**Joulukuun Pikkutontut TOUKOKUUSSA**

Meillä tulevat mummot olivat tänään saaneet postissa äitienpäivä korttinsa joissa oli Mummolle onnittelut, melkoisen innoikaita olivat, molemmat heti soittivat ja tohkeilivat kovasti! "Papat" kuulemma myös ihan liikuttuneita :heart:

Ihanaa kun kaikki odottavat yhdessä meidän kanssa tätä vauvaa!

Mitäs meille muuten kuuluu.. Meikäläinen on kovassa flunssassa, tänään olin puoli kuntoisena töissä mutta huomisen olen saikulla, en uskalla kipeänä remuta töissä, tekee pienellekkin hyvää saada levätä.
 
Petipuuhista Meillä on ollu tahti sama kuin ennenkin.. :) Ei ole pieni meitä estänyt siinä. Parina kertana tuli paperiin pyyhkimällä vähän vaaleanpunaista touhujen jälkeen, mutta nyt ei enää sitäkään ja en jaksa olla huolissani siitä. Normaali elämä on kuitenkin sallittu ja uskon, että ei se liika varominen auta, jos on jotain käydäkseen niin se sitten käy.

Meillä huono olo on päivästä riippuvaista. Oksentaa ei ole vielä tarvinnut sentään. Eilen tuli touhuttua ehkä vähän liikaa, niin tänään on sitten ollut veto pois. Väsymys vaivaa enemmänkin. Huomenna on se meidän kontrolliultra aamulla. Vähän kyllä jännää että mitä viikkoja nyt veikataan.. Toivotaan että kaikki hyvin toukalla.

Mun ei tarvi enää kertoa töissä kun sen on jo joku siellä hoitanut.. Tuli tänään töistä viestiä, että sellainen juttu kulkee.. No, ei voi mitään.. Joku on livauttanut, pomo ehkä on luottanut väärään ihmiseen. Pomon on tarvinnut jo alkaa nimittäin miettimään mulle sijaista. Pitää aloittaa uuden koulutus hetimiten. Olishan se selvinnyt melko pian muutenkin, mut olis ollu mukava itse kertoa.

moksukka ja toukka noin 7+0
 
huomenta..:)

päätinpä korkata masukuvapinon viikkojen poksumisen kunniaksi..:)

tässä minun masu tältä aamulta rakon tyhjentämisen jälkeen.

[/URL][/IMG]
RV 10+0

kyllä se on sellainen kumpu ja että ihan peottaa,onneksi kasvu varmaan tasaantuu....???

ihanaa kun on perjantai,meillä on töissä kehityspäivä,jotain työturvallisuus ja varhaiskasvatusasiaa ja sitten onkin yllätystekemistä josta ei tiedä melkein kukaan.
Ihanaa päivää!

EevaN ja pieni RV 10+0 poks!
 
EevaN ihana kuva :)
Mulla kanssa varmaan laihempana olisi juuri noin iso maha. Nyt näyttää enemmänkin valaalta koko mamma kuin raskaana olevalta :whistle:

Oudon hyvä aamu täällä ja heti tietenkin ajatukset siirtyy ties minne. Monena aamuna oksettanut heti aamusta/aamupalan jälkeen mutta nyt join jopa kahvin leivän kanssa eikä mitään ihmeempää. Eli jos oksettaa niin se ei ole hyvä, mutta jos ei oireita tarpeeksi niin sekään ei ole hyvä :LOL:
Tänään iltapäivällä onneksi uusinta ultra joten pitää mielen antaa odottaa vaan ihan rauhassa sinne asti eikä ruveta tekemään omia päätelmiä heti.. Tänään myös lääkäri soittaa aloitanko pistoshoidon nyt vai myöhemmin. Kävin ma verikokeessa joten senkin varmaan osaltaan vaikuttaa siihen että millainen hyytymisarvo on jne..
Olen niin piikkikammoinen että, mutta teen kaiken tarpeellisen onnistuneeseen odotukseen- vaikka se sitten tarkoittaisi joka päivä mahaan pistämistä :eek:

Töissä tulossa kehittämispäivä tämän kuun lopussa joka pitää sisällään myös liikuntapäivän eli melontaa. Illalla mennään virkistäytymään teatteriin ja syömään. päivää ennen np-ultra josta eilen ajat tuli joten ajattelin ilmoittaa siellä syömisessä että raskaana ollaan. Siinä ainakin kaikki paikalla =)
Eli sain np-ultran 26.5 ja silloin neuvolan mukaan jo 11+6 viikkoa. En tiedä miten saan sinne asti jemmattua tätä "kumpua" kun ole tosiaan kun kävelevä valas :ashamed:
Onko monella jo tiedossa kunnan ultra-ajat??
Toinen ajoittuukin heinäkuun puolen välin jälkeiseen aikaan..

