***JOULUN ODOTTAJAT*** Elokuu

elviiratar kiitos ja kumarrus ohjeesta! En tiedä minkälaisia pöksyjä haluaisin, kun ei ole kokemusta millaiset on hyviä, ajattelin jos kutois paria eri mallista niin sit voi tehdä isompia mukavinta mallia. Olen himo kutoja joten pöksyjen kutomisessa ei kauaa mene vaikka hahtuva on aika haasteellista kutoa.

Kantoliina jonka ostin on pitkä trikooliina. Se käy heti vastasyntyneestä alkaen. Tummanruskean valitsin, jossa on sellainen retrokukkakuvio edessä. Nätti ja olen nyt harjoitellut solmimista... vielä, kun sais täytettä liinan sisään....

liplap mulle kävi elloksen ä-pöksyjen kanssa ihan samalla tavalla äkkiä lähti takas. Ei joustanut reisistä yhtään eikä siis noussu ylös ja mä olen laihtunut muualta, ku masusta, et se ei ainakaan ole syy. Malli oli outo ja minusta farkkukankaankin olisi pitänyt olla joustavaa...

MÄ RUPEAN KATSOMAAN KESÄASUNTOA ALASKASTA! En kestä näitä helteitä hetkeäkään enää! Sain vielä päähäni ruveta nyt vaihtamaan huonejärjestystä - pikkasen hikistä hommaa, mutta kun se on ihan pakko tehdä nyt :LOL:
Ai ja kävin tänään ottaan vaaville vakuutuksen... Siin terveysselvitystä täyttäessä tajus, että kamala mitä kaikkea sitä voisikaan olla tauteja ja komplikaatioita... mut onneks sai ite laittaa rastin ruutuun ei.

jädelle... tää lähtee nyt...
Pinkeiu+pikkukeiju 21vko
 
Lumienkeli, sä oot kyllä ollu sinnikäs :D . Nyt vaan täyttämään palstaa meidän muiden puolesta! Musta ainakin tuntui päivällä siltä, ettei mulla ole mitään asiaa enää, kun odotukseen on tottunut eikä oikeen mitään uutta tapahdu. Paitsi kultarakas tyttö (?!?) on muksautellut tänään taas hiukan useammin :heart: .

Mut pakko oli tulla taas purkamaan kiukkua tänne :kieh: . Nyt riitti mullekin helteet!!! Mun keuhkot ei hengitä tuolla ulkona ja koiran kanssa en jaksa liikahtaa minnekään. Yritä tässä nyt pitää kunnosta huolta, kun ekat 10 minsaa koskee niin pirusti mahaan, oikea puoli supistelee (??) edelleen ja kävelystä ei meinaa tulla mitään. Vajaan 1/2 tuntia kun on kävelly alkaa koskea selkään ja loppumatka menee läähättäessä, etten jaksa enää metriäkään. Tosi nautinnollista lenkkeilyä siis :kieh: . Ilmeisesti mun maha painaa nyt sen verran, että selkälihaksiin alkaa pitkä kävely sattua ja sit kun tää pötsi on niin hemmetin turvoksissa, että tuntuu et maha johtaa kulkuetta. Mulla oikeesti turvottaa välillä palleasta asti ja tuntuu et sisuskalut ei mahdu sisäpuolelle vaan nahka venyy liikaa. Tää tulee etenkin syönnin jälkeen, söinpä mitä tahansa. Voiskohan tuo kiristävä ja ahdistava tunne tulla siitä et vatsalihakset venyy :eek: ?! Maukkiksella tai Shamandaliella tai jollain oli kans tuota pinkeetä oloa liikkeellä. Suoraan sanottuna nyt on olo ihan p**stä ja tätäkö sit seuraavat 4 kk, argh.

Anteeksi vuodatus, mutta mun hermot on kireellä em. asioiden takia.

Töissä on sentäs mukavaa, kun siel on hyvä ilmastointi ja toimistoduuni ei liikoja rasita. Jos vaan jaksaa istua ja pompata välillä kopiokoneen luona.

Mä hain kans eilen H&M:n paketin erilaisia tunikoita, mammalegginsit ja mamma-alkkareita, mutta taidan palauttaa kaikki. Legginsit vois ehkä säästää kalsareiksi talvelle, jos tarttee lämmikettä ulkoiluhousujen alle. Jostain syystä mua ei nappaa mitkään vaatteet, mitä nykyisin sovitan :( . Ootteko joku käyneet nyt Bebesissä tai Beluassa, oisko siellä mitään kaunista ja puristamatonta päällepantavaa?

Ja vielä - onko teillä kokemuksia Vauva-lehden kantoliinasta? Olen kuljettanut Vauva-lehden tilauskuponkia kohta viikon mukanani, mutten saa päätetyksi, tilatako lehteä kantoliinan takia. Kirjastosta ja kaverilta saan kuitenkin lehden halutessani lainaan.
 
Lumienkelille tervetuloa takaisin.

