Joulukuun toivevauvat 2012 *Elokuussa*



Meitä on jo 104 odottajaa!!

Laskettu aika
Nimi/Ikä/Monesko lapsi/Sairaala/Tyttö vai poika


26.11
emiliainen/18/toinen/SeKS

28.11
Minsku82/30/kolmas/PS

30.11
Tuikku*/32/ensimmäinen/PKKS

1.12
Emerentia/22/ensimmäinen/TAYS/poikalupaus
once upon a time/24/toinen/TAYS
HayLina/27/toinen/OYS
mia-mamma/31/ensimmäinen/LS

2.12
äippis1/28/kolmas/KYS
(Jenksula/TAYS/kaksoset) --- enkelipojat syntyivät 18+2. Otamme osaa.

3.12
Minskis/27/ensimmäinen/KYS/kaksoset
tytti85/26/toinen/KYS
Mom4two?/24/toinen
TingaTanga/26/NKL

4.12
Sofi12/31/toinen/SeKS
juron-jaure/39/kolmas/TAYS/tyttölupaus
Wera_/29v./Ensimmäinen/SeKs/tyttölupaus

5.12
Santukka/26/kolmas/OYS
Pudelberg/30/ensimmäinen/Kät
puro/27/esikoinen/TYKS

6.12
Tuittutuire
Kultasiipi91/21/toinen/TAYS/tyttölupaus
tombatar/36/neljäs/SeKS/poikalupaus

7.12
young-mum/19/ensimmäinen/PHKS
piio/kolmas/KYS
ikuinenkuumeilija/22/neljäs/K-PKS
nopnop/20/ensimmäinen/OYS
Annah81/31/toinen/NKL/poikalupaus

8.12
Pihlaja-/26/ensimmäinen/VAS?

9.12
ViolaRose/33/neljäs/TAYS
Sandde/24/ensimmäinen/TYKS

10.12
Silti Onnellinen/32/kolmas/OYS
kurre/25/toinen/PHKS/tyttölupaus
stellariia/21/
Enny/25/ensimmäinen/LS/poikalupaus
dzelli/21/esikoinen/TYKS
Vogue/26/toinen/Kät/poikalupaus
Peppi1981/30/ensimmäinen/OYS/tyttölupaus
Pumpuli-81/30/kolmas/TAYS/tyttölupaus

11.12
*tähti/34/ kolmas/Tays
11.12.12./34/ensimmäinen/KÄT

12.12
linsku/33/ensimmäinen/Nkl
Talvitaapero/30/toinen/?

13.12
Vaavimasu/neljäs/OAS/poikalupaus

14.12
Baby on Board/34/ensimmäinen/NKL/poikalupaus
mimina/19/ensimmäinen/Kät/tyttölupaus

15.12
Ain00/22/toinen/KOKS
NäkkärinMuru/30/kuudes/KYS

16.12
PIKKUMAMI85/27/neljäs/SeKS
Tolkuton/23/toinen/NKL tai HYS
-minttu-/21/ensimmäinen/TAYS
Undu/30/toinen/JS
jabadaba77/35/viides/K-SKS/tyttölupaus
luppi/22/ ensimmäinen/SatKs
Obladi Oblada/35/toinen/K-SKS

17.12
Jan-na/28/toinen/JS
Marisa79/32/ensimmäinen/OYS
keissa/17/ensimmäinen
joululahja2012/27/ensimmäinen/PHKS

18.12
hemptunen/kolmas/K-PKS
nis/29/ensimmäinen
Hilma/26/kolmas/KOKS
Nenna85/26/ensimmäinen

19.12
Nezzie80/32/ensimmäinen/SatKS tai VAS
Kaapo80/32/toinen/OYS/poikalupaus
jouluvauva/35/kolmas/SeKS
malttamaton/kolmas/poikalupaus
Jenskaa/21/ensimmäinen/KYS

20.12
mame31/32/toinen/tyttölupaus
futuremami/28/toinen/OYS
BabyBelly/22/toinen/VAS
nipa86/26/toinen/NKL/tyttölupaus

