JOULUNODOTTAJAT Marraskuu

Jotta saatte taas kauhistella niin kerrottakoon vielä kerran että täällä Lapissa nuo rajat on tosi paljon tiukemmat kuin teillä näkyy olevan. Eli paasto 4,7 ja sitten mittautetaan arvo puolen tunnin ja tunnin kuluttua syömisestä jolloin pitäisi olla alle 6,2. Mulla mitään häikkää noissa arvoissa ees ois jos sais noudattaa noita teidän arvoja :whistle: Sokerisia en edes juuri syö, joskus joku makea pala. Mutta mulla myös varsinkin aamupalan jälkeen nousee reippaasti jos syö puuroa ja leipää. Kuten monesti jo täällä todettu niin se hiilihydraattien määrä (mitä sokerikin siis on) ratkaisee, ei se aito ja oikea sokerin määrä :) Mutta täytyy sanoa että en mä noista mitään niin hirveetä stressiä ota, varsinkaan kun mun arvot ei ees välttämättä mee yli rajojen jos katotaan muiden paikkakuntien suosituksia...
 
vetiver samaa mietin miten tuossa pystyy pesemään?

nuo pinnasängyn jalkoihin laitettavat jalat tuossa linkin sivulla vois olla kätevät.

selkäsärky vaivaa ja se vaivaa oikein tuolta alhaalta. onko muilla? ja jos pikkusenkin kiihtyy niin tulee supistus. otettiin ton teinin kans yhteen kokeisiin luvun kanssa :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vetiver:
Miten tollasessa kohtuammeessa mahtuu pesemään vauvaa? Meillä on viel amme hankkimatta, onko tollanen ihan varteenotettava vaihtoehto vai tarviiko sellasen tavallisen kuitenki?
Kaverini, jolta moisen sain, kehui kohtuammetta hirmuisen käteväksi.
Mutta, itse veikkaan, ettei tuossa mahdu kylvettämään kuin sen ensimmäiset 4-6kk, jonka jälkeen kuitenkin siirryttävä isompaan, tavalliseen ammeeseen.
En siis tuota 28,- euroa itse moisesta maksaisi, mutta käytettynä jos jostain halvalla saa, niin voi toki olla ihan näppärä juttu... Ei tuo tilaakaan niin kovin vie ja ahtaassa tilassahan se pieni siellä kohdussakin on..
 
Kiiuska mulla oli rv 32+4 vauvan kokoarvio jo 2,5 kg. Että aikas isokokoinen, mutta tietty eihän noi ultralla tehdyt arviot oo niin luotettavia, lääkärikin sanoi että se heittelee tosta +/- 10%. Ja kuulemma jos tää vaavi syntyy LA:n tienoilla niin noin 3,5 kiloinen kaveri olis tulossa.
 
tuo tuli mieleen että ei välttämättä niin kallis tuo kohtuamme oo kun jos menis sen ekat 6kk tuossa niin ite oon jo 3kk ikästäki käyttäny suihkussa.en oo sitte ennää viittiny ammetta väsätä :ashamed: eli ei tarvis sillon kun tuon kohtuammeen...mutta ei oo itellä kokemusta tuosta B)
on kyllä jännä että antavat nuin erilaisia arvoja nuissa sokeri hommissa.kysyin yheltä tän kylän äitiltä joka lääkäri että voiko paasto arvojen annot heittää kauheena kun esim.eemmaalla oli sanotu että 4.7 ja mulle taas 5.3 mutta tuumas se lääkäri että on melko alhanen paastoksi tuo 4.7.mutta tiiä häntä :xmas: jokkainen hoitaja puhhuu mikä käsitys itellä on :headwall: oishan se tiete parempi mitä alhasempi se ois mutta turhaa ressiä jos saiski olla enempi... :whistle: mutta nyt mulla pittää lähtä sohvalle...supistellee siihen malliin...tulis se ukko vaan autorempan kimpusta äkkiä |O koko päivän siellä ollu :headwall: sorry tämä paasaus :ashamed: :ashamed: :ashamed: :whistle:
 
lilleriinallevielä kommentoin että mulla on sama homma.jos joudun lapsille konahtaan niin supistelee välittömästi tai jos lapset naputtaa kädellä sohvaa jos siinä istun.tai pirtin penkissä jos joku heiluttaa jalkoja..mutta mulla ollu kaikilla vissii lopussa...
 
Saahan sitä ihmetellä, ku ei kukaan kirjottele... Olin siis väärässä ketjussa :ashamed: En ollu ollenkaa huomannu, että tehty jo uus alotus.. Seksistä, meillä mies on ollu nyt sen kohta kk reissua. Viime viikonloppuna kävi kotona, mutta lääkäri on kieltäny ehottomasti petipuuhat. Voihan sitä tietenki vaikka mitä tehä, vaikka yhdyntä onki kielletty :whistle:

