JOULUNODOTTAJAT Marraskuu

Äitee82 onnea prinssistä!
Mm-llä on varmaan vauva jo maailmassa!! Ihanaa, miten meni mitenmeni? Oottaa hulluna sektiokertomusta!

Kiitos Maukkis imetyspaita vinkistä, löysin kuitenkin Stockalta
kokonaista kolme hyvännäköstä imetyspaitaa.
Ne on muuten sitten mammat tärkeitä hankintoja ;) ,
Arjen ylellisyyttä voisin jopa sanoa!

Ei ole mullakaan kokoarviota annettu neuvolasta, sillon
viimesellä pelkopolikäynnillä annettiin syntymäpainoarvioksi 3500gr,
ultran perusteella.

Hapikolle mukavaa kahdenkeskistä iltaa miehen kanssa.. :heart:
 
Schätzchen: Sori, muistin väärin :ashamed: Se olikin Mötkylä kun hämmästeli aamuherääjiä :D Niin että kellä sama pää kesät talvet... Tänne tulee päivän aikana niin paljon tekstiä että menee vallan sekaisin kuka sanoi mitäkin :)

Ja takas sorvin (eli ompelukoneen) ääreen :wave:

-Nora-
 
tivoli kyseli miten saa ajan kulumaan...
Viikko sitten sain opinnäytetyön valmiiksi. Ei siis enää ajankulua sen(kään) parissa. Noh, meillä myös noi koirat kyllä pitävät huolen, että heidän kanssaan seurustellaan. Osaavat olla todella huomionhakuisia ja homman nimi on siis se, että roudaavat luokseni milloin minkäkin vinkulelun tai solmulelun, joiden kanssa pitäisi ihan välttämättä riehua...
Tämän lisäksi sitten roikun netissä, siivoilen minkä kerkiän (jaksan, viitsin ja mitä vointi milloinkin sallii), luen noita kirjoja hyllystä joita olen ajatellut lukevani sitten kun on aikaa... ja noita muitakin sitten kun- hommia tässä huushollissa on aika reilusti. Järjestelen tulokkaan huonetta, vaatteita yms. Kyllä tässä loppupeleissä ihan kivasti hommaa riittää, jos niikseen.
 
Kamalan harmaa ja masentava ilma ulkona! :/ Ärsyttävää! Siispä juon kahvia ja syön kismetiä sisällä.. :LOL:
Illalla olis firman pikkujoulut joihin lupasin mennä vielä.. hieman hankalaa löytää vaatteita!! Eikä nyt muutenkaan olo ole kovin hehkeä mut toisaalta kiva laittautua. Jospa sais edes naamasta ja hiuksista kivan näköiset kun kroppa nyt on mitä on.. :/
Kivaa viikonloppua mammat!
 
Tänne iski joku helevetintauti.. tai no lähinnä karmea kurkkukipu :( Nyt alkais parin päivän jälkeen tuntua että on menossa ohi, toivottavasti. En muista ees koska viimeks ois ollu näin kipee, pakko ottaa panadolia että saa oltua. Ajankuluttamisessa ei täälläkään ole ongelmia, herään kasilta pukemaan neidin jonka mies vie hoitoon, sitten takaisin sänkyyn. Tänäänkin pääsin sängystä ylös jo tuossa puoli kahden pintaan :ashamed:

Väsyttää ihan tolkuttomasti koko ajan. Ja pitäs jaksaa vielä siivoilla täällä, kämppä aivan kaaoksessa vieläkin rempan jäljiltä. Rasittaa kun täällä on tollasta isoa roinaa mitkä pitäs heivata ulos talosta mutta kun ei oikeen kukaan kerkee... Sitte shoppailin urakalla kankaita etelästä, pitäs petivaatteita ommella tälle vaaville ja tuolle isommalle neidille pari lakanaa. Sain ennakkojoululahjana saumurin niin pitäs päästä kokeileen osaako sillä mitään tehdä :D

Nyt kyllä hoidoksi nenän edessä ensimmäinen kuppi glögiä :p Enpä muistanut että se on näin hyvää. Pitäs alkaa piparitaikinaa väsäämään jos viikonloppuna sais aikaiseksi leipoa pipareita, pitäähän sitä jouluna olla piparintuoksua vaikka kaikki muu hömpötys taitaa jäädä.

