Joulukuun Toivevauvat 2012 *Toukokuussa*

juron-jaure: mulla on tuntunut 1. liike kuopuksesta 13+1 eli samoihin aikoihin. Nyt epäilen vahvasti, että istukka on etuseinämässä, koska kun sydänääniä kuuntelee, ne kuuluu aina se "viuh-viuh" äänen alta. Voi kun ei olisi, se taas tarkoittaa että liikkeet tuntisi vasta myöhemmin.

tombatar: tsemppiä ultraan! Mulla on "tuomiopäivä" huomenna...
 
Onnea taas hyvistä ultrakuulumisista niitä saaneille!! Ihanaa kun ollaan jo näin pitkällä :saint: Oma nt-ultra on 11.6, mutta luulen ajan kuluvan nyt nopeammin ja rauhallisemmin kun voi kuunnella ääniä aina kun siltä tuntuu =)

Rödluvan ja Beetakingi 10+3
 
Onnittelut kaikille, jotka ovat saaneet onnellisia uutisia ultrasta!!!:heart: Ja niille, jotka vielä odottelet omaa ultraansa, niin pitkää pinnaa ja rauhallisia hermoja odotteluun!!!:)

Täällä on jotkut puhuneet siitä raskauden "hehkusta".. Sitä tosiaan odotellessa, nimittäin olo on kaikkea muuta kuin hehkeä, kun leuka kukkii kuin kukkaketo konsanaan ja allergia on saanut silmät vuotaviksi ja nenän punaiseksi..: /

Tänään taas poksui viikot ja sen kunniaksi käväisin lääkärineuvolassa..:) Meidän vekarankin näin pikaisesti ruudulla potkunyrkkeilemässä ja muutenkin kaikki oli ok.. Hemppakin oli noussut viimeisestä (joka oli silloinkin hyvä), eli raudan puutetta ei ainakaan toistaiseksi ole..

Hyvää alkavaa viikkoa itsekullekin ja roppakaupalla hyviä uutisia!!

Sofi ja ekavekara esu 13+0
 
Kivoja uutisia on taas moni saanut! Onnea niistä!

Itsellä on tuo nt ultra 5.6 joten viikko vielä jännitettävä! Minua on nyt alkanut pelottaa ihan kammalasti se turvotuksen mittaus :( Pelottaa, että lapsi ei olekkaan terve! On se tyhmää kun kokoajan pitää jotain pelätä, eikä osaa vaan nauttia!
Sinulla Pepsimax86 näyttää olevan päivä ennen minua tuo ultra.Kas kun ei osunut samalle päivälle kun sama sairaala meillä.. :)

Maha on kasvanut jo sen verran, että alkaa olla jo mahdotonta salailla keltään. Sais nyt vielä viikon pysyä salassa..

Hilma 11+0
 
Onnea kaikille hyvistä uutisista.!

Täällä poksu eilen viikot 10+0 <3

Sen verran onnekas oon, ettei vielä oo tullu ainakaan kauheasti tota pahoinvointia.
Kovasti odottelen kesäkuuta ja siitä noin puolta väliä. Voi hieman rauhallisemmin mielin olla, ei tosin kauhean, mutta hieman. :)
Täällä menee leipää älyttömän paljon mielitekona, ja suolakurkkuja. :)

Onnea kaikille niille joilla ultrat edessä.

Susanna#1 & LillaMy 10+1 <3
 
Mulla on pahoinvointia ja tuntuu vaan pahenevan. Oksensin tänään kaupan hedelmä ja vihannesosastolla kauniissa kaaressa johkin tyhjään vihanneslaatikkoon. Onneks se oli tyhjä. Koko nolouden kruunas vielä meijän 3v:n kommentti takaa "äiti mikäs nyt on hätänä". Mutta no kun se tulee niin se tulee ei voi mitään... :/
Oon ollu kaikenlisäks tänään muutenki kärtty ja itkuinen ja kolottanu joka suuntaan. Kauhulla odottelen ett' jos vaivoja nyt on jo näin niin apua sitte 30viikon päästä :D miten helpolla oonkaan päässy aiemmin... :D

Ihania uutisia tombatar! Ja onnea muillekin jos nyt en huomannut eriksee laittaa! :)

ja onnea huomiselle malttamaton! :)

Joulukuu & Macgyver 9+5! Hui pian jo kaks numeroinen luku! :) :heart:
 
Heissan kaikille!

