Ex-Kermit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uusi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Taas täällä töiden lomassa nostamassa meitä takaisin ekalle sivulle.

Tänään alkoi jo 15. viikko!!!

Sämpy: mäkin kerroin kolmelle kaverilleni perjantaina! Alkaa tosiaan tuntua vähitellen ehkä todelliselta tämäkin odotus :)

Nyt taas töiden pariin...

Maaria ja kirppu 14+0

Moido,

Nostoyrityksistä huolimatta oltiin jo tiputtu toiselle sivulle. Mekin ollaan jo suuremmille osille kerrottu. Parille kaverille on vielä kertomatta, mutta eiköhän se tässä tule eteen.

Mitä muita tyttö-poika tunnusmerkkejä on kuin tuo tekee mieli suolaista- tulee poika ja makeaa-tyttö? Jotkut on sanonut, että jos on kovin pahoinvoiva, niin tulee tyttö ja jos taas ei ole pahoinvointia, niin tulee poika. SIllä perusteella meille tulisi poika, koska en ole oksentanut kertaakaan. Ainoastaan on ollut huono olo toisinaan. Hassujahan nämä ovat, mutta mielenkiintoisia :-)

Pitäiskö pistää vielä ikämme tuohon listaan. Minä voin olla ensimmäinen :-)
Hyvää maanantai-iltaa kaikille!

Mariia LA 25.12.06
Epeli LA 27.2.07
kauris LA 10.4.07
Maaria 28v., LA 23.4.07
sämpy 31v., LA 2.5.07
Naks LA 26.5.07

Moi taas!

Juu, enpä minäkään ole oksentanut kertaakaan, muuten vain ollut enemmän tai vähemmän kuvottava olo. Edelleen alkuillat on ällöttäviä. Ja tämä väsymys ei sitten häviä millään - nimim. juuri kahden tunnin päiväunilta herätetty... :)

Maaria

Mariia 36v., LA 25.12.06
Epeli LA 27.2.07
kauris LA 10.4.07
Maaria 28v., LA 23.4.07
sämpy 31v., LA 2.5.07
Naks LA 26.5.07

Noista tyttö-poika jutuista...mulle on kaikki sanonut että on ihan poikamaha ja sanoo vieläkin, mutta...mutta...ultran mukaan meille on tuolossa tyttö : ) Eli poikamaha ei leviä sivulle päin eikä näy takaa päin katsottaessa ja tyttömaha päinvastoin. Vieläkin huvittaa kun kaikki tietäväiset sanoo että voi, voi ihan selvä poikamaha. Johon hymyilen vaan että hmm...Oma äitini vastasi ''kivasti'' kun kysyin sukupuolen selvittyä että näkyykö takaapäin että ei kuulema voi näkyäkään kun olen muutenkin niin leveä...tosi kiva...no ehkä saatan olla...

Kertaakaan ei ole ollut pahoinvointia, ei minkäänlaista. Ainoastaan koskaan ei ole oikeastaan nälkä, mitään ei tee mieli syödä. Ei ole tullut mitään suolakurkkuhimoja eikä mahotonta kahden edestä syömistä, hyvä kun jaksan yhden edestä syödä eli ruokahalua ei ole ollenkaan. Alkuaikoina suklaa ei maistunut ollenkaan, mutta loppua kohti en tiedä mitään parempaa kuin Fazerin sininen, menee aika paljon viikottain...sekä viinereitä, munkkeja, muffinseja. Ei ollut onneksi sokeriarvot kohonneet yhtään viime neuvolakäynnillä. Eikä painokaan ole noussut kuin 10 kiloa koko 32 viikon aikana. Mitään suolaista ei tosiaankaan tee koskaan mieli, oikeastaan ihan puistattaa ajatus että söisin esim. sipsejä. Yksi ainut intohimo mulle on tullut ja se on appelsiinimehu, varmaan litra tulee päivässä ainakin juotua. Se on niiiin hyvää !!! Syke meillä on ollut välillä 140-150 ja en muista miten sen piti olla noita ennustuksia tehtäessä, olikohan että yli 150 merkkaa tyttöä, joten ei pidä meillä paikkaansa. En nyt oikein muita merkkejä muista.

