JOULUNODOTTAJAT Marraskuu

Unettomuutta täälläkin liikkeellä. Nukahdan kyllä illalla helposti ajoissa, mutta viimestään neljältä aamulla herään ihan pirteenä. Siinä sitten kukun muutaman tunnin ja kun muut lähtee töihin ja kouluun, otan parin tunnin päikkärit.
Tekemisen puutetta ei oo ainakaa vielä tullu, vaikka yksin päivät kotona oonkin ja saikulla ollu jo lokakuun alusta. Kerrankin on aikaa tehdä käsitöitä rauhassa :)
Reilu viikko sitten tuli käytyä äpolilla, kun vauveli vielä kääntyilly miten päin sattuu. No siellä oli sitten oikeinpäin, mutta saatiinpa kattella ultralla pientä. Kokoarvio oli silloin rv 36+4 2800g. Ja jalkojen välissä oli jotain, eli varovasti veikkas poikaa, mut ihan kunnolla ei nähny, joten ei ollenkaan varma veikkaus. Itellä ollu ihan tyttöolo. Kaulaa oli sillon jäljellä pari senttiä ja ulkosuu sormelle auki, eli jotain ne supparit saanu aikaan, vaikka saikulla niistä olinkin.
Neuvolassa käydään kerran viikossa, lääkäriä ei enää ole, kun toi polikäynti korvas sen. Asentoo nyt tarkkaillaan, kun vaihtelee vielä poikittain ja rt:ssä, mut perätilaan ei pitäis enää päästä...

Äiskä73 rv tasan 38
 
Täällä myös yksi lisää unettomien kerhoon.
Viimeyö meni ihan valvoessa, illalla väsytti kun menin nukkuu,
mutta nukahdin vasta joskus kahen paikkeilla, sitten heräsin puol viis
ja valvoin seitsemään ja nukahdin ja heräsin puoli kymmenen..
Pissalla sain ravata kanssa joka välissä ja voi hitto meinasin
tulla hulluksi täysikuusta kun paistoi niin kirkkaasti.

Mut kyllä mäkin alan tulla kohta hulluksi, nyt aamu alkoi
AAMUPAHOINVOINNILLA, mitämitä..? Onneksi alkaa vimppa viikko..

Porsche rv 38+4
 
Liityn kans unettomien kerhoon.
Uni tuli vasta tossa kahden aikaan ja siittä sit vessaan aina tunnin välein.
sit viideltä heräsin kun mikään asento ei tuntunut hyvältä.. :headwall:
Porsche täällä kans aamupahoinvointia... :kieh:
No kyllä tän kestää kun tietää mitä tulee palkinnoksi!!! :xmas:
Tosi ihana ilma ulkona vois vaikka käydä vähän lenkillä!!! =)
 
Hops, ajattelin tulla kysymään miten ootte nukkuneet, mutta näköjään aikast huonosti.. Itellä sama juttu, mutta syynä kun eilen illalla alkoi selkää särkeä. Siis just niitä kuukautiskipujen tyyppisiä vaivoja, ja ajattelinkin jo, että jokohan on lopun alkua.. Aina kun yöllä heräsin (tai ehkä heräsin juur siihen) supisteli ja vatta meni ihan piukeeks. Selkää, häntäluunseutua ja alavattaa on särkenyt. Ei tämmösestä vaan osaa sanoa, että koska käy tie sairaalaan tosi hommiin... :eek:

Margaret 37+2
 
Öistä... tämä kyllä nukahtaa sujuvasti mutta alkaa raivostuttaa täälläkin tosi katkonaiset yöt. Alkuyö alkaa sillä että munuaiset käy ylikierroksilla ja 1-2h välein pitää käydä vessassa ja rakko halkeemispisteessä. Sitten kun alkaa välit pidentyä että sais nukuttua niin eikö kissa ole saanut jo riittävästi nukuttua ja alkaa kohkata täällä... tonkii paikkoja, leikkii kulkusilla, tunkee pinnasänkyyn tai maukuu muuten vaan jos joku heräis seuraksi leikkimään. Parina yönä oon sen tylysti paiskannu pihalle pariksi tunniksi kun on ollut lauhempia öitä että sais ees hetken nukkua... Sitte päivällä oon väsyny ko mikä ja ko persiiseen ammuttu karhu... ja tää flunssa ei ainakaan auta yhtään, alkaa ärsyttää itellä jo kun kaikki niin ärsyttää. Laittoivat porot taas aitaan niin mies on siellä koko ajan ja illat oon tuon supereläväisen neidin kanssa... ja sitte ko on itellä ihan virta lopussa niin tulee suutahdeltua ihan turhaan :ashamed: Onneksi pääsi neiti nyt sinne erotusaidalle ahkun (mummon) kanssa ja niille yökylään niin saa mulla hermo levätä ja neiti nauttii 24h huomiosta =)

