Joulukuun toivevauvat 2012 *Elokuussa*

Himmu Meillä on Lääkärin aika neuvolassa vkolla 12+, 26+,36+ ja sitte jälkitarkastus.
kannattaa kysyä, ettei vaa oo käyny inhimillistä erehdystä.. meillä katottii sillo ekassa lääkärissä , oli mulla n. vkolla 14 sisätutkimus, ja muistaakseni kuuluu sama homma noihin seuraaviinkiin. Silloin, jos muusta syystä joutuu äitipolille lääkäriin, ni sitte vähentävät noita neuvola lääkäri kertoja.

Eli suunnilleen oon käyny nyt neuvolan terkalla vkolla 8, sitte niskapoimu-ultra n. 11-12, sitte heti perään terkka+lääkäri,
sitte taas terkka n. vkolla 17, sitte rakenneultra n. vkolla 20+ ja nyt meen terkalle tällä viikolla.

mulla ylihuomenna neuvola jossa kela ja sokerirasituslähete..
mame 21+5
 
Viimeksi muokattu:
Rödluvan: kiitos kun päivitit taas tietoja, sulla riittää ny hommaa tän kans kun kaikki käydään ultrassa. :)

Supistuksista: neuvolaan soitin ja huomiselle tuli tehtäväksi kiikuttaa labraan pissa- ja valkovuotonäyte ja käydä lekurilla joka kurkkaa tilanteen. Huojentaa ajatuskin, saas nähdä huomenna mikä on tuomio.

Mittasin nyt kanssa mahan ympäryksen. 96 cm, ja mä kun ajattelin etten kauheasti oo pyöristynyt! :LOL: Vaikka sellanen koripallohan tossa edessä pönöttää.

En kyl tiedä lähtölukemia mut oon aika pienikokoinen ja vyötärökin on ollut raskauksien välillä suht kapea. No ei ihme että ihmiset on jo aikaa sitte sanonu että kyllä susta huomaa heti paikalla että oot kyllä raskaana. Oon tainnut ite vaan olla pimennossa. :O=)

Siis kasvaako teillä muilla toisen/kolmannen/neljännen tai useamman lapsen odottajilla vatsa nopeammin kuin aiemmissa raskauksissa? Esikon raskaudessa yksi työkaveri ei ollu tullu huomanneeksi mahaa edes kolmanneksi vikana työpäivänä, täs rauskaudes ei tosiaan mennä samoin. :cool:

Himmu W: mäkin oon ollut neuvolassa vasta kaksi kertaa ja kukaan ei oo vilkaissut vielä "alakertaa" kertaakaan. Sen takia varasin nyt ajan huomiselle lääkärille kun on supistuksia ollut ja itsellä vähän epätietoinen olo et mikä on tilanne.

mame31: mietin et mitenhän voi olla eri paikoissa niin paljon eroa lääkärintarkastusten määrässä. Asuin ennen eri kunnassa ja siellä kaksi lääkärintarkastusta, täällä kai vain yksi. Tai sitten kerrat harvenee raskauksien myötä, tiedä häntä... Neuvolassa ainakin oon käynyt nyt todella paljon vähemmän kuin ekassa ja tokassa raskaudessa, mieskin sitä jo ihmetteli et eikö niitä käyntejä oo ollenkaan.

Ai nii ultra-POKS!

Tupuna ja Pikku-Ruu alias "Boitsu" 21+0 (tai neuvolan 20+3)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Rödluvan
Himmu meillä ei täällä kuulu normaalisti eteneviin raskauksiin kun kaks neuvolalääkäräriä, eka vasta pitkälle yli puolen välin. Mä oon nyt käyny neuvolalääkärillä jo muutaman kerran ja kahen viikon päästä taas kun noita kaikkia vaivoja ollu.

Tänään oli neuvola ja voin sanoo, että oli kyllä niin turha ettei tosikaan. Oli tosiaan toinen täti, joka ei kyllä tienny mistään mitään. Sydänääniä etti ties kuinka pitkään ja jouduin sille sitte jo sanoonki ettei niitä varmaan iha alhaalta löydä kun vauva liikku selvästi ylöspäin. Ja sieltähän ne sitte löyty kaiken ettimisen jälkeen. Hb:a ei ottanu olleskaan kun ei sitä kuulemma tarvi kuukauden välein ottaa, hiukka tuota ihmettelin kun tuo ei oo mulla ollu kovinkaa korkea. Kohdunkorkeuden otti ja oli n. 20cm eli keskikäyrälle osu. Painoa tullu viikossa hurjat 100grammaa (ihan hyvä kun tuota painoa oli alussa jo hiukka ylimäärästä) Onneks seuraavan kerran pääsee omalle neuvolatädille.
 