Käväsin tuossa tk:lla hakemassa lisää noita verensokeriliuskoja ja kontrolloin samalla verenpaineen joka oli alkuviikosta koholla. Nyt oli 127/77 eli palattu normaaliin. Tais mennä se korkea arvo reissuväsymyksen piikkiin. Vaikka olin kyllä varma että korkea se on vieläkin kun kipeänä olen mutta onneksi ei sitten ollut.

Onnittelut kaikille jotka jo ovat saaneet vaavin kainaloon!

Täällä itsellä alkanut jännittää että mitä jos lähteekin syntymään jo aikaisemmin, tajuankohan ajoissa lähteä kohti etelää vai jäänköhän liian kauaksi tänne ihmettelemään. Kun tosiaan se matka sairaalaan on 6h jos Rovaniemelle ja yli 2 h tuonne Norjaan Kirkkoniemeen. Jotenkin tuo Rovaniemi houkuttelee enemmän. Toivottavasti nyt pysyy vielä pari viikkoa sisällä, sitten mennään joka tapauksessa viemään neiti kotiin niin samalla reissulla sitten voi jäädä sinne odottelemaan.
 
On mullakin se gradu, mikä piti tehdä valmiiksi ennen vuoden vaihdetta, mutta enpä ole uhrannut sille kesäloman jälkeen ajatustakaan. Ei vaan nappaa, olevinaan on paljon tärkeämpää keskittyä olemaan raskaana ;) .

Mua rasittaa mun mies. Se kun on vuorotöissä ja kotona ollut päivisin suhteellisen paljon, niin se vähän väliä komentelee mua tekemään sitä ja tätä. Alkuloman kun olin niin aktiivinen, niin ilmeisesti se odottaa, että mun pitäisi nytkin olla koko ajan touhuamassa jotain. Hitto jos mulla on 24 h vuorokaudessa aikaa tehdä hommia, niin miksi ihmeessä mä en niitä tekisi oman fiilikseni mukaan :kieh: . Viime yökin meni valvoessa, joten sama kai se mihin vuorokauden aikaan mä hommani hoidan.

Mun hb on mitattu jokaisella neuvolakäynnillä, mutta ei lääkärikerralla. Meidän neuvolassa ei ole ultraa, eikä mitään kokoarviota ole vauvalle annettu sitten rv 24 4D-ultran. Ja koska sf-mitan kasvu on tasoittunut, en usko, että nelikiloista synnytän, ellei mene yliaikaiseksi. Lääkäri mittaili viimeksi nyrkillään ulkoapäin mun lantiota ja kokeili, ettei häntäluu ole kiertynyt eteen, mutta muuten hän ei osannut sanoa mitään siihen, mahtuuko vauva tulemaa alakautta. Se kun riippuu kuulema vauvan asennosta ja vaikka mistä. Aika outoa, ettei enempää ottanut kantaa asiaan :/ .
 

Hei!

Tivoli kyselit, kuinka esikoisen odottajat kuluttaa päiviä äippävapaalla. No mä oon tehnyt opiskelujuttuja. Tosin eilen selvis, että en pystykkään valmistuun joulukuussa, kun on pari sellasta opinnäytetyöhön liittyvää seminaaria käymättä ja niitä ei järjestetä enää tänä vuonna. No ehkä valmistun sit maaliskuussa '08. Sit tänään pesin vauvan vaatteita, kun saatiin toi laatikosto niille, niin saapi vauvan kaikki tarvikkeet ja vaatteet samaan paikkaan. Sit laitoin tänään kehtoon puhtaat petivaatteet. Toi kehto on sellainen sisutusjuttu, mut siis oikee, mut saapi nähdä tuleeko vauvaa nukutettua siinä. Nyt haluiss en vauvan tonne kehtoon jo. Joo ja valokuvia oon aatellut vielä laittaa albumiin. On kerääntynyt vuoden ajalta, joten aika ois ne arkistoida. Niin ja jouluostoksia pitäis vielä tehdä ja joulukortit. Mut kai sitä sit vauvankin kanssa voi jotain tehdä. Mut toi ,marraskuinen sää ei ainakaan houkuta ulkoilemaan...

Schätzchen Jos edellinen hemppa on ollut hyvä, niin sit ei mitata meillä ainakaan sitä joka kerta. Vähän vaihtelevasti. Mut aika kun oon pyytänyt mittausta, oon sen saanut.

