JOULUNODOTTAJAT Marraskuu

Täällä kans raskausmyrkytyksen oireita, paineet oli perjantaiaamuna edelleen noususuunnassa. Normaalisti mulla on 110/70 luokkaa, mut nyt oli 158/93. Sain verenpainelääkkeet (100mg, 1tbl 3 krt päivässä ). Ensperjantaina taas polille ja katotaan mitä tehdään. Lääkäri puheskeli kyllä jonkun verran käynnistämisestä. Kun mulla on ollut paineiden lisäks runsasta turvotusta, kolme viikkoa ollut jo pään sekä silmien särkyä ja myös ton turvotuksen lisäks paino pompannu välillä muutamassa päivässä pari kiloa..

************

Kiitos poika-onnitteluista :)

mmiilia & pienipoika 37+0 (nyt kun kerta ollaan jo sunnuntain puolella) :heart:
 
Huomenta!

Nyt kun sitä saisi nukkua, niin herää jo neljältä ja pyörii sängyssä... Luovutin ja tulin tänne. =)

Sain eilen serkulta 5 isoa muovikassillista vauvan vaatteita 50-80cm, niitä, kun kävi läpi tuli olo, että tahtoo jo masuasukin tähän, jotta vois pukea niitä kaikkia ihania pieniä vaatteita hälle...
Eikä kärsimättömää mieltä auta kaverin kuukauden ikäinen tuhisija...
Hassua miten voi olla vauvakuume 9kk raskaana ollessa! :LOL: :LOL:

Täällä on ainakin sairaalassa lypsyhuone, jossa saa käydä lypsämässä, joten ei tarvitse ottaa omaa pumppua mukaan. Ainakin esikoisen aikaan sitä "lypsyllä" käyntiä suositeltiin, että maito nousisi nopeammin rintoihin - kun vauvan imuteho ei välttämättä ole parhaimmillaan ihan ekoina vuorokausina.

Pinkeiju+keiju 34+6
 
Huomenta!

Suzyco: Tottahan se on, että kaikki tuntuu nykypäivänä aiheuttavan jotain sairautta. Harmittaa vaan niin vietävästi, kun tässä on kyse tuosta pikkukirpustakin, eikä vaan itsestä :( . Mutta huomenna on kontrolli - siihen asti ei muuta voi tehdä kuin odottaa. (Ja surkutella :headwall: )

Kengurumeiningille
tsemppiä myös mun puolesta :hug: ! Toivottavasti kaikki menee kuitenkin hyvin loppuun saakka!

Pippa: Mulla ei edes hoideta :headwall: . Ensiks kaikki on kauhuissaan ja huolissaan ja sitten todetaan vaan, että katsellaan vielä tilannetta :| . No, kai alan ammattilaiset sitten tietää.

Taysista
kotiutetaan 1 vrk:n jälkeen synnyttäjät, jos ja kun irtisanoutumiset toteutuu. Törkeetä!!! Mä en ensisynnyttäjänä aio hievahtaakaan sieltä. Sopii tulla sitten vaikka poliisivoimin hakemaan mua ja kirppua |O . Senkin takia todella toivoisin, et kaikki olis huomenna kunnossa ja kirppu pysyttelis sisällä vielä pari viikkoa, niin työtaistelukin olis varmasti jo historiaa..

Nyt aamupalalle!

Ai niin - voiko olla mahdollista, että mun maha on pienentynyt |O |O |O ?
 
Paljon onnea pienen prinsessan johdosta ulpu23!!!!
Poika on jo melkein 2 kiloinen.harjoittelee kovasti syömään ja pulssinlakut ovat toistaisesksi vähentyneet..toivottavasti ei tulisi takapakkia.pelottaa hirveästi kaikki asiat.silmätulehduksenkin hän sai kiusakseen viikko sitten."isojen poikien"sänkyyn hän pääsi viime viikolla.päivä kerrallaan=)
 
