JOULUNODOTTAJAT Marraskuu

Mitäs karsuja se Anni on ajatellu tehdä? Mulla ollu nimittäin sama suunnitelma, kun kaikki raha menee tänä vuonna vauvan juttuihin. oon vaan ajatellu, etten uskalla vielä tehdä niitä karkkeja ettei kerkee jotenki mennä huonoks ennen joulua. Mut toisaalta mietin, et mitäs jos just joulun alla onki synnyttämässä ja kääki tekemättä kokonaan...

Ei seksiä meilläkään. Kumpaakin jotenki pelottaa, että vauvalle tapahtuu jotain ja sit siitä menee fiilis. Vaikka sanoohan ne, ettei siinä sellasta vaaraa ole... muuten kyllä halitaan ja pussaillaan tosi paljon :)

Mulla kohdunkaulan pituus merkitty neuvolakorttiin 3 cm. Lääkäri sanoi sillon ekalla mittauksella, et jos on väh. se 3 cm, niin se on normaali ja silloin hän aina merkkaa vaan sen 3 cm vaikka olis vähän ylikin.
 
tuitsulle kiitti uudesta pinosta.

täälläkin kävely yhtä tuskaa. toista lonkkaa särkee. yöt on yhtä tuskaa. ei passaa liikkua ollenkaan. mut eiköhän se tästä

seksiä vielä harrastetaan, mut harvoin :ashamed: ehkä tämä oma olotila on syynä

lilleriina ja tyttönen 32+4
 
Mulla oli kohdunkaulan pituus kahdessa ekassa lääkärineuvolassa 2 cm. En tiedä miksi mulla on lyhyempi, kuin kaikilla muilla, mutta eipä ne lääkärit kumpikaan tuosta mitään sanoneet. Ja noissa oli kiinteä ja kiinni. Nyt on 0,5 cm, pehmeä ja sentin auki. Olen omassa päässäni ihmetellyt tota mun 2 senttiä, mutta todennut, että jos siinä olisi jotain epänormaalia, niin kaipa joku siitä olisi jotain sanonut.

Seksiä ei juurikaan, silloin tällöin kuitenkin. Itsellä olisi haluja, mutta itse toimitus on niin hankala ja vähän epämielyttäväkin, että vähemmälle on jäänyt. Mies taas varoo niin paljon, ettei ole hällekään erityisen rentouttavaa. Ja sanoi, että outoa, kun tuntee vauvan mun vatsan läpi joissain asennoissa, aikamoinen turn-off.
 
Kaikille jotka tuskailevat katoavien tekstien kanssa!!! Jos huomaatte kirjoittavanne enemmän kuin kolme sanaa niin kopioikaa tekstinne aina vähän väliä siinä kirjoitellessanne. Silloin voitte sen liittää uudestaan tähän kenttään ja yrittää tallentaa uudestaan jos se jostain syystä katoaa. Eli maalaatte siniseksi koko tekstin, painatte hiiren oikeaa "korvaa" ja sieltä kopioi/copy. Jos se katoaa niin sitten vaan uudelleen tähän kenttään ja taas oikealla korvalla liitä/paste. Ja uusi tallennusyritys. Ja mulla on ainakin kerran käynyt niin että se ei ole ensin näkynyt tuossa se viesti mutta sitten kuin sivun päivitti niin se ilmesty...

Vauvantarvikkeista meiltä puuttuu vielä sänky, hoitotaso sänkyn päälle, sitteri, lakanoita ja sitte tuttipulloja yms. pientä. Ois tarkoitus shoppailla kun etelään tullaan, on vähän enemmän valikoimaa kuin nämä nettiputiikit :)

Tässä mietiskelin jos pitäis varata yksi neuvola tähän väliin vielä kun lähtö etelään näyttäisi viivästyvän. Ois ehkä hyvä tsekata kaikki ennen kuin lähtee sinnepäin ajelemaan. Itellä jo haluttais lähteä mutta sellasta tää luontaiselinkeino on että säät ja kaikki muu vaikuttaa tosi paljon siihen miten hommat etenee.. huoh...

