JOULUNODOTTAJAT Marraskuu

Alkuperäinen kirjoittaja Riikkuli:
Onko jollain muulla kuin mulla kauhea itsekriisi kroppansa suhteen? Tää on jotain hirveetä tää mun itseinho tällä hetkellä. Kun vaan turpoo ja paisuu ja tietää, ettei mahda sille mitään. Mä pelkään, että jään tämöiseksi valaaksi! Toisilla lähtee kaikki imettäessä, muta vaikka itse imetin 7 kuukautta, niin mulla oli tosi kovan työn takana saada kilot pois. Hoikistuin kyllä, mutta töitä sain tehdä ja paljon sen eteen, ett olin entiseni. Mulla tuli esikoisestakin se 23kg raskausaikana.
Ei niinkään kilojen takia, kun niitä on tullut maltillisesti +10, mutta raskausarvet saa mut aina syvän epätoivon partaalle kun näen ne peilissä. Aluks niitä ei varmaan rv 35 asti ollut ollenkaan, sitten ehdin jo huokaisemaan helpotuksesta, että ne muutamat ovat niin alhaalla, että ne pystyy peittämään, vaikka olis bikineissä... Mutta nyt niitä ei kyllä peitä mikään :ashamed: . Ostan itselleni joululahjaksi sitä Biothermin raskausarpia vaalentavaa voidetta :headwall: .
Mammakavereilla on 10 kg lähtenyt jo laitoksella, joten elättelen toiveita, että mulle kävis samoin :saint: .

Olipas muuten söpöläinen se vauveliinin vauva :heart: .

Jos ne vaunujen renkaat on kovin tyhjät, niin eikös se vaikeuta maastossa menoa? Meillä ainakin oli kaupasta haettaessa ihan täydet kumit.

Kivunlievitykseksi aion vaatia epiduraalin ja ilokaasua. Henkiset traumat välttääkseni myös peräruiske on toiveissa. Mä en oikein näe mitään hienoa siinä, että yritetään väkisin kärvistellä ilman kivunlievitystä vain periaatteen takia. Jos joku kertoo synnyttäneensä ilman kivunlievitystä, niin lähinnä tunnen kauhua enkä suinkaan mitään ihailua.
Mutta eihän sitä koskaan tiedä ehtiikö sitä saada epiduraalia. Aqua-rakkuloita en missään nimessä suostu ottamaan. Sehän on ihan sairas ajatus, että kivulla poistetaan kipua. Valmennusvideolle kiitos, että näyttivät kuinka suurta tuskaa niiden laittaminen sille mimmille aiheutti :p .

Ai niin ja mmiilialle tsemppiä :hug: ! Toivottavasti pääset tositoimiin, niin ei tarvitse kantaa huolta pikkuisesta :hug: !

Nyt siivoamaan...
 
kiitos :heart: Jaksamisia sullekkin, tosi inhottavaa tollainen. Täytyy ravata neuvolassa, polilla, neuvolas ja taas polilla! Toivottavasti meillä kummallakin hoituis luonnollisesti tää homma, eli synnytys käynnistyis pian itestään :hug: Ja jos oikein muistelen niin meillä on samat viikotkin, la 9.12 :)
 
Huomenia :wave: !

Hyvin nukuttu yö takana, 23-10.00 kolmella vessakäynnillä. Superihana olo jälleen. (Tää on taas kuin mummojen keskusteluista :D ).

Onnea Vauveliinille ja perheelle! Mua kovasti kiinnostaisi kuulla syyt, miksi jotkut vauvat haluavat maailmaan "etuajassa"?! Ihana palleroinen kuvassa :heart: .

Meillä on tytönnimi päätetty nyt vihdoin. Kuluneet kaksi viikkoa olemme miehen kanssa häntä kutsuneet jo nimellä ja hyvältä tuntuu. Toivottavasti Bruno oli oikeassa, että 100%:sti tulossa on tyttö. Ikävää on pukea poikavauvaa vaaleanpunaisiin ja kutsua häntä tytön nimellä :D . Eilen tosin sanoin jo miehelle, että poikamme nimi tulee olemaan "...". Mies vain hymähti, taisi ajatella, että jaahas, hänellä ei ole lainkaan sanavaltaa. Minähän siis valitsin vaunut, päätin kummit ja myös vauvan nimen :ashamed: . Mutta minkäs teet, kun mulla on niin hyvä maku ;) . No joo, mutta mies toki päättää kummin omasta kaveripiiristään, siihen en puutu.

Menninkäinen, luin jostain, että jollakin flunssa pärähti päälle ennen synnytystä ;) . Parempaa vointia :hug: .