Mutta mukavaa päivää kaikille, nauttikaahan raskaudestanne. Oksettaa tai mitä vaan, tää on silti vaan niin ihanaa :D

- odotettu tasan rv 9 :heart:
 
Huomenta. Olen tässä kovasti lueskellut teidän tekstejä, mutta itse en ole saanut aikaiseksi kirjoittamista ennen tätä. Mua on alkanut epäilyttää tää mun raskaus. Nyt on taas oireet laantuneet. Enää ei oikeestaan ole kuin rinnat pikkaisen arat ja joskus alavatsasta ottaa, ja väsymys on suurta. Aiemmin tuli etova olo kun tuli nälkä mutta nyt sitäkään ei ole tullut tai sitten olen syönyt pikkaisen enemmän.

Maanataina on ensimmäinen neuvola, mutta tiedän ettei siellä edes kuunnella sydänääniä, koska tuolloin on vasta 8+1. En ole edes ultrassa käynyt, kun kohta kuitenkin on np-ultra muutaman viikon päästä. Mutta kaipa kaikki on hyvin.

7+5
 
Np-ultra-aika on mulla 25.5., joilloin mulla on jo viikkoja 12+2. Täällä taitaa tosi usein olla niin että ajan saa vasta 12+ viikoille kun sikiö on monilla usein sen pari-kolme päivää pienempi (kai yrittävät säästää ettei uusintaultria tarvita?).

Aamuisin on alkanut tosiaan tuntumaan myös täällä pieni kumpu alamasulla. Ennen vessassakäynti tuntuu jo iso pallo (eli virtsarakko nousee), mutta sen jälkeenkin on selvästi havaittavissa kovempi möykky =)

Poppeliini ja kolmas muru 9+4
 
Onpas EevaNllä jo selkeä maha, ihana! :) itse toivon, ettei noilla viikoilla vielä ihan noin selkeästi näkyisi, kun toive olisi vielä pari viikkoa tuosta salailla, tosin mulla on aina masu tullut aika "myöhään" n. rv 20 paikkeilla.
Ero oli ihan valtava kun katsoin kuviani rv 19 ja rv 21, oli meinaan kokoeroa!! Täytyy katsoa, jos sais vaikka tännekin ne linkitettyä.

neljäskö mulle tuli nt-ultra aika alkuviikosta, yllätyin oikein, kun tulikin niin nopeasti :) mulla se on kesäkuun puolivälissä vasta, mut sitähän se on, kun on näitä loppukuisia niin tuntuu et on ihan hirmuisesti jäljessä muista!

Jeremias äiti monesti on täälläkin todettu, että oireet tai oireettomuus ei kerro mistään mitään! Toki ymmärrän huolesi, mutta ei sen takia kannata kauheasti vetää johtopäätöksiä, että oireita ei ole.
Mulla ei esikoisen raskausaikana ollut mitään muita oireita kuin mahan kasvu ja kyllä mä vahvasti raskaana olin!

moksukka no höh :( onpas kurjaa, että tollai juorutaan! Olisi varmasti ollut mieluisampaa kertoa itse!

).( äitiysvaatteitakin pitäis taas kohta alkaa miettimään :( harmittaa, kun on just raskaus takana, mut eipä niitä silti juurikaan ole. Äitiysfarkut hajosi ihan muutamassa kuukaudessa, laadukasta ja sillee. Kovin paljoa en rahaa aikonut niihin laittaa, kesäksi varmaan ostan jonkun mekon tmv. ja sit varmaan just farkut ja pari siistimpää paitaa.

