Joulukuun toivevauvat 2012 *Elokuussa*

:hug: Vaavimasu
kaikki sympatiat äitivuodatuksesta, ja hyvä että poika löytyi.
Itse kamppailen kanssa välillä siitä, mitä voi äidilleen sanoa hänen kasvatuksestaan- tai omista lapsuusmuistoista,silloin kun hän alkaa päteä meidän asioissamme. Ei haluis loukata - mut joku raja puuttumisessa ja urputtamisessa hänen puoleltaan..

Enny asun isohkossa kaupungissa jossa keskussairaala- ja ees siellä ei oo 4 D:tä. kaupungissa on hieno yksityisklinikka- jossa tehdään paljon lapsettomuushoitoja ja gynepuolta- siellä vissiin ainut, ja sieltä mekin varattu..

baby on board meillä meni kanssa iahn perus emmaljungien saamiseen reilu 6 vkoa, eli sanottiin et toimitusaika voi olla se vajaa 2 kk. Johtu siitä, et kun saa niin yksilölliset väreineen ja ominaisuuksineen, ni liikkeet tilaa sitämukaa maahantuojalta- joka taas tilaa sitä mukaa ruotsista. Mut saattaahan joskus löytää vaikka liikkeestä suoraan, jos on vaikka poisto/esittelyvaunut- mut sillon just meille sanottiin, et niitä- mitkä liikkees on, ei edes myydä. Istuimet lähti kyl ihan hyllystä. :)

mame20+2
 
Jahas, uusi ketjukin perustettu :) Tulee hilluttua enee tuolla fb:n puolella aj tää välillä unohtuu.

Mä olen kesälomalainen :) Eka viikko vasta takana ja kolme edessä. Alkuviikosta kävinkin töis pyörähtämässä kun tiesin et pomo on paikalla. Kysäsin häneltä sit et mitä teen loman jälkeen, kun asiakas työhön 100% en pysty. Ni ei ole tarjota mitään muutakaan joten saikkua kuulemma :D Ompa nyt sit ison pomon "lupa" saikutella loppu raskaus :D

Oma olo on nyt ollut ihan ok, paitti iskias vaivaa kovasti :/ Aamusin ihan ok, mutta eilen istuin kovalla penkillä moneen otteeseen niin illalla oli ihan julmetun kipee. Säteilee kivasti takareiteen ja sääriluuhun. Pää on kans ollut kipee viimeset pari viikkoa melkein joka päivä. Energiat on muuten hiukan palautunut mutta jotenkin on sellanen saamaton. Mikään ei huvita. Kaikki kypsyttää ym. Nytkin niin ottaa päähän kun toi ukko vaan nukkuu :p Todellisuudessa se o ollut pari yöhukia töissä ja on hiukan univelkaa.

Tervetuloa uudet :)

Ristiäisiä meille ei tule kun ei kuuluta kirkkoon, mutta luultavasti nimiäiset pidetään. Viel on auki missä ne pidetään. Ehkä täällä meillä tai sitten miehen vanhemmilla Lempäälässä. Ainakin mä pääsisin pienemmällä ressillä silloin :D

Kummeja tulee pari pariskuntaa. Toinen on jo valkattu, miehen hyvä ystävä. Mutta toinen on viel hakusassa. Joko mun ystävä tai sitten miehen serkku.

Harsoista on ollut jotain puhetta. Meillä ne oli esikoisen kohdalla aktiivisessa käytössä. Oisko niit ollut joku kymmenkunta. Osa oli yläpäähän ja osa alapäähän :D Aina tartti olla riepu mukana, kumminkin jostain päästä se vauva aina valskas :D

Mulla on ollut kauhea nimi pohdinta. Ja tuntuu ettei mies kelpuuta mitään nimee mitä ehdotan... Esikoisella kolme tavunen nimi ja kolme etunimee. Haluisin tälle samaten.