Pinkeiju
, mä varmaan kiusallani laittaisin ex-miehelle viestin, että tuntisi nahoissaan tekonsa seuraukset. Saattaisi jokin isän vaisto herätä sielläkin. Toisaalta en haluaisi raportoida yhtikäs mitään. Vaikea valinta :| .

Meillä on kans ilmakennorenkaat vaunuissa.

Ja sisätutkimuksen on tehnyt vain neuvolalääkäri 2 kerralla, neuvolan terkkarin rutiineihin kuuluu verenpaineen, hemoglobiinin, sf-mitan, painon ja virtsan tsekkaus. Mulle ei ole kukaan nyt kertonut, minkä kokoista vauvaa odotellaan ja koska hän suvaitsee syntyä. Lähden uhmaamaan ylihuomenna Tampereelle (katsomaan 2 viikkoa vanhaa veljen tytärtäni ja tulevaa kummityttöäni :heart: ), toivottavasti en synnytä junassa.

tivoli 36+3
 
Aluksi heti yökkivarotus =) Aamulla ylösnoustessa bongattu kellanvihertävä "räkäklöntti" housuista :/
Maksa-arvot otatin uudestaan , melkein tuplaantuneet. Jatkuva oksetus ja sellanen polte alakerrassa ett nyt se estää makaamisen lisäks jo kaiken muunkin normitoiminnan kuten istumisen ja kävelyn. Paineet edelleen likellä sataa ja pää
leviämispisteessä.

Huomenna taas kerran poliaika...Luultavasti täysin turha reissu. Terkka oli kyl sitä mieltä ett pitäs olla vaan tiukkana ja alkaa vaatimaan "eräpäivää" tälle raskaudelle...Kivaa lähteä taas polille vääntämään lekurin kanssa ku kuitenkin jää toiseks :headwall:

Tulipa kivan positiivinen juttu :LOL:
 
Pitkästä aikaan kirjoittelen tänne..

Raskaus on edennyt viikolle 36... Kipeetä on nyt tehnyt pari viikkoa. Alakroppa on kuin tulessa. Vauvalla kuitenkin kaikki niin kuin pitääkin. Minulla on kätilö neuvolassa, joten katsoi sitten pyynnöstäni kohdunsuun tilanteen. Kohdunkaula on lyhentynyt puolella ja kohdunsuu on sormella auki. Sanoi ettei ainakaan yli mene, mutta eihän sitä koskaan tiedä. Vauva vielä "sahaa" ylös ja alas, joten ei vielä ole kiinnittynyt. Jännäksi menee loppuaika... olisin jo ihan valmis vaihtamaan nämä kivut ja ottamaan vauvan syliin. :heart:

Toista lasta siis odottelen ja kyllä alkaa olemaan tosiaan rankkaa, kun kaksi vuotias esikoinen vaatii paljon huomiota. Ja olishan se kiva, että vauva olisi jouluna jo syntynyt, ettei tarttis joulua viettää laitoksella.

Viikon päästä taas uusi käynti...

Yöt on yhtä tuskaa. Vessassa pitää ravata vähän väliä ja sängystä ylös nousu on yhtä tuskaa, sekä kyljen kääntäminen on hirveetä. Mutta aikansa kutakin ja toivon mukaan kohta saapi nyytin viereensä. =)
 
Voimia Pipalle... :hug:

Täällä on ollu puhetta kivunlievityksestä..: mä ainakin aion kokeilla ilokaasua ja sitten haluan myös kaikki muut mahdolliset mömmöt mitä vaan ikinä voi saada! :) niin ja peräruiskeen...

Lenkkeilystä: Täällä tehdään kanssa päivittäin n10km lenkkejä, tehty koko raskauden ajan. Välillä kun on ollu huonompia aikoja särkyjen takia niin on jääny vähän vähemmälle mutta sillonkin oon väkisin tehny päivässä vähintään 5km. Hullu mikä hullu! :LOL:

Nimistä: Molemmille sukupuolille on ollu nimet valmiina jo toooooosi kauan. :) Kaveri yritti eilen kysellä että mikä annetaan nimeks mutta en tietenkään sanonu, senverta sanoin että on vanha,ei mikään jokaisen naapurin mukulan nimi mutta ei kuitenkaan liian harvinainenkaan, eikä siinä myöskään ole R-kirjainta eikä siitä saa tyhmiä lempi tai haukkumanimiä väännettyä. Siinäpähän sitten pähkäilee että mikä se nimi on! :)

