+ + + JOULUKUUSSA PLUSSAAVAT, tammikuuta suunnittelevat + + +

Mua alkoi pelottamaan nyt oikein toden teolla. Mies on vitsaillut kaksosista joka viikko. Ja nyt olen miettinyt, että jos tärppää ja tuleekin kaksoset mä siis juu mietin aina liikaa asioita :whistle: Mietin miten rankkaa se tulisi olemaan. Kestäisikö minun voimani 2 saman ikäisen ja kahden uhmaikäisen hoitamisen? Mikään minua ei niin paljoa pelota kuin kaksosraskaus. Itse olen kaksonen, isomummi sai kaksoset ja esikoisen aikaan odotin kaksosia, tosin toinen tuli pihalle 18+2 kun ei ollut alussa edes kehittynyt. Kuopuksen alkuraskauden aikaan pelkäsin kanssa, että jos olisi kaksoset masussa. Kait mä pelkään sitä sen takia ja mietin kun on niin paljon enemmän riskejä kuin yhden lapsen odotuksessa. Turhaan mä tämmöisiä vielä mietin kun ei tiedä edes että tärppääkö ollenkaan tässä kierrossa.

Mies jo soitteli, että haluaa minun viereeni kotia. Eilen illalla jo sanoi ettei haluaisi aamulla lähteä töihin vaan herätä aamulla minun vierestäni ja köllötellä siinä niin pitkään ennen ku tytöt herää. Ja nyt sit kumminkin hänellä on viikonloppuna ylimääräiset työvuorot :kieh: Ota tuosta miehestä sit selvää. Kun olisi lapsivapaaviikonloppu niin harmittaa pikkaisen kun ei voi samalla tavalla viettää iltoja kun normaalisti. Pitää mennä ajoissa nukkumaan, että toinen jaksaa herätä aamulla. Kun normaalisti valvottaisiin ja katsoisimme leffaa rauhassa tai värittäisimme tatuointimme loppuun yms yms.
 
koiksa-79: Tervetuloa :wave: =)

Sandemar: Hyvä, että kroppa kuitenkin toimii =) Vaikka eihän ne kivut mitään kivoja ole :| Toivottavasti menevät nopeasti ohi :hug: Peitonheilutusintoa sinnepäin! :D :heart:

ON: Kävin tänään aukiolotutkimuksessa, missä katottiin vaan lähinnä mun kohdun rakennetta. Mitään poikkeavaa ei löytyny =) On se kyllä kumma, että tavallisessa alapääultrassa näkyy epätasaista kaikua toisella puolella kohtua, mutta sitten tossa varjoaineen kanssa tehtävässä ultrassa ei näykään enää mitään :confused: Mutta tuo varjoainehommahan on paljon tarkempi kun tavallinen ultra eli olen tosi helpottunut ettei mitään vikaa (myoomia tms.) löytynyt. Huh! =) No niihin mun tiputteluvuotoihin sain avuksi Lugesteronia. Ainoa miinus siinä on, että ne on emätinkapseleita... : / Mutta se on pieni paha siitä ilosta, että jos mun välivuodot loppuu. Ja lisäksi ne kai sitten vähän tukevatkin mahdollisesti alkavaa raskautta. Eli nyt ootan innolla ovista :D Nous kyllä toiveet nyt aika korkeelle raskautumisen suhteen :D
 
Oon niin onnessani, että km:n jälkeen kroppa käynnistyi normaalisti, samoin kävi edellisen km:n jälkeenkin ja poika sai alkunsa heti. Se olis testailu sit jouluaaton paikkeilla jos tämä onnistuu, olis joululahjaa kerrakseen :)
 
Sandemar: Samassa veneessä ollaan juu =) Mulla näky ultrassa olevan yks munarakkula kasvamassa ja gyne veikkas mulle ovista heti alkuviikosta. Se lohduttaa kummasti kyllä mieltä, kun kroppa alkaa toimimaan normaalisti heti km:n jälkeen =) Hyvä me :D :heart: Toiveet vaan meinaa nousta luvattoman korkeelle kun on kuullu monelta, että km:n jälkeen raskautuu usein nopeesti... :whistle:
 
Sisa hieno juttu, että sait hyviä uutisia :) Tuosta on hyvä taas jatkaa!