Lääkäreistä ja muista: muistelen, että meidän kunnassa satsattiin tähän neuvolatoimintaan parivuotta sitten- johtuneeko siitä sitten. Eka raskaus mulla oli 09- ja sillo oli vielä päälle 3 kertaa vanhempainiltoja/valmennusta loppuajalle- joihin nyt ei välttämättä oo pakko mennä enää.
meillähän kuuluu ekstrana terveydenhoitajan tai kunnan perhetyöntekijän kotikäynti ennen synnytystä. Ekasssa raskaudessa oltiin ihan paniikissa, et mikä "kyttäyskeikka" se on-- mut se olikin tosi kiva, kyseltiin perheenä meidän voimavaroja, jaksamisia, vastattiin ekaa vauvaa saadessa ihan käytännön asioihin, mitä haluttiin kysyä.
Nyt kai siinä otetaan huomioon nää muut lapset ja uus vauva ja äidin jaksaminen, ja käydään läpi lähinnä mistä voi hakea vaikka hoito tms. apua, jos tarvii.
- ja onhan siinä toki sekin puoli, että kaikki kodit mihin vauva syntyy, eivät ole kunnossa, ni kai ne pyrkii näin puuttmaan jos jutut neuvolassa ja sitte kotona tilanne onkin ihan erilainen. Tuttavani joka on sosiaalialalla kertoi, että ei oo ollenkaan ihmettä tänäpäivänä, että esim normi huonekalut puuttuu, ei tuolia ei pöytiä- sitte ihmetellää kun lapsi ei syö päiväkodissa pöydässä vaan nurkassa.. jne..mut tää nyt on kärjistys sieltä huonoimmasta päästä. pääasia, et lapsi ja perhe saa apua jos tarvis.
Meillä kans vaihtelee neuvoloittain mitä terkka tekee- joissain katotaan aina pissa ja hb- joissain joutuu ite pyytämään.
 
Viimeksi muokattu:
Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista kaikille!!!:heart: Mä oon vähän kade, että tosi monet tietövöt mitä väriskaalaa shoppailla..:LOL:

Neuvolalääkäreistä.. Täälläkin 3 nauvolalääkäriä, joista eka oli np-ultran jälkeen, toinen on viikoilla 25-29 ja kolmas sitten noin viikoilla 34-36. Itsellä tuo toinen neuvolalääkäri ensi viikolla tasan rv25. Itselle tässä vaiheessa tosi kiva, että pääsee tarkistuttamaan kohdunkaulun yms tilanteen.. Varsinkin kun kaikenmoisia vihlontoja ja kipuja alavatsalla esiintyy..

Muistakaahan huomenna käydä Kelan sivuilla kymmenen jälkeen!! Kelakertun fb-sivujen mukaan uusi ä-pakkaus julkistetaan silloin!!:popcorn::D

Sofi ja ekavekara esu *Poks* rv24+0:heart:
 
mä oon käyny lääkärillä vaan omasta pyynnöstä. virallinen lääkärikäynti on rv 24+ jotain. Joo nyt tuntuu jo ihanalta et on tulossa kaks poikaa, viimeseen asti elättelin toivoa pienestä rinsessasta, mut niinku mieskin totes, niin seuraavana tilaukseen sit rimpsessa :heart: oon kyllä niin totaalisen onnellinen kahdesta pienestä pojastakin ja jotenkin vihdoin on todellinen tuntu asiaan kun sai selkeempiä kuvia ja tietää missä kohtaa kumpikin potkiskelee :)
 
Tupuna, mukava tietää ettei oo yksin vähäisten käyntien kanssa. :) Mame31, teillä taas kadehdittavan paljon käyntejä.
Jotenkin tuntuu, kun ensimmäistä odottaa, niin olisi mukava käydä vaikka vähän useammin siellä neuvolassa, kun nyt käynnit on niiiin harvakseltaan, ettei edes muista mikä kaikki on siinä välissä ehtinyt vaivata, niin fyysisesti kuin oman päänkin sisällä. Suurin osa kummista oloista ja kipuiliustahan on ihan normaalia ja ohimenevää, mutta varmaan se sitä mieltä helpottaisi se kuulla aina silloin tällöin. :confused: En siis (toivottavasti? :D ) ole mitenkään ylihysteerinen niiden kolotusten kanssa, mutta kaikki nyt vaan on niin uutta ja ihmeellistä. :)

Himmu & X 21+2
 
Himmu luulisi kuitenkin, että jos vinkkais- et olis kivaa jos näitä käyntejä ois useemmin, se varmaan järjestys.. kun jos se on joku säästötoimenpide, ni se ei oo määräys vaan kehotus vähentää tapaamisia..
eli varmaan pääsee kuitenkin jos pyytää. Ja minusta on ihan pissa ja HB hyvä tarkastaa jo kerran 4.s viikos..