Hemoglobiinia ei mulla oo mitattu joka kerta, vähän sen mukaan mitä on aiemmin oltu. Ja mä oon niin epäileväinen ja pyydän kyllä tarkistamaan jos tuntuu epäuskottavalta lukema, ite kun tiiän miten tarkkaa sen näytteen ottaminen on että se antaa oikean arvon. Ja oon tässä töitä tehdessäni ja itekin potilaana ollessani huomannut että valitettavan paljon vaihtelee ihmisten näytteenottotekniikka. Esimerkkinä tässä viimeksi kun meinasi laittaa mut kuurille kun oli hemppa muka 105 ja kun en uskonut ja pyysin mittaamaan uudelleen niin se olikin 127.

Mahan ympärystä en oo ees kertaakaan vielä mitannu. Voisinpa mitata sen nyt... *mittaa* ja tuloksena on 118 cm. Yllättävän vähän, odotin kyllä paljon suurempaa lukemaa :D

Eilen tein piparitaikinan, pitäs alkaa niitä pikkuhiljaa leipomaan. Saa tuo neiti niitä sitten koristella kun joskus kotiutuu. Laitan tähän ihan superhyvän piparitaikinan ohjeen, sain sen joskus ex-anopilta. Niille jotka ovat kyllästyneet koviin, paksuihin tönkköpipareihin (joita meillä aina jostain syystä oli), kannattaa kokeilla näitä. Nää on ihanan kuohkeita ja rapeita, nams :p

KRISTALLIPIPARIT

250g voita
250g sokeria
1,5 dl siirappia
2 tl neilikkaa
2 tl kanelia
1,5 tl inkivääriä
1 tl pomeranssinkuorta
0,75 dl kaakaojauhetta (itse laitan o'boyta hieman reilummin)
2 kananmunaa
3 tl soodaa
1 tl suolaa
n. 8 dl vehnäjauhoja

pinnalle kidesokeria

1. Sulata voi kattilassa. Lisää sokeri, siirappi, mausteet ja kaakaojauhe.
2. Kiehauta ja anna jäähtyä.
3. Vatkaa vaahdoksi. (Tämän taikinan juju :) Eli kun on melko jäähtynyt, sähkövatkaimella vatkataan niin että alkaa vaahtoutua. Käytännössä tästä ei tule ihan vaahtoa mutta siitä huomaa että alkaa olla hyvä kun lopettaa vatkaamisen niin sieltä alkaa nousta kuplia taikinasta. )
4. Lisää kananmunat yksitellen.
5. Sekoita suola ja sooda vehnäjauhoihin ja lisää jauhoseos taikinaan. Anna olla kylmässä yön yli.

Leivo taikinasta melko ohuita piparkakkuja, nämä kohoavat aika kivasti. Sirottele pinnalle kidesokeria ennen paistamista. Paista 180'C

Itse aluksi sirottelin sokeria jo siihen levylle ennen kuin otin muotilla piparit mutta lopputulos oli se että kun siitä jää aina niitä reunoja niin ne alko olla melkoisesti sokerilla kyllästetyt loppuvaiheessa :D Joten nyt olen tyytynyt ripauttamaan vähäsen sokeria jokaisen piparin päälle sitten kun ne ovat jo pellillä...

Piparintuoksuisia hetkiä kaikille!
 