Eilisessä nt ultrassa kaikki hyvin!!!
Laskettu aika onkin ollut alunperin 13.12 eli sen voi päivittää
Ja laskettu aika ei muuttunut eli viikot oli eilen 11+4 ja vastasi 11+2 eli aika lähellä. Nyt alkaa olla vähän luottavaisempi mieli jo tämän raskauden suhteen.. Mutta mikähän siinä on että koko ajan meinaan tytöksi sanoa :LOL: Kai se on itellä sitten niin tyttöolo vahvasti TAAS että niin tulee sanottua..

Täällä paha olo jatkuu edelleen pitkin päivää ja väsy on välillä kovaa edelleen.. Tuntuu että ei kyllä helpottanut ainakaa ole tuo huono olo.. Huonosti saatan syyä että toivotaan nyt ettei paino enää laskis vaan lähtis vähä noususuuntaan..
Täytynee käydä vaikka illalla lueskeleen teidän juttuja jos sitten paremmin ehtis. Tahtoo nämä harjotteluaamut olla aikamoista vilskettä. no.. 9pv viimenen päivä ja sitte viikko lomaa ja 5pv töitä. Muuta ei vielä kesälle tiedossa, mutta varmastihan ne soittelee tuuraileen..

Mutta nyt taas pakko lopettaa.
Ihanasti muillakin jo masut pömpöttelee! minä voisin sitten 12vkon kunniaksi laittaa kans masukuvaa..
Mutta oikein ihanaa päivää kaikille ja ultraa jännäileville tsemppiä ja hyviä ultrakuulumisia saaneille onnittelut!!!

Vaavimasu ja valonpisara 11+5
 
Hei kaikille pitkästä aikaa! Hiljaiseloa olen täällä taustalla viettänyt, mutta kirjoituksianne olen käynyt lukemassa lähes päivittäin.

Paljon voimia kaikille, joita huonot uutiset ovat kohdanneet. :hug:

Itsellä näyttäisi nyt kolmen keskenmenon jälkeen vihdoin onni kääntyneen ja nyt näyttäisi siltä, että tämä lapsi saattaisi jaksaa sinne tarvittaville viikoille asti. Maanantaina kävin nt-ultrassa ja kaikki oli loistavasti! Turvotusta oli 0,9mm ja riskiluku oli 1:9130. Pieni vastasi tasan viikkoja 12+1 eli tänään on jo 12+3. Pieni epäilys on vielä takaraivossa, että voidaanko meille tämä onni vielä suoda näin monen epäonnistuneen yrityksen jälkeen.

Huono olo on edelleen yötäpäivää ja oksennus lentää kaaressa päivittäin. Paino oli neuvolan mittauksien mukaan pudonnut kaksi kiloa kolmessa viikossa, mikä minun lähtöpainossani ei ole vielä mikään katastrofi. Mutta laihdutuskeinona tamä raskauspahoinvointi ei ole mikään mielyttävin. No jokatapauksessa varovaisen innostuneita aletaan olemaan tämän raskauden suhteen!

Hyviä vointeja kaikille ja voikaahan paksusti!
 