Äkkiä ne viikot vierii...mulla nyt 8 viikkoa h-hetkeen ja alkaa tulla viime hetkien paniikki että onko kaikki valmiina, jos vaikka tulokas jostain syystä päättää tulla aiemmin. Mulla vähän verenpaine onkelmia ja raskausmyrkytys pelottaa, ei tämä huolehteminen koskaan näköjään lopu. Välillä on tietysti onnellista raskausaikaa ja sitten taas joku pikku piru istuu olkapäälle jotain kuiskuttelemaan. Täytyy vaan huiskaista se menemään ja käskeä pysymään poissa.

Nauttikaahan masuistanne !

Mariia - the joulupallo

Ei ole ollut pahoinvointia, ei minkään vertaa, eli poika olisi tulossa vai...mutta kun se makea maistuu vähän turhankin hyvin, niin sitten tyttö. Syke oli viimeeksi 150... että se on sitten vissiin vielä pojan puolella ; )
Kivoja ajatusleikkejä : )
Ja samahan se oikeasti on kumpi sieltä tulee, vaikka sitä tyttöä niin kovin toivoisinkin.

Onko vielä muita tuollaisia sukupuoli juttuja?
Tietysti perinteinen kirves-kaulin systeemi, mutta ei kait kukaan nykyisin sängyn alle enää mitään piilottele ; ) Ja harvalla on kirves vaikkapa kerrostaloasunnossa. Hih!

Nää valmistautuis nyt kattomaan täydellisiä naisia...

Tuulimamma 36v. LA 16.12.06
Mariia 36v., LA 25.12.06
Epeli LA 27.2.07
kauris 24v., LA 10.4.07
Maaria 28v., LA 23.4.07
sämpy 31v., LA 2.5.07
Naks LA 26.5.07

Huomenia!
Laitanpa minäkin nimeni listaan, kun silloin keväällä siellä kermien ihanassa tukiryhmässä seikkailin... Nyt ollaan jo loppusuoralla ja toivotaan, että kaikki menee hyvin!

Tyttö-poika jutuista tuo sykeasia ei ainakaan lekurin ennusteen mukaan pidä paikkaansa, sillä meille on tulossa tyttö ja syke on ollut viime ajat 130 ... alussa 140.
Linea negranhan pitäis myös ennustaa sukupuolta, mutta en sitten tiedä... Esikoistyttöä ootellessa viiva näkyi selvästi ja ylsi napaan. Nyt ei ole viivaa näkynyt lainkaan...?!
Mahan muoto on varmaan se vanhin ennustusmuoto, mutta eipä sekään meillä ole kutiaan pitänyt... Esikoisen aikaan vyötärö oli kapea ja edessä pallo... Nyt leviän sivuille...

Nyt hommiin! Onnea kaikille odotukseen!

Tuulimamma rv 32+4

Iltaa ex-kermeille,

Kirjoittelu tällä odottajat-sivulla on vilkasta, kun ollaan jatkuvasti kakkossivulla.

Kiva kuulla sinustakin Tuulimamma. Muistan hyvin sinutkin tuolta kermeistä. Ja päivämäärien perusteella saadaan jännittää sua ja Mariiaa samaan aikaan. Mistä te ootte saaneet sukupuolen tietoonne, kun meillä täällä Länsi-rannikolla sitä ei ainakaan kerrota? Voiko sukupuolen nähdä itse helposti rakenneultrassa? Mua jotenkin kiinnostaisi tietää kumpi tulee, vaikka mitäpä sillä väliä, kunhan on terve. Mutta kun ei näistä pahoinvoinneista ja mahan muodoistakaan voi mitään päätellä näköjään :-)
Niin ja mikä se perinteine kaulin-kirves -juttu on. Olen pihalla kuin lumiukko näistä asioista :-)

Otteko te kauris ja Maaria käyneet jo neuvolalääkärissä? Mulla on seuraava neuvola 17.11., mutta en ole ihan varma onko siellä lääkäriä paikalla.

Iltaa!