Meillä on anoppi hääränny tännään koko päivän. Siivonnu erittäin perusteellisesti. Kaapit käyty läpi ja kesävaatteet pesty talveksi pois. Huomenna tullee jatkamaan ja alkaa ihan kunnon siivouksen, ko tämä päivänen on kuulemma ollu "semmosta raivaamista". Meillä on tosiaan tehty jo kolme vuotta remonttia, eli ei ole kyllä tuo raivaaminen yhtään liioteltu ilmasu. Kaapit aivan täynnä sekalaista roinaa. Otti vielä vauvan vaatteet mukkaan ja aiko ne lajitella ja pestä. Lajittelussaki on kyllä melkonen homma, ko on kaikki tyttöjen ja poikien vaatteet 60 senttisistä 90 senttisiin ilosessa sekasorrossa keskennään. Tosi hyvä mieli, ko on näköjään nuita välittäviä ihmisiä ympärillä! Lasten hoionkaan kans ei ole ollu mittään ongelmaa, ja ovat kuulemma jo keskennään sopineet, miten hoitavat. Siihen asti, että mies tulle (siis viimeistään ma) on kuulemma jo lapsilla hoitopaikat sovittuna! Pittää varmaan vain kysyä, jos joku vois käyä niitten kans joku päivä tässä kotonaki, ku meinaa olla mulla niin kova ikävä... Kaveritki soitellu ja kyselly tarvinko jotaki. Seuraa on jo pari käynykki pitämässä ja yks kävi mulle kaupassa. Mahtavaa, ko on näiän paljon lähheisiä, joihin voi luottaa ja jokka mielellään ja omaehtosesti auttaa tämmösessä tilanteessa. Ei tarvi kerjätä apua ja tuntea, että olis toisten taakkana.

Joo, tulipa taas pitempi sepustus mitä piti...

Huh huh, ku taas supistaa... Aivan henki salpautuu joka kerta ja päässä humisee, on siis melko voimakkaita... Vielä olis tämän päivän jälkkeen neljä päivää 32 viikon rajaan... ei olis sitte ennä pikkukeskonen, vaan ihan "normaalikeskonen". Ei auta, ku käet kyynärpäitä myöten ristissä (ja jalat...) pötkötellä. En uskalla kyllä vielä ees ajatella tuon 35 viikon rajapyykin saavuttamista, tuntuu että on vuosikymmenien päässä tuo raja... Jokkainen päivä on tärkeä, sillä ajatuksella pittää yrittää porskutella etteenpäin. Tuntuu muuten hurjalta, mikä kehitys tässä yhen kuukauen aikana tapahtuu; ne joilla on alkukuussa laskettuaika saavat synnyttää jo ihan rauhassa, jos vauvasta siltä tuntuu, ja mulla taas tuntuu olevan vielä ikuisuus "ei turvallista" aikaa eessä...

Pittää vissii taas könytä pystöön ja vessaan...

Apa ja Martti 31+2
 
tk82 ja mmiilia jotenkin hurjaa että voi olla 400-600gr heittoja jo näillä viikoilla. näköjään meille on tulossa pitkäkinttuinen (reisiluu oli pitkä) ;) ja hoikka poika. Isäänsä selvästi tullut. Ei näköjään nää mun päivittäiset jäätelöhetket ole liiaksi kasvattaneet poikaa :heart:

kukaan huomannut kynsien haurastumista? Mulla alkoi äskettäin lohkeilemaan vaikka kalkkitabletteja vedän maksimimäärän. tai vaikuttaako kalkki edes kynsiin, en tiiä.
 
Rustaampa minäkin taas jotakin,vaikka kukaan ei ookaan kaivannu ;) Jutut selaan kyllä päivittäin mutta ei jaksa ite kirjotella kun ei mitään asiaa oo...

Imetyksestä on ollut puhetta. Mä oon imettäny nuita kolmea n.vuoden ikään,kuopusta vähän reilu 13kk. Mulla on tota maitoa piisannu luovutukseen asti ja joka lapselta olen sitä luovuttanutkin Oysiin. Musta imettäminen on tuntunut niin luontevalta ja helpolta kun ei tartte pulloja ym. pestä ja ruoka ensimmäiset 6kk ollut aina matkassa ennen kiinteiden alottamista. Tosin en mä silti tuomitse niitä jotka ei halua/pysty imettämään, se on kuitenkin jokaisen oma asia. Mullakin 2 lähipiirissä jotka eivät ole pystyneet(toinen lääkityksen ja toinen ruumiillisen vian takia) imettämään ja heidän lapsensa ovat olleet yhtä terveitä kuin meidänkin :)

Joku kyseli et mitä kotiintulovaatetta vauvalle. Minä otan samat kuin tuolle kuopuksellekin joka syntyi joulukuussa 2005, eli puolipotkarit,body,potkarit,villasukat+tumput,alulakki,villalakki,villapuku ja toppahaalarin. Kotiintulo ilmasta riippuen laitan villapuvun päälle tai sitten en. Mukaan otan myös harson et saa laittaa kantokopan eteen ettei tartte pikkusen hengitellä "raakaa" pakkasilmaa.

Imetysliiveistäkin on ollut puhetta...Mulla on semmonen ongelma ettei kokoja tahdo löytyä(80F). Ei puhettakaan et lyötys jostain kapphallista tms. joissa koot yleensä kuppiin c tai korkeintaan D. Kärkkäiseltä ostin kuopuksen aikana ihan perus Triumpin imetysliivejä jokka makso noin 45e kipaleelta, ja semmoset taian nykki käydä ostamassa. Yöllä olen käyttänyt semmosia kaarituettomia vanhoja liivejä kun mulla ei ainakaan ole ollut mahdollista nukkua ilman liivejä ja paksuja liivinsuojia ilman ettei sänky aamulla litimärkä. Johtuen et meillä ainakin nuo 3 lopettaneet ne yösyönnitkin jo 4-8vkon iässä.