Pinkeiju Mullakaan ei ennestää ollut mitää kokemusta eikä hirmuisesti vieläkään. Samaten oon tehnyt just muutamia erimallisia ja nuo cargot ei oo käytössä vielä ollut, mutta ainakin sovittaessa tykkäsin mallista. Mun kutomatyylillä kun ne ei oo sellaset löysät vaan menee vähän legginstyylisesti.
Mä aloin sillon heti kun laitokselta päästii, mutta luovutin ja nytkin oon aatellut että seuraavan kanssa ensin jotain muuta ja vasta maitokakkavaiheen jälkeen hahtuvat. Tai sitten aattelin jos koittas hahtuvien alle naruvaipan, meni meinaan siihen hermot kun en koskaan saanut harsoa niin hyvin ettei ne kakat ois ollut housuissakin.

Tivoli mulla on se kantoliina jossain, siis todellakin jossain. Kertaakaan en oo ees koittanut, jotenkin kovan tuntuinen ja kun on kudottu pelottaa osaisinko laittaa oikein ja tarpeeks kireelle. Trikoinen ku antaa vähän anteeks jos ei oo ihan oikein laitettu. Ite ostin trikoisen sillon etukäteen, mutta enpä sitäkään käyttänyt montaa kertaa, kun tuo poitsu on aina viihtynyt hyvin lattiallakin tai sitterissään. Nyt taas kovin ajatuksena alkaa käyttää, kun eipä tuota termiittiä voi jättää vauvan kanssa sitten kahdestaan hetkekskää varmaan.

Täällä myös muuten yksi helteisiin kyllästynyt ja syksyä kaipaava. Mutta nyt katsomaan jotain suuhun kun hetken vielä miesväki nukkuu niin saan rauhassa olla.
 
oisit tuonu vähän lunta mukanas....... :D on meinaa kuuma.meillä on onneks kiviseinät,ja öö talon varjopuolella asutaan,niin on siedettävän lämpöstä sisällä,mutkun ulos astuu niin heti hiki virtaa.........mä erehdyin vielä tänään laittaa töihin sellaset mamma-alushousut,siis sellaset suuren suuret,ja oli nihkeetä......

noista ympärysmitoista,muistelisin et viime neuvolassa mulla oli kans aika huimia lukuja,mut esikoisen kans kun loppuviikoilla meni 100cm täyteen niin olin ihan kauhuissani,metri!! nyt se taitaa olla jo vähän aikasemmin täynnä......

mulla on huomenna neuvola,ja jännittää vähän onko vauva vielä yhtä alhaalla.potkut ainakin tuntuu aika alhaalla,mutta varmaan tuntuukin,jos koko vauva on alhaalla.yks päivä tuntu sellanen potku että huh huh! onneks ei potkassu virtsarakkoa kohti,ois varmast tullu pissat housuun...! muuten on kyllä enemmän tuntunu varmaan noiden kätösten liikkeet,mistä oonkin kehitelly itelleni huolenaiheen,että mikäs niissä jaloissa on vikana kun niin vähän potkivat....vai hiljentääkö se istukka niitä iskuja vaan niin paljon...?

mä pyörsin viikonloppuna vähän lepopakkoa ja kaivoin kaapista kaikki tytön vanhat pinkit prinsessa/keiju hepenet mitä on tähän mennessä lahjaks saatu,ja vein ne kirpparille.sillä uhalla että tämä tulevakin on tyttö,en kestä katsoa enää niitä kimaltelevia pinkkejä,joten vein ne pois ettei tule laitettua edes kovimpaan vaatepulaan.........sain niistä tarpeekseni.näytti pyykkinarulla aika koomiselta pitkä rivi pelkkää pinkkiä......muutaman nätin vaalean vauvanvaatteen jätin,mitkä on suloisia eikä räikeitä.eli siis asia oli,että jos kaikki ne kamppeet ostetaan,nettoan sellaiset 150e,mikä onkin sitten mun äippäraha! ja ostan sen kantoliinan.... kuulosti muuten PINKEIJU tosi ihanalta kuviolta se kuvailemasi trikooliina! saako udella mitä maksoit,oliko joku halvennushinta kun sieltä tapahtumasta ostit?

täällä kans tuota tunnetta syömisen jälkeen,että mahanahka venyy kohta rikki......tosi epämukavaa.muutenkin välillä sitä että maha kulkee aina edellä kaikkialle,esikoisen maidonnousun aikaan kuulemma meni niin että ensin huoneeseen astui mun rinnat,sitten vasta minä...... :D siis miehen mukaan.mistä tuli mieleen että heti kun rahatilanne paranee,täytyy ostaa noita imetysliivejäkin parit........ tytön kanssa päätin ostaa yhet ihan uudet(käytin käytettyinä ostettuja muuten..),ja maksoin sen 50e ja muutaman kk:n kesti ja hakanen irtosi.......sapettaa.