ÄitiliiniOnpas sinulla ihania sukulaisia ja ystäviä. Voikun sais lainaks tuollaisia...


 
meillä mitataan hemoglobiini vaan sillon kun epäillään sen laskeneen tai kun ollut matala ja seurataan että nousee...iteltä ehkä 4 kertaa koko ootuaaikana otettu...
soitin tk:hon pissa vastauksen.puhas se oli :p aattelinki et oli siittä kivut kun vauva laskeutunu ja täällä kuulosti olevan kanssa sisarilla samoja vihlontoja mutta varmisti lääkäri sen kuiteski...2 rauhaisaa päivää takana.tännään taas "puukon iskuja" tullu alapäähän.mies aina nauroki ku kävelin ja yhtäkkiä saatoin ärähtää et auts... :LOL: :ashamed: tuntu et veetki siinä lorahtaa vähintää kun niin repi :snotty: mut nyt taas iltaaa kohen rauhottunu...ollu tännään miehen kans "kauneuspäivä" :D varasin alkuvkosta kummallekki hiustenleikkuu ajan.taisin laihtuakki sillä reissulla taas hiukan kun lähti lettiä :whistle: vaikka n2-3kk oon sitte viimex käyny...aina ne ihmettelee mun hiusten paljoutta...mulla nyt 3 päivää ollu päivisin tiuhaan vessassa laukkuuta...millon pissalla millon yhtäkkiä vetässt kuralle :x näitä loppuajan oireita :snotty:
asrailleHIENOSTI ootki jaksanu tähän asti ootella!!!!kyllä ne hermot mennee itte kullakin jossain vaiheessa etä ekä pode huonoo ommaatuntua siittä yhtään! :D minä aina ymmärrän TÄYSIN olosi! :hug:
mut nyt meen ruuan laittoon.aiko mies sitte meille koota senkin loppuun olokkariin :heart: pääsen sitte sen pyykiin ja laittaan alpuumit sinne! B)
 
Hula: mitä sä opiskelet. Mulla nimittäin oli aluks tarkoitus valmistuu nyt jouluna, muttei onnistu. Opinnäytetyön suunnitelma seminaarin ajattelin et olisin pitäny tälläviikolla, mutta yllätys yllätys ohjaaja ei ole sitä ehtiny lukemaan. Mulla muuten hyvällä mallilla mut aineiston analysointi tekemättä vielä. (mikä johtuu siitä etten osaa tehdä noite taulukoita vaik pitäis ku on määrällinen tutkimus)
Kiitos vaan kaikille tuesta päivänmittaan =) kyllä tämä tässä on menny, mut jotenki sellanen outo olo. tosi väsynyt jne. ei oikeen osaa kuvailla tai arvailla mistä mahtaa johtua :| Mut eiköhän se tästä, kun mies meni jotai autoa kattomaan ja eskarilainen meni naapuriin leikkii. IHANAA..hetki yksin (tai kaksintän mahan kanssa) Toivon ja rukoilen et nyt viikonloppuna jo tapahtuis jotain...
 
Kiitos teille kaikille, jotka ootte kannustanu mua! :hug: Ootte kyllä korvaamattomia! :heart:

Käytin äsken koirat pissillä, vettä tuli kuin saavista kaatamalla ja entistä ärtyneemmäksi vaan tulin. Ja kokoajan itkettää ja ärsyttää ja ottaa päähän. :'( Ja tulen kateelliseksi niille, jotka on jo synnyttäneet tai tekevät lähtöä laitokselle, kun supparit tihenee ja synnytys selkeästi käynnissä. :ashamed: Mä niin ajattelin, ettei mulle tulis tällaista, mutta niin vaan tuli, eilen se alkoi ja tänään vaan syveni, kun maaginen LA koitti. Maaginen ja maaginen, pah sanon minä. Ja jos yksikään tuttu alkaa kysellä, että jokos se olo on tukala ja jokojokojoko, niin mä varmaan lyön luurin korvaan! Vaikka ei niitä kyselijöitä ole ollut kovin paljon edes. Mä en tajua itseäni! Ja mua stressaa ensihetket vauvan kanssa, että jos ovella jo kolkutellaan jne. :ashamed: Mä en todella tajua, mistä tällaiset ärsytykset tulee. Ei se vauva kuitenkaan meidän omaisuutta ole, mulle vaan on tullut joku hirvee omistelunhalu nyt viime aikoina. Enkä tajua miksi.