Uniongelmia on kans täällä kovasti ollut. Yöt levottomia ja tuppaan heräileen ihan liian aikasten. Ja sellainen pieni mielenkiintoinen "ongelma" on ilmaantunut et näen liki joka yö eroottisia unia :snotty: Ja herään niihin enkä oikein meinaa sit saaha enään unta. En oo viel oikeen päättänyt et onks ne painajaisia vai ei :D

~Pumpsi & Iivari 21+5~
 
Mukavaa lauantaita mammat! :)

Tervetuloa uusille :)

harsoja muistan pikkuveljen aikaan menneen aika paljon ja nimenomaan niitä ohuempua, eikä niitä paksuja, joita äitiyspakkauksessa tulee. Olenkin saamassa äidiltä niitä vanhoja harsoja ja katsotaan tarvitseeko niitä vielä lisää.

univaikeuksia on täälläkin! Väsymys ei ole enää niin kovaa kuin ennen ja öisinkin heräilen vähänväliä tai tulee valvoskeltua. Viimeyönäkin oli taas tosi levottomat jalat ja pyörin ja pyörin ja näin painajaisia!
On kyllä kiva kun enää ei väsytä niin kovin kun ennen :)

ristiäiset meillä pidetään, mutta en tiedä miten ja missä... Ei kuitenkaan kovin suuria juhlia ole tulossa! Ja itse sekä sukulaisten ja kavereiden voimin tod näk hoidetaan tarjottavat :)

kummeiksi meillä on jo muutama varma ja loput kerkeää vielä pohtimaan!

omaa oloa väsymys tosiaan helpottanu! Jalka- ja selkäsärky sekä masun kiristely vaan vaivaa jos seisoskelee/kävelee enempi.. Vähän jännittääki ku tänään on työvuoro klo 12-02 että miten jaksan.. Täytyy vaan istuskella sit mahdollisuuksien mukaan :)
Tiistaina ollaan menossa hakemaan mun äidiltä hoitopöytää, pinnasänkyä, vaatteita, mobilea ja jtn pikkutilpehööriä :)
Vaunuiksi me tullaan valitsemaan tod näk emmaljungan duo kombit/edget tai oran yhdistelmät.. Käytettynä tullaan ostamaan!

Nyt täytekakun tekoon!

YP & Fantti 18+5 :heart:
 
Pakko vastata nopeasti, että uniongelmaa täälläkin...|O Aika lailla joka yö, tulee valvottua tunti pari aikavälillä klo3-6. Ens yönä yönä tuo tulee ihan tarpeeseen, on nimittäin yövuoro tiedossa..

Eilen testattu iltavuorossa tukivyötä ekan kerran. Ja täytyy sanoa, että ei koko vuoron aikana ottanut yhtään alaselkään, lantion luihin tai issiakseen! Suosittelen!:D
Mutta tosiaan Rödluvan, tuo vyö auttaa vain alaselkään, ei sen ylemmäs, joten ei siitä sulle taida olla apua..:(

Sofi ja ekavekara esu 22+4
 
vaavimasu: kuulostaa tosi kurjalta, toivottavasti mieli paranee. meillä 6-vuotias naapurin tyttö oli leikkimässä pihalla, luultiin että lähti kotiin mutta oli lähtenyt omille teille, löytyi onneksi. Tosi kurjaa tuo julkinen arvostelu.

Hankalista isovanhemmista: itsellä on kaksi erilaista kokemusta isovanhemmuudesta.

Omat vanhemmat on todella kiireisiä oman elämän kanssa. Nähdään 4-5 kertaa vuodessa ja sovittava aina 3-7 päivää ennen. Puhelimessa herkästi "asiantuntijoina" antavat ohjeita, arvostelevat, loukkaantuvat ja vetoavat tunteisiin tilanteesta riippuen. Eivätkä soittele, heille soitettava tai loukkaantuvat. Äitini peruu etukäteen sovittuja tapaamisia niin ettei vastaa koko sovittuna päivänä puhelimeen. Laittaa sit illalla viestin ettei ollutkaan kotona vaan näki ystävän, ei pahoittele. Kautta rantain kieltäytyy tulemasta kylään mut loukkaantuu jos hän kutsuu kylään emmekä mene. Ei tule lasten synttäreille, lahjat on haettava. Eräänäki vuonna kertoi että viikonloppuna pidettävä työseminaari oli kiinnostavampi ku synttärit. Yhden kerran on jääny hänen synttärinsä väliin (häämatkan takia), vein lahjan etukäteen, mut edelleen kuulen kuinka yhtenä vuonna en muistanut häntä synttäreinä lainkaan... :headwall: On käyty synttäreinä ja jouluna ettei tuu lisänakutusta. Oon ajatellut et isovanhemmat on tärkeitä mutta käynyt kyllä mielessä ettei ole vaivan arvoista, lapsetkin pahoittaa mielen.