Meillä on kamala tilanne ristiäisten suhteen...miehen äiti on eronnu miehestään jo ajat sitten (mieheni isästä siis) he ovat hyvissä väleissä ja siinä ei ole mitään ongelmaa mutta ongelma on anoppini uudessa miehessä...Tämä henkilö on koko suvun vihaama tyyppi ja niin idiootti ja lapsellinen kun vaan ikinä voi olla...ei todellakaan uskois että kyseessä on jo reippaasti keski-ikäinen ihminen. Hän ei yhtään mieti mitä suustaan päästää ja haluaa jokapäikassa olla se kenet huomataan,tavalla tai toisella. Ja meitä nyt mietityttää se että me haluttais tai siis tottakai kutsutaan vauvan ristiäisiin mieheni äiti ja isä mutta millä ihmeellä tän uuden miehen sais pysyyn poissa??? Se on varmaa että hän ei kuitenkaan osaa siellä käyttäytyä ja jos hän tulee niin en tiedä tuleeko mieheni isä silloin. Kuitekin on epäkohteliasta ja loukkaavaa anoppiani kohtaan jos ei kutsuta hänen nykyistä miestään tai jopa kiellettäis häntä tulemasta, sillon suuttuis anoppi meille varmaan tosi pahasti, eikä me sitäkään haluta. Sekään ei taas ole kivaa jos kaikki kutsutaan ja kaikki tulee ja sitten tää yks idiootti rupee vetään omaa showtaan tms...ja pilaa koko juhlan. Se on kuitenkin MEIDÄN juhla enkä haluis et kukaan sitä pilaa tai sentakia joutua riitoihin kenenkään kanssa...

Nyt meen jatkaan kotihommia! rv37. :D
 
Kiitos lilleriina ja polka käynnistyskokemuksista... Näin mäkin olen kuullut et käynnistettynä kivut ois kovemmat.. :/ Eli edelleen siis toivon et itekseen alkais tulla tämäkin kaveri... :whistle:

vauveliinille onnea tytöstä. :heart: :flower:

Saparo: meillä taitaa tytölle nimi olla valmiina, niitä tuntuu tulevan helpommin mieleen kuin pojan... Tai siis mulle tuli sellanen mieleen mistä mieskin piti, tosin ei vielä mitään oo päätetty. Kun ollaan molemmat sitä mieltä et pitää kaveri nähdä ennen kuin voidaan ihan varmaksi nimi päättää... ;)

Hula: Mä ainakin tykkään et renkaat on vaunuissa kovat. Ja samanverran niihin tarttis ilmaa saada, jotta ois kivammat työntää. Mä suunnittelin kun meillä nyt on tuollainen käsipumppu, niin haluan sellaisen "poljettavan" pumpun millä saa ilmaa sitten autonrenkaisiin hätätilassa ja samoin sillä saa sitten polkupyöriin ilmaa lisättyä. Mä en tosta käsipumpusta oikeen tykkää, kun se on kierrettävä venttiiliin ja aina sieltä pääsee ilmaa pois kun sen irrottaa... Pienet pinnavälit ja nakkisormet, niin sitä ei nopsaan irti sieltä saa. :D Mä olisin halunnut ostaa uudet umpikumirenkaat niin ois aina käytössä, mut noihin meidän halpisvaunuihin ei vissiin oo saatavilla kuin ilmarenkaita... Kovin aktiivisesti en kyllä oo tutkinut, ja se unohtuikin, et pitää vielä laittaa isäntä asialle selvittämään... ;)

Mötkylä: mä kävin ihan ultrassa painoarviossa kun oli viimeinen nla lääkäri niin se halus sen vielä ultrata kun oli niin iso sf mitta. Normaalisti ei täällä laiteta painoarvioon, riippuu tilanteesta.

pinkeiju: Mä sun tilanteessa varmaan miehelle ilmottaisin ja isyydenkin kyllä varmaan selvittäisin, mikäli ette toisin oo sopineet jo aikaisemmin...

mmiilialle :hug: ja toivotaan et pääsisit pian puskemaan nyyttiä ulos niin loppuisi tuo myrkytysressailu... :hug:

Riikkuli: mä olen kans nyt alkanut kuorsata... :ashamed: Tosin on jonkin verran nuhaakin, mut parina yönä mies herättänyt kun kuorsaan... :ashamed: Viime yönäkin heräsin siihen kun toinen silitti selkää, ja sanoin et kiva, jatka vaan niin toinen totes et hän kyllä jatkaa nukkumista jos mä vaihdan asentoa. :LOL: :heart: :ashamed: En siis ite ees tajunnu kuorsaavani (miks ihmees kesken nukkumisen pitäs.. ;)) ja luulin et toinen vaan ei saa unta ja ajatteli pitää hyvänä. :D

