Joulukuun Toivevauvat 2012 *Toukokuussa*

kattikati todella surullinen uutinen teillä...voimia <3

Vaavimasu Mä sain pikkusen sykkeet kans kuulumaan ihan sielt alhaalta, häpyluun vierestä. Nyt sit aina vaihtelee vekkulin asennon mukaan, kummalta puolelta kuunnellaan :D ja mul ei oo myöskään sitä näyttöruutua, mut kyl sen sykkeen tunnistaa, on niin paljon tiheämpi kuin omat lyönnit. Geeliäkään ei löydy, mut aivan hyvin kuuluu ihan perusvoidetta levittämällä :p ja hyvä, että saitkin jo löytymään sykkeet<3 niiden kuunteluun voi jäädä koukkuun :D

ja tervetuloa Susanna! :)
 
kattikati, voi ei!! Voimia sulle :hug: On toi kyllä niin väärin ja epäreilua :'(

Uusille tervetuloa!! Joulukuu2012, aikamoinen houdini todella toi sun tulokas, kannattaisiko lotota? :D

Oman napaan ei kuulu mitään uutta, huomenna poksutaan.

Rödluvan ja Beetakingi 9+6
 
Iik ja hui. Tulinpa just ekasta ultrasta, ja siellähän köllöttelikin kaksi pikkuista..!

En ehkä ihan vielä tajua mitä kaikkee tää tarkottaa, mut melkonen paukku. Th sanoikin että sille perjantai on aina kaksospäivä, joka pe tulee joku jolta löytyykin kaksoset. Arvasi heti että clomi-hoidosta on varmaan plussattu, en ollu ite ees tajunnu että se nostaa jopa 30% kaksosten todennäköisyyttä. Onneks mies oli mukana, seki ihan sekaisin yritti mennä töihin tekemään jotai järkevää. Mä oon vaan tuijotellu ultrakuvia ja ihmetelly. Kai sitä selvitään.
Onneks molemmilla oli siel kaikki hyvin, väliseinä oli välissä ja omat istukat, eikä niskaturvotustakaan liikaa. Ja molemmat jo 59mm mittaisia eli ihmekös tuo kun maha alkaa vähän jo näkyä. Näitä sit ultrataanki kerran kuussa, sinänsä kiva ni näkee miten siel menee. Ihana oli nähdä kun se toinen kääntyili koko ajan ja toinen lähinnä nukku. Mitenhän mä pärjään sit jättimahan kanssa töissä viel syys-lokakuun...

Onko kukaan muu huomannu ettei enää pää kestäis saunomista niinku ennen. Mä en pysty olee ku pari minuuttia saunassa tai tulee ihan tosi heikko olo ja tuntuu että taju menee. Ihan outoa, yleensä oon voinu saunoa ihan normisti. Mistä lie hormoneista toiki voi johtua?

Iho-oireitaki oon huomannu, ite ajattelin että johtuu allergiasta ku välillä kutiaa hirveesti ja sit välillä myös punottaa silleen läiskinä omituisesti, luulin että nää siitepölyt aiheuttaa sen. Tai raskaus. Tai molemmat?

Minskis ja tuplat(!) 12+2 eli LA säilyi ennallaan
 
Rödluvan Hyvä ku sanoit! pitänee tänään käydä huomiselle lotto laittaa :D

vaavimasu hienoa että sait kuulumaan!! :) ja hienoa että ultrassa huiskuteltiin! :) :heart:

Tervetuloa Susanna! :)

Yöks. Tää pahoinvointi on jkotain kauheeta. Ensin etoi,sit ihan oksetti jossei syöny mitää ja nyt tuntuu oksettavan jo vaikka ois syönytkin. En voi juoda edes limua kun närästää ja aiemmissa raskauksissa ei ole edes närästänyt...

Joulukuu 9+1
 
Huh, kun helpotti!! Ultra takana ja valtakunnassa täälläkin kaikki hyvin!!:heart: Pieni oli melkoinen vikkelä vipeltäjä ja ilmeisesti oli joku aamujumppa käynnissä, kun ei hetkeäkään ollut paikallaan..:D Ihania 3D-kuvia tuli matkaan ja nyt uskaltaa jo uskoa, että joulukuulla vauva on tulossa!!

