Joulukuun toivevauvat 2012 *Elokuussa*

Kelan laput viety :D mä en sitä pakkausta ota,on kaikki mitä tarvii jo koton.

mulla on kans telekallinen kaukalo,enkä kyllä enää vaihda tavalliseen :kieh: on niin kätevä kauppoja kiertäessä. ei tarvii olla aina niitten turvavöitten kans säätämäs... nyt vaan mietinnäs miten mä noitten istuimien kans teen. kai se vauva on taakse laitettava ku mä en tiiä saako tuosta mun autosta airbägin pois päältä :headwall:
onneks mul on 7 paikkainen auto :LOL: ei me muuten kaikki mahuttas kyytiin...

sain kaverilta sen tukivyön,mut miten tiukalle sen laittaa??? kokeilussa oli eilen ja tuntu,et painoi selän puolelta!!!


 
Viimeksi muokattu:
Ultrassa käyty! :heart: Kaikki oli kunnossa! :) Mulle vois päivittää poikalupauksen ja samalla jos voisi tuon lasketun ajan vaihtaa 21.12.2012. Nyt jos uskaltais nauttia tästä raskaudesta loppuun asti hyvin mielin.

Ja kiitos kaikille 4d vastauksista! Juuri sitä tarkoitinkin vaan, että saako mukaan 4d kuvia. Ja saatiinhan mekin pari, vaikkei pieni kovin kuvauksellinen ollutkaan, kun koko ajan heitti kuperkeikkaa ja viuhto käsillä. :D

Turvakaukalosta
me ostettiin kyllä käytettynä sekä telakka että istuin. Hyvässä kunnossa vaikuttaa olevan. Myyjäkin vaikutti luotettavalta. En sitten tiedä olenko vain liian naiivi, kun en jaksa uskoa että joku esim. kolaroitua istuinta myisi. Vaikka tietysti sairaita ihmisiä mahtuukin maailmaan.

Vaunutkin voisin käytettynä ostaa, jos vain hyvät vastaan tulisi. Oon ehdottomasti noiden Brion happyjen kannalla. Eivät tosin oo uutenakaan ihan mahdottoman hintaisia.

Pepsimax 20+5

* no johan tuli paksulla melkein kaikki tekstit, mut en kyllä enää saa normaaliksi... :whistle:
 
Viimeksi muokattu:
Onnea kaikille ultrakuulumisesta!!!:heart:

Tombatar, ompas hankala selittää, että kuinka tiukalle sitä vyötä kuuluu säätää..;) Aika tiukalle sen saa vetää, että oikeasti tukee. Muttei toki niin tiukalle, että se ahdistaa.. Oliskohan vyö liian ylhäällä/alhaalla, jos selkään painaa?! Tai sitten se vyön malli ei sovi sulle?! Toivottavastu löytyy se oikea säätö ja saat vyöstä helpotusta!:)

Viime yönä ilmestyi kamala raskausvaiva, nimittäin suonenveto pohkeessa! Aivan itkua vääntäen joutui odottamaan, että se helpottaa ja vieläkin on pohje arkana.. Olin iltapalaksi ottanut banaanin ja raskausvitamiinen, joten mangesiumin puutetta ei ainakaan pitäisi olla.. Pitänee ottaa suolapurkki unikaveriksi kainaloon, jos vaiva jatkuu..:(

Kaukalosta, miehen sisko osti alkuvuodesta heidän pojalle istuimen ja lupaili sitä meille. Heilta kyllä uskallan ottaa käytettynä!! Mutta unohdin kysyä, että oliko tollanne telakkaistuin, nimittäin sellaisen haluan ehdottomasti.. Ja mies myös!:)

Sofi ja ekavekara esu 23+1
 
Onnea ultrakuulumisista! :) itse odoteltava vielä ens tiistaihin...

peppien tiiä onko sulta menny ohi vai onko multa menny sun vastaus ohi... Vieläkö tarviit pehmyttä kantokoppaa? Meillä ois carenan koppa ylimääräsenä!
Toki muutkin saavat huudella jos sellaselle on tarvetta!