tekstiä oli tullu taas niin etten nimiä muista mistä kukanenki kyseli.... :ashamed: :whistle:
mut näin sitten itse asioilla...rintapumpusta mulla tullu maitoo aina alussa ni kauheena että ostin esikoisen aikaan ainun käsikäyttösen rintapumpun.välillä on sen kans kyllä ollu hartiat ja hermot kovilla kun ei ole niin kauheen käytännöllinen toisin kun just tuosta aventintin oon kuullu että LOISTO kampe!mutta ollu itellä se n.2kk mitä sitä tarvinnu niin ei oo tullu sitte ostetua uutta kun mennny kuiteski tuo aika aina niin äkkiä.oys:ssa on ainaki oma lypsyhuone jossa voi käyä lypsään ettei sinne ainakkaa tarvi ostaa.ja muistaakseen laitoksellaki myyään jos näyttää ettei talosta löy-y ja maitoo tullee.tai äkkiähän se mies käy sen ostaan.että ei varm etukätteen kannata ostaa jos 1.vauva eikä tiiä yhtään miten maitoo tullee...mulla alku lypsyt ollu sitä100ml/tissi :whistle: sanoivat monesti hoitsut et alkaa luovutttaan sitä mutta niin tarkat ne ohjeet niissä ja esikoiselta löyty pöpöjä siittä maitoerästä että en oo sitte jaksanu siihen rumpaan alkaa vaan oon pakastanu ja sitte vaikka isompana antanu vauvalle lisämaitona...puoli vuottahan ne muistaakseen säilyy pakkasessa...
mulla supisteli eilis illan ihan kunnolla mutta tiesin että johtuu kun aamusta käytiin kaupungilla ja päivä meni kotona jalkeilla ja ilta istuessa yhessä parisuhe illassa.. :snotty: mut oli ne loppunu kun "aamulla" (8:lta) heräsin :D
käytiin eilen ostaan pojalle silmälasit.voi etttä se on ollu tohkeissaan niistä.raasu sano heti että äiti mää nään näillä paljo paremmin :heart: ei kai se oo ihmekkään kun toiseen piti lait +3.75 vahvunen linssi kun tottunu "yhdellä silmällä" elään jossa TOSI tarkka näkö.itelle SUURI helpotus kun ei tarvi toista pakottaa laseja pittään kun mielellään laittaa ne päähän =)
joku kirjotti lapsen tarra jutuista...meillä 2 vanhimmalla yökastelua :headwall: 7v ja 6v niin oon niille laittanu kartongista kukat ja aina kun on 10 kuivaa yötä niin oon käyttäny niitä uimassa tai hampalla tms..nyt ostettiin pojille kerrossänky niin luvattiin että aina kun on kuiva yö niin saa nukkua seuraavan yön siellä yläsängyssä :D tepsiny kummasti ;) vaikka isommalle on nyt lääkityski alotettu 2kk sitten että voi seki jo tehota.ens vkolla selviää alotetaanko tuolle eskarilaisellekki....mut nyt meen kattoon mita tuolla puuhaillaan...ja kattoon vieläkö ukkeli koisii :whistle: sanoin sille että jos saisin tälle aamulle nukkua pitempään :headwall: täällä sitä on kukuttu jo 8:lta |O ei ennää ees oikei ossaa nukkua pitkään vaikka kui väsyttäs :/ mut NYT poistun!
mukavat sunnuntait kaikille!
hulivili ja masukki 35+4 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja pulleropallero:
Paljon onnea pienen prinsessan johdosta ulpu23!!!!
Poika on jo melkein 2 kiloinen.harjoittelee kovasti syömään ja pulssinlakut ovat toistaisesksi vähentyneet..toivottavasti ei tulisi takapakkia.pelottaa hirveästi kaikki asiat.silmätulehduksenkin hän sai kiusakseen viikko sitten."isojen poikien"sänkyyn hän pääsi viime viikolla.päivä kerrallaan=)
ihanaa kun kävit "välitietoja" laittaan.jospa pulssi pysys normaalina!pietään kaikki peukkuja että kaikki menee teillä hyvin!JAKSUJA KOVASTI TEILLE! :hug:
 
Heipsis

Olettepa te olleet taas ahkeria kirjoittajia :D.

pulleropallero: Ihana kuulla mukavia uutisia :heart: Paljon voimia teille :hug:

:hug: kaikille raskausmyrkytyksen kanssa taisteleville! Toivotaan, että kaikki menee hyvin loppuun saakka.

Jokohan Asrai on jakautunut?

Nyt lähden tekee lumitöitä ja sitten lenkkeilee :). Kirjoittelen myöhemmin lisää kuulumisia :).

Veeruska ja Heppu Huoleton 37+6
 
Onpas tullut tekstiä parin pvän aikana... Ja Sätsen ilmoittautui - LOISTAVAA! Johan sitä mietittiin että missä sä luuhaat. :LOL:
Kävin pe neuvolassa katsastamassa pikkuisen sydänäänet kun hiukka huolestutti tuo vuoto... No, siitä ei kuulemma tarvii huolestua kun on niin niukkaa joten todennäköisesti samaa kuin aiemmin MUTTA.. kaveri on laskeutunut jo aika alas!! Johan mä olen sitä ihmetellytkin että kuvittelenko vaan vai onko oikeasti alempana kun aiemmin mutta nyt se sitten selvisi että näinhän se on. Olikos se Menninkäinen joka sanoi että esikoisesta syntyi 2 vkon päästä laskeutumisesta ja sydänäänien hidastumisesta?? Apua; mun pikkuisella nimittäin oli nyt pe sydänäänet 130 kun aiemmin koko ajan pyörineet 140-150... JOhtuu kuulemma just tuosta laskeutumisesta mutta että onko tässä tosiaan jo lähtö niin lähellä?? Kaveri on kyllä ihan tosi pieni vielä koska mulla vasta 34+1! Kommentteja tästä jo synnyttäneiltä, kiitos!!
 
Pippa: Mullakaan ei hoideta mitenkään, ravaan vaan neuvolassa kerran viikossa tarkastuksessa ja sitten vien pissanäytteitä sinne myös. Tosi rasittavaa ravata sielä jatkuvasti kun muutenkin on särkyjä ja kaikkee mut ei voi mitään...