Mies on ollut todella ihmeissään, anoppi ja "uusiopappa" ihan toista maata. Siellä vietetty pidempiäki aikoja kylässä ja osallistuttu ruokamenoihin, kokkaamiseen ja siivoukseen kun on oltu pidempään kylässä. Kaikki joustaa puolin ja toisin ja kaikilla tosi mukavaa. :)

Kuinka usein ja minne muuten saatte lapsia hoitoon? Tytöt 4 ja 2v. on ollu hoidossa vasta muutamia kertoja, pääasiassa yksittäisiä tunteja. Hammaslääkäriinkin olen raahannut mukaan... :D Omiin menoihin en mene ellei mies voi hoitaa tai lapsia voi ottaa mukaan. On kummeksuttanut kun äiti on useaan kertaan muistellut kuin ihanaa oli kun omat vanhemmat melkein aina otti meidät lapset hoitoon kun tarvitsi toimittaa omia asioita, usein oltiin hoidossa. Kysyn kun yhteistä aikaa miehen kanssa ei oikeen meinaa saada järjestettyä. Ollaan kyllä niin onnellisia lapsista et on haaveiltu että joskus sitten. Kavereilta oon kuullut samaa. Kai nykyään on yleistä ettei isovanhemmat paljon osallistu... Mut on puhuttu anopin kanssa että kun tytöt kasvaa, voivat mennä keskenäänki mummolaan. :)

Tulipa avauduttua. :ashamed: Mut tuli mieleen et ainakin itsellä oli ennen lapsia liian ruusuinen kuva isovanhemmuudesta.

Meilläkään ei ole sairaalassa 4D:tä. Esikosta käytiin 4D:ssä, oli kyllä hieno kokemus! Jos kiehtoo nähdä vauva tarkemmin, mielestäni kannattaa mennä. :) "Pikkukakkosen" sukupuolta ei haluttu tietää eikä menty 4D:n. Kolmosesta ei kai mennä, mut sukupuoli aiotaan kysyä ultrassa.

Uniongelmia ei ole vielä ollut, ehkä johtuu kahden vanhemman lapsen kanssa touhuamisesta, uni tulee nopeaan iltaisin. :D Mielenkiintoisia unia olen minäkin nähnyt. :whistle: Kai yöunet alkaa taas lyhentyä ja pätkittyä mitä pidemmälle raskaus menee, hyvää harjoitusta vauva-aikaan. ;)

Mukavaa viikonloppua kaikille! Pidetään lippu korkealla. ;) :)

Tupuna ja Pikku-Ruu 19+6
 
Viimeksi muokattu:
Taas poksuu ja paukkuu. :heart:

Yrittämisestä
Ekasta ei ihan heti tärpännyt, oli keskenmeno ja sen jälkeen sit muutaman kuukauden pääst. Täs toises en oikein osa sanoo :D Mies lähti helmikuus 3vk:n matkalle ja siinä kuussa tuli vaan kerran touhuiltuu. Menkat kumminkin jäi pois helmikuus ja Huhtikuus sain kumminkin vasta positiivisen testin ja tuossa välis tuli pari kertaa touhuiltuu kun mies takas tuli.

isovanhemmat
Minun puolelta äitini ottaa kerta viikkoo yöks, useamminkin ottaisi jos ei olis töitä :D
miehen puolelta ei yhteyttä pidellä. vuoden ikänen kun esikko oli niin oli pari kertaa kk:ssa, hyvä nyt jos vuodes näkee synttäreil ja joulun vaikka asuu parin korttelin päässä.

