JOULUNODOTTAJAT Marraskuu

Eilen kyllä tein ihan superr ison mokan kun menin syömään myöhäisen lounaan klo 15, ison lautasellisen valkosipuliperunoita ja paistetun kanafileen siihen päälle oikeen kermakastikkeella. Mulla ei koko iltana tullut suusta muuta kun valkosipulin makuisia paloja kurkkuun ja yöllä närästi niin saamaristi että jouduin juomaan vettä kun hullu ja siitä sitten johtuen ravata wc.ssä tunnin välein.
Mä en muista koskaan ettöä noin olisi närästänyt, tuli ihan hullu olo. :$

Tuitsu tottakai sitä huomaa jos toinen on täällä ihan kun "eri ihminen",
tehän kuulutte melkein jokaiseen päivään! :D

Anni mä muistan kun kysyit paripäivää sitten niistä nenäsumutteista, mä kysyin lääkäriltäni saako nasolinia ottaa ja se sanoi että saa!
Liiallisella ja pitkäaikaisella käytöllä voi olla riski että supistaa
istukan verisuonia, mutta mäkin otin esim. aina yöksi yhet suihkaukset molempiin sieraimiin että sai nukuttua. Paranemisia..
Joo ja olo sektio päätöksestä on iso helpotus ja se että lääkäri lupas hakea mulle vaikka Hesburgerin hampurilaisen kesken synnytyksen jos niin haluan. Tieto siitä että nyt homma laitetaan toimimaan niinkuin kuuluu helpottaa oloa.

Nyt meen likkaa kouluun vastaan, palaillaan illemmalla. :wave:
 
Miten tuo mun juttu kahteen kertaan, ekaks tuli joku virheilmoitus ja nyt onkin sitten tuplana, no ei varmaan mene keneltäkään ohi ;)

Täällä ihan joulufiiliksissä, askarreltiin äsken neidin kans joulukortit, kuunneltiin joululauluja ja eilen muuten paistoin ekat joulutortutkin. Minäkö jouluhöperö.....

Tuitsu Ihanaa kun joku vielä minut muisti :)

Äitika: ei noille mun kohtauksille selitystä ole löytynyt, kaiken maailman kokeita on tehty. Esikon raskausaikana samanlaisia ja loppui synnytykseen nyt vain ollu kohtaukset pahempia. Pulssi nousee yhtääkkiä, vaikka et mitään tee, hiki virtaa ja tuntuu että happi loppuu. Aluks auttoi istuminen mutta nykyään pitää päästä kyljelle maate että kohtaus loppuu. Tosi inhottavia kun ei tiedä yhtään milloin tulee, yleensä kyllä aamuisin, iltaisin todella harvoin. Mauahtavaa: onks sulla usein näitä, mulla päivittäin?

Joku valitti kans että ihan kyllästynyt tähän raskauteen niin täällä sama juttu. Olisin ihan valmis jo synnyttään, johtuu varmaan näistä kaiken maailman vaivoista kun olo ei ole oma energinen itsensä vaan väsynyt ja kärtynyt :ashamed: Tekis mieli jopa kunnon hikirääkkijumpalle osallistua... Tiedetään että ainakin pari kolme viikkoa olis hyvä poitsun mahassa pysyä niin jos sitten.....

Nyt täytyy lähteä neidin kans ulkoileen, meillä satoi äsken pari minuuttia rakeita ja huomiseks lupasivat jopa sitä lunta tänne päin säätiedotuksessa. Toivottavasti tulee paljon.....

Saparo+Tiku Tiikeri 33+0 (nyt päivät oikein, kai)
 
Olipas tullut tekstiä sitten viimekäymisen! =)

Mrs Nobody: Mulla se hassu tilanne, että vaikka on diagnosoitu raskausajan diabetes, niin painoa tullut koko raskauden aikana ehkä max 5 kg! Alussa lähti kolmisen kiloa pahoinvoinnin vuoksi, eikä sit oo tullu paljoo takaskaan. Sitähän se tätikin ihmettelee, et miks sokeria ku ei oo painoa. Vaikka eihän ne näköjään käsi kädessä kulje.