21.12
Ehkänen/28/neljäs/SeKS
Pepsimax86/25/ensimmäinen/KOKS/poikalupaus

22.12
sanna89-/22/toinen/KYS
Rödluvan/30/ensimmäinen/TYKS/poikalupaus
minttis81/31/neljäs/KOKS
Vanullas/35/toinen/TYKS
Julia_/21/ensimmäinen/KOS

23.12
Pink*/toinen
kiri/33/toinen/TYKS
Nana2012/28/ensimmäinen/SatKS

24.12
Seerumia/21/toinen/LAS
Anni-Ilona/kolmas
Taurus91/21/ensimmäinen/OAS
joulupallo/28/toinen/K-PKS
Susanna#1/18/ensimmäinen/SatKS/tyttölupaus
Himmu/27/ensimmäinen/K-SKS

25.12
Vanilya/21/ensimmäinen/SKS

26.12
Ittuli/24/kolmas
Lion -79/32/toinen/JS
Hermanni12/31/ensimmäinen/OYS
Pisara/26/ensimmäinen/MKS/tyttölupaus

27.12
Ciru/28/ensimmäinen/NKL
joulukuu2012/22/kolmas
Pikku J/26/ensimmäinen/TYKS

28.12
Äpyli/29/neljäs/OYS
Murunmami/25/toinen/EKKS

29.12
oranssikirahvi
Tupuna/33/kolmas/KOS/poikalupaus
marial78/kolmas/OYS

30.12
lanttu-anttu

31.12
Jen_ni/25/toinen/TYKS
yöperhonen/23/ensimmäinen/EKKS/poikalupaus

?.12
jenikk/toinen
Cheeky/21/toinen




:heart: SYNTYNEET!! :heart:
pvm/nimimerkki/sukupuoli/viikot/pituus ja paino


19.8/Vauvaton/kaksospojat/23+0 --- Molemmat menehtyivät. Otamme osaa.






Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Lahden aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LOAS= Loimaan aluesairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus



Aiemmat keskustelut:
Maaliskuun ketju:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2115392-joulukuun-toive-vauvat-2012-a/
Huhtikuun ketju:
Joulukuun Toivevauvat *HUHTIKUU*
Toukokuun ketju:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2133441-joulukuun-toivevauvat-2012-toukokuussa/#post26175030
Kesäkuun ketju:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2147070-joulukuun-toivevauvat-2012-kesakuussa/
Heinäkuun ketju:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2160247-joulukuun-toivevauvat-2012-heinakuussa/


Päivityspyynnöt paksulla ja punaisella!
(Ohje: Viestinkirjoitusruudussa mustaa ensin se teksti jota haluat muokata. Sitten painat B-painiketta (Bold). Sen jälkeen paina A-painiketta (Text color) ja pääset valitsemaan haluamasi värin. Valitse punainen.)
 
Viimeksi muokattu:
No niin, elokuu pyörähtää käyntiin! Tämän kuun loppuun mennessä on todennäköisesti kaikilla ollut rakenneultra, ja liikkeet pitäisi myös kaikilla tuntua. Hurjaa että puoliväli on jo käsillä! :O

Muistakaa sitten että korostatte poika/tyttöuutisenne jos haluatte ne etusivulle näkyviin. En välttis bongaa niitä muun tekstin seasta jos ne on ihan tavallisesti kirjoitettu, tai sitten oletan että kun ei ole korostettu niin ette haluakaan tietoa etusivulle näkyviin.

Rödluvan ja Beetakingi 19+3
 
Kiitos Rödluvan uudesta elokuupinosta! 4 ja puol kk jouluaattoon :)
Tulin jo tänne kommentoimaan, eli ihania ultrakuulumisia, ONNEA, jo niin monella.
Itse kärvistelen ensiviikon perjantaihin :kieh:

mame19+5
 
Kiitos taas uudesta pinosta! :) huh, elokuu jo.. Äkkiä se aika kuluu ja kohta meillä on omat rakkaat sylissä :heart:

Onnittelut kaikille hyvistä ultrakuulumisists! :)
Ja uusille tervetulotoivotukset.

Täällä tuntuu päivittäin kivasti liikkeitä ja masukin on saanut uuden muodon ilman turvotuksia ;)
Jos joku haluaa ja kiinnostaa niin tuolla masupinossa on meidän Vanttelin yksiöstä kuvia.