Ain00 & Milli 21+0
 
Vaavimasu, kurjalta kuulostaa toi tilanne, jaksamisia :hug: Marttyyrien kanssa ei oikein voi voittaa, kyllä ne kääntää asian minkä tahansa niin päin että itse eivät ole tehneet mitään väärin. Ja semmoisten kanssa on niin näännyttävää kinastella että päivä on pilalla jo valmiiksi.

Kiitos harsovastauksista! Kaupassa vaan oli 8-pack alennuksessa niin ostin nyt sit kaks niitä, eiköhän ne riitä.

Sofi, mulla on myös iskiasvaivaa että ehkä sittenkin voisin kokeilla sitä vyötä jos se auttaa siihen. Mutta tää lapojenvälinen kipu on tällä hetkellä se joka enemmän häiritsee. Huolestuttaa kyllä miten käy nyt kun maanantaina työt alkaa : /

Mahan kasvusta kyseltiin, mulla kävi tosiaan niin että heti alussa tuli karmea turvotus, joka sitten vähitellen vaihtui "oikeaksi" vauvamahaksi. Nyt kesäloman aikana maha on myös kasvanut ihan silmissä, kyllä kuka tahansa nykyään näkee että raskaana ollaan. En tiedä onnistuisiko sen peittäminen jos oikein yrittäisi mutta en todellakaan halua piilotella masuani kun kerrankin saa olla mahaa! :D Kuulun nimittäin muuten niihin hiukan ylipainoisiin jotka aina julkisesti liikkuessaan vetävät mahaa sisään :LOL:

Uniongelmia on sikäli että pissalla pitää käydä 2-3 kertaa yössä ja mun on aina ollut vaikea saada uudestaan unenpäästä kiinni jos kerran oon joutunut nousemaan, voi mennä tuntikin ennen kuin nukahdan uudestaan.

Isovanhemmista, mun äidissäni on sellaista marttyyrin vikaa, ja hän on vähän arvaamaton myös. Mutta noi piirteet ei ole hänen hallitsevat ominaisuutensa kuitenkaan että eiköhän me selvitä. Isäni on semmoinen ihana nallekarhu :) Molemmat ainakin tykkäävät siskoni lapsista ja auttavat niiden hoidossa sen minkä voivat, että tuskin tulee ongelmia siltä suunnalta. Appivanhemmilla ei ole vielä lastenlapsia että vaikea sanoa, mutta hirveän rentoja ja mukavia ihmisiä ovat muuten, ja innoissaan mun raskaudesta. Ja he asuu samassa kaupungissa niin luulen kyllä että heiltä saadaan lastenhoitoapua.

Liikkeistä, eilen mies tunsi ekaa kertaa potkut mahan päältä! Oli se herkkä hetki :saint: Tänään itse näin ekaa kertaa että maha liikkuu kun vauva potkii. Köllöttelin masu paljaana nojatuolissa ja yhtäkkiä tajusin et hei, mahassa näkyy pieni kumpu aina kun vauva jumppaa =) Ei se kellekään muulle varmasti vielä näkyis mut kun itse tietää mitä katsoa ja voi tuijottaa masuaan vaikka tunnin jos haluaa :D

Rödluvan ja beetakingi 20+0 (JEEE, puolivälipoksu!!!!!!:heart: Enpä olis ikinä uskonu että näin pitkälle päästään)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: vauvaton
Harsoja meillä on kulunut runsaasti. Niitä on käytetty pukluihin, vaippoina ekoina viikkoina, kiinteiden aloittamisessa pyyheliinana, vaunujen aurinkosuojana, sohvan suojana yms..

Lasten hoitoon saaminen Poikaa saataisiin varmaan miehen vanhemmille kuinka usein tahansa hoitoon. He hoisivat poikaa myös 2-3 ikävuodenvälin. Yökylässä poika on ollut puolittaisia öitä ehkä kaksi kertaa tämän neljän vuoden aikana. Emme miehen kanssa juurikaan käytä alkoholia ja vuodessa saattaa maksimissaan olla 1 tai 2 "kissanristiäiset" johon menemme. Syyskuussa tosin olisi tarkoitus mennä miehen kanssa jonnekkin kahdestaan juhlistamaan 4-vuotis hääpäivää.