Sätseen: Tiedän tunteen...ei sitä haluis riskeerata vauvan hyvinvointia...mutta minkäs teet kun ei muita vaihtoehtoja anneta, kattellaan ja seurataan vaan ja ootetaan millon pahenee tarpeeks. :/

Kiva kuulla hyviäkin uutisia Pulleropallerolta! :) Jaksuja täältäkin. :flower:

Täällä on iskeny masennus...on tässä masentanu jo pidempään, välillä enemmän ja välillä vähemmän. Tuntuu et vähän kaikki masentaa tällähetkellä ja oon jopa katunu sitä että laitettiin tää muksu alulle...Välillä on niin kivaa kun se kohta syntyy mutta sitten tulee taas sellanen olo että en haluiskaan sitä. Sit alkaa jo ottaan mielen päälle kun ei oo pitkään aikaan voinu ostaa itelleen mitään kivaa vaatteita ym...eikä oikeen käydä missään niinkun viihteellä ym...Eikä harrastuksissa. Sitten vaan olla möllötät kotona jokapäivä yksin sitä samaa ja varsinkin sillon kun särkee niin paljon että ei voi senkään takia tehdä mitään. Ei auta se että ajattelee ett ei oo enää kauaa jäljellä. Tuntuu että en välttämättä enään ikinä halua lisää lapsia, on tuntunu siltä jo tosi kauan. Harmittaa vaan kun tiedän että mies haluais viä toisen.Mutta helppohan sen on haluta kun ei sen elämä muutu miksikään odotus aikana,se voi mennä niinkun tykkää ja mä en voi tehdä paljoo mitään. Sitten on vähän syyllinen olo kun en oo oikeestaan missään vaiheessa nauttinu raskaudesta, onhan se nyt välillä tuntunu kivalta ja laittanu hymyileen, mutta suurin osa ajasta on menny vaan omalla painollaan ja tuntunu että jos sen lapsen haluaa niin tää on vaan välttämätön paha tässä välissä mikä pitää vaan kestää. Mä lähen kyllä nyt pois masentamasta teitä ja toivottavasti teillä on onnellisemmat fiilikset kun mulla! täytyy mennä vaikka pitkään suihkuun,jos se vaikka piristäis vähän. :)
 
Perjantaiyönä luulin jo, että nyt tulee lähtö-kuusi tuntia supisteli säännöllisesti. Teki kipeää, mutta ei tosi pahasti. Soitin sitten Tyksiin kätilölle yöllä ja taisi masun asukaskin pelästyä puhelusta niin, ettei halunnutkaan tulla ulos. Hirveää valitusta lakosta (vaikka en kysynyt siitä mitään). Kohdunsuun tilanteeseen kommentoi, että kyllä se on kaikilla auki 36 viikolta lähtien jos kohtua ei ole poltettu. Lopuksi kun vielä kysyin (kun minulla on se sovittu aika sektioita varten perätilan takia) mahdollisesta kiireellisestä leikkauksesta totesi vaan, että vauvan keuhkot ei varmaan ole vielä kypsät haluatko vauvasi keskolaan? Tämäkin ihmetytti sikäli paljon, että silloin oli tasan 38 viikkoa täynnä.
No sain sitten jotenkuten nukuttua ja supistukset loppuivat vähitellen- nyt ei sitten mitään muuta kuin jomotusta ja kipeitä vihlaisuja välillä.
Minä olen ostanut kanssa sen aventin pumpun (sitä on kehuttu monessa paikassa). Maksoi vissiin jotain 60e eli ei paha. Ajattelin ottaa sen synnärillekkin mukaan. On se kivampi ehkä omalla pumpulla lypsää kuin julkisessa meijerissä. Avent vaikutti kätevältä, sillä maidon voi lypsää suoraan tuttipulloon tai valmiisiin pakastusastioihin (joihin saa niihinkin tuttiosan).
Hapikko viikoilla 38 + 1
 
Riikkuli: Juu mä en ehtinyt just kiinnittää huomiota muihin, keskityin siihen et ite pääsee suht vaappumatta eteenpäin ja siinä samalla ettei neiti kirmaa minnekään. :D

Tivoli: kiitos muistutuksesta, toi maidonkerääjä vois olla kans hyvä muistaa hommata. :)

Pulleropallero: toivotaan nyt et alkais kaikki mennä hyvin ja että pääsisitte ressaamasta. Ainakin pieni hienosti kasvaa ja vahvistuu joka päivä. :heart:

Anni: mulla esikoinen laskeutui ihan lähtökuoppiin reilu nelisen viikkoa ennen kuin syntyi, en muista miten sykkeiden kanssa kävi... Nyt elättelen toivoa kun on jo masu tippunut jonkin verran, et tulis sit viimeistään lasketun ajan tienoilla jos ei ennen... ;)

Mutta nyt nukkumaan... Päikkäriaika alkaa olla mullakin. :D Neiti taitaa jo nukkua, niin täytyy käyttää aika hyväks ja kömpiä ukon viereen... :heart:

Shamandalie ja Torsti 36+6 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja pinkeiju:
Hassua miten voi olla vauvakuume 9kk raskaana ollessa! :LOL:
Tuota samaa itsekin ihmetellyt... ja etenkin kun se vauvakuume on sillä tasolla, että mielessään miettii sen pienen vastasyntyneen + sitä, kuinka pian sen pienen synnyttyä olisi mahdollista tulla uudestaan raskaaksi, että sais mahdollisimman pian sen toisenkin muksun. Ilmeisesti en osaa ajatella enää yhtä asiaa kerrallaan :LOL: No, jos tää "vauvakuume" tästä laantuisi, kun pieni syntyy.

