+ + + JOULUKUUSSA PLUSSAAVAT, tammikuuta suunnittelevat + + +

+ + + JOULUKUUSSA PLUSSAAVAT, tammikuuta suunnittelevat + + +



sunnuntai 12.12.2010


KUUMEILEVAT
Nimimerkki...................Kiertopv:t.....Ikä.....Haaveissa...Yritys
Pumpuliini..................kp44/27...........28v.....2. lapsi......yk2
miimii10.....................kp38/36......................................yk6
Muffinssi....................kp33/28-30.......21v......1. lapsi....yk3
Okaasan....................kp32/28-30......33v......4. lapsi.....yk9
Salainen toive............kp32/24-44......22v......2. lapsi.....yk1
iloksi.........................k31/30-32.......28v.....1. lapsi......yk4,5v
macy gray.................kp30/30-34........30v.....2. lapsi......yk13
Epa_88......................kp30/30......................1. lapsi......yk2
Huldasharks...............kp27/40......................3. lapsi......yk6
lisse..........................kp26/30-45.................2. lapsi......yk1
Zanca........................kp24/27-31......26v.......1. lapsi......yk4
Liina87.......................kp22/29............23v......1. lapsi......yk7
MolliMelooni...............kp21/35...........32v.....2. lapsi......yk3½v
Viola30......................kp21/27............31v.....2. lapsi......yk5(7)
Leo81........................kp19/28-33.................3. lapsi......yk2
kolmannen haaveilja...kp17/28-30........28v.....3. lapsi......yk3
kaneli83.....................kp17/28-32.......27v.....1. lapsi......yk4
Pikku-Saara................kp16/30............28v.....1. lapsi.......yk4
kamiraro....................kp16(26)/30......22v......3. lapsi......yk1
Viulu.........................kp16/28-30..................4. lapsi.....yk1/5
koiksa-79...................kp16/28......................3. lapsi.....yk1
Mariel85....................kp16/?..............25v.....2. lapsi.....yk2km2
SiSa78......................kp14/28............32v.....2. lapsi.....yk1/3
Barbamama35...........kp14/23-28........35v.....3./4. lapsi...yk3
Mirage......................kp12/27-28........29v......2. lapsi......yk4
Minnäi.......................kp12/31...........31v.......4. lapsi......yk2/13km2
Minnarun...................kp11/29-31.......30v.......3. lapsi......yk5
Gabrielle....................kp11/26............29v.......1. lapsi......yk4
Shiny.........................kp11/?.............23v.......1. lapsi.......yk4
jonna_82...................kp11/29-32.......27v.......1. lapsi......yk7
JiiMii82......................kp8/29-31.......28v.......2. lapsi.......yk6
undercovergirl............kp6/29-31.......26v......1. lapsi......yk11
bluebaby....................kp6/28............26v......1. lapsi......yk3-4v
Lisey.........................kp1/28-32........28v.....2. lapsi......yk2
sandemar..................kp?/?........................................yk2
mileon........................................................5. lapsi



TAUSTALLA
mahara, Agaetis, Amf, Sanelma, Coya, Paha päivä, Marble, very important baby, Nasukka82, Heathy, A-H, pia, Mukiin menevä, viuhpiipore, toiveikas -87, Safiirix, Sarmiina, Taikapeili, Nallekarkki, Liljah, adora, BloodyEnd, marika 83, Nuplu, Vuokko84, Constance, wilkat, angelfish, Joko, Millukka, inspire, Viuhti10, Peppi Pitkäkorva, kissendaal, Aawatar, An-nie, Mischa10



PIINAILIJAT
miimii10....................dpo21
Muffinssi....................dpo16
iloksi.........................dpo11
Zanca........................dpo10
macy gray.................dpo10
kamiraro....................dpo5
sandemar..................dpo3
Huldasharks...............dpo2
Leo81.......................dpo2
kaneli83....................dpo0