Jugurteista vielä, että kevytjugurteissa saattaa olla enemmän sokeria kuin rasvaisissa, mut minäpä katon kaupassa että on keinotekoisesti makeutettua kevytjugurttia, eikä sokerilla. Nyt taas pysyneet sokerit kurissa. Täytyy tosiaan jakaa sitä syömistä, ettei vedä kaikkea kerralla. Ja valmiissa pussipuuroissa on melkein puolet hiilihydraattia!! Eli puurokin kannattaa siis itse keittää...olen oppinut nääs. Kyl taas tuntuu siltä et sokereiden kans pärjää kun vaan asioista ottaa selvää, ja kokoajan syömistä aattelee. Ostin tänään suklaalla päällystetyn donitsin kun teki niin mieli, ajattelin syödä siitä puolet päiväkahvilla ja puolet iltakahvilla.

Mies lähti töihin iltavuoroon, olis hirveesti tekemistä. Vielä vauvanvaatteiden silitystä, lakanoiden ompelua, hoitolaukun ompelua, joulukorttien askartelua, leikkipeiton ompelua...sekä viikkosiivous ja lakanoiden vaihto :whistle: Oon onneks sellanen että pystyn jättää huomiselle sen mikä ei tänään huvita.

Huomiseksi lunta tännekin päin, oon jo odotellutkin talvea! :heart:

Mötkylä ja vauveli 35+2
 
täällä kanssa välillä suoraan sanottuna kyllästyttää koko raskaus :ashamed:
Tulokas on kyllä tosi pitkään toivottu ja lopulta "tekemällä tehty", siitä ei oo kysymys. On vaan välillä tosi kypsä olo niin henkisesti kun fyysisestikin.

Pippa ja tirri 33+1
 
Hyvä, että mieli parempi noiden sokereiden kanssa. Mietinkin jo, että mitä sulle kuuluu ja saitko insuliinia.

Olis itekin monelta harmitukselta säästynyt, jos joku olis kertonut ettei niitä ns. terveellisiäkään saa vetää liikaa napaansa. Mä ihan tosissaan kuvittelin syöväni hirmu hyvin, kun vetelin hedelmiä iltapalaksi oikein kunnon satsin. Aamulla sitten ihmettelin korkeita sokereita. Että näin kantapään kautta sitä oppii.

Koitetaan edelleen jaksaa, vaikka kyllä nyt taas tekis niin karkkia mieli. Mutta eipä tuota onneksi oo kaapeissa.
 
Päivittäin voisin sanoo että on. Ja enemmän illalla ku päivällä tai aamulla. Olis kyl kiva tietää mikä mahtaa olla syynä, en oo muistanu ottaa asiaa puheeksi neuvolassakaa et mikä niiden diagnoosi vois olla. Siit tulee tosi kamala "nyt mä kyl kuolen" -tunne ku on oikein päällänsä. Pakko päästä ulos, makaamaan, jotain..

Ku mietin et voisko liittyä rytmihäiriöihin??
 
kyllä kuullostaa hankalilta nuo teidän sokereiden laskemiset. Inhottavaa varmasti kun pitää kaikkea mitä suhun laittaa niin pohtia että voiko syödä vai ei. Tuli ihan huono omatunto kun vetäsin tossa äsken puolikkaan suklaalevyn kahvin kanssa :kieh:

Saparo kuullostaa hurjilta nuo sinun kohtaukset, onneksi ovat kuitenkin helpottaneet synnytyksen jälkeen.

Monella on alkanut jo äitiysloma, mulla alkais vasta 20.11 mutta saikulla olen ollut jo kolme viikkoa ja olen sinne äitiysloman alkuun saakka.