Seksistä täytyy sanoa että mulla ei oo itellä kyllä huvittanu pitkään aikaan, ainakaan spontaanisti. Jotenkin vaan ei jaksais alkaa siihen hommaan, mieluummin nukkuisin :D Ja mulla myös jotenkin häiritsee välillä se että vauva melskaa mahassa samalla... Mutta kyllä sitä silti sitten innostuu kun mies hellittelee ja on lähellä. Ja täytyy sanoa että meillä tuo mies on muutenkin aktiivisempi niin olen kuitenkin yrittänyt hänen tarpeensa huomoida vaikka ei sitten varsinaista yhdyntää olisikaan :whistle:

Mulla alkanu kanssa noi joululahjat pyöriä mielessä.. mitenkään kauheesti en ees ajatellut niihin panostaa mutta ainahan sitä on kiva jotain pientä hankkia. En itseasiassa ees tiiä miten me koko joulu järkätään, varmaan niin etten tee täällä kotona mitään ja mennään mummulaan syömään jos jaksetaan, riippuu siitä koska vauva päättää syntyä. Oon harkinnu että pyytäisin vanhemmat taas tänne mutta en tiedä jaksaako ne lähteä kun olivat viime jouluna ja tänne on sitä matkaa meiltä kotoa kuitenkin se about 1200 km....

Mulla kyllä alkanut nyt tuo Guarem kovettaa vatsaa ihan urakalla :( Ihan käy kipeetä tuonne jonnekin suoliston alueelle/ alavatsaan yölläkin kun kääntyy... pitää alkaa tänään miettimään jotain pomminvarmaa pehmikettä.. huoh...

Maukkis Suoliluu on tuo lantion iso luu minkä kulmakin tuntuu tuossa lantiolla.. tai ainakin on joskus mullakin tuntunut :ashamed:

Mitäs vielä... äitiysrahapäätöstä vielä odotellaan, se kun tulee norjasta. Saa nähdä miten kauan siinä menee. Eikä oo kyllä lapsilisäpäätöstäkään vielä tullut, kai se ihan paperilla postista saapuu?

Pitäs tänään taas koittaa laittaa tätä kotia kuntoon. Rempan jäljiltä vielä huonekaluja evakossa missä sattuu ja tuollaista irtoroinaa odottaa uutta paikkaa kaapeista..

Tuitsu On monesti jo aiemmin pitäny sanoo päivittäjille että mun ikä ois 26 jos sen haluaa tuohon listalle laittaa. Onko sulla muuten se kestovaippa viellä tallella? ;)

 
Tehän ootte ollu ahkerana heti uuden pinon kimpussa :LOL:

Tässä kuussa olis toiveissa ponnistaa tuo mönkiäinen tuolta masusta tähän maailmaan. Neukkatäti kyllä "pelotteli" että kaikilla nyt menny järkiään yli laketun ajan. Ei mielellään. Mullakaan ei nyt kauheasti oo kunnolla supistellu, tai ainakaan kipeästi. Välillä ku supistaa niin vihloo tonne alapäähän, mut ei mitään selän, vatsan tai reisien vihlomista tai särkyä.

Eilisessä neuvolassa kaikki ok. Paitsi verenpaine siellä huitelee missä sattuu ja sanoikin nyt että mittaa kotona niin ne on paljo luotettavampia tuloksia. Vauvan pää tuolla jossain aika alhaalla mut ei kiinnittynyt. Mulla nivuset ollu pari päivää kiitettävän kipeänä. Liikkuminen välillä tosi inhottavaa.

En olekaan ainut joka ei nuku yöllä. Eilen vielä neuvolassa kehuin että ihan hyvin on nukuttanut niin viime yö meni sit pyöriessä. Sanoin jo miehellekin illalla että enää ikinä en nuku kyljellään :D . Mulla on selkä ihan romuna kyljellään ja selällään makaamisesta.

Imetysliiveistä joku kyseli, olikohan Mötkylä. Mä olen ainakin ostanut kappahlista kahdet liivit, kahdelta eri paikkakunnalta. Anttilassakin oli jotkut, netissä mitä kattelin, en vaan yhtään muista millaset oli.

Mä en tiedä tehdäänkö synnytystapa arviota enkä ikinä edes muista kysyä. Mitään koko arviotakaan ei vielä ainakaan oo tehty. Mulla on kyllä vielä viimeinen lääkärineuvola käymättä. Aikoi neukkatäti laittaa sen johonki mahdollisimman loppuun, en tiiä miks. Kait kun kaikki menny kuitenki ihan hyvin.

Joku kyseli et mitä vielä puuttuu... Hmmm.. luulisin että vain kaikkee pientä sälää.. musta vaan tuntuu et hoksaan sitte jälkeen päin et sitä tätä ja tuotakin tarvis.

Seksistäkin kyseltiin. Meillä aikas hiljasta mut kyllä sitä aina sillon tällön koitellan "äheltää". Onhan se aika hankalaa kun on tällanen norsu olo ja ei tuo mahakaan ihan pieni oo, mutta näillä mennään.

Mutta jos jättäis muillekin kirjoitustilaa. Voikaahan paksusti ja hyvin! Ja muistakaa levätä kun se suinkin on mahdollista.

Snoukku

muoks. profiilissa uusin kuva pulleasta vatsastani!



