Sinullahan on sama tilanne sitten kuin minullakin, vauva täydellisessä perätilassa ja nyt joutuu sitten pohtimaan erilaisia vaihtoehtoja synnytyksen kannalta. Minulle lääkäri sanoi, että ei ruveta kuvaamaan jos en edes aio alakautta yrittää, ettei vauva saa ylimääräistä säteilyä. Harmittaa kyllä, olisin halunnut yrittää alakautta, mutta kyllä tuo perätilasynnytys pelottaa kovasti.Alkuperäinen kirjoittaja hapikko:Synnytystapa-arvio lääkäri oli ja meni. Lääkäri oli hiukan töykeä eikä puhunut keisarinleikkauksesta mitään, vain lantion kuvaamisesta, vaikka asukki sitkeästi edelleen perätilassa. Sanoin, että on ihan turha kuvata-en suostu alatiesynnytykseen jos vauva ei käänny. Huomenna pääsen Tyksiin sitten tarkeampaan arvioon kun se sf-mittakin oli huitaissut 35cm:iin. Oli muuten aika pirullisen kivulias se käsin tehty lantion luiden arviointi. Onkos muilla ollut samaa? Kohdun suu oli sormelle auki ja pehmentynyt. Milloinkas sen kuuluu yleensä tapahtua?
Hapikko viikoilla 35+5
Minulla kohdunsuulla sama tilanne, eli sormelle auki ja pehmeä.
Vauvaa kokeiltiin kääntää ja kyllä se oli minulle kivuliasta. Vatsa on nyt hellä kuin yrjötaudin jäljiltä ja lääkäri sormenjälkiä ( =mustelmia) löytyy.
Vaavi oli parkkeerannut peränsä niin tiukasti, ettei sitä varmaan enää saa käännettyäkään. Kokeilun jälkeen jouduin sydänkäyrään ja samalla mitattiin supistuksia. Niitä (erittäin kipeitä) alkoikin tulla, sain tuta mitä tuleman pitää. Onneksi loppuivat kuitenkin kun vauvaa varten ei ole mitään vielä kunnolla valmiina.
Meille on tulossa pieni sokerivauva (minulla r- diabetes ja insuliinit) kokoarvio viikolla 35+5 oli 2,4 kg. Sukupuoli on arvoitus vielä! Itse olen paisunut noin 10kg tämän raskauden aikana, tuosta saattaa nyt viimeisimmät kilot olla kyllä ihan nestettäkin.
MM viikoilla 35+6