Tuitsu: mä en ollu ennen noista aqua-rakkuloista kuullutkaan, mut viikonloppuna kaveri kertoi et hänelle ne laitettiin kun supistukset tuntui takapuolessa. Rakkulat kun oli laitettu, ne alko tuntua kohdussa. En tiedä sitten, pitäisköhän niihin vähän tutustua... :whistle: Ettei tarvii sitten kesken tositoimien alkaa kysellä. :D

Täällä odottelen soittoa sieltä äippäpolilta, jos vaikka piankin sinne pääsis... Mulla on tuossa imuri odottamassa jos sen kanssa heiluminen vaikka auttais. ;) Eilinen Myllyn reissu ei auttanut mitään. :headwall: Tai niin, reissun aikana oli pieniä kivuttomia supistuksia, mut ne sitten loppui kun kotiin lähdettiin... Illalla oli pientä menkkamaista juilimista mahalla, mut sekin sitten loppui kun ei enää liikkeelle lähtenyt niin myöhään... :( Tänään nyt liikkeellä ollessa pikkasen taas kivuttomasti supisteli, että jospa menen laittamaan tuon imurin liikkeelle... :D

Shamandalie ja Torsti 38+0 :heart:
 
Hui! Huomenna on vauva kainalossa jo tähän aikaan, jos sektio tehdään sovitusti ja kaikki menee hyvin. Eihän tätä osaa ollenkaan ajatellakkaan. Se vatsan viiltäminen yms. pelottaa niin paljon, etten oikein uskalla ajatella koko asiaa... Tai sitten vauva onkin kääntynyt huomaamattani raivotarjontaan ja pistävät minut sairaalasta pihalle, niin kuin olen alkanut pelätä. Itku tulee heti silmään, kun ajattelin miten saa ottaa pikkuisen kainaloon.
Riikkuli minä kanssa kärsin tästä muuttuneesta ruumiinrakenteestani. Tai siis maha on ihan kiva, mutta se turvotus.... Jaloissa, käsissä ja etenkin kasvoissa. Leukakin tuntuu kadonneen ja nenä on leventynyt (rustot sielläkin kuulemma pehmentyneet).
Taidampa olla ainut joka käy vain kerran yössä vessassa.
Siihen supisteluja aiheuttavien s-listaan pitäisi saunan, siivouksen ja seksin lisäksi lisätä ehdottomasti shoppailu!
Hapikko viikoilla 39+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja hapikko:
Leukakin tuntuu kadonneen.
Ole onnellinen - mulle on tullut toinen leuka alkuperäisen lisäksi... Ja se estää iltaisin nukkumaan mennessä jopa hengittämistä |O .
Onnea kovasti huomiseen sektioon Hapikko :hug: !

Pitäis silittää vauvan sairaalasta kotiutumisvaatteet... Ja ruokaakin vois toki laittaa...

Onko teillä muilla jo vauvan huone sisustettu?
Ja kaikki hankinnat tehty?
 
Vauveliinille onnittelut hyvänkokoisesta pienestä! :heart:

Kivunlievityksestä ja synnytyksen ajattelusta: Kyllä mä aion pyytää kaikki maholliset tropit mitä ikinä maa päällään kantaa, jos niitä vain on mahdollista saada sitten kun se tarve ois... Siksi kai toi lääketeollisuus on keksitty, että sitä hyväkskäytettäisiin.
Noi supistelut kyllä muistuttaa, että tuo pieni ois ponnistettava joskus maailmaankin. Ei sitä voi olla ajattelematta. Etenkin kun tähänpäivään asti neuvolassakin käyty kerta kolmeen viikkoon ja tänään ilmotti terkka, että jatkossa sitten viikoittain tai jos ei ennätetä enää enskertaa näkemään, niin muistutteli soittamaan itselleen.

Koirista: meillä on kaksi tommosta puupäätä. Tunnetaan myös rodulta Italian Spinone. Elikkäs seisovia kanakoiria, joilla metsästys- ja törttöilyvietti ulkosalla suunnaton, mutta sisällä vaan makaisivat raukeina (kuten nyt). Ihania otuksia nuo kuitenkin on ja pakottavat myös emäntänsä liikkumaan sen, mitä kivuilta kykenee. Onneksi ovat hyvin lapsirakkaita tapauksia.

