JOULUNODOTTAJAT Marraskuu

Suurkiitokset kaikille rintapumppu-kommenteista! :flower: Taitaa meille tulla tuo Aventin käsipumppu, siitä kun olen kuullut joka taholta pelkkää hyvää.

:hug: Kaikille jotka kärvistelee liitoskipujen/verenpaineiden/flunssan/kurjien ystävien tms. kanssa!

Anni: tuo painon nousu kuulostaa terveeltä ja normaalilta. Mulla on tullut suurin piirtein saman verran (tai ehkä vähän enemmän), ja neuvolan täti sanoi että hoikalle äidille 15kg on oikein hyvä painon nousu :) Enemmän pitäisi huolestua jos paino ei nousisi. Joten ei muuta ku jatketaan masun kasvattamista samaan malliin :D

(.) Me koottiin pinnasänky viikonloppuna ja se on ihku!! Ostin siihen sellaisen sinisen nallekuvioisen uudinverhon, ja nyt voisin vaan tuijotella Pikkuisen pesää kaiken päivää :heart: Laitoin myös Pikkun lakanat, pyyhkeet ja iholle tulevat vaatteet pesuun - tunsin itseni tosi konkreettisesti äidiksi kun viikailin niitä pikkuruisia vaatekappaleita kuivaustelineeseen kuivumaan :heart: Onneksi ei ole pitkä odotus enää, kaikki alkaa olla jo valmista!
 
suzyco: Mulla kävi samoin tän raskauden kanssa; olin toivoni jo menettänyt ja suunnittelin koulun jälkeen jatkavani opintoja suoraan ja että sen kierron jälkeen hakisin pillerit... Olin miehelle monta kertaa sanonut (ja itkenyt...) kun pahat päivät alkoi, etten jaksa enää niitä ja niiden mukanaan tuomaa pettymystä joka kuukausi... Me tätä kaveria ei nyt kauaa yritetty, n. 9kk, mutta sitä ennen oli rv 12+ km, ja se tuntu tosi pahalle. Nyt pelkäs keskenmenoa siihen saakka et vauva selviäis hengissä... :whistle: Ja kaikki ne asiat josta kirjoitit, ei tee susta huonoa äitiä. Mäkin sain siitä palautetta sukujen hieman iäkkäämmiltä naisilta kun lähdin ulkoilemaan ja mies jäi tytön kanssa kotiin. Ja pientä riitaahan siitä tuli, mutta loppui siihen kun sanoin että ei ole mun syytä, että heidän miehet ei ole halunneet olla/olisi pärjänneet lapsen kanssa kaksin ja mun pärjää ja haluaa olla kaksin lapsen kanssa. Että ihan omat ratkaisut teet, ja jos ne on lapselle huonoksi tajuat sen itekin ja silloin on taas muiden turha tulla sanomaan kun tiedät sen itekkin. :D En siis tarkoita et tulisit tekemään lapsen kannalta huonoja ratkaisuja, mutta kyllä sitä alkaa itellä kellot soimaan jos jotain ihan järjetöntä suunnittelee... ;)

Moksalla jännät paikat, iik. :)

Tuitsu kyllä sulla on komea masu! :heart:

Onko kenelläkään kokemusta Emman rintapumpusta? Prismassa sitä eilen kattelin, ja siinä oli kahta mallia, sellainen sormilla pumpattava ja sit sellanen vedettävä millä vois hauista treenata. :D Niin siis sitä ekaa ajattelin. Entä saako kysyä mitä ootte siitä Aventin pumpusta maksaneet? siis siitä käsikäyttöisestä... Tolla Emmalla oli hintaa n. 17e...

Ja vaikuttaa siltä et saadaan sittenkin kätilöt jeesaamaan synnytyksessä. :D Ihan kiva, vaikka en mä sitä oikeestaan ole miettinyt... Enemmän mua jännittää se, et miten sitten esikoinen tulee hoitajan kanssa toimeen täällä... Tai sitten ei huolta jos on mun vanhempien kanssa, mutta anoppi on sellanen hässä et voi elämä. :headwall: Anoppi menee likan mielen mukaan kuin kana narussa, eikä saa sitä ees päiväunia nukkumaan. (Ja hoidossa, kotona ja mun vanhemmilla neiti juoksee ite ruoan jälkeen nukkumaan... :whistle: ) No, eipä tuo varmaan paljon kärsi jos jonkin aikaa on systeemit sekaisin, kun sitten kuitenkin mies tulee pitään järjestystä yllä... :)