kamiraro minä olen miettinyt myös noita kaksosasioita, vaikkei meidän suvussa siihen hirveästi taipumusta ole. Minä toivoisin ihan ehdottomasti, että jos joskus se vauva meille olisi tulossa, niin tosiaan olisi tulossa vain yksi. Yhdessäkin on tarpeeksi.
Sinulla taitaa kuitenkin riski kaksosraskauteen olla suurempi, kun olet itsekin kaksonen ja suvusta niitä löytyy enemmänkin. Toivottavasti sitten tärppäävä vauva on ihan yksönen :)
 
Sisa78 Minulle sanottiin kuopuksen alkuraskauden ultrassa ettei olisi mahdollista millään todennäköisyydellä, että voisi tulla raskaaksi heti km:n jälkeen. Mutta menipä hiljaiseksi se ultraaja kun yksiössä oli yksi pieni lapsenalku jonka sydän sykki kiivaasti :D Sain plussan testiin 1.12.08 ja km tuli sitten jo 2.12 plussa pärähti testiin uudestaan kuun lopussa :) ja olen myös minkin monilta kuullut sen, että km:n jälkeen voi raskautua nopeasti uudestaan.

iloksi etenkin pelkään sitä uupumuksen määrää mitä siinä voi tulla jo raskauden aikaan. Kuinka se vaikeuttaisi koko perheen elämää. Äidilleni iski raskauden jälkeinen masennus kun broidilla oli koliikki eikä hän saanut yhtään levätä. Apua hänellä oli kyllä, mutta ei sekään riittänyt. Vieläkin nykypäivänä vetoaa tuohon raskauden jälkeiseen masennukseen vaikka me olemme jo aikuisuuden kynnyksen ylittäneet |O
 
Pikaisesti vain lomalta kirjoittelen (jumissa muuten ollaan lakon takia). Ovistestailut jäi testailematta kun oli niin paljon menoa ja pupuiluunkiin tuli neljän päivän väli. Vähän harmittaa, kun jäi tuo ovis testaamatta. Lämpöjäkään en oo mittaillut. Nyt ois sit kp 18 ja dpo ehkä 4. Tällä lomalla tullut kaksi uutta ilmoitusta kavereiden raskauksista, saldona nyt kolme kuukauden sisään :) Yhdestä oon aidosti onnellinen, kaks muuta (varsinkin toinen) kirpaisi kovasti. Jännä huomata että tunteet ilouutiseen vaihtelee laidasta laitaan riippuen raskaana olijasta. Tiedostan itsekin, etten mikään hyvä ystävä ole, kun näin ajattelen, mutta en voi mitään..
 
kamiraro: Mulle sano gyne, että hän ei näe mitään syytä miksi en voisi tulla raskaaksi tästä kierrosta =) Onpa hassua, että sulle sanottiin toisinpäin... : / Mutta onneksi sun kohdalla oltiin väärässä =) Voin uskoa, että oli ihana tunne, kun sanomisista huolimatta tärppäsi heti uudelleen :heart:

Noista kaksosista... Yhtä vauvaa minäkin kovasti toivoisin. Ajatus kaksosista pelottaa aikalailla... Jotenkin tuntuu, että jaksaminen voisi olla kortilla kaksosten kanssa : / Mulla ei kyllä pitäs olla mitään kovin suurta riskiä asiaan. Miehen ukki oli kyllä kaksonen, mutta siihen se käsittääkseni sitten jää... Tai on kai miehen puolelta joitain muitakin kaksosia, mutta ne on jo sitten paljon kauempaa sukua. Mun puolella ei ole yhtään "luomukaksosia". Kahdet kaksoset siis on, mutta ovat hoitojen tulosta. Sehän ei kai liity asiaan mitenkään :confused:
 
Nyt pelkkää omaa napaa.. sen verran ärsyttää ja ihmetyttää... :kieh:

Eli davidin liuskalla tänään sekä aamulla että nyt iltapvällä tosi vahvat viivat. siis just sellanen melkein yhtä vahva kuin kontrolli joka on mulla yleensä tarkottanu plussaa ku olen digillä varmistanut.. Mut tänään ei kuitenkaan digi anna hymynaamaa!!!!!
Kyllä menee hermot! Alkukierrosta asti on muniksissa vihlonut ja kp 11 alotin tikutuksen. kp 11 ja 12 sitte haaleet viivat ja tänään tosi punaset, mut ei sit mukamas kuitenkaan +.

Nyt apuja naiset. Voiko herkkä liuska näyttää oviksen jo ennen digiä???
 