Me käytiin maanantaina hakemassa mun äidiltä hoitopöytä ja pinnasänky ja lisäks kaikkee muuta pientä kuten rintapumppu, mobile, leluja ja hurjasti vaatteita! :) eipä tarvii enää noita pienempiä vaatteita kauheesti ostella... On noita vaan niin ihana hypistellä<3

YP & Fantti 19+2 :heart:
 
Onnea taas kaikille ultrakuulumisista! Täällä pitää vielä maanantaihin asti piinailla. Lisäksi mulla kävi aika surkeati tuon työhönpaluun kanssa. Loma päättyi viikonloppuna ja ma ja ti olin töissä. No, heti maanantaina iltapäivästä olin ihan itkun partaalla kun selkä kipeytyi niin kovasti, ja tiistaina sitten supistukset muuttui kivuliaiksi! Soitin neuvolaan ja sain määräyksen että heti kotiin ja lepoon. Sain saikkua pari päivää ja kokeilen perjantaina uudestaaan töihinmenoa, mutta en kyllä usko että se siitä yhtään paremmaksi muuttuu. Tosta selästäkin oon käynyt useamman kerran fysioterapeutilla ja venyttelen päivittäin ja otan Panadolia jne, mutta ei vaan auta. Jumppaliikkeetkin olis mutta nyt nuo supistukset aika hyvin estää niitä tekemästä. Että vaikka jompikumpi noista vaivoista korjaantuisikin niin toinen kuitenkin estää työskentelyn :( Ja kyllähän noi kipeät supistukset myös huolestuttaa! Onneksi niitä ei esiinny levossa. En olis kyllä vielä halunnut jäädä töistä pois mutta ei tää nyt erityisen lupaavalta näytä... Tietty asiat tärkeysjärjestykseen eli vauvan ja oma hyvinvointi ensin ja sitten vasta työt, mutta silti.

Rödluvan ja Beetakingi 20+4
 
Ihanaa, että taas on tullut pelkkiä iloisia ultrauutisia! :heart: Onnea niistä paljon!

Turvakaukalosta minäkin ehdottomasti sen telakka version kannalla! On se niin mukavaa, kun ei tarvitse vöiden kanssa säätää :)

Oon nytte alkanut miettiä, että jospa sittenkin menisi siihen 4 d ultraan vielä. Tuntuu, että joulukuuhun on niin pitkä aika ja jotenkin orpo olo, kun ei enää yhtää ultraa tulossa.. Esikoisesta käytiin rv 27 siinä ja saatiin tosi selviä kasvo kuvia yms.. Oli kyllä ihana kokemus! Tietääkö kukaan missä päin kymenlaaksoa noita 4d ultria tehdään? Me käytiin silloin Lahdessa, kun lähempänäkään ei ollut, mutta jospa tilanne olisi nyt muuttunut?! Eipä sinne lahteenkaan liian pitkä matka ole.. Ja voin muuten suositella jos joku täältä päin on kysyiseen ultraan menossa Tiina Posaa! On aivan ihana lääkäri :)

Nyt tuntuu tuon rakenneultran jälkeen siltä, että aika alkaa matelemaan, kun ei ole mitään välietappia mitä innolla odottaa. En enää jaksa "innostua" noista neuvoloistakaan, kun tämä kuitenkin 3 vauva meille. Ensimmäisen kohdalla niitäkin käyntejä odotti innolla :)

Hilma 21+1
 
Pitkään ketjua seurailtuani uskallaudun nyt mukaan.. :)
Helppo ja mukava ollut lukea juttuja mihin itse tietenkin voi samaistua.

Juuri sopivasti monetkin puhuneet nyt rakenneultran jälkeen 4d:stä ja meilläse tänää olisi edessä. Jännittää aika paljon että pitääkö 2vk takaisen rakenneultraajan puheet tyttölupauksesta totta. Oli nimittäin niin epämääräinen vastaus kun kysyttiin vaavelinsukupuolta ja minä pessimistinä koko ajan miettinyt mitä jos ei kun en tiedä. No muttapääasia että kaikki oli pikkuisella silloin kunnossa. En tiedä onko monella kokemusta/tietoa '' Femedan Brunosta '', mutta sinne siis tänää olisi tarkoitus vaavelia mennä kurkkimaan.

Ehkä vielä myöhemmin kirjoittelen lisää millaista 4d:ssä oli ja miten kävi.