*haukotus* |O
Oho, ollaampas me huonounista porukkaa! Ajattelin juuri tulla valittamaan omaa väsyä - nyt raportoinkin vaan että yhdyn kaikkiin edellisiin :/ On ihan hullua kun väsyttää sairaasti ja eilenkin kömmin sänkyyn jo ysiltä - ja sitten nukahdan kuitenkin vasta puoli kolmen maissa (kävin katsomassa yhden leffan siinä puolen yön aikaan) ja herään kuudelta...Äsken yritin nukkua päikkäreitä, mutta sekin oli levotonta koiranunta, en edes kunnon kuolavanaa saanut aikaiseksi. Noh, onneksi on loppumetrit käsillä - vaikka vauvakin varmaan valvottaa niin onmpahan sitten ainakin seuraa :)

Torstaina oli vika lääkärineuvola - valitin jalkojen kutinaa ja hikoilua ja verikokeen tuloksena olikin kohonneet sappiarvot. Normaali arvo on kuulema 5, mulla oli 7.1 ja riskiraja on 10. Niitä arvoja nyt sitten seurataan viikon välein - eka käynti äitipolilla on ensi keskiviikkona. Jos arvot kohoaa niin sitten kuulema käynnistellään koska se tarkoittaa että äidin maksa ei toimi kunnolla, mikä taas on vaarallista vauvan sydämelle. Mutta, täti lohdutteli että ei kannata olla huolissaan, arvo on vasta koholla ja Pikku hyörii ja pyörii 24/7 joten ei ole aihetta paniikkiin.

Kokoarvio viikoilla 37+0 oli 3.1 kg, tasan käyrällä tai puoli milliä alle. Ihan kiva kuulla että mikään jättivauva ei ole kehkeytymässä :)

Asraille tsemppiä ja :hug: - mun äitikaverit on raportoineet että ylipäivät/viikot on ihan kauheita, ja etenkin just henkisesti raskaita. Itse yritän asennoitua niin että synnyttelen sit joskus Uutena Vuotena - mutta arvaan kyllä että pinna tulee olemaan kireällä 13.12. jälkeen jos ei mitään tapahdu...

Siellä onkin tänään ihana ilma - jos sitä jaksaisi lyllertää lähipuistoon ja takaisin, raitis ilma tekee usein ihmeitä. Leppoisaa viikkistä kaikille, koetetaan nautiskella ja laiskotella hyvällä omalla tunnolla ja ottaa iisisti kun väsyttää :heart:
 
Huomenta! (Oho, eihän nyt enää mikään aamu ole!)

Enkös taas viime yön nukkunut lähes kuin tukki ja edellisyön supisteli vähän väliä. Eipä sitä sitten tiedä milloin tositoimiin pääsee. Huomenna mulla jo rv 39! Äsken käytiin vielä kävelyllä koko perheen voimin. Tai minun kävely nyt oli mitä oli, mutta oli kyllä ihanaa vähän ulkoilla kolmen sisällä vietetyn sadepäivän jälkeen. Nyt on ihana ilma, pikkupakkanen ja aurinko paistaa. Ootteko muut vielä jaksaneet lenkkeillä? Mä en enää uskalla lähteä yksin lasten kanssa omaa pihaa pitemmälle. Pelkään niin sitä, kun toi kakkosen syntymä alkoi niin, et ihan yhtäkkiä meni lapsivedet ku saavista kaatamalla.

eemmaa: Jospa noita pipareita ehtisi vielä paistella ennen vauvan syntymää. Mutta nyt tyhmä kysymykseni: onko kidesokeri ihan tavallista hienoa sokeria vai jotain muuta? :ashamed:

Mukavaa viikonloppua kaikille. Kohta varmaan saadaan taas uusia vauvauutisia. Eikös jollakin pitänyt eilenkin olla käynnistys tai sektio vai muistanko ihan väärin...