Mä täällä oon lueskellu teidän juttuja tosta raskausmyrkytyksestä, ja nyt mulla on paikat alkanut kutittaa... :headwall: :LOL: :D No, tosin se voi johtua siitäkin kun en oo aikoihin ottanu rautaa appelsiini mehun kanssa, ja nyt oon taas ottanut (oon siis allerginen appelsiinille...). Turvottelua on sormissa sen verran etten oo sormuksia viitiny ees koittaa (sais laitettua mut saisko viel pois? ;)) ja nilkoissa toisinaan. Tosin nilkkojen turvotuksen kanssa on ihan selkee yhteys siinä paljonko on kävellyt. :) Toisaalta, jos taas ois jotain merkkejä niin eikös ne silloin käynnistele aikaisemminkin kuin laskettuna aikana? :whistle: No, torstaina lääkärineuvola, niin katotaan sitten mitä meinaa tarviiko ees katella tarkemmin. Mulla taas kolme viikkoa edellisestä neuvolasta, meneeköhän seuraavakin aika sit taas sinne kolmen viikon päähän... :headwall:

Mutta nyt hakemaan lisää kahvia ja sitten kouluhommien pariin. Nekin onneks loppuu ens perjantaina, sillon pitää olla valmista. :D En kuitenkaan malttanut antaa kaikkien vauvatavaroiden laiton olla, vaan silittelin eilen vaatteet ja sellaiset valmiiksi. Seuraava operaatio onkin sitten rattaiden putsaaminen ja kantokassin paikalleen säätäminen... :)

Shamandalie ja Torsti 37+0 :heart:
 
Hui kun mua alkoi kiinnostaa ja jännittää toi Moksan tilanne! Tänne pitäisi nyt saada pikapäivitystä tilanteesta :D ! Jos se on menoo, niin kovasti tsemppiä ja toivottavasti kaikki sujuu hienosti.

Ja Tehy-tilanteelle "jee jeet" =) .

Mun parhaat ystävät ovat myös tuottaneet mulle pettymyksen nyt viimeistään mun raskausaikana. Vaikka kolmekymppisiä ollaan, niin olen omassa vanhassa ystäväpiirissäni ensimmäinen odottaja, eikä muilla perheenperustaminen ole lähelläkään. Vaikka en odota ystäviltäni kiinnostusta vauva-asioihin, olen loukkaantunut siitä, että mut on unohdettu käytännössä kokonaan. Onneksi olen saanut uusia ystäviä, ketkä ovat samassa elämäntilanteessa kanssani ja on ollut ihmisiä, kenen kanssa puhua onnellisesta odotuksestani.

Kävin aamulla kampaajalla, joten nyt olen entistä valmiimpi lähtemään sairaalaan ;) . Tosin huomenna menemme sinne vasta tutustumaan, joten nämä värit ja juurikasvu ehtivät vielä moneen kertaan vaatia ehostusta, jos raskaus menee yliaikaiseksi. Mun maha ei todellakaan ole laskeutunut, vaan noussut korkeammalle kuin koskaan.

tivoli 35+3
 
heips taas.

Riikkuli : Niin teillähän ne synttärit oli kans, eikös ollu sama meininki ku meilläki että oikeesti merkkipäivä on vasta myöhemmin mutta bileet ennakkoon?? Ja sama homma, ihana päivä ja poika viel otti mua ja miestä molempia kaulasta kiinni ja kiitti kun meni eilen sit illalla nukkumaan ku oli niin onnellinen synttäreistään. Ja se tuli niin tunteella ja varmasti aidosti suoraa sydämestä että arvakkaas että kellä nousi vesi silmiin.. :heart:

Mahan kuvatusta otin minäki tänään ja tommonen se on.



Pakko viel lisätä et jestas kuin mä näytän ihan ankalta ku perse on niin pitkällä ku tuo maha vetää selkää notkolle :eek: :kieh:
 
Moikka!