Supistuksia on jonkin verran täälläkin ollut, välillä ihan tuntuviakin mitä mulla ei ole nuitten muitten raskausaikana ollut ennen synnytystä. Mutta kai se kohtukin on jo sen verran herkempi supisteleen kun on jo neljäs raskaus venyttämässä paikkoja :D

Eikai muuta kuin Apalle vielä tsemppiä ja toivotaan ettei synntys vielä käynnistyisi muutamaan viikkoon :hug:

Maikka+nelonen 33+3
 
minäkin taas jotain tuun lärpättää kun on niin ahkerasti otettu uus kk käyttöön!

marraskuu,ihanaa,kohta saadaan vauvoja!

ja mua alkaa stressaa tuo sairaalakassi,kun täytyy kelasta ootella tukia tonne melkein marraskuun puolväliin,ennenku on varaa käydä ostaa liivinsuojia,vaippoja,huulirasvat ja muut pienet eväät laukkuun,ja vauvalle talkit ja pumpulipuikot ja ihoöljyt ja muut.....et mitäs jos en ehdikkään ostaa niitä! niin ja videokameraan kasetteja...

imetysliivejä ostin kahdet,kans tuollaiset carriwellin saumattomat luukkuliivit,ja aattelin et maksan nyt laadusta,niin eka tilasin sen koon mitä nyt koko käyttämissäni imetysliiveissä( joo,oon käyttäny jo puolisen vuotta,ei tuntunu kaarituet hyviltä enää ),ja se oli ihan liian tiukka!tuntu että puristaa tissit kasaan,eihän niissä mikään maito nouse! sit vaihdoin ne 5cm ja 2kuppia isompiin,niin eka tuntu just hyviltä,ja nukuin yönki ne päällä testausmielessä,mut sit niissä lörpsyää niskan takaa se kangas,ja olkaimet liikkuu kokoajan ihan kaulaan.... et maksoin paljon ei-niin-istuvista liiveistä...... joten koitan ostaa vielä yhet tavallisetkin imetysliivit.niitähän joutuu aluks pesee aika tiuhaan jos maito yllättäen kastelee liivinsuojanki läpimäräks....
ja siis todellakin mä ainakin tarvitsin liivit ja suojat ehdottomasti yölläkin,ja myös sängyn viereen liivinsuojakoppa kun imettäessä aina se toinen tissi valutti kans maitoa niin et oli ihan suojat märät,niitä sit sai vaihdella öisinki.....päivisin se maidonkerääjä on ihan ykkönen. :wave:
saa vauvalle pakasteaterioita. :D

itkuhälyttimet on hankittu,samoin kantoliina,sitteri,petivaatteita on,mietin vielä haenko varastosta pinnasängyn vai kehdon,huomenna haetaan hoitopöytä.....sit olis vielä sellasta pientä hommaa kuten laittaa yövalo yöimetyksiä varten,vaatteita järjestellä niin et on kätevästi,vähän seinälle verhoja tai seinämattoja vähentää kaikua kun meillä on kiviseinät,paremman sängyn haluisin ettei selkä äityis pahemmaks sit synnytyksen jälkeen,vanhemmilla on varastossa yks parisänky,mut tuntuu et meijän makuuhuone on sit jo liian täynnä,ku parisänky,isomman lapsen sänky ja pinnasänky?hoitopöytä,vaatekaappi....ei sinne mahu enää sekaan....mutta kaikkea pientä puuhaa siis olis.

ja tytölle oon yrittäny nyt jutella siitä että kohta tulee vauva ja sitte me laitetaan sille pöytä missä se makaa ku vaipat vaihdetaan,ja oma sänky sille ja kaikkea mahollista,vauvanvaatteeitahan se oli tosi innoissaan lajittelemassa kaappiin ku pari pussillista purettiin.ja yks ilta juteltiin et laitetaan sille sänkyyn joku yövalo että pääsee itse lähtee pottalle,ja tyttö ihan spontaanisti ilmotti että hän haluaa vauvansängyn hänen sängyn viereen,että sitten kun vauva syntyy ulos minun mahasta niin se tulee nukkumaan siihen sänkyyn hänen viereen. heh,käy minun puolesta,mitenköhän onnistuis.....ja sitten tuo yks päivä nojaili sohvalla mun mahaan väsyneenä,ja yritti siinä löytää hyvää asentoa,ja turhautuneena sit nous istuu ja nosti mun paitaa et "mitä siellä alla on??" kun ei ollu niin pehmeä.... :D
samoin yks ilta istu mun sylissä puoliks,tais maha osua sen selkään kun yhtäkkiä käänty ja ihmetteli että mikä siellä liikkuu! ja sit on monta kertaa naureskeltu mun navalle,kun ei laps saa omaansa ulos!

saa nähä miten järkyttyy kun se vauva oikeasti tuleekin!


äitiyspakkauksen ulkovaatteet on mullakin kassissa,mutten ole kovin tyytyväinen siihen ratkasuun,onhan ne aika isot aluks,mutten ole löytänyt käytettynä tarpeeksi pientä pukua.

