***JOULUN ODOTTAJAT*** Elokuu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Snoopy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
omaa napaa: just tulin rakenneultrasta ja eipä voinut erehtyä sukupuolesta, selvästi isänsä poika :) en saanut varsinaista pituus-tai painoarvioita enkä nähnyt kasvojaankaan kun esitteli innokkaammin sukukalleuksiaan. ;)

t. karvamaha + :heart: -poju

ja vielä piti sanomani että jajepoo ja maikka, mun mielestäni on hienoa kun teillä on paljon lapsia! Haluaisin itsekin tehdä nopeaan tahtiin lisää jos vain onnistuu! asiattomia kommentteja kuulin eilen itsekin erään katkeran ämmän suusta, piikitteli ja antoi mulle lastenkasvatusohjeita vaikka hällä ei omaa edes olekaan eikä tämäkään ole vielä edes syntynyt. kateellisia näkyy olevan joka lähtöön.

Pitkästä aikaa vaivaudun kirjoittelemaan... :ashamed:

Rakenneultra on nyt takana ja kaikki mitä näkyi oli hyvin. Vauva oli sellaisessa asennossa, että ei näkynyt kuin perusasiat eli sydän, aivot, virtsarakko, vatsalaukku. Esim. huulihalkioaluetta ja selkärankaa ei näkynyt kokonaan. En kuitenkaan halunnut uutta aikaa, koska minulle riittää tieto, että perusasiat ovat kunnossa.

Lääkäri myös katsoi kohdunsuun tilanteen, eikä ole enää auennut. Eli saan nyt voinnin mukaan touhuta rauhallisesti ihan huoletta. HELPOTTI!!!

Käytiin sitten ostamassa vaunutki, mutta kotiin haetaan vasta joulukuussa, kun ei ole yksinkertaisesti vielä tilaa.
Emm_Edge_Elk.gif
Kokeillaan osaanko laittaa kuvan suoraan tähän tekstiin...

Kaikki ovat ilmeisesti saaneet hyviä uutisia ultrissa...? Ihana, kun kenellekään ei ole tullut suuria pettymyksiä. Ainoa pettymys ainakin omalla kohdalla oli se, että ei ole "kuin" yksi vauva vatsassa, olisin niin kovasti toivonut kaksosia. Olen tietysti kuitenkin onnellinen tästäkin vauvasta, älkää vain käsittäkö väärin...

Enpä muista mihin kaikkeen piti kommentoida, vaikka tunnollisesti olen kyllä lukenut juttuja :ashamed: Ainakin oli jotkut saaneet ikäviä kommentteja, koittakaa laittaa samantien toisesta korvasta ulos sellaiset höpinät! Kyllä minullekin niitä satelee, kun olen NIIIIIIN nuori ja kolmatta jo odotan. Kysellään aina röyhkeästi, että olikos tuo nyt aivan tarkoitus vai pettikö ehkäisy. On kyllä raivostuttavaa!!!! |O

Pitänee lopetella, kun töitäkin pitäisi tehdä... Ai niin, painoarvio oli pienelle 330g ja vko:t tasan 20 ultrassa.

Apa

Tivoli: Joo, Teutonian Spirit S3 vaunut on mielessä! Meidän pitäisi kanssa käydä Varistossa ne varailemassa, meillä jo suurin piirtein värikin valittu. :) Ootteko muuten kukaan miettineet jo sänkyä? Täällä on ollut puhetta siitä mikä se nyt olikaan... no kallis pinnasänky joka menee pitkään kun saa säädeltyä? Me ollaan kans kateltu sitä mutta on NIIIIN sikakallis että ei kyllä osteta. Onko muita hyviä ideoita pinnasängyistä?

Stokken Sleepystä Schätzchenille: Oletko tosiaan nähnyt jossain 600e Sleepyn? Minä kun kysyin hintaa niin oli 749e vai olikos 769e (Kodin Ykkönen). sisältäen molemmat koot patjoineen ja uudintangon. Saako jostain halvemmalla? Toimitusajaksi ilmoitettiin vähintään 4 viikkoa, joten pitänee ruveta pian tilailemaan. Onneksi käsiraha oli vain 20 % :p

Argh - just kun olin pari tuntia sitten saanut viestini kirjoitettua, alkoi se käyttökatkos ja kaikki hävisi :headwall: .

No, ei se mitään... Porsche: oon mä vähän kade kuitenkin. Niska limassa saa töitä raataa ilman Stokkeakin ;) .