Itsellä kävi nyt niin, että ei mennä 4 D ultraan, tänä aamuna selvisi, että mulla on vielä äitiyspolille lääkärin aika, jolloin ultrataan , eli yksi perinnöllinen sairaus syynä, joka ei periaatteessa vaikuta raskauteen tai vauvaan, ja sanoivat, et luultavasti käyn vielä marraskuun aikana toisen kerran. Joten saattaa olla kaksikin ultraa tulossa ennen joulua, joten annan 4D:n olla.

Esikoisena hyppäsi vahingossa sängyllä mahani päälle aika kovalla painolla, kyllä säikäytti- miten tällaiselta sitten "suojautuu" täysin kun on vilkas 2 v. jaloissa ja sylin kipeä... säikäytti kovasti..
 
Samaa mieltä Lanttu-Antun kanssa, että ihan ok äitiyspakkaus, mutta ei mitenkään eirtyisesti sykähdyttänyt! Eli sama vaikka hakisi pakkausta heti, ei väliä kumpi tulee.. Pääasia, että pääsee hypistelemään vaatteita ja sen pohjalta sitten katsella, mitä kaikkea vaatetusta tarvitaan lisää..

Sofi ja ekavekara esu 24+1
 
Äitiyspakkaus on käyty myös täällä kurkkaamassa ja tosiaan siinä oli, niin kuin kaikissa muissakin pakkauksissa, niitä kivoja vaatteita ja ei niin kivoja. Päätin kuitenkin, että haen tuota pakkausta vasta myöhemmin, saa sitten nähdä kummanko saan.

Pitää tästä lähteä käymään pomon juttusilla, jos saisi hiukka tietoa tulevasta... ja viedä samalla tuo raskaustodistus sille.

Aurinkoista päivää jokaiselle :)

Jabadaba77 ja 22+3
 
Ihania lammas ja siilikuoseja oli tossa äitiyspakkauksessa! :) ajattelin et jos tää ois ollu joku super ihana ni oisin jättäny kelalle laput ihan viimetinkaan, mut nyt on kyl ihan sama kumpi pakkaus tulee! :)

neuvolalääkäri mulla oli ensimmäinen 12+3 sitte viikolla 26-28 on kans sekä 36-37.

4D ultraan ei nyt sit yksityiselle tarvii suunnitella menevän kun mulla tulee olemaan noita kontrolliultria kuulemma paaaaaljon! Ja jollain lääkärillä käytössä tuo 4D eli hyvällä lykyllä pääsee siitäkin näkövinkkelistä tiirailemaan :)

YP & Fantti 20+2 (21+2) :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Tupuna
Tykkään kovasti uudesta äitiyspakkauksesta. :) Tykkään kyllä tuosta vanhastakin. Ihanaa että tuolla on uskallettu laittaa kirkkaampiakin värejä, lisääkin värejä kelpais itselle. Tuntuu että hyvin on sellaisia vaatteita joita pystyy yhdistellä sitten omiin ostamiin vaatteisiin (tai vielä en oo ostellut mut jotain poikaviikarin vaatteita varmaan muutamat käyn viimeistään äippälomalla hankkimassa). Haalari on ihana, pupu ja pilkut ettei aina yksivärinen. Nykyään kai toivotaan että se on harmaa kun on suunnilleen saman värinen joka vuosi, muukin väri kelpais itselle.

Omaa napaa: labrassa käyty. Kohta ois lääkäriaika tiedossa. Välissä ehtii just käydä vähän töissäkin kääntymässä. Ja tulla tänne höpisemään. :D :whistle:

Neuvolakäynneistä oon sitä mieltä, että niistä(kään) ei pitäisi säästää. Jos on tarkoitus varmistaa että raskaudet etenee turvallisesti ja olla äidin ja perheen tukiverkkona, niin tuo on menossa toiseen suuntaan. Aika paljon vastuuta jää äidille itselleen. Jos ei huomaa omaa oloa tarkkailla ja ole aktiivinen ylimääräisten lääkäriaikojen ja labrojen varaamisessa, niin voi mennä pitkä aika ennen kuin asiaan reagoidaan. Mutta hyvä että aikoja sit pyytämällä saa.

