IVF/ICSI tammi/helmikuussa

Minulla alkoi menkat eilen illalla, harvemmin olen ollut niin iloinen niiden saapumisesta :D Mulle lääkäri sanoi, että vuodon ei tarvitse olla ohitse ennen nollaultraa, kunhan on alkanut ,vaikka sitten vasta nollaultra päivänäkin, sekin riittää.

Teillä Tyyne on tosiaan reilusti matkaa hoitopaikkaan. Tsemppiä kovasti sinullekin ja jaksamista!
 
Heissan :wave:

Annuli onnea menkoista :D On aika harvinaista että siitä onnitellaan, mutta ;) Hieno juttu että lääkeannos selvisi.. Ite oon kanssa pihalla kuin talitintti, koska ei näistä heti selkoa ota... :headwall:
Milloin aloitat piikittelyn?

Tyyne Onnea pistosten anteluun, mulla se alkaa tänään :eek: En tykkää neuloista yhtään :'(

(.) Eilen tosissaan kävin ostaa 2+600 Puregonia ja 5 Orgalutran piikkiä ja lasku oli vain 518e eli kelan korvaus tuli suoraan, mä luulin että ois maksanut enemmän joten kelan maksukattoon on vielä matkaa reilu satanen. No jos sen kolmannen 600 joutuu hakemaan niin sitten menee rikki vasta.

Kysymys: Muistaako kukaan mitään vastaava lukeneensa tai kuulleensa. Kun mä muistelisin että luin jostain että jos pistää Puregonia aamusta niin sinä päivänä kun pistää Pregnylin pitää pistää myös Puregon aamulla, mutta jos taas Puregonia pistää illasta niin Pregnyliä pistettäessa ei saa enää ottaa Puregenia? Tulipas taas oudosti selitettyä mutta ymmärrättekö mitä tarkoitan?! :ashamed:
 
Heissan Miikkis ja muut. Minulla tuosta ivfstä on jo sen verran aikaa, että eivät ole tarkasti muistissa.. mutta katsoin tuosta hoito-ohjeestani miten se meni.. ja mulla ainakin oli näin, että puregon 150- 200IU (nostettiin lopussa) 14pv yhteensä, ja 10pv alotettiin orgalutron 0,25 IU, 7pv ajan ja 15pv oli pelkästään pregnyl, eli irrotuspiikki. 5000 IU. Ja minä pistelin kaikki piikit illalla ja silloin kun kahta piikkiä, niin molemmat peräjälkeen vähän eri kohtiin.
Taisin selittää aika sekavasti, mutta kysykää tarkennusta jos et ymmärtäny sekavaa selvitystä.. :eek:
 
Hei!
minäkin ilmottaudun mukaan. Oon lueskellu jo jonkin aikaa tätä teidän ketjua ja ajattelin uskaltautua joukkoon mukaan. Meillä pitäisi alkaa hoidot helmikuussa jos kaikki menee suunnitelmien mukaan. Mulla on lääkäri aika 29 päivä tätä kuuta ja sillon tiedän tarkemmin aikataulusta. Meillä on todennäköisesti edessä IVF mutta koska lapsettomuuden syy on miehen siittiöissä niin en ihmettele vaikka tehtäisiin heti ekalla kertaa ICSI... Lasta ollaan toivottu 3 ja puolivuotta. =)
 