Meillä oli se eka neuvolalääkäri just ennen np-ultraa, joten ollaan käyty. Siellähän olikin mun yllätykseksi ultra!! Joka silloin helpotti vähän menoa sinne np-ultraan... ei jännittänyt niin paljoa.
Nyt on vaan odotettavissa neuvola, 10.11. ja sitten onkin 29.11. jo rakenneultra.

Maaria 14+1

Lost-iltaa
Onkin ollut monena viikkona peräkkäin aikas jännä, en tiedä ootteko seurannut sarjaa.

Maaria, muistaakseni olit pääkaupunkiseudulta. Meillä päin menee nämä neuvolat vähän erilailla. Mulla oli nimittäin ensimmäinen neuvola joskus viikolla 8. Sitten oli np-ultra viikolla 12. Seuraava neuvola on 17.11., silloin on rv16 enkä tiedä edes onko siellä lääkäriä. Ja rakenneultra on 18.12., jolloin pitäis olla rv20. En tiedä onko viimeisen neuvolan ja rakenneultran välissä neuvolaa. En usko.

14 viikko lähti käyntiin eilen, eli tänään 13+1. Toisaalta aika menee kamalan hitaasti, mutta jälkeenpäin ajateltuna sen on varmaan kulunut todella nopeesti.
Hyvää torstain jatkoa kaikille!

Heippa ex-kermittäret !

Onneksi olkoon tytöt olette ylittäneet sen kriittisen rajan !

Oletteko muuten huomanneet että H&M:llä on sellainen Kermit ( Muppet show ) oloasu/yöpuku. Ainakin nettisivuilta tilatessa löytyy. Oisin muuten tilannutkin mutta kokoja ei ollut kuin L asti ja meikä on nykyään vähintään XL.

Sämpy: Kyselit aiemmin että mistä ollaan saatu tietää sukupuoli. No rakenneultrassa mulla oli tarkoitus kysyä, mutta kun oli niin jännän näköistä kun se mukula siellä myllersi niin katoin vaan kuvaruutua ihan hoo moilasena ja unohdin kokonaan kysyä. Neuvolan täti mulle sitten myöhemmin sanoikin että rakenneultrassa ei vielä välttämättä niin selvästi sukupuoli näy. Täällä Ruotsissa kyllä kertovat jos haluaa. No sitten aikani mietiskeltyä halusin mennä ihan vartavasten ultraan että katotaan sukupuoli ja muutenkin että kaikki on ok, siitä jouduin pulittamaan n. 50 €. Viikon 26 jälkeen aika selvästi saa näkyy sukupuoli, mutta mikään ei tietenkään ole 100 % varmaa. Nyt jälkikäteen tuntuu että olisi sittenkin ollut kiva pitää jännityksessä kumpi tulee, eihän joululahjoja saisi etukäteen kurkkia, mutta minkäs teet kun on niin utelias. Muistakaahan kysyä jos on mahdollisuutta saada rakenneultra dvd:lle talletettua. Minä otin sellaisen, maksoi n. 10 €, ja on varmasti sitten mukava muisto lapselle itselleen isona.

Kyllä se teilläkin tuo aika ihan huomaamatta hurahtaa, sitten kun rakenneultra on ohi ja rupeaa kaikkia hankintoja miettimään niin aika tosiaan kuluu siivillä. Paitsi että nyt tuntuu että aika taas pysähtyi kun on 2 kk synnytykseen niin ei jaksaisi mitenkään odottaa. Jään vielä kokonaan töistäkin pois ja nyt se vasta se odotusaika todellakin alkaa...

Mukavaa odotusaikaa toivottaen

Mariia 31+3

Sämpy; Joo, Helsingistä ollaan. Meillä oli eka neuvola joskus viikolla 9 tms, sitten oli lääkärineuvola viikolla 13 ja samalla viikolla siis np-ultrakin. Seuraava neuvola on 10.11. ja sit se rakenneultra 29.11. Neuvola tai lääkärineuvola on siis kaiketi 4 viikon välein, 30 viikon jälkeen 2 viikon ja sit lopussa viikon...

