Joulukuun toivevauvat 2012 *Elokuussa*

Meille raskaus ei ollu ihan tarkotettu, mutta toivottu kylläkin. Oltiin ennen puhuttu että jos sattuisin raskaaksi tulemaan ni vauva pidettäs. Ollaan molemmat erittäin lapsirakkaita, nimikin sovittiin molemmille sukupuolille melkein samantien. :) Yhdessä ollaan oltu 4v ja 3kk, josta kihloissa ollaan oltu 3v 1kk, häät on tossa kahden vuoden päästä. Yhteen muutettiin viime maaliskuussa.

Ei meidänkään ristiäisiin ole tulossa muita kuin kummit, isovanhemmat, ja parit ystävät.

Turvotus Mulla on naama aamusin turvonnu ja joskus muutenkin. Tosin välillä tuntuu että ois muutenkin ihan tarpeeks turvonnut. :)

Ja tosiaan, nää mun unenlahjat on kyllä sitte mahtavat.. Nyt vois kyllä mennä yrittämään nukkumista, josko sitä sais unta.

Viikko vielä rakenneultraan.

Tuntuu oikeesti niin mahdottoman hassulta ajatella että maanantaina täälläkin saavutetaan puolväli, miten nopeesti se aika oikeen meneekään.

Susanna#1 & LillaMy 19+4<3
 
Heippa. Vieläkö sopii joukkoon? Meille tulossa todellinen jymy-yllätys vauva. edellinen lapsi 11kk ja mulla kerkes olla kahdet menkat hänen syntymän jälkeen, tai niin luulin. Ollaan käytetty ehkäisyä koko ajan, joten en voinut edes aavistaa olevani raskaana kunnes tiistaina tein positiivisen testin. Jos olisi laskettu edellisistä menkoista niin rv:tä olisi ollut 11+3, mutta eilen kävin neuvolassa ja shokki oli melkoinen kun vauva oli jo niin iso että ollaankin lähempänä puolta väliä. Tänään pitäis soittaa terveystalolle ultra aikaa jotta varmistuu millä viikoilla sitä mennään.

Pää on aivan totaalisen sekaisin. juuri kun selvisi uutisesta että on raskaana pudotettiin toinen pommi ja odotusaika lyheni puolella. Ollu eilinen ja tää aamu melkosta tunnemyllerrystä, joka on vaihtunu itkusta nauruun alle sekunnissa..

Laitan vielä tähän tiedot: Kairan, 26v, neljäs lapsi tulossa/ Oys synnärinä alan nyt lueskelemaan noita teidän juttuja ja koitan samalla sitten uskoa tämän ihanuuden todeksi.:heart:

Kairan ja Jymy-Ylläri 20+0?
 
  • Tykkää
Reactions: NukkaPallero
Täällä jännitellään... Muutaman tunnin päästä ultra, hui :) Joka kerta tää on yhtä jännää :D

Kairan Mulla oli esikoinen 14vuotta sitten tuollainen yllärivauva ja kun tajusin olevani raskaana viikkoja oli jo melki se 20. Mulla tuli menkat alussa ihan säännöllisesti ja sitten kun jäi pois niin sitten vasta tuli tehtyä testi, joka näyttikin plussaa. Aika shokki oli kun ikää oli silloin vasta se 20v ja tunteet ja ajatukset jylläsi, mutta lopulta oli iloinen yllätys. Oltiin onneksi lapsen isän kanssa asiasta puhuttu jo ennen ylläriä niin tiedettiin jo heti, että lapsi halutaan pitää.

Mutta nyt laittamaan itseä kuntoon, että kehtaa kaupunkiin päin lähteä :)

Jabadaba 77 ja 20+5
 
Heissan..

Paljon on taas tullut tekstiä..

