Heissan..
Paljon on taas tullut tekstiä..
Yrittämisestä on ollut täällä puhetta..
Meillä ennen tuo "yrittäminen" on melkein jäänyt, kun eka tuli toisesta kierrosta, toka kolmannesta tai neljännestä, kolmas yhdestä kerrasta ilman kortsua, eka keskenmennyt yhdestä kerrasta ilman kortsua ja sitte alkoki mennä vaikeeks.. Siitä ekasta 10kk niin tärppäs vasta kunnolla, ja siitä keskenmenosta tais mennä sitten n. 8kk ennen tätä
Hankinnoista
Niinhän minä taas ajattelin ettei mitään tartte ostaa, mutta vaatteita on tullut osteltua uutena ja käytettynä, ja itkuhälyttimen ostin kaverilta kans kun enetinen on rikki.. Vaunut meillä kuitenkin on ne tosi vanhat ja vieläpä siniset, niin niitä ei tartte onneksi miettiä ellei ne sitte joku päivä haoa
Ainakaan painavia kauppakasseja en ala niillä kärräämään kun rattaiden nupit poskuu irti
Äitiyspakkauksesta
Voi kun näkiskin jo ne kuvat uudesta niin tietäis että viivytteleekö vai ottaako tuon suosiolla, koska minusta tuossa on ihanan poikavoittoisia vaatteita ja kestovaipat on huippuja. Joka tapauksessa huolimatta siitä että jo neljäs lapsi niin otan kyllä pakkauksen..
Kissoista
Meillä tällä hetkellä kaksi kissaa. molemmat jo iäkkäitä, mutta sillon kun keskimmäinen syntyi niin meillä oli kolme joista yhdestä sitten luovuttiin koska oli just sellanen että tuli tyynylle melkein pään päälle nukkuun ja pelkäsin sitten että vauvan päälle menee, vaikka tämä kissa oli meillä kyllä silloinkin kun esikoinen oli vauva.. Mikä lie hormoniryöppy sillon tuli
Mutta hyvin meillä on kissojen kaa mennyt..
Se vain että raskaana ollessa pitäs välttää kissanhiekkojen vaihtoja koska on toksoplasma tms vaara.. enää etes musitakkaa mikä se oli..
Tosi tarpeellisista
Minulle on aina ollu liivinsuojat tosi tärkeitä kun ruuttailee. tota maidonkerääjää en ole aiemmin hommannut mutta sen aion kyllä nyt hommata.. säästyy paljo liivinsuojuksiaki.. Sitten HARSOT niitä mulla onki iso läjä ja voi olla että uusiakin hommaan..
Avusta
Minusta tuntuu että se vauva aika on ollut aina niin "helppoa" että ihan tekemisen puute on tullut, joten en ole liiemmin apua kaivannut.. sen verran on apua tarttettu että vanhemmat on lapsia sitten kahtoneet aina laitoksellaoloaikana, kun viikon olen siellä joka kerta lojunut.
Tuo ruokajuttu ois kyllä hyvä, että tekis valmiiksi kotiin ruokia.. Tosin jos lapset menee laitoksella olon ajaksi taas mummuloihin niin kotiinkaan ei tartte siksi aikaa ruokia hommailla..
Kummeista
Meillä muilla on otettu yks kaveripariskunta ja sitten molemmilta yks kaveri, mutta nuorimmalla on kaksi kaveripariskuntaa.. Ei hajuakaan vielä ketä pyydetään, mutta jospa se tässä selviää
Ristiäisistä
Meillä ekan ristiäiset pidettiin minun kotitalossa, tokan ja kolmannen meidän omassa kodissa ja tämänkin varmaan pidetään tässä meidän uudessa vanhassa kodissa. Mitäänisompaa ei olla ikinä järkätty, vaan kummit ja isovanhemmat vain.. ja itse olen lähinnä rätännyt tarjottavat. Joskus anoppi tahtonut suolaiset tehdä niin olen antanut väsätä. nyt varmaan mennään kans aika laihalla linjalla eli perus kakku ja jotai lisäks..
Meilläkin suunniteltiin pienimmän kohdalla että oltais pidetty vaan nimiäiset, mutta sitten tuntui että ois se kurja rippikouluiässäki kun kaikki kaverit menee riparille jne niin pidetty sitten kaikille...
Istukasta
Mulla se oli tällä kertaa takaseinässä kuulemma hyvällä paikalla, että ei ihme kun liikkeet tuntuneet jo monta n. yli kk
Omaa oloa...
Huoh.. Issias, selkä, ahistus, närästys, väsymys, "masennus", supistelut,....... Mitähän kaikkea.. Inhottaa kun on jo tässä vaiheessa näin rapakunnossa.. mites 19vkon päästä..? Tai siis jos tämäkin tulee aiemmin mitä pelkään että tuleeki vielä aikasemmin, niin sitten vaan jotai 15vkoa tms...
Se pistää masentaan kun saaa siivoustaki oikein suunnitella että jaksaa, siinä kestää kauan ku taukoja pakko pitää.. pyykkiä (onneks puhasta) kertyy kasapäin kun ei jaksa kyykkiä ja viikkailla niitä.. Tiskikoneen tyhjäyksessä olen laittanut isommat 7,5v ja 6v tyhjäämään niin on etes vähän apua.. Mieskin kyllä siivoilis, mutta kun mun kantti taas ei anna periks että jättäsin sille sisähommat kun hoitaa jo kaikki ulkohommat ja rempat jne.. Mun luonto on sellanen ettei anna periks helposti.. liekkö sikis syntyneetki kaikki pari vkoa etuajassa kun touhotan väkisillä viimeseen asti..
Nyt olen koittanut ottaa rauhallisesti kun pelkään edelleen niiden keskenmenojen jäljiltä...
Saikkua
aion hommata nyt jo ettei tarttis lähtä koulunpenkille ja harjotteluun enää istuun.. Ei jaksa, ja menis hoitohommat lapsille niin vaikeaksi. Minä kun en anna tokaluokkalaisen ja eskarilaisen olla yksin kotona montaa tuntia....
Mutta nyt loppuu valitusvirret.. Tuntuu että tuplahormonit hyrrää ja alan pian laukoa ilkeyksiä :'(
Olen päättänyt etten ole samanlainen kuin eräs tuttu oli raskaana ollessaan.. kaikotti kaveritkin läheltään kun oli niin tuittu...
Hauskaa päivää kaikille ja tsempitykset kaikille vielä ultraa odotteleville!!!
Vaavimasu ja valonpisara 21+1
Ai niin ja nimiasioista.. eka nimi on nyt varmaan valittu pojalle ja yks nimi lisäks joko toiseksi tai kolmanneksi, mutta yksi nimi uupuu... Ehdotuksia otan vastaan..
Viljami olis tuleva etunimi ja Aaron joko kolmanneksi tai toiseksi.. sitten pitäsi se kolmas nimi vielä olla....