Moksalla taitaa olla jännät paikat :D Toivottavasti pian saadaan lisää vauvauutisia! :heart:

Mulla kans on paha tapa unissani koittaa kääntyä mahalleni. Ekan raskauden aikana ei moista "ongelmaa" ollut, nyt se on ihan joka öinen. Samoin on pohjekrampit liian usein seurana, tarttis vissiin magnesiumia napsia. Keskiviikkona olis lääkärineuvola, odotan sitä aikalailla, tuolla uudessa neuvolassa kun on ultra... =) Jos vaikka paljastuis kumpi masussa köllii ;) Vaan eipä tässä kovin pitkä aika ole itse vauvan näkemiseenkään.

Rintapumppuasiaan minäkin sen verran vielä, että tuo Aventin käsipumppu löytyy meiltäkin ja kyllä se vaan on hyvä! Maksoi 59e silloin parisen vuotta sitten. Juuri tuossa etsin kaikki osat talteen ja ajattelin pestä ja keittää ne valmiiksi, kunhan kerkiän.

Nyt hetki lepoa kun poikakin nukkuu. :wave:


-liplap rv 36+2
 
No se on sitten vimeinen äitiysneuvola takana!! Sitten seuraavaksi lastenneuvolaan -toivottavasti. Kovasti se ensiviikon tiistain leikkaus lähestyy... Niin Saparo 79 perätilassa asukas täälläkin edelleen. Tai neuvolan kätilö ei oikein pystynyt sanomaan miten siellä vinottain oleillaan, mutta pää on ainakin ylhäällä.
Mitenkäs teillä muilla, onko teidän sf-mitta pienentynyt kun maha on laskeutunut? Minulla on pudonnut 3 cm reilussa kahdessa viikossa. Vähän hassulta se tuossa muuten nätissä käppyrässä näyttää.
Kävin äsken ostamassa isännälle loput joululahjat niin ei tarvitse ainakaan niistä sitten stressata, jos ei sitten pystykkään kätsästi muutamaan viikkoon liikkumaan. Toisaalta nyt valikoimat on parhaillaan ja kaupoissa ei ollut tänään oikein ketään....
Oletteko syöneet d-vitamiinia?? Minulle iski hätä kun tajusin, että sitä olisi ehkä pitänyt syödä. Neuvolassa ei asiasta ole kyllä muistutettu.
Toivottavasti tuo lakko nyt ratkeaa... Jos hoitajat saavat 20 % neljässä vuodessa niin sehän on aika heikko esitys... Katainenhan lupasi 2,5 vuodessa aluksi 12,5% (viidessä vuodessa 2*12,5%=25 %). Toivottavasti siis menee näin ja tuosta kiristyksestä ei juuri hyödytty.

Hapikko viikoilla 38+2
 
Hei taas, nyt neuvola takana ja kaikki ok. Painokin vähentynyt -100g kahdessa viikossa, eli yhteensä 13kg tullut koko raskausaikana. Ihan tarpeeksi kyllä siinäkin :ashamed: Paineet oli ok. Sydänäänet kuului hyvin, herra vaan karkas aina anturan tieltä.

Perätilassa oltiin edelleen ja ensi viikon tiistaina klo 8.00 aika äippäpolille käännösyritykseen (tuli lakko tai ei). Nyt rupes mietityttään että meniskö yksin vai pitäiskö miehen ottaa töistä vapaata? Onks jollain kokemusta. Kuulemma makuuttavat ensin käyrillä ja ultraavat.

Rintapumppu asiaan sen verran kommenttia että en ole esikolla semmoista käyttänyt enkä hankkinut enkä aijo nytkään. Äkkiä tuo maidon tulo mulla tasaantu sopivaksi. Katsotaan nyt miten sitten käy, hankitaan jos tarve tulee ;)

Kavereista sen verran että mä olin kaveripiirin eka joka vauvan sai niin kyllä se yhteydenpito väheni huomattavasti omasta ja kavereitten puolesta. Mutta sitten vastaavasti sain paljon uusia äippäkavereita. Nyt ollaan sitten taas enemmänkin yhteyksissä kun ollaan vanhettu ja suurimmalla osalla myös lapsia nyt.

