+ + + JOULUKUUSSA PLUSSAAVAT, tammikuuta suunnittelevat + + +

Heissan leidit! :)

Nyt en kuollaksenikaan muista kuka oli lähdössä kohta puoleen kaukaiseen maahan lämmittelemään? Me ollaan myös lähdössä ensi maanantaina ja palataan vasta ensi vuoden alussa takaisin Suomeen! Reissuun on lähdösssä minä, mieheni, reilu 1-vuotias riiviö-poikamme, äitini ja hänen miehensä ja siskoni ja hänen miehensä. Eli hoitajia riittää! Hyvä niin, koska näin saamme varmasti mieheni kanssa sitä kauan kaipaamaamme kahdenolo-aikaa. Ei siinä, etteikö poikamme kanssa olisi ihana olla, mutta kyllä te tiedätte mitä mä tarkoitan. :)

Ookasan varovaiset onnittelut! :) :heart: Kyllä se viiva siitä vahvistuu!

Nyt ei pysty enenmpää kommentoimaan...

).( Mullahan on nyt Terolutiton kierto meneillään ja tiistaina kävin otattamassa keltarauhashormoni-arvot. Vastauksen niistä saan vasta ensi viikon maanantaina, koska oma gyne olisi ollut vain nyt ke paikalla, eikä tulokset olisi ehtineet siihen. Maanantaina sitten mulle soittaakin joku ihan muu gyne ne tulokset, koska näin joulun alla on kuulemma tosi huonosti enää kukaan lääkäri paikalla. Noh... Ei siinä mitään.

Olen odotellut menkkoja saapuvaksi tässä jo muutaman päivän, koska tosiaan aikaisemmissa kierroissa ilmeisesti on ollut keltarauhasen vajaatoimintaa ja menkat on alkanu ihan liian aikasin. Pahimmillaan jo jopa dpo5! Nyt siis menossa dpo11 ja tänä aamuna päätin, että pissin purkkiin ja kastan testin. Kaikeksi ihmetykseksi siihen tikkuun alkoi piirtymään alle kahdessa minuutissa hyvin haalea vaaleanpunainen viiva!!! Nyt illalla tein kolmen tunnin pidättämisen tuloksena aamuista jo hieman vahvemman haaalean viivan. Eli täällä HAAMUILLAAN aika vahvasti! Aika moista! Ei voi uskoa ja nytkin, kun kirjotan, niin on pieni tärinä päällä. :) :heart:
 
iines83: Se olin minä kun lähden kaukaiseen maahan Jouluksi ja Uudeksi Vuodeksi lämmittelemään :wave: Ja meillä lähtee myös mukaan "lapsenvahdit" eli mun vanhemmat :D Lähdetään kans maanantaina, mut vasta puolentoista viikon päästä. Parin viikon reissusta on kyse =) Mutta suuremmoiset ONNITTELUT haamusta!!! :flower: Teillä taitaa sitten reissuun lähteä pieni salamatkustaja mukaan ;) Ihanaa :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Iinestä onnittelen vielä tässäki pinossa... :)



Tänään on kyllä harvinaislaatunen aamu... Mä heräsin ennen poikaa :whistle:
Otin sen tuossa kuuden maissa viereen ku annoin tissiä mut sen jälkeen en ite enää saanu unta...
Vaunujuttuja sitten mietiskelin sitten aikani kuluks... :LOL:
Oon ajatellu et myyn meijän vaunut pois ja sitten ostettas kunnon vaunut tilalle. Tallinnasta sais tilaamalla hyvään hintaan uudet vaunut...
Mut en tiiä kannattaako vielä ostaa ku jos tartteeki tuplat? Vai sitten vain seisomalauta...?

macy gray
Vaihatko mulle sittenki kierron pituudeks 24-44pvä... Ei taija tuo 36pvä riittää... : /
 
Iines, toivottavasti viiva vahvistuu. JA toivottavasti muillakin haamuilijoilla se viiva vahvistuisi. Sekä tsemppiä alkukierrossa oleville!

Rupesin tässä miettimään, että tuleeko kaikille aina kiinnitysvuoto? Vai onko sekin yksilöllistä, että toiset vuotaa runsaasti ja toiset ei yhtään?
Mites tuon v.vuodon kanssa?

