Joulukuun toivevauvat 2012 *Elokuussa*

:wave: moikka vaan, päätinpä ilmoittautua että hengissä ollaan. Kirjoittelu on jäänyt viime aikoina vähemmälle. Tuntuu että päivät ja viikot lentää nyt kuin siivillä!!

Äitiyspakkauksen sisältö ei munkaan mielestä ollut sen "ihanampi" kuin aikaisempi eli on kyllä ihan sama kumman saan. Itse laatikko on kyllä aika söpö kun on kuvioitu. Joku kommentoikin että sopii hyvin varsinkin pojalle ja olen kyllä samaa mieltä:) Ja värikkäämpiä vaatteita minäkin olisin mukaan toivonut enemmänkin kuin pari oranssia ja turkoosia vaatetta. Runokirja näyttää olevan sama kuin meidän esikoisellakin oli omassa pakkauksessaan, kiva sattuma. :)

Sain viime käynnillä raskauspaprut neuvolasta mutta en ole vielä laittanut niitä kelaan. Mame, mä aion kans hakea tukea viim. 6 kk:n ajalta.

Ihania raskausmasukuvia teillä! :)

Mä oon nyt saanut kuulla poikaveikkauksia masun muodon perusteella. Samaa veikkailtiin esikosta odottaessanikin, mutta silloin tuli kuuitenkin tyttö. :)

Ihanaa torstain jatkoa!

Talvitaapero 23 + 1
 
Moikka, pikapäivitystä täältäkin...

Ihanaa, että muillekin ruoka maistuu ja ne herkut... Mä en ole koskaan ollut varsinaisesti karkki-ihminen, mutta nyt on kaupassa tullut vakiohyllypysähdykseksi: Candy King... Tuoreet nektariinit ja appelssiinit maistuvat mulle myös, niin niillä voi onneksi tasapainoilla karkkitauon välissä... :whistle:

Kärsittekö muut painajaisista? Mulla oli alkuraskaudessa todella sekavia ja välillä ahdistavia unia, sitten ne taukosivat vähäksi aikaa, ja nyt on taas ollut sellaisia maailmanlopun unia, että olen kerran jopa itkenyt herätessäni :'( ilmeisesti kun hereilläollessa on hyvillä mielin, niin unissa kaikki asiat myllää mielessä ja alitajunta kehittelee sitten näitä kauhuskenaarioita.

Neuvola oli viime maanantaina ja kaikki oli ihan ok. Kelapapereiden ohella sain myös ajan ensimmäiseen neuvolalääkäriin. Minun ei tarvinnut käydä neuvolalekurilla alkuraskaudessa, koska menin rv 8 yksityiselle ar-ultraan, missä tehtiin sisätutkimus.

Synnytyksestä olisi sellainen kysymys, että miten teidän miehet aikovat olla paikalla? Meillä oli kotona vähän alustavaa keskustelua, että kuinka kauan mies olisi sairaalassa mun ja vauvan kanssa, ja pitäisikö jäädä heti isyyslomalle. Sitähän ei etukäteen tosiaan tiedä, milloin poika päättää pullahtaa, niin vaikea suunnitella etukäteen. Mietityttää kyllä jo nyt aika paljonkin nuo asiat... :confused:

Taas yksi viikko melkein takana, huomenna alkaakin jo rv 24 ja kuudes kuukausi lähenee loppuaan, huh huh...

Hyviä vointeja kaikille!
 
Täälläkin onkäyty neuvolassa, ei mitään ihmeellistä. Lääkäri on kuukauden päästä, samalla käyn labrassa rh- vasta-ainetestissä. Sokerirasituksesta ei ollut mitään puhetta, en sinne kyllä haluakaan eli hyvä näin.

Sorruin ostamaan Lindexistä pikkiriikkisen bodyn ja housut, noita pieniä pitkähihaisa ja -lahkeisia vaatteita on omasta takaa aika vähän.

Painajaisia en ole nähnyt tavallista enempää mtta jokunen viikko takaperin näin tosi kummallisia unia. Nyt taidan olla niin väsynyt etten mtään unia näe, sen verran työ veroittaa.

Undu 22+4
 
Baby on board: mä näin viime yönä unta, että Tauski Peltonen yritti iskeä mua ihan väkisin. Ei kuulemma haitannut, että olen raskaana ja kotona jo 2 lasta ja aviomies. Eli siis joo, näen tosi omituisia unia ja tuon voi mielestäni luokitella painajaiseksi, koska en todellakaan ole mikään Tauski-fani :)
 
  • Tykkää
Reactions: Baby on Board
Mikä siinä on että taas hereillä tähän aikaan.. Hmph.. No kai se tästä.
Voipi se siitäkin johtua että aina kun oon saamassa unta, ni eräs potkasee tuolla masussa.