Nyt täytyy mennä syömään välipalaa.... ja varmaan illalla pitää jotain hyvää syödä että ei tuo paino pääsee liikaa laskemaan :)

Saparo ja Tiku Tiikeri 35+3 (nyt päivät oikein)
 
itekki oottelen lopullista tehy-vastausta... :whistle: jospa pääsisivät sopuuns. alkaa vissiin jännitykset löysätä kun vaavit alkanu itte kelläkin laskeutua lähtöasemiin :LOL: :LOL: :LOL: jospa kohta saatas lukea ryminällä uusia jakautuneita :heart: välillä kyllä tuntunu että kun voisi sen synnytyksen kelata ohi... :whistle: mutta nyt kun välillä supistellu ihan napakasti niin oon vaan anuttinu niistä hyökyaalloista :heart: mulla oli jotaki oikeetaki asiaa mutta luin uusimmat viestit niin uonhtu :eek: :ashamed: päikärit otettu.taas eri olo itelläki =)
kavereista ollu nyt täällä paljon puhetta...mulla ollu ensimmäisten lasten kans niin että osa (yksinäiset kaverit)on "jääny" vaan yhteyenpito...eli elämäntilanteet niin erilaiset ettei ole ollu jatkuvaa yhteyen pitua,mutta yx sinkku(esikoisen kummi) on ollut aina mun kaveri vaikka elämäntilanteet erit,mutta osattu ne huomioija puolin ja toisin....mutta ajan myötä on tullu PALJON lapsiperheitä kavereiksi...ja taas kun ite olin "sinkku" niin "en osannu" pitää yhteyttä TOSI HYVÄÄN lapsuuden ystävään kun hänellä taas oli jo perhe-elämä pyörimässä...eli sitten ajanmyötä on aina "löydetty" toisemme uudestaan kun tilanteet muodostunu samoiksi. =) vaikka muullonkin piettiin yhteyttä että kun nähtiin ni juteltiin ja joulukortit aina lähetettiin...
eli ihan normaaleita kaveruus hommeleita teillä kuulostaa olevan!kenellä tuntuu että kaverit kaikki häviää niin varmaan joku äiti-lapsi-ryhmä vois sitte olla mukava josta sais äiti-ystäviä...tai joku harrastus jossa tutustuu toisiin äiteihin...
tilasin netistä poplinon semmosia "kakkapapereita" ja nyt oon alkanu taas kuopuksen kans kestoilla niin tuli vaan mieleen että vois olla ne niille ketkä aikoo vauvojenki kans kestoilla niin käteviä.ei tarvi sontavaippoja pestä kun voi heittää sen paperin siittä vaan roskiin ja nuita pystyy joitaki kertoja pesseen jos siihen onki tullu vaan pissa.ite oon laittanu nyt pojalle joka vaippaan varalta kun ei oo "säännöllinen suoli"....mutta tosiaan sen voi pestä jos pelkkä pissa tullu :D
mut nyt poistun höpinöineni! :whistle:
hulivili+masukki 35+5 :eek: :D :heart:
 
Hui! Kuinka monella jo supistelee ja lähtöä odottelevat!

Vaikka olenkin ihan kypsä tämän mahan kanniskeluun niin saisi vauva vielä hetkisen kasvaa. Mielummin niin, että pääsisi suoraa kotiin, ettei pikkuista tarvitsisi sairaalaan jättää...

Tänään ollut kyllä niin ähkypuhku olo - et huhuhuh! saparo olitkohan se sie? No kuitenkin vauvan asennosta, keiju on on vieläkin poikittain, potkii oikealle kylkiin. peppua punkee navan kohdalta läpi ja pää on vasemmassa kyljessä ja sinne puskee mojovasti :headwall: autsistapautsista! Huomenna neuvola saa nähdä lähettääkö äippäpolille... mä en kyllä anna kääntää etukäteen, mutta haluan käydä siellä, jotta näen keijun ja voi sit puhua vaihtoehdoista, jos keiju ei käänny kuten veljensä 36vkon lopulla...

Kävin ostaa imetysliivit - ei hirveästi ollut valinnan varaa YHDET :LOL: mun kokoa löyty. Kukikkaat joissa vaaleanpunaista :p ei todellakaan mun mieleen, mut pakkohan ne oli ottaa. Vuoden vaihteen jälkeen tulee lisää, menen sitte hakeen toiset MUSTAT! Kun ei riitä noissa H&M.llä ja muissa noi koot meikäläisen tisuille. :eek:

Harmaus, sumu ja ähkypuhkuolo masensi, joten ajattelin piristää itseäni ja olla pullantuoksuinen äiti koulusta palaavalle esikoiselle. Leivoin joulutorttuja ja pullaa - ajattelin tehdä laskiaispullia niistä, ettei vaan pääse neuvolantäti urputtamaan painosta. :kieh:

Kahvin keittoon ( niin saa taas illaks hyvät närästykset...) mut on pakko pullan kans saada kahvia...

