**Joulun odottajat** Huhtikuu

Iltaa!

En olekaan hetkeen kirjotellut, mutta lukenut sitäkin ahkerammin :D Valtavasti tekstiä ootte saaneet aikaan!!! Uusille tervetuloa minunkin puolestani =)

Ikäeroista oli puhe, meillä tulee 1v10kk. Mietityttää myös, pitäisikö hankkia tuplarattaat vai miten sitä asian ratkasis. No, ei ole kiire vielä, mutta ajatukset heräilee hissukseen :whistle: Jotenkin en ole päässyt sisälle tähän odotukseen vielä, esikoinen vie kaiken ajan ja puhdin, ihan hirvittää kuinka sitä jaksaa kahden kanssa!! Vaan itsehän tähän olen ryhtynyt...

Mä napsin Multitabsin raskausvitamiineja, niin tein viimeksikin. Tuntuu kyllä auttavan väsymykseen. Eka neuvola mulla on vasta parin viikon päästä, sitten vissiin pääsee varaileen aikaa np-ultraan. Tuli mieleen kyllä, että voisko sen varata jo ennen neuvolaa, kun aiemmin ainakin se on pitänyt itse soittaa.

Viikonlopun aikana on sitten alkanut hiukan oireitakin ilmenemään. Eilen oksetti huolella, mitään ei vaan tullut ulos (onneks!) Alavatsaa repii yskiessä ja tänä aamuna peilissä näkyi muhkea patti leuassa \|O
Makeaa minäkään en pysty syömään, ainakaan paljon, tulee ällö olo. Ennen oon kyllä pystynyt veteleen suklaalevyn poikineen :p Ruisleipä on suurin herkku ja jogurttia menis kans. Hajuaisti on huikea, tukkoisesta nenästä huolimatta.

Taidanpa painella pehkuihin, juniori herättää kuitenkin jo ennen kukonlaulua, öitä!

liplap ja tontuntekele rv 7+1

täällä uusi listalainen, ikää 33v ja la näillä näkymin 26.12.
Ensimmäinen lapsi, kyllä on paljon kysymyksiä! Helsingissä asun, synnytyssairaalasta ei tietoakaan, selvinnee stten neuvolassa kun sinne asti pääsee (vielä 3 vkoa).

En totisesti jaksanut lukea koko ketjua, mutta tuohon "pakko kertoa parille ihmiselle kun ei juo alkoholia", oma kokemus:
Eilen oli tuparit ja vähän jännitin etukäteen miten sitä jaksaa kun muut örveltää. Ihan hienostihan se meni, mukavaa oli n. klo 3-4 asti. Sitten tuli jo valvomiskuvotus. Mutta tosiaan on hankalaa kun olisi juuri nyt lähiaikoina kaikennäköisiä menoja, ja tulikin tällainen toivottu este juopottelulle. Viime viikollakin oli yksi tilaisuus ja sekä siellä että eilen join mukadrinksuja eli mehuja ja limua. rasittavaa vaan kun molemmilla kerroilla on parikin ihmistä sitten ihan kysynyt että mitäs juot, siinä sitten valehtelemaan että kossutuoremehua. Hölmön tuntuista! Voisihan sitä toisaalta vain sanoa että eikun en nyt vain juo, mutta ainakin lähipiiriläiset tietää etten silloin harvoin kuin johonkin ehtii ja jaksaa lähteä, ole mikään absolutisti. Ihmettilisivät sitten ja tietty se seuraava kysymys on oletko raskaana.
Yhdelle kaverille kerroin, joka eilenkin täällä oli, koska epäilin hänen huomaavan kyllä mitä juon. Ja toiselle kaverille ihan sen takia etä oltiin puhuttu vauvatoiveista ja hänellä on pari lasta, joten tuntuu sellaiselta tukipylväältä jolta voi kysellä tyhmiä!