Olipas negatiivinen viesti. Miehen pitäis tulla kohta kotiin ja siivoillaan vähän. Eipä nappais sekään. Voi että kun mua vaan itkettäis ja tekis mieli nyhrätä sohvannurkassa. :'(
 
Sitä on pitänyt kysymäni että oisko joku täällä kiinnostunut ostamaan BjörnBorgin rintarepun? Tuollasen farkkukuosisen, en tiedä miten vanha on mutta täysin ehjä ja siisti, en tiiä onko ees käytetty. Itse en tuosta repusta innostu, ajattelin enemmän kokeilla tuota kantoliinaa... laittakaahan yv:tä jos kiinnostaa.

muoks: mistähän ihmeestä mä ton Björn Borgin keksin? Sehän on siis Baby Björn :LOL:
 
täällä ollu mukava päivä.mies ollu vappaalla.juossu kylläkin nuita asioita mutta ottanu lapsia mukkaan ni oon saanu huilia ja pieniä hetkiä ommaa aikaa :saint: nyt leipoin lasten kans torttuja :p ja oon saanu pientä supistelua aikaan :whistle: sitte innostuin leipoon vielä 2 kääretorttua :p nyt aattelin päätellä välillä nuita mun virkkuu hommia. :snotty:
asraita edelleen yritän tsempata! :hug: on IHAN NORMAALIA tuo sun olo tila!itellä ollu kaikilta viime metreillä yhtä toivoton olo!vielä ei oo tältä ehtiny tulla vaikka välillä itku herkässä ja tuntuu että kaikki ottaa päästä mutta on hetkittäisiä puuskia :snotty: mutta nui "Lopussa" ei oo yhtään outoa!jos tää nyt yhtään sua lohutti :ashamed: mutta sulla voi olla että lähteeki sitte yhtäkkiä käyntiin synnytys vaikkei etukätteen oo suppareita tms...mut nyt lähen päätteleen töitä :D
vanessallemyösliekkö sun olotilat näitä viime metrin myrskyjä!saa hormoonit mitä ihmeellisimpiä olotiloja välillä aikaan :headwall:
 
Heippa akat!

Tänään taas käyty psykologilla juttelemassa mun ahdistuksesta ja nyt pidetään sitten taukoa siihen asti kun vauva on syntynyt ja arki rupee kulkemaan.
Ihan minun ja psukologin tahdosta, tuntuu että asian läpikäyminen ja keskustelu on niin raskasta että haluan vain olla ajattelematta ja olla pää tyhjänä. Haluan niin kovasti jo synnyttää ja huomata olevani väärässä ja kaikki meneekin hyvin.
Viime yä oli vielä tosi vähä uninen ja nukuin kokonaiset kolme tuntia ja siinäkin välissä kävin pissalla.
Päivällä vetelinkin sitten kolmen tunnin päikkärit ja olo on edelleen ihan tyhjäpäinen...

Ei supistele ollenkaan, yöllä joskus kiristää mutta ei satu. Joten tuun teijjän kerhoon, POrshe, hula ja kukas muu se oli...
Tuntuu vaan että pää kyllä hajoaa jos menee kauheesti yli lasketunajan.

Ja mitä me ensisynnyttäjät tehdään päivisin.
Makaan ja syön! :LOL:

Ja murehdin asioita....

Tule jo vauvva! :heart:

Tuitsu ja Tirppa rv 38+3
 
Schätzchen: Mulla hemppa neuvolassa mitattu kun oon pyytänyt, ei siis joka kerta. :)

maikka: mulle tehtiin nyt painoarvio ihan siks kun sf oli 42cm, ei täälläkään tehdä automaattisesti, ees ensisynnyttäjille. Mut ihan kiva nyt näin mietittynä et pääsin siihen, jos vaikka jo ennakkoon käynnistelisivät jos ei itekseen tule... ;) Ja hauskaa leffailtaa. :)

hapikko: toivon tosiaan et ttreffattais. ;) Jotenkin nyt on vielä malttamattomampi olo, kun kerran sanoivat että ei anneta ainakaan yli mennä, ja mahdollisesti myös ennen laskettua aikaa käynnistellään... :whistle: Noh, katotaan mitä sitä viikonlopulla sais aikaan, jos se vaikka vauhdittais. :)