Pinkeiju+keiju 35+0

 
Päivää!

Perjantaina oli neuvola. Eipä mitään uutta. Paino oli sama kuin edellis viikolla ja verenpaine mulle hyvä 112/82. Sit sanoin, että sääriä ja jalkapohjia ajoittain raavituttaa, joten kuten arvasinkin, niin laittoi mut käymään labrassa. Maksa-arvoissa ei ollut mitään, mut ne sappijutun tulokset tulee vasta huomenna. Mut ei varmaan mitään ihmeellsistä.

Eilen sain opinnäytetyön tehtyä, huippua! Viel yks tehtävä ja sit ei tarvi vähään aikaan tehdä mitään opiskeluihin liittyvää, paitsi käydä kirjoittaan kypsyysnäyte ja esitteleen oma työ.

Mulla tuossa pesukone pyörittää vauvan vaatteita, mut kun äskenlitoin niitä kuivumaan, niin mulle tuli hiukka hullu olo. Siis tuntui siltä, että onko järkeä pestä ihmisen vaatteita, jota ei ole olemassa siis tässä kosketeltavissa. Jotenkin mulle ei herännyt mitään äidillisiä tunteita, niinkuin Tracylle. Mut toivottavasti tää on ohimenevää ja kuuluu tähän lopun jännittämiseen siitä, että kaikki menee loppuun asti hyvin. Mut ehkä se innostus tulee vielä. Mennään illalla ostaan hoitopöytä ja luulen, että sinne on kiva laittaa kaikkia vauvan juttuja...

Mulla ei oo supistanut yhtään, mut onneksi on viel muitakin, etten oo ihan outolintu siinä suhteessa. Joo ja kaikki sanoo että onpas sulla pieni maha. Luulin, että noi kommentit ei ärsyttäs, mut kyllä ärsytttää. Viime viikolla yks tyttö sanoi äidilleen osoittaen mua, että tollakin on iso maha ja se kuulosti mukavalta. Lasten suusta siis totuus...

Mukavaa iltapäivää kaikille!

Hula ja Lylli 37+3



 
Alkuperäinen kirjoittaja pinkeiju:
saparo olitkohan se sie? No kuitenkin vauvan asennosta, keiju on on vieläkin poikittain, potkii oikealle kylkiin. peppua punkee navan kohdalta läpi ja pää on vasemmassa kyljessä ja sinne puskee mojovasti :headwall: autsistapautsista! Huomenna neuvola saa nähdä lähettääkö äippäpolille... mä en kyllä anna kääntää etukäteen, mutta haluan käydä siellä, jotta näen keijun ja voi sit puhua vaihtoehdoista, jos keiju ei käänny kuten veljensä 36vkon lopulla...

Minäpä minä.... Mä olen koko ajan ollut sitä mieltä että annan kääntää mutta nyt kun asia tuleekin ajankohtaiseksi niin kaikki mietityttää. Miksi sä et anna kääntää? Oletko miettinyt synnytystä, jos ei käänny? Mä olen ja alan kallistuun sektion kannalle mutta toivon niin hartaasti että kääntyis...
 
hui mua jännittää teidän kaikkien 'kassi valmiina'-tilassa olevien puolesta :D oliskohan apa seuraavana laitoksella? Mua ei vieläkään ole kertaakaan supistanut, hengästynyt olen ja väsynyt sitäkin enemmän. tai sitten en vieläkään tajua mikä supistus on.

hapikko multa kysyttiin d-vitamiinista neuvolasta ja otin sitä jo ennen raskauttakin 10 mikrogrammaa päivässä mut ei kai se nyt niin nuukaa ole jos sitä ei ole ottanut.

hulivili-80 sontapapereista :D onko se sama kuin riisipaperi? vai onko niitä papereitakin erilaisia? meinaan kokeilla kestoja ja olen jotain kuullutkin noista papereista mut en tiedä mistä sellaisia hankkii. kiva, jos ei ihan pskja tarvitsisi pistää pesukoneeseen =)

kiitti tuitsu kun mainitsit jätskin, meillä on juuri triple chocolate carte d'or pakastimessa korkkaamattomana. jädekaapille käy matamin tie! ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kiiuska:
meinaan kokeilla kestoja ja olen jotain kuullutkin noista papereista mut en tiedä mistä sellaisia hankkii. kiva, jos ei ihan pskja tarvitsisi pistää pesukoneeseen =)
Käsisuihku kovalla volyymilla on kans hirmu hyvä keksintö kakkavaippojen kanssa! ;)
 
