Täällä ollaan yhtenä kappaleena vielä,
Veeruska-81 tais mietiskellä, joko ollaan jakauduttu. Ei olla :ashamed: No, mä todella olen asennoitunut siihen, että voi mennä vaikka siihen käynnistykseenkin. Ja sittenhän mä kuulunkin jo aidosti joulukuisten pinoon :xmas: Tietenkin toivoisin kovasti, että vauva syntyis jo, alkaa olla itsellä tositosi tukala olo. Maha tuntuu laskeutuneen, mutta mitään semmosta "kuulaa jalkovälissä" en tunne, niinkuin monet kuvailevat sitä tunnetta, kun vauvan pää on kiinnittynyt. Mahtaneeko kiinnittyä ollenkaan? Onkohan mun lantio sittenkään tarpeeksi tilava tälle vauvalle? Entä jos sillä onkin liian iso pää, jotain vialla?
Hitto, en näköjään pääse vieläkään irti näistä kaikista kauhukuvista...
Ihanaa, kun
Sätseenikin on taas linjoilla! Hänelle, kuin myös kaikille muille, jotka raskausmrykytyksessä, tai sen pelossa ovat, oikein tositosi paljon tsemppiä! Toivottavasti kaikki menee teillä hyvin! Mulla on verenpaine ollut aivan hivenen normaalia korkeampi, tavallisesti luokkaa 100-110/50-60, nyt viime aikoina 120-125/70-80, mutta en kanna siitä suurta huolta. Aivan lievää nilkkaturvotusta on, mutta sekin lie ihan sitä normaalimpaa. Protskua ei pississä ole ollut lain.
Mulle tuli muuten kamala paniikki noista talvivaatteista. Kun miehen porukathan osti sellaisen kivan Travallen lämpöpussin, kokoa 62/68 ja sen PITI muka sopia turvakaukalon kanssa käytettäväksi (tavallaan eräänsortin lämpöpussina), mutta eihän siinä olekaan kuin yksi onneton aukko alhaalla, joten kaukalon turvavyövaljaita ei saa sen kautta ujutettua. No, käytiin myös katsomassa lämpöpusseja (onneton valikoima oli Babystylessä täällä Kuopiossa, eikä minkäänlaista palvelua |O ) ja tajuttiin, että ei sitten minkäänlainen lämpöpussi sovi, koska ne turvakaukalon vyöt ovat sen sorttiset, ettei niitä saa availtua irralleen kuin keskeltä (hankala selittää, mutta turvakaukalona meillä siis Britax Römer Babysafe+). No, tänään sitten lähdettiin miehen kanssa kaupoille ja mukaan tarttui kokoa 56 cm oleva hyvin edullinen toppapuku ja lisäksi yksi Travallen toppapuku kokoa 62 cm. Jääkööt sitten pieniksi miten aikaisin tahansa, niin onpahan lämmintä vauvalle sitten. Jahka vauva sitten syntyy, ajattelin ostaa myös kevyttoppapukuja joitakin, joita voi sitten pidemmillä automatkoilla pitää, koska vauva tuskin kestää toppapuvussa pitkiä aikoja matkustaa, kun ei aikuinenkaan.
Ostin vielä Reiman sellaisen fleece-haalarin kokoa 62 cm, niin on sitten lämmin välivaatekin. Huomaa muuten, että enpä minä paljon ole järkeä käyttänyt noissa vauvanvaate-ostoksissa, kaikenlaista nättiä yms. on tullut hankittua, mutta käytännöllisyys? No, senhän näkee sitten, kun vauva syntyy ja mihin hänen pukemisessaan sitten mieltyy.
Rintapumpuista on ollut puhetta. Minä ostin sen Aventin, jota on kehuttu, siis ihan käsikäyttöisen. Toivottavasti on hyvä, jos tulee käyttöä!
Huoh, vajaa viikko laskettuun aikaan...
- Asrai ja Tiitiäinen rv39+2 -