Näköjään täällä netissäkin saa paljon tietoa ja kokemuksia, mukavata. Ja kiva nähdä että on muitakin höperöjä jotka jo intoilevat asiasta vaikka viikot ihan alussa; epäreilua että pitää olla pessimisti ja palata välillä ajatukseen "jos nyt kaikki menee hyvin". Paitsi että maltoin ajatella noin tasan viikon, nyt olen jo avoimemmin miehellekin höpötellyt asioista siihen malliin että vauva toden teolla on tulossa ja olen NIIN maan raskaana!
Ehkä niitä kysymyksiä myöhemmin, pitäisi kaiketi mennä nukkumaan pois viime yön velkoja kun huomenna on töitä. Vappuna kyllä oleskellaan ihan kotosalla rauhassa!
Hauskat vaput vain kaikille!

iltaa kaiiki paisuvaiset!!

täälläkin tosiaan ei mene enää ferkut jalkaan!johtuu kylläkin pääosin siitä että syön minkä kerkiän silloin kun pystyn.nytkin puputin leipää ja nieleskelin oksennusta samalla....äh.

väsymys on selkeästi raskaudesta johtuvaa,tänään kello oli tulossa kuusi,ja tytön nukkumaanmenoaika,kun tultiin pihalta sisälle ja istahdin sohvalle,ja parin minuutin jälkeen oli pakko alkaa nukkua!!
onneksi tällä kertaa tyttö antoi isin peitellä sänkyyn....

vitamiineista,minä syön twinlabin raskaus-ja imetysajan monivitamiinia.siinä on kai hurjasti kaikkea,ja varsinkin kasvissyöjänä on tärkeää saada nuo kaikki.ja niitä epa-öljyjä olin tosiaan syönyt aikaisemminkin,jotenkin vain silloin yksi ilta vsyneenä mietin että jos ne öljyt ei läpäisekkään istukkaa.....!!!! :LOL: :LOL:

pitäisi varmaan munkin jo tulevalla viikolla soittaa ekaa neuvolaa.....

mites muuten,onko KAIKKI joulukuiset onnellisessa parisuhteessa eläviä?!

vai mahtuuko joukkoon yhtään yksinodottajaa? meillä kun tämä arki ei ole aina niin onnen täyttämää tuon miehen masennuksen takia,ja välillä olo on kuin yksinhuoltajalla....... :'(

vieras puskasta
Huomenta joulukuisille ja hyvää uuden viikon alkua ja Vapunaattoa!

Joku kyseli, aloitettaisko uusi pino aina jokaiselle viikolle, kun ollaan niin ahkeria kirjoittajia, mutta minä en vielä ainakaan kehdannu.... jos joku rohkeempi haluaa, niin voi sen kyllä minun puolestani tehdäkin!

Olin viikonloppuna yksin (miehellä töitä viikonloppuna) kotomaisemissani sisarellani muutamia käytännön asioita selvittelemässä erään asian suhteen, ja kerroin sitten siskollenikin olevani raskaana, koska oli ostanut mulle siideriä. Ja muutenkin halusin hälle kertoa. Muuten porukat vähän ihmetteli huonovintisuuttani ja väsyneisyyttäni, mutta päätin kertoa vasta sen reilun parin viikon päästä, jos/kun np-ultrassa kaikki on hyvin. Tänään sitten yökitytti ja halailin pönttöä, mutta onneksi mitään ei tullut. Johtunee varmaan tyhjästä mahasta ja huonoista yöunista (vai raskaudestakinko? :D ).

Joku kyseli opiskeluista. Mulla on sellainen tilanne, että ihan minä tahansa päivänä pitäis saada tutkintotodistus, joten tässä ollaan valmistumisen kynnyksellä B) Ja töissä yritän jaksaa olla mahdollisimman pitkään (mieluusti sinne lokakuun loppuun), jotta saan ansiosidonnaista äippärahaa.

Eka lääkärineuvola on ens viikon keskiviikkona, siitä viikon päästä on np-ultra. Olispa kaikki kunnossa!

Tervetuloa kaikki uudet plussanneet ja tarrasukkia kaikille matkaan mukaan!

- minä ja tiitiäinen rv9+4 -

vieras puskasta
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.04.2007 klo 23:03 menninkäinen kirjoitti:
mites muuten,onko KAIKKI joulukuiset onnellisessa parisuhteessa eläviä?!

vai mahtuuko joukkoon yhtään yksinodottajaa? meillä kun tämä arki ei ole aina niin onnen täyttämää tuon miehen masennuksen takia,ja välillä olo on kuin yksinhuoltajalla....... :'(
Voi sinua, on varmasti hyvin raskasta tuollainen tilanne, kun varmasti itsekin tarvitsisit tukea. Saako miehesi hoitoa masennukseensa?

Meillä on hyvinvoiva, onnellinen parisuhde ja tämän miehen myötä olen onnellisempi kuin koskaan ja juuri hänen kanssaan haluankin lapsia. :heart:

Huomenta!