Me aateltiin kysyä sukupuolta, tosin oon kuullut, että täällä sitä ei rakenneultrassa edes kerrota...?
Mutta oonkin jo varannut 4D ultran joulunalusviikolle, jossa sitten ainakin saa tietää!!

Mies haluis mennä taas ultraan, kun siitä on jo kaksi viikkoa, kun viimeksi jotain todisteita vauvasta saatiin.
Muuta kuin tämä kasvava pallo... :)
No, saa nähdä mennäänkö vielä.

Maaria ja kirppu 14+3

Heippis kaikki!

Eikös se ole, että kun lasta laitetaan alulle, niin kirves sängyn alla "varmistaa" pojan tulon ja kaulin sinne tilalle, niin sitten tulee tyttö ; ) Näin ole kuullut tehtävän joskus ennenvanhaan...
Meillä olis kyllä ehtineet pahasti pölyttyä ja ehkä sammaltuakin sinne punkan alle ; )

Täällä päin menee nuo neuvola/lääkärikäynnit kanssa varmaan vähän eri tavalla, koska en ole ollut neuvolalääkärillä eikä käsittääkseni sellaista tule ollenkaan. On vain neuvola, jossa on th paikalla ja sitten ultrat, jotka on vielä eri paikassakin ja ne hoitaa sitten lääkäri.

Minähän kävin ekassa ultrassani jo rv 7 (joka ei siis normaalisti kuulu ohjelmaan, omasta pyynnöstä halusin sen ureaplasman takia).
Eka neuvola oli rv 8, siellä ei ollut ultraa.
Sitten oli se lääkärin määräämä tarkastus ultra rv 9 (siis vielä sen uraplasman takia, joten ylimääräinen sekin).
Alkuraskauden veriseulonta tehtiin rv 10.
Np-ultra ja toinen neuvola rv 13. Sillon kuulin sydänäänet : )
Hermoheikkona tyyppinä halusin ylimääräiseen sydänäänten kuunteluun ja se oli rv 15.
Huomenna on neuvola ja viikkoja 17.
Pitääkin muistaa kysellä jatkosta, kun en siitä ekasta neuvolasta muista juurikaan mitään aikatauluista : )

Nyt nää alkaa kattoo BB:tä ; )

kauris ja iita 16+2

Sämpy: Sukupuoli selvisi rakenneultrassa... Mulle tehtiin niitä kaksi rv 18 ja rv 22, koska ekalla kerralla ei saatu kaikkea tutkittua...(tytteli karkasi niin alas piiloon...heh!). Meillä ultrat tekee lääkäri ja tällä hetkellä vieläpä naistentautien erikoislääkäri. Ekalla kerralla sukupuolta ei nähty eikä olisi kuulema ollut kuin 65 %:n ennustettavuuskaan. Toisella kertaa katsottiin virtsarakkoa ja kysäisin sitten näkyykö sukupuoli?!? Ensiksi oli napanuora edessä ja sitten tytteli veti kätensä suojaksi, mutta aikansa kiusattuaan lääkäri totesi masuasukin olevan tyttö 75 %:n varmuudella. Käräjille ei luvannut tulla todistelemaan :-)!

LOST tuli katsottua pitkästä aikaa... Tulee turhan paljon katsottavia ohjelmia päällekkäin ja mies haluaa yleensä katsoa Housea... plääh! - Oli kyllä ihan kiva päästä jyvälle mitä siellä saarella tapahtuu...

Onnea odotukseen ja ihanaa viikonloppua toivotellen

Tuulimamma rv 33
PS: TJ 10 - äitiysvapaat häämöttää - YES!
Joulukuulaisissa taisin hehkutella jo työpäiviä vähäisemmiksi... ei malttais enää ootella...

Neuvolassa on käyty ja vauvalla ainakin kuuntelun ja kohdun koon perusteella kaikki hyvin : )
Meillä päin onkin sitten sellainen tapa, että np- ja rakenne ultra ovat vaihtoehtoisia, eli niistä valitaan toinen... minä silloin valitsin np-ultran, enkä siis pääse rakenneultraan : ( No kait se oli ihan hyvä valinta.
Seuraava ultra on vasta rv 26 paikkeilla. Kamala, että sinne on pitkä aika...

