Joulukuun toivevauvat 2012 *Elokuussa*

malttamaton ymmärrän kyllä tonkin kannan ja itsellä myöskin keskenmeno takana.. Mutta enhän nyt siltikään voi koko ajan pelätä jotain tapahtuvan!! Kyllä varsinkin ekan kolmanneksen elin pelossa ja toki se pelko iskee välillä vieläkin.. Mut täytyy myös ajatella asioita positiivisesti!!
Noiden sanojen jälkeen tämä sama kaveri kuitenkin kysyi että haluanko ostaa heiltä pinnasängyn :D ristiriitasta....
Ehkä mä vaan oon sit turhan herkkis..!
 
Neuvola takana ja kaikki oli hyvin. Sf-mitta oli 21 cm eli yläkäyrällä pysytään. Raskaustodistuskin saatiin matkaan mukaan. Seuraava käynti olisi sitten lääkärineuvola syyskuun puolella.

Liitoskivut alkavat olla aikamoiset. Eniten särkee lantion oikealle puolelle.. : / Ei oikein tiedä miten päin tässä olisi.

Hankintoja tuli tehtyä lisää nyt vuorossa oli vauvavakuutuksen hommaus ja turvakaukalon isofix-telakka.

Tänään myös poksuu viikot 22+0.

 
multa ei oo ees VIELÄKÄÄN otettu sf-mittaa :O kyllä se terkka viimeks kokeili kohdun ja sanoki mis kohti se kohdunpohja on,mut ei mitannu!

mä sain nyt illalla kaverilta tukivyön lainaan. pitää het huomenna ottaa testaukseen ;)

mun pitäs alkaa tehä tilaa tuonne lastenhuoneen vaatekaappiin vauvan vaatteille, se kun on ny ihan täynnä ton taaperon kuteita. mihinkähän mä mahdutan ne?? mietin jo,et hommaisko sellasen hoitopöydänmis ois laatikosto. mut ku oon hoitovapaalla nii ei sitä rahaa oo oikein ylimääräistä |O

nyt ei oikein ajatus luista :stick:

 
Pepsimax86
Hmm.. no ite sain rakenneultran mukana yhen 4D kuvan, mutta oon kyl ollu siin uskos et siel ei tehä niit mihi jotkut on tääl varan ajan. Olipas taas hankalast selitetty :D
Googlettamal löyty terveystalo mis saa sen ainaki. :p
 
  • Tykkää
Reactions: Pepsimax86
Koksissa myökin ollaan saatu joka kerta noita 4d kuvia mukaan, mut käsittääkseni siellä ei järjestetä varsinaisia 4d ultria kuitenkaa :confused:
Huomenna rakenneultraan :heart: kylläpäs jänskättää kovasti :whistle: Viikonloppuna alkoi liikkeet tuntumaan kunnolla ja nyt tuntuu selvästi kädellekin ku pieni mönkii masussa :heart: helpotti oloa vaan niin paljon ku ei tartte ihmetellä enää ku ei mitään liikettä tunnu..
Tombatar mein terkka sano että alotellaan sf:n mittailut vasta rv 22 jälkeen..syytä en tiedä miks..katoin noitten isompien tyttöjen neuvolakortteja niin niistä on ekan kerra kuitenki mittailtu jo rv 18..
Nyt riennettävä mylläämään tää koti jonkunlaiseen järjestykseen ja sit aion nauttia parista vapaasta tekemättä juurikaan yhtään mitään..ainakaan pakollisten hommien lisäksi :D Tsempit kaikille ultraan menijöille!
Minttis ja mönkiäinen 20+3
 
  • Tykkää
Reactions: Pepsimax86
Rakenneultrassa käyty ja saatiin selkeä poikalupaus!

Iso poika köllötteli aivan alhaalla. Kohdunsuu on jo nyt sormelle auki ja paikat pehmenneet, mutta kohdunkaulaa oli reilusti jäljellä (yli 35 mm). Nyt tuli seksikielto ja kaiken rasittavan välttäminen. Yliaikaiseksi tämäkään raskaus ei mene.