Tupuna ja Pikku-Ruu alias "Boitsu" 21+1 (tai 20+4)
 
Viimeksi muokattu:
:wave:

neuvolalääkäri mulla oli ekan kerran sillon ar-ultran jälkeen ja seuraava on ny ens kuun alussa. ja tavan neukkukäynnit kuukauden välein. mullahan viimeks oli ongelmia verenpaineen kans. sitä nytki seurataan tarkkaan. mut kotimittaukset ollu tosi hyviä. n. 122/73 ollu koko ajan. HB mulla aina hyvä,135 minimissään.

äitiyspakkaus joo,no olihan siinä vähä eroo edelliseen,mut emmä sitä kuiteskaa ois ottanu,vaik olisivat julkistaneet ennen kun vein hakemuksen. ne muutamat vaatteet mitä siin ois ollu tarpeen saa kaupasta. loppu tavarat löytyy jo valmiiks kotoota,turhaan monia kappaleita pitää...

mame meillä kans tuo 1v5kk likka tykkää pomppia mahan päällä.nyt pitäny jo rajottaa sitä ku tuntuu niin inhottavalta.

Tupunakyseli mahan kasvusta. siis JOO, mähän jouduin jo 10 viikolla ottaman ä-housut käyttöön ku maha pullahti niin aikaseen. nytki se on paljo isompi ku tuon taaperon aikaan näillä viikoilla. pitäs ihan vertailun vuoksi kaivaa muistitikulta sen ajan masukuvat ja verrata kunnolla ;-)

nälkähän tuo taas ois,tympii vaan ku ikävä närästys tullu taas kaveriksi. tuoremehu ja suklaa kaks pahimpaa närästyksen aiheuttajaa |O

 
  • Tykkää
Reactions: Tupuna
Täälläkin on tullut syynättyä uutta äitiyspakkausta ja musta se on tosi söpö! Ei viime vuoden pakkauksessakaan mitään vikaa oo mutta toi uus on musta värikkäämpi ja iloisempi, siilikuosi oli aivan ihana =) Eli yritän kyllä jättää paperit sit niin myöhään että saan ton uuden, mähän ehdin vaikka lokakuun puolivälissä vielä laittaa ne lomakkeet kun 22.10 vasta on 2 kk synnytykseen.

Tänään oli neuvola ja vaihteeks taas mun "oma" neuvolantäti kesäsijaisen jälkeen. Tykkään kyllä hirveästi tosta hoitajasta, juteltiin tosi pitkään kaikenlaisista raskaus- ja parisuhdeasioista kun hänellä tuli seuraava asiakas vasta 2 h kuluttua. Hb oli 117 mutta koska mulla on yleensä 140-147 ja on ollut väsymystä ja päänsärkyä niin aloitan raudan ja katsotaan paraneeko olo. Sf-mitta 22 cm eli yhä yläkäyrän yläpuolella mutta ei yhtä roisisti kuin viime kerralla. Sydänäänet oli hyvät ja liikkeet tuntui :heart: Painoa oli tullut 400g/viikko :O, nyt yhteensä 6 kg alusta lähtien. Ei tuo nyt vielä paljoa ole mutta ehtiihän sitä vielä tullakin. Jos nyt ollaan vähän yli puolenvälin ja vauvan "massakausi" on vielä edessä niin varmaan voi laskea että tulee toinen mokoma ainakin lisää. Pitää nyt ottaa itseään niskasta kiinni ton syömisen kanssa, herkut on maistunu vähän liikaa :p Raskaudenkestotodistusta en vielä saanut kun ei oo 22 vk täynnä, saan sen ensi kerralla.

Supisteluja ja selkäkipuja on yhä kovasti, mullahan on saikkua kuun loppuun asti niin sain siihen seuraavan neuvolakäynnin ja silloin on myös lääkäri niin katsotaan silloin jatketaanko sairaslomaa vai ei. Tässä välissä käyn antamassa pissanäytteen ja "emätinlima"näytteen että saadaan katsottua onko joku hiiva- tai bakteeritulehdus ton supistelun takana.