Yrittämisestä on ollut täällä puhetta..
Meillä ennen tuo "yrittäminen" on melkein jäänyt, kun eka tuli toisesta kierrosta, toka kolmannesta tai neljännestä, kolmas yhdestä kerrasta ilman kortsua, eka keskenmennyt yhdestä kerrasta ilman kortsua ja sitte alkoki mennä vaikeeks.. Siitä ekasta 10kk niin tärppäs vasta kunnolla, ja siitä keskenmenosta tais mennä sitten n. 8kk ennen tätä :(

Hankinnoista
Niinhän minä taas ajattelin ettei mitään tartte ostaa, mutta vaatteita on tullut osteltua uutena ja käytettynä, ja itkuhälyttimen ostin kaverilta kans kun enetinen on rikki.. Vaunut meillä kuitenkin on ne tosi vanhat ja vieläpä siniset, niin niitä ei tartte onneksi miettiä ellei ne sitte joku päivä haoa :D Ainakaan painavia kauppakasseja en ala niillä kärräämään kun rattaiden nupit poskuu irti :D

Äitiyspakkauksesta
Voi kun näkiskin jo ne kuvat uudesta niin tietäis että viivytteleekö vai ottaako tuon suosiolla, koska minusta tuossa on ihanan poikavoittoisia vaatteita ja kestovaipat on huippuja. Joka tapauksessa huolimatta siitä että jo neljäs lapsi niin otan kyllä pakkauksen..

Kissoista
Meillä tällä hetkellä kaksi kissaa. molemmat jo iäkkäitä, mutta sillon kun keskimmäinen syntyi niin meillä oli kolme joista yhdestä sitten luovuttiin koska oli just sellanen että tuli tyynylle melkein pään päälle nukkuun ja pelkäsin sitten että vauvan päälle menee, vaikka tämä kissa oli meillä kyllä silloinkin kun esikoinen oli vauva.. Mikä lie hormoniryöppy sillon tuli :D
Mutta hyvin meillä on kissojen kaa mennyt..
Se vain että raskaana ollessa pitäs välttää kissanhiekkojen vaihtoja koska on toksoplasma tms vaara.. enää etes musitakkaa mikä se oli..

Tosi tarpeellisista
Minulle on aina ollu liivinsuojat tosi tärkeitä kun ruuttailee. tota maidonkerääjää en ole aiemmin hommannut mutta sen aion kyllä nyt hommata.. säästyy paljo liivinsuojuksiaki.. Sitten HARSOT niitä mulla onki iso läjä ja voi olla että uusiakin hommaan..

Avusta
Minusta tuntuu että se vauva aika on ollut aina niin "helppoa" että ihan tekemisen puute on tullut, joten en ole liiemmin apua kaivannut.. sen verran on apua tarttettu että vanhemmat on lapsia sitten kahtoneet aina laitoksellaoloaikana, kun viikon olen siellä joka kerta lojunut.
Tuo ruokajuttu ois kyllä hyvä, että tekis valmiiksi kotiin ruokia.. Tosin jos lapset menee laitoksella olon ajaksi taas mummuloihin niin kotiinkaan ei tartte siksi aikaa ruokia hommailla..

Kummeista
Meillä muilla on otettu yks kaveripariskunta ja sitten molemmilta yks kaveri, mutta nuorimmalla on kaksi kaveripariskuntaa.. Ei hajuakaan vielä ketä pyydetään, mutta jospa se tässä selviää :)

Ristiäisistä
Meillä ekan ristiäiset pidettiin minun kotitalossa, tokan ja kolmannen meidän omassa kodissa ja tämänkin varmaan pidetään tässä meidän uudessa vanhassa kodissa. Mitäänisompaa ei olla ikinä järkätty, vaan kummit ja isovanhemmat vain.. ja itse olen lähinnä rätännyt tarjottavat. Joskus anoppi tahtonut suolaiset tehdä niin olen antanut väsätä. nyt varmaan mennään kans aika laihalla linjalla eli perus kakku ja jotai lisäks..
Meilläkin suunniteltiin pienimmän kohdalla että oltais pidetty vaan nimiäiset, mutta sitten tuntui että ois se kurja rippikouluiässäki kun kaikki kaverit menee riparille jne niin pidetty sitten kaikille...