Asrai: :hug: Jos siltä tuntuu, niin nyhjää siellä sohvannurkassa, sulla on lupa siihen. :hug: :) Ja tiedän kuinka ärsyttävää on jos jatkuvasti kysellään et jokojokojoko, kun itekin tosiaan ois menossa jos pieni viel ois samaa mieltä. :kieh: Meillä esikoinen meni 10pv yli, ja kaks viikkoa ennen laskettua alkoi anoppi ja appi molemmat soittaa kerran päivässä et joko on polttoja. :headwall: Mä en sit viikon jälkeen anopille jaksanu enää ees vastata, kun ties tarkkaan mitä asiaa sillä on. Lopulta isäntäkin hermostu ja sano et kyllä me sit varmaan ilmotellaan kun jotain kerrottavaa on jos muistetaan. ;) :headwall: Mutta, tiedän tunteen, ja siksi vielä :hug:

Mä tulin käymään vanhempien luona kun mies ja neiti lähtivät jääkiekkoa katsomaan. Neiti oli ihan huumassa kun mies kysyi haluisko lähteä. :D Tosin vanhemmat on nyt saunassa, joten tulin tänne kuluttamaan aikaa ja lukemaan teidän juttuja. ;)

Huomenna ois siivouspäivä... Tänään tosiaan oli viimeinen koe, ja ainakin sain melko helposti kysymyksiin vastailtua, tiedä sitten kuinka oikeaa asiaa... ;) Nyt on jotenkin sellanen fiilis kun on viimeviikon noita koulujuttuja tehny ja lukenu, et koko ajan pitäs jotain tehdä et ehtii saamaan kaiken valmiiksi. :D No, nyt on hyvä sitten jatkaa sillä siivoilulla, joulukorttien kirjoittamisella ja jouluruokien tekemisellä. Saa nyt sit samaan vauhtiin loputkin hommat (ja ehkä jotain ylimääräistäkin ;)) tehtyä. :D

Mutta nyt jätän puheenvuoron teille muille tältä päivältä, ja jatkan ihmettelyä. :D

Shamandalie ja JättiTorsti :heart:
 
Oih - serkut kävi kylässä ja toi ihanan Classic Winnie the Pooh-taulun ja sellaisen toisen seinäkuvan vauvan huoneeseen :heart: :heart: :heart: .
Pääsen vähän sisustelemaan huonetta.

Asraille
nyt viime metreille tsemppiä :hug: - tiedä kuule kuinka äkkiä se lähtö sitten kuitenkin tulee. Sunnuntaina kun tuun reissusta kotiin ja koneelle, niin mahdollisesti saan jo lukea sun jakautuneen =) .

Serkut muuten veikkas tänne tyttöä ;) . Se on enemmistön kanta, mutta saas nähdä kuinka käy...
 
suzyco kräuterblutsaft (en oo varma osaanko vieläkään kirjottaa oikein) on siis tosiaan nestemäinen,rautapitoinen yrttijuoma.apteekista ja luontaistuotekaupoista saa..... on mun mielestä tosi hyvänmakuista,ja tehoaa siis kans tosi hyvin.raskauden alussa mulla oli raudat tosi alhaalla ja aamusin meinasin pyörtyillä niin tota kun otti niin jokunen tunti ja olo oli paljon parempi,oikein rautainen! :D
eikä oo ikinä aiheuttanu mitn vatsaongelmia.

sehän sit kannattaa muistaa ettei ota maitotuotteita sillä aterialla kun raudan ottaa,niin pääsee imeytymään paremmin tuo rauta....

mulla mittailtiin hemoglobiinia alussa joka neuvolakäynnillä,osaks sen takia kun oon kasvissyöjä ja edellisestä raskaudesta oli tiedossa että rauta laski reippaasti jos ei kokoajan vetäny tota yrttijuomaa....
nyt muutaman viikon tauon jälkeen taas mitattiin,kun oli painoa tullu vähän enemmän ja terkka meinas että jos rautaa yms puuttuu niin vauva ottaa ne multa ja sit mun keho alkaa varastoida,eli paino nousee....ja silloin oliki arvot laskussa,127->115,ja sen takia taas viime käynnillä mittas ja oli enää tuo 107....