Salainen toive: Mulla alkoi elokuussa tiputteluvuodot. Sillon oli siis vielä kuparikierukka. Eikä mulla muistaakseni ole koskaan aikaisemmin sellaista ollut. Tiputtelu alkaa aina noin viikon päästä ovulaatiosta (ja on väriltään tumman ruskeeta). Sitten sen perään alkaa normisti menkat. Kierto mulla siis noin 28 päivää. Hermohan siinä alkoi menemään kun vuotoa oli yhteensä melkein kaks viikkoa... Luulin aluksi, että tiputtelu johtuu kierukasta, mutta kierukan poiston jälkeen (syyskuussa) sama tiputtelu vaan jatkui. Syytä siihen ei siis löytynyt :confused: Hormonikokeidenkin tulokset oli normaalit. Mutta jospa tuo Lugesteron auttaisi =) On tää naisen kroppa niin kummallinen :D
 
Pakko tähän kaksos asiaan kommentoida mie haaveilen saavani kaksoset =) Taidan olla aika höpsö =) mut tosi asia on et jos luoja meille vielä pikkuisen suo se jää varmaan kin viimeiseksi ellei sitten heti perään jo neljättä haaveilla ja vuodet vierii ja minä vanhenen =)
 
Mariel85 tuli muuten mieleeni, että teitkö aamu- vai iltapissistä sen digitestin? Minä normaalisti teen aamupissistä ja siitä se on kyllä näyttänyt. Nyt ainakin näytti kun viivat äkkiä pomppas nollasta sataan. Edellisessä kierrossa tein iltapissistä vielä sen digitestin eikä se näyttänyt hymynaamaa.
Ei sillä pitäisi olla merkitystä, mut minä taidan jatkossa testailla aamuisin :)
 
Mariel85 tuli muuten mieleeni, että teitkö aamu- vai iltapissistä sen digitestin? Minä normaalisti teen aamupissistä ja siitä se on kyllä näyttänyt. Nyt ainakin näytti kun viivat äkkiä pomppas nollasta sataan. Edellisessä kierrossa tein iltapissistä vielä sen digitestin eikä se näyttänyt hymynaamaa.
Ei sillä pitäisi olla merkitystä, mut minä taidan jatkossa testailla aamuisin :)
 
Iloksi Tein 12 aikaan ja 16 aikaan sekä liuskan että digin. Onko sulla siis liuskakin näyttäny + aamupissasta? Ku jos huomen aamusta teen ni teen kyl taas liuskan ensin.. ettei tulis niitä kalliita digitestejä tehtyy turhaan..

Davidin liuska kun on herkkä ja lukeekin et näyttää lh huipun 48-24.h ennen ovista ja digissä lukee et 36-24.h ennen ovista.. ni tietty nyt toivon et liuska ois vaan näyttäny aikasemmin ja digi vois hymyillä huomenna.. :) Vaikka tiedän kyllä et tä mun kroppani voi vaan sekoilla jostain muista syistä. mä olen kipeenäkin.. no, jää nähtäväksi. oon vaan malttamaton!!!
 
testailen vasta ens keskiviikkona uudelleen digillä, en halua pettyä liian aikaisesta testauksesta enkä halua mitään haamuja vaan selvän tuloksen, jännä painon tunne alavatsalla...ei muita oireita, ja mikä parasta ei tädistä tietoakaan...:p
 
Viimeksi muokattu:
Mariel85: Mulle tuli mieleen, että oisko näyte voinu olla liian laimea? Kun siinä digin ohjeissahan lukee, että pitää pidätellä vähintään 4 tuntia (ja välttää runsasta juomista)... Mulle se on liikaa päiväsaikaan ja siks teen ovistestin aina aamuisin. Digin kun voi ohjeidenkin mukaan tehdä mihin aikaan vaan =) Ne liuskat ei varmaan näytä ihan "oikeaoppista" plussaa aamupissasta kyllä... Ei ainakaan mulla. Nissä taitaa lukeakin, että pitäs tehdä klo 10-20 välillä. Mutta mä meinasin tehdä niin, että dippaan ensin liuskan aamupissaan ja sit jos se on melkein plussa, niin uhraan digin :D

Okaasan: Onpa sulla jännät paikat! Plussatuulia kovasti nyt sinnepäin =) :heart: Mäkin aion YRITTÄÄ jatkossa välttää turhaa testaamista :D Pettymykset kun on sit niin kamalia ja tieto lisää tuskaa...
 