Imetysliiveistä on ollut paljon puhetta, mä en ole vielä uskaltanut ostaa, täytyy varmaan jossain vaiheessa käydä yhet varalle ostamassa....

Ihanaa kun jotkut saaneet jo tietää päivän milloin vauva syntyy, pystyy jo vähän enemmän suunnittelemaan ja varautua tulevaan. Saa nähdä kuka meistä on ensimmäinen =)

Täällä suunniteltu kovasti halloween asua. Huomenna olis bileet tiedossa ja ajateltiin mennä käväsemään. Musta tulee kurpitsa :LOL: Tein oranssista lakanasta mahan päälle kaistaleen johon piirrän kurpitsalle silmät ja suun. Alle mustat vaatteet, näytti aika hauskalta :LOL: Kun on muutenkin ihan kurpitsamainen olo

Mukavaa viikonloppua kaikille

Misse81 32+0
 
Vauvaa kokeiltiin kääntää ja kyllä se oli minulle kivuliasta. Vatsa on nyt hellä kuin yrjötaudin jäljiltä ja lääkäri sormenjälkiä ( =mustelmia) löytyy.
Vaavi oli parkkeerannut peränsä niin tiukasti, ettei sitä varmaan enää saa käännettyäkään. Kokeilun jälkeen jouduin sydänkäyrään ja samalla mitattiin supistuksia. Niitä (erittäin kipeitä) alkoikin tulla, sain tuta mitä tuleman pitää.
Voi hyvänen aika MM..onneksi en suostunut käännösyritykseen tänään. Lääkäri oli kyllä oikein mukava, mutta puhui niin alatiesynnytyksen puolesta että-oikein alkoi hermostuttaa ja isäntäkin jo alkoi hiukan kallistumaan sille puolelle. Kaveri oli kuitenkin jo ihan hyvissä mitoissa 2,9kg ja arveli syntymäpainon tulevan 3,8-3,9 paikkeille, vaikka perätilassa olevat vauvat on yleensä pienempiä.
Mekin saatiin jo tietää vauvan sektio/syntymäpäivä -hän syntyy 27.11!!!! Tämä on mielestäni melko myöhään, vain neljä päivää ennen laskettua aikaa, mutta toivottavasti kaveri pysyy sisällä noin pitkään. No ainakin hoitajalakon rutiinin on jo selvillä viikko alkamisensa jälkeen... Nyt sitä päivää rupeaa sitten ihan tosissaan odottamaan ja odottavan aika lienee todella pitkä...
Changessa alkaa tosiaan ensi viikolla (ainakin myyjän mukaan) kahdet imetysliivit yhden hinnalla viikot. Muistaakseni à hinta oli 45e saattoi kyllä olla 35euroakin niin kuin joku muisteli. Alennuksen jälkeen kuitenkin jotain 20 e joka on mielestäni halpa. Minulle ei edes esitelty mitään hienompia ja kalliimpia malleja....
Hapikko viikoilla 35+6

 
Snoopy: Mulla noi supistukset tulee vaan levossa ja yleensä herään niihin yöllä, kun nukun... Eilen tuli kyllä illalla ihan sohvalla lepäillessäkin... Tänäänkin poljin kuitenkin pyörällä työpaikalle ja hain tytön hoidosta ja pyöräiltiin kotiin, niin ei yhtä ainuttakaan supistusta... Joten vähän ihmettelenkin, kun ne tulee tollai levossa vaan...

Joo, tosiaan kävin töissä ja vatsani on kuulemma valtava eikä pikkuinen voi olla siellä vielä kuukautta. Massu on kuulemma laskeutunut hirmuisesti ja näyttää kulemma siltä, että loppua viedään... :D No, saas nähdä kuinka käy... Ja poikaveikkailuja tuli paljon... Itsellä kun on tuo tyttöolo vieläkin... =)

Hirmuisesti tekstiä tullut... Todella huomaa, että täällä äippälomat alkanut ihmisillä... =) Mukavaa :D

Nyt kauppaan ostoksille ja sitten sauna lämpiämään... Ulkona ihanan kirpakka ilma...