Kipeenä taas, ja nyt ei tuu ees ääntä, eli melko hiljasena täällä mennään. (Voipi olla että avomies on tyytyväinen, saa nauttia hiljaisuudesta :D Tosin itse höpöttää senkin edestä :D)

No kaipa se on pakko mennä yrittämään sitä nukkumista, ei tässä kumminkaan viitsis tonne aamuun asti kököttää. :D Jospa tulis ääntäkin paremmin herätessään, tai sitte se on ihan kokonaan pois, pientä ääntä tulee, mutta esim. huutamaan tai kiljumaan ei pysty, ei sillä että tarvettakaan ois. :)

En muista (enää) kirjotinko tosta uudesta äitiyspakkauksesta mutta tykkään siitä jopa enempi kun vanhasta, saa vaan nähdä käviskö tuuri ja saatais uus.

Herkut maistuu täälläkin. Jotenkin harmittaa kun ei pysty enää samalla tavalla lenkkeilemään kuin ennen, mutta tuleehan tuon koiran kanssa käytyä aikalailla tarpeeksi lenkeillä.

Pitäs nyt kyllä oikeesti saada unta, koska tänään on mun siskon synttärit, ja mennään käymään hänel kahvil, ja kun ei asu samassa kaupungissa niin senkin takia ois kiva saada nukuttua. :)

Enhän mä nyt tän kesän aikana ookkaan ollu ku kolmisen kertaa kipeenä ja nyt on neljäs kerta kipeenä, ja allergia ei yhtään helpota oloa. Avomies on kerran ollu kipeenä, ja sekään ei ollu mikään kunnon flunssa tms. aika pieni. Hih :D :)

Susanna#1 & LillaMy 21+4 <3
 
Meillä alkoi perhevalmennukset. Ensimmäinen kerta ainakin oli aika turha. Siellä kaksi terveydenhoitajaa lässytti aikuisille ihmisille ja nyökyttelivät päätään teennäinen hymy kasvoillaan. Täytyy katsoa meneekö seuraavalle kerralle.

Hankintoja olen alkanut hieman tekemään, olen ostanut aleista muutamia vaatteita. Vielä pitää hankkia aika paljon. Montakohan vaatekertaa kannattaisi hankkia valmiiksi? Varmaan muutama 50 senttinen ja enemmän kokoa 56cm? Sänky saadaan käytettynä, mutta kaikki muu pitääkin varmaan hankkia. Pitäisi varmaan tehdä lista tavaroista.

Auttakaas mua vähäsen: ostin untuvahaalarin, joka muuntuu myös toppapussiksi kokoa 56cm. Pohdin pitäisikö se vaihtaa kuitenkin kokoon 62cm. Mulla on laskettuaika ihan joulukuun lopussa, joten tuo haalari olisi käytössä n. tammi-maaliskuussa, siihen asti kun vauva on noin 3kk. Mitäs luulette mahtuuko pikkuinen koko talvikauden siihen? Vaihdanko suosiolla isompaan?

Ja paino, se nousee. En mielestäni edes ihan älyttömästi syö, mutta noin kuukaudessa sitä on tullut 3,7 kiloa eli ihan liikaa. Pakko ryhdistäytyä tai muistutan pian enemmän valasta kuin odottavaa äitiä.

Töissä en ole vielä kertonut raskaudesta muille kuin pomolle. Eiköhän nuo muutkin asian pian huomaa, alkaa olla mahalla jo kokoa. Kukaan ei ole ainakaan vielä kehdannut mitään kysyä.

lanttu-anttu & retiisi 20+4
 
Täälläkin ollaan kipeenä, flunssa iskeny.. Niin kuin joka elokuu siihen aikaan kun koulut alkaa. Mikä lien kun ei ees ite käy koulua ni siltikin tää tulee ihan samalla tavalla kun sillon kun koulua kävi.

Hankintoja tänään pitäs hakee viimeset isommat hankinnat, sitteri, sänky + hoitotaso ja matkarattaat. Kaikki nuo löyty netistä käytettynä edukkaasti. Eipähän tarvi nyt viime tippaan sitte noita hankkia ja kun on tilaa noita säilytelläkin ni parempi ostaa nytten. Tässä mietin, että pitäskö nyt myydä nuo Brion perusrattaat pois mitkä on nuorimmalle joskus ostettu vai säästelenkö niitä tälle tulokkaallekin. Tarvii nyt miettii tuo..