Heissan kaikille! keräsin rohkeuteni ja kirjoitan palstalle 1. kertaa. Olen kyllä ahkerasti käynyt lukemassa teidän juttuja, mikä on auttanut kovasti kun itsellä on ollut piinailut tai hoidot päällä. Olen 39-vuotias ja lasta on yritetty jo 3 vuotta. Minulla on 20-vuotias tytär ja miehelläni myös 24-vuotias poika. Mutta yhteinen iltatähti olisi niin kovin tervetullut. Takana 4 kohdun ulkopuolista raskautta. Kummatkin munakohtimet poistettu. IVF ainoa toivo. 3 IVF ja 1 PAS takana kunnallisella puolella. Nyt vielä kokeilemme 1 kerran yksityisellä omaan piikkiin. Vielä ei vain voi luovuttaa, täytyy kokeilla kaikki keinot niin ei ainakaan voi harmitella sitten jälkikäteen. Käytiin Joulukuussa 1. kerran siellä yksityisellä kyselemässä olisko vielä toivoa ja lääkäri tutki meidän papereita ja tultii siihen tulokseen, että vielä yritetään uusin keinoin. Toiset lääkkeet ja lyhyt kaava nyt seuraavaksi ja ehkä alkioiden pitkä viljely myös. Ens viikolla 1 käynti ja hoidon suunnittelu, siirto varmaan vko 5. Nyt olen aivan hermona ja jännittää aivan kauheesti kun viiminen hoito alkaa!! Siks on pako nyt kirjoittaa tänne kun omat ystävät eivät oikein ymmärrä kun ei ole ollut tälläisiä ohgelmia heillä. Nyt ei kehtaa kirjoitaa pidempään. Vaik tuntuis et voi kirjoittaa vaikka romaanin omasta tilastaan.
 
ihana, että jotkut ovat päässeet jo tositoimiin! toivon, että tää kierto ois lyhyt, niin minäkin pääsisin aloittamaan pistelyt.

mutta ohhoh, onpas kalliita noi pistokset.
ovatko yhtään halvempia jos mennään lyhyellä kaavalla?

nyt tässä omiani mietin ja heräsi vielä kysymys, että pitäisikö vielä kokeilla toisen kerran inssiä ja varata aika ensiviikolle. kp on nyt siis 8... hmm. vaikka luomuna olen mennyt enkä kasvatellut clomeilla, niin pitäisikö vielä varmuuden vuoksi tsekata olisiko munasolu siellä köllimässä. mitäs mieltä?

 
Tervetuloa mukaan Toiveikas ja Lenaki minunkin puolestani ja hurjasti tsemppiä tulevaan:wave:
Mikä "teidän" siittiöissä on vikana Toiveikas? Meillä ongelma oli liikkumattomuudessa, ja sen takia hoitomuodoksi suoraan ICSI.

Missä/missäpäin kaikki on hoidoissa? Me ollaan Helsingissä Felicitaksessa, josta tähän saakka vain hyvää sanottavaa:)
 
Moikka! Uusi IVF-hoidoissa käyvä ilmoittautuu mukaan. Olen kirjoitellut tuolla muissa pinoissa, mutta nyt kun aloitimme ekan IVF:n, ajattelin ilmoittautua myös tänne. :wave:

Hieman taustoistani sitten. Itse olen 34 v. ja mieheni 35 v. ja olemme ensimmäistä lasta yrittämässä. Yritys on aloitettu jo 03/2006 eli kohta tulee täyteen 2 v. ilman yhtään plussaa/keskenmenoa tms. Hoidoissa olemme käyneet Felicitaksessa, kuten Annuli81kin. Ovulaation induktioilla ja yhdellä epäonnistuneella inssillä on tähän saakka menty. Meillä miehen simpat ovat priimalaatua ongelman ollessa lähinnä omassa ovuloimisessa. Vaikka mulla ei olekaan varsinaista PCO:ta diagnosoitu, niin kyllä vahvat viitteet on lääkärimmekin mukaan lievänasteiseen PCO:hon, joka tarkoittaa kohdallani epäsäännöllisen pitkiä kiertoja ja ovuloimattomuutta.

Nyt 2.1. aloitin taas pistämiset. Lyhyellä kaavalla viedään hoitoa eteenpäin lääkityksellä Puregon + Orgalutran + Pregnyl + Lugesteron + Metformin. Huh huh, jopas oli lääkkeitä kerrakseen. Toistaiseksi olen pistellyt Puregonia annostuksella 150iu ja huomenna olisi eka seurantaultra. Punktion kuvittelisin menevän viikolle 3. Nähtäväksi jää, milloin nuo muut lääkkeet tulevat kuvaan mukaan.