vitsit kun muakin alkaa turhauttaa jos tässä oikeesti saa vielä odottaa yli sen lasketun,kun aika tyyntä on ollut.....ja tällä hetkellä on taas koko lanneseutu ihan kipeä,luissa tuntuu jomotusta kun vauva liikkuu,jospa se pää taas päivän mittaan painu kuoppaansa,toivottavasti,kun aamulla oli taas selvästi häpyluun yläpuolella.....siis käsikopeloin tosta mahan päältä.ja tuntuu kans että kohdunsuu ois ihan hellä,josko ne viikon vanhat supparit teki jotain....ja noiden särkyjen lisäks on alkanu ottaa tosi kovin selän päälle,alaselkä jo ihan loppu! välillä iskiaskin vihlasee muttei onneks pahemmin....sitte vielä tänään villasukilla meinasin liukastua sisällä,tuli sellanen liukuaskel ja AUTS! toisesta nivusesta joku lihas revähti,ja särkee nyt oikeen mukavasti ja kävely meni taas nilkuttamiseksi.....
eli oikein miellyttävää oli tänään lähteä fröbelin palikoiden keikalle kun ei voinut kun istua paikallaan,vähän harmitti kun ei voinu lasta tanssittaa....mutta eipä ne tanssit ois multa kai ees onnistunu,kun kotonakin kun tytölle näytin mallia jostain pienestä tanssiliikkeestä niin jo meni maha kovaks ja mamma puuskuttamaan supistuksessa.....heh.

ajan kuluttamisesta,nythän mulla ei oo kyseistä ongelmaa,kun toi termiitti herää ennen kasia,ja antaa mun kyllä jatkaa unia kun siirtyy ite muihin puuhiin,mutta ennen pitkää kuitenkin alkaa tehä jotain ei-niin-sallittua-puuhaa,kuten piirrellä kirjoihin tai lotrata vedellä vessassa,ellei keksi jopa alkaa pestä vessaa lattiasta kattoon vessaharjalla,jolla ensin pessy pönttöä jossa siis yöllä tulleet pissapaperit....
joten noustava on.ja onhan se kiva saada itekki päivä käyntiin.ongelma on,kun ei jaksais tehä mitään mutta pitäis,ruuanlaitto ja ulkoilu on välillä puuhia jotka ei kiinnostais ei pätkääkään....

mutta esikoista odottaessa mä loppuaikoina nukuin aina puoleenpäivään.... :ashamed: joskus en ollu ehtiny sängystä nousta kun mies tuliki koulusta vähän aikasemmin.....uni vaan maittoi ja silloin kans sain nukuttua niin hyvin että!

mutta jops,mä taidan painua makuuasentoon jos vaikka selkä sais levätä...

menninkäinen 38+1
 
Iltoja.

Ihan hirvee määrä on taas tullu tekstiä ihan parissa päivässä! Huomaa et alkaa olla porukka aika kärsimätöntä... oon mä kyllä käyny lähes joka päivä lukemassa jutut, mut mitään asiaa ei itellä oo tullu kun mikään ei tunnu muuttuvan. No jotain "edistystä" sentään, nimittäin turvotus on lisääntyny ihan kauheesti! Jeee... Sormet on ihan tollaset kuumat punaset nakit, eikä jalatkaan nyt ihan oo viehättävimmillään. Olo on nyt muutenki hankalampi, hikeä pukkaa jo kun laittaa kenkiä jalkaan. Supistuksia tulee edelleen todella vähän ja ne on sellasia tylsiä kivuttomia.

Onnea ihan hirveesti kaikille vauvan saaneille! Liityn siihen joukkoon, joka haluais 24h tulospalvelun kännykkään. Noita uutisia on niin ihana lukea, tulee sellanen olo et ehkä täs itekki joku päivä...

Vetiver + toukka 38+0
 
Heissan pitkästä aikaa!

Onnea vauvautuneille!! Ihana kuulla että pikkuisia on jo syntynyt..