Viimeksi muokattu:
Meidän suvulle se olisi shokki jos saisin kaksoset ja sit alkais hyysääminen ympärillä ja äitiini vertaaminen, että utleeko minusta samanlainen "epäonnistuja" kuin äidistäni. Siinä on kans yksi syy miksi en mielellään kaksosia haluaisi. On myös tämän vähäpätöinen syy -kroppani. Olen nyt 2 synnytyksestä selvinny ilman vatsan alueella olevia arpia. Ainut mistä revennyt on sisäreidet pikkaisen ja takamus ja tietty rinnat, mutta ne eivät pahemmin enää näy. Tietenkin toivoisin kroppani säilyvän yhtä hyvässä kunnossa kuin nyt, vaikka tiedän vanhemmiten muutenkin rupsahtavan. Kait olen yksinkertaisesti pinnallinen P****
 
+ + + JOULUKUUSSA PLUSSAAVAT, tammikuuta suunnittelevat + + +



torstai 9.12.2010


KUUMEILEVAT
Nimimerkki...................Kiertopv:t.....Ikä.....Haaveissa...Yritys
Pumpuliini..................kp41/27...........28v.....2. lapsi......yk2
miimii10.....................kp35/36......................................yk6
Muffinssi....................kp30/28-30.......21v......1. lapsi....yk3
Okaasan....................kp29/28-30......33v......4. lapsi.....yk9
Salainen toive............kp29/24-36......22v......2. lapsi.....yk1
Lisey.........................kp29/?..............28v.....2. lapsi......yk1
iloksi.........................kp28/30-32.......28v.....1. lapsi......yk4,5v
macy gray.................kp27/30-34........30v.....2. lapsi......yk13
iines83......................kp27/30-34.................2. lapsi......yk5
Epa_88......................kp27/30......................1. lapsi......yk2
Huldasharks...............kp24/40......................3. lapsi......yk6
lisse..........................kp23/30-45.................2. lapsi......yk1
Zanca........................kp21/27-31......26v.......1. lapsi......yk4
Liina87.......................kp20/29............23v......1. lapsi......yk7
MolliMelooni...............kp18/35...........32v.....2. lapsi......yk3½v
Viola30......................kp18/27............31v.....2. lapsi......yk5(7)
Leo81........................kp16/28-33.................3. lapsi......yk2
kolmannen haaveilja...kp15/28-30........28v.....3. lapsi......yk3
kaneli83.....................kp14/28-32.......27v.....1. lapsi......yk4
Pikku-Saara................kp13/30............28v.....1. lapsi.......yk4
kamiraro....................kp13/30...........22v......3. lapsi......yk1
Viulu.........................kp13/28-30..................4. lapsi.....yk1/5
koiksa-79...................kp13/28......................3. lapsi.....yk1
Mariel85....................kp13/?..............25v.....2. lapsi.....yk2km2
SiSa78......................kp11/28............32v.....2. lapsi.....yk1/3
Barbamama35...........kp11/23-28........35v.....3./4. lapsi...yk3
Mirage......................kp9/27-28........29v......2. lapsi......yk4
Minnäi.......................kp9/31...........31v.....4. lapsi......yk2/13km2
Minnarun...................kp8/29-31......30v.....3. lapsi......yk5
Gabrielle....................kp8/26...........29v.....1. lapsi......yk4
Shiny.........................kp8/?.............23v....1. lapsi.......yk4
jonna_82...................kp8/29-32.......27v.....1. lapsi......yk7
JiiMii82......................kp5/29-31......28v.....2. lapsi.......yk6
undercovergirl............kp3/29-31.......26v....1. lapsi......yk11
bluebaby....................kp3/28............26v.....1. lapsi......yk3-4v
sandemar..................kp?/?........................................yk2
mileon.......................................................5. lapsi



TAUSTALLA
mahara, Agaetis, Amf, Sanelma, Coya, Paha päivä, Marble, very important baby, Nasukka82, Heathy, A-H, pia, Mukiin menevä, viuhpiipore, toiveikas -87, Safiirix, Sarmiina, Taikapeili, Nallekarkki, Liljah, adora, BloodyEnd, marika 83, Nuplu, Vuokko84, Constance, wilkat, angelfish, Joko, Millukka, inspire, Viuhti10, Peppi Pitkäkorva, kissendaal, Aawatar, An-nie, Mischa10



PIINAILIJAT
Pumpuliini..................dpo25
miimii10....................dpo18
Muffinssi....................dpo13
iines83......................dpo11
iloksi.........................dpo8
Zanca........................dpo7
macy gray.................dpo7
kamiraro....................dpo2