äh,ei mulla oikeesti mitn tärkeää,halusin vaan kans tota lumienkeliä tervehtiä.
jätskiä menee enemmän kuin tarpeeksi,kunnon ruokaa ei tee mieli tehdä eikä syödä.onneks tyttö menee huomenna mummolaan yökylään niin saan tauon ruoantekoon,syön ite vaikka pinaattikeittoa tai makaroonia....paistettuna! :p

menninkäinen ja molluska 23+4
 
Kuhan ilmottelen et hengissä ollaan helteistä huolimatta..Ahistaa vaan niin v-tusti nämä jo!!!Syksyä ootellessa...
Supisteluja on mullaki mutta onneksi ei kipeitä.
Oon alkanut uudestaan sauvakäveleen joka on jäänyt aika vähälle nyt kesällä. Mut nyt otan joka päiväseksi rutiiniksi kun näyttää auttavan nuihin liitoskipuihin ja alapään turvotukseenkin :)
Ens viikolla neuvola...

Lumienkelille tervetuloa takaisin!

Maikka ja rääpäle 22+1
 
JA kiitos kun otitte mut vielä avosylin vastaan!! :) Nyt pannaan sit elämä risaiseksi täällä palstalla!! :LOL: Täällä irl kun pitää ottaa niin iisisti ettei ala supistelee ja jotten joutuisi sinne sairaalaan..

Mamma vaatteista sen verran että olen ostanut nyt kahdet mamma housut. Toiset on farkut jotka löysin muistaakseni kappahlista (vai mitense oikein kirjotetaan?? en minätiiä!!) Ja olen kyllä tykännyt niistä. Jouduin köyhtymään niistä farkuista muistaakseni 40? mutta on mukavat jalassa!! Ja koko piti kutinsa! Näitä voin suositella. Luulin että en uskalla otta kokoa 34 (niinkuin normaalisti on mun vaatekoko) että ne ei mahu viereenkään tai sit en saa turvota yhtään esim reisien kohdalta mutta hyvin menee jalkaan ja paisua saa vielä!! Mutta silti ovat nytkin hyvin istuvat. (saanko mainostaa? en tiedä mutta nää housut on motherline "merkkiset") Ja toiset löysin kirpparilta. Ne olivat mustat suorat housut. Kun mulla pitää töissä olla sellaiset! Tosi mukavat jalassa ja maksoin niistä peräti 4?!! :p

Tivoli muistaakseni kirjoitti tuosta pinkeestä olosta, josta oli muutkin maininneet.. Sitä samaa on täällä päin. Kaikkien noiden supistelujen lisäksi olo on väilillä tukala tuon "kiristävän" olon takia. Nyt olen kolmena yönä peräkkäin joutunut heräämään aina kun asento vaihtuu.. Olen nyt olettanut että nää kiristykset ja kivut johtuu mahan kasvusta. Siis tuntuu että mun nahka ei vaan kertakaikkiaan enää veny!! :eek: Ja sitku oon syöny niin alkaa kiristää myös. Ja vaikka söisi vähän niin tuntuu että on hirvee ähky!! :x

Papana: Mulla on nyt vähän helpottanu noi supparit kun olen ollut saikulla. Ja olenki vielä elokuun loppuun asti. Onhan niitä "harjoitussuppareita" mutta kannattaa kuitenki ottaa iisisti ja tarkastuttaa lääkärillä ne. Niin ja huippauksesta: mittaa verenpaineet ja muista nesteyttää itses!! Nämä ovat mulla ainaki ollut välillä syynä huippaukseen!!

Jajepoo: Me ollaan nukuttu "pahimmat" yöt alakerrassa. Ei kyllä sänkyjä kannettu kuitenkaan vaan ollaan nukuttu sohvalla kun siitä saa pedin. Eihän se omaa sänkyä voita mutta kuitenki helpompi nukkua kun ei oo niin kuuma. Ja kun alhaalla saa terassin oven auki. Ylhäällä on koko ajan ristiveto kun kaikki ikkunat on selällään, mutta mitä se auttaa kun ei tuule yhtään!!! Ilma on niin pysähtynyt kuin vaan voi olla. Eikä edes noi sateet mitkä piipahti tässä meidän päällä niin viilentäneet yhtään.

Hei taas vähäksi aikaa!! Ilmeisesti kohta taas hyökkään tänne.. Jouduin oleen niin kauan karanteenissa että nyt sit roikun koko ajan!! Ja varokaa saatan olla sit paha!!! :LOL: :heart: Oottehan te jo huomanneet!! B)

Lumienkeli (the bad bad girl)
 
eli pinkeys kanssamme, täälläkin. Vähän vaihtelee, mutta välillä tuntuu että kohtukin olisi kokoaikaissupistuksessa kun tuntuu kummasti. Muutaman viikon sisään olen ollut kahdesti baarissa kuuntelee bändejä ja ollut vanhat farkut päällä niin että vetskari on levällään, vyö siinä päällä (löysällä) ja paita peittämään komeuden. Molemmilla kerroilla loppuajasta on alkanut ensin tulla alamahalle ikävä paineen tunne ja navan vieruksiin melkein kipu 8sitä pinkeyttä pahimmillaan) ja sitten lopulta sellainen koko lantion seudun ja mahan hillitön väsymys, että on pakko päästä istumaan. Ja töissä kun tulee koko päivä seisottua ja heiluttua ja oltua kummallisissa asennoissa, taas se pinkeys alkaa sattumaan navan vierestä ja selkä ilmoittelee että on tullut liikaa oltua ylhäällä. Muistais edes käyttää sitä tukivyötä, jos vaikka auttais. Vaan kun aamulla on vielä sellainen olo että mikäs tässä!