Se ois sitte vapun aatto.. Onkos teillä minkälaisia suunnitelmia vapuksi? Ite ajattelin käydä torilla hakemassa lasten kanssa perinteiset vappupallot ja jos munkkeja paistelis ja söis ja söis ja söis.. :kieh: On vaan luvattu aikas viileetä ilmaa et ei oikein kauheesti ulkoilma juttuja viitsis suunnitella.

Vitamiineista kyseltiin ja itellä MultiVitan monivitamiinit käytössä. Niissä ei oo sitä A:ta vaikkei varsinaisesti raskaana olevalle ookkaan suunnattuja.
Tuosta viikkopino hommasta et ite en tykkää ajatuksesta, vauvalehden sivuilla muistaakseni pinot on silleen?? Mut siinä mielessä mieluummin kuukausipino kun jos haluaa etsiä vanhoja juttuja niin mukavempi kaivella arkistoja kun pinoja ei olis kovin hirveen montaa.

Jotain piti viel kirjoitella.. täytyy hetken päästä lisäillä tähän tekstiin juttua..

Niin menninkäiselle piti sanoa. Avioliitossa täälläkin ollaan mutta ollaan uusioperhe, ekan lapsen odotin ja sain yksin. Mies on ollut kuvioissa mukana ihan esikon vaippaiästä asti (noin 1,5vuotiaasta)
Helppoa se ei ollut mutta nautin silti siitä odotuksesta. Toki en voi verrata mitenkään siihen kun on toinenkin odotuksessa mukana.. tuplasti mukavempaa :)

Nyt rupeen laatimaan tytön 1v synttäreille "ruoka"listaa. Ajattelin koittaa paria itselle uutta reseptiä, valkosuklaa-mansikkakakku olis yx joka ainaki kuulostaa hyvältä :p

Heippa :wave: <br><br>

Heippa Joulumahat!

Oon taas ollut paripäivää duunissa ja tekstiä tullut taas semmoisella syötöllä että!

Äitiysloman aloituksesta oli puhetta.
Ite aloitan varhennettuna, mun duunissa ei tuu kysymykseenkään että olisi loppuun.
Mä olen keittiömestari ja jokainen joka on keittiö hommia tehnyt tietää että se ei oikeesti mitään kevyttä juliennen pilkkomista oo.
Kuormanpurku, kaikenraskaan kantaminen ja pitkien päivien seisominen ja jatkuva kiire kuumassa tilassa ei varmasti oo herkkua viimisillään. Meillä ei kukaan oo vielä ollut loppuun asti töissä.
Ajattelin siis aloittaa sen 50 päivää ennen laskettua ja todennäköisesti jään sitten saikulle ennen sitä.
Yleensä meiltä on porukka tipahtanut siinä kk-puolitoista ennen äitiysloman alkua.
Ja vaikka esimiehenä se vähän ketuttaa kun lähdetään "varoittamatta" ymmärränn täysin ja aijjon tehdä itsekkin kun siltä tuntuu. (mun paikkaaminen onkin sitten eri juttu, mut se ei oo sitten enään mun ongelma! :D )

Mä syön multivitan raskausvitamiiniä ja inkiväärikapseleita ja toi inkivääri on kyllä ihan ykkönen. Nyt parissa viikossa tuntuu että rupee tosissaan potkimaan, nyt pari päivää ollu ihan kuvotusvapaa olo. Jos ruokailu jää vähille niin sitten ehkä pikkuisen heikottelee mut muuten on ollut taas ihmisten olo. ( ja arvatkaa kuika paljon mun pieni polla on kehitellyt kaikkea kun pahoinvointi loppuu, kun ei ymmärrä että syö siihen ihan lääkettäkin...)

Turhaa te kerrotte vaan sen takia että pitäisi olla juomatta. Jos meette baariin tilaatte alkoholittomia. Ja jos ootte pileissä ja sattuu olemaan rikosstoveri (mies) mukana niin pidätte pulloa/lasia kädessä ja vaihdatta salaa miehen kanssa ja mies juo aina driksun loppuun ja sit haet "uuden". Riski tosin on että ukko on aika tuiskeessa! :D
Muuten on kyllä tosi ärsyttävää että ei voi olla juomatta kun ruvetaan kyseleen henkilökohtaisuuksia. Ite oon tosi vähän viinaan menevä, Viiniin enemmänkin. Nam!.

