IVF/ICSI tammi/helmikuussa

vielä juttua: mutta tosi helpottava tietää, että edessä on IVF. rankinta tähän mennessä on ollut mun mielestä se epävarmuus ja epätietoisuus. tuntuu, et nyt on vihdoin joku todellinen apu tulossa...
vaikka vähän ärsyttää, että vielä pitää yhdet menkat hoidoitta kokea..
No, ei nyt mä päätän. Reippaasti vaan! Antaa tulla!

Hei.

Meillä ensimmäinen ivf tehtiin lyhyen kaavan mukaan. Eka tuore siirto epäonnistui. Eka pas siirrettiin kaksi alkiota. Toinen tuli vuodon mukana pois ja toinen kiinnittyi. Pas tyttö syntyi helmikuussa 2006. 10/06 kolmas pas sulatettiin kaksi ja vain yksi siirrettiin, epäonnistui. 12/06 neljäs pas epäonnistui. Hieman odoteltiin ja 04/07 viides pas ja sekin epäonnistui. Nyt sitten alkaisi tammikuun lopussa uusi hoito rupeama. Pidemmän kaavan mukaan, nyt olisi sumutteet mukana. Vaikka sen tietää mikä on edessä ja kun ja jos se hoito onnistuu niin ilo on korkealla. Mutta silti pelottaa kun ensimmäinen hoito oli mulle aika rankka kokemus niin henkisesti kuin fyysisestikin. Vieläkin olen kahden vaiheilla että aloittaako vai ei. Kun vaan joku menis sinne munasolujen keruulle mun puolesta. Mutta kai tässä saa tsempattua itteesä jotenki niin sais tuon loppuvaiheen pelon pois.

Heippa! Meillä on toinen ICSI edessä tammi/helmikuun vaihteessa, eli ilmoittaudun joukon jatkoksi. Eka ICSI keskeytettiin ennen punktiota, eli tavallaan kai tämä on ensimmäinen hoito. Alun perin ollaan hoitoihin hakeuduttu miehen simppojen vuoksi ja bonuspalkintona löytyi myös minusta vikaa PCO:n muodossa.

Taidanpa minäkin liittyä joukkoon. Kiitti Annuli vinkistä! :wave:

Olen aiemmin piipahdellut tuolla Syksyllä-07 hoidot aloittavissa. Lyhyesti voin kertoa, että olen 32v, mies 36v. Yritystä meillä takana noin 2,5 vuotta ja ihan ensimmäistä kovasti haluaisimme. Takana nyt 2 epäonnistunutta inssiä, viimeisin marraskuussa. Vikaa ei varsinaisesti ole kummastakaan löydetty, mutta viimeksi inssissä miehen simpat vähissä ja huonolaatuisia. Nyt on ukko sitten pistellyt clomeja poskeen, että saadaan simppoja lisää. Aloitan 27.12. Suprecur -sumutteet ja ultraan menen 9.1. Siitä sitten aloitetaan Menopur -piikitykset, mikäli kaikki menee kuten pitää. Annulin tavoin minua pelottaa ne vaihdevuosioireet ja oikeastaan kyllä se punktiokin. Olen sen verran kipuherkkä kipusisko, että pois alta!

Kiva, että meitä on näinkin paljon samoihin aikoihin piinailevia! Tsemppiä hoitojen odotukseen kaiklle! :heart: :heart:

Hei,

Löllykkä, Oletko saanut puudutusta munasolujen keruuseen? Se on mahdollista saada, niin ei ainakaan sellaisten kipujen takia tarvitse kärvistellä. Onnea yritykseen!

Minulla testipäivä ekasta icsistä huomenna, jos nega tulee täytyy odotella yhdet menkat, mutta ehkä helmikuussa toisen kerran kokeillaan.

Punktio ei minulla ollut kovin kivulias, vain neulan meno tuntui toiselle puolelle - vakken saanut puudutusta. Mutta rakkuloita olikin vain 8, eli ei kovaa turvotusta siksi alla.