Rintapumpuista: itse sain kaverilta vanhan käsikäyttösen pumpun, jota oli ite tarvinnut tasan sen kerran. Mulla kun nyt jo vuotaa maitoa sillä lailla, etten usko maidontuotannossa ilmenevän mitään ongelmaa (vaikka, kukapa tietää etukäteen?!) ja kun täältä lähimpään markettiin kuitenkin on se 60km, niin paras olla lähes kaikki mahollinen ja mahoton valmiina. Mieluummin teen ylimääräsiä hankintoja, kuin harmittelen sen ja sen asian uupumista...
Varmasti toimisin näitten hankintojen suhteen eri tavoin, jos asuttais kaupungissa. Vaikka, onhan ne lapset ja äidit joskus ennenvanhaankin pärjänneet..
 
Hapikko: Kaameeta, mitä kohtelua ja pelottelua saitkaan siltä Tyksin kätilöltä puhelimitse! Vaikka ois mikä lakkouhka tai irtisanoutumisrumba päällä, niin ei tollai sanota oikeesti. Jos ne oliski ollu niitä suppareita ja ois tullu lähtö, niin ois se kyllä kokemuksena ollu hirviä...
Etenkin kun tiedetään, että läheskään kaikissa sairaaloissa ei resurssit säily niin, että voitaisiin keskoset hoitaa kunnolla... tai hätäsekstiot. Alkaa kyllä pikkuhiljaa sapettaa toi Tehy-hässäkkä, vaikka toisaalta olenkin mielessäni sairaanhoitajien puolella.
 
Huomenta päivää :)

Tai on tässä jo oltu useampi tunti jo hereillä, ja aamuun on mahtunut siivoilua ja samalla itkua ja hammasten kiristelyä :/ Välillä oikeen ihmettelen itsekkin näitä mielialan muutoksia?! Alan vaan oleen niiiiin kypsä tähän olotilaan... Päivä päivältä sitä tuntee itsensä vaan isommaks ja isommaks lehmäksi, kuten Suzyco sanoi, olis tosiaan kiva jo ostaa itselle jotain kivaa ja sopivaa. Alkaa kyllästyttään kun kaikki vaatteet ja kengät on mukavia, ei hierrä ei kierrä... No, kyllähän tämä odotus on jo voiton puolella, ja onneks suurimman osan ajasta olen ihan sinut olotilani kanssa :) Eilen oltiin tuttava pariskunnan ristiäisissä ja sain niistä pikku-suolasista ja -makeista aikaiseksi niin kauhean närästyksen ja etovan olon, että eilinen ilta menikin pimeässä huoneessa maatessa ja wc-pönttöä halaillessa :( Onneks tänään on jo paljon parempi olo, en kylläkään pysty edes ajatteleen täytekakkua, pasteijoita tms.

Suzyco: tuli aavistuksen yllätyksenä toi sun synkistely, tiedän kyllä miltä tuntuu kun masentaa ja kun on tosi yksin sen kanssa! Mutta sä oot vaikuttanut mielestäni ihan reipaalta ja "täysipäiseltä" odottajalta :) Onko sulla ketään ystävää/tuttavaa joka olis samassa tilassa eli odottaa vauvaa tai jolla on jo omia lapsia?! Vertaistuki on kai parasta mikä auttaa, niin ja tietty kun saat sen oman nyytin syliin niin johan unohtuu pohdinnat siitä haluatko ylipäänsä koko lasta :) No, mutta onneks nyt juttelet mieltä painavista asioista edes tänne etkä haudo niitä sisälläs! Jaksamisia ja iso :hug:

Pulleropallerolle myös jaksamisia ja toivottavasti pojan kanssa ei tule enää takapakkia vaan matka on ainoastaan ylöspäin :hug:

Jeps, tää lähtis nyt kaupungille ettei kaadu seinät päälle :wave:

Nora ja Vilma 35+6
 
Taysista kotiutetaan 1 vrk:n jälkeen synnyttäjät, jos ja kun irtisanoutumiset toteutuu. Törkeetä!!! Mä en ensisynnyttäjänä aio hievahtaakaan sieltä. Sopii tulla sitten vaikka poliisivoimin hakemaan mua ja kirppua . Senkin takia todella toivoisin, et kaikki olis huomenna kunnossa ja kirppu pysyttelis sisällä vielä pari viikkoa, niin työtaistelukin olis varmasti jo historiaa..
samat sanat Sätsen!!! mä en kans tosiaankaan lähde sairaalasta mihinkään ennekuin kaikki alkaa sujua hyvin ja tiedän varmasti et pärjään pojan kanssa kotona.
:kieh:
suzuco ja sätseen
niin ja niistä proteiineista, pyydä neuvolasta niitä tikkuja kotiin niin voit seurailla jos ne on kohollaan. Tayssiin on tosin turha ottaa yhteyttä missään asiassa mulla paineet ollu 160/106 (proteiinit +1)niin käskivät ottaa panadolia ja yhteyttä neuvolaan seuraavana päivänä. neuvolasta eivät sit taas voi muuta kun laittaa lähetteen tayssiin...
:headwall: :headwall:
olen ihan varma et jos ei olis tota työtaistelua niin mut olis otettu noilla paineilla heti sisään tarkkailuun ja mahd. käynnistys.