Polka + "pikkuinen" (siksi nykyään lainauksissa, että luulen tämän olevan kuitenkin melko iso vauveli) rv 38+6
 
Ainiin - löysin ankaran penkomisen tuloksena mittanauhan ja pääsen osallistumaan mahanympärys-gallupiin! Sf mitta oli toissapäivänä 35, ja mahan ympärys tasan metrin (100 cm). Aloin epäillä että mittasinkohan tuon ympäryksen jotenkin väärin kun sf mitta on yläkäyrällä ja ympärysmitta kuitenkin pienempi kuin monilla muilla - mutta vaikka miten siirtelin mittanauhaa en saanut lisää senttejä! Eli meidän Pikkun lukaali taitaa olla korkea mutta kapea :heart:
 
Kiitos kiitos ihanat että kannustatte! :hug: Jokainen kannustava sana on tarpeen ja tärkeä! :heart:

Mulla olo helpottui eilen, kun sain miehelle vähän itkeä tihrustaa ja sanoin, etten nyt jaksais yhtään mitään "joko alkaa olla tukala olo", "joko synnytys on käynnissä", "ei oo onneksi vielä yksikään jäänyt syntymättä"-kommentteja ja ymmärsi mun stressin ja ahdistuksen hyvin. Edelleen mä odottelen kovasti, ja nyt sitä oikeasti ymmärtää, miltä se oikeasti tuntuu, tämä odotteleminen. Vähän mua myös pelottaa se, että jos menee kovastikin aikaa vielä tästä ja mahdollisesti yliaikaiseksikin, niin minkähänlainen jätti sieltä on tulossa? Mulla on alatiesynnytystä ajatellen kuulemma hyvä lantio, mutta koskaanhan ei voi tietää... ja vauvan tarjontakin tietenkin vaikuttaa, entä jos onkin vaikka naamatarjonta, vaikka onkin oikein päin?? Ja neuvolantäti veikkas painoarvioksi la:n tienoille 3,7-4 kg, joten jos yliajalle mennään, onko vauva sitten jo reippaasti yli nelikiloinen?? :eek: :ashamed:

Jännä muuten huomata sellainenkin, että ei se murehtiminen loppunut todellakaan siihen alkuraskauteen. Nyt sitä murehtii eri asioita (just tuota synnytyksen käynnistymistä, painoa ym. ym.). Ja varmaan synnytyksen jälkeen käyn vähän väliä tarkistamassa vauvan nukkuessa että varmasti hengittää jne.

Minäkin oon nukkunut tosi huonosti, paikat tahtoo puutua öisin, närästää ja aamulla on tosi huono olo. Onneksi helpottaa, kun vähän syö ja juo jotain.

- Asrai ja Tiitiäinen rv40+1 -
 
Voi rutto.

Käytiin kaupassa ja sitten mut jätettiin loppuillaksi yksin kotiin ja vasta nyt tajusin että täällä ei oo mitään HERKKUJA!

No, voi helvetin kevät. Mitämä teen...

Lapsikin oikeen huutaa minttusuklaatia...
 
piti ottaa ylös tuo eemmaan antama ohje,mut sitä en tiiä selviänkö niitä tekkeen millon :D kuulostaa hyviltä :p
lohullista kuulla että muillaki yöt pätkii.ite jo aattelin että hulluksiko tässä on tulossa kun ei unta saa... :headwall: jospa kuiteski ois välillä hyviäki öitä että jaksas sitte pienen ulos punnertaa jos vielä kovin aikaa mennee.alkaa olla välillä jo totaalisen kuitti olo nuije resusten öitte kans :( nyt kuopus ahtaillu kun sillä räkätauti jyllänny mutta mies onneksi sen lääkityksestä yöllä huolehtinu :heart: ja esikoisella nielurisat niin turvonneet että kuorsaa ja yskii yöt...ressiä vaikka muille jakaa... :/ mut aattelin ma soittaa kurkkupolille nuista tytön nielurisoista kun nyt syöny TOSI huonosti kun sanoo että risat painaa ettei voi kunnolla syyä. :/ mut nyt lähen kattoon josko tippauttas kahvit et herräis ja ottas palan eilen leivottua kääretorttua... :p
 
*mumpsmumps* pipareita ja maitoa :p (joskaan ei pitäs syödä kyllä montaa noiden pirun sokereiden takia... :ashamed: )

polka Joo kidesokeri on ihan tavallista hienoa sokeria. Ite jätin nyt pois niin on muka parempi omatunto kun niitä syö :headwall:

Hulivili-80 Miehen esikoisella samaa ongelmaa, nielurisat niin isot ettei meinaa mennä ruoka alas kurkusta, kuorsaa kuin aikamies ja yskii öisin. Jatkuvasti krooninen nuha ja yskä. Lisäksi ollaan huomattu että neiti ei kuule kunnolla ja honottaa nenäänsä. Oma lääkärinsä ei ottanu kantaa koko asiaan. Puoliväkisin sain neidin kesällä täälllä meillä lääkäriin ja se heti ekana sano että voi miten honottaa, katto korvat ja totes ettei tärykalvot liiku, kysy onko kuulossa ollu alentumaa. Sitte totes että on tosi isot nielurisat. Laitto lähetteen heti kitarisaröntgeniin ja siellä todettiin että tosi iso kitarisa, se aiheuttaa painetta -> tärykalvot ei liiku -> kuulo huononee. Sanoi vielä että jos niitä ei pian leikata, voi vaikuttaa puheen kehitykseen. Neiti kohta siis 4,5 vee. Nyt olivat käyneet sitten siellä omassa sairaalassa arviossa ja päättivät leikata sen kitarisan nyt lähiaikoina mutta ei nielurisoja. Ei kuulemma kannata noin pieneltä vielä.
 
Täällä kanssa rouskutellaan pipareita. Sitten ostin kaupasta himooni porkkanalaatikkoa ja tottakai pitää keittää illalla vielä riisipuuro huomenaamuksi. Glögipannu kuumenee kanssa joka ilta... :p Toivottavasti joku ei kohta sano, että esim. kaneli on vauvalle epäterveellistä.. älkää kertoko minulle jos näín on ;)
Ostin myös eväitä synnärille tiistaiksi. Kun ei varmaan tule lähdettyä kauppaan ennen leikkausta....
Onkos Teidän ukot kanssa innokkaita nettisurffailijoita? Minulla menee hermot kun oma on jatkuvasti jossain helkkarin bemaripalstalla. Täällä me sentään puhutään tärkeistä asioista! Meillä on kyllä sopimus, ettei isäntä tule tänne kurkkimaan, mitä olen kirjoitellut -Hyvä sinänsä!
 
Lauantai-iltaa!

Vanessa kyselit mitä opiskelen. Muunnan vanhaa tutkintoani sosionomiksi. Ollu aika mielenkiintoista, kun opiskelujen alussa luvattiin, että on helppo suorittaa työn ohessa, niin kuitenkin sit on ollut kolme harjoittelujaksoa, joihin on ollut pakko ottaa virkavapaata...no nyt tää on kohta ohi...onneksi, vaikka opiskelusta tykkäänkin.

Vetiver: Meidän neuvolassa ei ainakaan terveydenhoitaja tarkista kohdunsuuta. Enkä kyllä haluiskaan...jos hän ois kätilö, niin sitten se ois eri asia.


Oltiin tänään joululahja ostoksilla ja yllättävän hyvin jaksoin 5 tuntia shoppailla, mut ihmisiä oli kyl liikkeellä ihan kiitettävästi. Mut supistele ei!!!

Nyt mä meen keittään glögii ja mutusteleen pipareita ja torttui...

Illan jatkoja!

Hula 38+1
 
Mun on nyt ihan pakko nauraa teille ja teidän kärttyisyydelle :LOL: :D !!! Ihan huippua tekstiä, kun jokainen eilisen lukemani jälkeen on kiukkua täynnä kiehunut tänne väsymyksensä ja turhautumisensa nukkumisyrityksiin :D . Tiedän tasan tuon tunteen, mutta nyt kun yhden kunnon yön nukkunut ja ollut kaksi päivää pirteä, niin jaksaa huvittaa :D . Mä olen tänään nauttinut ihanasta auringonpaisteesta ja pikkupakkasesta kaupungilla, jossa oli joulumarkkinat ja humppapumppu soitti joululauluja ostoskeskuksessa, käynyt reippaalla kävelyllä luonnossa miehen ja koiran kanssa (kukahan kysyi; mä lenkkeilen joka päivä 1-2 tuntia koiran kanssa), siivonnut, juonut pari tuopillista jääkylmää siideriä (holitonta, mutta hyvälle maistui), saunonut ja viimeisen tunnin kuunnellut kynttilän valossa Andrea Boccellia, syönyt ja surfannut netissä. Illalla lakkaan vielä kynnet uudella kynsilakalla. Tällaisten päivien jälkeen jaksaa taas :) .