Toivottavasti meni oikein tää lisäys yritys.
14.12
mimina/19/ensimmäinen/Kät/


mimina ja vaaveli 21+5
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa mimina, hauskaa että vieläkin uusia tänne eksyy!:)

Meillä oli tänään kanssa rakenneultra ja kaikki oli oikein hyvin. Siellä se pieni pötkötteli välillä sormi suussa ja välillä varpaat otsassa ja miten päin vaan, ai kun oli ihana. Mies sanoi ultran jälkeen, että melkein tuli itku silmään ilosta mut ei sitten kehdannut raavas mies tirauttaa;) Hih.

Vaivoista mulla on kans ollut noita ihan älyttömän kipeitä suonenvetoja! Ne on ihan hirveitä ja tosiaan pohje on sitten koko päivän hellänä. Inhottavaa herätä unilta sellaseen. Oon syöny nyt päivittäin magnesiumia et ne pysyis poissa. Mulle on myös ilmestyny (ällöä kyllä) peräpukama, hyi se on inhottavaa.

Turvakaukaloa en haluis käytettynä ostaa oikein mistään hinnasta, koska kyllä niitä kolaroitujaksin ihan varmasti markkinoilla liikkuu, niin hullulta kun se kuulostaakin. Mitään telakkajuttuja en oo edes tajunnut miettiä, hmmm.

Oon ihan kauheen hyvällä tuulella, jeee!:D

Julia_ ja vaavi 20+4
 
Rakenneultrassa käyty täälläkin. Vauvelilla kaikki kunnossa, Tyttölupaus saatiin! :) Neiti vastasi viikkojaan muutama päivä pienemmältä, näin oli kuitenkin myös np-ultrassa. Ainut "virhe" mikä löytyi, oli istukan ja napanuoran liittymiskohdan lähellä oleva kalvo(luultavasti) pussi, jossa oli myös suonitusta. Kätilö ei osannut varmaksi sanoa, mikä tämä oli. Lääkäri ei vielä ollut töissä, mutta näyttää kuvan lääkärille. Toivottavasti ei ole kyse mistään vakavammasta, mutta kyllä tuo nyt takaraivossa koko ajan on.. Voi olla et vaatii seurantaa tai sit päästään säikähdyksellä..
 
Nyt on täälläkin käyty rakenneultrassa. Kaikki hyvin, joskin kaveri piti jalat niin tiukasti ristissä koko tutkimuksen ajan, ettei saatu pienintäkään arvausta sukupuolesta. Myöskään mitään sivuprofiilikuvaa ei saatu, koska tyyppi makailee pää selkää kohti ja piti vielä varmuuden vuoksi molemmat kädet naaman edessä. Taitaa olla ujo tyyppi tulossa :D. Jospa sitä nyt tämän perusteella saisi miehen suostuteltua sinne 4D ultraan. Onko muuten kellään kokemuksia 4D-ultraajista ja hinnoista Jyväskylässä?

Unen puutteesta on joillain ollut puhetta. Minulla tilanne päinvastainen. Nukkua voisin enemmän kuin vuorokaudesta löytyy aikaa! Töiden jälkeen kun pääsee kotiin ja syö, on pakko ottaa parin tunnin päikkärit ja sitten muutama tunti hereillä (eikä siinäkään oikein meinaa saada mitään aikaan) ja takaisin nukkumaan. Kahdeksan tunnin yöunien jälkeen väsyttää edelleen. Yöllä on joutunut käymään yhden kerran vessassa jo pari kuukautta, joskin viimeaikoina on saanut nukkua aina vaan pidempään ennenkuin on pakko mennä :). Ilmeisesti kohtu noussut ylemmäksi ja antanut virtsarakolle enemmän tilaa.

Himmu & X 20+3
 
tiiättekö mammat,mua jo valmiiks vituttaa tuleva sokerirasitus :stick: vaikka tiiän,et se on vain "hyväksi" mut kuitenki... se on varattuna 3.9 :x kaiken lisäks se on maanantai ja sen tietää et siel on labrassa ihan armottomasti porukkaa!!!
mun on tosi hankalaa olla juomatta se 12 tuntia. ja siitä seuraa armoton päänsärkyki!

isäntä tulee työreissulta tänään kotiin,saa ottaa hetkeks huolehdittavaks tuon likan. saa ite hengähtää hetken :kieh:

ny jos pistäytys kirkolla, teletapit loppu just...
 