Huomenna on neuvola ja mua jänskättää hirveesti. Nyt on tullu herkuteltua niin paljon, että taitaa vaa'an viisari värähtää aikaspaljon.. :ashamed: Saadaan myös raskaustodistus, eli taas yksi etappi olisi saavutettu.

Ainii enää 10 yötä ja uusi äippäpakkaus julkistetaan.. jeee :popcorn:

Vogue ja Taimen alku 21+6
 
Viimeksi muokattu:
Se olis taas uusi viikkoa alkamassa eli 21 POKS :D

Noista harsoista on ollu puhetta... Meillä ne ollu paljon käytössä, ollu puklurätteinä, peittoina, unikavereina. Nytkin niitä tarvii käydä ostamassa, äitiyspakkauksen rievut kun ei kuitenkaan riitä.

Meillä ollu kivasti isovanhemmat mukana elämässä, välillä ihan liikaakin. Mutta tarvittaessa mummuloihin on lapsia voitu viedä jos ollu menoa. Nuorimmaista hoiti pappa muutamia kuukausia kun oltiin molemmat töissä eikä raaskittu poikaa viedä hoitoon alle vuoden ikäisenä.

Jabadaba77 ja 21
 
Kiitos kaikille tervetuliaistoivotuksista.:)

Mullahan ei ole ollut kun yhdet menkat edellisen synnytyksen jälkeen. Luulin toisten olleen toukokuun lopulla, mutta se olikin sitten jotain ihan muuta vuotoa. siksi en osannut epäillä että muljahdukset mahassa olisi liikkeitä vaan luulin niitä suolista johtuvaksi. Lisäksi liikkeen lisääntyny nyt parin päivän sisään enenpi.

Toisekseen ollaan käytetty kondomia ja oltu tosi tarkkoja sen kanssa, joten en osannut ollenkaan edes epäillä raskautta. Mulla on myös tuota omaa mahaa jonkun verran joten vatsan pömpötystä luulin ummetuksesta aiheutuneeksi. Jos olisin epäillyt aiemmin raskautta edes hitusen niin oisin varmasti testin tehnyt aiemmin. Nytkin tein testin vain koska ajattelin seuraavana aamuna soitella lääkäriaikaa kun menkkoja ei näy vaikka on sellanen kohta ne alkaa olo..
Oisin varmasti puonnu persiilleni jos en ois istunut kun tikkuun pärähti samoin tein kaksi vahvaa viivaa.
Ja pahoinvointia on ollut vasta viime viikot, mulla yleensä ennen menkkoja on huono olo joten ei silloinkaan käyny raskaus mielessä..

Muutenkin elämä tällä hetkellä melkoista hullunmyllyä kun omia 3 ja lisäksi 3 vierasta lasta hoidettavana. On jäänyt tuo oman kehon kuuntelu melko vähälle.

oon itsekkin kuullu juttuja et raskaus paljastuu näin myöhään, mutta rehellisesti sanottuna en oo oikein uskonu. No nyt on sitten pakko uskoa että näin voi käydä..

pelottaa ihan pirusti tiistainen ultra, oon käyny tässä kevään/kesän aikaan pari kertaa juomassa ja polttanu jonkun verran tupakka.:( Terkka koitti lohduttaa etten voi asialle mitään kun en tiennyt mutta silti omatunto kolkuttaa ja lujaa..:/

Harsoista vielä: Mä oon ostanu kuviollisia harsoja pukluharsoiksi/vaununsuojaksi/ pään alle ja sitten käyttäny äp:n harsoja ja muita valkosia harsoja pyllypyyhkeinä ja hoitopöydällä. Niitä oli kertyny jo jonkin verran (=PALJO) mutta suurimman osan oon kerenny jo lahjottaa eteenpäin.

Kairan ja ylläri
 
Heipsan, täällä vaihteeksi normiyöunet takana ja jopa pienet päikkärit nukuttu. Eipä sitä kyllä joka yötä pärjäisikään kolmen tunnin unilla! "Mukava" kuulla että en ole ainoa... Tsemppiä meille valvojille siis!!!! Öisin olen nyt saanut tuntea liikkeitä aika hurjasti, tömistelyä alavatsassa. Mietin että tuleekohan tästä vauvelista yöeläjä.... Siinä oliskin yörytmissä sitten opettelua!