Ihanaa kun aurinko vaan paistaa edelleenki ja on lämmin :)

Jabadaba ja 22+5
 
Baby on Board: meillä mies on ollut mukana synnytyksissä, tulee nytkin. Henkisesti itselle tosi iso apu. :heart: synnytyksessä ylivoimaisesti pisin osuushan on yleensä avautumisvaihe eli odottelua ja kärvistelyä, jonka aikana tokassa synnytyksessä kävelin sairaalakaapu päällä ympäriinsä, kuuntelin radiota ja taiteilin supistusten kanssa. Ekan lapsen avautumisvaihe kesti niin kauan että mies kävi välillä torkkumassa käytävän sohvalla ja syömässä välipalaa. :D Ainakin itselle seura ja alaselän hieronta kelpas paremmin ku hyvin avautumisvaiheessa. ;) kätilö ei ehtinyt olla avautumisvaiheessa paljon paikalla, vaan kävi tarkistamassa säännöllisesti tilanteen. ja eihän miehen tarvi ponnistusvaiheessakaan olla jalkopäässä, vaan vaikka henkisenä tukena pääpuolessa ja pitää kädestä kiinni, ei siitä näy mitään "kamalia" ellei oikein erikseen katsele. :D ponnistusvaihe menee yleensä kuitenkin aika nopeesti. musta oli hienoa että mies oli apuna sen verran mitä pystyi ja itse halusi, ja ainahan mies pääsee pois salista heti jos alkaa tuntua siltä. Ihaninta että oli siinä lähellä paikalla. mies itse sanoi esikoisen synnyttyä et oli liikuttava kokemus, eikä mistään hinnasta halua olla synnytyssalin ulkopuolella muissakaan. mut ne on yksilöllisiä mielipiteitä. :)

Isyysvapaasta mies on sopinut töissä että jää sitten kun vauva syntyy. Jos työpaikalla käytäntö ei ole ihan noin joustava, niin varmaan sitten mies sopisi isyysvapaan alkamaan viikko lasketun ajan jälkeen, niin ei käy ainakaan niin että isä vaan "odottelee" äidin kanssa kotona vauvan syntymistä. Ja isäkuukauden pitää sitten kun mun hoitovapaa alkaa, elikkä äitiys- ja vanhempainvapaakauden loputtua.

lanttu-anttu: itse olen ottanut sairaalaan mukaan kaksi vaatekertaa: yhden 50cm ja yhden 56cm vaatekerran (body, potkuhousut, verkkarit ja puseron/mekon) sekä myssyn ja muutaman vaipan, varmaan nytkin (vaikka mietityttää onko pojat yleensä isompia kuin tytöt?). sairaalassa oloaikana pidettiin sairaalan antamia vauvanvaatteita, joita käsittääkseni on käytössä joka sairaalassa ja samoin sairaalassa käytettävät vaipat saa sieltä. kotona odotti toinen 50cm vaatekerta ja loput oli 56cm. lisäksi käytettiin joskus tarvittaessa isompiaki vaatteita ja rullattiin hihoja, vyötäröresoria ja housunlahkeita.

Äitiyspakkauksessahan tulee haalari mukana, mutta se on tosiaan kokoa 68-74. Mutta pakkauksessa on myös vaunuhaalari ja villahaalari, jotka on kokoa 70. Itse ajattelin pärjätä sairaalasta kotiutumismatkan noilla ja tarvittaessa lisäksi peitemakuupussilla siihen turvakaukalon ja vauvan jalkojen päälle, tosin liikutaan autolla. vastasyntynyttä ei kuitenkaan muutenkaan voi pakkasilla juuri ulos viedä ja vauva kasvaa aika nopsaan, jolloin pienet vaatteet jää tosi pian pieniksi. esikoinen syntyi toukokuussa ja 50cm mekko oli päällä, mutta sairaalasta kotiin viedessä käytettiin 70cm vaunuhaalaria vetoketju puoliavoinna, ja vaikka puku oli iso niin kyllä se kotimatkan hyvin meni. :) Oon ajatellut et jos vauva on sen verran pieni että tarvii pikkuhaalarin, voin ulkoilujen alkaessa käydä ostamassa pikkuhaalarin ja "paketoida" vauvan kauppamatkan ajaksi isoon haalariin. ;) saas nähdä miten käy, itsellä edeltävät on kevät- ja kesävauvoja.