Flunssa vaan jatkuu jatkumistaan *huoh* ehkä tästä jossain vaiheessa taas tervehdytään!

tatomira ja surppi 6+3
 
Oi mikä massuli jo!! =) Tuohon tähdätään, vaikka meitsi on aikasta (huiman) paljon isompaa sorttia...Luulen että jos kaikki menee hyvin saan hetken aikaa silti odotella ihanaista vauvamassuani... :whistle:
Olin alkuviikosta verikokeissa, kun veljen tytöllä oli vesirokko...Ja tietenkin unohti sen kauniisti minulle mainita, ennen kuin paikan päällä oltiin ja tytsyli halailemassa minua...
Vasta-aineita ei ollut riittävästi, joten tänään saan noutaa lääkekuurin jonka pitäisi ennaltaehkäistä rokon tulemista...Neuvolatäti sanoi, että voimme tietenkin odottaa rokon puhkeamista...että onko se tarttunut edes minulle...Ei kiitos!! Ensi viikolla kuitenkin aikast paljon ohjelmaa ja eka neuvolakin :)
Norkoilin jo Ebaystä dopplereita...köh, köh..Saapi nähä tuleeko sellainen ensiviikolla tilattua...:whistle:
Teille suurimmalla osalla niin helppo nauttia jo raskaudesta, kun olette ultrissa käyneet yms...
Itse en uskalla ollenkaan nauttia vielä raskaudesta...pelkään tuulimunan riskiä aivan mahdottomasti.. Eikä mikään meinaa rauhoittaa mieltäni...: /

Kahlan ja Pieni ihmisen (?) alku rv.7+1
 
Kovin on EevaN masu jo kasvan :)

Toivottavast täälläkin masu alkaa näkyä jo aiemmin ku ekasta, silloin alko joskus rv20 vast näkymään. Nyt tosin jo tuntuu et ihan pieni kumpu tos on ja farkut ahdistaa :)

Kahlan Täälläkin on ollu viel vaikee nauttii raskaudesta kun ei oo pikkusta ja sykkivää sydäntä nähnyt vielä :) Kai se on ihan normaalia.

En oikein enää tiedä mitä keksisin tän pahoinvoinnin kanssa, oksentaa ei oo tarvin tosiaan ku yhten päivän mut tää jatkuva kuvotus yötä päivää :( :x Pitää kokeilla olisko niist sea-band rannekeista apua tän olon kans?! :)

Ihanaa kun Tiistain sit ultra ja torstain neuvola :) :heart:

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Astre ja Tipunen 6+5 ( tuntuu taas hitaast etenevän)
 
Viimeksi muokattu:
Oi, mikä ihana masu sinulla EevaN =)

Itsellä tänään myös 10+0 ainakin neuvolan mukaan. Itse edelleen väitän olevani viikolla 9 mutta laskettu aika on kuitenkin 2.12. Eiköhän se siitä tarkennu. Tänään kävin labrassa verikokeita antamassa, np-ultra on 23 päivä. Sitä ennen on neuvola ja lääkäri.

Kahtena iltana olen tehnyt suuren virheen eli kun vihdoin on ollut sellainen olo että voisi syödä jotain, olen vetänyt mahan täyteen sapuskaa. Suuri virhe :x

Kolme viikkoa siis mulla pahoinvointi jatkunut. Välissä oli 4 hyvää päivää vapun tienoilla. Eli siis kolmessa viikossa mulla on ollut 4 päivää jolloin en ole ollenkaan oksentanut. Muuten sitten toisina päivinä enemmän, toisina vähemmän. Pahoinvoinnit ajoittuu aamuun ja iltaan joten töissä olen pystynyt olemaan. Väkinäistähän se kuolemanväsyneenä on, mutta kun en vielä halua kertoa töissä niin olen sinnitellyt.

Eilen oksensin kaupan rappusille :ashamed:
 
EevaN Komia maha!! :)

pusukka Mäkin ymmärrän hyvin sun ajatukses. Pari iltaa sitten itkin ihan valtoimenaan miehelle että mä en kertakaikkiaan vaan enää kestä tätä oloa. Niin kuvottava koko ajan :( Kun sais eden yhden "vapaapäivän" tästä olosta. Yks päivä aattelin myös että ihan sama, menköön kesken jos tää olo vaan helpottaa. No, enhän mä sitä todellisuudessa halua todellakaan, mutta se kuvastaa kyllä hyvin sitä mielentilaa mitä tää pahoinvointi aiheuttaa. Eilen neuvolassa puhuin myös tädin kanssa kun olen todella epätoivoinen sen takia kun tiedän jo etukäteen ettei tämä vielä helpota aikoihin. Edelliset raskaudet kun menneet samalla kaavalla ja oksentalu loppunut vasta siinä viikolla 18 about, ja senkin jälkeen satunnaisesti oon oksuillu. Tosin vielä enemmän käy sääliksi niitä jotka voivat pahoin koko raskauden!!! Mutta silti jos ajattelen että nyt olen viikolla 8+ ja tämä kestää sinne viikolle 18 niin tässähän on vielä 10 viikkoa kärsimystä edessä :O 10 viikkoa oksentamista!!!! Siitä niin epätoivoinen tunne et miten mä oikeesti jaksan sen. Vannoin jo edellisessä raskaudessa etten itseäni tähän tilaan enää saata, mutta nyt voin pistää siitä pääni pantiksi että tän jälkeen tämä on tässä!!! AIVAN VARMASTI!!!!
Jaksuja siis kaikille meille pahoinvoiville!!