Pillipiipari: Vaihdevuosioireitakaan ei kaikille tule sumutteesta vaikka Glomeista olisi tullut.

TSemppiä teille!

Tervetuloa uudet joukkoon mukaan.
Tänne kuuluu sen verran, että edelleen ootellaan joulukuun menkkoja alkavaksi. Pientä tuhrua tuli la ja su ja sitten loppui kuin seinään. Kovat kivut on ollut jo kolme päivää. Tein jo raskaustestinkin koska ovat nyt myöhässä jo melkein viikon. Taas pitänee soitella klinikalle ja ihmetellä mitä tehrä. Aikataulu venyy kun eivät ala.

Hei.

Hillevi Jotain puudutuksia sain silloin ja tuntu että mut pumpattiinkin täyteen. Mutta kai se kipu johtu siitä ku ensinnäkin jännitin aikas paljon ja toiseksi mulla kun ei tuota vasenta munasarjaa ole ollenkaan (jouduttiin poistamaan aikoinaan ku cysta teki tuhojaan siellä ) niin oikea sitten toimii kahden edestä. Silloin saatiin 15 rakkulaa joista 13 hedelmöittyi mutta lopen 8 lähti jakautumaan kunnolla.

Mieliala vaihtelee suunnattomasti että aloitanko vai en. Toisaalta haluan aloittaa hoidot mutta sitten taas se pelko iskee.

Toivottavasti Darma menkat alkaisi pian. Mullakin viime kierto hieman venyi, ja sen takia venyi myös nollaultra+piikitysten aloitus viikolla. Noh viikko sinne tänne toisaaltaan...

Löllykkä, mulle lääkäri sanoi ettei tarvitse pelätä punktiota. Suoraan suoneen laitetaan kuulema rauhoittavaa ja kipulääkettä, eli sedaatiossa tehdään. Mulla on kerran leikattu kaikki viisaudernhampaat sedaatiossa, enkä muista toimeenpiteestä juuri mitään, kipua en ainakaan tuntenut.

Yksi "konkari" ilmoittautuu mukaan palstavahvuuteen. Meillä kuudes ICSI alkoi tiistaina sumuilla. Punktio näillä näkymin viikolla 3. Tehty aikaisemmin kaikki 3 julkisen hoitoa ja nyt jo 3. alkamassa väestöliitossa. Kahdesti olen plussannut, mutta molemmat todettu eka ultrassa tuulimuniksi.

Tsempiä kaikille tulevaan hoitoon!

Kyllä tässä on mietitty pää puhki ja tultu siihen tulokseen että hoitoihin ryhdytään. :) Ja kuin pisteenä iin päälle menkat alkoi nyt kun töistä kotiin pääsin. Eli sumuttelut alkaa sitten 23 päivän päästä. Ajattelin että jos punktio sattuu niin sitten sattuu. Ja jos sattuu hoito tuottaan toivotun tuloksen niin kipu on ollut sen arvoista. Tuossa vaan mietin olenko oikean otsakkeen alla ku mahdollinen istutus olisi helmikuussa....

Tulisin mielelläni keskusteluihin mukaan...taustaa; olen 32v. nainen diagnosoitu edndometriosis ja pco, alhaiset keltarauhashormioniarvot, kuukautiskierto pitkä ja epäsäännöllinen & ovulaatio ongelmia. Miehen simpat OK. Minulla aikaisemmasta nuoruuden suhteesta 11v poika...josta olen hyvin kiitollinen... miehelläni ei ole biologisia lapsia...Mulla endo todettiin 17v. Tämän jälkeen useita rankkoja leikkauksia ja hormonihoitoja...viimeisen operaation jälkeen, lääkäri sanoi et nyt kannattais yrittää raskautua, jos elämäntilanne vaan sen sallisi, sillä endo tulisi vaikeuttamaan raskautumistani jatkossa. Olen erittäin kiitollinen tuolle viisaalle ja kauas katseiselle lääkärille siitä, että hän osasi tukea minua oikeaan suuntaan ja olen saanut kokea äitiyden...Nykyisen mieheni kanssa olemme toivoneet lasta n.3vuotta tuloksetta...Endo jyllää, joten julkisen hoidon piiriissä olemme olleet 1/06. Mutta vasta viime keväänä oli ekat ns.viralliset hoidot. Keväällä tehty X 2 inssi ja kolmas inssi toteutettiin 6/07, josta myöskin nega...Nyt ois sit julkisella 1/08 eka suunnitteluaika IVF hoitojen alkamiseksi..että tämmöstä tänne...