Vauvan huoneen sisustus on vielä kovasti vaiheessa. Viikonloppuna alettiin huoneen paneliseinien päälle pistään kyprokkilevyjä ja ny ois hinku löytää jotain ihQa lapsille soveltuvaa tapettia ja maalatakki pitäs hiukan ja noin... Oikein soma huone tuosta vielä tulee, eikä sen pienen heti synnyttyään siihen tarvii muuttaa, että huonetta on onneksi aikaa vielä rakentaa mieleisekseen. :)
 
hapikko: tsemppiä huomiseen. :hug: Täällä ollaan ihan varmasti hengessä mukana. :) Mulla tuosta s-listasta ei ole ollut ollenkaan hyötyä... :headwall: No, jospa sitä tänään menis taas Myllyssä käymään siskon kanssa, jos vaikka alkais jotain tapahtua... :D

Schätzchen: Meillä kaikki tarpeellinen valmiina, oli oikeestaan jo ennen raskautta... Mut ne mitä ollaan uusittu, on valmiina. Tosin sänky on vauvalle laittamatta, mutta petivaatteet laitan vasta sitten kun kotiin tullaan, jos isäntä ei sitä sitten ole tehnyt ennen. Sen verhon ajattelin siihen sängynpäätyyn tässä joku päivä saada aikaiseksi... :) Niin, ja lastenhuonen on sinällään kunnossa, esikoinen kun nyt sitä yksikseen vielä asuttaa... :D

Vieläkään eivät oo TYKSistä soittaneet, koko aamun sitä oottanut... :ashamed: Ei ne tänään soitakaan, lähetteessä oli kiireellisyys 1-7pv, vielä kiireempi ois ollu päivystys, mut ei tässä sit niin hätä... paitsi mulla kun ei jaksais enää odottaa... :D Höh... :ashamed:
 
Neuvolakuulumisia: Kovin on ylhäällä vauva edelleen, annetaan mennä nyt kuulemma laskettuun aikaan ja katotaan sit.....kun ei ole iso vauva odotettavissa. Eikä siis tehnyt oma täti mitään sisätutkimusta tälläkään kertaa.

Meidän kisu oli just rikonu sellaisen kosteudenpoistaja-paperipussin ja syöny niitä helmiä sieltä. Ou nou, seuraan tässä vaikutuksia... :whistle:

Onko teillä kaikilla vauvalle jo oma huone?? Me muutettiin tähän rivitalokolmioon heinäkuussa, ja tää "ylijäämähuone" on nyt työhuoneena, jahkapa joskus kun meidän vauva on jo iso, saa sitten tästä oman huoneen ja työpöytä joudutaan siirtää meidän makkariin. Uskonpa että samoihin aikoihin alkaa meidän perheen omakotitalo-projekti, siis joko rakentaminen tai vanhan remppaaminen. Mut siis ainaski pari vuotta oon aatellu että vauva vois meidän huoneessa nukkua....ellei satu toista tuleen :whistle:

Meidän perheen seksielämä on saanu nyt aivan uuden käänteen! Mahan kasvaessa ja LA:n lähestyessä musta on tullu kaiken aikaa haluava ja omasta mielestään seksikäs NAINEN! Mieshän ei pistä pahakseen..... Eilen oli taas aivan ihanaa s.eksiä. Ihan hassua, ajattelin jo tossa muutama viikko sitten että alkaa olla viimosia sekstailukertoja ennen synnytystä, sen verran pakkopullaa se silloin oli. Onko muilla samankaltaisia kokemuksia vai oonko mä ihan hassu??
 
Heissan!

Noniin, uusi viikko tosiaan taas. Pari viikkoa sitten olisin ollut varma, että olen jo vauvan kanssa kotona, kun supisteli niin pirusti. Mutta katin kontit. Nyt ei n. viikkoon mitään kunnollista merkkiä. Pah. Rasittavaa, kun ei oikein uskalla lähteä pitkälle kotipihasta ilman miestä, kun mulla on ihme pelko, että mulla tulee litra lapsivettä sit kuitenkin housuun tuolla jossain kylillä, jos sinne vielä lähen :whistle:

Minä ainakin taisin kirjoitella siitä, että meidän nykyinen kuopus syntyi ilman kivunlievitystä. En olisi itsekään esikon synnytyskokemuksella uskonut, että se voisi kuunaan päivänä olla mahdollista, mutta synnytykset voivat todellakin olla täysin erilaisia samallakin ihmisellä. Voin sanoa ihan rehellisesti, että en tarvinnut toisessa synnytyksessä mitään lievitystä. Ekassa olisin ottanut vastaan kaiken mahdollisen, epiduralia en valitettavasti saanut, koska lääkärit eivät ehtineet paikalle. Samaan aikaan syntyi kolmoset ja siellä oli useampi lääkäri mukana.

Nimistä: tytön nimi on yhteisymmärryksessä päätetty jo oikeastaan monta vuotta sitten. Itselläni olisi pojallekin ehdotus, mutta en ole aivan varma kelpaako nimi miehelle.