Mukavaa viikonloppua : )

Tänne tuli sitten viime yön myrskyn seurauksena ensilumi, joka sulanee varmaankin päivän mittaan pois. Tuuli on laantunut, mutta lunta satelee hiljalleen.

Onnittelut Kauriille onnistuneesta neuvolareissusta ja tsemppiä Tuulimammalle viimeisiin työpäiviin. Mariialla taitaa olla viimeiset työpäivät myös käsillä.

Nyt muistan hämärästi kuulleeni tuon kirves-kaulin jutun, mutta joo, vähän myöhäistä enää tässä vaiheessa vaikuttaa asiaan. Meillä oli tekohetkellä kaulin laatikossa ja kirves varastossa :-)

Meille ei olisi oikein sopinut se ensimmäiseksi tarjottu rakenneultra-aika. Viikkoja pitäisi silloin olla 20+5. Kun kysyttiin ajan siirtoa paria päivää myöhäisemmäksi, niin kätilö sanoi, että se menee liian myöhäiseksi. En tiedä johtuuko sitten erilaisista ultran ominaisuuksista vai siitä, että meillä on aika joulunalusviikolla maanantaina. Keskiviikko ei ehkä sopisi enää sairaalan aikatauluihin.

Naureskelin täällä Mariian 'osuvaa' ilmaisua joulupallosta :-) Sitten kävin taustailemassa teidän joulukuun ketjua ja huomasin, että siellä termi oli ihan yleisesti hyväksytty käyttöön. Teillä varmaan rupeaa olemaan jo aika 'pallomaiset' tunnelmat.

Tyhmänä kyselen: Mitä eroa on rakenne- ja 4D -ultralla? 4D:tä tehdään varmaan yksityisellä, mitäköhän sellainen maksaa?

Nyt on ollut paljon juttua kestovaipoista ja mieskin on sitä mieltä, että meidän pitää ruveta ottamaan asiasta selvää. Ei me mitään valvautuneita ekoihmisiä olla, mutta asia on kyllä mielenkiintoinen. Onko teillä muilla ollut kestoilu mielessä?

Hyvää viikonlopun jatkoa. Täytyypä käydä tsekkaamassa se Kermit-puku netistä. Meidän H&M:llä sitä ei ollut.

Sämpy: 4D-ultrassa kuva on siis kolmiulotteinen (älä kysy miksi siis 4D...) NÄin mun kaverin vauvan kuvan sellaisesta - oli kyllä jo ihan tunnistettavissa nykyinen pikkuprinsessa :)
Ko. ultra tehdään siis yksityisellä ja maksaa jotain 140 euroa tms, mutta siitä saa sen koko ultran dvd:lle! Voidaan näyttää sitten vanhemmille jouluna ;)

Mä luulen, ettei meillä aleta kestovaippailemaan, mä en ole edes tarkemmin ajatellut, että miksi, mutta näin oon ajatellut. Eikä meillä ole edes kauheesti tilaa (3h+k), missä niitä sitten koko ajan kuivaisi pesun jälkeen... hyviä syitä, eikö?!

Maanantaina saa sitten muutkin kuin mun esimiehet ja pari kaveria tietää töissä, kun esimiehen on kerrottava asiasta johtoryhmän kokouksessa... saa nähdä miten nopeasti tollainen uutinen leviää :)
Oon kyllä ihmetellyt, että eikö ihmiset oikeasti huomaa, kun mun ennen niin-litteä vatsa on nykyään koko ajan pömppis.
Ja muuten painoa oli tullut tämän aamun mukaan 3 KILOA! <toivottavasti on ihan normi määrä tähän mennessä... alkupaino oli kyllä hieman alhainen.

Mukavaa lauantain jatkoa!!

Maaria ja kirppu 14+5

Melko hiljaista täällä koko palstalla näin viikonloppuisin...
Minunkin pitäisi lukea kokeisiin, mutta yllättäen ei voisi vähempää kiinnostaa : (

Tuosta sukupuoli jutusta vielä, että eikös ollut joku sormusjuttukin...? Pyörii tai heilahtelee masun päällä...