Tsempit tuleviin rakenneultriin! :)

YP & Fantti 18+1 :heart:
 
minäki korkkaan jo elokuun pinon :D mun tekis NIIN mieli käydä jo shoppaamassa pari sinistä vaatetta :ashamed:
mut ensin pitäs käydä läpi nuo pienet vaatteet jos sieltä löytys jotain pojallekki...
niitä onki sitte "muutama" pussi tuol lastenhuoneen kaapissa.




oikeella 4D- kasvokuvaa ja vasemmalla ylhäällä profiili ja alhaalla todiste pojasta
 
Viimeksi muokattu:
Rakenneultra takana. Kaikki oli niin kuin pitikin, mitä nyt mittausten mukaan pikkuinen onkin kolme neljä päivää pidemmällä kuin 21+1. No, aikaisemmin lapsettomuuspuolen lääkäri laski, että raskaus olisi sen kolme päivää pidemmällä kuin neuvolan terveydenhoitaja. Se johtuu siitä, että tämä pikkuinen on saanut alkunsa hoidoissa. Mutta lasken edelleen tuon 21+1:n mukaan, koska laskettuaikaa ei alettu muuttamaan. Pieni oli perätarjonnassa, joten nyt toivotaan, että hän tajuaa itsekseen vielä vaihtaa asentoa, ettei jouduta yrittämään käätämistä tai miettimään miten synnytän.

Mitään varmaa ei ole, mutta lääkäri tuli siihen tulokseen, että tyttö sieltä olisi tulossa. Mutta sanoi kyllä, että ei ehkä kannate alkaa maalailemaan huonetta vaaleanpunaiseksi. Me ollaan miehen kanssa päätetty, että kaikki vaatteet ja jutut ostetaan neutraalin värisinä, että jos tuleekin poika, emme joudu niiden kanssa pulaan. Rauhallinen kaveri, vähän käsi liikkui ja potkikin minua, mutta mie en tuntenut niitä yhtään. Potkut osuivat tuonne virtsarakon paikkeille, mutta en ole kyllä tuntenut yhtään enempää tarvetta käydä vessassa.

Harmillisesti emme saaneet kovinkaan selviä ultrakuvia, yhdessä näkyy hyvin käsi, toisessa näkyy jalkapohja, mutta paras kuva on kyllä se, missä pikkuinen hymyilee suu auki. Näyttää niin onnelliselta. :)

Tällä viikolla saamme veljeltäni pinnasängyn ja rattaat, joista parilla hankinnalla saamme vaunut. Säästämme kyllä pitkän pennin, kun noista ei tarvitse maksaa mitään. Ainoat mistä joutuu maksamaan, on kantokoppa ja jalkapeite. No, pinnasänky tulee lainaan, mutta onneksi sitä ei voi pilatakaan helposti, kun koiramme ei ole syönyt pentuajan jälkeen mitään huonekalujen jalkoja. Hoitopöytääkin meille on tarjottu, mutta vielä pitäisi selvittää millainen se on, silläkään ei olisi paljoa hintaa, jos on vain sellainen kuin olen ajatellut. Pikku hiljaa alamme hankkia tarvikkeita, mutta emme pidä vielä kiirettä.

Peppi1981 ja Sykerö 21+1
 
Tajusin noista Tombataren kuvista etten saanut yhtään normiultrakuvaa mukaan eli noin 4 kpl:tta kasvoista 4D kuvana ja yksi normi jalkojen välistä. Toisaalta eipä sillä ole merkitystä, pääasia että kaikki oli kunnossa. Vaikutti muuten tosi paljon istukan sijainen etuseinämässä noihin 4D kuviin eli teki valkoista varjoa kasvoihin koko ajan.
 
Ihania kuvia tombatar!

Kummeista piti vielä sanomani, mulle on ollu aika kauan jo selvää, et kunhan ensimmäisen lapseni joskus saan, tulee mun siskosta hänelle sylikummi. Ja siskokin on tähän tehtävääb suostuvainen. Myös mun veljestä tulee pikkuselle kummi. Muut kummit on vielä vähän auki.