Tervetuloa Tyyne ja puoli-enkeli :wave: Löllykkä, eipä se mitään haittaa vaikka helmikuun puolelle menisi punktio+muut. Voisikin melkein muuttaa otsikon IVF tammi/helmikuussa. Sulla on muuten hauska nimimerkki, niinkuin monilla muillakin :D

Tyynellä onkin pitkä matka takana! On mahtavaa, että jaksat lähteä hoitoihin vielä positiivisin mielin, tai sellainen kuva tuli ainakin. Toivon sydämestäni että tästä hoidosta tulisi paras mahdollinen lopputulos :heart:

Oikein mukavaa päivän alkua kaikille :)

Tikrukin pomppaisi mielellään mukaan joukkoon, kai vielä mahtuu mukaan?

Olen 37v ja mies muutaman vuoden nuorempi. Miehen simpat priimaa tavaraa, mutta minulla todettu 2006 endometrioosi, joka ilmeisesti lapsettomuuden takana. Ensimmäistämme olemme toivoneet jo yli 3,5 vuotta. Yhtään plussatestiä emme ole saaneet kokea tänä aikana.

Ensimmäisen ivf-hoidon tuloksena saatiin 3 munasolua, jotka kaikki hedelmöittyivät, mutta vain yksi jaksoi porskuttaa siirtoon asti. Tällä viikolla sain kuulla, että alkio ei ollut kiinnittynyt ja tuloksena oli puhdas nolla. Vuotoa ei ole vielä alkanut, mutta alkanee hetkenä minä hyvänsä, ainakin oireet on sellaisia.

Nyt toiveissa on seuraava hoitokierros alkuvuodesta, pakkaseenhan meillä ei jäänyt mitään edellisestä hoidosta.

Tervehdys!

Tänään olisi tarkoitus ilmoittautua ensimmäiseen IVF-hoitoon ja se tullaan tekemään pitkän kaavan mukaan. Ensimmäistä lasta mieheni kanssa toivotaan ja aikas tarkalleen kolmekymppisiä ollaan. Taustalla on ovuloimattomuus ja hankalasti nähtävät munasarjat (siellä ne kuitenkin on). Miehellä kaikki ok.

Nyt siis tänään pitäisi soittaa klinikale ja siitä sitten odottelemaan sumuttelujen alkamista. Jännitys on kova, kun ei kuitenkaan ihan tarkkaan tiedä, mitä kaikkea hoidon aikana tapahtuu, mutta kaipa ne klinikalla kertoo aina vaiheittain.

Mietin tuossa, että kun vasta tässä vaiheessa IVF-kierrosta ollaan, ehkä tää teidän ketju ei ole ajankohdaltaan justiinsa se, mihin kuuluisin, mutta... :D

Tervetuloa mukaan Hapsu :wave:
Mun pitää muistaa hakea sumut huomenna apteekista, jotta pystyy ne jouluna sitten aloittamaan. On kyllä tosi hyvä että aloitus tapahtuu loman aikana, niin kestää paremmin mahdolliset sivuoireet.