neljäskö En mä ole ikinä töissä selitellyt poissaoloani, siis pahoinvoinnista johtuvaa. Soitan vain osatolle ja kuka nyt sattuukin vastaamaan niin sanon hälle et laittaa listaan et oon siihen ja siihen asti pois ja sit lopetan puhelun ennenku kyselevät mitään. Yhden kerran soitin myös meidän tiiminvetäjälle ja sanoin hälle suoraan että mistä on kyse. No, hän sanoi että oli jo arvannut. Lupasi olla puhumatta asiasta, mutta sitten sanoi että kyllä hänen on pomolle kerrottava koska on kesälomat tulossa ja joku on saatava sitten tuuraamaan mua kun väki on muutenkin kesällä kortitlla ja kun mä aina tosiaan olen ollut sen pari kk poissa tämän takia niin pakko heidän on keskustella miten asia hoidetaan. No, aivan sama, kertokoon. Ja tiedän kyllä että meidän pomon suusta tieto leviää mutta kaipa sen muutkin ovat jo arvanneet sielä joten mitä sitä nyt sit kieltämäänkään.

EIlen oli tosiaan eka neuvola, sielä ei mitään uutta. Mutta illalla oli myös se ultra! Aivan ihana gyne oli ja rauhoitti kovasti mieltä nähdä pikkuinen sielä kohdussa. Sydän sykki ja käden alut viuhtoi kovasti ja mitoiksi saatiin 8+3. Gyne kysyi sitten että pitääkö paikkansa ja mä sanoin että joo, tai että omien laskujen mukaan ois 8+4 ja hän sanoi että no sen mitan hän kyllä saisi helposti kun vähän venyttää kun se nyt on ihan millin osista vielä kiinni. Kirjoitti mulle reseptin pahoinvointilääkkeistä, mut en tiä haenko niitä, kun ei ne musta juuri viime raskaudessakaan auttaneet. Lisäks oli niin mukava et ei laskuttanu varsinaisesta ultrauksesta mitään kun olin jo toista kertaa sielä käymässä, eli ei maksanut tällä kertaa kuin 65e. Kannatti tosiaan käydä.

Ihanaa alkavaa viikonloppua!!!

Muisku 8+5
 
Ihana masu,eevaN!!!!! :) Tulinpas hyvälle mielelle!

Täällä alkoi nyt se kuuluisa pahoinvointi ja kamalaa on.... Jouduin töissä sepustelemaan
tarinan oksennustaudista kun jouduin kesken kokouksen juoksemaan vessaan oksentamaan ja palasin ihan vihreänä. Nyt olenkin sitten "saikulla" oksennustaudista.... Olo onkin kuin siinä taudissa joten sinänsä joku ainakin on kohdallaan sepustuksesta... Oon yrittänyt lueskella kaikenlaisia vinkkejä netistä ja törmäsin positiivisiin tuloksiin pahoinvointirannekkeista. Onko jo teistä käyttänyt? kokemuksia?
Pelottaa että jos pahoinvointi jatkuu tätä rataa niin miten pystyn olemaan töissä, opettaja kun olen.... voi apua:(
Masu on turvoksissa ja pönöttää kuin pallo, viikkoja vasta 6 tasan. Mutta taitaa tuo olla tosiaan vain alkuraskauden turvotusta:)
Apua,nyt kutsuu taas pönttö...