Hei! Tuosta kun teillä joillakin on pissassa verta, niin mitä se tarkoittaa, siis mistä johtuu, voiko olla vaarallista??? Mulle on tullut käsitys, että mitään ei kuitenkaan ole tehty, vaikka sitä verta on löytynyt.

Kukas niistä aqua-rakkuloista kyseli, taisi olla Tuitsu. Se rakkuloitten laitto sattui ihan helkkaristi, mutta mulle ei silti ollut niistä mitään hyötyä, kun supparit oli vielä niin paljon karmivampia.

Niin, ja sitten vielä avautumis- ja ponnistusvaiheesta. Jos mä jotain pelkään, niin ennemmin avautumisvaihetta. Ponnistusvaihe on ainakin mulla ollut siihen nähden ihan helpotuksen paikka. Se on mennyt molemmmilla kerroilla paljon helpommin kuin olen etukäteen ajatellut. Ja se tunne kun saa vauvan pään ulos, ihanaa. Sen jälkeen ei tarvi käytännössä tehdä mitään, kun vaavi luisuu ulos kuin pikku delfiini :D

Polka + "pikkuinen" rv 39+1
 
Soittelin sit tonne äippäpolille malttamattomana... :whistle: No, ens perjantaille tietty oli mulle ajan laittanut. :'( Olin jo suunnitellut että silloin kun neiti on vapaapäivällä, käydään aamulla neuvolassa ja sitten kaupungilla ja vielä et leivotaan sillon tytön kanssa pipareita lauantaita varten... :( Tää on niin tätä mun tuuria. Ei kannattais mitään kivaa suunnitella... :/ No, ehditäänhän me tytön kanssa leipoa perjantaina illalla tai sitten lauantaina, mut kuitenkin... :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja polka:
Ja se tunne kun saa vauvan pään ulos, ihanaa. Sen jälkeen ei tarvi käytännössä tehdä mitään, kun vaavi luisuu ulos kuin pikku delfiini :D

Polka + "pikkuinen" rv 39+1
Mulla tuli esikoisen kanssa tässä kohtaa sellanen tyhjä olo, et tässäkö se sit mukamas oli... :whistle: :ashamed: Ja ilman kivunlievitystä täälläkin mentiin, ja jälkeenpäin ajatellen en ois mitään tarvinnutkaan. :) Saas nähdä kuinka tällä kertaa käy... ;)
 
Neuvolasta palauduttu....

rv 38+1
pissa puhdas
Rr 120/78
turvotus +++++++++++++++++
paino +1000g (lähestyn mammutin elopainoa! :ashamed: Nyt tullut jo +22kg)
syke 140-150
sf 35
rt
liikkeet ++

Ei ollut oma neuvolatäti, vaan sijainen. Oli aika nihkee käynti. Kyselin tuosta seksin jälkeisestä kivusta/suppareista. Hän vaan kauniisti hymyili, ett kyllä siellä sitten jotain tapahtuu... Eli joka supistelusesion jälkeen ,jos jotain tapahtuu, niin lähdön hetkellä olen varmaan 10 senttiä sit jo valmiiksi auki... :LOL: Turvotustani tuskailin sille ja vähän kerroin, että alkanut synnytys pelottamaan... Taas kaunis hymy vaan ja niin kyllähän se sattuu... :kieh: Tiedetään... :whistle:

Hapikko: Kovasti onnea huomiseen koitokseen... Onnellinen, saat pikkuisen huomenna... :heart: Ja mulla on ton yhden leuan lisäksi kasvanut varaleuka tuonne ykkösen taakse myöskin... :LOL:

Shamandalie: Mullakin on nenä tukossa eli flunssaa pukkaa, mut siis se kuorsaus kuulosti ihan ison äijän kuorsaukselta. Mä en voi käsittää, ett musta lähtee sellainen ääni... :ashamed: ja mies oli vielä erikseen herännyt siihen... :LOL: Meidän tän päivän treffit ei sitten varmaan toteutunut... Kävelin "reippaasti" ton matkan neuvolaan, mutta eipä edes yhtä supparia saanut aikaiseksi... :kieh:

vauvanhuone on valmiina, vaikka hän meidän huoneessa alkuun nukkuukin. Tilasin netistä semmoisia ihania barbababa seinätarroja, jotka olen laittanut seinälle... Ne tekee huoneesta heti erinäköisen. Sitten sisustan lisää pikkuhiljaa...