Kyllähän näinkin pitkän yrittämisen jälkeen sitä viimein alkaisi toivoa sitä plussaa! Koska aikaisemmat hoitomuodot eivät ole toimineet, uskon todella paljon, että nyt IVF:stä se plussa voisi tulla :)

Annuli81, me tosiaan käydään Hgin Felicitaksessa ja ollaan oltu enemmän kuin tyytyväisiä. Aivan loistava paikka ja mukava ja ammattitaitoinen lääkäri.
 
Moi.

Tuossa viimeksi kirjoittelin ettei isäntä ole varma enään hoitojen aloittamisesta. Nyt sitte on saatu puhuttua asiat selviksi ja hoidot aloitetaan. :) Että mä olen huojentunu ja iloinen.

Eli Aloitan sumuttelut 10.1 ja eka uä olisi sitten 30.1. Mahdollinen punktio on sitten viikolla 7. Huomenna käyn hakemassa sumut ja loput lääkkeet sitten ennen ensimmäistä ultraa.

Lääkkeinä meillä Suprecur 2x10g / 4x päivässä ja Gonal-F 900IU erillisen ohjeen mukaan.

Hoidot meillä alkaa Oulussa.

Hyvää alkanutta vuotta kaikille ja toivottavasti myös lapsirikasta vuotta. :)
 
Huomenta kaikille!

Näistä hoitopaikoista. 3 IVF tehtiin Hgin Väestöliitossa kaupungin ostopalveluna ja nyt Fertinovassa. Väestöliitossa oli kyllä hyvä palvelu mutta jotenkin liukuhihnamainen. Ja ihmettelen miksi ne 3 kertaa teki samanlaisen hoidon kun ei tulosta tullut. Tuntuu etteivät oikein paneutuneet meidän ongelmaan vaan peruskaavalla käytiin läpi kaikki hoidot. Eikä puhuttu kertaakaan mistään elintavoista josta olisi ehkä hyötyä raskautumisessa. Nyt uudessa paikassa lääkäri määräsi heti minulle foolihappoa ja miehelle 3 vitaamiiniä. Vaikka ei sitä ole tieteellisesti todettu että auttaisivat parantamaan laatua mutta ei haittaakaan ole jos syö. Ei tässä auta kun toivoa, että uuden paikan hoidot toimisivat ja meitä onnistaisi. Loppujen lopuksi uskon että ei se ole paikasta kiinni vaan jostain muusta. Nyt kuitenkin on jotenkin parempi olo kun yritetään uudella hoidolla ja lyhyellä kaavalla.

Jännitää kauheesti kun tämä nyt viiminen kerta kun lasta yritetään. On se kyllä varmaan jollain tavalla myös helpotus kun sit voi alkaa elämään taas niin ettei kokoajan tarvitse miettiä "jos meille tulee vauva" ja koska seuraava hoito? Vielä kuitenkin meillä eletään tilanteessa kun meille tulee vauva! Meillä on vanha talo ja huonekkin lapselle valmiiksi, se pitäisi remontoida mutten ole vielä voinut kun ei tiedä mikä sen käyttötarkoitus tulee olemaan. Toivottavasti saan sen laittaa lastenhuoneeksi!

Aurinkoista Perjantaita kaikille palstalaisille!
 
Tervetuloa Toiveikas, Lenaki ja kati231!