Täällä yksi jonka farkut ei mene kiinni. Kaikki pöksyt kun on lantio farkkuja ja toi alavatsa on aika lahjakkaasti pömpöllään. Pitkää paitaa ja napit auki. Ja autossa kun istuu tuntuu että painaa suoraan mahaan ja tulee paha olo. Istunkin siellä sitten housut ihan auki. Ja salaa yritän kuroa ne kiinni kun nousee...

Täällä olllan onnellisessa (noh, riippuu päivästä... :p ) parisuhteessa. Eli ollaan naimisissa, tammikuussa tuli kahdeksas vuosi täyteen. Yhdessä ollaan oltu kohta yhdeksän vuotta. Ja nopeimmat voivat laskea, juuh. olin kahdeksantoista ja menin naimisiin muutaman kk seurustelu jälkeen. Pikarakastuminen, mutta hyvin on mennyt. Äiti tosin silloin epäili ja kielsi ( juu, kielsi!) hankkimasta lapsia heti. Tosin pari vuotta sitten jo alkoi kyselemään että milloinkas pääsisi mummoksi. :)

Mulla onkin tämä viikko jännä viikko! keskiviikkona on ensimmäinen neuvola ja tortaina meen klinikan vikaan ultraan jossa pitäis saada sitten ihan tarkka laskettu aika. Ja meen kanssa oman mielenrauhani takia. On ihan nähdä pikkuinen taas ja tulee pikkuisen todemmaksi toi vauvantulo ja haluan nähdä että kaikki on hyvin.
Hassua kun alkuun pelkäsi että siellä ei oo ketään. Ja sitten kun näki murun ja sykkeen, pelottaa että vauva vaan kuolee kohtuun, vaikka ei oo mitään kipuja tai vuotoja ollutkaan. Tää on pelottavaa tää raskaus.

Ja Tracy, mustakin tulee superäiti. :LOL:
Mun muksut ei kilju ravintoloissa eikä juokse siellä täällä terrorisoimassa ihmisiä ja mä en hössötä enkä raivoa. Ja niillä on aina puhtaat vaatteet ja räkä ei valu.
Mullakin on kaikkia kummia harhakuvia, huomaa että ootan esikkoa!

Jesh.
Siinäpä parin päivän edestä. Olis muuten kiva jos laittaisitte loppuun noi raskausviikot kun jos on jotain samnkaltaisia oireita tai vaivoja niin voi heti tarkistaa että missä vaiheessa toinen on menossa. Ja on muutenkin kiva tietää millä viikoilla kukin on, kun ei aina etusivulta jaksa tarkistaa.
Mut musta ainakin on kiva jos olis!

Ja sit en ite laita: eli muoks.

Tui rv 8+4<br><br>

vieras puskasta
Minäkin mietin tuota raskaus-Multivitaa, mutta neuvolantädin ja oman maalaisjärkeni myötä päätin, että koska syön monipuolista sekaruokaa, en nyt lisävitamiineja tarvitse (ja kesää kohti kun mennään, ei D-vitamiinistakaan pitäisi hirveän suurta vajetta olla). Hemppakin oli huikea 151 ekalla neuvolakäynnillä, joten rautaakin vasta sitten, jos hemppa laskee liiaksi.

Äitiydestä ja tulevasta lapsesta ajatuksia: minä vaan toivoisin, että meidän lapsesta kasvaisi henkisesti tasapainoinen ihminen ja osaisin kasvattaa mieheni kanssa hänet niin, että hän uskaltaisi ja osaisi ilmaista kaikenlaisia tunteitaan. En niinkään välitä siitä, tuleeko hänestä riiviö tms (pieni riiviömäisyys on ihan positiivista, kunhan ei mene ilkeilyn puolelle) ja aivan varmasti hänestä sellainen sopivalla tavalla "tärähtänyt" tulee, koska miehemme kanssa sopivasti tärähtäneitä olemme :D Tätejä ja enoja lapsellamme tulee olemaan paljon ja serkkujakin jo on, yksi serkuista syntynee n. 2 kk ennen meidän vauvelia.