Voimia ja ihanaa odotusta kaikille :heart:
 
Täällä alkaa kanssa olla pahoinvointia. Onneks en oo viel ainakaan oksennellut, mutta oksettava olo on melkein koko ajan ja nälkä tulee ihan jatkuvasti, mutta silti ei mikään tunnu maistuvan :D Mandariinit on ainoita mitkä menee helpoiten alas. Rinnatkin on olleet hieman kipeät varsinkin kun ottaa rintsikat pois, voi sitä tuskaa.
Onko kellään muulla ollut menkkamaisia kipuja? Itsellä ollut ihan alusta asti ja mietityttää et kuinka kauan se kestää ja onko ihan normaalia?
Niin joo ja väsymys on ihan kammottava!! Helposti nukkuu kunnon päikkärit päivällä ja sitten vielä kunnon pitkät yöunet.

On se kuitenkin vaan niin ihana olla raskaana! ens tiistaina eka neuvola,mitä siel ekalla neuvola käynnillä noin yleisesti tehdään ja puhutaan??
 
Heippa!
eilen käytiin ultrassa ja kaikki oli kuten piti :heart:
sydän löi 126 krt/min ja lääkäri sanoi että on hyvä syke, sanoi että hetken päästä nousee sykkeet.. mitä teillä muilla on ollut sykkeet varhaisultrassa jos on kerrottu? Vau- oppaassa luki että viikolla 8 vauvan syke 130-160 krt/min.. kovin liki on toki tuota 130, mutta kun on hölmö niin jää miettimään kaikkea vaikka kaikki oli hyvin ja lappuunkin oli kirkjoittanut "hyvä syke"..

Porina ja muut oireettomat: täällä myös yksi oireeton odottaja, esikoisesta ei ollut myöskään mitään ja nytkin taas mennään oireetta. Ruoka maistuu, kahvia pystyn juomaan mutta ei enää maistu niin kuin ennen, saattaa jäädä kuppiin. jumpassa käyn normaalisti ym. joten eilinen ultra oli taas iloinen vahvistus että kaikki on hyvin ja niinhän kaikki meni myös hyvin esikoisesta..

Äitienpäivänä kerrotaan isovanhemmille, keksis vaan jonkun hauskan tavan millä kertoa.. jotenkin "lahja" muodossa ajateltiin antaa, eli ultrakuva pakettiin tms..:)

Mutta kaikille oireisille erittäin paljon jaksamista arjen keskellä!! Voin vain kuvitella kuinka kamalaa on kun koko ajan on huono olo.. kyllä vaan raskaudet niin erilaisia on kaikilla, mutta eipä niihin voi itse vaikuttaa ketkä potee oireita ja ketkä ei..:(

mutta ainakin hienoa ilmaa on luvattu, joten aurinkoista mieltä kaikille ja hyvää viikonloppua ja ennen kaikkea hyvää tulevaa Äitienpäivää meille kaikille tasapuolisesti!!!:flower:

Hipu+ salamatkustaja 7+2
 
Muisku78 ja muut myös, kiitos paljon vertaistuesta :hug: Juuri tuo kuvaa hyvin ajatuksia, että jos saisi edes hetken rauhan tästä pahasta olosta! Oon nyt ollu koulusta pois aina kun mahdollista, nukkunu päiväunia aina kun väsyttää ja yrittäny syödä jotain, mitä vaan, mikä menis alas. Mietin vaan, että onko tämä oikeesti tämmöstä seuraavat 5 -> viikkoa? :headwall: En voi tiskata, imuroida, en jaksa käydä kaupassa tai opiskella, ei voi nähdä ystäviä kun koko ajan heikottaa ja oksettaa. Tiistaina on työhaastattelu kesätöihin tosi kivaan paikkaan, mitenhän sitä sais skarpattua, että jaksaa edes tuolilla istua. Sekin vielä, että tämä on mun ensimmäinen raskaus, ei olla käyty varhaisultrassa ja ensimmäinen neuvolakin on vasta kolmen viikon päästä, joten koko vauva-ajatus on ihan absurdi tämän huonon olon keskellä. Mutta eikai se auta ku huokasta ja koittaa jaksaa, oon optimisti ja uskon, että tämä pahin piikki menee parissa viikossa ohi. Mutta kyllähän se silti vetää hiljaseksi.

Vau mitä masukuvia m0308 ja EevaN :heart: Jos TUOMMOSEN sais, niin alkais varmaan tuntua, että vauvan takia tätä jaksaa!

ideh, mulla on ollu menkkamaisia kipuja ihan alusta asti, ensin päivittäin semmosina aaltoina, nykyään muutaman päivän välein tuntuu. Näköjään hiipuu pois, mutta mun kivut ainakin oli alussa aika rajujakin. Kuulemma ihan normaalia!