Istukasta
Mulla se oli tällä kertaa takaseinässä kuulemma hyvällä paikalla, että ei ihme kun liikkeet tuntuneet jo monta n. yli kk

Omaa oloa...
Huoh.. Issias, selkä, ahistus, närästys, väsymys, "masennus", supistelut,....... Mitähän kaikkea.. Inhottaa kun on jo tässä vaiheessa näin rapakunnossa.. mites 19vkon päästä..? Tai siis jos tämäkin tulee aiemmin mitä pelkään että tuleeki vielä aikasemmin, niin sitten vaan jotai 15vkoa tms...
Se pistää masentaan kun saaa siivoustaki oikein suunnitella että jaksaa, siinä kestää kauan ku taukoja pakko pitää.. pyykkiä (onneks puhasta) kertyy kasapäin kun ei jaksa kyykkiä ja viikkailla niitä.. Tiskikoneen tyhjäyksessä olen laittanut isommat 7,5v ja 6v tyhjäämään niin on etes vähän apua.. Mieskin kyllä siivoilis, mutta kun mun kantti taas ei anna periks että jättäsin sille sisähommat kun hoitaa jo kaikki ulkohommat ja rempat jne.. Mun luonto on sellanen ettei anna periks helposti.. liekkö sikis syntyneetki kaikki pari vkoa etuajassa kun touhotan väkisillä viimeseen asti..
Nyt olen koittanut ottaa rauhallisesti kun pelkään edelleen niiden keskenmenojen jäljiltä...

Saikkua
aion hommata nyt jo ettei tarttis lähtä koulunpenkille ja harjotteluun enää istuun.. Ei jaksa, ja menis hoitohommat lapsille niin vaikeaksi. Minä kun en anna tokaluokkalaisen ja eskarilaisen olla yksin kotona montaa tuntia....

Mutta nyt loppuu valitusvirret.. Tuntuu että tuplahormonit hyrrää ja alan pian laukoa ilkeyksiä :'(

Olen päättänyt etten ole samanlainen kuin eräs tuttu oli raskaana ollessaan.. kaikotti kaveritkin läheltään kun oli niin tuittu...

Hauskaa päivää kaikille ja tsempitykset kaikille vielä ultraa odotteleville!!!

Vaavimasu ja valonpisara 21+1

Ai niin ja nimiasioista.. eka nimi on nyt varmaan valittu pojalle ja yks nimi lisäks joko toiseksi tai kolmanneksi, mutta yksi nimi uupuu... Ehdotuksia otan vastaan..
Viljami olis tuleva etunimi ja Aaron joko kolmanneksi tai toiseksi.. sitten pitäsi se kolmas nimi vielä olla....
 
Viimeksi muokattu:
Nyt on tukivyö haettu lainaan, jospa siitä olisi apua tämän(kin) viikon vaivanneeseen alaselkäsärkyyn. Muuten pärjää kyllä, mutta töissä pakkaa olla raskasta..:| Jos ei vyöstä apua, niin sitten se olisi kait saikku seuraavaksi..

Me aikoinaan puolessa vuodessa aloitettiin seurustelu, muutettiin yhteen, mentiin kihloihin ja aloitettiin vauvan yritys. Onneksi silloin ei vielä tiennyt, että siihen menee 4vuotta, reilusti kyyneliä ja pettymyksiä ja lopulta lääkkeellisesti tuettuja kiertoja, 4inseminaatiota ja tämä yksi onnistunut ivf..:heart: Jos on lapsi tavaroineen kallis, niin on tullut kalliiksi sen yrittäminenkin..: /

Kairan tervetuloa!! Melkoinen yllärivauva teillä!!!=)

Minskusta ei oo kuulunut mitään sitten rakenneultran.. Onhan kaikki hyvin?!?!

Nimistä, nyt on päästy pojan nimestä sopuun ja se on kirjattu sairaalaan menevään esitietolomakkeeseen..:) Eka nimi löytyy kyllä kalenterista, mutta ei kovin yleinen, toinen ja kolmas nimi tulee kummankin suvusta.. Mies on niin varma mun poikaolosta, ettei oo vielä ees ajatellu tyttöjen nimiä..;)

Lisää rakenneultrakuulumisia odotellessa!!!:popcorn:

Sofi ja ekavekara esu 22+3
 
Sain rakenneultra-ajan jo tiistaille. hiukan jännitää kun alkuraskauden ultrat ym.tutkimukset on nyt jäänyt väliin..

Äitiyspakkauksesta en oo liiemmin kerennyt asiaa ajatella, kävin äsken kattelemassa mitä se sisältää ja tuskin tulee otettua kun on niin paljon 50cm vaatetta. Edellisen pakkauksen otin keskimmäiselle ja siinä oli koot alkaen 60cm ja nekin oli jo heti alussa nafteja.:/ Olleet kohtalaisen isoja nuo pojat syntyessään.