Ootteko vielä miettineet kertis/kestovaippa-asiaa ja oisko kokemuksia mikä on paras kestisratkaisu vastasyntyneelle tai paras kestovaippamerkki pojalle? Kahdella ekalla käytin pääasiassa kertakäyttövaippoja. Toisen kanssa yritys oli siirtyä kestoihin, mutta jotenkin jäi. Otin tytölle 1-vuotiaana kokeiluun kestovaippayhdistyksen vuokrattavan "testivaippa-paketin", jossa oli vaikka minkälaisia ja -merkkisiä kestoja. Silloin tykästyin Fuzzi Bunziin, mutta mietin toimiikohan yhtä hyvin pojalla kun nuo strategiset ruumiinosat on hiukka eri mallisia tytöillä ja pojilla. :D Nyt on tavoitteena pelkät kestot. :) Netistä etsin tietoa kestovaippayhdistyksen, ym. sivuilta. Sairaalaan aion ottaa mukaan harsoja, pul-kuoria, villahousut ja all-in-one-vaipan. Harsoista löysin monenlaisia taitteluvaihtoehtoja. "Superleija" ja "comfort-leija" kuulosti parhailta taitteluilta, "origamitaitostakin" vois kokeilla. Ajattelin taitella harsot valmiiksi sairaalakassiin ja kokeilla mikä toimii parhaiten. :)

Tulipas taas pitkästi, mut kun oli niin paljon kysyttävää. ;)

Aurinkoista päivää,

Tupuna ja Pikku-Ruu alias "Boitsu" 21+3 (tai 20+6)
 
Viimeksi muokattu:
Neuvolassa käyty..
Paino oli tippunu viimekerrasta 600g :) hemppa pysyny nyt samoissa, ollen viimeks sen 115 ja nyt 114 eli oman voinnin mukaan voi syödä rautaa jos on tarvis.. Verenpaine 114/84. Pissa puhdas. Kohdunpohjan korkeus 20cm eli yläkäyrillä mennään.
Seuraava käynti 5.9.

hankinnoista meillä on oikeestaan kaikki suurempi hommattu paitsi vaunut! Just nakitin mun äidin hakemaan eurokankaasta harsokangasta ja muovitettua froteeta että saa sit ommella mulle sopivia palasia :) sanoin kans et jos hyvää sitteriä ja imetystyynyä osuu silmiin niin tänne vaan! Muutamat puoli- ja kokopotkarit vielä hommattava ja sit alkais vaatekokoelma olla siinä ainakin alkuunsa :)

YP & Fantti 20+4 :heart:
 
:wave:Huomenta!
Isän mukaan tulo synnytykseen ja isyyslomat: meillä kesti esikoisen kaa koko homma sairaalaan menoineen 4 tuntia- siihen sisältyi myös kotona rauhassa laukun pakkailu ja syöminen :) eli nyt sano lääkäri, et tuu sit vaik ilman laukkuu- mut elä jää kotii hengailee. Tälläkertaa pitäs esikoine keretä saaha hoitoo, joten kyllä se kuvio niin varmaan menee, et isä heittää mut laitokselle, ja lähtee viemään esikkoa hoitoon- ja tulee sit perässä synnytykseen mukaan. meillä miehen ei tarvinnu ku suullisesti töissä ilmottaa, tai siis lähettää tekstari- et nyt synnytetää- ja olivat sopineet että siitä alkaa myös isyysloma-- miten tiukkoja muiden työpaikat on näistä olleet?

äitiyspakkaus, ei oteta: eli ollaanko tämän pinon ainoot?:O
Siihen ei liity mitään radikaalia mielipidettä uudesta eikä vanhasta, mut esikoinen synty syksyllä- ja oli toppahaalarin käyttöaikaan jo kasvanut yli 74 senttiseksi. ja kun syntyi- niin eka talvi mentiin 56 senttisellä toppapuvulla.Ja kevät- talvella otettiin käyttöön oma valikausipuku 68-- joten ei ollu käyttöö laatikon puvulla. Jäi myös useat potkuhousut ja pitkähihaset kokonaan käyttämättä- koska koko osui kesään- eikä pitkiä vaatteita tarvinnu..
meillehän oli se tyttölupausarvaus- joten olin jo kyllä rastittanut rahakohdan kelan paperista- mutta silti kurkkasin laatikon, ja aika poikavoittoinenhan se on. .. Nyt kun siis kerrankin vois ostaa vähän sitä punasta :)
Eli meillä on aika arsenaali vaatteita- mun äiti ostelee myös esikoiselle kokoajan- joten päätettiin näin- hankin vaikka itkuhälyttimen uuden, tai ne parvekevaunut sillä rahalla.