PLUSSANNEET
2oo9 joulukuu:
MaybeSomeday ~ Tellu30
2o1o tammikuu:
Riemu ~ tyyty85 ~ Lara- ~ ennie ~ Hyväsetti ~ jemppero ~ Auroora
2o1o helmikuu:
HayLina ~ Leli82 ~ Neila ~ sutulii ~ Sintsu78 ~ Eveny
2o1o maaliskuu:
RiikkaVaan ~ piprane ema ~ Sanelma ~ Ezziina ~ Tinker Bell ~ miya ~ AaVee
2o1o huhtikuu:
Unelmahöttö ~ babar ~ Neppi
2o1o toukokuu:
Piupula ~ icefairy ~ Milja Sivupolku ~ Sophie84 ~ vauvahaaveilija85 ~ Onnellinen x5 ~ onnipellervo
2o1o kesäkuu:
Auneliini ~ samara88
2010 heinäkuu:
mimia85 ~ Jade- ~ ToinenToive ~ tombatar ~ Jinda ~ Plink ~ Allie81
2010 elokuu:
äizikkä ~ nereida ~ Yaden ~ NeliApina ~ äiti x4 ~ tatskattu ~ dyyni
2010 syyskuu:
Aada87 ~ Iksu81 ~ Diipeli ~ Ciba ~ JA82 ~ TUUtikiks ~ MyrskyMaija ~ PohjanTuuli ~ amma
2010 lokakuu:
sannikki ~ lumihiutale85 ~ tirpula ~ Mimmimami ~ Hiipu1 ~ skumppis ~ Silva ~ MyDream
2010 marraskuu:
tätimoonika ~ skorpioni07 ~ Manzu ~ Kristen ~ karvatonkoira ~ hemari ~ valtsukka ~ HelinäKeiju10 ~ Pumpuliini ~ vimmu

PLUSSANNEET 2010 joulukuu:
iines83...........9.12. ...kp28/30-34.................2. lapsi.....yk5



HAAMUILIJAT
MiiJane76.......19.11.
Okaasan.........8.12. ...kp28/28-30......33v......4. lapsi.....yk9




Tervetuloa uudet ja vanhat! :wave:




Listalla näkyvät tiedot nimimerkin lisäksi:
kp??/?? tai kp??/??-?? = Meneillään oleva kiertopäivä / kierron pituus.
??v = Kuumeilijan ikä
?. lapsi = Monettako lasta yritetään
yk? = Monesko yrityskierto meneillään (Jos yritystä on ollut pitkään, voi merkitä myös vuosina)
Yk?/? voidaan merkitä silloin, kun yritys jatkuu keskenmenon takia (Ensimmäinen luku on meneillään oleva yrityskierto ja jälkimmäinen yrityskiertojen kokonaismäärä. Plussakierto ja raskausaika lasketaan yhdeksi kierroksi)
km?= yrityksen aikana tapahtuneiden keskenmenojen määrä
Yksi kierto on kuukautisten alusta seuraavien alkuun kierron pituudesta riippumatta.
Jos yritystä ollut pitkään eikä kiertomäärä selvillä, voi ilmoittaa myös vuosina.
Piinailijoiden lista:
dpo? = Päivät ovulaation jälkeen. Ovista tikuttavat voivat ilmoittaa plussapäivän (dpo-1)

Kysymysmerkit tarkoittavat numeroita :D

Plussarikasta joulukuuta
 
Viimeksi muokattu:
MG haluatko sinne listaan laittaa minulle listaan sulkuihin näin 16(26)/30 kun katson nyt kumman kierron mukaan menen. "raskausoireet" nostavat päätään näkyviin, mutta eiköhän ne menkat ala 4 päivän päästä :/
 
Okaasan
Hyvältä kuulostaa :whistle: Testaa jo uuelleen :D

Lisey
Onnea tädistä, outoa näin kyllä sanoa...


Vois ne menkat täälläki alkaa jos en raskaana ole... Ei oo alkanu ei :kieh:
Välissä oma pää keksii jos olisinki raskaana ja jotain mielikuvitus oireitaki on... Hohoi :D
 
Leo81 > Onnittelut oviksesta ja plussatuulia!

Okaasan > Oletko testaillut uudestaan?

Kristen > :heart: Onnellista odotuksen jatkoa! Mukavaa, että käyt jakamassa kuulumisia. Taidan jossain vaiheessa poiketa odotuspinossa kurkkaamassa. :)

iines83 > Vauvaliimaa!