pulleropallerolle :flower:

pmmj ja pöppylä 36+6
 
Täällä ollaan yhtenä kappaleena vielä, Veeruska-81 tais mietiskellä, joko ollaan jakauduttu. Ei olla :ashamed: No, mä todella olen asennoitunut siihen, että voi mennä vaikka siihen käynnistykseenkin. Ja sittenhän mä kuulunkin jo aidosti joulukuisten pinoon :xmas: Tietenkin toivoisin kovasti, että vauva syntyis jo, alkaa olla itsellä tositosi tukala olo. Maha tuntuu laskeutuneen, mutta mitään semmosta "kuulaa jalkovälissä" en tunne, niinkuin monet kuvailevat sitä tunnetta, kun vauvan pää on kiinnittynyt. Mahtaneeko kiinnittyä ollenkaan? Onkohan mun lantio sittenkään tarpeeksi tilava tälle vauvalle? Entä jos sillä onkin liian iso pää, jotain vialla?

Hitto, en näköjään pääse vieläkään irti näistä kaikista kauhukuvista...

Ihanaa, kun Sätseenikin on taas linjoilla! Hänelle, kuin myös kaikille muille, jotka raskausmrykytyksessä, tai sen pelossa ovat, oikein tositosi paljon tsemppiä! Toivottavasti kaikki menee teillä hyvin! Mulla on verenpaine ollut aivan hivenen normaalia korkeampi, tavallisesti luokkaa 100-110/50-60, nyt viime aikoina 120-125/70-80, mutta en kanna siitä suurta huolta. Aivan lievää nilkkaturvotusta on, mutta sekin lie ihan sitä normaalimpaa. Protskua ei pississä ole ollut lain.

Mulle tuli muuten kamala paniikki noista talvivaatteista. Kun miehen porukathan osti sellaisen kivan Travallen lämpöpussin, kokoa 62/68 ja sen PITI muka sopia turvakaukalon kanssa käytettäväksi (tavallaan eräänsortin lämpöpussina), mutta eihän siinä olekaan kuin yksi onneton aukko alhaalla, joten kaukalon turvavyövaljaita ei saa sen kautta ujutettua. No, käytiin myös katsomassa lämpöpusseja (onneton valikoima oli Babystylessä täällä Kuopiossa, eikä minkäänlaista palvelua |O ) ja tajuttiin, että ei sitten minkäänlainen lämpöpussi sovi, koska ne turvakaukalon vyöt ovat sen sorttiset, ettei niitä saa availtua irralleen kuin keskeltä (hankala selittää, mutta turvakaukalona meillä siis Britax Römer Babysafe+). No, tänään sitten lähdettiin miehen kanssa kaupoille ja mukaan tarttui kokoa 56 cm oleva hyvin edullinen toppapuku ja lisäksi yksi Travallen toppapuku kokoa 62 cm. Jääkööt sitten pieniksi miten aikaisin tahansa, niin onpahan lämmintä vauvalle sitten. Jahka vauva sitten syntyy, ajattelin ostaa myös kevyttoppapukuja joitakin, joita voi sitten pidemmillä automatkoilla pitää, koska vauva tuskin kestää toppapuvussa pitkiä aikoja matkustaa, kun ei aikuinenkaan. ;) Ostin vielä Reiman sellaisen fleece-haalarin kokoa 62 cm, niin on sitten lämmin välivaatekin. Huomaa muuten, että enpä minä paljon ole järkeä käyttänyt noissa vauvanvaate-ostoksissa, kaikenlaista nättiä yms. on tullut hankittua, mutta käytännöllisyys? No, senhän näkee sitten, kun vauva syntyy ja mihin hänen pukemisessaan sitten mieltyy.

Rintapumpuista on ollut puhetta. Minä ostin sen Aventin, jota on kehuttu, siis ihan käsikäyttöisen. Toivottavasti on hyvä, jos tulee käyttöä!

Huoh, vajaa viikko laskettuun aikaan...

- Asrai ja Tiitiäinen rv39+2 -
 
Sunnuntai ehtoota!

