minäkin taas jotain tuun lärpättää kun on niin ahkerasti otettu uus kk käyttöön!
marraskuu,ihanaa,kohta saadaan vauvoja!
ja mua alkaa stressaa tuo sairaalakassi,kun täytyy kelasta ootella tukia tonne melkein marraskuun puolväliin,ennenku on varaa käydä ostaa liivinsuojia,vaippoja,huulirasvat ja muut pienet eväät laukkuun,ja vauvalle talkit ja pumpulipuikot ja ihoöljyt ja muut.....et mitäs jos en ehdikkään ostaa niitä! niin ja videokameraan kasetteja...
imetysliivejä ostin kahdet,kans tuollaiset carriwellin saumattomat luukkuliivit,ja aattelin et maksan nyt laadusta,niin eka tilasin sen koon mitä nyt koko käyttämissäni imetysliiveissä( joo,oon käyttäny jo puolisen vuotta,ei tuntunu kaarituet hyviltä enää ),ja se oli ihan liian tiukka!tuntu että puristaa tissit kasaan,eihän niissä mikään maito nouse! sit vaihdoin ne 5cm ja 2kuppia isompiin,niin eka tuntu just hyviltä,ja nukuin yönki ne päällä testausmielessä,mut sit niissä lörpsyää niskan takaa se kangas,ja olkaimet liikkuu kokoajan ihan kaulaan.... et maksoin paljon ei-niin-istuvista liiveistä...... joten koitan ostaa vielä yhet tavallisetkin imetysliivit.niitähän joutuu aluks pesee aika tiuhaan jos maito yllättäen kastelee liivinsuojanki läpimäräks....
ja siis todellakin mä ainakin tarvitsin liivit ja suojat ehdottomasti yölläkin,ja myös sängyn viereen liivinsuojakoppa kun imettäessä aina se toinen tissi valutti kans maitoa niin et oli ihan suojat märät,niitä sit sai vaihdella öisinki.....päivisin se maidonkerääjä on ihan ykkönen. :wave:
saa vauvalle pakasteaterioita.
itkuhälyttimet on hankittu,samoin kantoliina,sitteri,petivaatteita on,mietin vielä haenko varastosta pinnasängyn vai kehdon,huomenna haetaan hoitopöytä.....sit olis vielä sellasta pientä hommaa kuten laittaa yövalo yöimetyksiä varten,vaatteita järjestellä niin et on kätevästi,vähän seinälle verhoja tai seinämattoja vähentää kaikua kun meillä on kiviseinät,paremman sängyn haluisin ettei selkä äityis pahemmaks sit synnytyksen jälkeen,vanhemmilla on varastossa yks parisänky,mut tuntuu et meijän makuuhuone on sit jo liian täynnä,ku parisänky,isomman lapsen sänky ja pinnasänky?hoitopöytä,vaatekaappi....ei sinne mahu enää sekaan....mutta kaikkea pientä puuhaa siis olis.
ja tytölle oon yrittäny nyt jutella siitä että kohta tulee vauva ja sitte me laitetaan sille pöytä missä se makaa ku vaipat vaihdetaan,ja oma sänky sille ja kaikkea mahollista,vauvanvaatteeitahan se oli tosi innoissaan lajittelemassa kaappiin ku pari pussillista purettiin.ja yks ilta juteltiin et laitetaan sille sänkyyn joku yövalo että pääsee itse lähtee pottalle,ja tyttö ihan spontaanisti ilmotti että hän haluaa vauvansängyn hänen sängyn viereen,että sitten kun vauva syntyy ulos minun mahasta niin se tulee nukkumaan siihen sänkyyn hänen viereen. heh,käy minun puolesta,mitenköhän onnistuis.....ja sitten tuo yks päivä nojaili sohvalla mun mahaan väsyneenä,ja yritti siinä löytää hyvää asentoa,ja turhautuneena sit nous istuu ja nosti mun paitaa et "mitä siellä alla on??" kun ei ollu niin pehmeä....
samoin yks ilta istu mun sylissä puoliks,tais maha osua sen selkään kun yhtäkkiä käänty ja ihmetteli että mikä siellä liikkuu! ja sit on monta kertaa naureskeltu mun navalle,kun ei laps saa omaansa ulos!
saa nähä miten järkyttyy kun se vauva oikeasti tuleekin!