Hapikko: Vauvatalo Johannassa ja lastentarvikkeessa mun mielestä oli alle 600? ellen nyt ihan väärin katsonut (ja ellei ne ilmoita hintaa ilman jotain pakollisia varusteita...)

Hienot vaunut apallakin =) .

Onnea rakenneultrassa käyneille :flower: ! Onneksi sieltä on tullut kaikille vain hyviä uutisia :heart: .

*muoks* Hapikko:http://www.vaunuaitta.fi/tuotteet/pinnasangyt/stokkesleepi/
Tuolla näyttäis olevan 499?.

Hei mammat! Päivittäjä häipyy tänään maakuntiin mökkeilemään... Yv:llä voipi muutospyyntöjä listalle toki lähettää, mutta reagoin niihin vasta sunnuntaina. Oikein hyvää loppuviikkoa kaikille, "nähdään" ensi viikolla! :wave:

Pikasesti vain.

Kannattaa tosiaan vertailla nuita hintoja kun ostaa.
http://www.babystyle.fi/tuotteet.htm tuolla myös tuo stokken sleepy 499 tietenkin patjatkin maksaa mukavasti jos niihin haluaa panostaa.Meilläkin maksaa tuo patja enempi kuin pinnis,mutta onpahan hyvä pienen nukkua.

Joku muukin pinnis oli semmonen että sen sai myöhemmin muutettua sohvaksi,mutta en nyt muista mikä jossain vain näin mainoksen.En ole varma oisko tuo emman oval,ei siinä kyllä mainita sitä.

Semmonen mun piti jo sanoa viimeks että mun hieroja sano että issiaksen voi testata niin että menee selälleen maate ja kokeilee nostaa jalkaa ylös suoraan ja jos jalka nousee vain noin olikohan 10cm niin on paha issias ja jos taas jalka menee ylös asti niin ei mitään hätää.
Mulla oikea jalka nous ihan ylös asti mutta vasen ei noussut,mutta nous kuiten enempi kun tuon 10cm.

Snoopy hyvää mökkireissua :wave:

Shamandalie: (tulikohan tuo nikki oikein ku meinaa olla tätä luki ja kirjotus häröä taas vaihteeksi..) No kuitenki! niin onneksi tuo mun mies kulta on kans "hurahtanu" tähän vauvahommeliin ihan kympillä. :p Siksi kai mulla oliski mahkuja saada ne uudet vaunut.Vaikka järki nyt tietenki sanoo että ei tietenkää ku entiset ovat todella hyvät.

Pinniksen saan taas käytettynä mun siskolta joten siihen en investoi.

Joo poika odottaa jo kovasti ja tyttöki sanoi että kerran se vauva ei tuu ulos sieltä mahasta niin käydään ostaan citymarketista se vauva!! =)
Yritti kovasti samalla muokata tuota mahaa että vauva olis tullut ulos.

Sehän mulla piti teiltä kysäistä hyvät sisaret että miten kertoa synnytys ja sen kulku seittemänvuotiaalle lapselle.?? Jos yritän sillee ympäripyöreesti kertoa niin se koko ajan tekee tarkentavia kysymyksiä. Voiko sille kertoo ihan kaikkea. Ku tuntuu ettei se välttämättä tajua tuota että sieltä pimperosta se nyt sit pusketaan pihalle!! :o

Nyt tuli lähtö!! Tulen takas ku ollaan käyty kaupassa. Se tuo isäntä on tuollainen sähköjänis että kun kerta nyt on päättänyt lähteä niin silloin mennään. Eikä jäädä oottelee että emäntä sais kirjotella loppuun päivän polttavimmat juorut!! :)

Onnittelut ihanista ultrakuulumisista kaikille :hug: ! Vai on Kiiuska-karvamahallekin tulossa poika :) .

Mä olen alkanut asennoitua nyt täysin siihen, että meille tulee tyttö. Hiplasin taas H&M:ssä ja Prismassa tyttöjen vaatteita, mutta maltoin vielä mieleni. Melkein. Ostin kuitenkin yhden 56 cm tyttöbodyn :whistle: . Saahan sen sitten lahjoitettua, jos arvailut meneekin vikaan. Tasan 2 viikkoa 4 D:hen!! En malta odottaa.

Jännä juttu, että osassa rakenneultrista annetaan painoarvio. Ei meille vaan annettu mitään mitta-arvioita, ainoastaan reisiluu ja pää, joita ei edes merkitty mihinkään mulle jääneeseen dokumenttiin.

Kävin taas vaihteeksi sovittamassa kaikki h&m:n mammahousut ja hameet läpi. Ei mitään :kieh: . Ihmeellisiä riepuja myyvät, ihankuin odottajat eivät välittäisi, mitä päälleen laittavat.