Kris Kiitti tiedoista, oli ihan selvästi kirjoitettu ;)

löllykkä Hienoa että saitte asiat selvitettyä ja pääsette hoidoissa eteenpäin! Tsempiä ja jaksamista :hug:

Lenaki Mekin ollaan Fertinovassa hoidossa :D Meitä hoitaa Niklas, joka kyllä otti asiamme hoidettavakseen! Ihana paikka musta! Paljoa ei ole kokemusta vielä karttunut, mutta todella välittävä tunnelma siellä! Mitä vitamiineja miehellesi suositeltiin? jos saan udella :snotty: Mulle kanssa sanottiin Foolihaposta ja E-vitamiinista sekä sinkistä. Tiedä sitten onko niistä apua... Onnea ensikäynnille!!!!!!

kati231 meillähän on sama kaava, paitsi mulla ei metuja! Itse aloitin pistokset eilen eli 3.1. ja punktio ja siirto kanssa viikolla 3! :D

Annuli välillä on hyvä purkaa tunteitaan ja aloittaa taas "puhtaalta pöydältä". Kyllä se mies jyvälle pääsee aika nopeasti mielialan heittelujen suhteen :hug: Nimimerkillä kokemusta löytyy ;)

(.) eilen meni eka satsi Puregonia 150 ui, kirveli kyllä jonkin verran pistoskohta sen jälkeen, mutta oli ohimenevää... Eipä vielä tunnu missään :LOL: bd pystyssä että tästä olisi apua meille!
 
Annuli81, kiitti! Joo, saat toki udella - meillä on Tuija. Olen ollut aivan älyttömän tyytyväinen siihen, että saatiin juuri hänet. On mukava ja ennen kaikkea todella ammattitaitoinen ja asiansa osaava. Hoito on mennyt järkevällä tavalla koko ajan eteenpäin ja mitään turhaa ei kyllä ole tehty. Kukas teillä on?

Miikkis, mulla tosiaan kans annostuksena 150 iu. Kun nyt on takana vasta 2 pistosta, niin mulla on kans ihan samalla tavalla jälkikäteen hieman kirvellyt pistoskohtaa, mutta nopeasti tosiaan on mennyt ohi. Oletko muuten huomannut, että tuohonkin saattaa vaikuttaa se, kuinka kauan ennen pistämistä PuregonPen on lämpimässä? Itse koitan pitää sitä noin 15 min huoneenlämmössä ennen pistosta, jotta aine ei olisi kylmää ja siten kirveltäisi entisestään.

Noista vitamiineista vielä, meillä ei miehelle erikseen mitään määrätty, mutta itse popsin Berexiä (b-vitamiinia, foolihappoa) sekä lisäksi Multitabs Raskaus -vitamiineja.
 
Kati, meillä on Merja T-M. Hyvää palvelua ollaan kyllä saatu, ja asiat on edennyt nopeasti, kun ajattelee että perustutkimukset aloitettiin vasta syyskuun lopuilla. Jos oltaisiin lähetty selvittämään asioita julkisen puolen kautta, tusin oltaisiin vielä edes jonossa Naistenklinikalla...

Hyvää viikonloppua kaikille! :heart:
 
Olettepa te olleet ahkeria kirjoittelijoita.

Kiva Annuli kuulla, että , mä en ole ainoa tuiskahtelija. Kirjoja tosin en ole seinään vielä heitellyt mutta itkuraivareita on nähty täälläkin.

Mäkin taidan painaa vitamiinikauppaan ostaan jotain naposteltavaa. Eihän siitä välttämättä apua ole mutta ei ainakaan mitään haittaa. Olis kyllä kiva tietää olisko jotain mahdollisia poppakonsteja tohon äijänrotaleeseenkin kokeiltavaks. Nyt mä olen sen jo laittanut ihan tavan vitamiineja syömään ja mulle apteekista sanottiin, että sitä sinkki määrää ei sais ylittää mut kauheen monessa paikassa sanotaan et miehen pitäis syödä tavan vitamiineja ja lisäks sinkkiä. Tiedä häntä sitte :/

Meillä siis vaika miehen siittiöissä jota on todella vähän ja epämuotoisia. Nyt just en muista kuinka ne liikkui mutta noilla määrillä olisi kuulemma ihme jos tulisin raskaaksi. Lohduttavana puolena tietty se, että kuulemma kymmenen vuotta sitten asialle ei olis voinnut tehdä mitään.