Kiitos pipruohjeesta eemmaalle :p !

Parempia unia kaikille ensi yöksi :hug: !

tivoli 36+1
 
Mulla on nyt toi viikko sitten alkanut uudenlainen kipu saanut aikamoiset mittasuhteet. Eli tosiaan tossa häpyluun yläosassa tai alavatsalla jossain luussa (anatomia hyvin hallussa) alkoi sellainen voimakas paineentunne. No, tuo paine on muuttunut ihan järkyttäväksi vihlontakivuksi aina välillä kävellessä. Osa päivistä on mennyt sohvalla maaten, ja päivän saavutuksia on vessassa käyminen ja tietysti itsensä punnertaminen ylös siitä sohvalta. Välillä on meinannut kyyneleet tulla silmiin, kun sattuu kävely niin paljon.

No, tajusin eilen, että kipu pahenee nimenomaan istuessa, makaaminen helpottaa ihan selvästi (aamuisin paras olo) ja seisominenkin vähemmän paha kuin istuminen. Eli nyt sitten vietän päiväni sohvalla maaten joko telkkaria kattellen tai läppärin kanssa.

Ulkona en ole käynyt pariin viikkoon enempää kuin autolle ja takaisin. Yksin ei tule lähdettyä kävelylle, varsinkaan nyt näiden kipujen kanssa. Ja kun mies tulee töistä kotiin, niin on jo ihan pilkkopimeää, ei siinä enää sitten huvita ulkoilla. No, jospa huomenna mentäis kävelylle asti. Voisi tehdä ihan hyvää.

Eilen mietin jo että ollaankohan tästä menossa kohta synnyttämään, kun yön supisteli (siis niitä menkkakipuja, joista en ole vieläkään varma onko supistuksia) ja päivällä oli seistessä kovettumisia ja maatessa vatsa kipeä. Vähän samanlainen tunne kuin jos olisi kova jännitys päällä (siis olen vatsalla jännittäjä). Mutta viime yön nukuin taas tosi sikeästi, ei mitään oireita, ja aamulla ihan loistava olo (viimeaikaiseen nähden). Eli eiköhän täälläkin yliajalle mennä. Vaikka lääkäri 3,5 viikkoa sitten sanoikin, että voi olla että viikossa syntyy!

No, täälläkin siis yöt välillä hyviä, välillä huonoja. Mitään en jaksa päivisin tehdä, vaikka olisi hyvinkin nukuttu yö takana. Laiskottaa vaan, telkkarin kattominen ja pasianssien pelailu koneella on niin kivaa ja rentoa. B) Tosiaan toi ulkoilun loppuminen vaan harmittaa, ehkä se olis helpompaa jos nyt olis kevät tai kesä...

Mitäs mun on pitänyt kommentoida... Niin, vatsan ympärys 94 senttiä, eli aika pieni, vaikka mies nauraakin että on ihan jättimäinen. Useimmiten hyvin kulmikas, vauva ei oikein osaa käyttäytyä, vaan yrittää vähän väliä tunkea kyljestä ulos.

Vauvan sängyn paikasta täällä oli aikaa sitten juttua, meillä on kehto meidän makuuhuoneessa, ei ole kauheasti vaihtoehtoja, koska kaksiota asutetaan. Onko täällä kaikilla muilla vauvalle oma huone? Tuntuu ettei ketään muuta kaksion asujaa ole paikalla. No, ei oikein näillä palkoilla ja hinnoilla viitsi muuttaa isompaan ennen kuin on ihan pakko...

Meillä terveydenhoitaja ei ole tarkastanut kohdunsuun tilannetta, ja hemoglobiini on katsottu muutaman kerran koko aikana. Viimeksi torstaina oli 134, eikä sitä varmaan enää tarkistetakaan. Olisi seurattu varmaan tarkemmin, jos olisi ollut selkeää laskua, mutta mulla se on pysynyt joka mittauksessa reilusti yli 120.

En nyt muista mitä muuta piti kommentoida, joten jätetään siihen. Asraille sympatiat, toivottavasti pääsisit jo pian tositoimiin.