Nimestäkään ei kyllä mitään hajua. :D Jos tämäkin on poika niin todennäköisesti jää ilman nimeä, kun ollaan jo kaikki hyvät käytetty.;)

Meillä on kaksi koiraa. Vanhempi on sellaista vetäytyvää sorttia eli oleilee mieluummin omissa oloissaan kun täällä hullunmyllyn keskellä. Ei oo välittäny vauvoista tuon taivaallista, oli 1v kun meidän esikoinen syntyi eli ollut kaikkien lasten vauva-aikaan.
Nuorempi koirista on taas niin huomion kipeä, että oikein hakeutuu lasten luo. Mitä enenpi muokataan sitä parempi.:)

Kummiasiaa mä oon jo kerenny miettiä sen verran, etten tosiaan tiiä mistä kummit lapselle.
Kumma miten tuollasen shokkiuutisen jälkeen ajattelee kaikkea käytännön juttuja. Eilen kun ultrassa selvisi että raskaus onkin jo pidemmällä, niin ensimmäinen kysymys itkukohtauksen jälkeen oli että koska ne kelan paperit pittää viiä.:D :ashamed:

Nyt on mentävä laittaan ipsut unten maille.
 
Nyt huomaa, että ei tämä raskausviikkojen lasku enää niin pinnassa kuin alkuraskaudessa tiesi täsmälleen missä mennään. Nyt pitää jo vähän miettiä, ja onnistuin eilen postaamaan itselleni yhden lisäviikon, eli tänään vasta 21+0 Pumps!

En kyllä itse osaa yhtään kuvitella, miltä tuntuisi saada tietää yhtäkkiä olevansa puolivälissä. Niin pitkä ja monivaiheinen tämä odotusaika on tähän asti ollut. Toisaalta varmaan olisi päässyt helpommalla ja vähemmällä stressillä... Onnea joka tapauksessa Kairan ja toivottavasti kaikki hyvin masussa!

Mahtavaa, tämä tyyppi on alkanut nyt ilmoittelemaan itsestään useasti päivässä. Töissä poitsu alkaa heti monottamaan jos on kumartuneena työpöydän eteen "hei, teepäs tilaa, tuli ahdasta!" :heart:

Minua vähän jännittää nuo tarvikehankinnat rehellisesti sanottuna. Ei ole harmainta aavistusta mitä ja minkälaista kamaa pitää ostaa. Olen tutkinut netissä vaunumerkkien sivuja, ja vaikea valita, kun ei ole mitään käsitystä niistä ominaisuuksista, mitä oikeasti tarvitsee. Ainoa asia mikä on varmaa on se, että en halua ostaa useita erilaisia kärryjä, ja että autoon pitäisi saada mahtumaan ilman että pitää laittaa osiksi joka kerta. Osaisitteko sanoa jotain esim. Oran tai Brion yhdistelmävaunuista?

Kivaa viikonloppua!
 
kairan: Tervetuloa! Varmasti melkoinen yllätys ollut teillä, mutta eipähän tarvitse stressata alkuaikoja :)

Tombatar: Ihana maha :)

Tänne ei mitään ihmeellistä. Vauva pitää hirveetä jumppaa, maha hyppii tahtiin :)

Emerentia ja bebe 22+6
 
BoB, netistä oon kanssa paljon katsellut vaunuja, vaikka vasta myöhemmin syksyllä niitä ollaan hankkimassa.. Mutta suosittelisin vierailuja johonkin isompaan vaunukauppaan, jossa on eri malleja kokeiltavaksi.. Se, että ne vaunut näkee ja saa vähän kokeilla on aivan eri asia, kun lukea teknisiä tietoja netistä.. Ja myyjä osaa suositellakin, vaunujen tarve riippuu niin paljon siitä, missä asutte (kaupunkissa vai maalla), pitkääkö mahtua auton perään jne..
Itse tällähetkellä kallistumassa Oran vaunuihin, kotimaisuus painaa kanssa aika paljon..:)