Se tais sit olla mun vuoro kaatua. |O Ei ne turhaan mainosta että kotipiha on vaarallisinta aluetta lapsille.. Ja näköjään aikuisillekki! Mut taitaa se jotenki olla tuolla vaiston varassa että sitä masua suojelee. En tosiaan osaa sanoa miten tää kaikki tapahtui mutta tyyli oli silleen niinku mäkihypyssä telemark alastulo vaikka jalat lähti totaalisesti alta. :x
Ei varmaan mitään vaarallista tapahtunut.. Vähän niinku olis lihas revähtäny tuolta ihan nivusista.. :headwall:

Mulla noita suppareita tulee edelleen tasaisesti mutta nyt eivät pahemmin kipeitä oo. Paitsi yöllä!! |O Ja näköjään mulla se nyt on alkanu tuntua selässä ihan tosissaan. Mutta olen ihan varma että kun olen nyt päässyt "turvallisille viikoille" niin olen kokonaisena vielä tammikuussakin. :whistle:

Rintapumpusta ootte porisseet. Minä ostin sen esikoisen aikaan vasta kotiuduttua. En edes älynnyt että olisi pitänyt varautua sellaiseen. Mut miehän olínki sit ku osuuskaupan meijeri esikon aikaan että oli kätevä olla olemassa. Vaikka oli ihan karvalakkimalli. Sain heti synnytksestä viikon päästä rintatulehduksen kun maitoa tuli niiin paljon enkä kerinnyt lypsää sitä niin paljoa kuin olisi pitänyt. Ja jos tulehdus pääsee tulee niin silloin mammat tiiätte mitä on tissikipu!!!! |O Minä lypsin käsin ja märisin lämpimässä suihkussa.. Sillä pumpulla kun ei siinä vaiheessa saanut enää ulos maitoa kun tissit on niin täynnä.
No lipesipä taas vähän raiteeltaan toi pumppu keskustelu. Mutta siis kun ei tiedä miten maitoa alkaa tulee niin minä en ainakaan osannut varautua etukäteen pumpulla.

Niin ja tsempit teille ketkä mietiskelette sitä raskausmyrkytystä!! :hug: Ja tietenki kenellä masentaa!! Tiedän sen tunteen. Ite yritän kovasti taistella sitä vastaan.
 
Pmmj: Täytyykin keskiviikkona kun on neuvola niin pyytää niitä tikkuja...kumma kun sellasista ei oo ees neuvolatäti maininnu, on vaan juoksuttanu edestakasin sielä.

Nora79: Kiitos kivoista sanoista :) Se tässä ehkä onkin pahinta kun kellään meidän kavereista ei oo lapsia...yks pari yrittää kovasti kyllä mutta eivät oo onnistuneet. Miehelle oon kyllä puhunu ja itkenykkin jos on tullu sellanen olo ettei kestä enää, mutta ei sekään tietysti täysin sitä olotilaa ymmärrä kun ei oo jostain kumman syystä ite ikinä ollu raskaana! heh.. :LOL: Mä siis kyllä ehdottomasti haluan tän lapsen mutta jotenkin vaan tuntuu etten kestä enää tätä odotus tilaa ja sentakia sitten tulee ne ajatukset että en haluis koko lastakaan.Ja sitten pelottaa myös se miten kaikki muut läheiset suhtautuu meidän tapaan olla ja kasvattaa lapsi ja siihen että jos en imetäkkään...(pelottaa myös miehen suhtautuminen, on kyllä sanonut että se on mun päätettävissä ja noin mutta jotenkin mulla on sellanen tunne että se haluis mun imettävän...Se ajatus vaan ahdistaa ihan hirveesti ja tuntuu tosi pahalta.En tiedä miksi.Ja sitten kun sitä tuputetaan viä joka paikassa ihan kauheesti,niin ahdistaa viä enemmän). Vaikka ei pidä ottaa toisten mielipiteistä nokkiinsa, niin silti pelottaa että jos sanotaan tosi pahasti ja mua pidetään huonona äitinä sentakia että en imetä tai en kokoaikaa ole sidottuna lapseen, vaan saatan käydä yksin lenkillä ja jossain harrastuksessa ja vauva on isänsä kanssa.
Meillä tätä vauvan yritystä tosiaan kesti yli vuosi ja siihen aikaan mahtu kaks perättäistä keskenmenoo, jotka oli mulle tosi vaikeita ja sitten kun päätettiin että lopetetaan yritys ja mä hain pillerit ja suunnittelin kouluun menoo ym...ja lapsi ei kuulunu suunnitelmiin lähimpään 2-3vuoteen niin sitten se ilmottikin tulostaan...Siinä sitten mietittiin että mitäs me nyt sitten tehdään ja monesti olin jo tekemässä aborttia mutta eihän me siihen sitten pystytty :heart: Sitten viä selvis siä rakenneultrassa se kysta homma (aluks ei tiedetty että on kysta) vaan epäiltiin jotain muuta ja sitten taas mietittiin että keskeytetäänkö vaiko ei...,onneks sitten selvis että se on vaaraton kysta ja raskaus voi jatkua turvallisesti. Tässä on niin monesti joutunu miettiin että mitä tekee,jatkaako raskautta vai ei, niin jotenkin se on nyt alkanu sitten painaan mieltä välillä. Ja sit tosiaan se kun on niin tottunu meneen ja liikkuun ja nyt kun se on niin rajotettua niin tuntuu että pää hajoo. Kaveritkin on kummasti hävinny jonnekkin nyt kun en voi bilettää tai lähtee kaupungille koskatahansa jos sattuukin oleen särky päivä. Kaks kaveria on suhteellisen hyvin pyytäny välillä kahville tai tullu kylään ja siitä olen tosi ilonen mutta ykskin jonka kanssa kuvittelin että oltais vähän niinkun parhaita kavereita kun käytiin paljon lenkillä,kaupungilla,bilettämässä ym... niin hänestä ei oo kuulunu koko raskausaikana mitään kun vaan pari kertaa! Vaikka lähetän viestiä niin siihen ei vastata,eikä aina puheluihinkaan, eikä soiteta takas. Sitten jos on sattunu vastaan niin ihan pari kertaa vaan on lähteny mun kanssa jonnekkin,muuten aina ollu jotain. Samanlaista ei ollu sillon kun en odottanu. No tiedänpähän ainakin ketkä on oikeesti kavereita ja ketkä ei...
Täytyy toivoo että fiilikset paranee sitten kun saa taas oman vartalonsa takas ja elään vähän normaalimpaa elämää. :) Ajattelin että alottasin vauvan kanssa sitten jonkun babybrasilin tms tanssi harrastuksen,se varmasti kanssa piristää! Mäkun rakastan yli kaiken tanssimista ja varsinkin latinorytmejä... ;)