Mirage > Ainakin pco:sta kärsivillä voi hormonipiikkejä tulla ihan miten sattuu eli ne eivät aina liity ovulaatioon. Siksi ovistestit eivät olekaan luotettavia kaikken kohdalla, mutta itselläni totesin toimivan ihan riittävän luotettavasti. :)

iloksi > :hug: Voimia kovasti!

Eilen en tainnut ehtiä edes piipahtamaan täällä, mutta on tainnut olla muillakin muuta tekemistä. Aika hiljaista on ollut. Mitään raskaustuntemuksia ei oikeastaan ole perjantaina pahentunutta etovaa oloa lukuun ottamatta, mutta meinasin silti testailla tänään. :D Mitään nuo normaalin herkkyiset testit tuskin näyttäisivät, joten jätin sitten väliin. Huomenna luultavasti saapuu täti, joten tiistaina dippailen liuskaa tädin viipyessä. Menkkaolojakaan ei toisaalta enemmälti ole. Himokkuutta on ollut tällä viikolla muutenkin, joten en oikein osaa pitää sitäkään oireena. Yleensä päivää tai paria ennen vuodon alkua tulee himotuskohtaus, mutta nyt haluja on ollut tasaisemmin. Valkovuotokin on harvinaisen runsasta, mutta siitä ei kohdallani oikein voi päätellä mitään. Se kun on ollut mitä sattuu viime aikoina, niin en siitä innostuisi. Luottamusta plussaamiseen ei ole, mutta toiveita on. Olen kyllä ihan asennoitunut yk14 alkamiseen ja pohtinut haluanko jatkaa Teroluteilla, mikäli lääkäri sitä ehdottaa.

Toivottavasti muistin nyt kommentoida kaikkea mihin vähänkin osaan jotain sanoa. Aloitin nimittäin kommentoimaan tekstejä lukiessa ennen päivityksen tekoa ja sitten vahingossa siirryin edelliselle sivulle tekstiä kopioimatta. :headwall: Nyt sitten on ehtinyt tilanne muuttua rauhattomammaksi, joten täytyy vähän skarpata keskittymisen kanssa.

Mukavaa päivää kaikille! :wave:
 
Onnea Iines! :flower:

Jännittävää Okaasan! Tai aika selvääkin ku oot jo haamun saanut et + tulee!!! :)

Iloksi :hug: sinulle! Ja tsempitykset tuleviin hoitoihin!

Lisey onnittelut tädistä ja tsemppiä uuteen kiertoon!

Kaneli83 Ihana hymynaama! Talletus iloa! :)

Barbamama tsemppiä oviksen metsästykseen! mäkin pidän sitä digiä aikas luotettavana ja 2 päivääkin voi hymyillä, joten 1 pvässä testaamalla ei pitäis ohi mennä. Mut eihän se 100% ole..

Kristen Ihanaa että pienen :heart: jumpsutti hienosti! Nyt toivomme kovasti että keltarauhanen jaksaa toimia niin kauan kun tarvitsee ja kivut pysyvät kurissa! :hug:

).( Mulla haalistunut ovistestit eikä + ole siis vielä tullut. Mietinkin tässä että luovuttaisko tältä kierrolta ja alottais jo terot.
Mulla on kuitenkin aikalailla joka toinen kierto se ovis tullu vaan ja nyt on kaamee flunssakin päällä et sekin varmaan heikentään mahiksia.. En tiedä mitä tekis???

Mielipiteitä saa kertoa.. vaikuttaako flunssa oviksen tuloon jne???
 
Täällähän eletään jänniä aikoja! Onnea kaikille sitä tarvitseville. Täällä tappavan tylsää alkukiertoa ja oman kropan ihmettelyä. Alkaa tuntumaan et jotai on nyt enemmän pielessä koska pahoinvointi ja alavatsan nippaukset jatkuvat tädistä huolimatta. Ovis tää ei ainakaa ole, sen verran alussa ollaan. :(
 
keskiviikkona. Ostan joko digin viikkonäytöllä tai käyn ihan tk:ssa...mulla viimme kierolla oli kemiallinen, joten nyt oottelen ihan rauhassa, ootteko muut kuulleet et kemiallisen jälkeen raskautuisi paremmin?
 
