Ex-kermit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 14.3
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
onpa mukava käydä lukemassa täältä kaikkien kuulumisia. terkkuja kaikille. ja ennen kaikkea ihana huomata, että nimet listassa ovat lisääntyneet, eli sehän takoittaa sitä, et ""kermit"" puolella on vähemmän typyjä. Hyvä.

Minä siis olen milla, yksi keskenmeno takana ja tämä onnistunutkin raskaus meinasi sellaiseksi päätyä. alku raskaudesta oli verenvuotoa, viikolla 28 käynnistyi supistukset ja vauva meinasi syntyä, viikolla 34 se nyt syntyi ja on nyt 2kk vanha. näin siinä kävi että onnellisesti loppujen lopuksi vauvan sain ja niinhän meille kaikille täällä on todennäköisesti käymässä.

tsemppiä kaikille odotukseen!

Ex-himmu: en tiedä varhaisultraan menosta.. Onko kallis?! Mua km hirvittää kanssa alitajusesti kokoajan.. Alavatsassa outoa tuntemusta, ei kipua mut oikeella ja vasemmalla välillä sellanen olo kun menkat alkas, outoa. Onko muilla kokemuksia? Heti tulee mieleen kohdun ulkonen ym mut eikö siinä ole ihan kipua?! Saattaapi olla että varhaisultraan menen, saisi selvyyttä. Muistaakseni tällästä ei entisissä odotuksissa ollut..

Mulla on kanssa menkkamaisia kipuja, tai vähän niinkuin olisi tehny paljon vatsalihasliikkeitä :) Ajattelin, että menen parin viikon päästä uä:een, niin näkee missä mennään. Väestöliitolla varhaisultra maksaa Kela-kortilla 80 euroa. Kesken menneessä raskaudessa kävin uä:ssä mehiläisessä ja hinta oli siellä yli 100 euroa.

Tervetuloa ja ONNEA uusille ex-kermiteille =)

Tuosta varhaisultrasta: meillä on neuvolassa ultra ja tarkistivat ensimmäisellä käynnillä (rv 8+), että sikiö ja syke löytyy. Toihan se hetkeksi helpotuksen, mutta oikeastaan vasta niskapoimun ja viimeistään rakenneultran jälkeen saattoi huokaista helpotuksesta. Tosin ainahan sitä jotain pelkää, mutta nyt alkaa sikiöllä olla toiveita elämästä vaikka hetikin syntyisi.

Esittelyä sen verran että yritys alkoi 12/2004, keskeytynyt keskenmeno ja lääkkeellinen tyhjennys 05/2005. Kolmekymppisiä olemme molemmin ja ensimmäinen siis tulossa.

Salli rv 27+5

Huomenta!
Sanna: muistaakseni meillä yksityisellä ultra maksoi jonkin verran yli 100 e, eli eipä ihan halpaa lystiä ole! Silloin kun kävin neuvolalääkärillä 1. kerran (kun vuoto oli jo alkanut ja km:ää epäiltiin), olisin päässyt tk:n ultraan, mutta laite oli rikki tai huollossa tai jotain... eli itä-suomessa siis asustelen ja täällä pienellä tk:lla ei sitten ilmeisesti ole kuin yksi ultra - eli en uskalla jättää sen varaan =( Ja ilmeisesti eivät siellä ultrailekaan, ellei ole jotain ""oikeaa syytä""?
Minulla on myös välillä ihan menkkamaisia tuntemuksia, mutta ei edes joka päivä. Olen yrittänyt ajatella, että on normaalia ja toivottavasti vain jotain ""kasvukipuja"". Onko teillä muilla pahoinvointia? Mulla oli ihan alussa, mutta sekin on mielestäni vähän vähentynyt (ja tietenkin pelottaa taas, että miksi?). Lähinnä öklöttää jos päästää mahan liian tyhjäksi.
Mukavaa torstaipäivää kaikille!

Tervetuloa minunkin puolesta kaikki uudet tänne ja paljon onnea!