Muisku78 puhui pahoinvointilääkkeistä, onko ne muilla auttaneet? Mitä ne lääkkeet oikein on, jakeleeko lääkärit niitä auliisti?

Huh, ihana avautua, kiitos kun kuuntelette :flower:

pusukka & vauva 7+0 POKS!
 
Ihana kuva taas joltakin tullut :)

Tunnin päästä toinen ultra, sitä jännittäen odottelen koska tänään ollut harvinaisen hyvä olo. Viikko ollut oksentelua ja oksetusta ja nyt ei pientä oksutusta kummempaa. Ehkäpä lepokin auttanut asiaan kun toista päivää sairiksella olen..

Hetki sitten varmistui että joudun aloittamaan piikityksen : / Täällä vaan itken vaikka tiedän että se on mun ja vauvan parhaaksi vaan. Mutta se on niin ällöä ja vielä 2 kertaa päivässä raskauden loppuun asti ja vielä senkin jälkeen. Eli ainakin 7 pitkää kuukautta piikitystä edessä :ashamed: Toiseksi viimeksikin 10 päivän piikit maksoi yli 80 euroa, minkälaisia summia se tekee kun 7 kuukautta joudun pistämään. Perikatoon joudun tämän sairauden kanssa!!!!!

Myös lääkäri kertoi että oli lukenut tekstistä että mulle tulossa oikovirtauksen takia leikkaus/toimenpide, ei tiennyt kyllä milloin ja miten tekevät (sydämmen väliseinässä reikä) ja sitäkin jännitän että joudunko leikkauspöydällekin vielä tämän kaiken lisäksi :'( Ei kai ne raskaana olevia rupea leikkaamaan??? Tosin en ole valmis menemään kyllä vastasyntyneen aikanakaan toimenpiteeseen..
Nyt ahdistaa niin paljon että :ashamed:
Vain hyvät uutiset ultrasta pelastaa tämän päivän :heart: :heart:

- odotettu 9+0
 
Viimeksi muokattu:
Mäkin olen myös ollut nyt pari päivää tosi huonovointinen. Ennen oli sellaista pientä ällötystä, mut toissailtana iski tosi paha olo ja oksensinkin pari kertaa. Sen jälkeen en ole oksentanut mut tosi huono olo oli koko eilisen päivän eikä tänäänkään vielä paljon ole jaksanut. Töistä ole ollu pois eilisen ja tän päivän.

Eilen oli yksityisen ultra varattuna ja pakko oli mennä vaikka olo oli hirveä. Onneksi mies pääsi mukaan. Kuinka uskomattoman ihanaa oli nähdä pientäkin pienenpi möykky, joka sykki! Aivan mieletöntä, se siis sykki ihan oikeasti! Olen sitä tositellut aivan haltioissani sittä asti. Mieskin oli iloinen ja totes sitten et miten noin pienestä voi tulla noin suuri paha olo... Kaikki mitä päätellä voi oli lääkärin mielestä kunnossa ja kuvia saatiin mukaan. Tosiaan mittaus on vielä tosi epätarkkaa mut noin 3mm oli ja viikkoja ultran mukaan nyt 5+7 eli vähän vähemmän kuin menkoista laskettuna.
 
Terveiset toisesta ultrasta, pikkuinen kasvanut kovasti 9 päivän aikana ja vastasi viikkoja 8+5 tänään ja neuvolan mukaan 9+0 eli hyvin oikean kokoinen kaveri kyydissä. Syke valtavan hyvä ja oli kasvanut isommaksi möllikäksi. :heart:
Sanoi että enään 2% mahdollisuus keskenmenoon tässä vaiheessa kun erinomainen syke näkynyt ja kasvu hyvää.
- onnellinen odottaja 9+0 :heart:
 
EevaN ja m0308 voi miten ihania masuja:)

Ensku mitä verikokeita kävit jo antamassa?Ei kai siinä ollut vielä sitä jolla seulotaan nt-ultran kanssa niitä poikkeavuuksia?Meidän neukkatäti nimittäin sanoi että niitä ei kannata ottaa vielä viikolla 9 (jos sun aavistus on oikeassa siitä ajasta ja todennäköisestihän se on) koska silloin on suuri mahdollisuus niihin virhe tuloksiin ja siksi mun neuvola aikaa neukkatäti todennäköisesti siirtää viikolla eteenpäin juuri tuon asian takia.