ärsyttää kun tätiä ei näy ja nega tehty... pientä kuvotusta ilmassa mutta mies pilasi sen sanomalla että hänelläkin on paha olo.. olin yöllä ihan varma et täti alkaa mahakivuista päätellen ja laitoin siteenki, mut ei ni ei.. tisut ei enään niin kipeet ja muut oireet loppu eli olisko kystä taas? no odotellaan 10 päivää vielä:) onnea kaikille raskautuneille ja sitä toivoville<3
 
Iines Isot onnittelut!

miimii10 Peukut pystyssä plussan tulemiselle! Ihanasti sanottu, että mies pilasi sun kuvotuksen! :D Rupes hymyilyttään...

MG: Tulispa sieltä plussa!! Ei tarvis miettiä terojen kohtaloa jatkossa...

Nyt tämmönen pikainen visiitti, paljon plussaonnea ja tsemppiä oviksen metsästykseen kaikille! Nää alkukierrot on kyllä yli-tylsiä kun mitään ei tapahdu kuitenkaan. Ei auta kun harjotella ahkerasti peittojen heiluttelua. Jotenkin se kyllä on rennompaakin nyt kun mitään paineita ei ole.
 
Pakko se on tänneki ihmetellä et mitä ihmettä tapahtuu ku valkkaria on vaikka muille piisais (sori ällöily) ihan hulahtelemalla tulee, sit oli itteensä kiusatakseen pakko pissiä tosi laimeet ovistikkuun ja se näytti haamua. Ei kenellään mitää ideaa mitä on tapahtumassa? :O
Niin ja jumalaton väsymys kiusana jatkuvasti nyt :/ Kohta ois varmaan aika mennä koisimaan jos näiltä järkeilyiltä nyt jotai unta ees saa!
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Iines plussasta ja Okaasan myos, hyvältä näyttää. Mulle ei lääkäri ainakaan sanonut mitään et kemiallinen helpottas/vaikeuttas raskautumista. Tosin enpä oo raskaana ja kemiallinen oli pari kiertoa sitten.

Kristen, ihana kuulla että sydämensyke löytyi! Mä kans käyn lueskelemassa teidän kuulumisia odotuspuolella ja toivon että pääsisin itsekin sinne puolelle :)

Moni taitaa mennä alkukierrossa, se on kyllä tylsää..

mg, toivon niin, että tämä 13. kierto tuottaisi tulosta. Ei tarvitsisi lapsettomuuspolille lähteä.

Mulle voi merkitä mg dpo 7, kiitos! Oireita: palelee (lämmöt tosin vaan tasan 37.0, kun plussakierroissa olleet 37.1-37.3), vähän normaalia enemmän valkkaria, mahassa vähemmän mitään juillintoja kuin muissa kierroissa. Siinäpä ne olikin. Enpä hirveen yllättynyt taas oo jos ja kun menkat alkaa, mutta onhan tässä viikko aikaa toivoa.

Oon kyllä paljon viime aikoina miettinyt, et missä se vika on, kun en tuu raskaaksi. Miten tulinkin ekasta kierrosta esikoisen kaa ja nyt ei sit millään. Näen itseni 3-4 lapsen äitinä, vaikken mikään ns. äitityyppi olekaan ja koen vahvasti ettei meidän perhe ole vielä koossa. Makustelen suussa niitä sanoja ja tuntoja et jos meille ei lisää lapsia suodakaan. Että me ollaankin jo tässä, minä, mies ja esikoinen.

Joo, nyt suihkuun ja unille..

Viola kp 21 dpo 7
 
Huomenta, kattokaa jumankauta kellonaikaa, kun kirjoitan. En vaan saanu unta, en millään enää. Mahaan koskee, illalla oksetti et liekö joku pötsiflunssa tulossa. Muutenkin nää päivät on niin pitkiä sitä mahdollista plussaa odotellessa, tänään dpo4.

