Heissan
Pakko tosta sairaalassa olosta kirjottaa
Minä olen nyt jo oppinut sen suhteen asennoitumaan että sieltä ei kannata vaan odottaa sitä kotiinpääsyä..
Ekasta olin sen viikon ja oli kauhea koti-ikävä ja pahalta tuntui kun lapsi vietiin sinivaloon ja odotin vaan kotiinpääsyä itkun kans..
Toisesta olin musitaakseni kolme päivää ja jouduttiin takas kun bilirubiiniarvot oli nousseet niin korkealle, eli sinivaloon ja juhannukseen oli vaan muutama päivä.. Sillon itki ja ootin että se ois äkkiä ohi.. Ehittiin olla kotona varmaan pari kolme päivää.. no onneks päästiin kotiin juhannukseksi kun heti saatiin poika valoon..
Kolmannesta päätin jo etukäteen asennoitua siihen, että siellä sairaalassa ollaan niin kauan kuin vauvan tai minun vointi sitä vaatii ja se ei tuntunut läheskään yhtä pahalta.. Ainut että kun arvotaulukko oli muuttunut, niin jouduttiin odottamaan ja odottamaan että MILLON ne nousee rajan yli että saa valoon.. Rajaa oli nostettu ylöspäin ja entisten rajojen mukaan olis voinut jo laittaa ajat sitten.. No minun hermot piti ja olin tyynen rauhallisena sairaalassa, kun taas huonekaveria kuuntelin niin tuli tunne että voi hyvä luoja onkohan tuo kypsä etes äitiksi kun tuollalailla käyttäytyy.. Siis melkein suoraa haistatteli hoitajille kun ei luulojensa mukaan toisen synnyttäneenä päässytkään seuraavana päivänä kotiin, vaan sokereja piti vuavalta seurata.. Lähti itse sairaalasta kaverinsa kanssa jonnekki käymään ja tuli myöhemmin takaisin..
Tiedän itsekin sen hormonimyräkän ja toiveen päästä kotiin, mutt koittakaa asennoitua siihen että ette pidä sieltä kiirettä! Se on kuitenki lyhyt aika, ja sinun ja vauvan parasta ajatellaan jos pyytävät jäämään. Kotona ehtii olla, ja mikäs siellä sairaalassa valmista ruokaa syödessä ja "ilmaisia" vaippoja vaihdellessa..
Ja itse ajattelen että suihkussaki saa läärätä niiiiiin kauan ku haluaa ja lämmintä vettä riittää =D meillä kun on vain ulkosauna jossa vedet sekoitellaan saaviin ja siitä kaadellaan päälle, niin joskus on luksusta johkai tollaseen päästä läärään lämpimällä tai oikeestaan kuumalla vedellä =D On meillä toki suihkukaappikin sisällä, mutta ei me sitä käytetä =)
Joka tapauksessa, se pettymys on triplasti suurempi jos alussa heti odottaa pääsevänsä tyyliin seuraavana päivänä pois.
Pitäkää mielessä että hoitajat ajattelevat vain parasta vauvalle ja sinulle ja haluavat varmistaa että kotonakin kaikki sujuu hyvin ja että pääsette rauhassa ilman huolia viettämään normaalia vauva arkea. Pahinta se on jos joutuu sitte heti kohta takas meneen..
Asiasta toiseen..
Mies oli nähny unta jossa meille syntyy tyttö 15.11 klo 16.05 ja sille laitetaan nimeksi Leena...
Sitte äiti kävi kahtoon pinnistä kun sain sen laitettua valmiiks niin sano alas tullessaan että olipas siellä tytölle laitettu sänky hienoksi...
Itse pidän nyt pääni että se on poika niin kauan kunnes toisin todistetaan..
Meillähän tosiaan vain rakenneultrassa sanottu pojaks, mutta muuten kaks kertaa sanottu että ei täällä pippeliä kyllä näy... Mutta ennen ku kunnolla sanovat että on tyttö niin pidän poikana
Eli perjantaina neuvolassa olis sitten taas aika kinuta sitä sukupuolta katsomaan että sais sen todistusaineistokuvan äidille..
Yöllä heräsin vessaan joskus 1jälkeen ja sitte oliki pyörimistä varmaan ainaki tunnin verran.. Loppuyö olikin pyörimistä kun supisteli ja lonkka kipuili jne..
Meillä mummut ja papat nyt ottaneet aika ahkeraan lapsia vuoronperään yöksi, mikä on toki ihan hyvä että saan vähän levätäkki, mutta sanoinki että säästelkään yt sinne mun laitosajalle ihtiänne =D
No joo mies jää sitte samantien isyyslomalle mun laitoksella olon ajaks niin järestyy tuo lastenhoito..
Täällähän taitaa tosiaan alkaa tapahtua =)
Itse toivon todella että vielä 2vkoa ja 3päivää ainakin pysyis masussa että pääsee tonne "omaan" sairaalaan synnyttään kun täällä myös rajana se 36vkoa.. Muuten pitäis mennä Kokkolaan ja siellä taas sitten ei saa altaaseen synnyttää.. ainakaan viimesimmän tiedon mukaan.. Tietty ei välttämättä muutenkaan niin pientä sais sinne altaaseen synnyttää, mutta kuitenkin..
Voi luoja ku yks tahtos mennä taas pyörällä ja toinen haluais mennä auton kyytissä.. Pitäs saaha nuo isot kulkeen itekseen pyörällä tai kävellen ennen vauvan syntymää kun tuskin pystytään sitte niin aikaseen lähteen mihkää.. Sitten kun niillä alkaa melkein joka aamu eri aikaan niin pitäs kaks reissua tehä.. Matkaa ei ole ihan kahta kilsaakaan, ja itsekin olen aika lailla saman matkan kulkenu pyörällä tai kävellen tms..
Toisaalta hirvittää päästää niitä tonne liikenteeseen, mutta... Onneks asutaan pienellä paikkakunnalla =D
No joo nyt taas mentävä..
Vaavimasu ja valonpisara 33+4