Riikkuli 38+1 (pitäisiköhän vaihtaa tuo nimimerkki mammutiksi)
 
VOI EI!!!! Arvatkaas mitä? Mun "kaverilla" on häät lauantaina ja mä olin ihan unohtanu koko homman!!! :eek: Tää kaveri ei oo mikään kauheen läheinen mutta jostainsyystä oli kuitenkin meidät kutsunu ja mä kyllä muistan nyt kun sain pari kk sitten kutsun mutta se unohtu ihan täysin kun oli muutto ym...itse kutsukorttikin jossain hukassa nyt. Hän vaan äsken soitti ja kysy et tullaanko me... Hups... :ashamed: Meillä ei oo mitään lahjaa (ei oo varaa ostaakkaan) muuta kun ehkä tyyliin pussilakanasetti tms... enkä oikeen ees haluis mennä sinne häihin..muuta kun ehkä syömään! siä ois jouluruokaa. :p Sanoin sitten vaan et tullaan me jos tää vauva ei synny ennen sitä, eli NYT sais kyllä sit lähtee syntymään!

Hapikko: kovasti onnea multakin, kyllä se hyvin menee. :hug:
 
auts mua on vihlonut sattunut tai jotain vasempaan kylkeen ja jalkaan. En tie onko supistuksia vai jotain hermosärkyjä. Sattuu pirusti ja tulee aaltoillen ei ole koko ajan. Otin jo panadolinkin, mut ei mitään tehoa.

vauvan huone on valmiina ja kaikki hankinnat itkuhälyttimiä lukuunottamatta hankittu. Tosin niitä tarvii sit joskus joulun jälkeen vasta, kun saa vauvan ulos nukkumaan. Mulla vauvan huone on sini-kelta-punainen perusvärit vahvat, ei mitään pinkkiä ja sit on valkoinen sohva ja sivuverhot. Moni on kehunu raikkaaksi, on kiva kuulla kommentteja. Olen himo sisustaja, katson kaikki sisustus ohjelmatkin telkasta.

Huomenna lääkärineuvola, jänskää mitä se sanoo alapäässä tapahtuneen.. Kun 3 viikkoa sitten oli kohdunsuu pehmentynyt ja kehoitti ottamaan rauhallisesti - ja olen välillä ottanutkin... en vaan jaksa maata ja olla möllöttää koko ajan... :whistle:

Mulla on tänään pyörinyt ihan outoja ajatuksia - en vaan voi ymmärtää miten pieni ihmisen alku mahtuu olemaan tuolla masussa. Ja sit mietin osaanko hoitaa sitä ja kuinka uskallan ottaa syliin jne.. Mulla sentään on jo lapsi! :eek:

Meen pois outoine ajatuksineni...
 
Pinkeiju:
Mulla on tänään pyörinyt ihan outoja ajatuksia - en vaan voi ymmärtää miten pieni ihmisen alku mahtuu olemaan tuolla masussa. Ja sit mietin osaanko hoitaa sitä ja kuinka uskallan ottaa syliin jne..
Mulla pyörii kans nuo ajatukset harva se päivä päässä....Että miten jostain mikroskooppisen pienestä siittiöstä on saanut alkunsa oikea ihminen, joka on kasvanut mun sisällä :eek: . Ja miten se on selvinnyt siellä hengissä mun ravinnolla jonkun ihme nuoran avulla :eek: ...
Syliin ottamista ja hoitamista yms. en oo vielä miettinyt, koska yleensä muiden vauvat on viihtyny niin hyvin mun sylissä. Luotan siihen, että omakin viihtyisi :heart: . Oon nähnyt ihania unia viime päivinä. Nekin auttaa ajattelemaan, et kaikki menis hyvin. Esim. toissa yönä näin unta, että meidän vauva oli mun polvella ja mä nauratin sitä ja se nauroi aivan ihanasti :heart: :heart: :heart: . Se oli tosi söpö vauva =) . Toivottavasti se enteili tulevaa :D .

Riikkuli: Mä oon kans ihastunut Barbababaan :) . Se on niin meidän lapsuuden ajan juttu :D . Ajattelin ainakin sellaisen pehmobarbababan ostaa, mikä Saulillakin on BB:ssa.