Raskausoireista: Kummassakin lapsosessa tiesin tasan tarkkaan dpo5 et raskaana ollaan, silloin tuli sellainen lämmöntunne alavatsalle, ilmeisesti kiinnittymisen aiheuttamaa verenkierron lisääntymistä. Viimeisessä raskaudessa en sitä tuntenut, ei oireetkaan olleet yhtään samanlaisia, lie sitten tuulimunan syytä. Siksikin tässä nyt kytätään, et mitä huominen tuo.

Väsyttää, mut ei tuu uni...tulee piiitkä päivä.
 
Sandemar: Mä muistan kummastakin lapsesta sen lämmön tunteen noin viikko ennen plussaa. Yhtäkkiä esikoisestakin meni töissä kesken raportin kirjoittamisen vatsa ihan oudoksi. Niinkuin olis maitohapoille iskenyt. Ilman mitään vatsalihas treenejä. TOinen selkeä raskaus oire oli se, että verisuonet oikein loisti rintojen päällä ja rinnoissa. Näin normaalistikin ne on, mutta silloin ne näkyi niin selvästi. Mulla on muuten raskauskierrot ollu melkein oireettomampia kuin tavis kierrot. Mikähän siinäkin on. Mä täällä yövuorossa kukun. :D|O
 
Leo onnittelut ovisplussasta! Hieno käyrän nousu sinulla :)

mg kiitos tiedosta :) Tuon sinällään tiesinkin, lähinnä mietin tuota lh-hormonipiikkiä, joka irrottaa sen munasolun, että voiko niitä tulla oikeasti kaksi kierrossaan eri aikoihin eli kaksi ihan erillistä ovulaatiota? Ja toivotaan, ettei sinun tarvitse vain käydä kurkkimasa siellä odotuspuolen pinossa ;) ++++++

Mariel Olen siinä uskossa, että flunssa, stressi ym. tekijät voivat viivästyttää ovista.

Okaasan plussatuulia sinnekin!

undercovergirl Ihan normaalilta tuo minusta kuulostaa. Sinulla nyt kp 7, jos tuosta listasta oikein tulkitsin, ja ovistestin haamut on ihan normaaleja tuossa vaiheessa Valkkarin määrä eri kierroissa vaihtelee ainakin minulla, välillä ei ole "kuivaa kautta" menkkojen jälkeen ollenkaan. Eli voipi olla, että sieltä on ovisplussa tulossa muutaman päivän päästä d:)b

Viola Nuo tuntemukset ovat tuttuja täälläkin. Olen kanssa aina ajatellut, että useampi lapsi olisi ihana, mutta mies on ollut pienempään lapsilukuun tyytyvää sorttia. Siinä sitten kun on etsitty kompromissia, on joutunut sulattelemaan myös ajatusta, että mitä jos tämä olisikin esim. tässä tai se kaksi olisi se, minkä voisi saada. Tulin aikanaan tulokseen, että yksikin lapsi on lahja, ja vaikka useampaa toivoisikin, niin kaikki eivät saa sitä yhtäkään. Meillä on lähipiirissä parillakin lapsettomuutta, joten se on auttanut itseä asennoitumaan tuohon pienempään lapsilukuun. Kovasti plussia toivon sinne tästä kierrosta :)

Sandemar Me ollaan niin ihania, että täältä ei osaa pysyä poissa yölläkään :D Toivottavasti ei ole tauti tulossa. Ja kiinnittyminenhän ei aina tapahdu samaan aikaan :) Tiesin kanssa esikoisesta aikanaan siitä, että dpo 6 ja 7 oli sellaisia puikkomaisia vihlaisuja muutama kohdun suunnalla, ja alavatsa tuntui niiden jälkeen jotenkin painavalta ja täydeltä. Plus sitten se rintojen turvotus :D

ON ovis on varmaa parin päivän sisään, ajattelin kuitenkin tikutella, vaikka yrittämään ei tässä kierrossa päästäkään. Näkisi ainakin taas, miten oireet täsmää ovikseen - ajattelin vähitellen yrittää noista tikuista eroon, kun aika kellona näyttäisi tämä kroppa toimivan. Satsaan sitten niihin loppukierron testailuihin :D
 