Kiiuska mie luulen, että ko on se maaginen 35 viikkoa täynnä ja vauva sais syntyä, jos haluais, niin loppuu kaikki supistelut yms ko seinään... :LOL: Synnytän tietenki tämän pinon viimisenä! Eikä minua kyllä haittaiskaan, vaikka menis tammikuun puolelle, toisaalta olis kyllä ihana, jo sais pienen jouluksi kotiin. Ja jos syntyis ennen joulua, niin ei tarttis olla "päivystysvalmiudessa" niin kauaa... Ko nyt jo monta viikkoa pitäny ellää niin, että lähtö saattaa tulla minä hetkenä hyvänsä.
 
Neuvolakuulumisia:

rv 37+1
paino +1000g/vko (hui Kauhistus! Kokonaissaldo +21kg :ashamed: )
Rr 85/122
pisu puhdas
sf 34
syke 150-170 (pikkuinen oli hereillä =) ja möyrysi)
liikkeet ++

Sitten oltiin neitin kanssa kaupungilla shoppailemassa... Kävely oli kyllä aika koomista ja samantien kun alkoi kunnolla kävelemään, niin se sama järkyttävä kipu alkoi tuolla alapäässä ja oikeassa nivusessa. Mä oikeasti luulin, että pikkuisen pää tipahtaa ulos... No, neiti oli innoissaan, kun käytiin hesellä (itse tyydyin salaattiin, vaikka mieli teki hampparia ihan sairaasti... :D ), ja sitten ostin neidille vielä muumi dvd:n, niin hän oli aivan innoissaan...

Muahtavaa : Muistit oikein... Meilläkin neidillä oikeasti synttärit vasta just ennen joulua, mut sattuneesta syystä halusin lastenkutsut ajoissa pois alta. =) Kiva, että teilläkin nautittiin juhlista. Kyllä se vaan sen omankin mielen saa niin iloiseksi... :D

Tuitsu: Kuulostipa lupaavalta tuo supistelu. :D Toivotaan parasta ja tsemppiä. kyllä ne siitä voi vielä uudestaan tulla ja voimistua, ihan varmasti...

Tivoli: söpö massu sulla! =)

Täällä siis kaikki ok! Täytyy katsoa, jos jaksaisi lähteä kävelylyllerrykselle... Sanoin just miehelle, ett taidan alkaa kaakeleita kylpyhuoneessa hinkkaamaan, mennä saunaan ja sitten vielä sitä viimeistä ässää... Mutta voi olla, että tässä väsymystilassa jää nyt noi kaikki haaveeksi... :LOL:

Riikkuli 37+1
 
Mä haluun kans alkaa jännäämään koska tarvii lähteä. :D Siis teidän puolesta tietty jo jännäilen, mut omasta puolesta. :saint: No, jos ei ennen perjantaita tarttis niin ois hyvä... :whistle: Me nyt ollaan suunniteltu et 1.12 pidetään sitten pikkujoulut, sinne on siis meidän perheen lisäks tulossa miehen veli perheensä kanssa. ;) Mut siis toivon et nyt kun suunnittelee ja suunnittelee, niin sitten olen jo laitoksella tai sit et ne joudutaan perumaan sen takii et pitää lähteä. :LOL:

Riikkuli: mä kanssa suunnittelin, et ens viikonloppuna sitten siivoilen ja lähden lenkille ja lähentelen isäntää. :saint: :LOL: Vaikka jostain oon lukenut, et ainoa poppakonsti joka oikeesti vois auttaa on se viimeinen vaihtoehto, kun mieheltä kuulemma löytyy jotain samoja ainesosia millä synnytyksiä käynistellään... :whistle: ;) Tiedä sitten auttaako mikään, mut ois sitten kaikki tyytyväisiä. :LOL:

Me lähdetään lastenohjelmien käymään pesemässä auto ja mustetta ostamassa... Sain yhden koulutyön jo siihen malliin et tulostaa vielä pitää. :D Ja sehän on PAKKO saada tulostaa tänään... :saint:

Ja kauhee into ois mennä noita rattaitakin muuntamaan vaunuiksi, mutta ei oikein jaksais laittaa asioita tärkeysjärjestykseen (eli siis ensin kouluhommat ja sit rattaat, joten tulin sit tänne... :saint: )

Ja onneksi nyt toi Tehy- juttu ratkesi... :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Riikkuli:
Täällä siis kaikki ok! Täytyy katsoa, jos jaksaisi lähteä kävelylyllerrykselle... Sanoin just miehelle, ett taidan alkaa kaakeleita kylpyhuoneessa hinkkaamaan, mennä saunaan ja sitten vielä sitä viimeistä ässää... Mutta voi olla, että tässä väsymystilassa jää nyt noi kaikki haaveeksi... :LOL:
Niin piti sitä sanoa, et älä ihan vielä mee laitokselle, tehdään sinne treffit vaikka viikon päähän? :D
 
Kiitos Apa ja Landir tsempeistä =) ! Ne auttoi. Pissa oli puhdas, verenpaine kyllä huiteli edelleen siellä reippaasti 90 paremmalla puolella, mutta koska yläpaine on pysynyt kurissa, raskausmyrkytystä ei enää epäillä :D . Voi sitä riemua. Ja bebe on kuulemma aika alhaalla ja kiinnittynyt :eek: - voipi siis olla, että ihan joulukuulle asti ei mennä... No kunhan jousimies ehtii vaihtua, niin ei hätiä mitiä B) .

Tehykin sai tahtonsa läpi ja huikeat korotukset.

Aventin pumppu maksoi Stockalla tasan 60?.

Moksalle hurjasti tsemppiä, jos olet jo tositoimissa :hug: !!!

Hauskaa, että muut jo toivoo saavansa pikkuisensa pihalle, mutta mä kyllä toivoisin, että pari viikkoa pysyttelis sisällä. Kolme kiloiseksi neuvolan täti häntä tällä hetkellä veikkaili, mutta silti... Joulukuun alussa saisi sitten tulla maailmaan :saint: .

 
Shamandalie: treffit viikonkin päästä sopii mainiosti... :D Minä kun olen ihan varma, että kun kaikki sanoo, että voipi tulla ihan milloin vaan, niin yli menee ja kunnolla! :LOL: Esikoisesta ei ollut merkkiäkään synnytyksestä ja nlatäti oli silloin sitä mieltä, että menee kunnolla yli, mutta tyttöpä päätti tulla maailmaan ennen joulua ja täysin varoittamatta. Supistukset alkoi ja 6 tunnin päästä oltiin jo laitoksella... Mutta treffitarjous otettu kyllä innolla vastaan... =)

Riikkuli 37+1
 
Hui, Moksa on sitten vissiin päässyt tositoimiin =) Ihan tuli kylmät väreet :$ Mulla alko kuopuksen synnytys nuilla lapsivesien hulahteluilla, jostain ylläältä tuli verensekasta vettä, ei siis puhennut allaalta, onneksi ku maha laskeutu vasta ennen ponnistusvaihetta..No kuiteski tuosta hulahtelusta poika syntyi 2,5h päästä =)

Määkin päivitin pötsini tuonne profiiliin kun en sitä saa tuonne aijaa:seen...
Meilläkin ois vielä kuopuksen synttärit tässä ennen joulua juhlittavana. Oikee päivä 18.12 mut taietaan juhlia jo 9.12 jos siis vielä ollaan "kokonaisena" =)
Oliko se Jajepoo joka tuumas kivuliaitten supistusten loppuneen?Sama täällä!Vielä 3vkoa sitten tuli joka päivä että sai jännittää kuin aikasin tää mukula syntyy ja nyt ei oo mitään oireita enää :) Saa nähä ollaanko vielä jouluna täsä tilassa...Muuten ihan sama, kuhan ei tarttis aattona synnyttää nuitten lasten takia. Kaikki valmiina vauvalle ja joululahjatkin ostettu ja paketoitukin(minäkö innokas???!!) ja kortit tehty, postimerkkiä vaille, eli vauva sais sen puolesta tulla. Mutta en usko että mä kovin paljon aikasemmin La:ta ainakaan synnytä.

Maikka 36+1
 

Yhteistyössä