Saamme molempien isovanhemmista hoitoapua, mutta omat vanhempani ovat kyllä läheisempiä minulle kuin miehen vanhemmat, jotka siis melko etäisiä yhä edelleen monen vuoden tuntemisen jälkeen. Taitaa itse asiassa kuulua heillä vähän niinkuin käytöstapoihin suvussa ja ystäväpiirissä, että lasten puolisoita ei juuri hehkuteta... Sekin on sitten niiiiin omituinen tapa.. Ja tällaiset asiat mietityttävät sitten yön pimeinä tunteina kun olen hereillä. Mietin myös omia kummivanhempia, joiden kanssa suhteemme on ongelmallinen. Oma näkökulmani on ettei heitä kiinnosta pitää yhteyttä ja se on minua aikanaan vaivannut enemmänkin. Noh, eipä auta valittaa, on niitä kivojakin sukulaisia onneksi olemassa. Symppaan kyllä kovasti teitä joilla vaikeuksia vanhempien tai muun suvun jäsenten kanssa!

Talvitaapero 21 + 5
 
  • Tykkää
Reactions: mame31
mame 31 meillä viikot 21+4 kun mennään 4d ultraan

Täällä itäuudellamaalla ei ainakaan saa sairaalassa mitään 4d ultraa vaan mennään Hesaan yksityiselle "The Brunolle" ja tulee maksaa kelakorvausten jälkeen viel melkeen 200e. Mutta koska on niin hartaasti toivottu ja kauan yritetty ja kaiken lisäksi vielä tuplaraskaus niin olen valmis tuon summan asiaan uhraamaan :heart:

muoks muoks
kato ku ei osaa laskea, siis ultra on viikoilla 22+4. meillä oli rakenneultra viikolla 19 ja 4d:n tekijä haluu et sinne mennään rv22-24 kun silloin kuulema parhaiten pääsee tutkimaan.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: mame31
Vauvaton ihan mahtavaa toi 4d, mullahan vasta normi rak.uä ens pe eli 21+
joten meille sit lääkäri ite ehdotti, että tulkaa siitä n. 4 vkon päästä ni on sitte taas uutta nähtävää, lähinnä voidaan kuulemma tarkastella istukan ja napanuoran virtauksia jne..

Mä pääsin ekassa raskaudessa loppuaikana ainakin 3 kertaa ultraan oman sairauteni takia- jota siis ei enää ole- joten en tiiä, miten selviän, kun ei oo kokemusta normi raskaudesta, jossa vauvan näkee vaan sen 2 kertaa. Siksi me se 4 d haluttiin.-- mut siitä 4 d:stä on viel yli 3 kk syntymään- eli en tiiä miten sen sit kestää ;)

20+3 ja ultra ens pe --jännittäää:O
 
POKS POKS POKS, tulen minäkin tänne poksumaan, puolivälissä ollaan! :) :heart: :D

Tervetuloa kaikille uusille!

Harsoista unohdin aiemmin kirjoittaa: meillä olleet kovassa käytössä puklurätteinä, syömisessä pyyhkeinä, kun ruokalappu unohtunut niin ruokalappuna, hoitopöydän pyyhkeen päällä suojana ja pyyhkeenä, vaunuissa vauvan alla suojana, joskus aurinkosuojana vaunuissa, kalusteiden suojina, peittona, vaippoina jonkun verran ihan alussa.

