuussa tulossa on. t. minä ja mies"
Mun mielestä on tosi suloinen runo, oon siis löytänyt sen netistä jostain keskustelupalstalta :)

Liikunnasta, mähän oon käynyt jumpissa ennen raskautta noin 6 kertaa viikossa, mutta nyt oon ollut NIIN väsynyt, että kerta-kaksi BodyPumpia viikossa on ollut ihan riittävästi. Enkä muutenkaan halua mennä minnekään hyppytunneille. Pitää katsoa sitten uudestaan, KUN alkaa se keskiraskauden energinen vaihe... sitä todellakin odotellessa ;)

Ja muista Mariia käydä täällä aina ilmoittelemassa itsestäsi, yhdessähän me silloin talvella keskenmenoistamme toivuttiin!

Hyvä, jos saadaan aktivoitua tätäkin ketjua uudelleen!
Mukavaa perjantaita!

Maaria ja kirppu 13+4

Mulla alkaa aina itkettämään kun käyn tässä ketjussa, nytkin tuo Maarian runo oli niin koskettava. Hmm...keskiraskauden energinen aika...taisi vilahtaa meikäläisen ohi kokonaan. Nauttikaa nyt vielä liikunnasta kun voitte, mulla ainakin jumahti paikat kokonaan tuossa puolessa välissä ihan ilman ennakko varoituksia. Ei liian pitkiä paikallaan istumisia vaan noustava ylös välillä, olipa sitten autossa liikenteessä pitempää matkaa tai muuten istumatyö. Nyt loppusuoralla nuo nivuskivut onneksi helpottaneet kun teen vain puolta päivää töitä.

Nyt vaan muistetaan nauttia tästä ihanasta raskausajasta ja pian sitten kääntyy taas elämässä yksi uusi sivu kun vauva syntyy...

Olen muuten itse pitänyt päiväkirjaa kaikenlaisista olotiloista joita nyt raskausaikana on ollut ja on ollut mukava katella sitten taaksepäin. Meinaan jatkaa kirjoittamista vauvan syntymänkin jälkeen ja ehkä sitten joskus antaa vauvalle lahjaksi esim. kun täyttää 18 v. tai odottaa omaa lastaan. Vähän kauaskantoiset suunnitelmat mulla, mutta suosittelen muillekin...

Voikaahan paksusti ; )

Maaria: aika kiva runo. Meillä on tämä kertominen vielä harkinnassa näköjään. En tiedä mitä me oikein hannataan.

Mariia: No todellakin on sitten joulupaketti tilauksessa :-) Muistan kyllä, kun puhuttiin niistä jouluvauvoista ja taisi olla Sanna myös, joka odottaa joulupakettia. Mulla on viime joulusta vähän ikävät muistot, nimittäin tm todettiin viikko ennen joulua ja sen puolesta oli vähän ikävä fiilis aina välillä.

Kyllä mä olen tyhmä. Olin tänään koulutustilaisuudessa ja niissähän tunnetusti ei oo ruuasta pulaa. No en mä ajatellut niitä alkupaloja yhtään vaan popsin graavia lohta ja mätiä ihan tuosta noin vain muistamatta sitä listerioosivaaraa ollenkaan. No toivottavasti kummassakaan ei ollut listerioosia. Täytyy seurata rupeanko oireilemaan, mutta voihan sitä toisaalta sairastaa oireettomastikin. Mulla on käynyt tuon kalan kanssa ennenkin noin. Mä en jotenkaan osaa ajatella sitä vaarallisena, kun mä syön graavia lohta muutenkin.

Perjantai-iltoja!

Täällä ollaan ja voidaan paksusti : )
Ei kuulu oikeastaan mitään uutta.
Nukuin äsken "päikkärit"... melkein neljä tuntia ja heräsin puoli kahdeksalta, kun kaveri soitti : ) No onneksi on viikonloppu, niin ei tarttee hätäillä heräämisestä huomenna. Väsymys ei oikein ota loppuakseen, mutta voihan tuo johtua ihan (tai ainankin osittain) syksystäkin, on niin pimeää.

Minäkin ajattelin, että pakko ruveta jotain harrastamaan, ettei ihan vaan jämähdä sohvalle. Jos vaikka sitten, kun ei niin kovin enää väsytä ; )
Meillä päin ei ole raskaana oleville oikein muuta kuin mammajooga. Eli sinne sitten. Olen harrastanut joogaa aiemminkin ja se on juuri sopiva laji minulle. Pidän enemmän rauhallisesta menosta kuin hikijumpasta...

Voin koettaa tehdä sen listan ja kaivaa laskettuja aikoja esiin...
Korjatkaa tai lisätkää tietonne sitten, koska tuskin kaikkia löydän...

kauris ja iita 15+3

Minä vielä...
Perhekerhon sivuilta löytyy kiva linkki sivuille missä voi seurata masuasukin kehittymistä viikoittain
http://www.babycenter.com/fetaldevelopment/?adcode=DAR:ADV:ALL&CP_bid=

siellä on muutakin kivaa ja hyödyllistä luettavaa, esim nimikone : )