 
Tuitsu:
Taidan muuten vetää painonlisäys pohjat. Vkonloppuna kun kävin puntarilla niin 77, 5 kg! :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:

Eli + 17,5 kilooooo! Tuulettattaa!

Oon siis virallisesti hullu ja lihava!

( tuli mieleen joskus kun aattelin että sitkun oon raskaana, niin mä en ainakaan anna itteni turvota ihan muodottomaksi ja liikun raskauden loppuun asti. Reps.)
Saa nähdä onnistuiko lainaus...

Nauroin ihan vedet silmissä tolle sun realismille :LOL: Lauseet oli kuin mun suusta, ja puntarikin näyttää 77kg :ashamed: Lähtöpaino 59,5kg... No, itsepähän kiloni kannan! Ja luojalle kiitos että miehenikin on isokokoinen, 185cm pitkä ja painoa 105kg. Eli mehän ollaan ihan sopusuhtainen pari :D

Seksistä: Aina silloin kun mies nukkuu makuuhuoneessa :D Ja tätä harvinaisuutta tapahtuu 1-2krt/vk. Jep, ähellystä, välillä vaikea pitää pokkaa, ja meinaa nauru tulla kesken aktin. Joo, mies tosiaan nukkuu useammin olohuoneessa kuin makuuhuoneessa: mun kuorsaus on lähtenyt ihan käsistä :ashamed: Sitä tää painon nousu on saanut aikaan, herään jopa itse omaan kuorsaukseeni! Ja ymmärrän että siinä on vaikea saada toisen unta. Ja toinen syy miks saan nukkua yksin yläkerrassa on se ettei kuulemma makuuhuoneessa tarkene! Mä nukun tuuletusikkuna täysin auki yöt läpeensä, en saa unta jos on hiukankin liian lämmin, ihan tuskaa! Oon miettinytkin että minkä pilkkihaalarin vauvalle laitan öisin päälle ettei sen tule kylmä?! Tai sitten en nuku itse ollenkaan kun pyörin kuumuudessa. No, asioilla on taipumus hoitua :)

Niin joo Apalle :hug: Toivottavasti pieni pysyy vielä useamman viikon mahan lämmössä :)

Missäs muuten Schätzhen on kun ei oo aikoihin kirjoitellut? Vai onko mulla mennyt vaan ohi...

Hankinnoista: Kaikki muut on hankittu paitsi vaipat ja imetysliivit. Imetysliivejä en uskalla ostaa kun vasta lähempänä laskettua aikaa. Kun en yhtään tiedä miten tissit tästä turpoo. Ja hädän tullen voin pistää miehen liivi-ostoksille: tietää mistä hakea liivit, liikkeessä tuttu myyjä, ja minä tiedän kyllä kokoni heti kun maito on tisseihin noussut :)

Liitän joutessani muutamia kuvia:
*Kotiuttamisasu on kokoa 50 ja jos tyttö on iso kotona varalla melkein samanlainen setti mutta koko on 56.
http://www.aijaa.com/v.php?i=1170872.jpg
*Talvihaalari, fleece-pipo ja tumput
http://www.aijaa.com/v.php?i=1170879.jpg
*Turvakaukalo
http://www.aijaa.com/v.php?i=1170909.jpg
*Ferrari-turvaistuin: isännän oli pakko ostaa ko. tuoli tytölle Räikkösen voiton kunniaksi! Eihän tuo käyttöön tule kuin vasta tytön ollessa n.10kk...
http://www.aijaa.com/v.php?i=1170926.jpg
*Brio-pinnasänky
http://www.aijaa.com/v.php?i=1170936.jpg

Eiköhän tässä ollut taas asiaa kerrakseen! Niin ja Tuitsulle kiitos uudesta pinosta, ihmettelinkin miksi lokakuun pino oli niin hiljainen :)

Nora ja Vilma rv 33+2

*muoks. talvihaalari on kokoa 50-56, sillä pärjätään alkuun...
 
Hulalle vastaan, vaikka vastauksia jo saitkin. ´Tosiaan sitä maitoa valuu rinnoista yöllä, joten liivinsuojia mä ainakin tarvitsin yöllä. Ei tartte kun vähän rinnan olla puristuksissa nukkuessa, niin suihkuaa. Ja kun syöttää, niin toisestakin rinnasta suihkuaa. Totesin käytännöllisemmäksi sitten pitää liivejä, kun roiskin niin paljon. Ja onhan ne maitoa täynnä olevat rinnat aika hankalat yöllä, kun ei pysy paikallaan ja siksikin liivejä tykkäsin pitää. Mutta eihän niitäkään kait kaikki tarvitse.