Landir 38+6
 
Täällä (siis minulla) on ollut vaihteeks ihan kiva päivä :) Yöni sain nukuttua suht hyvin ja aamu kun valkeni pakkasen merkeissä, lähti loputkin unihiekat silmistä. Lähinnä koiran takia oon odottanut että eteläänkin saapuis pakkaset: kurakeleillä oon jo ennen lenkkejä niin pahalla tuulella kun tietää kuinka rapanen tollanen iso koira on lenkin jälkeen :/ Tosi helppo ähistä ja puhista kun yrittää saada sitä lenkkien jälkeen puhtaaks... No, mut mun päivä siis valkeni oikein mukavissa merkeissä pakkasen saattelemana! Meillä on isäntä ollut työreissussa Tallinnassa eilisestä asti, ja oon ollut miehen tyttären kanssa kotosalla. Tai tyttären kaveri oli myös meillä yökylässä, joten sitä teinikikatusta on saanut kuunnella yömyöhään :) No, eipä se kauheammin haitannut, mutta pakko myöntää että oli ihan kiva päästä kotoa pois ja lähteä aamupäivällä yksin kaupungille!

Landir kyseli onko vauvalla oma huone, niin vauva nukkuu samassa huoneessa meidän kanssa. Eli meillä on yläkerrassa iso makuuhuone sekä pienempi makuuhuone, joka on miehen 12v. tyttären käytössä puolet kuukaudesta. Ja alakerrassa on olohuone, jonka sohvalla on erittäin hyvä nukkua :D Eli jos sattuu että vauva huutaa yöt pitkät, on toisella mahdollisuus nukkua alakerrassa sohvalla tai 12v. tytön huoneessa silloin kun hän on äidillään! Ei tarvi molempien olla väsyneitä aamun tullen :)

Ei meilläkään neuvolan täti (=kätilö ) ole katsonut kohdusuun tilannetta, kyllä sen hoitaa ko. neuvolassa lääkäri.

Mitähän muuta...Hmmm...Oon vielä hieman pökissä kun tuli nukuttua äsken 1,5h päikkärit koiran kanssa. No jotain piti kommentoida, mutta se unohtui (yllätys, yllätys...). Taidampa syödä seuraks myös muutaman piparkakun :D Tytöt oli eilen niin kivoja että leipoivat koko kilon taikinan!

Jeps, ehkä poistun takaisin sohvan nurkkaan katseleen lauantai-illan Huumaa :wave:

-Nora ja Vilma 36+5-
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tuitsu:
Prkl ja kolme muuta kirosanaa.

Miksi tää nukkuminen ei onnaa!
Tuntuu että pissavälit vaan lyhenee, ja joutuu jo kahden tunnin välein käydä lorottaa.
Ja välillä ei tuu kun semmonen säälittävä -pis- ja sitä on sitten pidättäny silmät keltasena ainakin tunnin ennnenkuin on viittinyt nousta....

Vitsi kun sais nukkuu jonkun 9 PUTKEEN!

Mäkmäkä.
Katoan, heij...

Tuitsu Ja Tirppa- pippelillä tai ilman rv 38+4
hih,ihanaa,sain taas kunnon aidot naurut ja melkein tuli -pis- housuun!! :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: niiiiin hauskasti kuvailit ton niin kovin tutun tunteen.....
KIITOS,tuitsu,sun jutut todellakin on välillä ihan päivänpelastajia!! :saint:

jeps,sit lukee loput....... :)
 
Josko tää nyt vois pitää nää yhteydet päällä sen aikaa et sais pari riviä skriivattua. |O

Minäki sain tänään ton vauvan sängyn kotiin!! :) Vähä viime tippaan jäi mut enhän vielä ole myöhässä mistään kun ei vauvakaan ole kotona! =) Ihana siskoni toi sen sieltä sadankilsan päästä missä se on odottanut noutjaansa.. Huomenna sit pääsee laittaa ihania vauvan lakanoita ja ai että näyttää taas kivalta vähän aikaa. Olen kai outo kun tällaiset asiat saavat mielen paremmaksi vaikka muuten onki niin väsyny tähän odotukseen ja kipuiluun. Yritä nyt sitte pysyä ite matkassa tässä tämänhetkisessä järjen juoksussa.. Saati sit mies.. :whistle:

Voinko sanoa että "kiva" lukea että muutkin on väsyneitä? Siis eihän tätä kenellekkään toivois mutta se lohduttaa itseä niin paljon kun saa täältä lukea ettei ole ainut. Te siis ainaki ymmärrätte miltä musta tuntuu!!