Mä tein kauhean etikettivirheen sisustamisen osalta: Ostin verhokankaat (100?...) että anoppi tekis verhot vauvan huoneeseen. Valitsin kankaat seinien mukaan ja unohdin täysin, että mulla on aivan ihanat pinnasänkyn pehmusteet ja päiväpeitot yms. jotka ei väreiltään sovi taas niihin verhoihin yhtään :headwall: . No onneks se pinnis on meidän makkarissa varmaan puoli vuotta. Sittenhän voin ostaa uudet verhokankaat...
 
moikka taas :wave:

Neuvolassa käyty ja "pääsen" uudestaan käymään jo keskiviikkona :ashamed: . Verenpaineet ovat koholla, eka mittauksella 146/90 ja toisella 141/89 ja ne ovat nousseet koko ajan rv 32 lähtien, joten terveydenhoitaja haluaa nyt tarkkailla tilannetta. Voipi johtua kyllä, että olivat koholla vähäisten yöunien vuoksi ja kun kävelin neuvolaan ( 3-4 km) :whistle: Mutta tarkkaillaan tilannetta ja toivotaan, että ei ole syytä huoleen :whistle: . Muuten kaikki oli hyvin, painokin oli tippunut -500 g/4 päivässä. Koko päivän olen sitten kävellyt ihan tokkurassa |O En kerennytkään nukkua päikkäreitä, kun yksi ystäväni tuli 2,5 viikon ikäisen neidin kanssa kylään :) Mutta jospa sitten ensi yönä saisin nukkua kunnon unet :). Pitkin päivää on menkkakivut jatkuneet, arvatkaa alkaako toivo synnytyksestä kasvaa :D Pari pienehköä supistustakin on tullut :)

Schätzchen Meillä on toinen makkari isompi ja jaettiin se tilanjakajalla ns. kahdeksi huoneeksi. Toisella puolella on vauvan huone ja toinen puoli toimii ainakin aluksi "työhuoneena". Katsotaan sitten kun vauveli kasvaa miten käytännössä tämä ratkaisu toimii.. Aluksi kun kuitenkin vauva nukkuu meidän huoneessa omassa pinnasängyssä.

Mutta nyt lähden miehen viekkuun sohvalle :heart:

väsynyt Veeruska
 
Tk82; mikä päivä sulla on sektio? Ihan samoin mä ajattelen, että pysyispä vauva siihen asti mahassa! Mulla on kohdunsuu pehmeä, sormelle auki ja supistellut on kivuliaastikkin viikon verran. Mulle on varattu sektio ensi viikolle... että tosiaan, toivottavasti siihen asti mennään...

Nukkuessa on ällöä kun ei ole kuin 2 asentoa: oikea kylki ja vasen kylki. Sitten kyljet ja lantio puutuu, vauva painaa jne.. :(

Saparo79; täällä ainaskin ollaan vielä perätilassa. Mennään 37+4... Tänään viimeks lääkäri tarkisti tilanteen ja sain sektioajan. Nyt vuotaa pikkasen verta... :(

Hapikko; tsemppiä sulle huomiseen TYKSiin!! :hug: Olis niin mukavaa kuulla sulta sitten pian kokemuksia! Mä olen kans menos TYKSiin sektioon, mutta myöhemmin... Ja ihan samoja fundeeraan, eli jos vauva onkin kääntynyt, niin sanovat vaan siellä että heippa mene kotiis takasin! Ei ois kivaa!
 
yllätys että mä oon taas täällä teitä häireemässä...!

hulivili just noita lactoseveneitä mäkin ostin.....isot tsempit että sun vaivat pian hellittäis ja että vauvakin sais olla ilman allergioita,te ootte jo aika paljon saanu kaikkea kestää. :hug:

lilleriina :hug: :hug: toivottavasti kierre loppuis pian....!! varmasti tosi rankkaa! mä oon jo ihan kuollu jos tulee uus flunssa heti toisen perään....niinku mulla on tapana yleensä kaikki imeä itteeni.nyt onneks ehti jokusen viikon olla ihan tervekkin.....

tosiaan pinkeijuen mäkään sun tapauksessa kertois.....vaikka toisaalta se lapsen isä varmasti asiaa miettii,mutta kun on itse sanonut itsensä irti eikä ole perään ilmoitellut minkäänlaisesta kiinnostuksesta....sitä paitsi,jos sillä on vaikka menossa sellainen suhde,jossa nainen kuultuaan sun synnyttäneen keksis että miehen täytyykin alkaa vaatia tapaamisia sun muita,niin olis sekin riesa.....

mmiilia :hug: toivottavasti pääsisit pian huolista eroon ja saisit vauvan terveenä syliin! :hug:

riikkuli aikamoinen teko mieheltäs! kai sit tajus että loukkaannuit? mulla tuli mieleen kun alkuraskaudessa kun vielä mies oli sänkyä jakamassa,ja mulla oli sit raskauden takia vähän maha kovalla ja sekasin yhtäaikaa,niin yks yö se herättää mut kysyäkseen että onko mulla kenties vessahätä!!kun niin kaasuttelin..... että hippasen hienotunteisuutta oisin toivonu,mä kun en muutenkaan IKINÄ hereillä ollessa kehtaa tuhnun tuhnua päästää miehen läsnäollessa.....
 

Yhteistyössä