Onnea Vaavimasu myös ensinnäkin äänien kuulumisista ja toiseksi ultrakuulumisista!

Sofi & ekavekara esu 12+3 (päivät pysyivät siis samana)

*muoks* Minskis kirjoittelikin samaan aikaan. Hurjasti onnea tuplista!!!! Jo kolmas tuplaodottaja meidän pinoon!! Mitäs muille tuplille kuuluu, Jenksula ja Kiri??
 
Viimeksi muokattu:
Minskis, oh my God :O Tuplaonnittelut!!!:flower: Hyvä että oli pikkuisilla kaikki hyvin. Varmasti tossa uutisessa on paljon sulateltavaa.

Vaavimasulle ja Sofille myös onnea hyvistä ultrakuulumisista!
 
Viimeksi muokattu:
Kattikati :hug: Olen todella pahoillani ja tuntuu pahalta sun puolestasi!!!! :'( Paljon voimia!!!!!


Minskis Mahtavaa tuplaonnea!!!! :heart: :heart: Ihanaa kun tulee lisää kaksosia meidänkin pinoon!! Uskon että ollut pienoinen ylläri vaikka mahdollisuus noissa aina olemassa, mut ihan mahtavaa!!!! Onnea!! :)

sofille onnea myös ihanista ultrakuulumisista!! :heart:

TT 12+3
 
Kuinka moni on synnyttänyt Jorvissa? Tai aikoo synnyttää pk seudulla niin MISSÄ? Olen kaksi synnyttänyt jorvissa ja synnärissä ei ole vikaa ihanan varmasti saatavilla olevan kätilön takia,mutta osasto sitten ei olekaan kiva paikka... Joten kokemuksia kaipailisin! :)
 
Vaavimasulle, Minskikselle ja Sofille hurjasti onnea ihanista ultrakuulumisista! :flower: Itelläkin jännittämiset maanantaina edessä.. :$

Joulukuu2012 Mullakaan ei ole omakohtaista kokemusta pk-seudun synnäreistä. Mä olen ensimmäisen synnyttänyt Tammisaaressa, vaikka Espoossa silloin asuttiin. Joten tää toinen olisi tarkoitus päästä synnyttämään Kätilöopiston Haikaranpesään, vaikkakin ollaan ennen synnytystä muuttamassa Helsingistä takaisin Espooseen. Lähes kaikki tutut on synnyttäneet Jorvissa ja osalla on pelkkää hyvää sanomista ja osa taas on ollut aika pettyneitä sen toimintatapoihin yms.

Vogue ja Taimen alku 11+3 (12+1)
 
Helou piiitkästä aikaa, muistaakohan kukaan edes enää :) Olen kyllä lueskellut juttujanne täällä aika ajoin mutta tein itselleni pyhän lupauksen silloin varhaisultran jälkeen että vasta nt -ultran jälkeen palailen kehiin jos aihetta on.

Ensinnäkin syvät pahoittelut menetyksen kohdanneille ja paljon jaksamista sekä myös onnea uuteen yritykseen kun sen aika on.

Ja onnea hyvistä ultrauutisista niitä saaneille!

Tänään siis oli minullakin tuo paljon odotettu ja vähän pelättykin nt -ultra. Jännitti niin pirusti kun silloin tammikuussa saatiin siellä huonoja uutisia...Mutta kaikeksi onneksi tällä kertaa oli kaikki hyvin ja 6,3cm pitkä vikkelä kaveri siellä heilui menemään :heart: Niskaturvotus oli normaali, samoin riskiluku 1:12000.

Nyt sitten uskaltauduttiin kertomaan tuleville isovanhemmille ja yhdelle hyvälle ystävälle soitin. Muut saa tietää sitä mukaa kun itse huomaavat ;)

Ei tarvitse minua vieläkään lisätä listalle, katson nyt vähän kuinka ahkerasti sitä tulee täällä hengattua, ilmoitan sitten jos näyttää siltä että roikun täällä turhankin usein :D

Hyvää kesän alkua kaikille tasapuolisesti!