Näin yöllä unta, että plussasin. Ei kuitenkaan ole yhtään high hopes-olo nyt tämän asian kanssa. :headwall: Aijemmin tuli sitä v.vuotoa ihan housuihin asti, mutta nyt on pari päivää ollut tulematta. Mistähän lie sekin.. Nyt kait se alkais tarttumaan, jos ois tarttuakseen. Eikös? Ainakin mitä olen yrittänyt lukea, niin noin viikko oviksen jälkeen pitäisi kiinnittyä. Ja nyt kun aamulla heräsin, niin kurkkuunkin koski. Onpa kyllä hienoo, jos tulenkin vain kipeäksi! Ensi viikollahan tuon tädin sitten pitäis tulla jos on tullakseen..
 
Zanca: Suurimmalle osalle naisista sitä kiinnittymisvuotoa ei tule. Mä muistaisin joskus lukeneeni, että noin kolmasosalla sitä tulee. Mut voin olla väärässäkin :whistle: Jokatapauksessa aika yleistähän se on. Mulla tuli sitä meidän pojasta, mutta vasta sillon kun menkkojen ois pitäny alkaa. Valemenkat ne ei kuitenkaan ollu, koska vuoto oli niin vähäistä, että housuihin tuli vaan vähän tuhrua parin päivän ajan. Se ei siis välttämättä valu vielä sillon ulos asti kun kiinnittyminen tapahtuu =) Plussatuulia! :heart:
 
Sandemar: Hyviä piinaviikkoja sinnepäin :D Mäkin odotan kovasti, että pääsis taas jännäämään =)

ON: Se hyvä puoli tossa mun tutkimuskäynnissä myös oli, että näki millon kandee alkaa ovista testaamaan =) Oisin muuten alottanu testaamisen tänään kp 12, mutta gyne sanoi, että kandee alottaa vasta sunnuntaina, koska ovis tulee kuulemma alkuviikosta. Säästyy ovistestejä :D Lisäks tiedän, että munasolu irtoaa nyt oikealta puolelta. Kivaa kun osaa nyt paremmin seurata tuntemuksia :p

Kysymys: Mä ihmettelen, kun mulla irtosi viimeksikin munasolu oikealta puolelta (ja tuli km). Olin sillonkin ultrassa niin tiedän varmaksi, että irtos viimeksikin oikealta. Mitenhän ihmeessä se voi taas irrota oikealta :confused: Onko kellään kokemusta tai tietoa? Ihmetyttää vaan, että eikö mun vasen munasarja toimi ollenkaan... Ja sit oon kuvitellu, että jos vaan toinen toimii, niin eikö sen pitäisi toimia vaan sit joka toinen kuukausi? Aikani kuluks pohdin tämmösiä :ashamed:
 
Onnittelut haamusta Iines ja hyvää matkaa!

Onnea hymynaamasta Huldasharks! Ai ku se digi hymyilis mulleki lähipäivinä..

Tsemppiä piiailuun myös Sandemar!

Toi onki kiva juttu SiSa et tietää millo sitä ovista kannataa alkaa oottelee. Voi kai se munis irrota parikin kertaa samalta puolelta vaikka molemmat toimisi.

ON. Nyt olikin sitte ovistesti haalistunu eilisestä! En tiedä sitte mitkä ne eiliset oli, mut kait mä jatkan testailua.. : /
 
Kiitos vastauksista! Nyt helpotti :D

Mariel85: Kumma juttu tuo...:confused: Jospa se ovis on kuitenkin vasta tulossa. Kyllä mä ainakin jatkaisin testailua =) Mä luotan kyllä kovasti siihen digiin, jotenkin tuntuu ettei se MUKA voisi olla väärässä... Vaikka eihän mikään testi ikinä täysin satavarma ole... Toivottavasti se digi nyt hymyilis lähiaikoina sulle =)
 
Omanapaisesti vain täällä kiroilen kiertoani...tätiä ei edelleenkään näy, joten ilmeisesti sitä ovista sitten ei oireista huolimatta oikeasti tapahtunut?!! :confused: Hemmetti, alkaisivat nyt niin pääsisi uuteen kiertoon... :headwall: Raskaana kun en kumminkaan ole, niin olisi kivempi odotella esim. ovista kuin tädin vierailua. :kieh: Mur.
 