Tosi kurja olo tuosta kohdunsuun tilanteesta... :(

kaapo80 ja muru 20+6
 
  • Tykkää
Reactions: mame31
Rakenneultra takana ja kaikki oli oikein hienosti! :heart:
En saanut viime yönä oikein nukuttua, kun jännitin tosi paljon! Onneksi turhaan!
Nyt on sitten käytävä kuopuksenkanssa päikkäreille..

Pepsimax86 ne rakenteelliset tutkimukset tehtiin sillä ihan tavallisella ultralla, mutta lopuksi katseltiin myös 4d:nä ja kuvakin saatiin :)

Koksissa ainakin pitää olla täysi rakko rakenneutrassa! ainakin mulle sanottiin kun ilmoittauduin, että ei saa käydä vessassa.

Nyt lopetan turhan stressaamisen ja alan nauttia kunnolla tästä raskaudesta! Taidampa hilppasta vaunukaupoille lähipäivinä! :)

Hilma 21+0
 
Tombatar, meillä on sellanen brion valkoinen hoitopöytä-lipasto, jossa on kaksi leveää laatikkoa ja kaksi pienempää. Hyvn mahtuu vauvan tai taaperoon vaatteet ja vaipat tuohon. Hoitopöydän laidat saa irti kun ei enää sitä tartte, tosin aika pitään vaihdettiin esikoinen tuossa päällä, varmaan puolitoistavuotiaaksi ast. Kaikenkaikkiiaan oon ollut tosi tyytyväinen hankintaan, varmasti elää vieläpitään lastenhuoneen lipastona. Ainoa miinus on hinta, taisi olla uuten 350€.

Mahassa möyrytään jo aika urakalla, välillä masu hyppii kun asukki temmeltää. Aika iltapainotteista jumpat tosin on, toivottavasti ei tule mitään yökukkujaa tästä vaavista.

Äippäpakkauksen julkistusta mälin odotan, ehkä kuitenkin otan sen vaikka ei todellankaan tarttis. Luulen että saan uuden pakkauksen kun tyyöterveyskassa panttaa lomakkeita viimeiseen asti jotta voi laskea vanhempainrahan vikan kuuden kuukauden palkasta. Viimeksi sain paketin viikko sen jälkeen kun jäin äikkkärille.

Undu 21+2
 
Täälläkin ois nyt ultra takana ja poikahan siellä taasen potkutteli.:heart:

La siirty reilusti tammikuun puolelle, ultran mukaan viikkoja rv 16+6 joten taidan siirtyä tuonne tammikuisiin.:)

Kaikki näytästi olevan kunnossa, uus ultra on 4 viikon päästä jolloin näkee sitten paremmin nuo rakenteet.

Onnea teille kaikille odotukseen! =)

kairan ja pikku-ukko:heart:
 
  • Tykkää
Reactions: mame31 ja Peppi1981
löysin kirpparilta poitsulle muutaman bodyn <3 voi ku ne näytti NIIN pieniltä!! toi taapero kun tarvii jo90 vaatteita :whistle: mut mulla ei sitä hyllyä vielä oo noille, pitäs oikeesti jaksaa nostaa perseensä tästä sängyltä ja alkaa raivaamaan tilaa :stick:
 
moikka! ei olekka tullut kirjoteltua pitkään aikaan tänne :) viime viikolla oli ultra ja tyttöhän se siellä pötkötteli, kaikki oli kunnossa ja kasvanut ja kehittynyt niinku kuuluukin :) :heart: viikkoja 20+3. aika tuntuu menevän hirmuisen äkkiä.. Huomenna pitäisi jaksaa koulu aloittaa, marraskuussa sitten lomalle taas =)
 
Täällä paukkuu tänään 23+0

Hurjan nopeesti on aika mennyt. Ois sitten niinku 2,5kk äitiysloman alkuun , suurinpiirtein.