Nyt ällöalapääjuttuvaroitus! Älä lue jos ällöttää.
Tuitsu ja Snoopy täällä kans valuu ja valuu. Pahan hajuinen ja runsaampi vuoto lähti streptokokkiin saadulla lääkekuurilla. Mutta edelleen tulee kyllä tavaraa, ei kyllä mulla ainakaan lapsivettä oo. Ekassa raskaudessa vedet meni kotona ja uskoisin tunnistavani sen. Mulla lähinnä tulee sellasia oikein kunnon limalönttejä. Mietin tossa limatulppaa, mutta tulisko se noin joka päivä vähän kerrallaan. En tiedä.

Mötkylä mitä se seksi on? Ei nyt just tuu mieleen ;) . Ei vaan olo on kuin norsulla ja kääntyminen sängyssä jo ihan tuskaa, joten siitä voi kuvitella loput. Mulla toi häpyluu siis niin kipeä, etten tiedä onko se ihan räjähtänyt jo.

Olikohan jotain muuta, mihin piti kommentoida. Niin Apalle peukkuja, että vauva ei vielä kiirehdi.

Nobody 33+1
 
Meillä seksi harvakseltaan tarkoittaa ehkä 2-3 viikon välein! Eli ei todellakaan mitään 1-2 krt viikossa. Mieskin sanonut ettei hänelläkään oo haluja samaan tapaan kuin ennen, mutta se ei silti haittaa tippaakaan. Iltaisin sängyssä on niin herttaista olla vain lähekkäin ja silitellä ja jutella tulevasta... Hassua että suhdekin niin muuttuu tän kaiken myötä!

Onko muilla kotiutumisulkoasuna vauvalle ä-pakkauksen haalari ja muut lisukkeet?? Minä kun en ole halunnut ostaa mitään pienempää haalaria, niin kovasti on varoiteltu että saattaa jäädä heti pieneksi. Vaikka en tuomitse teitä kenellä sellanen on. Ei kai se niin vakavaa ole jos se alkuunsa vähän iso onkin..? :/

Täällä kans pahanhajuista valkkaria, jos joku haluaa tietää.....

Mä oon taas ihan maassa sokereitteni kanssa, sain jo uuden mittarinkin neuvolasta, jos vanha on näyttänyt vaikka väärin. Söin lounaaksi puuroa, sen päälle kupin kahvia ja kanelikorpun. Ja tuntia myöhemmin sokerit 8,0. Yritän tässä saada neuvolatätiä kiinni, joudun kai alottaan nyt ne insuliinit.
 
En oo saanu aikseksi kirjotella. Lukenut olen kyllä juttujanne. Masentaa vaan jo koko raskaus. En jaksa yhtään iloita isosta mahasta... Haluan jo normaalit vaatteet, ja vähä "tuulettumaan" iltaelämään....
Hassua, että nyt teillä joillakin on jo rv36+4 takanapäin, jolloin esikoinen meille syntyi!! Voi hurjaa!! Itsellä nyt vasta 31+2. Voi kunpa tänäkin pienokainen syntyisi hyvissä ajoin ennen laskettua-aikaa....
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mötkylä:
Mä oon taas ihan maassa sokereitteni kanssa, sain jo uuden mittarinkin neuvolasta, jos vanha on näyttänyt vaikka väärin. Söin lounaaksi puuroa, sen päälle kupin kahvia ja kanelikorpun. Ja tuntia myöhemmin sokerit 8,0. Yritän tässä saada neuvolatätiä kiinni, joudun kai alottaan nyt ne insuliinit.
Eikö sua oo laitettu äitiyspolille noista sokereista? Musta ainakin neuvolatäti laittoi varmuudeksi lähetteen Seinäjoelle, kun muutama paastoarvo aamuisin koholla. Sanoi, ettei välttämättä oteta vielä kun noin vähän kohollaan olevia arvoja, mutta laittoi kuitenkin. Nyt sitten oonkin maanantaina menossa, mutta en usko kyllä että siellä mulle insuliinia aloittavat. Arvot olleet ton viime käynnin jälkeen sallituissa rajoissa.
Mittasitko sä ennen ruokailua olevan arvon? Vai miten sä nyt mittaat? Oon varmaan kysynyt ennenkin.