Koska en tuonne rakenneultraan nyt sitten pääsekään, niin jää sukupuoli ainakin toistaiseksi selvittämättä : ( olin ajatellut asiaa siellä kysäistä...
No jospa sitten miljoonan viikon kuluttua. Ärh!

Sunnuntain jatkoa toivottaa
kauris ja iita rv 16+5

kauris: sellianen sormus-lanka/hiusjuttu tosiaan on, mutten mä ole koskaan niistä ohjeista oikein tajunnut millainen se on... :) Blondi.

Tulin taas nostamaan meitä ekalle sivulle, kun tunnutaan aina vaan putoavan tänne kakkossivulle.

Tänään alkoi muuten jo 16. viikko!!!

Pakko muuten tunnustaa... *nolona*, tilattiin eilen sellainen kotidoppler :) Neuvola on VASTA ensi viikon perjantaina, ja nyt on ollut jo useampi viikko siitä np-ultrastakin, joten on ihan kiva saada varmistusta masun elosta.
Mies olisi halunnut mennä ultraan, mutta aattelin, että toi on parempi vaihtoehto - samalla rahalla saa iloa (TOIVOTTAVASTI) moneksi kerraksi. Kun ei vielä kerran tunne liikkeitäkään, eikä ole oikein paha olokaan... maha kyllä pullottaa, mutta silti.

Mites sämpy voi? joko kaikki tietää? :)

Maaria 15+0

Terkut ex-kermittäret!
Tuolla kermiteissä tuli käväistyä itsekin alkuvuodesta. Nyt alkamassa 30. raskausviikko ja lisää poikia matkalla Pirkanmaalle.
Mukavaa odotusta kaikille!

Minäkin suunnittelin tuon koti-dopplerin hankintaa, mutta luovuin ajatuksesta.
Iltalehdessä oli siitä juttua silloin juuri kun ostoa suunnittelin:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/200610165239166_uu.shtml
Melko tyly asenne tuolla tyypillä...

Neuvolassakin puhuin tuosta ja täti oli aika samoilla linjoilla tuon artikkelin kanssa, koska varsinkin alkuun, kun vauva vielä pääsee "karkuun" johonkin kohdun kolkkaan, niin ei ole yhtään varmaa, että kokematon sen sykkeen sieltä löytää. Ja sitten tulee paniikki.
Ja eihän se sykkeen kuuleminen oikeastaan anna kuin tilapäistä mielenrauhaa, koska jos joku on mennäkseen pieleen, niin sitten se menee.

Nyt kyllä vähän kaduttaa, etten sitä silloin kuitenkin tilannut : ( mutta en enää kehtaa, odottelen liikkeitä ; ) Ja masu on kasvanut sen verran, että olen oikeastaan tosi (ja yllättävänkin) luottavainen.

Huomenna alkaa rv 18 : ) Hurjaa!!

Täällä tulee lunta taivaan täydeltä ja pitäisi raahautua kauppaan kaikenlisäksi kävellen...

Maanantai-iltaa,
No taas kun joku muisti, niin nyt minäkin olen muistavinani sormus-hius-jutun :-) Sormus pujotetaan hiuksen läpi, pidetään hiuksenpäistä kiinni ja annetaan sormuksen vapaasti pyöriä vatsan päällä. Jos sormus pyörii vasemmalle, niin sitten tulee jompi kumpi ja jos oikealle, niin sitten se toinen. Sitä kriittisintä osaa en tietenkään muista.
Täydentäkää muut ja korjailkaa.Minulla on nimittäin muistikuva, että lanka/hius solmittiin jossain vaiheessa, mutta se on todellakin hatara muistikuva :-)

Moikka Lyyli. Muistan sinut hyvin, kun kirjoittelit Kermeissä. Liity joukkoon vaan. Sinullakin taitaa olla LA joskus joulu-tammikuussa. Mukavaa odotusta sinullekin.