Taustoja sen verran että: ehkäisy jätetty 9/2004. Pian tulin raskaaksi, mutta raskaus eteni viikolla 9 vain jolloin km eli 1/2005. Ei ollut mikää kohdunulkopuolinen tai tuulimuna ihan norm raskauden alku. Sit taas raskaana kesällä 05. Jolloin se päätty aikasemmin jotai 7-8 viikolla, en enää muista, mutta kuitenki 7/2005. Sekin ihan norm raskauden alku. Taas meni vähä aikaa vaan ku olin raskaana joka päätty viikolla 6-7 eli 10/2005. Seki norm raskauden alku. Ensimmäinen ja toinen km vaati kaavinnan sairaalassa. Ja ekassa jopa jouduin jäämää yöksi sinne joka oli elämäni kauhein kokemus. Kolmas tuli itsestään pois kotona. Sitten pääsin tutkimuksiin ku oli ollut kolme peräkkäistä km. Mutta kaikki kokeet ja testit olivat ok. Kaikissa en kerinny edes käydä ku olin jälleen raskaana. Sitten aloitettiin heti hoito eli viikolla 5+5, jolloin nähtii jo elävä sikiö ja sydän äänet. Sain hoidoksi keltarauhashormonia lääkkeet joita söin viikolle kymppi asti. Sit lisäksi lääkkeeksi disperiniä jota syön edellee viikolle 36 asti. Nyt viikkoja on 21+5. Ja kaikki on mennyt oikein hyvin. Että aina on toivoa vaikeuksienkin jälkeen ku vaan jaksaa uskoa!!

Kaisa:
hienoa että tämä raskautesi on mennyt hyvin. Tosi rankkaa varmasti on ollut kokea 3 km:a!! Itsellä takana ""vain"" se yksi, mutta tuntuu, että siitä on saanut jo sellaisen pelon, että voiko koskaan onnistua...
Mutta ihana kuulla tuollainen selviytymistarina - se antaa uskoa, vaikka hieman hirvittääkin, että entä jos meilläkin tulee vain km toisensa perään... Mutta peukut pystyssä ja tarrasukkia lähetellen kaikille!

Kaisa: kuulostaa kyllä tarinasi hurjalta! Itseäni lähelle sen tuo se, että jätin myös hormoniehkäisyn 9/2004, mutta muutama kuukausi mentiin vielä kondomeilla ja sulateltiin yrityksen aloittamista. Hienoa kuitenkin, että nyt näyttää teilläkin onnistuvan =) Varmasti ollut kovia ja pelokkaita aikoja, kun noin monta km peräjälkeen.

On ollut pelkoa paljon, mutta voin sanoa rehellisesti että kun tämä neljäs raskaus alko ja tein testin marraskuussa nii minusta tuntui heti että tää ei voi enää mennä kesken että meille tulee nyt vauva tästä raskaudesta. Että kolme km saa riittää meille! Ei jakseta enää neljättä km. Oltiin niin väsyneitä siihen. Ja tämä neljäs raskaus on ollut aivan erilainen heti alussa mitä nuo muut. Ei mulla ollu muissa mitää oireita,mutta tässä alko heti pahoinvoinnit, rinnat kipeytyivät, pää kipuilua ja kaikkia mahollista mitä saattaa olla oireena. Ja sekin että noin aikaisin näky sydämen syke ja elävä vauvan alku, oli jo paljon. Kyllähä km oli mielessä alussa aina välillä, siihen asti ku oli np ultra sitten saatto vähä huokaista että 13 viikkoo takana jospa tää menee nyt hyvin, ja sit ku oli vasta se rakenne ultra ja siellä se niin potki ja vastasi viikkoja ja kaikki oli hyvin niin ei sitä km enää ajattele yhtää. Eikä mielestäni tarvikkaa, me nautitaa tästä miehen kanssa täysin, onhan tämä silti ensimmäinen lapsemme. JOnka otamme ilolla vastaan. Vaunuja ja muita isompia hankintoja saisi alkaa varmaan kohta etsimää. Tai viimeistää toukokuussa. Ihanaa.. Nauttikaa tekin olostanne!!

Olipas tänne tullut paljon jutustelua sitten viimekäyntini. Hyvä hyvä, aina kiva lueskella muiden kuulumisia! Ja kaikille uusille onnea raskauteen ja tervetuloa vaihtamaan tänne kuulumisia!