Olen lueskellut teidän juttujannne kyllä taas päivittäin mutta oma kirjoittelu on jäänyt. Ensinnäkin olen koko ajan niin väsynyt ja toiseksi kun kerroin tuolla tuosta kaatumisesta niin kaaduin sit samalle päivää toisenki kerran niin ollut vähän kipeenä paikat. :/ Ja jotenki on vielä niin vihainen itselle kun on niin kömpelö.. vaikka eihän sille voi mitään jos on liukasta. :x Jotenki ollut vaan niin alakuloa ettei oo halunnu sit masentaa teitä. :x :( Mut eiköhän se tästä taas.. Kyllä täältä noustaan!! :headwall: En tiiä onko teillä ikinä ollut tällaista tuntemusta mutta minä oon väsyny tähän kun oon koko ajan kipee!!! |O |O Oikeesti oon jo niin väsyny tuntee kipua että olen halunnu perua tän koko homman! |O

En nyt muista mistä ootte puhuneet mutta laitan mitä tulee mieleen. Ajan kulumisesta.. No mullla ei oo esikoinen niin ei kerkie pitkästyy. Aika lailla vanhimman lapsen koulu järjestää meidän päivärutiineja. Mutta jos saisin olla yksin niin varmasti nukkuisin! Kuten jo kerroin niin mua väsyttää koko ajan!

Hb:tä on mitattu miten milloinki neuvolassa. Silloin kun huomattiin sen olevan laskussa niin kontrolloitiin että lähteekö nousee ja kun lähti niin jätettiin sit mittaamatta mutta sit ku sain jättää raudan pois niin mitattiin sit joiku aika sen lopettamisen jälkeen ihan sen takia että onko lukemat pysyneet.. Mutta eihän ne olleet.. uudestaan sit rautakuurille ja viimeksi taas ei mitattu kun odotetaan nyt että kerkiäisi tehota se rauta. nyt varmaan sit taas ensviikolla mitataan.
Joo taas taisi tulla hyvin viisaasti kirjoitettua.. mutta kyllähän te osaatte tulkita vaikka rivien välistä!

Nyt alkaa vissiin taas ajatus pätkiä siihen malliin että parempi poistua..

Öitä mammat!!
 
Kiitos Menninkäinen! Täytyy käydä kattoon apteekista tai luontaistuotekaupasta sitä juomaa,jos vaikka ostais ja kokeilis. :) Imeytyykin varmasti paremmin kun tabletti muodossa olevat.

Tässä mä vietän yksin koti-iltaa koirien kanssa, mies lähti kaverilleen viettään peli-iltaa. :) Vuokrasin makuunista surkeen leffan mutta onneks karkit oli ees hyviä! :) Kerrankin kun sais kattoo kunnon lässynlässyn nyyhkyleffan niin sitten onnistun valitseen maailman surkeimman ja tylsimmän... Noo..ei se mitään! :)
 
Sitähän mun piti vielä notta tiedustella, et onko teillä neuvolantäti kattonu sitä kohdunsuun tilannetta? Kun mulla on vaan se neuvolalääkäri viime viikolla viimeks, ja käsittääkseni se oli sit viimenen kerta...?

Jep, koirien kanssa iltapisulle ja sit nukkumaan...

Vetiver 38(+1, nyt kun kello on jo yli puolenyön...)
 
täällä kellotettu suppareita taas kohta 2 tuntia...maaginen 2 tuntia alkaa lähestyä niin loppuu supparitkin :headwall: ei siinä muuten mut nuokun aivan väsymyksestä ettei jaksais yöllä "kellottaa" |O miehelle sanoin että reilu tunnin supistellu ihan kunnolla et pittää kattoo tulleeko lähtö...liekkkö ees tajunnu kun oli ni uninen :LOL: :kieh: tuskailin sille illalla että jos sais nukuttua yöt ilma suppareita ni ei haittais tää ootus yhtään mutta kun nykyste joka ilta saa miettiä mitähän ens yö tuo tullessa :headwall: nytkin heräsin sikeimmistä unista :/ hyvällä asiallahan ne supparit on :heart: mutta tulisivat päivällä nui säännöllisesti...söin nyt jugurttia tuossa että jos se vaavi siittä vähä innostus...illalla lensi laatta hampaa pesujen yhteyessä ja nyt on 3 laukannu kunnon kuralla :x nyt tullu pitempi väli ettei oo supistanu...pittää lähtä koittaan josko nukkumatti kutsus...
on tää toisaalta "ressaavaa" kun mulla nopeita synnytykset jos alkaa supistuksilla ni ei kauheena auta mietiskellä että lähtäkkö vaikko ei mutta taaas ei haluais tulla maitojunallakkaa takasi :ashamed: kun ne on aina sanonu kun on menty etten oo kipiän näkönen :ashamed: :headwall: enhän mää sillon vielä ookkaa mutta jos veet mennee yks-kaks ni sitte OOOOOOOOOOOOOONNNNNNNNN |O jos sitä enne supistellu säännöllisesti...
joku kyseli katttooko terkka kohunkaulan tilanteen...meillä ei kato.nlalääkäri vaan.eli jos kaikki ok on se yhen kerran.joskus rv 36 täällä ainaki...mulle ei oo nyt tehty painoarvioo ollenkaan.saa nähä minkäkokonen tullee.aina lopussa tuntuu et varmaan 4kilonen mut 3400 ollu painavin...ähky-puhku olo tehny aina et tuntunu et ois isoki tulossa...no nyt ehti ne sokerit heitellä että en tiiä onko ne mite ehtiny vaikuttaa...mutta nyt tää kömpii peito alle :ashamed: :whistle: ei varmaan tullu lähtyä...
 