Bola-koru onko kellään? Onko kellään ajatusta hommata? Mun mielestä ajatuksena jotenkin niin ihana. :D Nuo bola-korut ei vaan ulkonäöltään oikeen oo mun makuun, paitsi se ihan perus hopeinen pallo. Samalla idealla on ainakin noita Proud Mama -koruja, ne on ehkä mun mielestä kivemman näkösiä, kivempia olisi tosin ilman sitä Proud Mama laattaa...
 
ainiin,mulla muuten istukka takaseinällä :O oon ollu koko ajan siinä uskossa,et se on tuos ylhäällä osittain etuseinän puolella. mut se kätilö oikein erikseen mulle selitti missä se on. ihana ihminen :flower: ja muutenki hirmu tarkkaan mulle selitti mikä on missäki ja sydämmen kammiot ja isot suonet näytti ihan nuolella!!ja jopa suun näytti,ettei oo halkioo.
siis ihan terve poika pitäis olla. :heart:

kummeista ei oo vielä keskusteltu. ite oon miettiny,mut mulla ei täällä oikein oo kavereita,ketä vois kysyä :(

mulla ei oo ikinä ollu mitään koruja. en oikein käsitä niiden merkitystä...
 
Helou

Ultra vihdoin takana ja mitenkäs muutenkaan kuin Poikatulossa. ostin sitte jo ns "kotiutumisvaatteet" uudet poitsulle.. Pitänee kattoa nuo vauvanvaatteet läpi että tietää tartteeko ostaa mitään, kun aika paljon pieniä vaatteita hävinnyt ja sitten osa bodeista jne on lyhythihaisia kun kaks on vähän lämpösemmillä syntynyt.
Nyt meille sitten on tullut kevät, kesä ja syksy vaavi ja nyt osi se talvivaavi vielä tulossa. Joka vuodenajalle oma poikansa :p

Mutta kyllä mua aamulla pelotti mennä ultraan kun ei liikkeitä tuntunu ja illalla touhuiltiin ja supisteli sen jälkeen kauan aikaa.. olin jo ihan varma että pieni on kuollu.. Vasta ku lähettiin kotiin ajaan niin pääsi helpotuksen kyyneleet kun tiesi että pieni siellä elää ja voi hyvin.
jos sitä pikkuhiljaa osais luottaa tähän raskauteen ja ajatella että kaiki menee hyvin.
Kyllä minä kaupassa kattelin niitä pienen pieniä mekkojaki ennen ultraan menoa että voi kun sais ostaa tommosia, mutta pojat on poikia ja olen onnellinen että voin vihdoin saada sen elävän lapsen syliin, oli se sitten tyttö tai poika!

Nyt täytyy lähtä nukkuun kun tuntuu että väsyttää.. Yöt on olleet tosi huonoja eikä unta ole saanut kuin pätkittäin.. Kuuma ilma tekee olon tukalaksi ja vaikeaksi hengittää...

Mutta ihana kuulla muiltakin ultrakuulumisia ja kohta niitä on jo kaikilla meillä!!!

Vaavimasu ja valonpisara 20+5


Niin ja siis mulle saa päivittää Poikalupauksen
 
Kiva kuulla hyviä ultrauutisia :) ja kuviakin oli kiva nähdä tulokkaista :)
Itellä olis huomenna aamulla taasen lääkäri ja saa nähdä mitä tuo sitte päättää. Tuota en niin paljon odota kun perjantaita, jollon olis sitte se rakenneultra. Mikä parasta niin näillä näkymin mieskin pääsee tuonne mukaan :) En vaan tuota ultraa varatessa tajunnu, että rallit on just täällä niin matkaan on varattava kunnolla aikaa kun ruuhkat on varmasti aikamoiset. Mutta ei haittaa kun kerta nähdään taas tulokas :)
Täällä on liikkeet alkanu tuntuun voimakkaammin ja useimmat potkut näkee jo mahan hytkymisenä.
Nyt takasin leffan pariin :)

Jabadaba77 ja 20+2
 
Pepsimax mulla on tuo Bola-koru. Juurikin se kaikista simppelein hopeinen pallo, en vaan ole ottanut vielä käyttöön, kun menee vielä useampi viikko, että vauva alkaa kuulemaan mitään.

ain00 tsemppiä ultraan!