Uskomatonta että meidän pino vaan kasvaa! Ompa tosiaan maaliskuu ollut hedelmällistä aikaa, lieneekö varhaisella kevään tulolla ollut osuutta asiaan ;)

Tervetuloa mini! Kivaa että on muitakin yli 30-v esikon odottajia, kun välillä tuntuu että mitä enemmän ikää tulee sitä enemmän neuroottisuus kasvaa ;) Synnytyssairaalasta: minua varoiteltiin että ekassa neuvolassa pitää itse sanoa minne haluaa synnyttämään. Pääkaupunkiseudulla vaihtoehdot on ilmeisesti Kättäri, Naistenklinikka ja Jorvi. Kun kysyin (kaverilta jolla on itsellä pieni vauva) paniikissa että apua, mistä sen tietää mikä on paras, niin kuulema Naistenklinikalla on tunneli vastasyntyneiden teholle, eli jos synnytyksessä on komplikaatioita niin pienokainen pääse nopeasti hoitoon. Kättärillä on Haikaranpesä, joka ilmeisesti on tosi kiva - sellainen kodikas perhehuone missä kai isäkin saa olla yötä (jäi vähän epäselväksi - tarkentakaa jos joku tietää enemmän!) Luulen että me valitaan Kättäri, koska se on aika lähellä kotia. En haluaisi juuttua keskustan aamuruuhkaan matkalla synnyttämään ;)

Ja Tuitsu: Olin itse opiskeluaikana 5 vuotta ravintolassa töissä, salin puolella tosin. Meillä keittiön väki jäi sairaslomalle 5-6:lla kuulla - kuumuus ja seisominen kun aiheuttaa helposti ennenaikaista supistelua. Joten ei kannata tuntea yhtään huonoa omaatuntoa, kuuntele vaan omaa kehoa ja luota siihen että kyllä porukka osaa hoitaa hommat vaikka joutuisitkin saikulle vähän ennakoitua aikaisemmin :)

Ainiin (edit): Tracy & Pikku 7+4 :heart: <br><br>

oli pakko tulla kirjottaa heti kun kerkesi,kun meinas jäädä unet väliin kun harmitti miten negatiiviselta tuo mun aikasempi viesti saattoi kuulostaa!!

siis tietenkin on aivan mahtavaa huomata miten onnellinen suhde monilla on ja miten ihania MIEHIÄ teillä on!!! oon vilpittömästi onnellinen teidän puolesta!

ihmettelin vain että onko käynyt niin hienosti että kaikki voivat nauttia odotuksestaan täysin siemauksin kumppanin kanssa.

mekin tosiaan ollaan kihloihin menty kun olin 16 ja poikaystävä 17,ja välillä tuntuu että miesten täytyisi tosiaan olla iänkin puolesta miehiä että voisivat käyttäytyäkin niin! tuntuu oudolta kutsua omaa "kumppania" mieheksi,vaikka jo onkin 21.

on tosiaan raskasta kun toinen ei sairautensa takia ole yhtä innoissaan ja haltioissaan raskaudesta joka hetki,vaikka yhessä ollaan lasta toivottu. ja yksinhuoltajana olisi minulle elämä helpompaa tavallaan,kun olisi vain se yksi lapsi josta huolehtia,mies kun on toisena.ja kohta tulee kolmas,mutta vauvasta olen vain iloinen.

muihin aiheisiin! asun omien vanhempieni naapurissa,ja oleskelemme sielä usein.jotenkin tuntuu että mitä tahansa teen,joku voi arvata raskauden! olen vainoharhainen,en meinaa saada sanaa suustani kuin äitini tarjoaa kahvia,kun olen päättänyt sitä välttää... =)

ja nyt selvästi tuntuu että kohtu on kasvanut! eilenkin makoilin pitkään selälläni ja silittelin vain sitä pientä kumpua alavatsalla.tuli entistä enemmän mieleen että nyt tosiaan ollaan raskaana,ja sinne neuvolaankin uskaltaisi jo varata ajan. :)

meninkäinen 8+ (en tosiaan pysy kärryillä päivistä ja viikoista =) )

Aamupäivää kaikille!!

Ei ookkaan hetkeen jasanu mitään järkevää kirjotella kun on ollu niin huono olo, varsinkin illalla ei auta mikään syöminenkään, ainoastaan nukkuminen. pitikin sitä kysyä että onko jollakin auttanu toi inkivääri ihan tähän kuvotukseen kun itse en siis oksenna on vaan niin huono olo että mitään ei jaksa että siis auttaisko se siihen??

Meiän piti mennä mun veljelle nyt tänään mut pistin aamulla viestiä et ei varmaan nyt jakseta kun tää olokin on tällanen, niin tuli vastausviesti että niillä on mahatauti, juu ei kiitos nyt sitäkin tähän lisäks.....