Jep, fillaroimaan. Meni vähän myöhäksi tämä töistä tulo. Selkä on niin jumissa taas...

Pikana poikkeen..

Lumienkeli: Me katottiin pojan kans synnytysvideo yhessä ennen tytön syntymää, ikää poitsulla oli 4,5v ja video sellanen siisti sivulta päin kuvattu, vähä näky tietenki paljasta pintaa mut ei normaalia enempää. Ja kyllähän tuo nytki on kyselly et kuinka se vauva tulee ja mistä ja oon vaan sanonu et sille on ihan oma reikä mistä se sit syntyy.

Ei ymmärrä mikä ihme kiire kausi nyt on, juttunne oon lukenu tänään pariinki kertaan ja yhtäkkiä äkkiseltään en nyt muista mitä piti kommailla joten katoan sen kummemmin omaakaa napaa kaivelematta (missä kaikki ookoo pai the vei)

Maukkis ja jorma 24+4 :wave:

Nyt meillä on netti, mutta meillä on nyt ne HÄÄT lauantaina, joten en oo ehtiny tänne siltikään. Eilen oli neuvola ja kaikki hyvin, ainakin vauvalla. Mä olin viime viikolla sairaslomalla töistä, kun en enää jaksanut töihin. Tuli sellanen hermokohtaus, olin ihan poissa tolaltani. Liikaa stressiä siis. Parin viikon päästä lääkärineuvola ja selviää, oonko kunnossa vai tarviiko alottaa jotain lääkitystä. Mieliala siis. Tänään sain aikaseksi tulevaan morsiuspukuuni vesitahran, puku siis on raakasilkkiä. Meinasi taas tulla samanlainen kohtaus mutta yritän tässä parhaillani pitää itseni kasassa. Jälki on itseaiheutettu, edessä näkyvällä paikalla, noin 10 cm pitkä ohut viiva, mutta kukaan ei ehkä sitä huomaa ellen kerro. Sanokaa siis mulle että mä selviän tän yli...!! :x Neuvolatäti kehotti opettelemaan uuden elämänasenteen pedanttiuteni tilalle, sillä vauvan kanssa kaikki ei voi aina olla täydellistä ja juuri niinkuin on suunnitellut. Yritän siis parhaillani opetella...

Me ei olla hankittu vieläkään vauvalle mitään, paitsi sain tädiltäni pinkan käyttämättömiä 62-senttisiä vaatteita, a´la tutta! Ehkä nyt hääpäivän jälkeen alkaa vauvan ajattelu...

Sorry kun tuli nyt liikaa omaa napaa. Kertokaa jos jollain muulla hääpäivä ollut jotain muuta kuin puhdas hääpuku :D

Täältä nopeasti vähän omaa napaa. Eli tänään käytiin siellä ylävatsaultrassa ja oli ihana lääkäri joka katsoi ja näytti meille samalla vauvankin. Siellä se pikkuinen sydän löi ja kovasti kääntyili. Samalla vilasi ettei ainakaan ole mitään verenvuotoja mitkä ne olleet ja menneet kipukohtaukset olisi aiheuttanut.
Sappi oli kyllä kuulemma ihan rauhallisen näköinen, mutta siellä asustaa paljon kiviä, eli mikäli nyt raskausaika menee hyvin niin oletettavasti sitten sen jälkeen jossainvaiheessa puukkoa tulee tai sitten laserilla räjäyttelevät ne pois. Tästä sitten kuulen tarkemmin omalääkäriltä maanantaina, mutta pääasiahan mulle on että asukki siellä jakselee hyvin ja siellä ei mitään ongelmaa ole.

Mutta nyt taas takaisin taustalle.

iltaa

mötkylä mulla oli hääpuvussa auton rasvatahra laahuksessa. onneks huomasin vasta illalla kun otin pois sen. (ei vissiin ollut muuta tekemistä hääyönä, kuin katella mekkoa :laugh: ) tsemppiä kauheasti kyllä ne menee ihan hyvin, vaikka kaikki tuntuu että kaatuu niskaan. meillä häävieraat jo nauroivat ku ressasin viimeisen päälle.

apa ihanat vaunut, meillä eri runko ja väri. tuota kyllä ensin katselin, mut otin sit kuitenkin toisen väriset.

tivoli ei mekään saatu muita kuin reisi mitta ja laki mitta. oishan tuo ollut ihan kiva tietää paljon neitonen on kerännyt painoa.