Onneliinalle :hug: negasta. Mutta nyt sitten tärppi IVF-hoidosta =)

Jea, kiitti annuli!
Onko alkamassa hoito lyhyellä kaavalla? En tiedä kauheasti vielä asiasta. En kai ole uskaltanut ottaa selvää, ettei rupea liikaa jännittämäään. Tähän mennessä osaan pelätä vain sitä munasolujen keruuta.. Lääkäri puhui myös jostain pistoksista, jotka alkavat siis kp4, tuleekohan niistä sivuoireita?

Olen kyllä tosi innoissani tästä hoidosta ja harmittaa, ettei pääse heti tästä ihan pian alkavasta kierrosta jo hoitoon... Mutta toisaalta, jos teillä on pitkällä kaavalla, niin eikö sitten olla suunnilleen samoissa sitten kun tulee alkion siirron aika?

Onneliina, äkkiä se aika menee, vaikka täytyy myöntää että jostain syystä nyt aika tuntuu matelevan... Mulla on suunnitteilla toimenpideviikko viikolla 4, mikäli kaikki sujuu hyvin siihen asti. Pistokset alkaa nollaultran jälkeen 8.1. Vaikka tuota hoitoa, mikä alkaa sumutteilla kutsutaan "pitkäksi kaavaksi" tehdyksi, ei siinä ajallisesti taida juuri paljoa eroa olla lyhyeen kaavaan.

Oikein hyvää ja rauhallista joulua kaikille! :heart:

mähän olinkin täällä jo piipahtamassa mutta kun ei aina kaikkea havaatte... :kieh:

Eli meillä alkoi hormonitoiminnan alasvienti ja toivottavasti vkolla 6 olisi sitten ICSI.
Aloitin yasmine e-pillerit kaksi viikkoa sitten kun menkat alkoi, ainoa vaan että vuodan vieläkin kuin seula ja kivut on aivan sanoinkuvaamattomat! 10 minuutin välein "supistelee". en oikein tiedä mitä sen kans tekis.... :(

Eli jos kaikki menee hyvin niin 17.1.08 lopetan pillerit ja toiv. täti alkaa heti ja sit 21.1. alkaa piikittely. En vain muista mikä piikki se oli. eli mulla on käytössä puregon, orgalutran ja pregnyl. + yasmine. en nyt muista kuitenkaan missä järjestyksessä niitä käytetään. jos edes pääsen sinne asti!!!!!

onko muilla ollu vastaavia mahakipuja?

T. Ulpis

Ulpis: mä söin noita yasmine-pillereitä joskus ehkäisytarkoitukseen, eikä koskaan kyllä ollut kipuja. Toivottavasti saat selville, mikä vaivaa. Voisitko mitenkään soittaa lääkärille? Ei kai menkat voi 2 viikkoa kestää?

Nyt oon siitten siirtynyt kokonaan tälle puolelle. Ja henkisesti olen kai aikalailla sopeutunut ajatukseen, että IVF on ainoa keino, jolla mulle lapsi suodaan. Äsken alkoi siis vuoto, vaikka niin kovin toivoin, että tässä kierrossa ois tärpännyt, kun oli inssi ja kaikkea. Toivottavasti ensi kierto ois superlyhyt, et pääsis nopeesti vaan aloittamaan pistokset!

Vaikka mies ja oma äiti tukeekin tosi hienosti tässä, luulen, että tästä keskustelupalstasta ja teistä tulee olemaan kyllä tosi paljon apua. Ihana, että voi keskustella samassa tilanteessa olevien kanssa. En ois kyllä pari vuotta sitten uskonut, että minä rupeaisin joku päivä netissä keskustelemaan ihan ventovieraiden kanssa näin kipeistä jutuista...

Annuli: Mitähän siinä toimenpiteiden välissä sitten? Toipumista punktiosta?

Oiskohan jossain muuten sellaista IVF-kalenteria, jossa kerrottaisiin vähän tarkemmin, mitä yleensä tehdään mikäkin kiertopäivä?

Yhteistyössä