Rödluvan ja Beetakingi 21+4
 
Pomon juttusilla käyty ja huh, samaa mieltä oltiin asioista. Näillä näkymin en töihin ennen äippälomaa mene vaan saikkuilen ja käytän kertyneet lomat pois. Mulla kun kuitenkin työsoppari loppuu vuoden vaihteessa ni ei olis lomat pysyneet säästössä. Nyt vielä oottelen tuolta viestiä, että millon alotan lomani kun ei oltu ihan varmoja lomapäivien määrästä... Eli nyt ei tarvii enää tuosta asiasta stressata vaan voi odotella tulevaa hyvillä mielin :)
 
Helou...

Jes nyt se on sitte julkistettu.. Ihan miellyttävän näköinen paketti näin poikaa odottelevalle kyllä tuo uusikin.. Näkeekös sen vanhan paketin kuvia nyt enää mistään? Tuli ihan mietinnän paikka että venyttäiskö myös viimetinkaan hakemsita vai haksiko vaan heti suosiolla tuotan vanhaa.. Ihana makuupussi on tossa uudessa ja jotai vaatteitaki ihastelin..
Mun mielestä vain vanha ja tää on jotneki poikavoittosempia.. Onko muut samaa mieltä?

Paketin haluan ottaa silti, koska kaiksita se otettu jaminun mielestä raha on aika pieni verraten pakettiinkin, ja se raha menis yhellä kauppareissulla meillä hukkaan ja kun vauvalle ei tartte mitään tarvikkeitakaan ostella niin se on ihan kvia saada jokaiselle oma pakkaus. ja nuo makuupussit nimenomaan olen jokaisesta säästänyt.

Täällä olot edelleen samaa..
Supistaa, vihloo, hengästyttää, iskias vaivaa välillä enemmän ja välillä vähemmän, närästää jne jne.Mitää ei oikein pysty tehä kun alkaa jo vihlonta tai supistelu..
Eilen merkkailin marjapensaista oksia jotia aion katkoa syksymmällä, niin siinäkin piti välissä seisahtua kun supisteli.. Nyt taas tässä istuessa tuli pieni supistus, mutta kova.. Ei oikein virolaistohtori ottanut huomioonkaan noita supsiteluja, kyseli vain siitä iskiaksesta että kauanko vaivannut... Viikkoa oli tosiaan ensin kirjoittamassa saikkua mutta onneks avasin suuni niin sain siihen lääkärinneuvolaan eli 6.9 asti sen saikun. eiköhän tuo lekuri sitte kirjota loppuun asti kun ymmärtää vähän paremmin tilanteen ku nuori kossi virolaislekuri.. Oli varmaan minua nuorempi kun oli niin kossin näköinen.. Varmaan valelääkäri :LOL:

Täällä on kaks isointa alottanu koulun ja eskarin, ja tää vko ollaan pienimmän kaa kaksistaan sitte kotosalla.. Ens vkosta lähtien pieninkin sitten 2pv/vkossa hoidossa, vaikka aluks ajattelin etten tietenkään vie hoitoon kun ite olen kotona, mutta taitaa olla ihan hyvä että vien niin saan levähtää oikeastikki..

Mutta nyt ruuanlaittoon pikkuhiljaa..

Vaavimasu ja valonpisara 22+6
 
Ihania värejä tosiaan tossa uudessa äitiyspakkauksessa! Voi kun haluisin sen. Vanhakin on tosin oikein kiva:)

Nyt on astunu kuvioihin ihan hyvin ärsyttävä hajamielisyys. Lauseet jää kesken kun ei vaan muista mitä on sanomassa, kaupassa unohtuu mitä on ostamassa ymsyms. Tänään neuvolassa mun piti stiksata valkuaiset pissasta, ja ihan sitä varten menin vessaan. Ei sit onnistunut kun unohdin pissata siihen purkkiin ja kun huomasin asian ei ollu enää hätä;)

Aloitin pari päivää sitten työharjottelun lastenosastolla ja ne pienet on aivan ihania! En malta odottaa yhtään että saan oman paketin syliin!