 
Just tultiin koirien kanssa lenkiltä. Alkavat pikkuhiljaa jo tottua, että tän mamman kanssa lenkkeily on nykysin vaan semmosta lyllertämistä... :ashamed:

Meillä on oikeestaan kaikki tuiki tarpeellinen hankittu. Kunnon isoa ammetta ei vielä ole, mutta on tuo kohtuamme, jonka aattelin olla ensikuukaudet ihan kohtuullinen pienelle. Hoitopöytää ei ole, mutta sitä en tuiki tarpeellisena pidäkään. Pinnasänky on vasta tulossa anopilta, mutta ekat kuukaudethan tuo pieni nukkuu kuitenkin siinä äitiyspakkauksen laatikossa.
Se, mitä ehottomasti vielä tarvii ois sinkkisalvaa, talkkia, äidinmaidonkorviketta, tutteja ja tuttipullon suita ja nuita kertakäyttövaippoja varalle. Kestovaippoja onkin jo kaappiin hamstrattu aika kivat pinot! :)

Seksiä meillä kyllä on. Sen minkä voi. Miestä kun tulee nähtyä nyt harvakseltaan, kun tuolla PK-seudulla töitä tekee, ni vaikuttaahan tuokin... Nyt oli tietty olosuhteitten pakosta se pari viikkoa taukoa, mutta miehen kotiutuessa ja viettäessä viis vapaapäivää kotosalla, oli seksikäyttäytymisemme kuin teineillä konsanaan... Jopa kolmea kertaa päivässä. Vaikka kankeaahan tuo nykypäivänä jo onkin, mutta uusia asentoja ja erilaisia tyynyjä hyväkskäyttämällä kuitenki löytyy vielä ihan hyvältä tuntuvia juttuja... (ja ne orgasmit on kyllä muuttunu hurjan rajuiksi, melkein hirvittää...).
 
Nobody: tänään piti soitella neuvolaan jos viel on jotkut arvot koholla, ja laittaa sit lähetteen, mut en oo saanu tänään tätiä kiinni. Ennen ruokaa mul oli 5.3. Eli vähän koholla sekin. Aamulla paasto 4.4 ja aamupalan jälkeen 6.8. Mä en tiedä mikä ton nyt teki, kun lounaan jälkeen noin korkeeksi nousi. Kai mä syön väärin vaikka yritän elää dieetin mukaan. Mä oon sokea ton ruokailun suhteen, nytkin laitoin pienen pienen lusikallisen mansikkahilloa puuroon ja tosiaan kanelikorpussakin on sokeria, vaikkakin vähän. Itkin taas miehelle kun tuli kotiin. Mä oon joutunu luopuun niin monesta herkusta, en syö suklaakeksejä kahvin kanssa, vaan niitä v.itun sokerikorppuja, tuoremehut, limsat kaikki oon lopettanu, ja silti jostain v.itusta saan kokoajan sitä sokeria. Mä oon niiiiin maassa....
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mötkylä:
Meillä seksi harvakseltaan tarkoittaa ehkä 2-3 viikon välein! Eli ei todellakaan mitään 1-2 krt viikossa. Mieskin sanonut ettei hänelläkään oo haluja samaan tapaan kuin ennen, mutta se ei silti haittaa tippaakaan. Iltaisin sängyssä on niin herttaista olla vain lähekkäin ja silitellä ja jutella tulevasta... Hassua että suhdekin niin muuttuu tän kaiken myötä!

Onko muilla kotiutumisulkoasuna vauvalle ä-pakkauksen haalari ja muut lisukkeet?? Minä kun en ole halunnut ostaa mitään pienempää haalaria, niin kovasti on varoiteltu että saattaa jäädä heti pieneksi. Vaikka en tuomitse teitä kenellä sellanen on. Ei kai se niin vakavaa ole jos se alkuunsa vähän iso onkin..? :/

Täällä kans pahanhajuista valkkaria, jos joku haluaa tietää.....

Mä oon taas ihan maassa sokereitteni kanssa, sain jo uuden mittarinkin neuvolasta, jos vanha on näyttänyt vaikka väärin. Söin lounaaksi puuroa, sen päälle kupin kahvia ja kanelikorpun. Ja tuntia myöhemmin sokerit 8,0. Yritän tässä saada neuvolatätiä kiinni, joudun kai alottaan nyt ne insuliinit.
ite aattelin laittaa vauvalle sen äippäpakkauksen puvun.oli kuiteski nyt 68cm eikä sitä 80cm kuin normaalisti että kait ovat nyt alkaneet kattua minkä koknen on viisainta laittaa mihinki vuojen aikaan syntyvälle :D kiitokset siittä kelalle! :flower:
 
Eihän se sokeri oon yksin se, mitä vain vältetään. Varmaan kyllä sen tiedätkin eli hiilihydraatit, rasvainen, makea. Tai kaikkeahan saa syödä, mutta kohtuudella. Eihän se nyt voi jostain mansikkahillosta ja korpusta johtua. Säännölliset ruokailut ja terveelliset ruoat ennen kaikkea. Itellä oon lisäksi huomannut, että hedelmät nostaa sokeriarvoja, eli ei niitäkään passaa syödä ihan kauheasti. Millä perusteella toi ennen ruokailua 5,3 oli koholla? Eihän toi ruokailunjälkeinen nyt niin paljon heitä, täällä 1h ruokailusta on raja-arvo 7,8. Eli söitkö esim. liikaa sitä puuroa, liikaa siis viljaa/hiilareita? Esim perunaa/riisiä/makaronia ei mun ainakaan hirveästi kärsi syödä, kun ruokailunjälkeinen arvo selvästi korkeampi vaikkakin sallituissa.