Eilen kävin neuvolassa, sf mitattiin ekan kerran ja oli 21.
Kelan paprut sain ja tänään vein Kelaan hakemukset.
Olen tehnyt myös tarpeelliset ostokset, vaatteita, harsot,vaunut, hoitolaukku, tuttipulloja, hoitoalusta, kaukalo,kantopussi.
ostin myös pienen paketin liivinsuojia, sinkkivoidetta, enää ei puutu kuin vaipat ja maidot jotka haen sitten ä-lomalla sekä kasan siteitä.
Pinnasängyn virkaa toimittaa alussa sisävaunut ja sitten myöhemmin kasataan sänky, sain halvalla Brion sängyn patjoineen.

Töihin paluu onkin ensi viikolla ja porskuttaa pitää sinne ä-lomaa asti, päätin hoitaa nyt kesälomalla ostokset niin voin nauttia tössä olosta, raskaudesta sekä vielä ennen h-hetkeä itsetäni :) Juoksematta missään kun ne joululahjatkin pitää vielä ostella :)



Olen pikkuhiljaa tottunut siihen että tyttö tulee, kesti kyllä tovin. jollain muullakin oli tää oma näppituntuma pettänyt. En nyt muista kellä.

Mulle voi päivittää tyttölupauksen

Oikein hyvää odotusta kaikille. Yritän käydä työkiireiltäni lukemassa aina silloin tällöin.


Mulla on nyt myynnissä halvalla pojalle siisti setti :cirafin toppahaalari 56cm sekä siihen sopiva pipo , Body 56cm tekstillä born 2012 sekä pienet mustaraidalliset sukat tekstillä söpö.
Jos jotakuta kiinnostaa niin voin myydä edullisesti 12e hintaan kaikki yhdessä ( pk. luulisin että 4-6e)

Laitan kuvan myöhemmin
 
  • Tykkää
Reactions: mame31
malttamaton minäkin olen tätä päivää odottanut, että sai laittaa tyttöjen vaatteet sivuun. Kyllä siinä itku tuli, kun sai pikku vaatteita taas laittaa ja suuri suru on luopua kaikista niistä ihanista mekoista ja muista tyttövaatteista.

Mä olen ostanut muutamia vaatteita, lähinnä kirppareilta. En ole vielä tehnyt pikkuvaate inventaariota ja miettinyt mitä oikeesti tarvittaisiin, joten suurempiin ostoksiin en vielä ryhdy. Uuden (käytetyn) sitterin ostin jo ja samoin tuplavaunut on katottu valmiiksi. Rintapumppu on sellainen mikä on tarkoitus ostaa. Muuten vain joitain poikavaatteita.

Meillä on nyt tuossa aulassa kamala kasa vanhoja vaatteita, joista pitäis päästä eroon. En ole ikinä mitään myyny kirpparilla, joten vähän pelottaa sellaista urakkaa aloittaa. Toinen vaihtoehto on, että vien suoraan kaikki keräykseen. Osa on kyllä sellaisia, että joutaakin suoraan keräykseen, en ainakaan itse niistä kehtaa enää mitään pyytää.

Mieli on jo vähän parempi kohdunsuun tilanteesta. Nyt vaan otetaan rauhallisesti, eikä podeta huonoa omaa tuntoa olemisesta. Eniten huolettaa miehen reissut, että miten niiden aikana jaksan yksin esikoisen kanssa...

kaapo
 
20+6 ja ylihuomenna ultra ja minilomalle perheen kanssa, eli pakkaushommia ja pieni flunssakin tekee tuloaan--eiks aina lomalla tuu kipeeks:wave:
oliks se panadol mitä sai raskaana ottaa??