Mää en tiijä kuin moni lukee mitäki palstoja kuin paljon ja en tiijä kannattaako samoja juttuja joka palstalle kirjotella... Mut kirjoitampa tännekkin samasta ku tuonne kolmattakaipaaviin.:vampire:

Tuo juupajaapa diipadaapa isäntä alkaa nyt sit tosiaan lämmetä ajatukselle. Eilen jus hyvänä päivänä(jos tyttö halutaan) hoidettiin homma loppuun ja sit vielä sängyllä maatessa kyseli onko nimi mietittynä..:heart:
Autoja se kovasti kattelee myös. Eiköhän tässä jossain vaiheessa vielä meille se kokki saada kotiin. Mulla on hirveän vaikea samaistua pitkään yrittäneisiin, ku ei ole itsellä kokemusta. Mut eihän sitä tiedä kin kauan joutuu itse täällä roikkumaan, ku ikääki on tullu pikkasen lisää.
Mie oon vähän tämmönen omaan napaan tuijotteli, ku ei vielä oo ihan perillä muiden systeemeistä. Eiköhän tuota kommenttia ala irrota jossain vaiheessa, kuhan pääsen vähän tutuiksi. Tää ärsyttävä flunssa vähän latistaa mieltä ja tää on sit vähän tämmöstä itsensä piristämistä. :)
Toivoa ei saa menettää ja otetaan rennosti!:wave:
 
Pikainen ilmoittautuminen. :wave: Tänään mennään taas tukka putkella, joten ehdin päivityspuuhiin vasta illalla. Lueskelin nyt tähän mennessä tulleet kuulumisen, mutta kommentointiinkin syvennyn sitten paremmalla ajalla. Plussatuulia loppukiertolaisille ja vauvapölyä ovistelijoille! =)
 
Salainen toive: "Kiva" että joku on samassa veneessä... : / :hug:

Mä en tajuu, oli kivut ja sopivan näköistä kirkasta tavaraakin ;) tuli...ja lämmötkin muka nousi...oliko se kaikki nyt tätä flussaa sitten...ärrimurri...
 
Lisey
No joo vähän kyllä mietityttää että kuinka kauan tässä menee ennen ku kierrot alkaa säännöllistymään... Ja sitten toisekseen tekeekö lääkärissä kukaan mitään jos on vasta hiljattain lopettanu imetyksen... :whistle: Mä vieläki imetän sen 3krt päivässä, tarkotus tässä vähentää ja lopettaa... Nyt varmaan turhaa edes kysyä ku naurasivat vain :D
Ja sitten ku tässä kierrossa oli nyt noita jotain vuotoja niin jos ne jatkuu niin tuskin taitavat niillekkään mitään tehä pitkään aikaan...
 
Viimeksi muokattu:
Oho kun oli tekstiä tullut :) Joku mua viisaampi jos viitsis kertoa miten laskisin nuo mun päivät ku koko ajan takaraivos joku kolkuttaa että oisin vaan yksinkertaisesti 2 kertaa ovuloinut tässä kierrossa... Jos ovis oli tällä viikolla nii miten siitä voi laskea LA:n jos on tärpänny? mä olen niin hukassa näissä asioissa vaikkakin kaksi prinsessaa nukkuu tuolla lastenhuoneessa... Menkoista kyl osaan laskea mikä ois LA ja raskauden kesto, mutta en oviksesta. Ja jotenkin epäilyttää kun kaksi kertaa ollut oviskivut eka oli pahat viikko sit ja tällä viikolla lievemmät mutta sain selkeen ovisplussan.

Ehkä pitäis nyt viikonloppuna pitää taukoa kaikessa pähkäilyssä ja koota kaikki energia siivoamiseen kun tytötkin ovat poissa. Isänsä tulee hakemaan heidät ja ketuttaa jo valmiiksi nähdä hänen naamansa :kieh:
 
Ovistesteistä Sori en muista, kuka kysyi :ashamed: mutta kaksi juttua tuli minulle mieleen: juuri tuo ero, näyttääkö testi 24 vai 28 tuntia ennen sen huipun, joka voisi selittää digin puuttumisen, ja sitten se, että ainakin noissa minun liuskatesteissä sanotaan, että viivojen pitää olla tasavahvat tai testiviivan vahvempi, jotta on plussa. Eli voisiko olla, että se tämänpäivän tasavahva vahvistuu huomiseksi siksi ”oikeaksi” plussaksi, jossa testiviiva on kontrollia vahvempi? Niin tai näin, peitto heilumaan vaan ;)