Ei tässä muuta kun mukavaa viikonloppua kaikille!!:flower:
mame 22+2
 
mame31 Et oo ainut, kuka ei ota äitiyspakkausta. Mekin päädyttiin nyt siihen ratkaisuun, että otetaan se rahana. Meiltä kuitenkin suurimmaksi osaksi löytyy nuo kaikki tavarat ja vähän päällekkin, mitä tuolla laatikossa on.

Tää erehtyi pyöräilemään pikkulenkin pojan kanssa toissapäivänä ja siitä asti on tullut kivuttomia, mutta inhottavia supistuksia tosi usein, aina kun nousee ylös jostain tai nostelee jotain tms.

Ultrat Mies meillä ehdotti, että mentäisiin vielä jossain vaiheessa kurkkaamaan vauvan ja istukan kuulumisia ylimääräiseen ultraan. Kyllähän se toki mulle passaa, varsinkin tuo istukan sijainti vähän huolestuttaa.

Vogue ja Taimen alku 23+5
 
Mame ei mekaan oteta pakkausta. Vaatteet ei istuneet esikoiselle ollenkaan, lyhyita ja leveita. Tasta on jaljella myos makuupussi, haalari oli myos ihan ihmeellisesti mallinen. Mellla on jaljella 60cm benettonin luonnonvalkoinen haalari, joka menee myos pojalle ja tosi pitkaan mennaan turvakaukaloon tulevalla superlampimalla lampopussilla, joka oli alyttoman kateva. Vetskari vaan auki, kun siirrytaan sisatiloihin. Ei tule turhaa pukemista ja riisumista pienelle, kuopus syntyi kanssa joulukuussa, joten testattu juttu ;)
 
=) pakko oli tulla hehkuttaa kerrankin Kelan-päätöksistä.
Vein paperit torstai aamuna 16.8. ovat tehneet päätöksen eilen, 17.8 ja tänään näin sen netistä. Ei kauaa nokka tuhissu.. ja sain äippärahat sen 6 kk:n mukaan mitä jännitin.. eli päivän kesti päätöksen teko, ja se pakkauksen sijaan tuleva raha on jo laitettu maksuun. :O

Muistaako kukaan, pitääkö kelaan viedä verokorttia erikseen, vai saavatko prosentit automaattisesti verohallinnolta? päätöksen liitteessä oli vain maininta, että jos haluaa muuttaa veroprosenttia (joka siis äippärahoissa on aina väh 20%) niin sillo pitää, mut muuten siis vissiin ei tarvi..

No nyt kun hehkutin, ni varmaa koht tulee joku hirvee takapakki...- mut kun viimeeks oottelin päätöstä vielä 4 viikkoa ennen äitiysloman alottamista- et milloha tulee..
 
Poksahtelemaan vaan taas tulin 22+0! Selkä on ihan törkeen kipee eilisistä puutalkoista :ashamed: jotenki sitä kuvitteli olevansa niin loistokunnossa ettei yks puitten kanto ja pinoaminen mitään tee, mut selästäpä tais löytyä lihaksia joita ei oo tullu tarvinneeks pitkään aikaan :rolleyes:
Nyt päikkäreille |O
Minttis ja mini 22+0
 
minttis mä en ees päässy puutalkoisiin mukaan!! Mut jätettiin kotiin nököttää.. En saa rehkiä!

Eilen olin töissä klo 02 asti ja tiukkaa teki! Kotin istuskella mahd paljon, mut silti supisteli välillä... Alkaa mun työvuorot olee aika minimissä!!
Tänää otin sängystä lakanat ja laitoin koneesee pyörii ni johan taas supisti nii et joutu menee pötköllee! Välillä tulee kivuttomia ja välillä kipeitä supistuksia.. Neuvolassa kyllä eilen th sano et ei pitäis olla hätää.. Tiiä sitte!