Riikkuli 34+5
 
Herranjestas mikä määrä tekstiä tänne on tullu! :) Ootte ollu ahkeria. Nyt en kerkee ihan kaikkia lukeen,täytyy paremmalla ajalla lukasta huolellisemmin.

Mua kauhistutti toi MM kääntöyritys! hui, mä en varmana anna kääntää jos meinaa olla jalat edellä. En halua kokee samaa ja kun riskinä viä on että alkaa sentakia nyt syntymään... En yhtään tiedä miten päin toi tuola on kun se kääntyy ja vääntyy kokoajan ja käsiä ja jalkoja (tai ainakin jotain pientä) tuntuu nivusissa,ylävatsalla,kyljissä ja millon missäkin. Välillä taas painaa niin pirusti tonne alas emättimeen.

Nyt tää lähtee kauppaan,mies sai just vaihdettua talvirenkaat alle kun on tota lunta luvattu ja nyt näyttää muutenkin viilenneen noi ilmat kivasti. :)

Perjantain jatkoja kaikille! :flower:
 
Moi!

Tänään taas kävin ultrassa ton lapsiveden vähyyden takia. Oli sitä vissiin tullut lisää. mut ei vieläkään tarpeeks. No viikon päästä uudestaan. Joka päivä on tällä viikolla mitattu sydänkäyrää ja siinä ei oo ollut mitään vikaa. Kuulemma erinomainen. Toi lapsiveden vähyys voi vissiin vaikuttaa keuhkojen kehittymiseen ja on siks niin tärkee.
Lääkäri oli kyl tosi mukava ja sanoi, että jos vaan siltä tuntuu niin mihin aikaan vuorokaudesta tahansa voi tulla käyrälle. Sit puhuttiin noista liikkeistä ja se lääkäri sanoi, että vauva nukkuu 90% ajastaan. Musta aika hassua, että sit neuvolasta sai sellaiset ohjeet, että jos ei tunnu liikkeitä, niin pitää parin tunnin ajan tarkkailla ja jos ei saa 10 liikettä tuntiin tuntumaan, niin täytyy lähteä sairaalaan. Että ota sitten selvää, koska oikeesti täytyy mennä. No mut nyt tuntuu hyvältä, kun tietää, että Lyllillä on kaikki hyvin. Mut välillä alkaa hermostuttamaan, kun ei tunnu liikkeitä.

Mäkin ostin kaupasta tänään joulutorttutarvikkeet ja glögii ja aattelin huomenna tehdä. Rupes tekeen niin hirveesti mieli, kun niistä täällä puhuitte.

Niillä, joilla on vauva ns.väärinpäin, niin mun yhdellä tutulla oli kans ja sille varattiin sektioaika. Mutta vauva päättikin edellisenä yönä ennen sektiota käääntyä oikein päin ja syntyi alakautta. Että ihmeitä voi tapahtua.

Täytyy myöntää, etttä nyt ahdistaa tää opinnäytetyö, joka pitäs jättää maanantaina. Opettajalta tulee korjausehdotuksia ja sit vaan pitäis ite tietää, mitkä toteuttaa ja mitkä ei. Mut ei jaksais enää yhtääN. Mä oon nimittäin nyt vasta, kun äippäloma on alkanut, niin innostunut kaikesta vauvajutuista ja tekis mieli koko ajan tehä jotain neuloo, miettiä asunnossa huonekalujen järjestystä, kierrellä kaupoissa ja kaikkee semmoista, mitä te useat ootte tehteet jo monta kuukautta.

Hula ja Lylli 35

 
Hiottaa!! Tarttee varmaan kaivaa uudestaan kesävaatteet käyttöön. Mä oon täällä topissa ja hameessa ilman sukkia hikipäässä, muut vetää lisävaatetta päällensä. On tää niin metkaa taas tää odotus.