Zanca kiinnittymisvuodosta: tulee tosiaan vaan joka kolmannelle. Esikoisesta ei tullut vuotoa, mutta tunsin dpo 7 sellaista sukkapuikkokipua tuolla syvällä sisällä. Uskon vahvasti, että se oli kiinnittyminen :heart:

Lisey toivottavasti täti tulisi, niin pääsisit taas kunnolla yrittämään :hug:

Kamiraro Tuosta kahdesti ovuloimisesta luin just jostakin, ja niissä kovasti olivat gynekologit painottaneet, että jos kaksi ovista tulee, niin ne tulevat 24 tunnin sisään toisistaan eli samalla ovisplussalla. Että sikäli uskoisin, että tuo eka oviskipuilu olisi ollut jotain kasvukipuja ja nyt sitten tämä ovisplussa olisi se "oikea" ovis? Kyllä ne sitten neuvolassa sen tarkistavat, että mikä on oikea aika :)

Ihana, kun täällä on niin monella ovisplussia :heart: Toivottavasti saadaan plussia paljon parin viikon päästä!
 
Mirage ei kait se ihan noin mene... Kun äiti mua ja veljeä odotti niin ekoissa ultrissa todettiin meidän kohdalla viikkojen vastaavan melkein viikon erolla. Minä olin tämä ns. mattimaijamyöhäinen. Veli oli melkein viikon verran kasvua edellä (kaivaa vielä ultrapapereita siltä ajalta esille kiitos äidin sain ne kaikki rv 19 eteenpäin :D ) Voisinkin kirjottaa tuon tekstin lukee ken jaksaa :) Viikkojen 19-20 paikkeilla eroa oli edelleen melkein viikko.

26.11.1987

Kohdussa 2 sikiötä, joilla erilliset istukat (A takana, ei ulotu liian alas, B etuseinässä) ja sikiöiden välinen kalvoraja on paksu 1. tod. näköisesti kysymyksessä ovat dizygoottiset (erimunaiset) kaksoset huolimatta siitä, että molemmat vaikuttavat tyttösikiöiltä.

A-sikiön b-mitta 48mm castaa raskauden kestoa 20+5 A-sikiö pää tarjonnassa koko tutkimuksen ajan. A-v indeksi 10724 on normaali ja hermostoputki on säännöllinen. A-sikiön vatsanpeitteet ovat ehjät, vatsalaukku ja virtsarakko ovat normaalit, samoin munuaiset: indeksi 11/40. A-sikiön raajat ovat normaalit: reisiluun pituus 29mm sopii raskauden kestoon, sormia 5/5 ja jalkaterien asennot ovat normaalit.

B-sikiön (minä) B-mitta on 41 vastaten raskauden kestoa 19+0. B-sikiö ajoittain pää tarjoutuvana ajoittain poikittain. A-v-indeksi 8/20 on normaali ja hermostoputki on säännöllinen. Vatsanpeitteet ovat ehjät, vatsalaukku ja virtsarakko ovat normaalit, samoin munuaiset: indeksi 15/44. Sikiön raajat ovat normaalit; reisiluun pituus 29mm ja sormia/varoaita 5.

Ihana oli katsella taas noita ultrakuvia ja miettiä, että itse on ollut joskus niin pieni :D

ja vielä yks muokkaus. Mitä mä netistä luin niin kesimäärin ovulaatio tpaahtuu kerran kuukaudessa, mutta voi useamminkin tapahtua eikä ole lyöty lukkoon että ne tulisivat samaan aikaan ne ovikset. Nyt kun aivonystyröitä aloin herätellä niin se ovis voi tulla eri viikoillakin. Näin minä olen sen kuullut/lukenut/ymmärtäny aina.
 
Viimeksi muokattu:
kamiraro ainakin joissain laskureissa pystyy laskemaan hedelmöitysajankohdan mukaan sen lasketun ajan. Minulla ovis on aika myöhään (kp 18-20) ja jos silloin hedelmöittyisin ja viikot laskettaisiin vuodon alusta, niin lukema olisi viikon edellä.
Mut neuvolassahan ne sitten sen lopulta määräävät.

Mielenkiintoista muuten lukea tuo kirjoittamasi teksti ultrasta :)
 

Yhteistyössä