Wera_ ja Toivo 12+2
 
Onnea Wera ultrakuulumisista! Nyt vaan nautit sitten ;)

ON. Doppler tuli tänään postissa, ja kun laittoi anturin tukevasti painaen juuri häpyluun reunan yläpuolelle ja kallisti sitä kohtuun päin (eli alapäätä kohti) niin sain melko helpostikin kuuluviin tasaisen nopean jumputuksen 160-180/min :heart::heart: Pitihän sitä miehen kanssa hetki kuunnella että siellä meidän pieni on!! Nyt voi rauhallisin mielin odotella nt-ultraa, onhan se aika harvinaista että enää menisi kesken.

Rödluvan ja Beetakingi 9+6
 
).( Tänään sain nauttia melkein koko päivän hyvästä olosta, pahoinvointi alkoi vasta illan suussa. Eli fyysisesti kaikki ok, mutta henkisesti ei. Mulla on iskenyt aivan järkyttävä pelko, että np-ultrassa löytyy sikiöstä jokin vika. Koko alkuraskautta vaivannut niin järkky keskenmenon pelko (takana 4 km:ää), että nyt kun aletaan olla vähän turvallisimmalla vesillä, olen jotenkin ihan varma ettei meille tätä vauvaa tulla suomaan ja jotain vikaa löytyy. Olen lisännyt omaa tuskaani vielä lukemalla "sikiöseulonnoista narahtavien-ketjua" ja sen jälkeen tuntuu täysin mahdottomalta, että saisimme hyviä tuloksia ensi viikolla :(

joulukuu2012: mä kävin esikoisen synnyttämässä naistenklinikalla ja jäi niin huonot muistot, että kuopuksen synnytin sitten omalla paikkakunnalla Lohjalla. Ja onneksi tämän päätöksen tein, koska tuli sen verran nopea synnytys, että olisi vauva syntynyt moottoritien varteen.
 
:heart: äänet taas saatu kuuluviin! mut mun piti ilman kosteusvoidetta kuunnella. jostain syystä on NIIN kovat särinät,etten muuten kuullu. no,tiiämpähän seuraavalla kerralla ;)

jos tuota kumpua ei olis ja ei sykettä,eipä tietäis paksuna ees olevan :rolleyes:
ei minkäänlaisia oireita oo ollu moneen viikkoon. no,itkuherkkyys huipussaan,mut oon muutenki tosi herkkis aina ollu. jo pelkkä kova vitutus saa mut itkemään : /

ei,mut pitää jatkaa ton leffan kattomista...


 
Viimeksi muokattu:
malttamaton missä sä asut lohjalla mä oon syntyperänen lohjalainen meillä varmasti on samoja tuttuja! :) Oon asunu melkee koko ikäni lempolas. :) Nyt asutaa tosin espoossa miehen ja tyttöjen kans. :) Mitäs naistenklinikal meni pielee?
 