Huomenta leidit! :)

Mulle voisi oikeastaan laittaa tuonne piinailulistalle tälle päivää dpo 3/(1) tai jotenkin miten mahtuu. Eilen illasta alkoivat ne viime kierrosta tutut kirvelyt oikealla alavatsalla ja limat loppuivat kuin seinään. Eli ilmeisesti munasolu lähti liikkeelle eilen, mutta koska digitesti hymyili mulle jo monta päivää sitten, niin annetaan sen testiplussan olla siinä myös. Kiitos päivittäjälle :flower:
 
Viimeksi muokattu:
mä nyt sitten luovutin tältä kierrolta ja alotin terot. hermo ei kestä jäädä odottelemaan tuleeko joku ovis vai ei.. :| en tiiä miksi on sellanen olo et sielt mitää ovista kuitenkaa ois tullu.. yleensähän se mun ovis on n. kp20. mut viime kierros oli kp16 ja sain alotettuu terot ajoissa ni järkeilen nyt et jos alotan terot taas ajoissa se vois auttaa jatkossa.. ajattelen myös et vaikka nyt flunssasta huolimatta ovis tulis vois tä flunssa huonontaa muuten niin pal mahdollisuuksia et uuteen kiertoon vaan.

masentavaa tietty et taas joutuu odottelee monta viikkoa ennen ku mitään uutta toivoa tulee.. :'(

en tiiä ymmärtääkö kukaan tätä mun ajatuksen juoksua..

parempaa viikkoa muille!

toivottelee nuhanen, yskänen ja kurkku kipunen mariel korvat lukossa :snotty:
 
Raskauden tietämisestä ennen testiä...
Mulla esikoisesta oli vahva tunne (ja olinki kummallisen rauhallinen koko testaamisen suhteen) et olin raskanaa. Oletetusta oviksesta meni 8-9pvä ku alko tulemaan oireita, eka munasarjoja alko jomottelemaan ja sitten meni tissit kipeeks ja alapäätä vihlo :LOL: Niistä tiesin et raskaana ollaan...

Olis ihana kokea tuo jännittävä tunne pian uudestaan...
Näyttää vaan vähän siltä että kropalla menee aikaa ennen ku alkaa toimimaan kunnolla...
Menkkoja ei näy...
 
Ei jaksais odottaa... : / Mutta on vaan liian aikaista testata. Huomenna olis aika gynelle ja papaan, varmaan yli neljä vuotta sitten olen viimeksi käynyt. Sekin ahistaa. Kaikki ahistaa :headwall: Jospa se tästä, pitää yrittää ollaa asioita miettimättä :)
 
Raskauden tietämisestä ennen testiä

Esikoisen alkuraskaudesta muistan kuinka viikko hedelmöittymisen jälkeen aloin silloiselle miehelleni sanomaan rintojen turpoamisesta (rinnat kasvoivat kuukaudessa 2 kuppikokoa) Ja kerran keskellä yötä aloin itkemään ja huutamaan, että on pakko lähteä ostamaan testi, että olen raskaana. Mies ei uskonu ja olin lähdössä junalla stadiin kun mies soitti että hyppään auton kyytiin ja tuolloin yöllä tein testin ja siihen tuli haalea plussa, mutta en uskonut sitä vaan itkin hysteerisesti. Siitä sitten 2 viikon päästä tein uuden ja selvä plussa pärähti testiin :)

Kuopuksen kohdalla alkoi tupakka tekee pahaa enkä pystynyt syömään Hesen kana-ateriaa loppuun, joka oli lempiateriani. Silloin alkoi raksuttaa pikkaisen, mutta siitä muutaman päivän päästä menin tuttuni luo käymään ja luuli minun asian olleen se, että olen raskaana kun hänen mielestään kasvoista näytin siltä ja minun ihottumani oli tullut esiin. Sinä iltana tein testin ja menkkojen piti alkaa seuraavana päivänä, mutta ei alkanu :) testiin tuli selvä plussa ja soitinkin tutulleni, että mikä meedio hän on :D
 

Yhteistyössä