Joulukuun Toivevauvat *HUHTIKUU*

Heei kirjotin tonne joulukuisten ekaan ryhmään oon 22 vuotias koti äiti mulla on tollanen 6kk ikänen pikkurinsessa Enni ja Enni olisi nyt saamassa pikkusisaren joulukuussa eli mun la on 22.12.2012 toinen muksu siis tulossa ja synnytyssairaala olisi kys
 
tervetuloa Sanna! Onko sulla tyttöolo ilmeisesti :)

Vogue tuolla kyseli listan päivittäjien perään, ilmeisesti et itse halunnut pestiä? Mä voin kyllä ottaa sen hoitaakseni jos kukaan muu ei erityisesti halua. Yritän ehtiä tekemään meille uuden ketjun vapunpäivänä, todennäköisemmin illalla kuin aamulla... tarkoitus kuitenkin vappua juhlia, vaikkakin selvänä =) Hyvää vappua kaikille!!!

Rödluvan ja Beetakingi 6+2
 
Viimeksi muokattu:
no en nyt tiiä onko mulla nyt niin tyttö olo mutta ihan samanlainen tää alku raskaus ollut nyt mitä Tuon esikoisenkin aikana :) ja toiveena tietysti olisi tyttö olis sit seuraa toisilleen mut kyl se poikakin on tervetullut isä ainkin sitä mieltä :D
 
On kyllä ollut elämäni masentavin vaihe nämä pahoinvointiviikot tässä alkuraskaudessa. En jaksa oikeastaan mitään.

Vain ihan pakolliset menot olen jaksanut käydä. Menot kodin ulkopuolelle vaativat loputtoman suunnittelun, mm. ruokailujen (eväiden) suhteen. Oksentaminen julkisilla paikoilla pelottaa. Ja menojen jälkeen olen sikaväsynyt. Ei huvita turhaan siis käydä missään. Ärsyttää kun täällä on vappu ollut menossa jo monta päivää, mutta itsellä ei ole todellakaan mikään vappufiilis. Kavereita ois kuitenkin kiva nähdä; mutta se vaatisi loputtoman selittelyn ja sitten oksentelun yllätettyä hyvät selvitykset.

Mutta kaikista eniten minua rasittaa se, et en edes kotona jaksa tehdä juuri mitään. Antaisin mitä vaan, jos jaksaisin tehdä ruokaa tai lukea kirjoja (=suosikkiharrastukseni). Kirjojen lukemisessa tapahtuu samantien ns. matkapahoinvointiefekti. Lehtiä sentään voi lukea. En yksinkertaisesti tee mitään; pelaan koneella älyvapaita pelejä ja katson telkkaria. Olen apea ja itkuherkkä. Kaikkia tehtäviä hommia siirrän päivästä seuraavaan koko ajan.

Ja yks mikä todellakin ärsyttää on tämä ruokavalion suppeus. Banaanit, vanukkaat, ruisleipä, omena. Ruokavalio on sama silloin kuin olin neljä.

No, tulipas valitusta. Ois "kiva" kuulla jos muilla on samanlaista alakuloa ilmassa. Toivottavasti tämä masentuneisuus helpottaa pahoinvoinnin helpottaessa. :)
 
Heippa pitkästä aikaa!

Enpä olekaan hetkeen jaksanut kirjoitella. Ensimmäinen neuvola on takana ja ainakin terkka vaikutti tosi kivalta :) Neuvolalääkäri olis 22.5 ja sitten np-ultra 23.5. Veriseulaan aion osallistua. Haluan varautua tulevaan edes jotenkin. Lisäksi jos jotain hälyttävää löytyisi, täytyisi pohtia jaksanko yksinhuoltajana.. Mutta kaikki aikanaan :)

Nimiä oon jonkin verran miettinyt, mutta aika auki ne on vielä. Luultavasti jahkailen niitä niin pitkään, kuin vain voi :)

Mulla ei varsinaista pahoinvointia, mutta sellainen lähes jatkuva etova olo. Ei tee oikein mitään mieli syödä, tai no kurkku, banaani, vesimelooni yms. raikas maistuisi. Niin ja kaakaomurot kylmän maidon kanssa :D

Niin ja uusille tervetuloa mukaan :heart:

Emerentia ja palleroinen 9+1
 
Je:lle paljon jaksamisia! *halaus*

Kiitos kwaidan ja muutkin neuvoista!