seksiosioon mä en nyt voi oikein vastata,kun ei tuota lapsen isää muutenkaan nää joka päivä,eikä me edes olla normaali pari joka harrastaisi normaalisti aviollista kanssakäymistä. ;) mutta onneksi silloin kun käy,jaksaa ihastella mun "kauneutta ja seksikkyyttä"....oliskohan sen jo aika käydä näöntarkastuksessa,mun olo on kaikkea muuta! ei vaan,tekee oikesti itsetunnolle hyvää kuulla että edes lapsen isä näkee mut luonnollisena ja viehättävänä.muut varmaan näkee mun kömpelyyden vaan,niinku minäkin.yksikin aamu oli vauva kai noussu vähän ylemmäs tai jotain,ku otti luihin vastaan niin ettei taipunu sukkia pukee ei sitte millään! olin vähän sekasin et pitäiskö itkeä vai nauraa,ja et pitääkö mun pyytää toi itsekkin pukemista harjotteleva lapsonen pukemaan äitille sukat.... :D

mutta siis seksistä piti sen verran tarinoida et kun esikoista ootettiin,ja lueskelin aina sellasia vanhempiakin oppaita odotusajasta ja kerran naureskelin miehelle et "tääl lukee ettei saa olla yhdynnässä 2 kuukauteen ennen synnytystä....",siis perustelu oli jotain että lisää riskiä ennenaikaiseen syntymään ja tulehduksiin,mutta siis tiesin että nykyään on sallittua kunnes lääkäri toisin toteaa,ja niin kauan ku tuntuu hyvältä.no,aika kulu ja sit tuli se 2kk laskettuun,ja aloin ihmetellä et oonko alkanu inhottaa miestä tai onks se vaan aina kärttynen,kun en iltasin saanu ees hyvänyönsuukkoa,ja kerran ku tuli itkut siitä et taas mies vaan kääns kylkeä,niin sainkin selitykseks ettei se viitsi edes pusua ettei innostu,ku eihän enää saanu mitään tehä ettei vauvalle käy mitään! :D no kun olin saanu sen uskomaan ettei se niin mene,niin jatkettiin kyllä ihan normaalisti,pari pvää ennen synnytystä tais olla viimesin kerta.aikamoista asennonhakuahan se on.....

noista vuodoista,mähän silloin viikolla 25 tai jtn kävin polilla tarkistuttaa ku luulin et vettä tippuu,mut totesivat et oli jonkinasteinen hiivatulehdus,vaikkei oireita ollu mitään.ja oli ihan tosi vetistä,ja on moinen tiputtelu jatkunu edelleenkin.että kai se on normaalia että hormonit jotenki limakalvoilleki tekee jtn,et on niin vetistä..

mites teillä muilla tuo oma vaatetuspuoli,onko teillä vielä vaatteita jotka mahtuu?ja peittää mahankin vielä? siis mä en voi enää noissa äitiyshousuissa pitää sitä kangasta mahan päällä ku puristaa,ja sit se on mahan alla ihan rypyssä...ja odotuspaitoja en oo ostanu,mutta pitkiä toppeja ostin kesällä,ne oikein hyvin peitti mahan silloin,nyt neki nousee mahan päälle!mulla on tasan kaks niin pitkää paitaa joita voin käyttää kyläillessä ja asioilla,joista ei vielä vilku maha,mutta jotka ei silti ole telttoja....todella ahdistavaa,haluisin koko päivän olla yöhousuissa ja löysässä t-paidassa.....onneks ei enää kauaa mee paksuna! =)

jep nytmä jo lopetan turhan jaarittelun,

apalle nyt oikein paljon voimia lepäilyyn!

ja tuitsulla oli komea maha,samoin oliko se snoopyn pallomaha...

(huomaskohan kukaan mun masukuvaa profiilissa.... :(
,kun niin jännitin kommentteja ku en aikasemmin oo kuvaa kehdannu laittaa..... ,oli jotenkin huisinjännä olo kun se tuli tonne julkiseksi! )

menninkäinen 34+6
 
Menninkäinen, hieno maha! :D
Sulla on metka napa!

Pikaisesti neuvolakuulumisia:

Paino 78kg
rv 35+1
paineet, pissat ja muut ok.
Sykkeet ++
Liikkeet++
sf 34
painoarvio 3 kg! ( täti sanoi että kyllä tää käsinkin tuntuu aika ronskin kokoiselta, ootettavissa siis nelikiloinen täysaikanen vauva...)

Snoopy, siitä lapsivedestä, täti sanoi että vaikee erottaa mut todennäköisesti on valkkaria. Ja jos epäilyttää niin laittaa siteen ja lapsivesi on sellaista vaaleahkonpunaista. Pitää seurailla siis.

Synnytysvalmennuksessakin olin ja oli kyllä ihan turhaa hommaa. Ei mitään uutta mulle.

Palaillaan,

Tuitsu ja Tirppa rv 35+1
 
Kiitos hienosta palstasta! :flower:

Meillä oli eilen eka synnytysvalmennus, ihan kiva oli, niinkun Nora sanokin. Tosin en tykänny siitä kun piti esittäytyä ja kertoo miten on raskaus menny...ei huvittanu vieraille ihmisille, joita näkee ehkä vaan kerran sen jälkeen, ruveta kertoon et miten on menny. Sanoin vaan nimeni ja raskausviikot enkä muuta. Eihän sitä tääläkään ketään tunne mutta jotenkin tällänen palsta on kuitenkin eri juttu ja tavallaan oppii tunteen ihmiset vaikkei ikinä näkiskään. :) Sitten haettiin pinnasänky ja tänään patja siihen. :)

Seksistä on ollut puhetta,me ollaan harrastettu noin kerran viikossa kun ei niin kauheesti enää tee mieli kun on vaan yks asento joka tuntuu suhteellisen hyvälle. ns. lusikka asento. Kyllä sitä sitten taas kerkee myöhemminkin kun ei tarvi miettiä mikä sattuu ja mikä ei. ;)
 
kello on jo vaikka mitä mut silmät sikkurassa oli luettava kaikki tän päivän tekstit joita oli tullu ihan hirmusesti! =)

Ajattelin sit vielä nopeesti kommentoidakin... mun kun täytyy aina päästä aukoon suutani :LOL:

Mötkylä kertoi ettei ollu löytäny lindexistä imetysliivejä niin kyllä mä ainakin tänään niitä siellä katselin.. ehkä riippuu paikkakunnasta. Hennesissä oli kyllä liivien osalta tosi surkee valikoima, noh ei ne lndexin liivitkään mitään seksinjumalattaren liivejä olleet :LOL: mut ainaki oli enempi vaihtoehtoja.