omaa napaa alaselkä kipeänä, mut senpä siitä saa ku leikkaa nurmikkoa. tyttö potkii kauheasti. yöt yhtä tuskaa ku oikeaa asentoa ei löydy.

ketkä menee 4d ultraan? mietin vieläku se täällä on aika tyyris. kova halu olisi vielä päästä sellainen näkemään.

mut nyt siivoon, ku aamulla ei ehdi

Tivoli: ihan amiksessa. :D Lähihoitajaksi ois tarkoitus valmistua... :)

Minttuliina: Meillä ois yks kaukalo, jota ei aiota käyttöön ottaa, ei ole hankala kiinnitys, mut kun me kuitenkin sitä autosta kanniskellaan jokapaikkaan niin ei jaksa niiden auton vöiden kanssa pelata... Vanha on, mut ehjä ja siisti. Et se ois 5e+ mahdolliset postikulut. Jos kiinnostaa... :whistle:

mötkylälle voimia vielä muutamaksi päiväksi, ja muista sitten nauttia koko hääpäivästä. Tuuhan sitten kertoilemaan miten meni sun muuta kun joskus rouvautuneena ehdit. :heart:

Jep, eipä tänne sen kummempia kuin aamulla... Koulussa nyt sitten paljastui tää juttu, ja meinas jo pipoa alkaa kiristää kun yks koko ajan tuijotti mun mahaa. :o Jotenkin tulee vaivaantunut olo, kun ei oo tottunut et se näyttää vauvamahalle kun ennen on muuten vaan ollut iso... :ashamed: Huomenna teltta päälle. :laugh:

Nyt nukkumaan et jaksaa olla taas koko päivän huomenna. :) Muuten kyllä, mut on 6h samaa ainetta ja samaa opettajaa... :headwall: Nooh, piirustusvehkeet varoiksi mukaan jos ei saada jotain ryhmätyötä. ;)

Öitä!

Shamandalie ja Torsti :heart:

mötkylä aivan varmasti häät sujuvat ihanasti vaikka olisikin vesitahra puvussa..... :hug: mä menisin naimisiin vaikka lehmänlaikkusessa mekossa jos niin ihanan miehen joskus saisin että ihan naimaisiin päädyttäisiin...... :ashamed: mutta millasessa paikkaa se pienoinen tahra on,saisko sitä peitettyä vaikka jollain sellaisella hennolla,pitkällä kukkakoristeella....? ei sillä että sillä tahralla jotain väliä olisi! :)

Menninkäinen: ihan edessä se on suunnilleen polven korkeudella, mutta ei sitä nyt auta peitellä. Eikä sitä kukaan huomaa ellei osaa katsoa! Ja voihan siihen päivän mittaan tulla vielä muitakin tahroja... Joo, ei se maailma nyt tähän kaadu :saint:

Anni76, mä kans päätin tuon vaunumallin ja värin jo viime talvena, kun selasin Teutonian kuvastoa. Sit kun näin värit livenä, niin eipäs suosikki näyttänytkään luonnossa yhtä hyvältä. Muutkin värit oli livenä erilaisia, kuin kuvissa :/ . Meinasitteko trendiväriä vain niitä muita? Saan ehkä miehen puhuttua ympäri lauantaiselle vaunukeikalle :saint: .

Pinniksistä kattelin sitä Stocken Sleepyä, mutta haluan ehdottomasti valkean sängyn, enkä muista, onko Stockea valkoisena. Myös ko. sängyn malli on sellainen, etten usko sen olevan kovin kätevä pienessä huoneessa. Emman ovalia tai Brion Basicia olen katsellut, että ne saattaisivat kelvata. Jopa Ikealla oli joku malli, joka voisi olla passeli. Mun kriteerit sängylle on, että se on valkea, nätti ja siitä saa laskettua sekä reunan että pohjan alas. Enkä mä oikeasti viitsi siitä maksaa 700 euroa, kun kalustetaan samaan aikaa olo- ja työhuonetta. Vauva pärjätköön edullisemmalla ;) .

Mötkylä, kaikki morsiamet hermoilee ennen häitä :hug: . Älä huolehdi siitä tahrasta, kukaan ei siihen kiinnitä huomiota ennen vihkimistä ja varmasti kaikki luulevat, että se on tullut vasta illan aikana. Onko teille tulossa ihan perinteiset häät? Onnellista hääpäivää sitten :heart: .

Huomenta!