Tulin nopeesti vaan kirjottelemaan, vaikka ei mul oikeen mitään asiaa ookaan :D

Onnittelut kaikille iloisista ultrakuulumisista! Niitä on ihana lukea hymy suupielillä :)

Voguelle myös onnittelut, me edetään sit samaan tahtiin, ku rv ja la on samat :)

Malttamaton: Tosi kovasti onnea ultraan! Eiköhän siellä kaikki ole parhain päin! Ilmottele sitten miten meni! :)

Violarose: Ihanaa kuulla monien pettymysten jälkeen, että vihdoin näyttäisi olevan valoa tunnelin päässä. Eiköhän se pikkukaveri mukana pysy loppuun asti. Päivä kerrallaan :) Jaksamisia pahoinvoinnin kanssa. Itellä alko helpottamaan 3 päivää sitten eli rv 12 + 0, mutta se aina voi välillä helpottaa ja sit tulla taas takas. Toivon todella että tää 7 viikon pahoinvointi rupeis olla jo takana päin!

Hyviä vointeja kaikille ja aurinkoa päivään! Ultraan menijöille rutkasti onnea matkaan :)
 
No nyt oli ultra meilläkin ja kaikki meni niinku toivottiinkin. Vauva meinas nukkuu vaan sikeesti et piti yskiä ja pomppia et saatais vähän eloa ja kyllähän se sitten viimein siel alko venyttelemään. Hassua miten se näyttää jo niin vauvalta siellä mahassa vaikka näin alussa ollaan ja kysymys on kuitenki n.6cm kokosesta ihmiselämästä.
Otan oikeesti osaa taas niiden puolesta joilla on järkky pahoinvointi. Oon niin kiitollinen että oon tällä kertaa säästynyt siltä oksentelulta. Se jatkuva paha olo vetää niin voimattomaks. Muistakaa et se ei kestä enää montaa viikkoa.
 
).( no niin, np-ultrassa käyty ja mun pelot osoittautuivat ihan turhiksi. KAIKKI LOISTAVASTI :) Piti olls rv 10+5, mutta sikiö vastasi kooltaan 11+2. Laskettuaika määriteltiin nyt menkkojen mukaan eli 19.12. jonka mukaan tänään olisi sitten 11+0. Niskaturvotus oli vaan 0.7mm ja sikiö 45mm, kovasti hän nyrkkeili ym. Saimme ihania kuvia mukaan, kun oli ultrassa käytössä 4d:kin. Nyt lupaan relata ja kätilö käski lopettaa kotidoplerin käytön ja jäädä odottaa liikkeita. En lupaa lopettaa, mutta vähentää ;) Hematoomaa ei enää näkynyt.
 
malttamaton miks käski dopplerin käytön lopettaa?!?! eihän siitä mitään haittaa oo!!!

mulla siis eilen oli 12+5 ja sikiö vastas kokoo 13+1,mut LA pysyy silti samana... minkähälainen pötkylä sielt on tulossa :whistle:
 
tombatar: ei harmainta aavistusta, mutta oikein miestäkin käski vahtimaan. Meilläkin oli siis koko eroa 4 päivää+ versus aikaisempiin ultriin :)

Tässä pienen kuvat: 3d:ssä kun klikkaa isommaksi näkyy hyvin kuinka pieni hieroo toisella kädellä silmäänsä ja toinen menee suuhun. Jalkojen välikin näkyy yhdessä kuvassa tosi selkeästi ja pelkkä viiva siellä, mutta eipä tässä vaiheessa tuo kuvamateriaali ole vielä luotettavaa.



 
Viimeksi muokattu:
Malttamaton ja Pepsimax86: kiitos kommenteista inkivääri-asiaan. Tänään ois taas tehnyt mieli intialaista, mutta ajattelin, että kerta viikkoon riittänee. Eipähän tule sitten syötyä liikaa inkivääriä. Söin sitten lounaaksi pizzaa, en tiedä onko yhtään parempi vaihtoehto, ainakaan painon kannalta. Toistaiseksi paino on pysynyt suunnilleen samoissa, mutta olen lievästi ylipainoinen, joten painon ei tarvitsisi kauheasti nousta.