Misse81 nauti sinä niistä suklaalevyistä munkin puolesta. Ihan varmasti söisin minäkin, jos en ois tässä tilanteessa. Tosin mulla ei jäis siihen puoleen suklaalevyyn kylläkään. No siksi kai mä tässä tilanteessa oonkin, kun ei mitään kontrollia oo tuon makean suhteen :ashamed: .

Juu moni äitiyslomalla. Itellä alkaa 12.11. mutta eipä tuo muutosta mun elämääni tuo, sama arjenpyöritys jatkuu. Eipäs kun tuo muutosta, mullahan tulot suurenee niin että lompsan saumat ratkee.

Ei mulla tainnut mitään järkevää asiaa olla, kunhan kulutan aikaani. Mies meni pihalle pojan kanssa, että mä saan siivottua rauhassa :whistle: . No kyllä mä imurin tohon eteisen nurkkaan kaivoin, että olihan siinäkin jo. Tuskin mies edes huomaa, onko imuroitu vai ei. Joten eikös se oo sama sitten, vaikka tässä istunkin.

No poistun lätisemästä turhia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mauahtavaa:
Päivittäin voisin sanoo että on. Ja enemmän illalla ku päivällä tai aamulla. Olis kyl kiva tietää mikä mahtaa olla syynä, en oo muistanu ottaa asiaa puheeksi neuvolassakaa et mikä niiden diagnoosi vois olla. Siit tulee tosi kamala "nyt mä kyl kuolen" -tunne ku on oikein päällänsä. Pakko päästä ulos, makaamaan, jotain..

Ku mietin et voisko liittyä rytmihäiriöihin??
Mulla epäilivät eka että johtuu kilpirauhasista mutta verikokeissa ei mitään löytynyt. EKGtäkin ovat ottaneen mutta ei niissäkään mitään. Olisivat halunneet saada EKGn kun kohtaus päällä mutta eipäs sitä kohtauksen tullen mihinkään mennä ja varsinkaan kun ei autoa ole päivällä käytössä. Diagnoosina mulla joku hieno sana hirviö joka sisälsi myös sanan Takykardia (tms.). Suomennettuna lääkäri totes että on mulle tyypillinen raskausoire kun molemmissa raskauksissa ollut ja johtuu kuulemma hormoneista ja erinlaisesta verenkierrosta raskausaikana.

Pippa81: itseä joutuu välillä tsemppaamaan ja muistuttaan kuinka vähän kuitenkin vielä jäljellä verrattuna siihen mitä on jo takana. Kyllä me tästä selvitään, eiks joo :)

Onnistuuhan tää makuullaan kyljellään kirjoittaminenkin, vaikka kirjoitusvirheitä joutuu kyllä koko ajan korjaan ;)


 
Mulla on alkanut vatsanseutu kutisemaan... Mistähän sekin johtuu? Ihoon noussut samalla muutamia punaisia/kuivia näppylöitä ja varsinkin aamuisin kutina on aika kovakin.
Nyt sit menin googlaamaan ja jotain hemm..n raskaushepatoosijuttuja iski heti silmään. Tosin joka paikassa puhuttiin kovasta kutinasta, eli mitä? Pitääkö siis kutista ihan koko ajan ja silleen että meinaa tulla hulluksi? Vitsit mä sanon että netti on kyllä huono keksintö välillä, ainakin kun leikkii kotilääkäriä.
Kommentteja?
 
Heips kaikki joulumammat :xmas:

Olettepa te olleet reippaita kirjoittajia =).

Tänään kävin ostamassa kolmannet imetysliivit ja sellasen imetystopin, joten luulisin noilla nyt ainakin alkuun pärjäävän :whistle: . Kahdet ensimmäiset liivit olivat jotain ns. halpis liivejä (H&M ja Anttila), mutta nämä mitkä tänään ostin maksoivat sitten enemmän.. Mutta eiköhän ne kaikki aja saman tarkoituksen.
Samalla reissulla ostin myös imetyspaidan ja vauvelille sänkyyn sellaisen roikkuvan mobiilin :). Ja sain jopa ostettua miehelleni joululahjankin :D.