Hoidot meillä on TAYS:ssa. Hämeenlinnassa ensin alut ja siirto sitten Tampereella.

Löllykälle onnittelut hoitoihin pääsemisestä. Me taidetaan olla ainoot jotka pistää Gonalia. Onkohan toi sairaalasta kiinni vai lääkäristä vai millä perusteella ne noita lääkkeitä jakelee?

Nyt taidan painua vielä hetkeksi kirjaa lukemaan ja huomenna ratsastamaan vielä kun pääsee.
 
Hei taas!
Eilen oli pitkästä aikaa päivä kun en kokoajan ajatellut tulevia hoitoja ja onnistumisia. Sain tiedon ,että olen päässyt opiskelemaan!! Oli pakko hakea johonkin kouluun ja ruveta kehittämään itseään, ajattelin et se auttais jos vauvaa ei tule. Koulu kestää vuoden, 2 iltaa viikossa ja jos niin onnellisesti kävis et raskautuisi niin voi koulunkin suorittaa loppuun kun ei sitä ole joka päivä. Oon kyllä nyt harvinaisen onnellisen oloinen. En muista koska viimeksi näin hyväolo ois ollu kun viimiset 2 vuotta ajatukset on ollu tässä lapsettomuudessa. On niinku kroonisesti surullinen kokoajan. Joskus on tuntunu et ei voi olla enään täysin onnellinen elämässään, mut kyl tää opiskelupaikkakin auttoi. Syksyllä hain toiseen kouluun en päässyt ni kyl se tuntu pahalta, kumpa nyt tulis onnen vuosi!

Miikkis:Meillä Fertinovassa lääkärinä Annika, ens viikolla 1.käynti hoidon aloittamista varten. Kun siellä Joulukuussa kävimme tuli kyllä tunne et täältä saa yksilöllistä ja hyvää hoitoa!

Vitamiineistä: Miehelle suositeltiin E-vitamiiniä, C-vitamiiniä ja foolihappoa. Minulle lääkäri määräsi vain foolihappoa. Syön kyllä myös multi-tabsia.

Viikonlopun jatkoa! Meikäläinen joutuu kohta töihin, ei kyllä huvittais yhtään.
 
Tervetuloa PeePee, tottakai tänne mahtuu =) Tolla jarrupiikillä luultavasti sama tarkoitus kuin sumuilla? Sumuista lääkäri ainakin sanoi, ettei haittaa vaikka raskautuisikin niiden aikana(meillä ei tosin ollut siitä pelkoa), joitakin on kuulema sumut jopa auttaneet raskautumaan...?

Paljon onnea Lenaki opiskelemaan pääsyn johdosta!
 
Mullakin sumuissa lukee ettei saisi raskaana ollessa käyttää mutta jos lääkärit on sitä mieltä ettei siihen maailma kaadu niin tuskin siitä kovin isoa haittaa on. Varmaan erikseen käskettäisiin vielä käyttää ehkäisyä jos todellista vaaraa sikiölle olis. Lääkeyhtiön on kuitenkin pakko varoitukset laittaa jottei joudu kantamaan vastuuta jos jotain tapahtuu.

Olikohan tosta tekstistä nyt lohtua kellekkään :ashamed: kun oli taas niin sekavaa selitystä.

Maanantaina olis nollaultra ja tiistaina sit varmaan alkaa piikitykset. Menis nyt pari viikkoa nopeesti... Nyt rupee oleen jo taas hieman kärsimätön olo :kieh:
 
Vieläkö mahtuu mukaan?Mie olen 34v. ja lasta yritetty 05 huhtikuusta. Meilläkin alko sumutukset eilen ja helmikuun alussa eka ivf ja pelottaaa niin pirusti.Kaksi inseminaatiota takana ja tuloksen arvaatte kun ivf:ään ollaan menossa.Ei paljoa hampaita naurata. :x
 