Heipsan, neuvolassa käyty vihdoin jo täälläkin ja seuraava aikakin varattiin JO kuukauden päähän, 12.9. :cool: Kaikki oli OK, sykkeet 155 parhaimmillaan ja samaan aikaan vauveli alkoi potkuttelemaankin, oli ihana kun samaan aikaan tuntui potkuja ja sykkeet kuului selkeesti. :D Paino on tullut 750 gr/vko eli aikas paljon!! Onks ne kaikki sit täs mahassa?! Tätikin kommentoi, että vatsani on suurehko, kohdunpohjan korkeus on 19 cm... No joo, ehkä sit muuallekin on kertynyt ylimääräistä, ainakin vähän. ;) Opsidan-vitamiini-rautavalmistetta saan kuulemma alkaa popsimaan vaikka hb oli vielä nippanappa normirajoissa. Mäkin saan mennä sokerirasitukseen, täytyisi varata aika ensi tai sitä seuraavalle viikolle.

Me myös ollaan harkittu turvakaukalon ostamista käytettynä (en muista kuka myös oli ostanut käytetyn??), mutta ei oikein vielä osata päättää. Hobby Hallista bongasin kyllä kaukalon ilman telakkaa hintaan 59,90!!! Saatetaan ottaa kyllä se, koska pärjäämme kyllä ilman telakkakiinnitystäkin. Täytyy vielä katsella..

Neuvolassa mulle muuten merkattiin raskausviikoiksi 22 +1. oon siis laskenut noita ihan miten sattuu, miten voi olla näin hankalaa.... :)


Talvitaapero 22 + 1
 
Kävin tänään vielä lääkärissä kun rupesi tuo istukka kohsunsuulla vaivaamaan. Kävi ilmi ettei ole läheläkään kohdunsuuta, vaan viiden sentin päässä ylhäällä edessä. Eli sen puoleen voi huokaista helpotuksesta. Ilmeisesti kätilö katsonut päin honkia, lääkäri näytti kuvaa ja mäkin näin selkeästi että oli kaukana kohdunsuulta. Hohhoijaa. Tulee vaan mieleen mitäköhän mutta on tyritty... Eli Pisara86, kannattaa mennä yksityiselle raskauden seurantaan erikoistuneelle lääkärille tsekkiin niin saat lisää infoa. Parhaassa tapauksessa onkin täysin väärä hälytys. Ja mä kun mietin pitäkö lopettaa liikunta jo nyt ihan varoiksi.

Sukupuolta en kysynyt vaikka jäi viimeksi eäselväksi, oon nyt päättänyt että selviää sitten joulukuussa.

Undu 20+4
 
Tervetuloa mimina - meillä onkin sama LA ja synnytyspaikkakunta =) Tule ihmeessä kertomaan kokemuksesi Brunosta, olen pohtinut päivät pitkät mennäkö vaiko eikö 4D:hen. Toisaalta kiinnostaisi kovasti, mutta toisaalta olisi kiva kasvattaa ikävää ja pitää jännitystä yllä synnärille asti :)

Pakko tulla tänne avautumaan itkuherkkyydestä: juuri kun luulin, että hormonitoiminta on minulla melko asiallisella tasolla (ei ole ollut pahempia tunnekuohuja viime aikoina ja olen ollut tosi onnellisella tuulella), niin tänään onkin sitten itkeskelty koko päivä! Aamulla töihin tullessa oli rakennuksen pihalla ilmeisesti autoon törmännyt lintu pötköllään maassa ja raukalla niskat nurinkurin, ja siinä se maassa sätkähteli ja katsoi minua silmiin, kun kävelin ohi :( Menin suoraan vastaanottoon pyytämään, että soittaisivat kiinteistövastaavat paikalle, jotka osaisivat toimia tilanteessa. Eihän sitä rassua voisi siihenkään jättää kitumaan. Siinä asiaa selittäessä minulla alkoi kyyneleet valua, ja nytkin tätä kirjoittaessa ja kun muistan sen linnun katseen, alan itkeä :'( Sitten soitin päivällä miehelleni kotiin ihan muissa asioissa, ja hänkin sai minut itkemään, kun oli vähän töksähtelevällä tuulella. Nyt olen sitten töissä ja itken tässä vähän väliä toivoen, että kukaan ei juuri nyt tule kyselemään mitään työasioita. Tosi kiva...