Eikä kaikkea suositeltua tarvi ostaa etukäteen, se missä sitteri on ollut toisille korvaamaton, toisille täysin turha.. Ehtii sitä sitten kaupoille, kun vauva on sylissä..:)

Eli ei stressiä...:)

Sofi taas..:)
 
Kiitti Sofi -- joo tarkoitus on mennä hiplaamaan vaunuja ja hankkia vasta joskus loka-marraskuussa. Mutta mun vika on se, että haluaisin tietää vähän etukäteen mitä haluan, että en ole ihan hoomoilasena kaupoilla tyyliin myyjä kysyy "minkälaiset on mielessä? No, en mä tiedä..." :ashamed: Enkä edes aloita vielä keskustelua imetyspaidoista ja ööö liivisuojat?? :D Ehkä kaikki tulee sitten aikanaan tutuksi kun/jos tarpeen.
 
Ultrassa käyty ja kaikki mallillaa. Nyt on hyvä filis jatkaa masun kasvattelua. Tyyppi päätti meidän puolesta ettei kerro kumpaa merkkiä on ja piti jalat tukevasti ristissä koko tutkimuksen ajan. Hyvä niin, oon tosi tyytyväinen ettei nyt tiedetä kumpi sillä majailee. Sain vielä ultra-ajan lokakuulle kun istukka on kohdunsuun päällä. Toivotaan että nousee sieltä omin voimin.

Kairan, onnittelut yllärivauvasta ja tervetuloa mukaan. En voi kuvitella että raskaus pääsisi noin pitkälle ilman että itse huomaisin, mulla kun piti kaivaa äippävaatteet esiin viikolla 10 ja työkaverit onnitteli viikolla 11 vaikka en ollut mitään sanonut.

Nyt ruoanlaittoon,
Undu 20+5
 
kairan, tervetuloa! Lisäsin sut tuonne listan loppuun ilman päivämäärää, kerro sitten kun tarkentuu kuinka pitkällä olet. Pakko kysyä, että eikö sulla maha kasvanut, liikkeet alkaneet tuntua, ollut pahoinvointia tms?? Varmaan aika shokki!

Selkäkivusta, itselläni on skolioosista johtuen kipuja vasemman lapaluun tienoilla niin itse asiassa pelkään että tukivyön hankkiminen ei taida auttaa kun sehän kai tukee nimenomaan vain alaselkää? Harmittaa vaan kun nytkin kipeytyy tosi herkästi koneen ääressä istuessa vaikka on korkealaatuinen toimistotuoli kotona joka on tarkkaan säädetty. Mun työ nimittäin on lähes 100% istumatyötä... en vaan haluis nyt vielä joutua saikulle, mieluummin sitte vaikka pari viikkoa ennen äippäloman alkua tms :( Mut ei tunnu jumpat ja venyttelyt auttavan eikä hieronnatkaan kuin hetkellisesti.

Kysymys harsoista kokeneemmille: Kuinka monta niitä pitää olla? Entä vaatteet, montako vaatekertaa vauva sottaa päivässä?

Rödluvan ja Beetakingi 19+6
 
Tervetuloa uusille! ja onnea taas kivoista ultrakuulumisista!
tääl poksuu 20+1 ja poksuu hermo- viikko ultraan.

joku kyseli 4D:stä me ollaan sinne menossa- kunhan nyt ensi sinne rak.ultraan päästäs.

hyvää viikonloppua kaikille!
 
me kans mennään 4d ultraan. ens viikon maanantaina olis :heart: kallistahan tuo on, mutta uskon että rahansa arvoinen juttu :)

yrittämisestä meillä yritettiin neljä vuotta. lääkkeillä sitten alkoi tämä raskaus, viimeisellä lääkekierrolla. lähete keinohedelmöityksiin oli jo tekeillä. onneks tärppäs ja vielä tuplana :heart::D
 
Vauvatonmitkä viikot sulla on menossa kun meette 4D:hen?
ja utelisin myös hintaa- ois kiva vertailla, meillä ei viel tarkkaa tietoo hinnasta- arvelisin et pyörii 140e tienoilla, en muista onko tosta jo kela pois vai ei, mut silloin viikot on mulla n. 26.
 