Tuntuu että tää loppu aika on vain tätä odotusta kirjaimellisesti. nyt on aika pysähtynyt. Luulen että mulla tekee tää kun on kipee niin ettei aika sit kulu kun tuntuu että olisin jo valmis synnyttää! Noilta kahdelta ekalta en muista että olisin odottanut synnytystä näin paljon!! Mutta noilta kahdelta ei mulla ollutkaan yhtään mitään kipuja! En edes tätä ennen tiennyt mitä tarkoittaa liitoskivut! Yöt nukuin loppuunasti noilta todella hyvin ja nyt ei ole kokonaista yötä ollut herran elämään! Ainut mistä olen kärsinyt aina on närästys. Nyt sitte onkin ollut kaikki mahdolliset vaivat! :headwall:

Tuitsu: :D :D Toi sun kommentti tuosta karmeasta kohtalosta sai mut nauramaan! Kiitos siitä! :D :hug: Siis ei sillä että olisin vahingoniloinen vaan kun voisin itseni asettaa tuohon sun asemaan ja voin kuvitella mitkä mittasuhteet asiat voi saada tässä tilassa. Ymmärräthän mitä tarkoitan!? :heart: Tarjoaisin omistani jos olisit lähempänä! :hug:
 
juu aivan,nukkuminen on nyt aika iso juttu,varsinkin jos se ei onnistu.....täällä välillä sellasia öitä että aamulla hämmästyy kun ei tullu kun jokunen vessareissu ja muutamankymmentä kyljenkääntöä.ja sit on niitä perkuleen onnettomia öitä......inhottaa jos ihan pirteenä herää välillä vessaan heittää -pis-ut,kun en mä viitsi jäädä kukkuilee kun tyttö herää kuiteski aikasin ja päikkärit ei mulla onnistu.yritän näin masuvauvalleki näyttää mallia että yöllä nukutaan.....sekin kun joskus alottaa kunnon mylläyksen just vessareissun jälkeen.

mä otin tänään piiitkästä aikaa sellasen saunahetken,että ilman paineita heitin lisää löylyä,kun aikasemmin vaan ihan miedoilla lämmöillä olin,ettei vaan innostuis syntyy liian aikaseen.....
ja sit jokusen tunnin ajan tuntu tuolla alhaalla vauvan liikkeet siltä kun ois taas paikat arat....jospajospa pikkuhiljaa paikat kypsyis....

mites,voikohan siis mun oma asento vaikuttaa siihen että vauva tuntuu välillä nousevan tuolta kuopastaan??? siis kuvittelen että yöllä valahtais sieltä,mutta kesken päivääkin,kun yrittää istua jotensakkin niin että pystyy hengittää,niin pian taas tuntuu miten se on noussu...... :eek:

joo ei mulla tärkeempää,koko päivän taas pystyin pidättelee itteeni ja säästin tän palstareissun vasta iltaan. =)

ja mä en nyt himoitse noita teidän joulupipareita,vaan edelleen suklaata! ihan törkeän paljon....hävettää kun niin kauan ku tiiän että kaapissa on suklaata niin niin kauan mä sitä nassuun vedän.......ja sit tulee kiire kauppaan.vaikka alkuraskaudessa olin niin tarkka etten sit kans syö mitn epäterveellisyyksiä.....jops.
 
|O Kurkku kipee ja ketuttaa! Vauvan pää painaa alapäätä niin että sattuu. Eilen yöllä tuli sitten jokunen kunnon polttava supistus, sain muistutuksen mitä tuleman pitää... Nukkuminen kyllä onneks muuten luonnistuu, vasta viiden korvilla könyän ekan kerran vessaan puolen yön jälkeen. Makeaa ei tee mieli, äsken syötiin lettuja ja vaihdoin äkkiä näkkäriin kun iski ällötys. Mä alan olemaan kanssa aika kypsää tavaraa synnärille :/

liplap 37+0 (jihuu?)
 

Yhteistyössä