Tulipas purkaus... :ashamed:
 
Kiitos tsempeistä Asrai :hug: !
Tänään on taas parempi mieli =) . Sormukset mahtui sormeen ja kaupungillakin pyörin yli 3 tuntia, eli ei kai tässä nyt kauhean vakavasti sairas voi olla.
Yritin löytää vauvalle toppahaalaria ja suuntasin Sokokselle, kun täällä oli asiakasomistajapäivät, mutta sieltä oli varmaan viety tarkoituksella kaikki Reiman yms. vastasyntyneiden toppahaalarit jonnekin piiloon, ettei tartte myydä -15% alennuksella :headwall: .
Aventin pumpun kuitenkin ostin ja muutama joululahjakin tarttui onneks mukaan. Ja kun aina puhutaan vaan vauvan kotiutumisvaatteista, niin minäpä päätin ostaa itselleni kotiutumisvaatteet :D . Täytyyhän sitä mammankin yrittää olla hehkeä, kun esikoisen kanssa sairaalasta kotiutuu ;) .
Pmmj:lle myös jaksamista tosi korkeiden paineiden kanssa. Olipas paskaa palvelua siellä TAYS:ssa... Panadoliko se nyt sit paineisiin auttaa :headwall: :headwall: :headwall: !
Ja Suzycolle myös tsemppiä :hug: ! Kyllä ne ajatukset sitten taas muuttuu, kun saat sen pienen käärön syliin :heart: .

Vauva pyrkii nyt taas tosta vatsakalvojen läpi ulos, joten täytyy hetkeks mennä pitkäkseen... Palataan :wave: !
 
Jahas. Alkaa paniikki iskeä... :eek:
Serkkulikka, jolla oli laskettu aika tasan kaks viikkoo ennen mua (eli 14.12) synnytti sitten tänään 2500grammasen tyttölapsen. Reilua kolmea viikkoa etuajassa siis.
Ovat nyt vastasyntyneitten teholla ja tsekkailevat, miten ne keuhkot tuolla pienellä on kehittyny vai onko...
Pelottavaa, kun yks jos toinen joulukuulainen on jo synnyttänyt. Ettei vaan munkin tartteis etuajassa lähteä serkkuni vastasyntyneelle pikkuserkkua tekemään...
 
Heissan!

Viime yönä nukuin huonosti kun supisteli ihan kunnolla. Edellisyönä taas nukuin kuin tukki. Eipä tässä tiedä yhtään minä yönä lähtö tulee. Ei oikein uskalla kovin pitkälle enää kävelemään lähteä muksujen kanssa ettei vedet lorahda jossain tuolla kylillä. Mieskin vähän jännittää, että milloin soitan hänelle töihin, että nyt tuli lähtö. Onneksi meillä on kaksi hyvää hoitopaikkaa tiedossa lapsille. Toisaalta sairaalaan on täältä tunnin matka ja miehellä vielä toinen tunti töistä kotiin. Mutta ainahan voi ambulanssin soittaa, jos tuntuu, että tulee liian kiire. Mulla on masu ollut laskeutuneena viikon verran, joten viikon sisään tämä varmaan syntyy. On se kyllä aina yhtä jännää, vaikka kyseessä onkin jo kolmas.

Anni76 taisi kysellä tuota vauvan laskeutumista. Mulla kakkonen laskeutui jo 1,5 kk ennen laskettua. Hänen arveltiinkin syntyvän reilusti etuajassa, mutta syntyi vasta melkein rv 39! Eli ei se aina ole tuo tavallisin pari viikkoa laskeutumisesta. Luulen, että mun kohdalla toi pari vk tällä kertaa pätee. Mulla on jo sen verran näitä ennakoivia oireita: viiltelee häpyluun alueella, yöllä supistele välillä ihan kunnolla ja tosiaan tää mahan muoto on ihan kuin tipahtamaisillaan oleva omena tms.

Uusi jännityksen aihehan tässä on tietysti noi irtisanoutumiset. Tää muksu voi ihan suurella todennäköisyydellä syntyä vaikka just silloin kun ne hoitajat marssii ulos. Kyllä se pikkasen pelottaa...