PLUSSANNEET
2oo9 joulukuu:
MaybeSomeday ~ Tellu30
2o1o tammikuu:
Riemu ~ tyyty85 ~ Lara- ~ ennie ~ Hyväsetti ~ jemppero ~ Auroora
2o1o helmikuu:
HayLina ~ Leli82 ~ Neila ~ sutulii ~ Sintsu78 ~ Eveny
2o1o maaliskuu:
RiikkaVaan ~ piprane ema ~ Sanelma ~ Ezziina ~ Tinker Bell ~ miya ~ AaVee
2o1o huhtikuu:
Unelmahöttö ~ babar ~ Neppi
2o1o toukokuu:
Piupula ~ icefairy ~ Milja Sivupolku ~ Sophie84 ~ vauvahaaveilija85 ~ Onnellinen x5 ~ onnipellervo
2o1o kesäkuu:
Auneliini ~ samara88
2010 heinäkuu:
mimia85 ~ Jade- ~ ToinenToive ~ tombatar ~ Jinda ~ Plink ~ Allie81
2010 elokuu:
äizikkä ~ nereida ~ Yaden ~ NeliApina ~ äiti x4 ~ tatskattu ~ dyyni
2010 syyskuu:
Aada87 ~ Iksu81 ~ Diipeli ~ Ciba ~ JA82 ~ TUUtikiks ~ MyrskyMaija ~ PohjanTuuli ~ amma
2010 lokakuu:
sannikki ~ lumihiutale85 ~ tirpula ~ Mimmimami ~ Hiipu1 ~ skumppis ~ Silva ~ MyDream

PLUSSANNEET 2010 marraskuu:
tätimoonika.....15.11.....kp27/30?...................2. lapsi....yk6
skorpioni07.....15.11. ....kp31/31...................2. lapsi....yk2
Manzu............17.11. ....kp27/31..........26v.....3. lapsi....yk11
Kristen...........17.11. ....kp28/31..........22v.....2. lapsi....yk15
karvatonkoira..19.11. ....kp25/?............32v.....4. lapsi....yk3
hemari...........19.11. ....kp28/36....................2. lapsi....yk3
valtsukka........19.11. ....kp30/30..................................yk4-5
HelinäKeiju10
Pumpuliini.......25.11. ....kp27/27.........28v.....2. lapsi....yk2
vimmu............30.11. ....kp31/25-28.....26v.....1. lapsi....yk6



HAAMUILIJAT
MiiJane76.......19.11.
Okaasan.........8.12. ...kp28/28-30......33v......4. lapsi.....yk9




Tervetuloa uudet ja vanhat! :wave:




Listalla näkyvät tiedot nimimerkin lisäksi:
kp??/?? tai kp??/??-?? = Meneillään oleva kiertopäivä / kierron pituus.
??v = Kuumeilijan ikä
?. lapsi = Monettako lasta yritetään
yk? = Monesko yrityskierto meneillään (Jos yritystä on ollut pitkään, voi merkitä myös vuosina)
Yk?/? voidaan merkitä silloin, kun yritys jatkuu keskenmenon takia (Ensimmäinen luku on meneillään oleva yrityskierto ja jälkimmäinen yrityskiertojen kokonaismäärä. Plussakierto ja raskausaika lasketaan yhdeksi kierroksi)
km?= yrityksen aikana tapahtuneiden keskenmenojen määrä
Yksi kierto on kuukautisten alusta seuraavien alkuun kierron pituudesta riippumatta.
Jos yritystä ollut pitkään eikä kiertomäärä selvillä, voi ilmoittaa myös vuosina.
Piinailijoiden lista:
dpo? = Päivät ovulaation jälkeen. Ovista tikuttavat voivat ilmoittaa plussapäivän (dpo-1)

Kysymysmerkit tarkoittavat numeroita :D

Plussarikasta joulukuuta
 
Omanapainen piipahdus vain tällä kertaa, sillä päivä on ollut hulinaa täynnä ja nyt pääsen miehen viereen sohvalle. :) Lämmöt ovat nousseet lisää (hieman alhaalla silti raskautumista ajatellen) ja valkovuoto lisääntynyt. Huomenna otan viimeisen Terolutin, joten pahoin pelkään tädin saapuvan maanantaina. Haluan pitää toivoa yllä, mutta valmistaudun pettymykseen, sillä se on todennäköisintä.

Vauvapölyä puhaltelen! :whistle:
 

Yhteistyössä