Neuvolassa olin viime viikolla ja ekaa kertaa mitattiin sf, oli 20cm (vko 20+3) eli yli käyrien, mutta kai se voi tässä vaiheessa olla ihan mitä vain. Sydänäänet löytyi kertaheitolla ja syke ilmoitettiin ekaa kertaa, oli 142. Verenpaine mulla on vaan laskenut; onko kellään sanottu että olis liian alhainen verenpaine? (Sori jos on ollut keskustelua, en ole ehtinyt muutamaa sivua lukea ollenkaan)

Vois mennä taas syömään että saa sen tukalan olon aikaiseksi... ja katsomaan Tahdon asian kun mieskin tuli treeneistä niin päästään yhdessä kattomaan.
Olen muuten vissiin outo, mutta mua ei haittais kuumuus yhtään jos saisin olla kotona, tai ennemminkin rantsussa... Okei, tunnustetaan että pariin yöhön ei olla nukuttu kunnolla, mutta silti. Oltiin jopa koiran kanssa agilitytreeneissä tänään.
Viime yönä muuten synnyttelin, tyttöjä, vaikkakaan itse synnytystä ei tarvinnut unessa kokea, mut kai nukutettiin tai jotain. JOO! Mut oli leikattu, mutta ei suinkaan vatsan läpi mitään keisarinleikkausta vaan alapää oli tikattu piiitkältä matkalta. Yök... Ja auts.

minimi ja orankipoikanen 21 tasan
 
Ihanaa kun muutkin valittaa helteestä! Tai siis en tietenkään halua että kenelläkään on tukala olla, mutta eilen ruuhkabussissa piiiitkän ja hikisen työpäivän jälkeen tuumasin että lakkaan kohta olemasta kun on niin kamala olo :| Helpottaa kun tietää että ei ole yksin! Noh, kohta on syyskuu, eiköhän sit tule jo syyssateet - ellei Lumienkeli viilennä meitä kunnon pyryllä sitä ennen :D

Tivoli muistaakseni valitti että kävely ei suju. Mulla on ihan sama, tuntuu hullulta kun eikös kävelyn pitäisi olla lempeintä mahdollista liikuntaa :eek: Pistää alavatsaan ja sit tuntuu että en saa happea. Kerroin tästä neuvolan tädille perjantaina ja täti jäi katsomaan mua suu auki eikä sanonut mitään ehkä minuuttiin (se on vähän hönö välillä), ja sitten aloin jo kerätä paniikkia ja kysyin että kuinka nopeasti tässä pitäisi tilata ambulanssia, ja täti tokeni ja sanoi että ei se ehkä ole vaarallista, hän ei vaan ole ikinä kuullut että kenelläkään kävellessä pistäisi alavatsaan. Hmm. Tuli vähän epävarma olo - mutta äitikaverit onneksi lohdutti että niillä on ollut ihan sama vaiva aikoinaan.

Hassua tuossa kävelyn ei-sujumisessa on se, että kuntosalilla stepperi tai sellainen elliptinen härveli ei aiheuta mitään tuntemuksia, joten olen nyt siirtynyt liikkumaan sisätiloihin. Tuntuu kyllä vähän hassulta hikoilla jossain kellarissa kun ulkona on aurinkoinen sää!

Minimi: mulla oli sf mitta 26cm viikolla 22+1, käyrien yli mutta ei kuulema aihetta jatkotutkimuksiin. 20 cm kuulostaa ihan söpöltä ja pieneltä :heart: Alhainen verenpaine on täälläkin, oli jotain 55/105, täti käski syömään salmiakkia.
 
Lumienkeli tervetuloa takaisin. :flower: Ja eikös se monesti niin oo et viattomat kärsii? :kieh: Mut hyvä et kuitenkin pääset kirjoittelemaan, ettei menny loppu odotusaika ihan pimennossa. :D

Soopy: mun käsittääkseni on ihan normaalia et alkaa nyt jo supistella, ja en usko että ovat vaarallisia vaikka vähän kipeitä olisikin kunhan vaan nopeasti rauhoittuu kun lepää. Toivottavasti ainakin. Mulla meinaan pyöräily loppui jo, koska aiheutti supistelua, tosin kivuttomia mut kuitenkin. Tänään sitten kun vein neitiä kävellen hoitoon, niin ajattelin et kävelenkin reippaammin et tulee sit aamulenkki samalla tehtyä. No, eihän me päästy kuin puoleen matkaan niin alkoi tuntuun siltä et rupeaa supistelemaan, ja niinhän se alkoikin... Ja tuntui sen verran ilkeälle, et soitin isännälle joka sitten töiden ohessa ajeli hakemaan mut neidin hoitopaikasta ja toi kotiin. :ashamed: Hävettää ihan tällänen kun tuntuu et laiskuutta se vaan on... :snotty:

Jajepoo tiedän tunteen kun menee hermo kuumuuden kanssa. :/ Mä en ois koskaan uskonu, et MÄ odottaisin syksyä ja talvea, mut mä en enää jaksais tätä lämpöä. Kotona on läpiveto ja tuulettimet täysillä, ja mulla hiki valuu ja vähänkin jos jotain tekee niin tulee huono olo. Tiskaaminen on kaikkein kamalinta kun pitää lämpimässä vedessä läträtä... :/ Onneksi uudessa asunnossa on sitten tiskikone. :D Tosin ei se näille helteille apua tuo, mut kuitenkin.. :)

Tivoli ja Tracy jutteli ettei kävely oikein luonnista... Kuten jo aiemmin kirjoitin sama meininki täällä. :/ Just mietin et pitääkö se reippaampi kävelykin lopettaa jo nyt? Tuntuu inhottavalle madella, mut pakkohan se on... Jännittää jo vähän valmiiksi mitäs kun koulu alkaa, ja siellä on portaat käveltävänä... No, jos siltä näyttää niin käyn sitten terkkarilla hakemassa hissilupalapun, en aio siksi alkaa portaita kävelemään kun on pakko, jos kerran pahalle tuntuu. Tai alaspäin ei tuota ongelmaa, mut ylös... :/ No, sen näkee sitten..

Ja täällä oli moni muukin joka on saanut jo helteestä tarpeekseen... Mä kuulin sellaisia kauhujuttuja, et muka syyskuukin vielä olisi lämmintä. :eek: :headwall: Toivottavasti nyt vähän edes laskis... :/ Eiköhän tämä kuitenkin jouluun mennessä helpota. :D

Mut mä meen nyt kaivamaan koulupapereita esille, pitää ne huomenna olla mukana... Ja anatomiaa jo huomenna, JEE! B)

Shamandalie ja Torsti 23+1 :heart:
 
Mää oon vissiin sitten joku "vastarannan kiiski" mutta on aivan ihanaa kun on lämmintä ja aurinkoa B) töissä meillä on ilmastointi ja nää toimistohommat ei mitään älyn raskaita ole joskin välistä paikallaan istuminen ja asennon ettiminen. Mutta odotan oikeen että työpäivä loppuu ja äkkiä sakille jotain pika ruokaa ja ulos aurinkoon istumaan ja makaamaan. Ja toivottavasti viikonloppuna olis aurinkoista kun mennään lasten kaa miehen vanhempien mökille ja vois vaan maata pihalla päivät :LOL: ;) Ja yks päivä just kattelin noita äkkilähtöjä etelän aurinkoon mutta ei budjetti anna tässä vaiheessa periksi niin paljon ja kun tietää että tenavat olis lähdössä kans, viime syksynä oltiin viikko ja oli tosi ihanaa ja toisaalta hippuilin että jos sais miehen innostuu niin alkukesästä lähtis taas koko sakilla pariksi viikoksi :whistle: mutta pitää vissiin pikkuhiljaa houkutelle ja antaa sen sulatella ajatusta...

 
Heippa kaikille ja Lumienkelille tervetuloa takaisin :wave:

Kiitokset Tracy75 ja Riinuska81 (ja joku muukin, sorry kun nimet unohtuu.) juhlavaatevinkeistä, taidankin tänään poiketa shoppailemaan Nuo olivat hyviä vinkkejä, varmasti jostain löydän tunika+hame-yhdistelmän tai esim. mustan perusmekon, johon voi sitten yhdistellä värikkäitä asusteita.

Voi ihanuutta kun jotkut ovat jo saaneet äitiyspakkauksen :heart: Mulla on seuraava neuvola ensi maanantaina, sieltä saan vasta ne lomakkeet ja tiedä sitten kuinka kauan kestää ennen kuin sen pakkauksen saa kotiin asti...

eemmaa ja Tuitsu, mekin oltiin vuodenvaihteessa Thaimaassa, ja oman kokemuksen perusteella neuvoisin että jos haluaa kokea jotain paratiisinomaista niin kannattaa pysytellä kaukana suurimmista matkakohteista ja turistirysistä, kuten Pattaya ja Phuket ;) Me kierreltiin vähän siellä sun täällä, ja kyllä sieltä autenttisempiakin paikkoja löytää, tosin silloin saa varautua siihen että kaikkia turistipaikkojen mukavuuksiakaan ei ole.

pinkeiju, mekin ollaan mietitty sitä vauvavakuutuksen ottamista, mutta vielä ei olla päästy niin pitkälle että oltaisiin vertailtu eri yhtiöiden vakuutuksia. Se rumba pitäisi kyllä aloittaa, ettei veny liian myöhäiseksi.mistä te otitte sen ja voiko kysellä että millä perusteella teitte valinnan?

tivoli, mä ainakin löysin Bebesistä muutaman kivan paidan, kannattaa käydä katsomassa josko sullakin tarttuisi sieltä jotain käteen. Sieltä löysin varsinkin sellaisia siistejä paitoja mitä voi töissä pitää, kun esim. H&M-valikoimasta en löytänyt oikein mitään työkelpoista (paitsi mustat suorat mammahousut).