Prkl ja kolme muuta kirosanaa.

Miksi tää nukkuminen ei onnaa!
Tuntuu että pissavälit vaan lyhenee, ja joutuu jo kahden tunnin välein käydä lorottaa.
Ja välillä ei tuu kun semmonen säälittävä -pis- ja sitä on sitten pidättäny silmät keltasena ainakin tunnin ennnenkuin on viittinyt nousta....

Vitsi kun sais nukkuu jonkun 9 PUTKEEN!

Mäkmäkä.
Katoan, heij...

Tuitsu Ja Tirppa- pippelillä tai ilman rv 38+4
 
Sama juttu täällä Tuitsu! Oon nukahtanu varmaan tuossa puol kolmen aikaan ja nyt nousin ku ei uni enää tullu ku pyörin ja ravasin vessas jo neljättä kertaa... Mä alan suorastaan vihata tätä loppu aikaa..... Mäkin himoitsen 9 tunnin unia. Mut tuskin päästään piiiiitkiiiin aikoihin nauttimaan niistä...

Onnea Äiteelle vaaviuutisista! :heart:

Joku kyseli, että miten esikon odottajat saa ajan kulumaan... Mun vastaus on että en saa sitä kulumaan mitenkään... Mä oon ollut jo puolitoista kuukautta (eka saikulla) kotona ja todellakin on jo kaikki varastot ja kaapit järjestyksessä. Päivittäin tulee pari lenkkiä tehtyä koiran kanssa ja sit löhöilen, kattelen tv:tä ja tapaan välillä paria kaveria, jotka on kanssa äitiyslomalla. Mutta täytyy myöntää, et tympii. Mies on paljon töissä, että kerkeis sitte vauvan synnyttyä vähä höllätä, joten olo on välillä suht yksinäinen... :/ Sit ku ei oikein jaksa koko ajan jonnekki lähtee ku olo on ku norsulla! :ashamed:

Tsemppiä kaikille niille, joilla jo suppareita, mut silti antaa odotuttaa... Mä vasta haaveilen suppareista! :)

Minky 36 +3
 
huomenia...ni sitä ylös noustiin yhtenä kappaleena.kumma että mulla nuo supparit voimakkaimpia pitkällään.sitte kun nousin yöllä tähän konneelle ni alko hiipua...nyt rauha maassa vaikka alaroppa on kuin tulessa...mies lähti mun veljen raksalle listottaan.aiko tulla 2-3 aikaan.meni avittaan kun 2 vkoa aikonu mut työt ollu ni kiireisiä ja tekkee sitä työkseen ni on sille näppärämpää hommaa kuin veljelle...sano että soittaa jos tilanne siltä näyttää.nukuttas KAUHEENA vielä.lapset heräs jo 8 aik mut esikoinen aiko kattoo 2v. että sain nukuttua vielä reilu tunnin. :heart: pittää ottaa sitte päikkärit.
täällä kans haaveillaan ehyistä öistä!välillä onneksi oonki saanu nukuttua mutta nykyste aika harvassa :/ kait meitä mammoja valmistellaan tulevaan :heart: mut nyt poistun... :wave:
mahanmitta galluppia täällä pyöri.mulla oli tasan 100cm.
hulivili ja masukki rv 36+3
 

Yhteistyössä