joulukuu2012: vienolassa tällä hetkellä, ennen muijalassa. Asuttiin ennen Espoossa eli ollaan tehty vaihtarit :) Meillä kanssa 2 tyttöä ennestään. Jorviin en halunnut, kun siellä sain 1. keskenmenon ja jäi paikasta niin huonot muistot. Lääkäri mm esitteli meille alkion, teki kuulemma km:n todellisemmaksi, ei meinannut antaa mulle sairaslomaa, joten vannoin etten ikinä enää mene sinne. Esikoisen np-ultra käytiin siellä ja jotenkin meninki oli niin töykeetä, että pidin päätöksestäni kiinni ja ajattelin mennä naistenklinikalla. No sielläkään ei mennyt putkeen oikein mikään. Ei päässyt kylpyyn avautumaan vaan yleiseen suihkutilaan useamman muun kanssa. Sitten kävi niin ettei kätilö tajunnut etten ollut pissannut epiduraalin takia koko päivänä, niin virtsarakko venyi muistaakseni 2 litraan. Ihmeteltiin, kun ei millään vauva meinannut tulla ulos ponnistusvaiheessa ulos ja mies ihmetteli ääneen, että mikä tuo möykky tuossa alavatsalla on, niin kätilö totesi: apua, olen unohtanut katetroida, mutta enää ei ehdi, nyt vaan vauva ulos. No, sain sitten ponnistettua ulos, mutta kun sitten nousi ylös synnytyksen jälkeen, tunsin samantien ettei kaikki ole kunnossa. Kipu oli järkyttävä ja sanoin siitä heti, mutta kätilö vaan jankkasi että alatiesynnytyksen jälkeen kuuluukin sattua. No siinä vaiheessa, kun suihkussa lähti taju, hän vihdoin tajusi ettei kaikki ollut kunnossa. Teki hälytyksen ja suoraan leikkaussaliin eli oli saanut sisäisen verenvuodon ylimääräisen paineen ym takia. Mies jäi vauvan kanssa huoneeseen yksin, kun nallikalliolle ja kukaan ei tullut kertomaan hänelle mitään mitä oli tapahtunut. Tunnin jälkeen häntä tultiin hätyyttämään pois, kun uusi synnyttäjä tuli. Käskettiin vaan synnyttäneiden osastolla yleisiin tiloihin odottelemaan. Siellä sitten pyöri vastasyntyneen kanssa useita tunteja ja minä taas makasin heräämössä vaatien päästä osastolle, kun pelkäsin etten saa imetystä käyntiin. No lopulta mut vietiin huoneeseen, mutta hänelle ei kerrottu mitään siitä. Lopulta itse hänet usean tunnin jälkeen löysin puoli kuolleena väsymyksestä (valvonut siinä vaiheessa 36h putkeen) istumasta käytävältä. Kätilö ei ikinä tullut käymään mun kanssa synnytystä läpi, kun ei kuulemma sopinut hänen työvuoroihin. Sain olla samassa huoneessa 4 ihmisen kanssa vaikka meille oli luvattu perhehuone. Siellä ei voinut nukkua, ihan painajainen...No tiedän, että huonoa tuuria voi olla ym ja kyseessä on vaan sattumia, mutta silti, sinne en enää halunnut. Lohjaan olen ollut niiiin tyytyväinen. Ovat siellä kohdelleen niin hienosti keskenmenoissa, ultranneet aina tarvittaessa ku on ollut noita hematooma raskauksia, kuopuksen synnytyksessä, teettäneet kromosonitutkimukset ym vaikkei ole kuin 2 perättäistä km:a, laittaneet tässä raskaudessa varhaisultraan oman mielenrauhan vuoksi ym. Ja nyt np-ultra tehdään mahd aikaisin ettei mun taustani takia tarvitse stressata pitkään eli rv 10+5
 
Noonih, nt-ultrassa käyty.
Siellä vielä :heart: + :heart: pompotteli, toinen 142 ja toinen 150 tahtiin. Toinen noista on ilmiselvästi tullu äitiinsä, torkku vaan kokoajan ja mussuttu peukaloo. Ihan piti tuuppia hereille asennon vaihtoon. Toinen taas on kun isänsä, heti aamusta aletaan touhuamaan vaikkei silmätkään oo auki. Mittaa pienosilla oli 60,9 ja 57,7mm. Niskaturvotusta 0,69 ja 1,23 eli normeissa mennään. Riskilukua ei sit tämän kaksosraskauden takia saatukaan. Verikokeissa tosin oon käyny ja hormonitasot oli kuulemma loistavat.
Näillä nyt mennään, seuraava katselmus masukkeihin taitaa tulla sit vasta äippäpolilla vko 18 jälkeen... ikuisuuuuus|O
 