Nelma ja Nisu 21+1
 
Pallero siellä voi oikein hyvin - syke oli 130 ja 140 välillä. Painoa on tullut 300g/vk (minulle siis :LOL: ) ja sf-mitta oli 19 - keskellä käyrää :D . Neuvolantäti kehui mahaani nätisti pyöristyneeksi.
Teillä onkin alhaisia verenpaineita - mulla oli 120/85. Mulla tosin on jo pitkään ollut hieman korkeella.

Tervetuloa takaisin Lumienkeli =) ! Kiva saada sut takaisin kuvioihin.

Vakuutuksista oli taas ollut puhetta. Mulla on paperit jo lähetetty ja vastausta odotellaan. En viitsinyt pahemmin kilpailuttaa. Luotan yhteen ja tiettyyn yhtiöön niin paljon, että maksan mieluummin hieman enemmän heidän vakuutuksestaan kuin otan jonkun "huonomman".

Äitiliini: et suinkaan ole ainoa helteiden ystävä B) . Mulle nää kyllä piisaa.

Luen nyt vanhat (viikonloppuiset) juttunne, että pääsen kommentoimaan.
Ai niin - vauvakuume meinaa olla jo ihan sietämätön. Paijasin viikonloppuna pariviikkoista poikavauvaa ja sen jälkeen oli sellainen olo, et tulis nyt ÄKKIÄ se joulukuu ja ihana ikioma :xmas: -vauva... :heart:
 
Tarkistutin just muutenkin meidän kaikki vakuutukset ja pyysin samalla tarjouksen vauva-vakuutuksesta, meillä on kaikki muutkin vakuutukset Fenniassa joten tuntui järkevimmältä aikakin nyt pyytää sieltä kun useissa näyttää olevan että jos on kotivakuutus samassa niin on paljon edullisempi. Ja vissiin makuasia ottaako sen vakuutuksen valmiiksi vai vasta sitten kun vauva on syntynyt, me on otettu kaikilla ennakkoon ja varsinkin ensimmäisen aikana se tuli "säästettyä" jo eka puolenvuoden aikana kun sairaalassa oltiin niin vakuutus korvas munkin sielä olot kun oli alle kolmen kuukauden ikänen ja vielä täysimetyksellä;)

tossa selostusta tuosta meille tulevasta vakuutuksesta
"Lapsen Sairausturva -vakuutusta voi hakea myös
ennen lapsen syntymää. Se voidaan myöntää aikaisintaan
raskausviikolla 10, kuitenkin aikaisintaan sen
jälkeen, kun ultraäänitutkimus on tehty. Vakuutusta
on haettava viimeistään kolme kuukautta ennen laskettua
aikaa ja äidin on annettava terveysselvitys.
Vakuutus voidaan myöntää, jos äiti on terve ja lapsen
syntymän laskettuna aikana alle 40-vuotias.
Ennen syntymää myönnetty Lapsen Sairausturva
- vakuutus on voimassa ilman yksilöllisiä terveydentilasta
johtuvia rajoituksia riippumatta siitä, syntyykö
lapsi terveenä vai ei. Tämä koskee myös niitä tilanteita,
joissa vakuutusta ei olisi myönnetty syntymän
jälkeen ollenkaan synnynnäisen sairauden tai vamman
vuoksi. Jos haluat varmistaa, että vakuutus on
voimassa ilman rajoitusehtoja lapsen terveydentilasta
riippumatta, ennen syntymää otettu Lapsen Sairausturva
on oikea vaihtoehto.
Lapsen Sairausturva -vakuutusta voi hakea vastasyntyneelle
neljän vuorokauden iästä alkaen, kuitenkin
vasta sen jälkeen, kun lapsi on päässyt synnytyssairaalasta
kotiin."

muoks** vähä tuommosen valkosen valheen sanoin sille tädille kun tarkistutin :ashamed: sanoin että olen pyytänyt tarjouksia muistakin ja kummasti se löysi sieltä meidän vakuutuksista kohtia mistä lupas alennusta ja nyt vaan odotan että laput tulee postissa ja allekirjoitan ja laitan samalla kuin sen vauva-vakuutukse ja siihen piti olla mukaan neuvolakortista kopio...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Schätzchen:
Ai niin - vauvakuume meinaa olla jo ihan sietämätön. Paijasin viikonloppuna pariviikkoista poikavauvaa ja sen jälkeen oli sellainen olo, et tulis nyt ÄKKIÄ se joulukuu ja ihana ikioma :xmas: -vauva... :heart:
Älä muuta sano. :D Me käytiin viikonlopulla (eli siis viime to, pe ja su) sairaalassa katsomassa meitin kummipoikaa, ja vaikka kuinka on toisten (vaikkakin läheisten!) lapsi, niin kyllä siinä sydän suli kun pienen sai syliin. :heart:

Nyt odotellessa et saatais kutsu kylään tai kutsuisivat heidät meille, ois ihana päästä paijaamaan pientä sylissä vaikka kuuma on muutenkin. :D Mut oon hillinnyt mieleni, ja vaikka mieli tekisi en ees viestiä oo laittanut ja kysellyt. Eiköhän nuo itsestään anna kuulua kun siltä tuntuu... :heart:
 
Olisin lainannut Tracy75:n tekstiä, mutta kappas kun se ei onnistu :kieh: . Anyway, mulla on siis ollut sama tunne kuin sulla, että sattuu mahaan ja henki ei kulje. Tuota kestää kävellessä 5-10 min, mut kun irvistellen jatkaa, niin jossain vaiheessa kipu häviää ja henkikin kulkee, välillä. Käytiin miehen kanssa pyöräilemässä lomalla, ja sama kipu tuntui silloinkin. Noita kipuja ei ole lyhyillä matkoilla eikä kohtuuvauhdilla, mutta heti reippaamassa vauhdissa. Shamandalien tavoin mullakin on joskus sattunut, kun olen kiivennyt portaita ylöspäin.

äitiliini75, kyllä mullekin aurinko ja lämpö kelpaa, jos saan vain maata pihalla tai rannalla tekemättä mitään. Pe ja la oltiin rannalla reilut 3 tuntia kerrallaan ja menihän se, kun joi riittävästi ja ui välissä itsensä viileäksi. Ennen mä vaan pystyin makaamaan kepoisasti 5-6 tuntia auringossa ja aina siirryin varjosta aurinkoon ulkona ollessa, mutta en enää tänä kesänä. Luulen, että se on toi ipana, kun ei keuhkoissa kulje ilma näin kuumalla.

Kiitti Nelma vinkistä, käyn kattomassa Bebesin valikoimat, josko siellä olisi vielä jotain jäljellä parin viikon päästä.

Voi kun mullekin määrättäisiin ruoaksi salmiakkia ja jäätelöä :p !

tivoli 21+4
 
Heihei. Pakollinen näyttäytyminen juttujenne lukemisen jälkeen..

Pingottaa mahaa, ahistaa, henki loppuu ja selkäki perhana takkuaa pitkästä aikaa, lapaluiden välistä toki täl kertaa ku tuol meidän neidil on joku sylivauvakausi ja painoa varmaan yli 10kiloa niin meinaa vähä olla raskasta.

Jorma ainaki on jo ihan tuos tissien alla potkimas ja painaa palleaa niin kivasti et en tiä oisko se nyt sit syynä et henki loppuu jos vähäki huhkii ja tää sää tietenki on yx osasyy..

Salmiakkia namnam ja jäätelöä, niitä tekis mieli ja grillipöperöitä. Eli tooosiii terveellistä. Alkuraskauden vihreet ja kirpeet omenat on tulleet ruokalistalle takas vastapainoksi mässyruoalle.

Taaskaa ei asiaa oo mut kunhan jorisen.

Lumienkeli: hyvä juttu et hommat pelaa taas, hommani kirjekyyhkynä on siis ohi :D Tervetuloa takaisin, pahis :kieh:

Ja sit tää taas otti ja lähti :wave:

Maukkis ja jorma 24+3
 
Voi hitsinhitsi, Shamandalie, mä asioin varmaankin samaisen paikkakunnan Kelassa... Kyllä täällä taas noi asiat näemmä pelaa... Voi juma :/ Kyllä arvasin toiminnan hitaaksi, mutta että 6 vk käsittelyssä! Mites pääkaupunkiseudulla, kauanko siellä käsittelyyn menee aikaa?? Onko noi pitkät "toimitusajat" verrannollisia asukaslukuun, vai onko tuo meidän Kela vaan yksinkertaisesti ylikuormitettu...

En vieläkään ole saanut suutani auki täällä työpaikalla... Mulle on mennyt pupu pöksyyn ja haluan ehdottomasti odottaa siihen ensi viikon rakenneultraan saakka ennenkuin alan uutista julistamaan.

Vakuutusasioissa olen minäkin vihdoin aktivoitunut, ja pyydellyt tarjouksia useammasta paikasta. En ole muitakaan vakuutuksia aikoihin kilpailuttanut, joten hyvä aika siinäkin mielessä.