Äsken istuskelin sohvalla ja tuli pari supistusta. Tais johtua ahkerasta shoppailupäivästä :whistle:. Vauva oli 1,5 viikkoa sitten jo aika alhaalla ja nyt on muutama päivänä tuntunut, että alapää "repee", kun toinen vaihtaa asentoa :whistle:. Ens keskiviikkona olisi sitten taas neuvola ja lääkäri.

Minunkin piti eilen ostaa kauppareissulla glögiä ja joulutorttutarvikkeet :).

Sairaalakassia en ole vielä pakannut, mutta hieman olen miettinyt mitä sinne laittaisi :whistle:. eilen ostin myös pari pillimehua jo valmiiksi laukkuun..

Nyt lähden houkuttelee miestä hieman ulos happihyppelylle :D.

Hyviä vointeja kaikille :heart:

Veeruska ja Heppu Huoleton 35+4
 
Anni76 : Itsekin erehdyin hakemaan samasta aiheesta kerran googlesta ja tulin siihen tulokseen, että tuollaset hakukoneet pitäisi kieltää, ainakin tässä tilanteessa olevilta :D. Mulle neuvolatäti sanoi, että yleensä kutina on pahinta kämmenissä ja jalkapohjissa, jos epäillään raskausmyrkytystä. Minulla auttoi kutinaan ihan kunnon rasvaus.. nyt kun ilmat taas alkaa viilenee niin ihokin kaipaa enemmän rasvausta. Oletko kokeilut rasvaamista? Mutta jos se ei auta niin kannattaa varmasti ottaa yhteyttä neuvolaan / sairaalaan.
 
Nobody: Neukkatäti ei ole viäkään kokenut tarpeelliseksi lähettää mua eteenpäin, koska vain muutamat arvot pompsahtaneet yli 7,4:n. Nyt tänään taas pitänyt ottaa koko päivän käyrä, eli sokerit ennen ja jälkeen jokaisen aterian, ja maanantaina sit viä kerran. Keskiviikkona mulla on lääkärineuvola ja sillon katotaan taas jos paljo korkeita arvoja, et laittaako lähetettä.... Melkoinen huopaaja-soutaja mun mielestä toi meiän täti, haluisin et laittas lähetteen äitipolille, kai siellä varmistuis myös, ettei vauva ole alkanut kasvaa liikaa sokereitten vuoksi.

Sain laitettua vauvankopan nyt valmiiksi. Perintö-reunus pitseineenkin valkesi kun uitin sitä kloriitissa. Pesin sen 60 asteessa sen jälkeen mut tuntuu et haiskahtaa edelleen, lähinnä sellaselta "ylipuhtaalta". En tiedä sit onko vauvalle siiitä haittaa. Meillä on sellanen rottinkinen koppa, ja kaikki lakanat on valkoset, sellaset jotka on olleet jo mun äidillä ja sen jälkeen kaikilla lapsilla. Mulle tuli ihan kamala olo sit kun sitä laitoin, ihan niinku olis arkkua petannut. Pieni söpö nalle vähän piristi unisijaa, vaikkakin olen ostanut sen vauvalta miehelleni isänpäivälahjaksi...täytyy viel laittaa se viikoksi piiloon ennenku mies tulee töistä :whistle: Meidän kisu on nyt aika kiinnostunut kopasta, kun siellä on "pehmikkeetkin". Yritän sitä tässä kovasti kouluttaa, vaikka uskon sen vielä sieltä löytäväni ennemmin tai myöhemmin.

En ole jaksanut siivota tänään, jos vaikka siivois huomenna aamusta miehen kans yhessä. Mites muut, ootteko jaksaneet vielä siivoilla kotona? (Paitsi apa :hug: )

Hei sit viel yks: ootteko pesseet vauvan ulkohaalarin? Mä aattelin etten pese, ku ei se kerran iholle tule...
 