Täällä kans yks jolta tihkuu jotain, ja nyt kun näitä luin niin ilmeisesti se on valkkaria, mut tää alko mulla ihan yhtäkkiä tänään ja oli kiva huomata et just tänään se o ollu täälläki aiheena joten ei tarvinnu sit yksin pohtia. Mut on kyl ihan hirvee tunne ku tuntuu että hitto tuleeko läpi!!! Pakko oli ruveta laittaa suojaa ihan varuiks.. Luulin enste et onks mulla pidätyskyky menny :ashamed: kun oon saanu veskissäki juosta tänään ihan koko ajan.

Kävin tänään ostamas hoitolaukun (joo tosi tarpeellinen...) ja sit tuttipullon ja yhet potkarit ja sit vaan hipelöittin kaikkea mhdollista..
mut varsinaisesti meiltä puuttuu viel vaunujen sadesuoja, sit kaikki sellaset rasvat yms. mut ne aion hankkia vasta kun tarvii, varmaan vähä vaatteita tars vielä hommata.. mut kyl mä luulen et noillaki jo alkuun pääsee.. sukkia ei ole kuin yhdet.. tutteja ei ole vielä kans.. rintakumin ja maidonkerääjän ajattelin ostaa vielä ennen vauvan syntymää kun oon melko varma että sitä kumia tuut tarviin. Vaippoja meillä ei ole kuin nuo äp:sen.

Seksistä... me ei tehty oikeestaan koko kesänä mitään eikä nyt syksylläkään, kun mua ei vaan haluttanu.. en tiä mikä oli. noh, nyt mä olisin tosi halukas.. MUT isäntä ei..
:( :(
kokeiltiin kerran joka oli musta aivan ihanaaaaaaaaaaaaaaaa, mut isäntä kerto että pelkäs koko ajan vauvan puolesta. Enkä mä nyt sit halua vinkua että anna munaa! :LOL: jos toinen ei siitä nauti.

Muuten on kyllä hellyyttä ilmassa ja paljon.. :)

En muista kuka kysyi (kun se oli jo tuolla lokakuun puolella) että missä valmennuksessa olin taysissa mut olin viime viikolla siinä aikasemmassa ryhmässä.. ja sitä edellisellä viikolla. mutta ei me jouduttu siellä mitään esittäytymään.. apua.

Tänään kävin Vas:n valmennuksessa ja voi että mikä ero taysiin!!!!
Siellä oli niin jotenki rentoa... kivaa. oikein odotan että pääsen sinne synnyttämään. Hemmetin irtisanomiset vaan voi sen estää!!
|O

Mutta nyt mä taidan sanoa että hyvää yötä..

ulpu ja Nyytti 34+3
 
onko muissa valmennuksissa saanu kokeilla ilokaasua? kun taysissa ei edes käyty synnytyssalissa.. mutta vas:ssa pääsi kokeileen kaikkee.. olin tosi ihmeissäni siitä. vaikkakin siis tosi ilonen. isäkin sai kokeilla sitä
=)
 
Täällähän on käynyt vilske!! kiva että ootte kirjottanu tekin jotka ette oo vähään aikaan rustaillu.

Ei tunnu yhtään kyllä siltä että ois jo marraskuu. Kun alkaa ajatteleen, niin vastahan se oli kesä.. hirmu nopeesti menny aika.

Asrai, Hyvä juttu että sait jutella synnytyspelostasi, Ihanaa että odotat jo synnytystä positiivisin mielin =)
Sanoit että sulla on jonkin sortin pahoinvointi palannut.. täällä sama juttu, ihmetelin just tänäaamuna että miks ihmeessä mua kuvottaa. :eek:
mitähän tää merkitsee? onko kukaan kuullu enteileekö se kenties synnytyksen lähestyvän?

Tuitsu mä kai olen vetäny pohjat tuossa painon nousussa.. Pari kiloa vielä enempi ku sinä.:kieh::D

Papana03 taitaa sulla tulla vauveli maailmaan aikasemmin ku 30 päivän päästä, ku tuolleen jo supistaa.. kuulostaa jo siltä, kun on menkkamaisia kipuja että pian alkaa tapahtuun.

Pippa81, Mulla ainaki on kohdunkaulakanava normaalisti sen 3cm.

seksiä täälläkin vielä harrastetaan, tosin vähemmässä määrin.. Jos paljon supistelee, niin muistakaahan, että sperma pehmentää ja kypsyttää paikkoja. että ei kannate kovin usein päästää spermoja sisään jos ei halua siis että voi alkaa supisteleen.. Ite sain kuopuksen synnytyksen sillä konstilla käyntiin.. :whistle:

Nora79, tuosta kuumuudesta vaan senverran, että älä huoli , mulla ainakin on molemmissa aiemmissa raskauksissa heti synnytyksen jälkeen palautunu se normaali "olotila", eli olen enempiki vilukissa oikeesti, ja siis nyt ku raskaus on lopussa hikoilen ja nukun ilman peittoa, mikä ei ole yhtään mun tapaista.. on niin kuuma kokoajan. Eli tuskin tarvii miettiä pilkkihaalaria vauvalle.=)

Apa sulla on ihana anoppi ja ystävät.. (kumpa joku tulis mullekkin siivoon.)=) Mahtava juttu että sulla on mahdollisuus levätä kun on tuollanen tukijoukko.