Polka + pikkuinen rv38 tasan

 
Tsemppiä kaikille supistelujen ja muiden vaivojen kanssa kamppaileville :hug:

Täällä tänään ollu siivouspäivä, ja vaikka mies hoiti imuroimisen ja muut raskaat hommat, niin jotenki sain pölyjen pyhkimisestä ja wc:iden pesusta kauheen raskasta.. Nyt sit selkä ja iskias pakarassa vaivaa niin kivasti etten juuri kävellä pysty :headwall: Järjestettiin makkaris järjestystä ja koottiin pinnasänky ja petasin sen myös heti :heart: Nyt pikku tonttu-tuhisija puuttuu enää sieltä.

Tässä olis tältä päivältä masukuva eli rv 37+0 http://www.aijaa.com/v.php?i=1243179.jpg

Verenpaineista vielä.. kun mulla on nyt se lääkitys siihen, niin aina kun otan tabletin, niin siitä hetken päästä tulee outo olo; päänahkassa tuntuu siltä kuin karvat nousis pystyyn ja tulee muutenki jotenki viluinen olo.. Hassua. Onko täällä muilla kokemusta verenpainelääkkeistä? Onko ne tehonneet? Mä käyn huomenna mittauttaas neuvolas, et onko yhtää laskenu. Sit keskiviikkona on ihan normi neuvola-aika ja perjantaina taas äippäpolille..

 
Hei!

mmiilia: Sullakin taitaa massu olla jo laskeutunut, ainakin näyttää hyvin paljon samanlaiselta kuin oma maha. Verenpainelääkkeistä ei ole omakohtaista kokemusta paitsi että mummullani oli aluksi niistä juuri tuollaisia oireita kuin kuvailit. Lääkkeet vaihdettiin myöhemmin toiseen merkkiin, joista ei ole tullut mitään oireita. Sulla onneksi niin lyhyt aika synnytykseen, ettei varmaan ehditä merkkiä vaihtaakaan.

Ainiin, sitähän mulla oli vielä asiaa (jonka varmaan suurin osa jo tietääkin), että suurella todennäköisyydellä tulevana yönä/aamulla Tehyläiset hyväksyy palkkasopimuksensa. En tiedä yhtään millainen se on, mutta pääasia, että ovat töissä kun me synnytetään!

Polka + pikkuinen rv 38 tasan (edelleen)
 
suzyco :hug: ,mä jotenkin ymmärrän ton että kun ei lähipiirissä ole niitä vauvoja eikä vauvoituvia,niin helpommin iskee se harmitus ettei pääse menoon mukaan....että ympäristö vaikuttaa ihan kauheasti sun omaankin oloos siitä mitä pitäis olla.toi imetyskin on varmasti tosi rankka asia,kun sitä tullaan sulle ihan varmasti kauheesti tuputtaa ja syyllistää kun et imetä,että sä tarttisit ainakin sun miehes täyden tuen että voit tehdä niinkuin itse näet parhaaks ja jaksat pitää puoles.mutta kunhan itselles jaksat muistuttaa että mä nyt lähden esim harrastuksiini perheen hyvinvoinnin takia,ja sitä kautta oon hyvä äiti,ne jotka ei sun tilannetta ja voimia ja tunteita tiedä,saavat pitää mielipiteensä omassa arvossaan.

pulleropalleron pikkuiselle kovin voimia että jatkuu hyvään suuntaan!


ja sitten omaanapaa,tänään kuulin ekan kerran että mun mahahan on ihan selvästi laskeutunu,ihan tipahtanu alas.lähikaupan tuttu myyjä totesi. ihan innostuin siitä kommentista! kyllä mä oon jo vähän ounastellu että kun neuvolassa sanoi että ois jo kiinnittynyt niin onhan se sitten jo alaskin olla pakko mennyt,mutta en omalla silmällä nähny sellasta muutosta.
ennekuin tänään! suihkuun mennessä taas katsahdin peilistä mahaa niin nyt näin itsekkin että tosiaan maha näyttää ihan roikkuvalta! eli on viime päivinä tapahtunut edistystä....jesjes,tää on aika malttamaton mamma.
onkos tuo sitten joku yleinen tieto että yleensä menee pari viikkoa laskeutumisesta??

ja asrai,mulla oli vaan pari kolme päivää toi kuula jalkojen välissä-tunne,luulen että silloin vauva kiinnittyi,ja nyt se on hellittänyt.oonki pöhköilly et jos se sittenki taas nous kuopistaan kun kipukin loppu,mutta ehkä todennäkösempää on että paikat muotoutunu jo sille kuupalle...

mikäs on toi tehy-tilanne tällä hetkellä,eikös sen huomenna pitäny alkaa,onkos uusia uutisia sieltä suunnalta?

mulla on tosian sellanen tunne ettei mun synnytys oo enää kovin kaukana,mutta se voi olla vaan toiveajattelua.....kipeitä supistuksiakaan ei oo tullu enää,viime yönkin nukuin ihmeen hyvin.....mullekkin kelpais toi tyyntä myrskyn edellä!

menninkäinen 37+3 (apuva,nythän on jo viikko 38!!miten se aika on juossu!)
 

Yhteistyössä