Julia_ 21+4
 
  • Tykkää
Reactions: Tupuna
Oon nyt näemmä aktivoitunut tän kirjoittelun kanssa, raskauden alkupuoliskolla kävin enempi lueskelemassa teidän muiden turinoita. :)

Lääkärissä tarkasti tilanteen, kuunteli vauvan sykkeet ja rauhoitteli ettei vauvalla ole hätää. Olin niin helpottunu et rupesin tietty sit sitäkin poraamaan. :'( :ashamed: Siitä itkuherkkyydestä puheen ollen... Sairaslomahan siitä kuitenkin napsahti. Nyt yritän vaan ottaa oikein rauhallisesti ja olla murehtimatta (ja supistelematta). Sain neuvon välttää raskaiden tavaroiden nostelua, rehkimistä ja portaiden nousemista. Kerroin että kotona portaat niin vähän haasteellista... mutta yritetään välttää niitä ja liikkua rauhakseen.

tombatar: komia maha sulla sit tullut jo heti alkuturvotuksista lähtien. :)

Täytyy vaan olla ylpeä tästä omasta "potkupallosta", tai rantapalloltahan tää varmaan alkaa kohta vaikuttaa. :D

Vaavimasu: tuolta löytyy "vanhan" (2011) äitiyspakkauksen kuvia:

Äitiyspakkaus 2011


jos haluaa vertailla uuteen. Oon ottanut joka lapsen kohdalla äitiyspakkauksen, vaatetta tuntuu tarviivan paljon pienenä ja niitä on niin ihana hypistellä ja laittaa valmiiksi raskauden loppumetreillä. :heart: Ehkä vähän poikavoittoiset värit mustaki, mut noi värit kai sukupuolineutraaleja. Tykkäsin tosta turkoosista. :) Kirkas mut kivaa vaihtelua ettei kaikki valkoista tai pastellia. Tuli mieleen et kirkkaan punaistahan pidetään nykyään pojillakin, varsinki siniseen, ruskeaan tms. yhdistettynä, kai seki vois olla yks vaihtoehto eri värien valinnassa. :)

Tupuna, rantapallo ja "Boitsu"
 
Viimeksi muokattu:
Täällä tänään poksuu rv 22+0 ja sen kunniaksi ikuistin masun, ympärys navan korkeudelta eli levein kohta oli 97cm. Ennen raskautta ollut noin 71cm eli onhan noita senttejä tullut:



Syöminen lähtenyt ihan käsistä, on ollut koko raskauden, mutta nyt ihan järkyttävää. IHAN KOKO AJAN NÄLKÄ ja sen lisäksi menee herkkuja koko ajan :( Ihan oikeasti 3 viikkoa sitten neuvolassa oli tullut jo 6 kg eli nyt niitä on tullut jo varmaan 10kg yhteensä. En käsitä millä saan tämän kuriin. Edellisissä raskauksissa tullut molemmissa 13kg ja seuraavalla viikolla synnytyksestä jäljellä ollut 4kg. Seuraava käynti olisi sitten se neuvolalääkäri syyskuun alussa ja ihan oikeasti en suostu menee puntarille siellä, luojan kiitos meillä ei ole vaakaa kotona!
 
  • Tykkää
Reactions: mame31 ja Tupuna
malttamaton kirjottelinki tuol aikasemmin,et tuoreet persikat vie sitä makeannälkää.
muutenki ne on hyväa naposteltavia ;)

Tupuna joo,mulla on alusta asti ollu kunnon pallomaha. turvotus lähti,nii het oli jo vauvamaha. kuvia onki tuol alkuraskauden masukuvat-ketjussa muutama :p
 
poks 22+0 Huomenna olisi kolmas neuvolla, vähän jännittää, kun viimeks katottu paino viikolla 15, sillon ei vielä ollut tullut painoa lisää yhtään, mutta nyt on kyllä ruoka maistunu ja hyvin. Olot on semmoset että lonkkia särkee, selkä jumissa ja päivisin väsyttää kamalasti ja sitten yöllä ei nukuta, ja sitten onkin koko ajan väsynnyt. Vaavi potkii kovia potkuja päivittäin :)
 
Huomenta! Kohta neuvolaan, on se kela-info ja 4. käyntikerta taitaa olla. Tuun saamaa sokerirasitukseen lähetteen, eli sitä sit varailemaan..:popcorn:

poks poks 22+0 ( joka neuvolassa muuten laskteaan 22+1 tänään ?? )
 
Neuvolassa käyty: paino laskenu- johtuu varmaan siitä, kun jaksaa taas enempi touhuta, alun makaamisen sijaan.., hemppakin vähän laskenu, mut on nii kova 135+, etteivät suosittele rautaa vielä.
Muutenkin kaikki hyvin.Tyttösen sydänäänet siinä 135 luokkaa.

kela -paperit viety- tietääkö joku, millo kantsii yrittää vaik netin kautta kurkkii päätöksiä?
mua se jännittää, kun haen viim. 6 kk. ajalta- ja vielä yel ja myel-tuloilla.. ni pelkään et ne jättää jotain huomaamatta :stick:
 

Yhteistyössä