Ensi viikolla olisi jo kela- neuvola, kun tullaan reissusta, ja täytyy sanoo, on kyllä syksyä ilmassa ;)

oon lukenu kyllä kaikkien kommentit, mut nyt itellä takkityhjä tuon ultran odotuksesta ;)
 
Viimeksi muokattu:
Täällä kans podettu pientä flunssaa, nyt jo hellittämässä ja töistä ei tarvinnut olla pois kun huonoin olo iski viime viikonlopulle. Mame muistaakseni juuri panadolia ja myös panacodia saa ottaa raskauden täs vaihees, tarkistelin sitä ultrassa viimeks.

Mullakin on huomenna N-E-U-V-O-L-A. :D Meinaan antaa kainosti palautetta että yli 1,5 kk:n väli käynneissä on pikkasen liikaa.......

Sitteri on meilläkin ostolistalla, samoin turvakaukalo. Meinaako kukaan ostaa kaukaloa käytettynä?

Ja taas korjataan raskauspäiviä, näissä alkaa jo menemään sekaisin!

Uuden äitiyspakkauksen julkistus kiinnostaa täälläkin. :)


Talvitaapero 23 + 1
 
Kaukalosta ja hankinnoista:

Mie olen alusta asti halunnut, että ostetaan uusi kaukalo, johon tulee telakka, koska käytetyistä varsinkin sellaisesta, joka ei tule tutulta, ei koskaan tiedä. Onhan se kallis ostos, kun katsoin yhdestä mainoksesta, että sellainen voi maksaa jopa 350 euroa. Mutta onneksi säästettiin noiden vaunujen ostossa, kun saimme rattaat veljeltä. Nekin minä olisin halunnut uutena ostaa, jos emme olisi saaneet noita. Pikkuisen hirvittää mistä sitä tietää, mitä kaikkea pitää ostaa. Nuo isoimmat ostokset ovat tiedossa, mutta mitä kaikkea pientä sitä pitää olla. Onneksi myös vauvan synnyttyä saa ostettua mitä tarvii. :)

Tein ensimmäisen hankinnan, joka nyt ei varsinaisesti ollut mikään tärkeä asia, mutta ostin oranssin Kuplamuumi-huovan, kun halvalla sain. Väri sopii niin tytölle kuin pojallekin ja kait tuosta on jossain vaiheessa hyötyä. Olin töissä, kun eräs tuleva äiti osti tyttöjen vaatteita ja voi, että ne näyttivät ihanilta. Elokuun lopussa aattelin ostaa työpaikalta jonkin vauvan vaatteen, kun vielä saan henkilökunta-alennusta. Syksyllä käymme sitten kiertelemässä kirpputoreja ja pyrimme sieltä ostamaan kaikki vaatteet. Pitäisi inventoida tuo laatikko, niin näkisi paljonko minkäkin kokoisia vaatteita tuossa on, sitten tietäisi millaisia vaatteita pitäisi ostaa. Kun olen välillä pikaisesti sitä tutkinut, niin näyttäisi, että koot ovat 50-70 cm. Sittenhan pitää ottaa huomioon äitoyspakkauksen vaatteet.

Huomenna ois neuvola vihdoin. Täytetään Kelan-papereita ja saan vissiin sen raskaustodistuksen, jos olen oikein ymmärtänyt. Mukava päästä myös katsomaan onko rautakuuri auttanut ja mikä on pikkuisen syke.

Minulla on nukkuminen mennyt vähän huonoksi tai nukun suht putkeen sinne kuuteen asti, mutta sitten yleensä herään, enkä saa enää unta. Tänään nukuin aikaiset päikkärit, kun alkoi aamulenkin jälkeen väsyttämään. No, tänään on jo 7. työpäivä putkeen, joten sekin jo väsyttää. Onneksi huomenna on vihdoin vapaapäivä ja saa jalat ja lonkat levätä. Ei onneksi enää ole tuommoisia työputkia ja kahdeksankin tunnin päivätkin ovat vähissä.

Peppi1981 ja Sykerö 22+2
 

Yhteistyössä