  • Tykkää
Reactions: Rödluvan
Malttamaton tosi kurjaa että kävi noin! Meillä taas kun tuo tuttu kätilö on niin se pelasti varmaan meijän esikoisen hengen kun oli paha raskausmyrkytys ja käynnistettin eklampsia riskin takia lopulta kun oli jo äidille vaaraa paineista ja tulevista kouristeluista. ja käynnistys meni pieleen ja lopulta käynnistyi liian rajusti ja vauvan sydänäänet romahti 60 niin lääkäri otti mikroverinäytteen ja sanoi että "katsotaan vielä" niin meidän kätilö sanoi että "ei katsota enään hetkeäkään! Ne pahenee kokoaika ne tauot!" ja näin kiireellisesti sektioon ja syntyi terve 10pisteen tyttö. Ei olis ollut näin jos olisi odotettu. Osastolla ollut vaan hirmu nuivaa toi kohtelu. Kakkosen kanssa eivät edes neuvoneet mitenkään kun "sä osaat noi varmaan jo" lauseella sivuutettiin kaikki... :( Mutta mno jos kolmas kerta todensanoo. mieluummi mahtava kätilö kun hyvä osastokohtelu... Mutta osastola kyllä suoraan sanottuna vitutti kun sielä oli muutamia äitejä esim yksi huonetoveri joka pani lapsen sinne kansliaa hoidettaviksi että ite saa nukkua eivätkä olleet edes oikeesti kipeitä. Mä sektiokivuissa itkin ja hoidin vauvaa kun päätin että ei kukaan auta kotonakaan. Ryhmähuone oli inhottava kun otti päähän että muut oli niin hyvävointisia ja mä hirveen kipee!. Niin ja aattele lohjalla kun saa 4D:n ilmaseksi!
 
Mun on pakko sanoa että itsellä jäi tosi huono kuva lohjan sairaalasta!!
Menin sinne vuodon takia ja pääsin ultraan... noh, lääkäri sanoi että sykkeen löysi, mutta ei enää saanut sitä näkyviin niin että minä olisin nähnyt. tuolloin viikkoja olisi pitänyt olla 11+ mutta enhän sitä siinä tunnemyrskyssä tajunnut että kaikki olisi pitänyt näkyä ihan selvästi, luotin lääkärin sanaan!
Yöllä alkoi jumalattomat kivut ja runsas vuoto, soitin sairaalalle ja käskivät tulla heti. menin gynen luo synnyttäneiden osastolle.. gyne oli tosi tyly heti kun astuin ovesta sisään "tää tais olla tässä". ultratessa sitten "joo, tuulimuna".. itkuhan siinä tuli!! :( tää nainen ei pahotellu tai mitään. käski lähteä yöksi kotiin NUKKUMAAN ja aamulla sitten osastolle tyhjennykseen..
Ekan kerran kun kävin siellä niin tälle gynelle oli soitettu minusta kun oli epäselvä tilanne.. kysyin että miten on mahdollista että lääkäri oli nähnyt sykkeen??! ei kuulemma ollut osannut hommaansa... huh sanon minä!
Noh, eihän siitä nukkumisesta arvatenkaan tullut mitään kun kivut oli niin kovat ja tyhjenin yön aikana.
Aamulla mentiin sitten synnyttäneiden osastolle joka jo se teki pahaa... vaikka sanoin että yöllä oli kovat kivut kera vuodon ja hyytymien, ei minua ultrattu.. kapselia vaan alapäähän ja odotellaan... 2 tuntia meni eikä mitään.. uudet kapselit ja taas 2 tuntia eikä mitään... sit tää samainen gyne ultras ja sano "oot tyhjä! Tais tyhjentyy yön aikana"... sitähän mä koitin sanoa!!

Jäi siis kaikenkaikkiaan tosi kökkö maku suuhun tosta!! :(

tulipas pitkä sepostus, anteeksi!
 
yöperhonen: no joo, kuulostaa tosi inhottavalta! Nämä on vähän sellaisia juttuja, että musta tuntuu että raskaana, kun hormonit on vähän sekaisin, sitä helposti ottaa itseensä ja sitten loukkaantuu. Asia paisuu mielessä. Niin tuo munkin naistenklinikka, pakkohan niiden oli mut laittaa 4:n hengen huoneeseen, kun ei ollut tilaa ja sattui vaan tooosi paskat huonetoverit. Eihän se sairaalan vika ollut, mutta fiilis pohjalta on pakko toimia ja mennä sen mukaan mikä itsestä tuntuu hyvältä :)
 
malttamaton Mulla on ihan samanlaiset fiilikset ton np-ultran suhteen. Kun kerran ei ole spontaanisti alkanut vuotamaan niin oon ihan vakuuttunut, että ultrassa on jokin pielessä, eikä tuo sikiöseloista kiinnijäänneiden ketju kovasti ainakaan auta tässä tilanteessa :ashamed:. Myös jorviin jäänyt traumat sen ensimmäisen keskeytyneen keskenmenon takia.