Onpas tullut paljon poikalupauksia :) Olen vieläkin ihan järkyttynyt omastamme, en siis pahalla todellakaan, olin vaan niin vahvasti orientoitunut siihen kolmanteen tyttöön. Nyt en malttaisi odottaa, että pääsisin vaateostoksille...
 
Tervetuloa uusille. Ja kiitos vanhoille kun ootte jaksaneet kirjotella niin paljon:D

Ihania ultrakuulumisia! Voi kun se omakin jo tulis, ei malta odottaa<3
Bolan haluaisin myös. Jotenkin tykkään siitä ajatuksesta että vauvalla on masussa rauhottavaa helinää. Sit kun se syntyy me luetaan koko perhe sylikkäin satuja ja kuunnellaan sitä samaa tuttua helinää:) Mies lupasi hankkia mulle tuon korun lahjaksi, kun olen siihen niin tykästynyt.
Nimiä mä oon keksiny jo ison pinon. Itse olen tykästynyt vanhoihin suomalaisiin nimiin. Haluan kuitenkin, et nimi on aika harvinainen. Mieskin sanoo haluavansa harvinaisemman nimen, mutta tykkää valitettavasti vaan noista aika yleisistä:D Ja meilläkin ollaan kaksikielisiä, eli nimen pitäisi käydä molemmille kielille ja sopia yhteen miehen ruotsinkielisen sukunimen kanssa. Hmmmm...
Onko kellään kissaa? Osaako kukaan aiempien kokemusten perusteella sanoa, millaisia juttuja pitää oikeesti ottaa huomioon? Onko teillä lemmikit tulleet toimeen vauvan kanssa hyvin? Toki meillä hankitaan esim verkko vauvan sängyn päälle ja muita pakollisia juttuja, mut en tajua miten voin olla ihan KOKO AJAN vahtimassa, voiko vaik vessassa pikasesti käydä niin ettei näe vauvaa eikä kissaa?:D Rauhotelkaa joku kiltti!

Julia_ ja vaavi 19+3
 
Tulinpa mäki sitte korkkaamaan elokuun. :)

Mulla on tuo Bola koru, itseasiassa avomies osti sen. Sen jälkeen kun viikot 12 tuli täyteen. <3 Eli 7 viikkoa mulla nyt ollut, ja tykkään kyllä tosi paljon.

Ei nyt perjantaina, vaan sitä seuraavana eli 10.pvä ois rakenneultra.

Tulipa muuten mieleen että oon käyttäny pikkuisen nimenä 'LillaMy', mutta kumpi pikkumyy onkaan? Hmm. No sitä käytetään vielä ensi viikon perjantaihin, ja vaihdellaan jos on tarvis. :)

Liikettäkin tuntunu jo kunnolla, potkuja tosin vielä odotellaan.. :)

Susanna#1 & LillaMy 19+2 <3
 
Julia meillä 2 kissaa. ei mun ainakaan mitää oo tarvinu vahtia. pari kertaa meni nukkumaan pinnikseen ku vauva ei ollu siellä. mut usko heti eikä nykyään ees yritä.
ja nyt tuo taapero saa uroskissaa vatvoo miten haluaa,ei anna kynsillä. narttu taas väistää.
ei sun siitä tarvii ressata :hug:
meillä on kans 2 koiraa ja tuo isompi oli pentu kun tuo likka syntyi. niillä on pari kuukautta vain ikäeroo. ja ihan normaalisti oli tyttö lattialla vaikka tuo koira on hömelö vieläki. ei ongelmia! :D
vanha koira on äksympi mut seki väistää.

tässä likka on sen pennun kans:
 
julia: riippuu varmaan kanssa vähän kissan luonteesta, suurin osa kissoista ennemmin pysyy mahd kaukana vauvasta, mutta toiset, harvat hakee läheisyyttä ja hyppää pinnikseen ym. Ei varmaan kannata kauheasti asiasta stressata.