Kyllä minäkin tiedän tuon kotidopplerin, mutta taitaa jäädä hankkimatta. Kyllä mä ymmärrän, miksi sellaisen ihmiset haluaa, etenkin ne ketkä ovat kokeneet keskenmenon. Ja jos minulla sellainen olisi, toki käyttäisin. Vähän turhan lääkärimäinen asenne tuolla iltiksen haastatelvalla. En tiedä miksi se joillekin lääkäreille tulee. Varmaan siksi, että kun töissänsä näkevät joskus hurjiakin juttuja, niin kyynisellä asenteella on helpompi kestää. Mutta ei Maaria tarvitse yhtään nolostella hankintaa. Kerrohan sitten tännekin, miten sen käyttäminen onnistuu.

Kiitos kysymästä Maaria. Ihan hyvin täällä voidaan (kai). Oon ollut vähän huolissani, kun paino ei nouse ja vatsakaan ei ole juuri kasvanut, että tapahtuuko siellä vatsassa mitään kasvua lainkaan. Päänsärkyjä ja sellaista vatsan vihlontaa mulla on toisinaan ollut, mikä lienee normaalia. Nyt sitä doppleria tarvittaisiin :-) Täytyy testata tuo vessapaperirulla ensin.

En ole kyllä kaikille kavereillekaan vielä kertonut. En oikein osaa soittaakaan ja sanoa, että oon sitten raskaana :-) Mielummin haluaisin kertoa ihan näköyhteydellä, mutta jotkut kaverit on sellaisia, että asuvat kaukana ja heitä näkee vain pari kertaa vuodessa.

Täällä siis 13+5. Tulispa se rakenneultra äkkiä.

Sämpy: Mullakaan ei oikeesti tiedä vieläkään kuin lähimmät kaverit, ja siis niistäkin ne jotka olen tavannut - mun mielestä on kanssa vähän outoa soittaa ja kertoa siinä sitten, että oon muuten raskaana :)
Miehen kavereista ei tiedä vielä ketään ;) Ovat niin uteliaita, että saavat kerrankin odottaa.

Ilmoittelen sitten, kun doppler joskus saapuu.
Ja muuten se lääkäri, jota siinä artikkelissa haastateltiin oli se, joka teki meille silloin vuosi sitten sen ekan ultran ja sanoi, että kun syke nyt näkyy, niin voi olla levollisin mielin... joopa joo...

Maaria 15+1

Hei kaikki!

Meillä on tuo kotidoppleri, ja kyllä siitä oli iso apu meikäläisen mielenrauhalle. Aina kun alkoi huolettamaan niin saattoi kuunnella että sydän lyö. Äänet löytyivät yleensä nopeasti, vain pari kertaa oli hakemista. Viikolta 11 alkaen sitä käytettiin siihen asti kun liikkeet alkoivat tuntua viikon 16-17 tienoilla, ja senkin jälkeen jos ei liikkeitä tuntunut joka päivä. Nykyisin ei juurikaan, kun vauva monottelee säännöllisesti pitkin päivää.

Mulla oli ainakin sellaista, että noin pari päivää ultrien jälkeen jaksoin uskoa että kaikki on ok, ja sitten alkoi taas huoli. Varsinkin kun keväinen keskenmeno oli keskeytynyt sellainen, ja vauva oli ollut kuolleena jo pari viikkoa ennen kuin pieni vuoto alkoi. Olin aina ajatellut että km tulee kuin hirmumyrsky kipuineen ja verivirtoineen (elokuvissahan se aina menee niin), ja olo oli erityisen huijattu sellaisen hiipivän salakavaluuden jälkeen.

Oli raastavaa sitten ajatella uudessa raskaudessa, että sehän voi taas kuolla hetkenä minä hyvänsä ja minä olen autuaan tietämätön, ja siihen doppler auttoi hirveästi. Tuo Iltiksessä haastateltu tyyppi ei kyllä tiedä mitään keskemenon kokeneen epävarmuudesta, eikä sen puoleen laitteestakaan. Ääniähän kuunnellaan just silloin kun liikkeet eivät vielä tunnu, eikä meillä kyllä vessapaperirullalla kuulu edelleenkään mitään mutta dopplerilla kuuluu ja kovaa. Tollo äijä, tässähän ihan verenpaine nousee;)

Epeli 23+0