Jotain ihme vuotoa on täälläkin havaittu, tai oikeastaan sitä on ollu jo parin viikon ajan. Just silleen että näyttää välissä että ois pissaa lirahtanu.

Liitoskivut senku jatkuu ja pahenee. yöllä pelkkä kääntyminen on vaivalloisen tuskasta..

Jänskää ku kohta alkaa meidänki pinossa sateleen synnytystarinoita.. :heart: ihanaa.

Nyt alkaa jo uni painaan silmää, joten taidan mennä nukkumaan..
 
Tuitsu Joo haluan, eikös se vähän niin ollut puhekin? =)

Noi tosi alhaset sokerirajat on vissiin vaan täällä Lapissa käytössä. En nyt muista kuka se oli joka oli sitä tutkinut ja tullut siihen tulokseen että tuo mittaustapa parempi ja sitten kun puututaan jo aikaisin noihin nousuihin niin oltas saatu vauvojen syntymäkokoa pienemmäksi.. tiedä häntä sitten kun en sen tarkemmin muista.

Mutta täytyy sanoa että mulla on tuo paastoarvo melkein koko ajan ollut alle 4,7 :) keskimäärin sellaista 4,3-4,8 ehkäpä.. ei jaksa hakee tuota lappusta missä ne lukkee... ja eniten nousua mulla aiheuttaa toi puolentunnin arvo ja tunnin arvo on sitten usein taas jo viitearvoissa...

Painoa on tullut itse kullekin. Jännä vaan kun neuvolan vaaka alkaa kohta näyttää kolmella numerolla ja kotivaaka näyttää vielä reilusti alle :whistle: Liikaa siltikin... täytyy toivoa että imetys saa läskit sulamaan ja sitten onkin tarkoitus aloittaa elämäntaparemontti tuon ukon kanssa kun vointi sen sallii...

Tilasin NetAnttilasta parit jotku ihan tollaset simppelit imetysliivit. Saa nähdä onko niistä mihinkään. Tilasin varuiksi tätä kokoa joka menee nyt ja sitte kokoa isommat.. Ei ollu arvokkaat niin ei sureta kovasti jos sitten ei sovikaan...

Ei malttas millään odottaa että pääsee etelään shoppailemaan. Vaikka pitää ne lihahommat (=työt) hoitaa tietty alta pois ensin ennenko voi alkaa hurvittleen kaupungilla :) Täällä kun shoppailuviettiä voi laimentaa vaan nettiputiikeissa eikä se oo ollenkaan sama asia.

Nyt kun lähtö viivästyy viikolla varmaankin niin oon alkanu vakavasti harkitsemaan jos sitten paluumatkalla hyppäiskin junaan ja tulisin yöjunan makuuvaunussa takaisin pohjoiseen. Vähän keventää oloa kun ei tarvi istuu autossa mennen tullen... Saa nyt nähdä miten se matka etelään sujuu, sittenhän sen näkee mitä tehdä paluumatkalla...

Ei kait tässä muuta kuin hyvät yöt kaikille, koittakaahan saada nukuttua pissahädästä, liitoskivuista ja hikoilusta huolimatta =)
 
apa voimia lepäilyyn

menninkäinen ihana maha kuva
ja muillekkin ketkä oli laittanut kuvan.

onko kenelläkään tullut limaa siis ihan sellaista venyvää noin puolen sentin paksuinen pitkä pötkö. ;) sana hallussa heti aamusta.

kyllä on tylsää olla saikulla ku tuntuu ettei mitään osaa tehdä. pitäs alkaa laittaan kassit valmiiksi ja sängyt ja pöydät, mut sitten mietin että laitanko liian nopiaa ja ne ehtii pölyttyyn. on mullakin murheet taas...

mut ei se auta ku alkaa valmistautuun pojan kans lähtöön :wave: tuun taas roikkuun tänne
 
Varoitus, mulla tänään überhuono päivä |O !!!

Koko eilisen illan supisteli taukoamatta ja nyt ne alkaa muuttua kipeämmäksi. Reidet särkee ja selkää vihloo. Mitään ei pysty tekemään, ei edes asentoa vaihtamaan ettei maha vetäis kivikovaksi. Yöllä heräsin molempien säärien yhtaikaiseen infernaaliseen suonenvetoon ja huusinkin kuin sikaa pistettäisiin. Eikä kipu meinannut loppua millään. Nappasin tänään monivitamiinin lisäksi magnesiumia, josko siitä olisi apua nohin kramppeihin. Mulla on vielä 2,5 viikkoa töitä, miten ihmeessä jaksan??? Mies tekee pitkiä päiviä töissä ja pitäisi vielä tuo huusholli ja koiruuskin hoitaa. Ja nyt täytyy kyllä vähän moittia miestäkin; tämä kun vetää nelivedon päälle telkkarin ääreen heti ovesta sisään astuessaan ja mulle jää kaikki kotityöt |O Voisko apa sitä sun anoppia saada lainaksi...? :p

eemmaa, multakin liikenee se kestis. Vieläkö huolit lisää? Laitanko postitse tulemaan, vai kuinka?