YP & Fantti 20+5 :heart:
 
Yöperhonen, mullekin terkka sanoi että supistuksilla ei oo väliä olivat sitten miten kipeitä tahansa jos eivät vaikuta kohdunkaulaan. Ongelmana vaan se ettei voi etukäteen tietää kenellä vaikuttaa ja kenellä ei, ja kuinka nopeasti se tapahtuu. Eli siksi herkästi kuitenkin annetaan sairaslomaa vaikka kaikki näyttäisi vielä olevan ihan ok. Mullakin supistelee kipeästi yhä tosi herkästi vaikka oon saikulla ja lepään. Tsemppiä sulle :)

Miehestä synnytyksestä ja isyyslomasta, mies tulee ehdottomasti mukaan synnytykseen. Isyysloman aloittaa varmaankin sitten kun pääsen vauvan kanssa kotiin. Tai katsotaan nyt milloin muksu tulee maailmaan kun tuossa on noi joulunpyhätkin lähellä. Itselläni on varsin vahvat mielipiteet miehen läsnäolosta synnytyksessä. V***ttaa aina jos jostain kuulen että mies ei mennyt mukaan synnytykseen kun tekee pahaa nähdä toisen kärsivän. ?!? No voi hellanlettas sentään miesparkaa!!! Silloinhan ei toki tarvi olla paikalla tukemassa sitä joka sen tuskan oikeasti joutuu kokemaan vaan toki saa mennä kotiin jos ei kestä katsoa. WTF??? Kyllä nyt jumalauta jotain selkärankaa pitää olla. Itselle ei tulis mieleenkään jättää miestä yksin kipujen ja pelon keskelle jos tilanne olis päinvastainen. Ja jos veren ja eritteiden näkeminen tekee pahaa niin grow up, hyvä se on nähdä mitä toinen joutuu kestämään että niitä lapsia maailmaan tulee. Mutta, tämä on toki vaan mun mielipiteeni ja toiset saa tietysti olla eri mieltä. Whatever works for you. Itse ainakin tiedän että miehen pelkkä läsnäolo antaa mulle niin turvallisen tunteen että siitä on varmasti suuri hyöty synnärillä. Ja itsekin haluaa ehdottomasti nähdä kun oma lapsi tulee maailmaan.

Rödluvan ja Beetakingi 22+0 *pokspokspoks*:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Eipä ole taas hetkeen tullut kirjoiteltua! Kaikille ultrassa käyneille onnea hyvistä uutisista :)

Neuvolalääkäreistä olitte kans puhunut jonkin verran. Mulla on 3 neuvolalääkäriä, ensimmäinen oli nt-ultran jälkeen, toinen on ensi viikon tiistaina ja kolmas sitten lopussa. Kiva päästäkin vihdoin näkemään lääkäriä, kun oon saikkuillut jo ties miten pitkään erinäisistä kivuista ja supistuksista johtuen, mutta sisätutkimusta ei ole tehty terveyskeskuksen puolella ollenkaan.

Uusi äitiyspakkaus oli aika kiva, tykkäsin tosi paljon etenkin siilimakuupussista. En kuitenkaan aio ottaa pakkausta, koska etsin mieluummin vaatteet kirpputorilta tms. :)

Tänään olinkin kummitytön ristiäisissä, lapsukainen on jo 3. kummilapseni :heart: Alkoi vaan jo näin kivasti etukäteen stressaamaan omat tulevat ristiäiset.. kääk. Mutta ehkä koitan olla ajattelematta sitä asiaa liikaa näin etukäteen :)

Löysin joku aika sitten mahastani ensimmäiset raskausarvet, sijaitsevat navan vieressä ja ovat onneksi aika haaleat ja pienet. Täytyy ilmeisesti alkaa rasvailemaan, tosin en tiedä onko siitä edes apua? Tai veikkaan, että jos niitä arpia on tullakseen, niin niitähän tulee.

Emerentia ja bebe 25+0 *poks* :heart: (En tajua miten tää aika kulkee näin nopeasti!)
 
Pokasu ja paukku pari tuntia sit :p

Äp paketti:
en ota minäkään sitä, ostan sit niillä rahoilla tarvittavat mitä vielä tartten

isä sairaalassa:
Meillä saa tulla ainakin matkaan, esikoiselle on jo hoitopaikkakin järkätty :D

Ain00 & Milli 23+1
 
Poksuu, poksuu 23 :)

Täällä hirveä flunssa jatkuu ja yöt on iha sieltä ja syvältä... nukkua ei pysty makuultaan kun nenä tukossa ja alkaa yskittää. Oon sitte nukkunu nojatuolissa, jossa voi nostaa jalat kun en muutakaan keksiny. Toivon vaan, että tää loppuis mahd. pian, ei tätä huonosti nukkumista jaksa kovinkaa pitkään. Onneks sentään ilmat on ollu mitä parhaimmat niin mieli ollu sen takia iha ok :)