Mutta jos tämä raskaus jatkuu normaalisti loppuun asti niin olen kovin ihmeissäni, koska olen altistunut vaikka mille kemikaalille ja fysikaalisille tekijöille tämän raskauden aikana. Silloin kyseessä on kyllä aikamoinen taistelija..

Vogue ja taimen alku 11+4 (12+2)
 
Täällä yksi Lohjalla synnyttänyt ja toivottavasti synnyttävä ja olin kyllä tyytyväinen. Noh, osastolla oli yksi hoitaja joka ei miellyttänyt käytökseltään, mutta eiköhän joka paikkaan mahdu jokunen heikompi esitys. Muutenkin olen Lohjalla ollut hoidettavana osastolla pariin kertaan enkä voi valittaa. Ennakkoasenteet tuntuu olevan melko vahvoja, mutta suurin osa oman kokemuksen omaavista on ihan tyytyväisen oloisia.

Mä teen päätetyötä ja huomaan, että nyt 12-tuntisissa vuoroissa rupeaa selkä kipuilemaan.. Voi kääk jos tämä alkaa jo nyt..

Täälläkin meinaa pieni paniikki nostella päätä kun nt-ultra lähenee.. Dopplerin tulemiseen menisi niin kauan ettei siinä ole oikein järkeä eli ei kai se auta kun odottaa... Viikon päästä maanantaina. Jos kehtaisin niin kipittelisin neuvolaan kuunteluttamaan, mutta kun eihän siitä ole mitään takeita, että ääniä kuuluisi. Etenkin kun meidän neuvolalla on melko huono laite.
 
Heippa kaikille! Tuli tossa oltua 3 viikkoa aasian auringon alla ja voin sanoa, ettei ihan putkeen menny reissu! :D Meinaan että tuli vähän sairastettua ja ennen kaikkea pahoinvointi oli sitä luokkaa, että oon enemmän kun onnellinen nyt kotona! Ja voin sanoa, että jos joku tuolla masussa on vielä ton reissun jälkeen, niin aika sitkeä sissi on! Ylihuomenna ois IHKA EKA ULTRA IKINÄ! Vähän jännittää!

Oli puhetta noista sairaaloista. Ultraukseen ja synnyttämäänkin (jos sinne asti pääsee) menen Lohjalle. Kaitpa se tosiaan riippuu aika pitkälti tuurista, että kuka henkilö sattuu ultraamaan tai kätilöksi. Hyviä ja huonoja tyyppejä löytyy varmasti joka paikasta. Ikäviä kokemuksia kyllä joillain ollu :( Ei se kyllä ois yhtään mukavaa että jäis tosi paha maku suuhun henkilökunnasta, kun tapahtuma itsessään on jo niin raskas ettei siihen varmasti tahdo mitään muita ikäviä ylläreitä.

Onnea kaikille ihanista ultrakuulumisista <3 ja suuren suuret pahoittelut niille, joita suru kohdannut :( Niin, ja tervetuloa kaikille uusille!

Milloin tää pahoinvointi loppuu, oikeesti, rupee tuntee olonsa jo niin masentuneeksi kun oikein mitään ei pysty tekemään, ei nauttimaan edes tästä raskaudesta. Mulla on nyt 7. viikko menossa tän pahan olon kanssa.. Joukkoon on mahtunut muutamia ihan hyviä päiviä, mut ne voi laskee yhden käden sormilla.

Aurinkoista lauantaita jokaiselle :)

Enny 11+5
 

Yhteistyössä