Tervetuloa Kairan! Olipas tosissaan aikamoinen ylläri varmasti. Hassua ajatella et on noinkin pitkään ollu tietämätön, kun tuntuu että tässä ois ollu jo ikuisuuden raskaana ja puoleen väliin asti on käyty pitkä tie. Mutta onnea kovasti loppuodotukseen, tuupas sitten kertomaan ultrakuulumisia yms. :) Ihana jymy-ylläri!

Masun kasvusta: Miten teillä on mahat kasvaneet nyt puoleen väliin mennessä? Siis mulla ei todellakaan näy vieläkään mitään kunnon vauvamasua. Esim. tuommoista kun Tombatarella ja monella muulla. Itellä on kyllä kasvanut maha, mut ei vielä noin selkeesti/näkyvästi. Kun makaa vaikka sängyssä, niin pieni kumpu on alavatsalla, that's it! Ja ihan hyvin peittoon saa. Oon alusta asti niin kovin toivonu ihanaa pyöreää masua, mut ehkä sitä ei sit kaikille tuukaan. Ehkä vikaks kuukaudeks? Tuntuu niin hölmöltä, et siitä saa nauttia vaan niin vähän aikaa. Toki on hyviäkin puolia ettei maha kasva niin kovin suureksi :)

Siis onko 4d tosiaankin niin harvoissa paikoissa. Mun sairaalassahan se on ja sillä on ultrat tehty. Monessakohan paikassa se ylipäätään Suomessa on..rupes kiinnostamaan.. Miksköhän sitä ei hankita joka paikkaan? Liian kallis?

Jonkin verran ollu kaikista vaivoista puhetta. Itellä ei oo ollu minkäänlaisia vaivoja, ei selkä saati maha. No, kerkeehän tässä tulla myöhemminkin vaikka mitä. Mutta ainakin tähän asti säästynyt kaikilta vaivoilta paitsi siltä hemmetin alkupahoinvoinnilta!!

Yrittämisestä: Yllättävän moni täällä tullu raskaaksi vuosien yrittämisen jälkeen. Itse tiedän olevani siinä mielessä onnekas, kun ehkäisy jätettiin pois tammikuussa ja raskaaksi tulin jo maaliskuussa. Oon nuoresta asti tiennyt että haluan lapsia ja kun vihdoin yli parikymppisenä löysin sen oikean miehen alettiin vajaa 3v yhdessäolon jälkeen yrittämään lasta.

BoB, heh, itellä vähän sama homma että ei kyllä mitään haisua mistään hankinnoista. No, kyllä tässä pikku hiljaa koko ajan jotain oppii. Ultran jälkeen mentiin ekaa kertaa mieheni kanssa lastentarvikeliikkeeseen ihan vaan kattelemaan... Myyjälle sanoin heti että mistään en mitään vielä tiedä, kunhan nyt ensiks vähän katellaan :D

Kivaa viikonloppua kaikille!

Enny 21+4
 
rödluvan: kyselit noista harsoista ym. Meille olleet aina ihan turhia, kumpikaan tytöistä ei ole pulautellut eikä ole tarvinnut röyhtäyttää, kun ei sieltä ole mitään tullut. Eipä ole myöskään ollut vatsavaivoja :) Vaatekertojakaan ei ole kulunut tästä syystä ylimääräisiä. Mutta parhaimpia kavereita oleva on nyt 2 viikkoisen poikavauvan äiti, joka pulauttaa oikeasti puolet ruuasta, vaatteita kuluu useammat päivässä+yössä molemmilta eikä paino myöskään nouse kauhean hyvin tästä syystä. Itse olen sitä mieltä, että veisin jo refluksi tutkimuksiin, mutta kuulemma esikoinen pulautteli kanssa.

Tervetuloa Kairan! Mulla on kyllä maha niin iso, että ei voisi olla huomatta tämä pötsiä samoin kun liikkeet on niin voimakkaita. Tänään olin kasvohoidossa, niin tuttu kosmetologi naureskeli että hänellä menee ihan hierontaliikkeet sekaisin, kun tuijottaa mahan liikkeitä :)

Baby on Board: ei kyllä kannata vaunujen ostoa marraskuulle jättää, tilausaja t voivat olla viikkoja eli ajoissa vaan liikenteeseen. Ne voi noutaa sitten myöhemmin ja takuukin astuu voimaan vasta vauvan synnyttyä.
 