Onneksi on karkkipussi lohtuna. Siinä toinen keskiraskauden uusi ilmiö, nimittäin makeanhimo on alkanut kasvamaan. Ennen teki mieli vain suolaista, ja olisin voinut päivittäin syödä kiinalaista, hampurilaisia ja makkaraa. Nyt on pakko tehdä joku torttu kotona jos ei kaapista löydy karkkia tai keksiä makeanhimoon. Vähän huolestuttaa, kun tuo paino on noussut jo lähes 9kg mutta toisaalta en jaksa stressata, kun ruoasta tai jostain herkusta totaalikieltäytyminen veisi hermot totaalisesti. Ja paino nousee minun kohdalla näköjään joka tapauksessa, sillä periaatteessa syön tosi terveellistä ruokaa, säännöllisesti, ja liikun päivittäin, mutta silti...

Masu kasvaa kasvamistaan ja alan olla siihen tosi kiintynyt (tai siis siihen asukkiin luonnollisesti, mutta ilmenee masuna). Iltaisin ei tee mieli tehdä muuta kuin maata sohvalla ja katsoa hytkyvää masua ja tuntea kun pieni alkaa heti myllertää ja potkiskella kun tuntee äidin käden painon :heart:

Huomenna taas uuteen raskausviikkoon: 21+6
 
Itkuherkkyydestä mulla ei tytöistä ole ollut mutta tässä raskaudessa ihan kauheaa. Eilen mies tilasi meille poreammeen ja sitäkin aloin vollottamaan kuinka ihana ajatus, että siinä saan loppuajasta sitten nautiskella. Tai siis koko loppuraskauden ajan tietty mut lopuksi varmaan superihanaa kun valas olo :)
 
Nyt kun liikkeitä tuntuu päivittäin niin mä oikeasti tuun hulluks niiden seuraamisesta. Pari päivää sitten oli tyypillä tosi aktiivinen päivä ja liikkeitä tuntui ihan pitkin päivää. Nyt sitten eilen ja tänään ollut taas hiljaisempaa, eilen alkoi vasta illalla jumppailut ja tänäänkään en muista että olisi kovin paljon itsestään ilmoitellut. Mulla hajoaa ihan kohta pää tähän epäluuloisuuteen kun koko ajan pitää kuulostella että miksi se ei nyt tähän aikaan liiku kun liikkui eilenkin jne...!!! Onko muilla vastaavaa? Luulin että rauhottuisin sitten kun liikkeitä tuntuu päivittäin ja p*skan marjat, entistä kovemmin stressaa...

Makeanhimo on täälläkin kaamea, yleensä en siis syö juuri koskaan pullaa, karkkia, limsaa yms. niin nyt vois mättää aivan jatkuvasti jotain sokerimössöä naamariin. Oon lisäksi aivan toivottoman koukussa siihen Angry Birds -limsaan, viikonlopullakin vetäsin 5 tölkkiä sitä...ei hyvä.

Entä onko teillä muilla tällaista, eli yleensähän kuulee että raskaana ollessa hiukset rasvoittuu normaalia enemmän mutta mulla on käynyt just päin vastoin eli voisin aivan helposti olla 5 päivää pesemättä hiuksia eikä ne siltikään olis vielä likaisen tuntuiset, eli ei rasvoitu enää ollenkaan? Ihmeellistä.

Wera_ 23+1
 
Wera täällä myös tuota, että vauva välillä potkii tosi paljon päivän aikana, mutta sitte joku päivä on tosi hissukseen. Itseasiassa just eilen oli tuollanen hiljanen päivä ja yöllä kun tuon tajusin ni ei auttanu kun herätellä vauva, että tietää onko kaikki ok :D ja kyllähän tuo sitte alko potkiin kunnolla... Tänään on taas ollu ihan normaalin aktiivinen.