Parisuhteen tilasta kyseltiin juu se tosiaan vaihtelee ihan päivittäin välillä =) mutta en tota ukkoa silti mihinkään vaihtais, on se mulle ihan paras, elikkä onnellisessa parisuhteessa ollaan eletty nyt hyvänen aika huomenna tulee 8 vuotta täyteen :LOL: eihän sitä kaikkee voi muistaa =)

Niin ja meillä on lasten ikäerot sellaset että ekan ja tokan välillä on 3 vuotta ja kuukausi ja tokan jä tän kolmannen välille tulee vuosi ja 11 kuukautta.Kai se jotenkin sujuu kun ei ota liikaa stressiä..

Nyt pitäis varmaankin lähtee kohta ruokkimaan lapsia ja laittamaan pienempää nkkumaan

Eliisa ja pikutonttu 9+1

Olipas taas tullut paljon uutta tekstiä. =) Kivaa. Ja tervetuloa uusille.

Mä olen kanssa sen kannalla, et kuukausittain pidettäis sama pino, ja loppuun saakka tietty samalla otsikolla. ;) Mä tässä jossain vaiheessa tänään teen uuden ketjun, kun en tiedä ehdinkö huomenna koneelle. Ei se varmaan niin tarkkaa ole, vaikka sinne sitten jo tänään kirjoittelisi. :D

En taas muista kuka mitäkin kirjoitteli, mut vastailen mihin muistan... Mulla ainakin inkiväärikapselit on auttaneet, enää en oksentele ja etominenkin on kadonnut. =)

Vitamiineista syön pelkkää C.tä, ja tuntuu et ehkä hiljalleen väsymys alkaa vähän hellittää. =) Toivottavasti siis johtuu vitamiinista eikä muusta tämä oireiden katoaminen... :\|

Parisuhteessa täälläkin ollaan, ja voisin kehua tätä jopa onnelliseks. :D Tänään on 4kk hääpäivä, isäntä muisti, mä en.. :whistle: :ashamed: :heart: :heart:

Empäs nyt muista mitä muuta piti kirjoitella... Kai pitää päästää isäntä maksamaan laskuja koneelle. Teen vielä toukokuun ketjun alulle, niin kirjoitelkaa sinne sitten kun tykkäätte. :D

Hauskaa vappua! Ja me mennäänkin tänään neidin päikkäreiden jälkeen vapputorille. B) Lakua ainakin hakeen niin saa sit taas yökkiä kun on makeeta. :LOL:

:wave:

Heissan kaikki!

Menninkäinenkö kyseli parisuhteesta. Mä olen naimisissa, oltu vajaa pari vuotta. Onnellisia ollaan, vaikkakin elämä on tuonut kaikenlaisia haasteita, jotka ovat heijastuneet suhteeseenkin. Riidellään raivokkaasti ja rakastetaan rajusti...tai jotain sellaista. Välillä on niitä päiviä, jolloin olen miettinyt, että elämä olisi niin paljon helpompaa yksin, mutta todellisuudessa en vaihtaisi miestäni mihinkään. Etenkään nyt, jos ja kun viimein saamme Pienen taloon.

Mä olen syönyt Raskaus Multitabseja viimeisen kierron alusta lähtien ja jatkan koko raskauden, ellei lääkäri kiellä. Mua ei ole väsyttänyt raskausaikana normaalia enempää, melkeimpä vähemmän, joten ehkä vitamiineilla on osansa asiassa.

Tänään lounasaikaan tuli ensimmäistä kertaa vatsaan outo olo. Mietin, onko tämä nyt sitä etovaa oloa tai kuvotusta, mutta pikemmin mahassa kiersi. En ole syönyt vielä mitään, joten testaan tarkoituksella, joko sen pahan olon saisi minullekin :D .

Aurinkoista ja hauskaa vappua kaikille :flower: !

tivoli 6+2

Heissuli kaikki!

Upea auringonpaiste katselee ikkunasta (vaikkakin kyyyylmä)
ja aika mukava fiiliskin.. Pääsin ajoissa töistä ja otin kahen tunnin päikät...ah!