"Isovanhempi-tilanteeseen" saatiin tänään vaihteeksi parannusta kun tyttöjen vaari kävi kylässä. :) Oli tosi kiva päivä ja jäi hyvä mieli. Eikä tullut edes yhtään ohjeistusta, arvostelua tai muuta josta aiemmin purnasin. Nyt kun vaan nähtäisiin jatkossa useammin... Tytöt oli vähän surullisin mielin kun vaari lähti, tietävät että yleensä on pitkä aika ennen kuin nähdään uudestaan. :|

Lasten hoitoon viemisestä: mustakin on tullut puolivahingossa melkein absolutisti lasten seurauksena. :D pämpääminen ei muutenkaan kiinnosta, mieluummin lasillinen hyvää viiniä jos jotain juon. nyt raskaana kolmatta kertaa, joten saas nähdä laskeeko tämän jälkeen se yksikään lasillinen viiniä. :D Hääpäivät on meillä jääneet melkein viettämättä, mut ollaan vuospäivän ilta molemmat kotona, katsotaan leffa, tms. Yhtenä vuonna hankittiin skumppaa mut tyttö oli vasta jokin aika sitten syntynyt ja olin niin väsynyt et simahdin sohvaan yhden hörppäyksen jälkeen. :LOL: mies kiikutti skumppalasin jääkaappiin ja mut nukkumaan.

Uuden äitiyspakkauksen julkistamista odotellaan täälläkin malttamattomana! Toivottavasti se on hyvä (tai kaikkihan ne yleensä ottaen on) ja voi kun vaan saisi sitten jo sen uuden pakkauksen. :)

Nyt takas tv:n ääreen seuraamaan olympialaisia.

Tupuna ja Pikku-Ruu 20+0 tänään!!!
 
uudesta äitiyspakkauksesta just tässä illalla miehen kanssa juteltiin tuosta pakkauksesta. Ollaan päätetty jo aikoja sitten, että se otetaan ja nyt sitte aateltiin, että jos jätetään pakkauksen hakeminen ihan viime tinkaan niin josko sitten tuo uudempi pakkaus saataisiin. Mutta jos ei, niin kyllä tuo vanhakin passaa, mutta jos tuossa uudessa olis vielä mieluisempia värejä :)

Me päätettiin lähtee huomenna koko ensi viikoksi mökkeilemään miehen kotoseuduille. Mukaan otetaan nuorimmainen, isommat isällään ja aloittelevatkin jo tulevana keskiviikkona koulunvuotensa.

Mukavaa tulevaa viikkoa :)

Jabadaba77
 
Poksumisesta, tulin sitten etuajassa poksumaan puoliväliä. :whistle: :snotty: neuvolassa sanoi viikot pieleen ja sen mukaan oon mennyt. :mad: :headwall: Eilen oli vasta 19+1 ja np-ultran mukaan 19+5 joten tänään 19+2/6. Kun osais päättää tulenko poksumaan uudestaan huomenna vai lauantaina...

Lasketaanko teillä neuvolassa viikot ultrassa ilmoitetun mukaan? Neuvola laskee edelleen alkuperäisen mukaan, vaikka ultraaja merkitsi selvästi että viikot enemmän.

Esikon kohdalla ihan samaa sekaannusta. Raskaus meni la:n ohi ja sain lähetteen parin päivän päähän tarkastukseen kättärille kun vauvan sykkeet alkoi vähän laskea. Kos:ssa totes et ultrissahan merkitty viikkoja lisää mut laskettua aikaa ei ollut siirretty ja vauva jo yli 2vkoa yliaikainen että suoraan vaan synnytyssaliin ja kiireesti oksitosiinitippa käteen... Tuli hieman puskista tuo eka, oli sairaalakassikin kotona. :LOL: Pitänee siivoilla ja jumpata ahkerasti la:n lähestyessä josko se sitten joulukuussa avittais.

hämmentynyt Tupuna ja Pikku-Ruu 19+2 tai 19+6
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta!
Meillä neuvola muutti la:n vaikka heitti vain päivällä np-ultran jälkeen. Muistan, että ihmettelin sitä, kun on joka puolella sanottu, että sitä ei muuteta, ellei ole useamman päivän heitto.