Meillä myös telakallinen turvakaukalo, oli jo edelliselläkin. Kyllä oli kätevä systeemi ja pakko oli tuollanen tulokkaallekin hankkia.
Mä tuossa mietin, että mitä hitsiä mä teen noille vaatteille mitä oon hankkinu kun ne on poikamaisia ja mehän saatiin tuo tyttölupaus :D että pidänkö ne itellä synnytykseen asti vai myynkö jo etukäteen ne pois. Tyttömäisiä vaatteita varmaan pitäs jostain hankkia ainakin joku ettei ihan sinisessä tarvitse olla :D

Kotiuduttiin tänään mökkeilemästä vaikka meidän piti tulla kotio vasta pe tai la, mutta alko mennä hermot sateiseen keliin ja kylmään tuuleen. Ei voinu ihmeitä tehdä tuon 4-vuotiaan kanssa tuolla ni parempi tulla kotiin. Täällä etelämmässä sitte odottikin meitä melko kiva ilma ja aurinko :)
 
mimina miten meni 4d. meillä brunolle aika ens maanantaina :)
tombatar mulla kans edessä toinen sokerirasitus tän raskauden aikana. yök.
baby on board mä itken koko ajan ja ihan kaikesta. paha mieli tulee ihan älyttömän helposti :(

mulle pistettiin kortisonia tänään tohon ranteeseen. saa nähä helpottaako.

poks poks 22+0 ja sen kunniaks tyypit on heitelly niin isoja kuperkeikkoja et mammakin etuseinäistukasta huolimatta on tuntenut ne kunnolla :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Tupuna
yöperhonen-: Mie olen yrittänyt mieheltä kysyä tuosta asiasta, mutta hän ei osaa vielä sanoa mitään. Joten en uskalla kyllä sopia mitään ilman miehen mielipidettä. Toivottavasti saat sen kopan menemään jollekin, ettei jää käsiin, kun en tiedä kuinka kauan siihen miehen mielipiteen saamiseen menee. Hän kun ei halua hötkyillä vielä noiden tavaroiden hankkimisen kanssa. :)

Eilen oli neuvola. Muuten kaikki oli ok, mutta paino oli hiukan liikaa noussut, yli 800g viikossa. Toivottavasti terveydenhoitaja oli oikeassa, että tämä oli vain tämmöinen pikkuinen pyrähdys ja ensi kerralla panon nousu on pienentynyt. Ihan hävettää, kun oli kuitenkin yrittänyt pitää painon nousun kohtuudessa. Herkkuja on kyllä välillä mennyt ja ruokaakin ehkä vähän isompia annoksia, mutta olen mie kyllä ollut paljon nälkäisempikin nykyään kuin aikaisemmin. Aamupalan jälkeen menee pari tuntia, niin alkaa jo tuntumaan, että jotain pitäisi syödä. Vatsa on kyllä alkanut painamaan, huomaa silloin kun nousee ylös sohvalta tai sängystä. Sf-mitta oli 21, joten edelleen samassa mennään. Hemoglobiini oli pysynyt samana eli noussut vain 103:sta 104:än, mutta onneksi ei ollut sentään laskenut enää. Sain nyt ne Kelan paperit ja raskaustodistuksen. Pitäisi se esitietolomakekin jossain vaiheessa täyttää, kunhan päätämme ne nimet, onneksi ei vielä olen ihan hirveä kiire niillä.

Liikkeistä. Itse olen alkanut odottemaan aina aamuisin ennen sängystä nousua niitä liikkeitä, kun monesti olen juuri aamuisin niitä tuntenut. Ja kyllähän se vähän huolestuttaa, kun niitä ei heti tunne tai ei tule sitten ollenkaan. Onneksi päivällä saattaa yhtäkkiä tuntuakin, niin voin rauhottua. Nyt tuli neuvolassa varmennus siihen, mitä mieskin kyllä muisti ultra käynniltä, että minulla on todellakin istukka edessä, joten se sitten onkin heikentänyt noiden liikkeiden tuntemista.

Jalkakrampeista tai suonenvedoista. Minulla kramppasi joka yö tuossa alkuviikosta joko toinen tai kumpikin pohje, kun oli 7 päivän työputki päällä. Viime yö oli ensimmäinen tälle viikolle, kun niin ei käynyt ja varmasti johtui siitä, kun eilen oli vihdoin vapaapäivä. Ihme kyllä kertaakaan ei silti aamulla pohkeet olleet kipeitä, niin kuin aikaisemmin on käynyt.

Itkuherkkyydestä. Mie olen kyllä todella itkuherkkä nykyään, eilen katselin sitä ultrakuvaa, jossa pikkuinen hymyilee, niin alkoi itkettämään. Piti nopeasti rauhottua, kun olin lähdössä neuvolaan.

Peppi1981 ja Sykerö 22+4
 

Yhteistyössä