Jabadaba77 ja 23
 
iltoja. tänne ei mitään uutta,maha kasvaa ja silleen :p uhkaavasti alkaa jo välillä palleaa painaa. ei voi "lytyssä" istua.
hevosia oon hoitanu tän viikonlopun,mun omalle tuli allerginen reaktio,ilmeisesti ampiaisen pisto(i)sta ja takajalat turpos ihan tukiksi. ELL kävi ja pisti kortisonia ja hoidin sitä sitte kylmäämällä ja jodihauteilla.
nyt turvotus jo poissa mut karvattomia kohtia ny rasvaan helosanilla. aika hankalaaa vain mahan alla kyykkiä pintelöimäsä ku maha eessä koko ajan ;)

eipä tälle viikonlopulle muuta ihmeellistä.

 
Heissan!

Olipas illalla kaamea alkaa nukkumaan kun oli niin LEVOTTOMAT JALAT...
Onko muilla ollut ettei vain pysty oleen paikoillaan kun jotenkin pakottaa.. Kävin sitten ottaan särkylääkkeen (minä joka niitä en syö mielelläni ennen oikeaa pakkoa) ja sitten alko helpottaa kuns en sai alas ja villasukan ja säärystimens iihen levottomampaan jalkaan..

Sain nyt myös tukivyön kokeeksi tuttavalta. saa nähdä auttaako mihkään, mutta näin liruksi on kyllä yllättävän tukevan tuntoinen..

Isän mukana olo synnytyksessä
Meillä mies on aina ollut mukana alusta loppuun ja tulee nytkin. Viimeksi tosin lähti jo salista kotiin, ja vähän tuli itselle sellanen olo että ois voinu oottaa että päästiin pojan kans huoneeseen... Mutta meni sen verran rutiinilla jo kaikki ettei sinänsä haittaa..

Kotiutumisvaatteista...
Minulla on aina ollut ne 50cm vaatteet ja 50cm haalari johon siltikin tuntuue ttä vauva hukkuu.. Eli EN SUOSITELE kyllä mitään äitiyspakkauksen pukua kun siihen hukkuu taatusti yli 4 kg vauvakin... Mukavempi pukea vauva kun on soppelia vaatetta eikä tartte rullalla ja makkaralla lahkeiden jne olla. Turvakaukaloonkin helpompi laittaa kun selvästi näkee missä jalat. Voi luoja sitäki hetkeä kun sen pienen käärön laittaa sinne istuimeen ekan kerran. Tuntuu että se sais olla puolet pienempi se istuinkin kun toinen hukkuu sinne :heart:
Voi ei kun en malta oottaa että pääsis synnyttään jo...

Kestovaippailusta
Minä olen kahdella lapsella käyttänyt kestareita, ja täytyy sanoa että ihan pienelle meni hyvin kuorivaippa ja harso taiteltuna, ei mitään muuta. Toiselle en saanut sitäkää toimimaan, enkä löytänyt soppelia ratkaisua joten käytin alkuajat kertisvaippoja ja sitten siirryin pikkuhiljaa kestareihin. Minusta kaikki vaipat on käteviä omalla tavallaan ja jokaiselle lapselle sopii erijuttu. kannattaa hommata taskuvaippoja ja imuja, kuoria ja aio vaippoja jokaista jokunen niin saa kokeilla ja hommaa sitten lisää. Toki myöhemmissäkin vaiheessa voi vaihtua se mikä sopii. Ja en tiedä mtien tytöillä mitkäkin vaipat toimii, mutta pojista enemmän kokemusta..
Villahousuja en ole vielä kertaakaan kokeillut vaikka niitä kehutaan kovasti.
Mutta tosiaan ekasta jolla kestoilin kyätin tosi pitkään vain kuorivaippaa ja harsoja, siihen sitten tarpeen mukaan lisäten lisäimuja ja sitten siirryin aio/taskuvaippoihin. Tein itsekin joitakin vaippoja ja värkkejä olis edelleen kun innostuis ompelemaan..

Raskausarvista
Kyllä ne taitaa tulla jos on tullakseen.
Minä en rasvaillut ekasta ja tokasta ollenkaan eikä tullu tyhtään arpea.. Kolmannesta rasvailin välillä ja yksi ainoa pieni 3cm pitkä raskausarpi mahassa joka nyt alkaa kuultaa taas kun maha venyy...