Elä sie Sämpy noista syömisistä huolehi. Mulla on tullut pisteltyä kanssa suuhun moniakin kiellettyjä ihan ajattelmattomuuttani. Ei pysy kokoajan päässä se lista mitä saa ja mitä ei saa syödä. Graavilohta olen minäkin syönyt ja jos se tuoretta graavattua niin ei mitään hätää, vanhasta tottumuksesta on mennyt pihvitkin mediumina ennekuin aina vasta puolessa välissä pihviä olen muistanut että ai-niin...pizzassa olen sinihomejuustoa syönyt, saa kait syödäkin kun se kuumennetaan, punaviininiäkin olen joskus lasillisen maistanut - ehkä n. 6-7 lasillista koko raskauden aikana ja hengissä tuo masu asukki on tuolla pysynyt. Tottakai pitäis opetella tuo lista kunnolla, mutta sama pää kesät talvet niinkuin sanotaan niin ei sitä aina voi muistaa. Onhan sitä välillä tietysti ollut sellainen olo että iik-apua nyt tuli syötyä laitonta ruokaa, mutta ei kait sitä tosiaankaan ennen vanhaankaan ole niin tarkkoja oltu ja terveitä lapsia on syntynyt, niin ja jos vielä ajattelee vaikka ulkomailla mitä ne siellä syö - tuntuu jotenkin ettei se ole kuin pohjoismaissa noin tarkkaa noitten syömisten kanssa.

Nyt imurin kanssa valssia tanssimaan klassisen musiikin tahdissa...ehkäpä tästä tosiaan virkistyykin loppua kohti...

Kiitos kauris listasta ja myös kivasta linkistä!!

Mulla on ollut eilen ja tänään päänsärkyä, joten tää koneen ääressä istuminen ei siihen ainakaan auta...

Pitäis varmaan mennä päikkäreille, kun meille tulee vieraita parin tunnin päästä, niin ei sitten siinä vaan haukottele :)

Mukavaa viikonloppua kaikille!!

Maaria ja kirppu 13+5

Lauantaita ladyt,
Juu, olet ihan oikeassa Mariia, että turha kai niistä murehtia. Nyt kun ei ole enää np-ultraa murehdittavana, niin rupeaa miettimään kaikenlaisia muita juttuja, mikä vois mennä vikaan. Oon mä kaikki muut onnistunut suunnilleen muistamaan ja viiniä olen minäkin pari lasia maistanut. D-vitamiiniakaan en ole aina muistanut ottaa.

Nyt me ollaan sitten ilmoitettu vanhemmille. Valittiin sitten se ihan perinteinen soitto ja kerronta -tyyli. Kovasti oli tulevat isovanhemmat iloisia, vaikka mun isä ei ensin meinannut uskoa, mitä mulla oli asiaa. Sitten mä kysyin, että kukkiiko kukka ja kukkihan se :-). Yhdelle kaverillekin oon ehtinyt kertomaan. Tämähän rupeaa muuttumaan pelottavan todelliseksi...

Kiitti Kauris listasta. Kovin oli lyhyt vielä, mutta toivottavasti se siitä pitenee. Aika samoissa viikoissa mennään Maarian ja sinun kanssasi. Sinulla ja Maarialla on välissä jotain viikko ja minulla Maarialla vastaavasti viikko. En ole muuten vielä töissä kertonut. Ajattelin venyttää kertomisen sinne rakenneultran jälkeen, minne on aikalailla pari kuukautta vielä, mikäli vartalo suinkin sallii. No vielä ei ole mahasta tietoakaan.

terv. sämpy 12+3

Morjens.

Aattelin ihan samaa, että melko lyhyt kuitenkin tuo lista, ainankin vielä...
Ja tosiaan, me kolme mennään melko samoissa ; ) On ollut ilmeisesti joku epäonninen kausi tuossa yhdessä välissä.

Mutta missä on Naks?! Ja Epelikin on kadonnut...

Minusta tuntuu, että masu on lakannut kasvamasta : ( Vanhat farkut menee vielä jalkaan, vaikkakaan eivät yhtä hyvin kuin ennen, mutta tiukkuus on pysynyt samana. Ensi viikon perjantaina on neuvola, johon asti taas pitää sitkutella epätietoisuudessa : (

Mukavaa lauantain jatkoa toivottelee
kauris ja iita

Täällä ollaan :)

Arvioitu la on minulla 26.5. Aika lähelle menee sitä päivää, kun edellinen syntyi :( Ja varmaankin tuo aika vielä muuttuu kunhan ultrataan. Masu ei ole vielä kasvanut, vaikka minusta kuulemma näkee jo että olen raskaana. Kumma juttu. Töissäkin pitäis uutiset kertoa, vähän jännittää, mikä vastaanotto mahtaa olla!

Tänään tuli rv 9 täyteen. Tuntuu, et aika menee niiiiin hitaasti :D Ei malttais millään odottaa aina seuraavaa neuvolaa jne.

Tänään kävin kaverin luona, joka on viimeisillään raskaana. On se vaan kauheeta, miten itselle tapahtuneet asiat on varjostaneet toisen hyvin sujunutta raskautta. Mut tosiaan, onneksi kaikki on hyvin omassa ja muiden mahassa.

Hei, täällä ollaan! Kaikki ok, raksu-ultra pari viikkoa sitten meni oikein hienosti. Poika tulollaan, kaikki sormet ja varpaatkin löytyi ja muutkin oleelliset osat;) Rv:t nyt 21+5 muistaakseni, huomenna neuvola.

Ensilumet sataa parhaillaan, täytyy lähteä ulos ihmettelemään. Leppoisaa sunnuntaita kaikille:))

Laitetaanpa päivitystä omalta kohdalta:

Mariia 25.12.06
Epeli 27.2.07
kauris 10.4.07
Maaria 23.4.07
sämpy 2.5.07
Naks