Tänne onkin tullut taas paljon tekstiä viime käynnin jälkeen :)

).( Väsymys jyllää yhä, mutta muuten olo on välillä yllättävän tavallinen pientä kuvotusta huomioimatta. Hedelmiä tekee kyllä mieli ihan hirmuisesti. Sitten rinnat on niin kipeät ja turvoksissa, tuntuu että ne poksahtaa kohta :LOL:

Odotan jo kovasti ensimmäistä neuvolakäyntiä, se on 11.5., silloin olisi 7viikkoa täynnä...kai se on niin että odottavan aika on pitkä, heh. Sitten tosiaan uskoo, että tuolla masussa on oikeasti joku pieni :) Tämä kaikki on niin uutta ja ihmeellistä, kun on ensimmäinen kyseessä.

Seulontaan osallistun luultavasti... Veljelläni on downin syndrooma, jonka vuoksi neuvolan täti pyysi soittamaan sikiön tutkimusyksikköön, mitä mieltä he olisivat tarkemmasta tutkimuksesta. En ole vielä saanut soitettua sinne. Mutta jospa ensi viikolla. Ei nuo seulonnat kuitenkaan takaa mitään varmaa. Eikä veljeni downin syndrooman pitäisi olla periytyvää muotoa. Mutta eiköhän asiat selviä aikanaan.

Nyt nukkumaan, hyvää yötä :)

Ciru & nuppu 5+3
 
Tääl olo on kyl ihan kamala. Mitää ei jaksa tehdä kun heikottaa koko aika. :(
perjantaina tuli oltua kaverilla grillaamassa ja koko aika kyselyä et oonko lopettan alkoholin ja miksi, ja oli joo outoo valehella et raittiin elämän olen aloittanut (ja tuota kukaan tuskin ikinä olis uskomassa mun suusta kuulevansa :LOL:)
Hiukan harmittaa kun aika moni jo suvusta tietää että on toinen tulossa ja onkin sit näin alussa, ei auta kuin toivoa et kaikki menee hyvin :)
 
mOIKKA :) uusi odottaja ilmoittautuu mukaan :) Tällä hetkellä vkoja 6+3 ja raskaustestin (ekan sellasen) tein 13.4. CB näytti mulle vkoja 2-3 kun omien laskujen mukaan vkoja ois ollu vasta 4+2, että kai se pitää ihan paikkaansa sitte. Varhaisultraan meen ensvkolla, että saadaan selvyys asiaan missä ollaan menossa :) mulle vois päivittää tietoihin ehkänen, la 21.12, neljäs, ikä 28 ja SEKS sairaala katoin että meitä oli muitakin SEKS:N asiakkaita :) ehkäpä törmäämme :)

oireista pientä etovaa oloa, ja kaikkea raikasta tekee mieli. väsyttääkin ihan kiitettävästi, mutta muuten niinku ei raskaana oliskaan. Onneksi on jo noi kolme muksua, pitää tämän mamman kiireisenä, eikä niin ehdi hömpsöttää ja vouhkata tässä :)

Tarvikkeista, kaikki onneksi löytyy vielä kuopuksen jäljiltä, tuplarattaita mietin, katotaan lähempänä sitten. Toisaalta mä oon kyllä myös liinailu- ja manducatyyppi, että en sitte tiiä tekeekö tuplilla mitään, ja rattaitakin meiltä löytyy kolmet+ ne vaunut, että ehkä pärjätään. Talvivauva nyt sinänsä on vähän haasteellinen, täytyy toivoa ettei tulis mitään tulipalopakkasia :X

Hiustenvärjäyksestä, mä kyllä värjäilen niinku ennenkin, ja meikkaan yms, oon tämmöne maalaisjärjellä eläjä, esikoisen aikana kyllä otin selvää joka asiasta ja söin kaiken maailman vitamiinit yms, mutta nyt se on vähän jääny. Vois kyllä tsempata sen asian suhteen nyt :)

Tästä tuli nyt vähän omanapainen viesti, yövuorossa sitten luen tarkemmin teidän muiden kuulumiset :)