Kävin tänään sairaalassa diabeteslääkärillä. Totesi että sokeriarvot jonkin verran parantuneet sitten viimekerrasta eli viikon takaisesta käynnistä. Tuumittiin että todennäköisesti enempi liikkuminen viimeaikoina auttanut asiaa. Toisaalta supistukset ja muutenkin liitoskivut yms. eivät enää juuri houkuttele muuhun kuin hyötyliikuntaan. Joten, insuliinia ei vielä aloitettu. Ensi viikolla sitten neuvolakäynti ja parin viikon päästä äitipoli ja diabeteslääkäri.

Varhaisultrasta sen verran, että koska käytin clomeja niin molemmissa raskauksissa pääsin äitipolille polimaksulla varhaisultraan. Halusivat varmistua sikiöiden lukumäärästä. Ekalla kerrallahan niiitä oli kaksi. Tuo ultra tehtiin molemmilla kerroilla rv 7+2 ja silloin myös kuului sydänäänet.

Nyt alkoi väsyttää niiiin vietävästi että pakko jättää muut kommentoimiset myöhemmäksi ja käytävä pienelle päivälevolle. Hauskaa päivänjatkoa kaikille!

Terve,

Ihanaa, että täällä on uusia ja tuoreita plussa uutisia! Kaikille kauheasti onnea matkaan. Kuten muilla, myös minulla ensimmäiset 3 kk olivat aika jännitystä. Varhaisultraa (vkolla 8) jännitin aivan hirveästi ja vielä sitä np-ultraakin vkolla 13. Kuten joku muukin totesi, niin vasta rakenneultran jälkeen siinä vkolla 19 uskalsin todella iloita tästä. Toki koko ajan olen ollut onnellinen raskaudesta, ja onhan vieläkin pelkoja, mutta ei samallalailla kuin alussa. Ja ne kuukautiskivut kuuluu juuri alkuraskauteen - ei hätää siis. Kohdun ulkoinen raskaus on käsitykseni mukaan todella kivulias ja tuntuu mm. hartioissa ja se kipu alkaa vasta joskus vkolla 8-9 tai ehkä sekin riippuu. Mutta minäkin suosittelen sitä varhaisultraa vasta vkolla 8. Antaa myös vähän varmemman olon sitten siinä vaiheessa.

Oma taustani. Eli ehkäisy pois 11/2004 ja ensimmäinen raskaus alkuvuodesta 2005, joka meni kesken aikaisin ts. vkolla 6-7 oli loppunut, joskin todettiin vasta vkolla 9 varhaisultrassa. Sitten menikin puoli vuotta ennen seuraavaa raskautta, joka päättyi lähes samantien (eli aikalailla sama historia kuin Hannalla). Näiden pohjalta kuitenkin tehtiin minulle veren hyytymistestit (ei löytynyt mitään poikkeavaa) ja kolmannen raskauden alkuvaiheilta olen sitten syönyt 50 mg disperiiniä ja nyt vkolta n. 20 100 mg disperiiniä vastaavaa (en muista nimeä). Eli reilu vuosi meni yrityksen ja epäonnen aikaa, mutta sitäkin onnellisempi ja kokeneempi olen nyt.

Nyt nautin täysin rinnoin liikkeistä, jotka tuntuvat jo hyvin. Viikkoja on nyt n. 21 eli Kaisan kanssa samoissa mennään. Meilläkin isommat ostokset jää kyllä vielä kesällä. Tosin asunto tässä ostettiin ja päästään näillä näkymin muuttamaan ennen esikoisen tuloa. Niin, ja ikää on molemmilla likimain se kolmekymmentä. Vaavi ehtii syntyä ennenkuin ehdin täyttää tuon maagisen luvun.

Pääsiäistä kaikille!

Hei,
viikon alkua kaikille ex-kermeille =)

Nostanpa tätä viestiä, kun oli jo valunut toiselle sivulle.