äitiyspäivärahan määräytymisestä 6 kk.n mukaan tietääkö joku?
Eli oon ite kuvitellu et se 6 kk lasketaan esim lasketusta ajasta taaksepäin- nettiä selatessa sain vihiä, että se 6 kk lasketaan äitiysloman alkamispäivästä taaksepäin?

Löysin myös keskustelun, jossa kerrottiin, että siihen voi itse vaikuttaa, esim. jos jääkin varhennetulle- se 6 kk lasketaan sitten sen varhennetun mukaan, ja vielä yks keskustelija oli saanut kelalta tiedon, että kun vie paperit kelaan, niin se 6kk työtulo voidaan laskee siitä päivästä taaksepäin, kun on paperit kelassa?
onks tää näin, tietääkö joku...aion ite hakea tuon 6 kk säännön mukaan joka tapauksessa..
 
No niin, ei olis taas tullut pieneen mieleen, että niitä vaunuja ei välttämättä ole pinoittain varastossa vaan on toimitusajat. iSO kiitos, tämä(kin) tieto oli enemmän kuin tarpeen :confused: miten sitä voikin olla nainen tässä iässä niin tietämätön tästä vauvamaailmasta!
 
Noniih, täällä käyty ultrassa ja siellä sellanen 360grammanen pikkunen heilutteli :) Aluksi oli jalat ristissä, mutta tutkimuksen aikana alkoi liikkua vilkkaasti ja jalatkin aukesivat. Kätilö sanoi, että kyllä tulokas näyttäisi tytöltä kun ei jalkovälissä isompia ulokkeita ole, mutta ettei päätä pantiksi kuitenkaan laittaisi :D Eli kaippa tuonne listaan voisi laittaa mun kohdalle tyttölupaus
Sivukuvia saatiin viisi ja nenä näyttäisi paljon isänsä nenältä :D

Jabadaba77 ja 20+5
 
Huomenta mammat! Tulin kyselemään, onko täällä kellään muulla uniongelmia, valvomista yöllä yms.? Itse oon taas puolesta yöstä näihin minuutteihin. Nukahdin noin yhdeksän maissa eli kolmisen tuntia yöunia takana, Huolestuttaa.

Tarkistin myös että vaunumme ovat merkiltään Cresent, tässä linkki: Crescent m300 lastenvaunut (Yhdistelmävaunut) esittely
Noihin etsiskelen seisomalautaa.

Masu kasvanut täällä jo hurjan isoksi, oikeasti ihmisillä hymyilyttää kun kerron että synnytys on vasta joulukuussa. Näyttää kai että synnyttäisin jo aiemmin. Eipä tuo kuitenkaan mua lainkaan häiritse, eikä lisäkiloja ole kovinkaan paljoa muualle kroppaan kertynyt. Eikä onneks turvotustakaan, se on inhottavaa kun sormet on kipeet eikä taivu mihinkään.. Viime raskaudessa mulla ihan oikeasti leveni jopa nenä!

4D ultraan ei olla menossa, siks juuri kun on aika kallis. Ei sit olla nähty sitä tarpeelliseks.

Talvitaapero 21 + 4
 
Talvitaapero mulla on uniongelmia tai siis valvomisen. Viime yönä nukahdimme sohvalle klo 23, siirryin sänkyyn 24, klo 3 heräsin kun kuopus tuli viereen ja sen jälkeen en sitten enää saanutkaan unta kun poitsu alkoi myllää masussa. Pyörin netissä ja katsoin telkkaria klo 5.30 jolloin menin takaisin sänkyyn. Jossain vaiheessa aamua olin näköjään nukahtanut... Tuttu ongelma edellisistä raskauksista aina ajoittain mutta aina valvomisaika on noin klo 3-6 aikoihin..
 
Viimeksi muokattu:
Talvitaapero mulla on uniongelmia tai siis valvomis. Viime yönä nukahdin sohvalle klo 23, siirryin sänkyyn 24, klo 3 heräsin kun kuopus tuli viereen ja sen jälkeen en sitten enää saanutkaan unta kun poitsu alkoi myllää masussa. Pyörin netissä ja katsoin telkkaria klo 5.30 jolloin menin takaisin sänkyyn. Jossain vaiheessa aamua olin näköjään nukahtanut... Tuttu ongelma edellisistä raskauksista aina ajoittain mutta aina valvomisaika on noin klo 3-6 aikoihin..
 