Mötkylä: Tsemppiä!! Voihan siihen pukuun tosiaan viel kaatua vaik mitä ja ihmiset ei varmaan noin alas katsele morsianta kuin missä se tahra on. Onnea teidän päiväänne =)

Hui kuinka te maltatte laittaa 700euroa pinnikseen.. :o Oon tällanen nuukapieru vissiin. Nytkin tytöllä miehen vanha pinnis lähes 30vuoden takaa käytössä ja hyvin toimii. Patja tietenki uus mut ei sekään mikää normaalia kalliimpi. Tuo sleepysänky on kyl ihan kiva mut no, ei meillä ois kyl varaakaan semmoseen, asuntolaina, remontti ja tuleva auton hankinta syö varoja niin paljon että kierrätetään tulokkaalle sama perintöpinnis.

Ikean sivuilla vois muuten käydä pitkästä aikaa katselemas ja haaveilemas, kiitti vinkistä tivoli!

Palaan myöhemmin uudestaan paikalle, nyt tyttö haluaa leikkiä pallolla ..

:wave:

Tervehdys koulusta pikaseen. :wave:

Ryhmätyön parissa, joten piti piipahtaa teitä kurkkimaan. :saint:

Eipä tänne ihmempiä, Torsti potkii niin et maha veivaa puolelta toiselle (alkaa kai silläkin olla jo nälkä?) ja edelleen tuo samainen luokkakaveri tuijottaa ihan peittelemättä tätä mahaa... :headwall: En jaksa vieläkään olla iloinen tuijottelun kohteena olemisesta, vaikkei pahalla katsoisikaan... Teltan tosin jätin kotiin, mut ehkä sit huomenna... :whistle:

Nyt takaisin hommiin. :wave:

Shamandalie ja Torsti 23+3 :heart:

Älä suotta stressaa Mötkylä. Nautit vaan koko päivästä =) .
Oikein haikea olo tulee, kun miettii omia häitä. Se oli kyllä elämäni ihanin päivä :heart: . Niin onnellinen en ole ollut koskaan. Varmaan vauvan syntymä on eri tavalla tosi huikea juttu, mutta häät on kuitenkin tapahtumana jo ihana (synnytystä en mitenkään ihanaksi kuvittele vaikka lopputulos maailman ihanin varmaan onkin :heart: ) ja se on kuitenkin se oma päivä prinsessana :saint: . Vauvan syntymässä se vauva saa sitten olla stara B) . Muistat vaan nauttia joka hetkestä, etkä surkuttele mitään pikkuasioita =) !

Töissä ei taas jaksais olla. Kullan kainalossa kotona olis kivempaa :heart: . Tosin sekin on töissä tietenkin, joten turha haaveilla :headwall: !

Nyt te helteisiin raivostuneet saatte vihdoin huokaista helpotuksesta ;) . Alkaa kesä pikkuhiljaa vaihtumaan syksyksi.
Mitenköhän väsymyksen siedon käy, kun päivät lyhenee? No onneks lyhenee myös :xmas: -vauvan odotusaika :D !

Mötkylä: Koita olla stressaamatta häiden suhteen, vaikka todella tiedän, ettei se niin vaan onnistu. Itse olin muutama vuosi sitten kauhusarjojen morsian, kun kaiken piti olla muutenkin täydellistä. =) Kaikki menee hienosti... Muista nauttia päivästä täysin siemauksin.

Hohhoijaa, kun on ollut raskas työviikko helteineen... |O Onneksi pikkuisen helpottaa nyt... Tuntuu, että vatsa on töissä koko ajan muitten tiellä. Joko siihen törmäilee lapset tai sitten musta tuntuu, että olen vatsoineni toisten aikuisten tiellä vähän väliä... Harjoitussuppareita tulee aika paljon. Varsinkin iltaisin kun menee sohvalle selälleen lepäilemään niin huomaa, että vatsa kovettuu ja tuntuu kuin olisi tehnyt 100 vatsalihasliikettä. Mä jotenkin kauhulla mietin, että pitäis vielä jaksaa kaks ja puoli kuukautta... :( Musta tuntuu, että voisin jäädä jo nyt kotiin lepäilemään. Niin väsynyt kyllä töitten jälkeen on ,ettei hirmuisesti jaksa iltaisin touhuta... Siivoamaan pitäisi alkaa... Ei jaksaisi sitten millään. :headwall:
Pikkuinen liikkuu tosi paljon ja vilkkaasti varsinkin iltaisin. Yöllä kun herään vessaan niin meno on silloinkin päällä. Mahtaakohan tämä kaveri nukkua ollenkaan öisin? =) Kelan paperit sain täytettyä ja vietyä tänään palkanlaskijalle... Hän lähettää ne sitten eteenpäin. Toivottavasti äippäpakkauksen sais pian... =)

Riikkuli 23+4

Yhteistyössä