Musta tuntuu, että pahin väsymys alkaa väistyä. En ole nukkunut päikkäreitä moneen päivään.

lanttu-anttu + retiisi 10+0

ps. ihanat kuvat, malttamaton!
 
Heippa hei.

ne jotka naamakirjan puolella viestittelee samassa ryhmässä uutiset jo kuulivatkin, me saatiin pikkunen ylläri niskaturvotusultrassa tänään. Kaks kertaa on aiemmin jo ultrattu ja aina lääkäri tykänny et yks siellä on, mutta tänäänpä sieltä löytyikin kaksi :) menkkojen mukaan viikkoja olis 11+3, pikkasten koon mukaan onkin 11+6 :heart:

että sellanen sokki.



Laitanpa oheen muutaman ultrakuvan, eli molemmista omansa ja yhteispotretin :)
katso liitettä 16248katso liitettä 16249katso liitettä 16250
 
Huh, nyt alko jännittää! Huomenna eka ultra! :) Ihania kuulumisia olette saaneet ultrista ja kylläpäs tässä ketjussa noita tuplia alkaa olla, ihanaa! :)

Ihan käytännönkysymys tuli mieleen, et kuin se nt-ultra otetaan? :p Vatsan päältä vai alakautta? En tajunnut neuvolassa kysellä sen kummemmin ja kun eka raskaus, niin ei siis tietoakaan :)

Nenna85 ja pikkunen 11 + 6 :heart:
 
Ukkokultani se tuli kotiin tänään töistä ja lykkäs mulle rahaa kouraan ja sanoi "Tossa mee ja osta itelles jotain kivaa! vaikka vaatteita!" Meinasin ihan suuttua hormoni päissäni ja pamauttaa sitä kaksplus-lehdellä päin korvia. Tyydyin loukkaantuneena toteamaan että "niin että osta vaatteita joihin et kohta mahdu!" Mies vissii tottunu jo että raskaana ollessa voin vähän kimpaantua kun lisäs rauhallisesti: "no osta sellasia mihin mahdut!" :D Muilla hormoonit paukutellu?

Joulukuu & macgyver 9+6(huomenna poksuu!!)
 
  • Tykkää
Reactions: Murunmami
nenna85: vaihtelee käytäntö tosi paljon näköjään sairaalankin sisällä. Kuopuksesta tehtiin alakautta, muistan ikuisesti, kun oli vielä pyytänyt kaverin mukaan, kun mies ei päässyt. Ajattelin, että jos tulee huonoja uutisia niin on joku tukena. Odotushuoneessa hän sitten totesi: tosi kiva, että pyysit mukaan kun tosi moni olisi arastellut ottaa kaveria, kun tehdään alakautta. ÖÖÖh, no olin siis luullut että tehdään vatsa päältä. Eilen sitten supernopeasti kerkesin jo riisumaan itseni, niin kätilö totesi, että vaatteet vaan päälle, tehdään mahan päältä. Lääkäri sitten vielä tuon np-ultran jälkeen tsekkasi ultralla vielä alakautta, kun sitä kautta näkyy hematoomat ym paremmin. Tsemppiä
ultraan!!