Täällä sitä on hehkutettu matkakuumetta, ja nyt se iski muhunkin.. :ashamed: Taitaa vaan jäädä matkustelut vähän vähille... Jospa tuossa syksyllä ehtis johonkin kaupunkilomalle ampaista viikonlopuksi, jos vaan halvat lennot jostain saisi. *huokaus*
 
Kelan käsittelyajoista täytyy hieman kommentoida Shamandalielle ja Snoopylle. Itse kävimme Turun Kelassa ja odotimme vuoronumerolapulla kiltisti vuoroamme (oli muuten täyttä tuskaa kuunnella kaikkia perheriitoja tms. kun Kelassa en ole tottunut asioimaan...). Meidän hakemus käsiteltiin ihan heti. Seuraavana päivänä tuli postissa lappu, että pakkaus on tilauksessa. Jouduin tosin soittelemaan Reimalle ja Postiin kun pakkaus ei tullut luvatussa kahdessa viikossa (posti oli hukannut). Tänään on kuitenkin tullut ja isäntä lupasi hakea kotiin tullessaan.. joten iltaa odotellessa. Kannattaa siis viedä lappu henkilökohtaisesti eikä vain pudottaa postilaatikkoon (ystävällinen Kelan puhelintäti neuvoi).
 
Mulla menee äitiyspakkaushakemus työnantajan kautta, kun se vanhempainetuushakemus menee kokonaan työpaikan palkanlaskennan kautta. Lupasi kyllä kiirehtiä, että pääsen ihailemaan niitä pieniä vaatekappaleita :heart: :D .

Olitkos se sinä Hapikko vai kuka, kun kysyit sitä äippiksen alkamisajankohtaa jos la 13.12. Mulla ainakin 7.11. on eka lomapäivä B) . *muoks* ei kun se olikin :ashamed: - eli Hippulalle siis vastaukseksi 7.11.
 
http://www.lastentarvike.fi/images/Tuotekuvat/Large/Emmalj07_SmartDuo_SportCarb.jpg
Meille tulee tämmöiset!!

Vaunukaupoilla käytiin ja kyllä on ihanaa. Haetaan tosin vasta myöhemmin. Mä voin sitten laittaa kissan niihin ja työnnellä pitkin pihaa1 :D
 
Mä en ole vielä kerennyt käydä Kelassa ollenkaan! Jos paketilla on niin pitkä toimitusaika täytynee varmaan kohta käydä..
Raha anomuksenkin vien vasta hiukan myöhemmin. tiedän jo suunnilleen
mitä tulen saamaan.
Mulla alkaa äitiysloma 30.10. Vauvahan oli hiukan vanhempi mutta laskettuu aikaa ei muutettu, ja kun keisarinleikkaus on edessä niin
yleensä se tehdään n. viikkoa ennen LA:ta, eli joulukuun alussa on
varmaan pieni jo sylissä.

Duunia mä ajattelin himmata lokakuun alussa, syyskuuhun asti painan ihan täysillä, messuja ja kaikkea projektia vielä tiedossa.
Toivottavasti ei ala nyt supistelemaan tän enempää että jaksaa,
saikulle mä en vielä kertakaikkiaan VOI jäädä! :)

Tänä aamuna muuten heräsin naama turvoksissa, alkaa helle
tehdä tepposiaan.. Koko kesän oon käyttänyt sandaaleja että
jalat on onneksi säästynyt pahimmalta turvotukselta..vielä.

Mitenkäs teillä Maukkis ja muut eskarit ja koulut käynnistyi?
Meidän tyttö oli ihan onnessaan tokan luokan aloittamisesta, ei
enää ole niitä koulun pienimpiä.. Voi että äidin tyttö :heart:
Pienempikin aloitti sitten eskarin joten kyllä tää kolmonen
tulee juuri sopivaan aikaan.. ei lopu hellittelemiset vielä.. :heart: :heart:

Ei sit muuta kun koitetaan jaksaa... B)
 
Alkuperäinen kirjoittaja hapikko:
Kelan käsittelyajoista täytyy hieman kommentoida Shamandalielle ja Snoopylle. Itse kävimme Turun Kelassa ja odotimme vuoronumerolapulla kiltisti vuoroamme (oli muuten täyttä tuskaa kuunnella kaikkia perheriitoja tms. kun Kelassa en ole tottunut asioimaan...). Meidän hakemus käsiteltiin ihan heti. Seuraavana päivänä tuli postissa lappu, että pakkaus on tilauksessa. Jouduin tosin soittelemaan Reimalle ja Postiin kun pakkaus ei tullut luvatussa kahdessa viikossa (posti oli hukannut). Tänään on kuitenkin tullut ja isäntä lupasi hakea kotiin tullessaan.. joten iltaa odotellessa. Kannattaa siis viedä lappu henkilökohtaisesti eikä vain pudottaa postilaatikkoon (ystävällinen Kelan puhelintäti neuvoi).
Mä kävin pelipaikalla, ja täti antoi mulle tollaset ajat kun kysyin kauanko menee. Ja kävin ihan siis tiskillä juttelemassa kun oli paljon kysymyksiä...

Nyt syömään, myöhemmin mahtollisesti vielä käymään täällä. Huomenna kouluun. Jee. B)
 

Yhteistyössä