Tervetuloa risto :wave:
PeePee, Synarelankin tuoteselostuksessa luki että ehkäisystä huolehdittava, mutta lääkäri tosiaan sanoi ihan toisin =)
Täällä ollaan taas viime yö hikoiltu ja nukuttu todella huonosti :headwall: Odotan kovasti ylihuomista, jolloin piikitykset alkaa, mikäli nollaultrassa kaikki ok. Mullakin Siisami todella kärsimätön olo, en jaksaisi enää yhtään ootella... Olen täysin kyllästynyt myös näihin mielialanvaihteluihin. Välillä oikein tunnen kuvaannollisesti kuinka pirunsarvet kasvaa otsaan,ja sitten en voi itselleni mitään miehen seurassa :LOL: No onneksi mielialakin varmaan tasaantuu piikitysten alkaessa...

Oikein mukavaa sunnuntain jatkoa kaikille =)
 
Tervetuloa minunkin puolesta, Risto! Meitä ensikertalaisia IVF:ssä onkin täällä jo aika monta.

Oma (.) täällä Puregon-pistoksia on takana jo 4 kpl ja tänään illalla tulee 5. Tänään huomasin ensi kertaa, että munasarjat vasemmalta puolelta alkaa olla hieman hellät, kun jotakin äkkinäistä tekee. Ihan kevyenlaisessa jumpassa oikein kunnolla särähti vasempaan munasarjaan samoin kuin yskäistäessä. Ilmeisesti siellä siis todellakin tapahtuu jotakin. Mun hoitokarttaan lääkäri on ekan ultran perusteella laittanut, että vasemmalla puolella olisi 6 follia kooltaan 5-8 mm ja oikealla 8 follia kooltaan 4-7 mm. Ehkäpä noista jotakin lähtee kasvamaan.

Jännittääkö teitä muita tuleva punktio? Mua kyllä. Mulla on jo vkolla 3 punktio ja siirto. Kyllähän sen kestää varmasti, mutta eniten jännitän sitä, että saako sitä kipulääkettä tarpeeksi. Lisää varmaan saa, jos ei ole tarpeeksi, mutta en tosiaankaan välittäisi maata siinä kauheissa tuskissa operaation ajan. Millaisia mietteitä teillä muilla on?
 
heissan kaikille. minä jättäydyn taustalle, seurailen ja toivon kaikille paljon plussatuulia. meillä meneekin IVF:n aloitus ilmeisesti huhtikuulle , ehkä otetaan toinen ovulaation induktio kokeilu ennen sitä tammi-helmikuussa. lääkäriin meen puolentoista viikon päästä tästä juttelemaan... :(
 
Se on maanantai, oon niin väsy |O

Tervetuloa mukaan risto ja peepee!

Lenaki: Joo, kyllä on ihana paikka. Suunnittelukäynti on tärkeä hetki kyllä ja toivotaan että pääsette nopeasti toimiin. Meillä meni vain yksi kierto "hukkaan" :D Ne on kyllä kalliit ne verikokeet, mutta pieni hippunen kokonaissummassa :LOL:

kati: joko sulla oli siis eka ultra? mulla vasta huomenna ja tärisen täällä....

(.) Kyllä muakin jännittää aika paljon ensi viikon punktio... Varsinkin kun tää ei oo ennestään tuttua. Mutta mitäpä sitä ei oman nyytin eteen tekisi.
Neljä kertaa pistoja takana, mitään ei vielä tunnu, vaikka odottelen jo vaikka mitä tuntemuksia. Huomenna olis tosissaan eka ultra, bd tytöt että munikset kasvaa hyvää vauhtia! :D Jotenkin vaan se ettei tunnu missään kasvattaa epäilystä että onkohan annoskoko riittävä. Muutes: Kellä on Puregonia määrätty 150 ui, niin käytätkö 600 vai 900ui ampullia? Mulla 600 ja oon siitä jo saanut 4 pistosta ja tavaraa on vielä siellä... Mitähän oon tehnyt väärin? :eek: :ashamed:
 

Yhteistyössä