Ärsyttävää tää sokeriseuranta kyllä on. Koko ajan ainakin itellä sellainen olo, että uskaltaako syödä. Mutta koitetaanhan jaksaa!
 
mötkylä ja mrs nobodyihana että on teitä kanssasisaria tässä rojektissa mukana :hug: itellä kans nuo sokerit heittelee missä sattuu :headwall: :headwall: :headwall: :'( ERITTÄIN RASITTAVAA!!!!!itellä ollut jo vkon semmonen olo että uskaltaako tässä kohta mittää ennää syyä :/ :headwall: |O jugurtit on yx mitkä nostaa noppeeta ja maitoo ei saa juua kun 2dl max/ateria.oonkin nyt juonu kohta 2 vkoa vettä kuin vasikka vaikken yleensä siittä tykkää...voi se olla että sulla mötkylä se sokerikorppuki nosti jonkuverran.ite nyt huomannu että on niin onnettoman pieni se annos minkä sais syyä (ja oikeesti se ois mahalle hyvä annos) mutta miksi se pittää tulla se ähky sitte niin yhtäkkiä :headwall: ettei sitä huomaa :ashamed: mulla nyt ollu 2 sokerirasitusta ja 3 vkoa kotiseurantaa.eivät oo vielä ainakkaa mistää äitipolista puhunu.ite kyllä aattelin että huomenna sanon etten saa nuita omilla konsteilla kuriin että laittaa kiireellisesti polille ettei tuu jumboo :/ paitsi samoja olotiloja ollu joka ootuksessa ja luulen että on sillonkin sokerit heitelly mutta nytkin on harvoi 8 se syönnin jälkeinen,mutta yleensä yli 7 kuitenki :/ mulle on paasto arvox sanottu 5.3 ja ruuan jälkeinen (1,5-2h syönnin jälk.)alle 6.7.
välillä saan arvoja että on normaaleissa mutta joka päivä joku ollu koholla tai voinnissa huomannu että huitelee koholla....
seksistämeillä ei oo nyt ollu varm kuukauteen ni kauheen aktiivista :ashamed: ehkä 1-2krt/2vko.en taho syttyä kun tuntuu että on niin norsu olo ja haarukka väli turvonnu yms yms.mutta on se ollu huippua aina kun siihen on syttyny :p jännitän kait vaan aina ni hirveenä että entä jos mies pettyyki mutta se aina mulle nauraa että mitä mää semmosia ees kuvittelen kun seki hyvin tietää tilanteen :D mutta aika usein on että ite on päivästä sen verta puhki että uni voittaa ja paikat hellänä/turrana että ei paljo tee mieli ennää mittää sörkkiä :whistle: mutta muuten on ollu ihanaa aikaa...mies usein hellii ja halii :heart: ihailee mun kurveja :snotty: jotka ite nään norsuna :ashamed: tai maha tuntunu niin isolta mutta ei se varmaan kuiteskaa oo sen isompi kuin teillä muillakkaa.toivottavasti ;)
ite oon ostanu joskus kans kappahlista imetysliivit.oli vaan se kangas jotenki kauheen liukasta että lähti liivinsuojat aina lipettiin :ashamed: millon oli missäki huoneessa ne :ashamed: :snotty: mutta nythän on tullu niitä tarrakiinnitteisiä suojia=)mutta nyt meen hetkeks valokuvaprojektin ääreen.jos sais ne laitettua enne vaavin tulua.eilen sain tehtyä ja kirjotettua ne muutamat 80 joulukorttia valmiiksi.JIPPII!ja melkein kaikki lahjat on hankittuna.3:lle kummilapselle vielä on ostamatta...
 
Kirjoitin hirmuiset tekstit ja ne hävis jonnekin, :kieh:

Eli Tuitsulle kiitos päivityksestä... Ollaan jo marraskuussa, apua...

Seksistä ollut juttua... Eipä ole pahemmin tarvinnut miettiä... Mun ei vaan tee mieli. Mies kyllä olisi vastaanottavainen, mutta mulla on niin norsuolo, että en koe itseäni kovin seksikkääksi... :D

Nora79: Täällä kanssa yksi kuorsaaja, kiitos kilojen joita tullut 17,5... Mun miehellä on siihen hiljennyskeino. Hän ottaa mua nenästä kiinni, niin se kuulemma lakkaa... Ja mä en ole edes herännyt moiseen... :LOL: Ja hikoilu täällä kanssa ihan arkipäivää... Hikoilen öisin ihan hirmuisesti, varsinkin jos illalla on takkaa lämmitetty. Miehen mielestä meillä on kylmä ja mä en voi koko asiaa käsittää...