Meillä on 2 chihua, jotka on kyllä ihan supereita tyttöjen kanssa. Aikaisemmin oli, kun esikoinen syntyi, meillä oli 2 urosta, joista toinen oli vanhempi meille pelastettu useamman kodin jälkeen. Siinä näki selvän eron, jos vauva nappasi kiinni turkista, tämä kääntyi kohti "näykkäämään", mutta nuorempi meille pentuna tullut ja kunnon johtajuuskoulutuksen (chihuilla tosi paljon johtajuusongelmia yleensä koulutuksen puutteen vuoksi) läpi käynyt, odotti hiljaa paikallaan päästääkö irti ja jos ei, niin alkoi nuolemaan kämmentä sisäpuolelta, jolloin nyrkki aukesi. Sama kun neiti oppi ryömimään ja varasteli koirien luita lattialta, vanhempi syöksyi puolustautumaan ja nuorempi antoi ottaa ja oli sitä mieltä, että kiva kun pidät mun luusta kiinni. Ongelma tulikin, kun neiti alkoi konttaamaan, niin vanhempi koirista alkoi käyttäytymään agressiivisesti, joten sai lähteä lapsettomaan kotiin. Nuorempi kuoli onnettomuudessa, joten nyt meillä on noi 2 narttua, jotka antaa tyttöjen tehdä itselleen mitä vaan. Heille on käyty vähän ehkä turhankin tiukka johtajuuskoulutus, koska antavat lapsien tehdä itselleen ihan mitä vaan siitä protestoimatta, muutaman kerran olen meinaa löytänyt koirat puettuna vauvan vaatteisiin ja nuken vaunuista. Pienien koirien kanssa saa olla supervarovainen juuri tuon onnettomuusriskin takia, mutta meillä molemmat rakastaa syliä ja kantamista, varsinkin vanhempi koirista. Lapsien kaverit ovat aina ihan onnesta soikeana, kun sitä oikeasti saa pitää sylissä niin pitkään kun vaan jaksaa, kun yleensä aina muualla komennetaan: koira alas! Koirat jopa nukkuvat tyttöjen sängyssä, menevät sinne samaan aikaan kun tytöt ja käyvät sitten vaan iltapissalla, kun me mennään nukkuu ja äkkiä takaisin sänkyyn. Vanhempi nousee yleensä sitten samaan aikaan, kun minä, mutta nuorempi koirista nukkuu esikoisen kainalossa tasan tarkkaan siihen asti kun tyttö nukkuu.
 
Susanna#1 meillä onkin sitten ultra jännitys samaksi päiväksi,
me lähdetään suoraan ultran jälkeen reissuun perheen kanssa, eli ihan heti en pääse kuulumisia tänne laittaa.
Lähtään viettää miniviikonloppua hotellia, kylpylää ja shoppailua. Kerkesin jo miettiä, että mitä jos uutiset ultrasta on huonoja.
Mitä jos vauvalla jokin huonosti, ja me lähdetään reissuun- mutta ajattelin, että saadaan sitten pari päivää asiaa
sulatella vaan omassa porukassa..

pelkoa ja huolta tunsin pari päivää sitten potkuja ja oikein huomasin, että nyt ne alkoi. Eilen oli tosi hiljanen päivä ja tunsin vain , ehkä, hipaisua, ja sellasta mylläystä- mutten niitä potkuja, eikä
tämän aamun kahvikaan saanu aikaan ku pari hassua tökkäsyä.

Eli olen aika peloissani, mullahan se istukka on tossa edessä- tai siis oli np-ultrassa, ja tarkentuu ensi viikolla, mutta on tää piinaa, jos tällasia päiviä alkaa tulla. Huomaa, että ultran lähestyminen tuo pelkoja pintaan..

miten muut, tunnetteko liikkeitä jokapäivä..

mame 19+6
 
Huomenta..

Eläimistä.. Meillä on sisällä 1 chihuahua ja 1 kissa, itseasiassa 13viikkoinen pentunen..:heart: Tuo koira tuli silloin kun tyttö oli 2kk, eikä meillä koskaan ole ollut mitään ongelmaa (oli myös toinenkin vähän vanhempi koira silloin)!! Vauvana kun tyttö leikki lattialla koira aina tapasi nukkua hänen jalkojen välissä, oikein söpöilyä..:D Enkä odota mitään ongelmia kisunkaan kanssa.. Uskallan kyllä jättää samaan huoneeseen hetkeksi ilman valvovaa silmää..
Lisäksi uskon vakaasti, että noiden lemmikkien takia likka ei oo koskaan perinyt allergiaa multa ja on tosi vähän sairastellutkin!! Saanut hyvän vastustuskyvyn eläimisistä..