hipu meillä ei kerrottu :/

neljäskö etkö saa mitään kela-korvausta niistä piikeistä?Jaksuja piikkien kanssa:hug:
Ihana että ultrassa oli kaikki hyvin:)

Mä en oo saanut vielä aikaa niskaturvotus ultraan mut laskeskelin että se on kesäkuun alussa.
Pahoinvointia on edeleen, välillä se on tosin lievempää mutta välillä on niin huono olo että miettii vessaan menoa ja toivoo samalla ettei tarvitsisi mennä.Viimeksi mun pahoinvointi helpottui viikolla 10 joten puol toista viikkoa vielä huonoa oloa jos loppuis samoihin aikoihin.
Ens viikolla ois ensimmäinen neuvola mut saa nähdä siirtääkö neukkatäti sitä kun se ois liian aikaista ottaa silloin vielä niitä verikokeita siihen seulontaan varten.
Appi ja anoppi tuli tuohon pihalle jotain höyryämään... :/
Mutta mä tästä poistun imuroimaan vielä kun on aika hyvä olo ja pystyn tekemään jotain hyödyllistä.Heippu!

Metästähti ja onnenjyvä 8+2
 
monet onkin saaneet jo nt-ultra aikoja,minä odottelen omaani kuumeisesti,sen pitäisi olla oletettavast parin viikno päästä,ehkäpä ne ultra-ajat tulee ensi viikolla sitten..:)

tänään ollut omituisen rankka päivä,onneksi on viikonloppu ja saa vain olla,tekisi mieli leipoa täytekakku kunhan saisi itseään niskasta kiinni...lepäilen tämän illaan jo huomenna ryhdistäydyn..:)

masun kasvusta: se on niin kamalan yksilöllistä,mulla tosiaan ei ole omaa rasvaa yhään missään niin kaikki muutokset näkyy tosi helposti eikä voi salaila mitään. lounaan jälkeen masu on tuplakokoinen.:headwall: halausin pienen masun,en isoa.
 
Oi mitä masukuvia! Itse en vieläkään oikein meinaa uskoa todeksi tätä raskautta. Ei mitään masua vielä havaittavissa. Pahoinvointia todella vähän verrattuna aikaisempaan odotukseen. Turvotusta, ruokahalua ja rintojen kasvua taas hieman havaittavissa. Puolimaratonille olin ilmoittautunut ensi viikoksi ja olinkin vielä viime viikolla sinne vielä menossa, mutta nyt peruin menoni. Siitä on tullut hieman kyselyitä, mutta selitin kiireillä yms. Joku siinä on, että ei juoksu maistu, vaikka muuten olen himoliikkuja. Muutkin lajit juoksun lisäksi jääneet vähiin, kun väsyttää ja on outo olo:)

Onko muita, jotka ovat opetusalalla? On mielenkiintoista, kun suunnitellaan seuraavaa lukuvuotta ja itse koko ajan laskeskelen, että kolme puoli kuukautta töissä sit syksyllä, hahaa. Enkä kyllä aio kertoa tästä tilastani kuin vasta syksyllä, jos ei ole ihan pakko. Virkistysiltaa jo hieman etukäteen pelkään, mutta ehkä mä yritän jotenkin huijata...

En ole vielä saanut aikaiseksi soitella edes neuvolaan. Ja varhaisultraankaan en taida mennä. Ehkä ensi viikolla sitten. Hyviä vointeja kaikille!

Adel+Nyyti 7+1
 
Mahtavaa perjaita tämän hienon ja aktiivisen ryhmän mimmeille :) Tämä on ihan huippu pino!

Neljaskö, mitä varten saitkaan noita pistoksia? Aika nihkeeltä kuulostaa, mutta IHANAAA etää teillä oli taas ultrassa kaikki hyvin. Ihan huippua. Nyt on niin mainiota lähte loman viettoon. Kyllä mäkin olen ajatellut vielä yhden ultran tehdä ennen tuota virallista nt-ultraan. Ton kkm:n takia.

Ja WAU mitä vatsakuvia. Upeita! Kyllä mullakin on kova turvotus, mutta en ole ihan varma onko noin katu-uskottava vauvamasu silti ;)

Viena ja Pilke 7+5
 

Yhteistyössä