Unettomia öitä täälläkin. Vessassa saa juosta 7-10 kertaa yössä eikä uni sitten tule millään, kun ei löydy hyvää nukkuma-asentoa ja hikoilluttaa... :kieh:

Ja täällä kanssa yksi valkkarivuoto-ongelmainen... Ihanaa, etten ole ainut. Luulin meinaan, ettei kukaan muu voi vuotaa näin paljon, mutta onneksi täältä löytyi kohtalotovereita... ja joo, tuoksu voisi olla hiukan parempi...

Jajepoo: Jaksuja ton ummetuksen kanssa. Mulla sitä oli alkuraskaudessa ja se oli jotain ihan hirveetä. Mä välillä ihan ulvoin kivusta. Niin paljon sattui... Nyttemmin onneksi helpottanut, tulee ehkä vähän liiankin helposti... :ashamed:

Vauvalle on hankittu kaikki muu paitsi patja ja meillä on ton tytön jäljiltä kaikki tavarat niin hyvässä kunnossa, ettei hankkimista hirveesti ollut... Patja on semmoinen minkä halusin tällekin vauvelille uutena. Maidonkerääjät ja rintakumi on muuten ihan jees juttu hankkia itselle... Ja mulla on ihan tavalliset hm:n imetysliivit, jotka jäi tosta esikoisesta, joten enpä ajatellut uusia hommata ellei sitten ihan mahdottomat dollyt kasva... Mitä kyllä suuresti epäilen... :D

Apalle nyt vaan jaksuja ja voimia... :hug:

oma(.): Ei mitään uutta...

Riikkuli 34+3
 
Aloinpa tässä miettimään että niin innolla odotellaan sitä joulukuuta että vaihdetaan kuukautta jo muita ennen :D Siis tänäänhän on vasta 31.10 jos ihan tarkkoja ollaan mutta mun mielestä se ei nyt ole ihan päivän päälle... :saint:
 
Mulle sanottu et ennen ruokailua pitäs olla alle 5,0. Eli 5,3 oli koholla. Mä olen vaihtanut jugurtin ja viilin rasvattomaan ja makeutusaineilla makeutettuun, banaanit pois, leipä vaihtunut ruisleipään, ja ateriakoot sekä päivittäiset ateriat vähentyneet. Syön mielestäni nyt täysin niinku pitää. Ja silti tommosia arvoja. Ja tiedän hiilarijutut kyllä. Mut kun en oo syöny siis rasvaakaan! Ehkä se puuro+ hillo+korppu nyt sit vaan teki sen. Sain neukkatädin kiinni ja se käski mitata nyt tän päivän loppuun ja soitella taas aamulla. Nyt kun mittasin ennen päivällistä, oli taas 4,4. Eli 2 tunnissa tippui 8,0:sta 4,4:ään!! Hirveä humpsahdus mun mielestä! Mietin, et pitäiskö mun kokoajan syödä jotain pientä? :/
Ihanaa kuiteskin kun on teitä kohtalotovereita. :heart: Olin välillä ihan etten käynyt täällä olleskaan, kyllästyin joteski "pisut ok"-juttuihin, mut nyt kun mammaloma alkoi, tuntuu et on ihan mukavaakin jakaa tääl ajatuksia.

Päivällinen syöty, mies päikkäreillä ja jos sitä lähtis pian anoppia kattoon...
 
kiva kuulla vanhoista naamoistakin pitkästä aikaa :attn: :wave:

Snuuppari, Nobody ja Tuitsuko valitteli että jotain valuu, mulla kans. toisaalta hikoankin tuolta haarojen välistä paljon enemmän kuin aikasemmin mutta keltasta töhnävuotoa tulee myös. Kävin lekurilla, sain varoiksi Dalacin-kuurin jos ei mene viikon Starogynillä ohi. Inhottavaa kun ei tiedä mitä tää on, voisi olla hiivaakin. Paikat oli ihan täysin kiinni ja kanavaa jäljellä ainakin kilometri. ei ole edes laskeutunutkaan, rimpulalla on vielä paljon tilaa liikkua.

Meillä seksiä kerran (parissa) viikossa. Sylissä kyhjötetään kyllä iltaisin koko ajan joten en koe jääväni mistään paitsi. Ei paljon huvita kun alapää valuu visvaa (anteeksi törkeä ilmaisuni) :kieh:


Mitä painoarvioita teillä on ollut viikolla 32? meillä 1850-1900. en tiedä onko tuo keskiarvoa isompi vai keskiarvovauveli.