Mame, kun aloin tuntea liikkeitä joskus rv 18 jälkeen, niin en tuntenut niitä joka päivä.. Jonain päivinä saattoi tuntua oikein jämäkkiä potkuja, toisina aivan pieniä hipaisuja, joista ei ollut varma.. Nyt rv 22 tuntuu päivittäin kunnon potkunyrkkeilyharjoitukset, mutta nekin selvästi vasta noin viikon.. Ja mullakin on istukka edessä!
Joten pitkiä hermoja, vaikka se vaikeaa onkin ja toivotaan vain hyviä uutisia ultrasta!!!:hug:

Sofi ja ekavekara esu 22+1
 
Meilläkin on koira. Onneksi se on jo kuusi vuotias, joten on todella rauhallinen ja on oppinut olemaan eri-ikäisten lasten kanssa. Miehen vanhempien naapurissa on noin kolmen vuoden ikäinen poika, joka on muutaman kerran yrittänyt kiivetä tuon selkään, mutta koiramme on lähtenyt aina vain pois. Saman perheen vauva oli kerran ollut miehen vanhempien kotona ja siinä lattialla makoillut, kun tuo koira oli mennyt haistelemaan käsiä ja kasvoja, jonka jälkeen se oli mennyt maate siihen vauvan lähelle. Siinä vaiheessa, kun vauva oli kiinnostunut koiran karvoista, oli koira lähtenyt vain pois. Joten uskon, että tuo koira tulee hyvin toimeen meidänkin pikkuisen kanssa. Aluksi voi tietenkin koirasta tuntua oudolta, kun ihan uusi ihminen tulee meidän perheeseen. Olen katsellut jonkin verran noita synnytys-ohjelmia, joten koira pääsee kuuntelemaan vauvan itkua jo televisiosta. :)

Viime yönä näin painajaista ja kun heräsin siitä, tunsin kun jokin olisi möyrinyt mahassa. Olin silloin kyljelläni ja mietin, että olisiko tuntenut pikkuisen liikkeet sen takia, kun maha oli sänkyä vasten. Samalla kyllä tuli tunne, että voisin käydä vessassa, mutta en sitten jaksanut nousta. Sen takia sitten aloin todellakin vihdoin toivoa, että pikkuinen se siellä murjoi minun rakkoani. Toivon tietenkin, että hän vaihtaa asentoa ja potkii loppujen lopuksi minua johonkin muualle. :)

Peppi1981 ja Sykerö 21+2
 
Meillä on kans koira, 2v seropi narttu. Pienempiä (n. 1v) lapsia se väistelee mutta jo vähän isompien lasten antaa silittää ja heittäytyy oikeen selälleen nauttimaan :) ikinä ei oo lapsille murahtanu eikä näyttäny hampaita! Ihan vauvoista toi neiti ei juurikaan välitä, paitsi sit kun ne itkee.. Sillon tulee hätä ja tytön pitää varmistaa että joku varmasti huomaa ja itku loppuu! :)
Telkkarista kun kuuluu vauvan itkua, kääntyy koira heti katsomaan aikuista suoraan silmiin että "eikö kukaan tee mitään?".
Vaunujen vieressä neiti kävelee todella nätisti, vaikka muuten toisinaan onkin aikamoinen sählä..
En siis usko että ongelmia tulee olemaan :)

Täällä liikkeitä tuntuu päivittäin.. Toisina päivinä voimakkaampia ja toisina hennompia!