Heissan..

Nyt tulee ihanaa vuodatusta omasta äidistä....
Meillä esikoinen eilen otti ja karkas omille teilleen ja häntä etittiin jalan, koiran kans, pyörällä ja autolla naapurin pojanki avustaessa.. Poika oli ollut kyllä naapurissa kylässä, mutta lähtenyt sieltä, ja me luultiin että on edelleen naapurissa, kunnes naapurin iso poika tuli meidän pihalle leikkimään ilman esikkoa.. Alettiin etsiä.. meillä tuossa tien tosiellapuolen naapurin pihalta pääse jokirantaan, niin voitte kuvitella mikä hätä iski... Poika täyttää syksyllä 8v joten ei mistää ihan pikku pikku pojassta kyse, mutta hurvaton kun ei ole yksin paljon liikkunut.. itse kuitenkin arvelin etten usko että hän joelle olisi mennyt, hänellä sen verran kuitenkin on jo järkeä ettei sinne mene..
No.. Fb päivitin että poika päätti lähteä iltakävelylle ja eiku etsimään jne.. Äiti sitte vihasena ja huolestuneena soitti ja sanoin että en joua nyt puhua kun etsin..
No.. Äiti oli fb:llä sitten minun päivitykseen alkanut moittia meitä ettei lasta SAA päästää tuollatavalla lähteen mihinkään perjantai iltana.. Ihan niinku me oltais ajettu se ja oltu kahtomatta perään.. alkoi haukkua julkisesti fb minua/meitä vaikka poika olikin jo löytynyt.. Siihen oli sitten minun kaveritkin kommentoineet ja samoin sukulaiset ja myös äitin kaverit jotka myös minun kavereita..
Äiti kuvittelee itse olleensa täydellinen äiti ja tehneensä kaiken oikein.. Päinvastoin.. Minun lapsuusmuistoni on ryyppyviikonlopuista, laivareissuista jossa pienenä tyttönä kuljin yksin kun äiti joi, leirintäaluereissuista joissa meidän mökissä oli outoakin porukkaa juopottelemassa jne..
Itse olen lapsuuden kokemuksistani ottanut opiksi sen, että minun lapseni eivät ikinä ole nähneet minun juovan, tai olevan kännissä.. Enkä muutenkaan juo oikeastaan koskaan alkoholia...
yritän itse välttää näitä äitini tekemiä virheitä, ja voin kyllä sanoa että olen taatusti parempi äiti kuin hän, vaikka aina ei mökki kiilläkkään puhtauttaan, tai joka päivä ei ole itsetehtyä ruokaa jne...
Olen niin kauan ottanut aina sitä paskaa niskaani sanomatta mitään vastaan koska tiedän mihin se kääntyy.. itsesääliin äidiltä..
En haluais olla riidoissa äitini kanssa, mutta en enää kestä sitä että hän minua haukkuu ja antaa kuvan että olemme huonot vanhemmat, jopa julkisesti..
Ikinä en ole kuullut äitini minua jostakin kehuvan..
Illan sitten itkin pojan löytymisen helpotuksesta (oli muuten tulossa toiselta mummolalata päin pyörällä) ja äitini haukuista.. Yö meni hiukan pyöriessä ja miettiessä, mutta taatusti nukuinparemmin kuin äiti... Äiti oli poistanut kaikki kommenttinsa, mutta minä aion vihdoin olla ilkeä ja jättää kaikkien muiden kommentit sinne...
Saa nähdä nöyrtyykö äiti pyytämään käytöstään anteeksi, vai jatkaako samaan tahtiin haukkujaan.. Välillä hän hoksaa käytöksensä ja katuu, mutta sitten vähän ajan päästä jatkuu sama homma..
Minulta on luonto kyllä niin karsittu ja minut on niin monesti lytätty, ettei ihme ettei itseluottamusta kovin ole.. Olen varmaan helppo uhri kaikenmaailman hulluille.. Narsistit minua on piirittäneet ja kiusanneet..
Mutta katsotaan miten tilanne etenee....
 

Yhteistyössä