:attn:, ällövaroitus!
Kiitti Tuitsu tuosta vuotoinfosta. Täytyykin seurata tilannetta. Tänään vuoto oli muuttunut vetisestä sellaiseksi hyytelömäiseksi, ja nyt stressaan sitä onko nuo kipeät supparit saaneet limatulpankin irtoamaan.. :eek: Viikonlopun otan satavarmasti levon kannalta, nousen sängystä vain syömään ja veskussa käymään. Kämppä saa mun puolesta vaikka hukkua tiskeihin ja likaan.

Kotiintulovaatteena meillä on se ä-pakkauksen haalari. En ajatellut ostaa pienempää versiota. En ainakaan ennakkoon, kun ei tuo sukupuolikaan ole 100% tiedossa. Sitten on sellainen ihana pikkuinen plyyshi(?)puku, jonka ajattelin ottaa mukaan. Muusta ei vielä tietoa.

menninkäiselle vaateasiaa; ei mullekaan mene enää kunnolla nuo ä-housut. Kangaskaistale ei kiristä, mutta niiden housujen yläosat painaa tosi ikävästi tuonne alavatsaan. Istumatyössä kun vielä olen, on työpäivät housujen kanssa yhtä tuskaa! Mulla on muutama äitiyshame, joita olen töissä käyttänyt ahkerasti. Niillä on suhteellisen mukava olla. Kotiin olen ostanut parit h&m:n verskat, missä on sellainen tosi leveä resori vatsan kohdalla. Ne on niiiiin ihanat päällä :heart: Ei kiristä eikä purista.

Ostoksista; meillä on valmiina turvakaukalo, vaunut, vaatteita, tuttipulloja, tutteja, pinnasänky, vuodevaatteita, muutama lelu... Jotain pikkusälää on vielä ostamatta ja amme puuttuu. Sain muuten lahjoituksena sellaisen ammetelineen, onko kellään ollut sellaista käytössään? Onko tarpeellinen?



 
Tänään koittaa aika saada sinetti mun synnytystavalle, eli iltapäivällä tiedän jo mahdollisesti vauvan syntymäpäivän!
Ellei sitten ala syntymään aikaisemmin..
Lääkäri tekee tänään tarvittavat tutkimukset vauvasta ja minusta, melkoisen jännittävää.. :eek: =)

Mitäs kaikkea täällä onkaan puhuttu:
-> Ostoslistalla ei ole enää paljonkaan mitään, pieni toppapukukin
tuli viimeisimmäksi hankittua ja siihen ostin sellaisen ihanan teddypipon korvilla. :D ja amme puuttuu ja sellaista pikkusälää kans.. rintasuojuksia jne..
->Imetyksestä, mulla oli ensimmäisen kanssa imetys sellaista rinanlla pelleilyä eikä siitä tullu mitään, ahdistuin kun ei saanut edes mennä yksin vessaan kun toinen roikkui koko ajan tissillä. Saattoi se olla vika munkin päässä, mutta imetys loppui kun vauva oli 5vkoa. :ashamed:
Toisen kanssa onnistui taas imetys ihan toodella hyvin! Mulla oli kauheet paineet onnistua mutta vauva oli ihan erilainen rinnalla ja söi itsensä kerralla kylläiseksi eikä roikkunut koko ajan tissillä. Imetin 4kk, noinkin pitkästä täysimetysajasta olin tosi ylpeä silloin.
Saa nähä kuis nyt käy, minkälainen äidin tissi nyt tulee.. :D

-> Seksiä? Mitä se on? :LOL: Meillä on ollut niin kuulkaa hiljaista
ettei tosikaan, normaalisti olemme kyllä oleet erittäin aktiivisia mutta
mies ei oikeen lämpene ajatukselle harrastaa seksiä "lapsen ollessa mukana"! Syyhän ei tietenkään ole minussa koska olenhan niin seksikäs ja viehättävä. ;)

Palaillaan.. Porsche ja tyttö 35+2 :heart:
 
Snoopy: Pyydä ihmeessä saikkua jos tuntuu ettei jaksa töissä enää. Olen itse huomannut että jos siellä itkua nieleskellen sinnittelee niin ei siltikään saa urhoollisuusmitalia ;) Vai oliko sulla sellainen työ ettei voi jäädä pois?

Menninkäisellä on huippuhieno masu! Kiitos kuvasta :) Virtuaalisilitys täältä *pat pat* Kiva kuulla myös taaperon uusimmat kommentit - vaikuttaa tosi suloiselta tapaukselta :heart:

Maikka mäkin oon laiskotellut ja ollut sivustaseuraaja viime aikoina - kiva kun jaksoit laittaa kuulumisia! Oletko käyttänyt kertakäyttöisiä vai pestäviä liivin suojia, kummat on parempia? Mulla kun tulee maitoa nyt jo ja epäilen että joudun myös turvautumaan "järeään kalustoon" liivinsuojien osalta jos haluan nukkua kuivissa lakanoissa :whistle:

Ulpu: meilläkin on käynyt niin että isäntä on alkanut jännittämään seksiä ja se on vähän niinkuin loppunut :/ Nyt kun masu on isompi niin tuntuu että Muru suhtautuu siihen vähän pelonsekaisella kunnioituksella - ja ymmärtäähän sen että tuntuu hassulta pökkiä Pikkun kotiin :D Onneksi läheisyys on keksitty ja ei kai tää äidin puutostila aiheuta vauvalle mitään harmia :p Otetaan vahinko takaisin sitten ensi vuonna! Tai sitä seuraavana...