YP & Fantti 18+2 :heart:
 
Huisin hienot ultrakuvat, Tombatar! ja on kyllä selkeesti poika joo. ;)

Meilläkin on kissa, eikä hänestä ole ollut mitään vaaraa tai huolta vauva-aikana. Kisu pysyi neidistä kaukana kun meillä oli koliikkia, eli huutoa riitti. Kisuparka piteli varmaan korviaan jossain sängyn alla ja niin kyllä minäkin pitelin omiani! :) Noh, sanotaanko vuoden ikäisestä lähtien neiti on saanut kisuun kontaktia ja nykyään kissa saattaa jopa hypätä tytön syliin istumaan. :) Tosin aika harvoin. Mutta hyvin meni vauva-aika siinä mielessä ettei kissan pinnishäiriköintiä tarvinnut pelätä. Sitten kun vauva nukahti ja lösähdin itse sohvalle niin kissa hyppäsi syliin rapsutettavaks.. Jos taas nukahdin vauvan kanssa makuuhuoneeseen, jonka ovi oli kiinni ettei kissa sinne pääse, niin silloin jäi kyllä oven taakse maukumaan että "tänne sieltä mamma, haluun rapsutuksii..!" :)

Mä tunnen kans liikkeitä jo huomattavasti enemmän kuin aiemmin, jopa selkeitä potkaisuja. Eilen olin taas zumbatunnilla ja sen jälkeen masuasukkikin innostui jumppailemaan masussa tosi aktiivisesti. Jumppa taisi siis tehdä hyvää meille molemmille, taidanpa mennä uudelleen ensi viikolla. :)

Talvitaapero 21 + 0
 
neuvola takana. eikä mitään ihmeellistä,sain jo raskaustodistuksen,päivätty huomiselle ;) ens viikolla vien kelaan. täällä vain keskiviikkoisin on auki. sai neuvolatätikin omansa jätkän potkuista :p kunnon jytät piti kun yritti kuunnella sydänääniä :LOL: mut kaikki ok ja ens kerralla on sit lääkärineuvola.

mun masukillakin on välillä hiljaisempia päiviä. pikku tuuppauksia tai tönäisyjä. se on ihan normaalia vielä tässä vaiheessa kun on babyllä tilaa kääntyillä.
mulla ne kunnon potkut tuntuu jo ihan käteen. vaikka vararavintoo onki kertyny reippaasti :kieh:
 
Heii!! Kiva lukee hyviä ultrakuulumisia (toki tähänkin ketjuun mahtunut muutama todella surullinen tapaus) mutta jotenki lohduttaa että näin monesta odottajasta kuitenkin melkein kaikilla asiat on rakenneultrassa ihan niinku pitääkin.

Meillä tuntui ekaa kertaa liikkeet masun päältä toissailtana (sitä ennen en juuri oo mitään tuntenut) ja siitä lähtien silloin tällöin pieniä töytäisyjä päivän aikana. istukan sijainnista en tiedä mitään..

Mulla ultra vasta 16.8 en millään jaksa odottaa.

Kurjat lonkkasäryt alkaneet vaivata öisin, herään joka yö tosi kurjaan kipuun, harmi jos nyt jo tollaset alkaa vai liekö sit väliaikaista vaan?

mullakin masu saanu uuden muodon, enempi vauvamaha ja muualta en oo onneks lihonnu toistaiseksi yhtään (tosin miinusta siitä että lihomista ei havaittavissa myöskään rinnoissa)

vauva on tällä viikolla 22 cm pitkä mikä on musta jo aika paljon :D

Nana ja pikku-tapas 19+2
 
Paljastan itseni ehkä nyt, mutta meillä on koiria ja itseasiassa kasvatankin niitä. :) Kotoa löytyy nyt 2 pientä ja 1 iso + pihavahteina toimivat sakemannit. Meille tulee pentunenkin toivottavasti syksyllä ennen vauvaa mun omasta pentueesta eli meinaan astuttaa vielä narttuni syksyksi. :) Hullun hommaa, tiedän.

Huomenna olisi ultra.

Fiilis repii alamaita, mutta syytän tätä työputkea (8. pvä tänään joista 4 12h pitkiä). Tuli tapeltua miehenkin kanssa joka lähti viikoksi reissuun, eli todella hyvä mieli etten sanoisi. Lisäksi mulla on töissä nyt kuitenkin riita työsopimuksesta jossa on jo luottamusmies mukana eli stressaaaa...

Liikkeitä luulen tuntevani iltaisin etenkin ja tässä päätteellä istuessa, mutta kovin ovat hentoja ja tuskin tulevat pintaan tuntumaan ihan heti..

Näin viime yönä ensimmäistä kertaa erittäin selkeää unta; sain tuuhea tukkaisen pojan.

19+2
 

Yhteistyössä