-Ehkänen-
 
Viimeksi muokattu:
Kävikö kukaan lapsimessuilla?? Mimmoinen oli uusi äitiyspakkaus 2012?? :)

nimistä meillä on kaikilla kolmella erikoiset/ harvinaisemmat nimet. Ja tälle pikkuneloselle tulee myös. 3nimeä on kaikilla, keskimmäin tulee suvusta, kolmannen nimen on mies saanut valita ja kutsumanimi on päätetty yhdessä (lue, mä oon päättänyt :D ) mutta tosiaan, tämän tulokkaan nimestä ei ole hajuakaan.
 
Hauskaa Vappua kaikille! =)

Sanna89 ja Ehkänen tervetuloa mukaan! :flower: Mun käsittääkseni kela ei osallistunut tämän vuoden lapsimessuille, vaan äitiyspakkaus julkistetaan vasta kesällä tai syksyllä.. :confused:

Rödluvan Olisi tosi kiva, jos pystyisit alkaa päivittämään listaa. Mä en ainakaan enskuussa kerkee, kun alkaa duunit ja on jonkun verran opiskelujuttuja tekemättä. :p

Veriseulasta on ollut puhetta ja siihen myöskin aijon osallistua. Olen sitä mieltä, että kaikesta on hyvä tietää etukäteen, oli se sitten hyvää tai huonoa.

 
Viimeksi muokattu:
Meikkaamisesta ym. Mä ainakin meikkasin ihan normaalisti edellisessä raskaudessa. Hiukset oli tarkotus värjätä, muttakun olen maailman laiskin hiusten hoitaja jäi purkki vaan lojumaan kaappiin ja jäi värjäämättä :LOL: Maalaisjärkeä käyttäen, niinkuin Ehkänenkin sanoi!

Kuinka moni meinas ottaa äitiyspakkauksen?
Ite jätän luultavasti ottamatta koska on toi parin vuoden takainen esikon pakkaus. Kerään ennemmin kirpparilta sillä rahalla sitte vaatteita mitä haluan. Ja muut tykötarpeet onkin jo valmiina :)

Mä osallistuin veriseulaan ja aion osallistua nytkin.

Mukavaa vappua kaikille!! :popcorn:
 
Ihanaa Vappua kaikille! Helsingissä ainakin aurinko paistaa ja mielikin on tällä erää luottavainen :heart:

stellariia Itseä meinaa melkein ruveta hävettämään, kun täällä ruikuttaa olemattomien oireiden ja epävarmuuden perään ja toisilla tosiaan oireita riittää vaikka muille jakaa :ashamed: Niin kai se on, kuten joku muukin jo tuossa ehti sanoa, että kovien oireiden keskellä ei oikein ehdi murehtia ja pelätä, vaan oma olo on päällimmäisenä. Ja toisin päin. Kovasti jaksamisia ja toivotaan, että se olo pikku hiljaa alkaisi helpottaa! Nyt ota kaikki oma aika itsellesi ja tee vain semmoista, mistä tulee hyvä olo.

yöperhonen
Tuosta nukahtamis- ja heräämisongelmasta tuli mieleen oma ensimmäinen raskaus. Vaikka väsytti, niin illalla nukahtaminen oli tooosi vaikeeta ja keskellä yötä heräilin useasti. Olen ollut melko huono nukkuja koko aikuisiän ja tuntui, että raskautta stressatessa univaikeudet oikein tuplaantuivat. Kävin tästä työterveyslääkärillä silloin, kun rupesi jo huolestuttamaan, että voiko olla lapselle haitaksi. Lääkäri sanoi silloin, että ei huolta ja että raskaus usein tekee tehtävänsä ja keho alkaa vaatia unta itsestään. Ja näin kävi. Loppuraskauden nukuin kuin tukki ja tämä on jatkunut myös lapsen syntymän myötä. Olen viimeiset kaksi vuotta nukahtanut aina, kun menen sänkyyn ja - mikäli lapsi on sallinut tämän - nukkunut heräämättä yöllä. Toivon sinullekin samaa :)

Lapsimessuilla kävin, vaan en nähnyt Kelan pistettä. Äitiyspakkausta en ajatellut ottaa, kun on niin hirveästi vaatetta ja tavaraa tuolta esikoiselta. Tuplarattaat olen laittanut harkintaan.