Mitään ihmeellistä ei omassa olossa. Lauantaina tuli aivan millin verran vaaleanpunertavaa vuotoa (lähinnä vv:n seassa kai?) - ja taas tietenkin on pitänyt koko ajan sen jälkeen ravata vessassa, mutta sen jälkeen ei onneksi ole tullut mitään!
Rinnat on edelleen arat ja viikonloppuna oli lämpöä vähän. Lämmöthän on vähän kohollaan muutenkin. Tiedättekö muuten miten kauan nuo lämmöt kestävät koholla raskautumisen jälkeen? Ei kai ne koko raskausaikaa ole koholla? Entä onko teillä jo ""toka- tai useampi-kertalaisilla"" kokemusta, voiko tuo rintojen aristuskin vähetä tai loppua jossain vaiheessa?
Varsinaista pahoinvointia ei vieläkään ole, lähinnä sitä öllötystä jos vatsa pääsee liian tyhjäksi. Hassua miten sitä oikeastaan toivoo, että alkaisi oksettaa, että olisi konkreettisempi olo siitä että tosiaan on (edelleen) raskaana.
Ehkä minä jätän sen varhaisultraan menon sitten tosiaan sinne vkolle 8 (sinne vaan tuntuu olevan vielä ikuisuus). Pitää varmaan kuitenkin varata se jo piakkoin, että saisi sopivan ajan...

mukavaa maanantaita kaikille

t. ex-himmu 6+1

Oltiin tiputtu jo huolestuttavan alas. Tainnut kaikilla olla pääsiäisenä muutakin tekemistä. No, katsotaan saisko nostolla ketjun taas henkiin.

Viimeiset 10vkoa lähti käyntiin. Olo alkaa olee jo siinä määrin tukala että yöt menee helposti valvoessa kun ei meinaa sopivaa asentoa löytyä. Ja kävely alkaa muistuttamaan vaappuvaa ankkaa. Aamupäivät menee kaikkien kolotusten osalta vielä ihan kivasti kun on paikat levänneet yöllä mutta sitten alkaa liitoskivut ym. yltymään mitä pidemmälle päivä kuluu. Näin viimeyönä unta että aloin vuotamaan vähän verta. Toivottavasti ei ollut enneuni. Ensi viikolla sairaalassa taas käynti kontrollissa.

Eipä tässä ihmeempiä tällä erää. Nyt lähden aamupalalle. Hauskaa pääsiäisen jälkeistä aikaa itse kullekin!

Olenkin joskus etsinyt tätä ketjua mutta missä lie ollut ku en ole löytäny. Yritetään ny pitää tämä ketju alkusivuilla.

Itsellä mennyt hyvin, yksi lääkäri aika takana, millonkas se toinen on muuten suunnilleen? Neuvola aika on ensi viikolla. Viime viikolla kävin tarkistuttamassa tilanteen neuvolassa ku en tuntenu liikkeitä kolmeen päivään ja huolestuin jo. Mutta siellä se pikkune oli piilossa ja potki mua selkään, että en tuntenu mitää. Kaikki oli onneksi hyvin niin pysty nauttimaan pääsiäisestäkin. Liikkeitä tuntuu kyllä joka päivä useasti ja välillä tosi koviaki. Valko vuotoa meinaa olla reilusti välillä joka on inhottavaa. Onko muilla? Mutta muuta ei sitten ole ollukkaa, oon saanu nukuttua taas hyvin. Vaikkaki joutuu vessassa käymää kerran tai kahdesti yössä. Ulkoilun ja sauvakävelyn olen taas aloittanu. Vauvan vaatteita on taas tullu hankittua lisää. Millonka te oletta muuten laittaneet sen ä-pakkaus hakemuksen? Saan varmaan sen todistuksen ensi viikolla neuvolassa. Mietin vaan että se laatikko vie tilaa aika paljon ja meillä ei vielä ole vauvalle vaate kaappia niin en taida ihan vielä viedä sitä hakemusta. Ku siinä ei varmaankaa mene kauan ku se tulee postissa. Vaikka olis kiva jo päästä hypistelee niitä vaatteita. Mutta maltan odottaa niin saa sitte kesällä laittaa ja viikata vaatteet suoraan kaappii tai mikä lipasto nyt ostetaankaa. Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!
t. Kaisa rv 23+3. (hui, ku paljon=ihanaa)

Hei!