Anni mulla kan kutisee ihan mielettömästi vatsa,johtuu neukkatädin mukaan siitä kun iho venyy ja kiristyy. Jos olisi se hepatoosi niin kämmenet ja jalkapohjat kutisee. Oikein rasvasella rasvalla kun rasvaa niin helpottaa. Mä rasvailen aamuin illoin.
 
Kiitos kommenteista Veeruska ja tk82. Kyllä mä rasvaan mutta ehkä rasva ei oo enää riittävän rasvaista. Pitänee kokeilla jotain muuta! Mötkylä kyseli et peseekö joku ulkohaalarin, jep, mä ainakin aion pestä ihan kaikki vauvan vaatteet vaikka ei suoraan iholle tuliskaan. Jotenkin kivempi että tietää vaatteiden olevan puhtaita perin pohjin. :)
 
Ihon kutinasta: Täällä kanssa vähän kutisee maha välillä mutta ei paljoo. Mä oon raskauden alusta lähtien rasvannu koko mahan,rinnat,kyljet,selän,pakarat ja reidet 2xpäivässä jotta välttysin raskausarvilta. Käytin myös sellasta kaakaovoi puikkoa iholle joka on tosi rasvasta,sitä sai muistaakseni bodyshopista. Kannattaa kokeilla!

Siivoilusta; täällä on jaksettu siivota ihan hyvin. Tänään ja huomenna pitäs vähän siivota kun meillä on tuparit huomenna. :)

Nobody; Sulla alkaa hyvänä päivänä äitiysloma, mä täytän samana päivänä 23v!! :D
 
Tää on kyllä pessy kaikki vauvan vaatteet ja petivaatteet ulkohaalareista makuupusseihin... Aattelin, että siinähän pyörivät koneessa... eipä tuosta haittaakaan ole. Tänään pakkasin tohon turvakaukaloon valmiiksi jo pienelle kotiutumisvaatteetkin (varmaan ehtivät vielä vaihtumaan...), seuraavaksi varmaan sairaalakassia pakkailemaan ajan kuluksi. Sitä varten pitäs kyllä muistaa kaupasta shoppaa hammasharjaa, tahnaa sun muuta henk.koht. tuotetta.

Tämän päivän diagnoosi: jännetupin tulehdus molemmissa ranteissa. Tohtorilta sain käteeni reseptin Panadol 500mg 1-2tbl 1-3 kertaa päivässä. Totesi, että jos pahenee tai vielä alkuviikosta vaivaa, ni tule uudestaan tohtorille näyttään ranteitas. Paras ois olla kädet kunnossa viimistään, kun muksu syntyy.
 
Teen historiaa ja kirjotan jo toisen kerran samalle päivälle, weu...

Mauahtavaa: Eilen neuvolassa täti kahto tuon kohdun tilanteen ja sano että jos vesi tulee jostain kohdun yläosasta ni tulehdusriski ei oo niin iso ku mitä jos kohdun alaosasta tulee. Esikon odotusaikana mulla oli sama homma, n.3 kk tihuutteli lapsvettä. On vaan aika tympeä ku aivan pitää olla suojukset pöksyissä...

Asiasta toiseen, mulla on vasta viime päivinä iskeny "pesäntekovietti", nyt vaan sitte lyö pää tyhjää että mitä kaikki sitä pitääkään olla valmiina ku vauva on kotiutunu. Siis joo nuo häkkisänky, turvaistuin-sydeemit on mutta siis se pienempi "sälä" mikä on tarpeen? Vaippoja juu ja rasvat ym. mutta mitä muuta? Äkkiä kaikki unohtuu vaikka esikoisen syntymästä on vasta 4,5v...

Juu, jatkakaas te muut, tämä lähtis iltapalalle.
 
Hups!