Ugh, maanatai, ei nappais töihinlähtö... Menen salin kautta jospa saisi vähän puhtia ja reipasta mieltä... Onneksi poika pitää seuraa, jos nyt sattuisi olemaan potkutuulella tänään =)

Hyvää viikonalkua kaikille :wave:

BoB 21+3
 
Viimeksi muokattu:
Minulta ei muutettu laskettua aikaa, vaikka pikkuisen koossa oli jopa 3-4 päivän ero. Minulle on tuo laskettuaika annettiin silloin varhaisultrassa, joka tehtiin OYS:ssa lapsettomuuslääkärin luona. Neuvolassa muutettiin tuota viikko juttua niin, että uusi viikko alkoi maanantaina ku OYS:in mukaan se alkaisi jo lauantaina. Seuraavassa ultrassa taas sikiö meni tuon neuvolan viikkojen mukaan, mitä nyt oli päivän pienempi. Nyt se taas oli kasvanut niin, että se oli isompi kuin neuvolan viikkojen mukaan. Mutta ei se lääkäri siitä sitten mitään erityistä sanonut, koska selitin tuon OYS:n ja neuvolan erilaisen lasku tavan. Sain ultrassa sellaisen pienen lapun missä on nuo mittauskoot ja siinä oli kyllä vissiin uusi laskettuaika 7.12, mutta pitää kysyä tuosta sitten neuvolassa. Ehkä tästä viimeistä ultrasta jäi vähän sellainen olo, että katsottiinkohan siitä kaikki mitä piti ja aika vähän se lääkäri tuohon äitiyskorttiin kirjoitti. Ainoastaan pikkuisen painon ja sen perätarjonnan. Onneksi torstaina on jo neuvola, niin pääsee juttelemaan terveydenhoitajan kanssa.

Vihdoin ja viimein voin sanoa, että olen 90% varma, että tänään aamulla tunsin ihan selviä potkuja vatsassa navan lähellä, kun makoilin kyljelläni. Ihan kädellekin tuntui sellainen, kun joku olisi yrittänyt tökkiä vatsan läpi. Ja nytkin on välillä tässä sohvalla istuessa tuntuu jotain kuplintaa vatsassa. Olin eilen ihan huolissani, kun en ole tuntenut varmasti liikkeitä ja viikkoja kuitenkin noinkin paljon jo. Onneksi sentään ultrassa pikkuinen todistettavasti potki minua, mutta mie en vain tuntenut niitä. :)

Peppi1981 ja Sykerö 22+0
 
Tulin poksumaan! :) viikko puoleenväliin...

Mua niin suututtaa!! Ollaan tänään menossa avaamaan säästötiliä vauvaa varten.. Noh, mun kaveri oli sit heti "älkää hätiköikö! Tottakai toivon että sieltä syntyy terve lapsi, mut..." enhän mä jumalauta voi koko ajan pelätä et jotain pahaa tapahtuu.. Ja se voi tapahtua syntymän jälkeenki!! Enkä mä kuitenkaan oo ihan alkumetreillä enää..
En tiiä suutahdinko turhasta, mut inhottaa tollaset kommentit..!!
Jokatapauksessa käydään avaamassa tänään se tili!

YP & Fantti 19+0 :heart: *POKSIS*
 
tupuna: vauvat on niin erikokoisia ultrissa+millin parin mittaero voi tuoda lisäpäiviä kummasti. Esim mulla rakenneultrassa merkattiin sikiön koon vastaavan 20+6 vaikka ihan 100% varmasti olin tikuttanut ovisplussan 28.3. ja munasolu irronnut vasta to/pe 30.3. jonka mukaan mentiin vasta 19+3 ja neuvolan mukaan 19+5.

peppi: kiva, että liikkeet alkoivat tuntumaan! Ihan parasta, paitsi että viime yönä valvoin taas 2krt tunnin jaksot, kun en möyrinnältä saanut unta.

yöperhonen: ystäväsi ei varmasti tarkoittanut pahalla. Jokaisen omat kokemukset muuttavat suhtautumista raskauteen. Itse 4:n keskenmenon jälkeen en uskalla tehdä mitään vauvan suhteen ennen rv 27-28 milloin on edes teoreettiset mahdollisuudet, että vauva voisi selviytyä jos lähtisi syntymään. En ostaa edes yhden yhtään vaatetta...Tässä raskaudessa en alkanut täyttää edes odotuskirjaa mitkä olen esikoisesta ja kuopuksesta tehnyt, raskaudessa nro 5 ehdin jo täyttää ja kun sykkeitä ei enää löytynytkään rv 10, teki tosi pahaa heittää se pois.
 

Yhteistyössä