Olen miettinyt vitamiinien syömistä, vaikkakin yritän syödä monipuolisesti..mutta yritykseksi se on nyt jäänytkin, kun paha olo seurana melkein 24h niin syön tasan mikä maistuu. Salaattia se ei ole ollut :LOL:
Olen syönyt jo "yritysaikana" rauta-ja foolihappolisää kuukauden ennen raskaaksituloa ja sitä jatkan nyt ainakin jonkin aikaa..aika hintava meinaan. Syytä en osaa sanoa, kun lukee purkin takakannen niin ymmärtää..eli tarkoituksena "tukea" raskautta! ;)

Parisuhde vai..ihana..lempiaiheitani;) Me ollaan oltu kesällä 3 vuotta yhdessä ja häät PITI olla ens keväänä, mutta jos saan kantaa tämän loppuun asti niin siirretään ne kesäksi 2008.

Satavarma on että mies on paras (tietty tähänastisista ;) ) tapaamistani miehistä ja oikein sitoutunut minuun ja haluamme samoja asioita elämältä.. eli lapsia, avioliiton, perhe-elämää.. no, koirasta on vielä kädenvääntöä, saa nähdä saanko tahtoni jossain vaiheessa läpi.. ;)

Ongelmia on ollut ja tulee olemaan, en pelkää niitä yhtään, ne kun tuppaavat kuulua elämään..Alussa etenkin tuntui olevan vaikeaa, mutta olen miettinyt johtuisiko siitä kun ei vielä tunnettu toisiamme kunnolla.
Kyllä riidellään ja aina ei niin rakentavasti, sen voin tunnustaa, muttta aina myös sovitaan ja halitaan! Enkä muista yhtään loukkausta joka olisi jäänyt mieltäni kaivertamaan, itse kyllä saatan sanoa sammakoita, ja siinä onkin mulla oma henkinen työmaa...hillitseminen!
Mustasukkainenkin olin aluksi aika hölmönä..kun ei aihetta, mutta kun "musta vaan tuntui siltä..." ja "mua ei ymmärretty" ja.. :LOL:
muuta höpöhöpöä.
Kyllä olen sitä mieltä, että parisuhteessa tulee molempien kasvaa. - yhdessä mieluiten=)

HAUSKAA JA ILOISTA VAPPUA NEITOSET JA ROUVASET!

katherine ja päivänsäde 7+0

Odotan et mies kotiutuisi töistä ja saisin auton, sitten aion lähteä kaupungille, haluan ostaa jotain uusia vaatteita, ja ajattelin myös sen ensimmäisen pienen bodyn nyt hankkia, kun perjantaina jo siellä ultrassa se sydän niin sykki. Se on lähinnä sellanen henkimaailman juttu se vauvanvaatteen osto, ei tosiaankaan ole tarvetta vielä, mut jotain konkreettista kuiteskin...

Mulla ollut koko päivän tosi huono olo. Kokoajan oon yrittäny syödäkkin jotain mut kokoajan saa juosta vessaan. Viime päivinä tuntunut ettei noista inkiväärikapseleistakaan oo mitään apua.

Siitä parisuhteesta... Olemme seukkailleet 6,5 vuotta ja kihloissa niistä 2 ja vähän päälle. Häät on elokuussa. Meillä on tosi hyvä parisuhde. Mulla ei ole oikein koskaan ollut hyviä ja läheisiä ihmissuhteita, eli ei yhtäkään todella läheistä ystävää, sisarusten ja vanhempien kanssa tosi viileät välit, mutta mies onkin sitten ainoa jonka kanssa ollaan niinku paita ja peppu, täydennetään toinen toisiamme. Riidelläkin osataan, mä olen aika tuittupää ja mies sellanen ihana "mulle käy kaikki". Just siksi ehkä tullaakin hyvin toimeen. Seksielämä kukoistaa entisestään raskautumiseni jälkeen, ja mieskin on ihan täysillä mukana odotuksessa, itketään joskus yhdessä kun ollaan tästä niin onnellisia... No niin se siitä omakehusta!

Hauskaa vappua kaikille, miten muuten aiotte viettää sitä? Me varmaan ajellaan jossain iltasella jos jaksetaan, saunaan tietty ja mut korjaa varmaan nukkumatti jo hyvissä ajoin. Huomenna varmaan vapputorille ja jotain perinteistä... eli ei mitään kovin ihmeellistä! Tää raskaus on tarpeeksi ihmeellistä kaikkine yrjö-oloineen, et ei tähän nyt hirveesti toimintaa kaipaakaan.

Yhteistyössä