joulukuu: musta tuntuu, että olen takakireä koko ajan...Tänään pitäisi mennä metsästämään äitiyslegginsejä, kun normit jättää inhottavan rannun mahaan. Lupasin itselleni aikaisemmin etten siirry äitiysvaatteisiin ennen np-ultraa ihan vaan varmuuden vuoksi. Joudun sitä paitsi ostamaan koko äitiysvaate garderobin uusiksi. Annoin kaikki pois tyttöjen jälkeen, samoin kun annoin/myin kaikki vauvakamat. Onneksi osan lähipiiriin, joten kaukalon+adapterin olen jo saanut hankittua takaisin, yli-ihanat mamas&papas leikkimatto, sitteri, mobile ym odottavat vaan takaisin noutajaansa :) ainoa mikä harmittaa, niin myin meidän superhyvät vaunut. Mies jankkasi silloinkin kun niitä ostaja haki "oletko ihan varma nyt ettet halua lisää lapsia", mihin minä vannoin että "olen ihan 110% varma, kuka hullu nyt aloittaisi alusta, kun noi 2 on on ollut niin superhelppoja ja päässyt niin helpolla niiden vauva-ajasta". Aivan kuka sitä nyt olisi niiin hullu: mä..Pärjäisin, kun saisin jostain vain emmaljungan vaunujen alaosan. Käytän kuitenkin vain turvakaukaloa niissä ensimmäiset kuukaudet, kun on kylmin talvi-aika ja sitten voisi jo siirtyä ratasosaan. Täytyy katsoa, jos joku ihana ystävä pelastaisi ja lainaisi :)

vauvaton: ihana tuplayllätys!!! Oikein paljon onnea :)
 
Viimeksi muokattu:
Vauvaton sun nimimerkki vauvaton ei enää oikee rimmaa ton tuplauutisen jälkeen ku oot kohta kaikkea muuta ku vauvaton.

Meil on kaikki jutut valmiina jos tulossa on poika mutta jos tyttö niin ostan kyl kaikkea tyttöjen väristä sit. Vaunut pitää kyl hankkia ku edelliset on niin loppuunkäytetyt ja turvakaukaloki taidettii antaa pois. Ootteko muuten vielä ostanu vauvaa varten mitään uutta tai kierrätettyä? Mä ostin jo pikkusen villahaalarin ens talveks ja kirppikseltäki ostin muutaman potkupuvun mut yritän nyt malttaa ostoksia siihen asti et tiedetään kumpi tulee. Vauvakirjan ajattelin viel ostaa ku tykkään askarrella =) Ootteko ajatellu ottaa äitiyspakkausta te joilla on jo lapsia ennestään? Mä luulen et meillä vaatteita on ja saadaan niin paljon ettei kannata ottaa vaikka toisaalta mieli tekis ku se laatikko on niin ihgua avata ja niitä vauvantarvikkeita katsella...
 
Helou..
Pikkaset kirjotukset taas

Ihana kyllä kun täällä näitä kaksosia monet tulossa!!! Itekki niin olisin toivonut, mutta mistäpä ne ilmaantuis yhtäkkiä ku ei suvussakaan ole.. No onhan noit ajo kolme ennestään niin eiköhän se yks kerralla riitä =) Mutta ihanaa varmasti tulee olemaan kahden pienen kanssa vaikka rankkaakin.
Itse kerään ympärilleni niitä ihmisiä joilla kaksosia =D luokassakin oli monta jolla kaksoset ja harjottelupaikoissa on monesti ollut kaksoslapsia saaneita =D

Meillä on vähän kans niinkuin kurrella että jos poika tulee niin vaatteita kyllä löytyy, mutta tytölle ostan kyllä kaiken maailman röyhelöt ja rimpsut kolmen pojan jälkeen!!!

Vaunuista..
Ostin joskus kierrätyskeskuksesta täysin ehjät tosi vanhat vaunut joilla kuskasin tota pienimmäistäkin vielä hänen ollessa isompi. ne on niiiin ihanat keikkuvat ja ehjätkin vielä, etten edes haaveile mistään uusista ilmakumirattaisista härveleistä joihin tarvii suunniilleen käyttöohjekirjan että osaa käyttää =D
Kunnon isot täyskumirenkaat vaan niin parhaat vaunut. Laitanpa joskus kuvan niistä. ne on mun aarre.

Äitiyspakkauksesta
Me ollaan jokaiselle se otettu ja niin otetaan nytkin jos sinne asti päästään. Jotenkin se on niin ihana että sen haluan pemostettavaksi aina =D

Äksyilystä
Mulla tuota äksyilyä on nyt kans kyllä ollu aikalailla.. Tuntuu etten osaakkaa ku tiuskia.. Inhottavaa. en minä aiemmissa ole huomannu mitään tällasta..