Mahtuuko mukaan? Olen viestitellyt tuolla kermiteissä, Sannan sieltä tunnenkin.

Omaa taustaa: Ehkäisy jätetty vuoden - 98 puolessa välissä. Eka ja luomu raskaus -03, päättyi rv 11. Koska minulla heittelehtivä kierto ja en ehkä aina ovuloi, siirryttiin lapsettomuushoitoihin.
Hoidoilla km:t -04 keväällä, rv 8+1 ja samana syksynä rv 5.
Viime syksynä samasta hoidosta täysi nega.

Viime kuussa taas uusi hoito:

Noin viikko sitten sain testiin ensin haalean viivan ja viikonloppuna sitten vahvemman. Tänään alkoi 6. rv.

Paljon ei ole itsellensäkään ääneen uskaltanut raskautta myöntää. Toivonut vaan kymmeniä kertoja päivässä, että nyt menisi kaikki hyvin. Minulla on käytössä kaksi tukilääkitystä, niinkuin kahdella muullakin kerralla, mutta lisäksi nyt käytän myös disperiiniä. Kuten näytti Milla2.

Yleensä olen ollut melko kipeä alusta saakka, nyt olen voinut ""normaalisti"".

Ihanaa Tatti, että pääsit liittymään meihin=) Olenkin tuolla kermit puolella käynyt välillä lukemassa kuulumisianne.

Eilen oli neuvola. Pikkuisen sykkeeksi saatiin 145=) ja kaikki arvot olivat kohdallaan.
Mahaa kipristelee, pistelee ja vihloo.. jänskättää ja edelleen jostain syystä on pelko perseessä. Kai tämä on ihan normaalia. Jonkin aikaa olen epäillyt tuntevani ""potkuja"" jotka alkaa tuntumaan koko ajan todellisemmilta, vaikka ovatkin vielä hentoja töytäisyjä.

vielä pikkuisen reilu kaksi viikkoa ja on rakenne ultra, odotan sitä niin innolla. Onko kukaan muu ollut tuossa 3D:ssä ja osaisi kertoa kuinka se tehdään.

T: Hanna ja pikkuinen 17+4

Tervetuloa tattikin mukaan -ja onnea! Toivottavasti matkalainen pysyy tällä kertaa kyydissä =)

Toinen lääkäri taitaa olla siinä rv 26 tienoilla. Itse vein hakemuksen eilen Kelaan. Pari viikkoa olisin voinut sitä vielä lingata, mutta toivottavasti käsittelyyn menee kuitenkin sen verran aikaa, että saisin sen tämän vuoden paketin.

En muista selostinko jo täällä, että sokerirasitus oli ok, mutta hemoglobiini vain 104, joten rautakuuri on nyt menossa. Oloon ei sitten sen kummempia, vatsa kasvaa ja kyykistelyt ja kumartelut on entistä hankalampia. Kävelyllä alkaa helposti pistää, vaikka yritän kävellä hitaasti. Muuten ei suurempia vaivoja ole *kop kop kop koputtaa puuta*.

Salli rv 29+5

Ihanaa huomata, että niin moni on tullut tuolta kermittien puolelta tälle puolelle! Täällä on kaikki sormet ja varpaat pystyssä, että matkalaiset pysyisivät kyydissä.

Omaan napaan ei kuulu sen ihmeempiä. Kovasti maha kasvaa ja synnytystä aletaan jo odottelemaan. Viimeisimmässä lääkärissä kohdunkaula oli lyhentynyt 2 cm ja pehmeä, mutta visusti vielä kiinni. Mukavaa olisi saada jo oma nyytti kainaloon, mutta täytynee vielä odottaa muutama viikko.

Hauskaa loppuviikkoa kaikille!

Kata + kaveri rv 37

Moi,

Pääsiäisen jälkeiset terveiset. Oma pääsiäinen meni reissussa ja nyt on tosi hyvä mieli. Muutenkin olo on tosi hyvä, mitä nyt välillä närästää ja välillä selkää tai etuosaa vähän kivistää, mutta pääosin on tosi hyvä olo ja nyt alkaa vatsakin jo näkyä niin selkeästi, ettei enää voi asiaa keltään salaillakaan - kivaa. Tosin tänään olen tuntenut vatsassa pieniä vihlaisuja/kipuja. Olisiko ne nyt niitä supistuksia....? Olenkin ollut iloinen, kun ei vielä ole niitä tuntunut.