Kun lueskelin viimeisimpiä viestejä, niin iski tosiaan vähän, että hups! Lienee minunkin parasta pestä nyt viikonloppuna vauvan vaatteita ja miettiä muitakin varustejuttuja. Mulla on vasta sillä tasolla, että vaunuista olen pessyt kankaat (edellisen lapsen jäljiltä) ja pinnasänky lojuu kokoamattomana huoneen nurkassa. Turvakaukalo hankittu. Mutta siinäpä se. Eli ei olla kaikki vielä tehty kuukausia valmisteluja niinkuin jossakin viestissä (sorry, en nyt muista nimimerkkiä) sanottiin. Äitikän listaan tuli mieleen ainakin vanupuikot ja ehkä vanulaput tai pumpuli (meidän molemmilla muksuilla rähmi alkuun silmät). Mitäs vielä, no, äippäpakkauksessa on ainakin tuikitarpeelliset kynsisakset! Aika vähällähän se pikkuvauva kuitenkin pärjää kunhan syliä ja maitoa saa tarpeeksi ;) Itselle liivinsuojia ja siteitä.

polka ja pikkuinen 35+5
 
Apalle kovasti :hug: , että jaksat levätä, kyllä sekin työstä käy. Onnkesi sinulla on paljon noin ihania ihmisiä ympärillä.

Imetysliiveistä ollu kovasti puhetta: kannattee varmasti ostaa ensin jotkut halvemmat, koska ei voi tietää sitä rintojen kokoa sitten kun maito on kunnolla noussut niin ei sitten harmita jos ei sovikaan enään päälle.

Meillä vauvan vaatteet on lipastossa jota pystyy myös käyttämään hoitotasona, vaikka ei sitä kyllä käytetty edes esikon aikana.
Meillä on kaksi kylpyammetta, koska eka ostettiin esikolle semmonen tavallinen amme, mutta kun minun selkä ei kestäny sitä että amme oli lattialla ja olen taas niin lyhyt ettei sitä voinut pitää pesukoneen päälläkään. Joten ostettiin semmonen jalallinen vauvan amme, joten käytämme näitä kahta toista vauvalla ja toista isommalla, mutta ihan hyvin voi käyttää samaa ammetakin.

Tääläkään ei ole vielä äitiysloma alkanut vaan 17 päivä, mutta eipä se mitään muuta kun muutenkin kotona jo olen.

Mulla on ollu nyt koko päivän semmonen menkkamainen kipu selässä ja mahassa ja maha on muutenkin kosketus arempi kuin aikaisemmin ja muutenkin semmonen omituinen olo (vähän semmonen ällö olo ja herkkä, hankala selittää ) En tiiä sitten ovatko nuo supistukisa vai mitä, koska on siis ihan kokoaikaista eikä aaltoilevaa.
En tiiä pitäiskö huomenna soitella johonkin vai onko ihan normaalia.
Onko muilla ollut tämmöstä?

Levottomat jalat hävisivät kun aloitin taas raudan syönnin, joten jos jollain on levottomat jalat niin kannattee tarkistuttaa hemppa voi johtua siitäkin.
Närästänytkään ei ole enään kovin, tiiä sitten mistä johtu.

Täälläkin siivotaan, pakko kun tuota hiekkaa lappaa sisälle kilotolkulla, tulis jo lumet. Mutta niin ihan hyvin pystyy, välillä tulee kivuttomia supistuksia ja selkä saattaa mennä, mutta muuten ihan hyvällä voinilla hoituu siivouksetkin. Mitä nyt lelujen keräys on aika ikävää kun maha on tiellä.

Voiko täällä on moni jo pakannu kassit ja kaikki valmiina, mulla ei ole mitään valmiina.Edes kaukaloa en ole vielä ostanut saati rattaita. Vaatteet on yhä pesemättä, mutta toivotaan että tässä vielä aikaa on tai sitten hirveellä kiireellä kaikki.

Papanan kuvaa minäkin kateellisena katselin, aivan ihana :heart:

Puolet varmasti unohtu.




 

Yhteistyössä