Niskaturvotusultrasta
Mulla se on aina otettu mahan päältä ultraamalla.

ViolaRose
Samat fiilingit täällä kans ettei taho uskoa että nytkö vois oikeesti saada käärön sylin asti.. keskenmenot jättää kyllä ison jäljen... Itse olen siitä onnellinen että nyt olen niiden viikkojen ohi mennyt kun sikiöt on kuolleet mahaan.. Ensimmäinen todettiin vasta nt ultrassa ja toinen jo ekassa neuvolassa..

Liikkeistä
Itse olen tuntenut ekasta joskus 16 vkoilla ja tokasta ja kolmannesta suunnilleen 14vkolla liikkeet ja kaikista on muistaakseni ollut etuseinässä istukka. Olen hoikka joten senkin takia tuntenut ajoissa liikkeet.
Toivottavasti nytkin tuntuis aikanaan. Niitä on niin ihana tunnustella.

Minkäslasilla ikäeroilla teillä on lapsia?
Meillä on 2004 syysuussa esikko keskimmäinen 2006 kesäkuussa ja pienin 2009 aprillipäivänä =D
Nyt sitten tulee tosiaan pidempi ikäero kun ei ole oikein ottanut onnistuakseen....
Pienin ja eka keskenmennyt siavat alkunsa yhdestä ainoasta kerrasta ilman kortsua =D Siksi tuntuukin oudolta että sitten meni yhtäkkiä niin vaikeaksi tämän raskaaksi tuleminen ja pysyminen.. mutta nyt pitää yrittää elää tätä hetkeä.. nyt ollaan raskaana ja toivotaan että tämä sen määrätyn ajan kestää ja sitten sais sen pienen ihmeen syliin!!!
Olin jsut jo luovuttanut ja päätin että laitan vauvanvaatteet ja tarvikkeet myyntiin kun ei lasta enään kuulunut, kun sitten tein päähänpistosta testin kp 38 ja siihenhän ihan yllärinä itelle tuliki testiviivaakin vahvempi viiva samantien.. Kyllä oli ihana yllätys..

Nyt tästä taiski tulla kirja jo pikkuhiljaa, mutta eipä tota joudakkaan joka päivä kirjotteleen..

Täälläkin niitäkeskenmenoja on moni jo joutunut kokemaan.. sitä ei osaa sanoin kuvalla tunteita sinä aikana, ja toisten pahoittelut ei tunnu miltään.. Itselle tuntui että paras lohtu olis ollut kun joku vaan olis hiljaa rutistanut ja antanut itkeä niin paljon kuin tuntuu.. vaikka minulla ihana mies onkin, niin sitä en häneltä saanut.. Hänellä on oma tapansa purkaa suruaan, ja tottakai miehille se ei edes ole niin suuri juttu. Itsestäni tuntuu että välillä edelleen kysyn että miksi niin tapahtui ja tuntuu etten ole edeelleenkään varsinaisesti surrut surua pois.. Mutta onneksi nyt on jotain iloittavaa..
Keskenmenon saaneet.. Itkekää niin pajon kuin itsestä tuntuu ja antakaa ystävien ja sukulaisten lohduttaa!!! vaikka se sattuu niin siitä selviää jatkamaan elämää eteenpäin, ja uusi mahdollisuus on aina!!! Älkää menettäkö toivoanne!!! <3 Oikein isot rutistukset!!!! :heart:

Nyt täytyy kerätä pikkuviikarit kasaan ja tehdä evästä harjotteluun..

parempia vointeja kaikille ja pidetään ne pienet ihmeet tiukasti masussa!!!

Vaavimasu ja valonpisara 11+6
 

Yhteistyössä