Tuitsu kyseli mitä puuttuu ja on hankkimatta - huh, tästä tulee pitkä lista: Äitiyslomalla täytyy kunnostautua ja shoppailla turvakaukalo (autoon), pinnasänky (äiti lupasi ostaa :heart: ), hoitopöytä/lipasto, amme, lisää vaaatteita (meidän pienokaisella on ehkä 10 veluurihaalaria ja kolme toppapukua mutta ei yhtään bodya tai potkaria :whistle: ), rintapumppu, liivinsuojia, kantoliina, vaippoja, pukluliinoja...Mitähän muuta. Eli hankittuna on siis rattaat ja lakanat/pehmusteet äitiyslaatikkoon. Ja niitä veluurihaalareita.

(.) Soitin tänään aamulla töihin että nyt jäin äitiyslomalle, en tule enää. 4 päivää olisi ollut jäljellä, mutta alkuviikko töissä oli niin takkuista kun väsytti, supisti ja jalat puutui ja häntäluu kipeytyi istumisesta että päätin että en yritä saada kuukauden työntekijän titteliä vaan jään suosiolla kotiin lepäilemään. Outoa, silti on vähän huono omatunto, kun olen yrittänyt selittää itselleni että "raskaus ei ole sairaus" ja raahautua siksi aamuisin töihin vaikka itkua nieleskellen...Mutta eiköhän se tästä, porkkana-inkiväärikeiton ainekset on jääkaapissa odottelemassa kokkausinspiraatiota, ja uusi vauvakirja viihdyttää sohvan pohjalla löhöäjää kun ulkona näköjään vihmoo vettä. Nyt aion nautiskella häpeämättömästi näistä lokoisista kotipäivistä ja rentoutua ja unohtaa ulkomaailman ja pysähtyä kuuntelemaan Pikkun punkemista :heart:
 
Snoopy: Pyydä ihmeessä saikkua jos tuntuu ettei jaksa töissä enää. Olen itse huomannut että jos siellä itkua nieleskellen sinnittelee niin ei siltikään saa urhoollisuusmitalia ;) Vai oliko sulla sellainen työ ettei voi jäädä pois?

Menninkäisellä on huippuhieno masu! Kiitos kuvasta :) Virtuaalisilitys täältä *pat pat* Kiva kuulla myös taaperon uusimmat kommentit - vaikuttaa tosi suloiselta tapaukselta :heart:

Maikka mäkin oon laiskotellut ja ollut sivustaseuraaja viime aikoina - kiva kun jaksoit laittaa kuulumisia! Oletko käyttänyt kertakäyttöisiä vai pestäviä liivin suojia, kummat on parempia? Mulla kun tulee maitoa nyt jo ja epäilen että joudun myös turvautumaan "järeään kalustoon" liivinsuojien osalta jos haluan nukkua kuivissa lakanoissa :whistle:

Ulpu: meilläkin on käynyt niin että isäntä on alkanut jännittämään seksiä ja se on vähän niinkuin loppunut :/ Nyt kun masu on isompi niin tuntuu että Muru suhtautuu siihen vähän pelonsekaisella kunnioituksella - ja ymmärtäähän sen että tuntuu hassulta pökkiä Pikkun kotiin :D Onneksi läheisyys on keksitty ja ei kai tää äidin puutostila aiheuta vauvalle mitään harmia :p Otetaan vahinko takaisin sitten ensi vuonna! Tai sitä seuraavana...

Tuitsu kyseli mitä puuttuu ja on hankkimatta - huh, tästä tulee pitkä lista: Äitiyslomalla täytyy kunnostautua ja shoppailla turvakaukalo (autoon), pinnasänky (äiti lupasi ostaa :heart: ), hoitopöytä/lipasto, amme, lisää vaaatteita (meidän pienokaisella on ehkä 10 veluurihaalaria ja kolme toppapukua mutta ei yhtään bodya tai potkaria :whistle: ), rintapumppu, liivinsuojia, kantoliina, vaippoja, pukluliinoja...Mitähän muuta. Eli hankittuna on siis rattaat ja lakanat/pehmusteet äitiyslaatikkoon. Ja niitä veluurihaalareita.

(.) Soitin tänään aamulla töihin että nyt jäin äitiyslomalle, en tule enää. 4 päivää olisi ollut jäljellä, mutta alkuviikko töissä oli niin takkuista kun väsytti, supisti ja jalat puutui ja häntäluu kipeytyi istumisesta että päätin että en yritä saada kuukauden työntekijän titteliä vaan jään suosiolla kotiin lepäilemään. Outoa, silti on vähän huono omatunto, kun olen yrittänyt selittää itselleni että "raskaus ei ole sairaus" ja raahautua siksi aamuisin töihin vaikka itkua nieleskellen...Mutta eiköhän se tästä, porkkana-inkiväärikeiton ainekset on jääkaapissa odottelemassa kokkausinspiraatiota, ja uusi vauvakirja viihdyttää sohvan pohjalla löhöäjää kun ulkona näköjään vihmoo vettä. Nyt aion nautiskella häpeämättömästi näistä lokoisista kotipäivistä ja rentoutua ja unohtaa ulkomaailman ja pysähtyä kuuntelemaan Pikkun punkemista :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Porsche:
-> Seksiä? Mitä se on? :LOL: Meillä on ollut niin kuulkaa hiljaista
ettei tosikaan, normaalisti olemme kyllä oleet erittäin aktiivisia mutta
mies ei oikeen lämpene ajatukselle harrastaa seksiä "lapsen ollessa mukana"! Syyhän ei tietenkään ole minussa koska olenhan niin seksikäs ja viehättävä. ;)
Taidettiin olla samaan aikaan koneella! Hyvin sanottu tuo ylläoleva - juuri sama tilanne meillä :)
 

Yhteistyössä