Ruokahalusta, se ei ole jostain syystä enää niin kauhean hyvä. Painoa mulle on silti kertynyt jotain 10 kiloa nyt. En saanut valituksia kun oli eri terkka.

t. K 32+2
 
minäkin ajattelin välillä ilmoitellan itsestäni=)eli saikkari jatkuu edelleen..jotkut päivät helpompia ja jotkut taas tosi vaikeita supistusten kannalta..kuitenkaan muutoksia kohdunsuulla ei ole tapahtunut..onneksi=)alkaa rasittamaan jo oman lapsenkin hoito välillä ja harmittaa kun ei jaksa syliin nostaa kun toinen pyytää,ku on tottunut olemaan äidin sylivauva(poika 4wee) :D painoa tullut tähän mennessä kuutisen kiloa.neukkalääkäri on 9.11 jolloin tarkistetaan kohdunsuun tilanne.

pulleropallero & einari "eikka" 31+5..kai
 
Moi!

Kävin taas tänään kuuntelemassa vaavin sydämensykettä. Kuulemma piirtyy kuin oppikirjassa, joten näyttää ja tuntuu hyvältä...

Tuitsu kyseli, että mitä on hankkimatta. No mun täytyy vastata, mitä on hankittu, sillä se lista on lyhempi. Eli meil on pinnis, amme, vaatteita, turvakaukalo...Siinäpä ne. Lipasto hoitopöydäksi ja kestovaippoja pitäis hankkia viel ennen vauvaa, mut jotenkin oon aatellut, että sit sen näkee mitä tarvii, ei viitsis turhaan ostella kaikkee.

Mötkylä kyselit seksistä. Aika harvakseltaan ihan varsinaista yhdyntää, mut kaikkee muuta hellittelyä, läheisyyttä, just sellasta teinimeininkiä niinkuin joku muukin totesi. Tuntuu tosi hyvältä;) Joo ja sujuvastí kotiintulovaatteisiin. Ajattelin myös tuoda vauvan kotiin äippäpakkauksen haalarissa. Laittaa sit sinne alle sopivamman kokoiset vaatteet. Niin ja sit vielä synnytystapaarviosta. En tiiä oikein mitenn täällä tehdään. Kai se neuvolalääkäri viimeisessä tarkastuksessa tekee, mut ei sillä mitään ultraa oo. Mut eilen kun olin tuolla äippäpolilla, niin se lääkäri kokeili sisätutkimuksessa mun lantion kokoa ja totesi riittävän suureksi. Et sillain se vissiin arvioidaan, jos vauva on rt:ssä. Ja muutenkaan ei oo mitään ongelmii.


Anteeks tyhmä kysymys, mut mikä on kohtuamme?


Illan jatkoja!
 
Ei mulle oo kyllä tommosta ennen ruokailua arvoa edes annettu. Mä oon käsittänyt, että siksi välillä pitää mitata se ennen ruokailua arvo, että pystyy kattomaan sitten paljonko se ruokailu nostaa sokereita. Ja ei neuvolassa mitään sanottu noista mun silloin tällöin ennen ruokailua mitatuista. Ainoat, mitä mulla seurataan on paastoarvo 5,5 alle ja 1h ruokailusta 7,8. Ja sitten välillä pitää ottaa 7 mittausta/pvä.

Ja mä syön kans rasvatonta jogurttia, oon aina syönyt, muttei se oo sokereille sen parempaa. Toi rasvaton jogurtti mulla kans nostaa sokereita ihan liikaa, niinkuin Hulivilikin jo kertoi.

Niin ja jos sä tosiaan söit liikaa kerralla. Jos ensin syöt puuron ja sitten vähän ajan päästä sen kahvi+korpun. Itellä meinaan aamiaisen jälkeinen arvo saattaa pompsahtaa yli sallitun, jos syön puuron ja leipää. Mä jaan aamiaisen sitten, niin ei nouse. Eka syön puuron ja sitten vasta joskus tunnin päästä leipää.

On tää sellaista taiteilua kyllä ja miettimistä, mutta eiköhän me tästä selvitä!
 
Kiiuska meidän pikkuisella oli rv:lla 32 painoarvio 2,2kg. Lääkäri sanoi että pikkasen isompi kuin pitäis.

sokereista ollut puhetta,meillä on paastoarvon rajana 5,5. Ruuan jälkeistä en muista,ite käyn kerran kuussa labrassa verta luovuttamassa. Otetaan paastoarvo ja sitten aamupala ja odotusta 1,5h. Sokerirasituksessa jäin kiinni paastoarvosta,mut ollut noi kerran kuussa olevat rajojen sisällä.
 

Yhteistyössä