Ihan samanlaisia oireita mulla on muutoin kuin kaisalla, ja valkovuotoakin välillä on enempi ja välillä vähempi - vaihtelee.

Mutta tatti!!!! IIIIIhanaa, ihan tuli tippa linssiin (tulee tosin nykyisin aika helpostikin...). Muistan, kun liityit tuonne kermitteihin ja kuinka historiasi ei antanut liian korkealle yltäviä toiveita asettaa. Mutta jospa tämä nyt kruunaisi kaiken sen tuskan ja saisit kunnon odotuksen ja sen tuloksena tietysti myös pienokaisen. Kaikki mahdolliset henkäykset sinulle lähetän onnea!!!

Kevään odotuksia, kyllä se sieltä vielä tulee.

- milla2

Hei vaan!

Tänne ei mitään erikoista(onneksi). Rinnat näyttävät muuttuvan aremmiksi päivä päivältä ja nännit sojottavat terhakkaana. Ihanaa! Tosin työni on asiakaspalvelua, joten toivottavasti ihmiset eivät saa väärää kuvaa minusta.
Pahoinvointia minulla ei taaskaan ole. Onkohan se normaalia? Eräiden lähimmäisteni mielstä kun edelliset raskaudet oli jo sillä tuhoon tuomittuja, kun en oksennellut.

Täällä onkin moni jo raskauden puolessa välissä. Hienoa!
Mitenkäs Sanna voi?

Heippa ladyt!

Ilmoittauduin aiemmin suoraan tuonne joulukuun odottajiin, mutta ex-kerminä ajattelin ilmoittautua myös tänne, kun näin, että Tattikin skriivailee täällä...

Eli hieman taustoja:
Olen 35v. 3-vuotiaan tyttelin äiti... Toisen yritys aloitettiin 07/2005, km 12/2005 rv 11 + ja nyt sitten testasin plussan 10.04.
Alussa siis ollaan ja yritän elää rauhallisesti kohti ultraa ja sydänääniä (jotka toivottavasti tällä kertaa saan kuulla).
Neuvolaa en ole vielä edes varannut, sillä täällä ekat neuvolat on vasta rv 8-9... ehdin siis odotella vielä pari viikkoa ja toivoa, että tarrasukat pitävät!

Suurin osa tuntuu olevan jo melko pitkällä, mutta nyt meitä taitaa tulla uusi tuore satsi mukaan kööriin... Tatti, Sanna, minä...ja toivottavasti moni muukin. Sannasta olisi kiva kuulla jotain... huhuu??

Aurinkoista viikonloppua toivotellen!

Tuulimamma

Heippa vaan kaikille ja kaikille uusille lämpimästi teretulemast joukkoon. Monen nimimerkin tunnistankin, olen joskus lueskellut mm. tuota kermittien puolta. Onpa kiva että alkaa tämäkin ketju pikkuhiljaa saada uusia ajatuksenvaihtajia. Taitaa kevät tehdä tehtävänsä kun on alkanut niitä plussiakin satelemaan. ;)

Tänne ei kuulu sen ihmeempiä, mahaa vain paisutellessa. Tai onhan sen verran uuttakin, että alan nyt sitten pistämään vatsanahkaan insuliinia aterioiden yhteydessä. Vauva kun kasvaa siellä ylimmän käyrän yläpuolella ja sokeriarvot ovat yli sallittujen raja-arvojen. No, eipä siinä sen ihmeellisempiä, hyvä että saan nyt insuliinin peliin niin josko alkaisi vauvankin kasvu tasaantumaan.

Pikkuhiljaa pitäisi alkaa laittamaan vauvan tarvikkeita ja vaatteita valmiiksi. Enää max 2kk synnytykseen! Tuskin antavat mennä yliaikaiseksi vauvan koon vuoksi. Nyt iski väsymys joten sohva kutsuu...