Omista oloista tosiaan mainittavaa tuo illallinen levottomat jalat, närästys, KAUHEA VIHLONTA, selkäkipu, nivusetkin välillä kipeenä, hengitys tuntuu olevan välillä tosi ahasta ja ahistavaa (kiva nukuttaa poikia lyhyessä sängyssä kun jalkoja alkaa pakotta aja henkeä ahistaa =D )....
Siinä kai ne mitä nyt mieleen tulee..
Eli normisti mennään..

Kaupassa eilen tosiaan kävin ja 6l maitoa, juuston ja kaks kananmunapakettia ostin ne kannoin kassalle, autoon, ja sisälle, niin taas alko se vihlonta joka kesti sen vartin ennenku meni ohi.. Se vihloo tuolta alamahasta häpyluun yläpuolelta tonne sivulle päin... Järkyttävää kun sen aikana ei pysty edes kunnolla puhumaan tai liikkuun.. Kippuraan vaan ja koittaa painella tai sivellä siitä kohti jos se auttas.. :(

Hankinnoista
Ostin tosiaan itkuhälyttimen kaverilta ja vaatteita on kuitenki tullu haalittua lisää kun ei ilmeisesti ole kaikkipalautunu lainareissuilta kun olikin niin vähän noita 50cm vaatteita. Sitten ajattelin ommella ite lisää bodeja ja potkareita kunhan pieninkin menee hoitoon..
Muutenpa sitä ei kai mitään tartte lisää..

Joo mutta taas pitää joutua viemään poijjaat kouluu/eskariin ettei myöhästytä..

Hyviä vointeja kaikille!!!

Vaavimasu ja valonpisara 23+4
 
Levottomat jalat Täälläkin vaivasi illlalla. Nukahdinkin sitten selälleen jalat seinää vasten pystyssä.. :D

Selälleen makaaminen Onko muilla vielä alkanut ahdistaa? Mulla on nyt viikon sisään tullut, että tulee huono-olo kun suonet vissiin painuu kasaan.

Supistuksi On nyt tullut viikonlopun yli useasti, monta kertaa tunnissa. Supistus ei tunnu pelkästään kiristävänä vaan samaan aikaan tulee kova paine alakertaan.. :confused: Onko muilla samaa? Ajattelin soitella tänään neuvolaa, josko sais lääkärineuvolaa vaikka hieman aikaistettua, kun niitä tulee ihan levossakin ja jopa yöllä herätessä semmoiseen havahduin.

Kotiinlähtövaatteiksi ajattelin ottaa yhen 50 cm ja yhen 56 cm vaatekerran mukaan. Esikoiselle oli jo 50 cm auttamattomasti liian pieni, kun meillä oli kotiinlähtö edessä. :ashamed: Ja kuitenkin oli ihan normikokoinen kun syntyi..

Tänään olisikin jo 24 viikkoa täynnä ja enää 16 viikkoa laskettuun aikaan. Aika hurjaa

 
Isukin mukaan tuleminen synnytykseen
Tosiaan esikoinen kun tulossa, niin edellisiä synnytyksiä ei ole. Mutta tuo mies haluaa ehdottomasti olla ensimmäisen lapsen syntymässä mukana, alusta loppuun. Joten toivotaan että tyttö tulis ennen avomiehen inttiin menoa ulos. :)

Hankintoja
Täällä on paljon ostettu kaikkea, tosin harsoja ei vieläkään olla ostettu, jospa niitä tässä jossain vaiheessa ostelis. Saatiin tossa viikonloppuna avomiehen mummin neuloma villapuku ja myssy, oli kyllä niin ihana. Lupas vielä pienen pienet villasukat neuloa<3

Nyt ois viimiset kaks viikkoa yhteistä vapaata, ja sitte alkaakin avomiehellä taas työt. Joulukuussa on sitte seuraava 'yhteinen' vapaa, avomiehellä kun on pitämättömiä lomia, ni päätti sitte pitää ne tuolloin. Ei vaan keksitä mitään mitä vois nyt parina viikkona tehdä, kun ei oo mitään erityisen hyviä säitäkään luvattu, niin ei oikein viititä mökillekkään mennä. Kaipa sitä jotai keksis. :)

Raskausarvet
Ei oo tänne vielä tullut, mutta ihan varmasti tulee vielä. :)

Ja *POKS*

Uskomatonta ajatella miten nopeesti aika on mennyt. 18 viikkoa laskettuunaikaan<3

Susanna#1 & LillaMy 22+0<3
 

Yhteistyössä