äitiyspakkauksen ulkovaatteet on mullakin kassissa,mutten ole kovin tyytyväinen siihen ratkasuun,onhan ne aika isot aluks,mutten ole löytänyt käytettynä tarpeeksi pientä pukua.
seksiosioon mä en nyt voi oikein vastata,kun ei tuota lapsen isää muutenkaan nää joka päivä,eikä me edes olla normaali pari joka harrastaisi normaalisti aviollista kanssakäymistä.
mutta onneksi silloin kun käy,jaksaa ihastella mun "kauneutta ja seksikkyyttä"....oliskohan sen jo aika käydä näöntarkastuksessa,mun olo on kaikkea muuta! ei vaan,tekee oikesti itsetunnolle hyvää kuulla että edes lapsen isä näkee mut luonnollisena ja viehättävänä.muut varmaan näkee mun kömpelyyden vaan,niinku minäkin.yksikin aamu oli vauva kai noussu vähän ylemmäs tai jotain,ku otti luihin vastaan niin ettei taipunu sukkia pukee ei sitte millään! olin vähän sekasin et pitäiskö itkeä vai nauraa,ja et pitääkö mun pyytää toi itsekkin pukemista harjotteleva lapsonen pukemaan äitille sukat....
mutta siis seksistä piti sen verran tarinoida et kun esikoista ootettiin,ja lueskelin aina sellasia vanhempiakin oppaita odotusajasta ja kerran naureskelin miehelle et "tääl lukee ettei saa olla yhdynnässä 2 kuukauteen ennen synnytystä....",siis perustelu oli jotain että lisää riskiä ennenaikaiseen syntymään ja tulehduksiin,mutta siis tiesin että nykyään on sallittua kunnes lääkäri toisin toteaa,ja niin kauan ku tuntuu hyvältä.no,aika kulu ja sit tuli se 2kk laskettuun,ja aloin ihmetellä et oonko alkanu inhottaa miestä tai onks se vaan aina kärttynen,kun en iltasin saanu ees hyvänyönsuukkoa,ja kerran ku tuli itkut siitä et taas mies vaan kääns kylkeä,niin sainkin selitykseks ettei se viitsi edes pusua ettei innostu,ku eihän enää saanu mitään tehä ettei vauvalle käy mitään!
no kun olin saanu sen uskomaan ettei se niin mene,niin jatkettiin kyllä ihan normaalisti,pari pvää ennen synnytystä tais olla viimesin kerta.aikamoista asennonhakuahan se on.....
noista vuodoista,mähän silloin viikolla 25 tai jtn kävin polilla tarkistuttaa ku luulin et vettä tippuu,mut totesivat et oli jonkinasteinen hiivatulehdus,vaikkei oireita ollu mitään.ja oli ihan tosi vetistä,ja on moinen tiputtelu jatkunu edelleenkin.että kai se on normaalia että hormonit jotenki limakalvoilleki tekee jtn,et on niin vetistä..
mites teillä muilla tuo oma vaatetuspuoli,onko teillä vielä vaatteita jotka mahtuu?ja peittää mahankin vielä? siis mä en voi enää noissa äitiyshousuissa pitää sitä kangasta mahan päällä ku puristaa,ja sit se on mahan alla ihan rypyssä...ja odotuspaitoja en oo ostanu,mutta pitkiä toppeja ostin kesällä,ne oikein hyvin peitti mahan silloin,nyt neki nousee mahan päälle!mulla on tasan kaks niin pitkää paitaa joita voin käyttää kyläillessä ja asioilla,joista ei vielä vilku maha,mutta jotka ei silti ole telttoja....todella ahdistavaa,haluisin koko päivän olla yöhousuissa ja löysässä t-paidassa.....onneks ei enää kauaa mee paksuna! =)
jep nytmä jo lopetan turhan jaarittelun,
apalle nyt oikein paljon voimia lepäilyyn!
ja tuitsulla oli komea maha,samoin oliko se snoopyn pallomaha...
(huomaskohan kukaan mun masukuvaa profiilissa....
,kun niin jännitin kommentteja ku en aikasemmin oo kuvaa kehdannu laittaa..... ,oli jotenkin huisinjännä olo kun se tuli tonne julkiseksi! )
menninkäinen 34+6