Nyt kotia siivoamaan ja ilmapalloja ripustelemaan :flower:
 
Äitiyspakkauksesta Olis kiva tietää minkälainen se uusi äitiyspakkaus on, kun kerran syksyllä varmaan loppuu 2012 pakkaus :) Itse ainakin otan kyseisen pakkauksen, kun kerran ensimmäinen lapsi tulossa niin varmasti on sitten tarpeellinen :)


Nimistä Itse olen nimiäkin tässä pohtinut jo jonkin verran, jo yritysvaiheessa :) enemmän mieleisempiä tyttönimiä löytynyt, mutta vaikeinta on niitten yhdistäminen :) poikanimiä olen myös pähkäillyt ja kyllä niitäkin on löytynyt :D

Ja nimistä sen verran, onko kuinka moni ajatellut antaa erikoisemman nimen? Entä montako nimeä olette ajatelleet antaa lapselle? :) Itse ajattelin antaa vain 2 nimeä :) ja etunimi saisi olla ei liiiian yleinen mutta ei liiiiian harvinainenkaan :D

omaa: Varasin sen varhaisultran mehiläisestä ja se olisi siis perjantaina, mutta mua on jääny mietityttämään se hinta, vastaanottovirkailija sanoi että siinä 110-120e, hui on kyllä kallis, soitin kyllä myös yksityiselle gynegologille ja sieltä olisin sitten saanut ajan vasta 9.5. ja olisi se maksanut sitten 90e, mutta ei tiedä jaksaako odottaa siihen asi ja olisi se kiva nähdä että onko sielä kaikki hyvin.. :)


Miwwi ja muru 7+4
 
Tervetuloa taas uusille!!

kwaidan toivottavasti tää tästä helpottais.. oon aina ollu hyvä nukkumaan, mut nyt toi turhauttaa mua kun ei saa unta!! :(

Meille on tulossa kolme nimeä lapselle! etunimi on erikoinen, kuten minullakin ja mies halusi lapselle erikoisen nimen myös :)

en nyt muista enää mitä piti kirjotella..

Toivottelempa kaikille lämpimät ja aurinkoiset vaput alkottomien lasien äärellä! :) :heart:
tää painelee töihin kattomaan känniläisiä :D

YP 6+0 :heart: *POKS*
 
voi kurjuus..
Flunssa, ripuli, silmätulehdus ja raskausväsymys...
ei oikeesti taho jaksaa tuolilla istua.. Tuntuue ttä nukahtaa.. Sitte on ehkä jo kuitenki raskaudesta johtuvaa pahoinvointia eikä mitää noikein tee mieli..
harjottelu tulossa ja mietin vaan että miten saan itteni tsempattua jaksamaan vielä sen kunnialla ohi.. Sitten en ajattele koulujuttuja ennen kuin tuleva lapsi on isompi..
Täytyy nyt vain toivoa ettei tule kolmatta keskenmenoa peräkkäin..

nyt ei taas tosiaankaan jaksa kommentoida kummemin, mutta halaukset kaikille, ja kyllä nää huonot olot tästä helpottaa!!

vaavimasu ja valonpisara
 
klara vappen,bara vatten!

täällä pikkuhiljaa alkaa pahin oksetusolo taittua. mut ny sitte on tullu tää pohjaton NÄLKÄ!!! vois koko ajan olla syömäs. ny oon siksi varannu jääkaappiin vihanneksia ja hedelmiä,niitä sitte rouskutan ku iskee himo mussuttaa.

nimistä tytön nimi on jo keksitty ,poika vielä hakuses. ellei sitte laiteta sitä mikä olis ollu ton taaperonjos olis ollu poika. kattoos ny sitä sitte myöhemmin...

mulla tää alkuraskaus on ollu ihan erlainen ku tuon tytön. sillon ei ollu oikeestaan minkäänlaisia ja ny on saanu ihan nieleskellä välillä ku oksettanu ja muutenki kaikki ollu paljo "voimakkaampaa",niinku esim.kasvukivut :x

jaaha,haisuli tuli tuohon viereen :p

 

Yhteistyössä