Sannui: Tervetuloa minunkin puolestani! Itsekin olen tänne eksynyt vasta parin viikon sisällä.
haaveilija1986: Me olemme yksityisellä. Ensimmäinen inssi on vasta edessä, mutta hinnaston mukaan omavastuu on 400-600 e, varmaankin ultrien määrästä riippuen.
Rahaahan tähän hommaan palaa ihan kiitettävästi, ainakin yksityisellä. Me olemme melkein nelikymppinen pari, joten meille sanottiin suoraan, että yksityiselle mentävä tai jumittaa jonon perässä hamaan tulevaisuuteen. Yksityisellähän meillä on kaikki tapahtunut tosi nopeassa tahdissa. Palvelu on ollut myös hyvää: ovat soitelleet sieltä päin uusia aikoja, ja heillä on aina aikaa puhelimitsekin selvittää asioita perusteellisesti.
Jos jotakuta kiinnostaa, niin tässä meidän yksityispuolen kuluja (omavastuuhinnat):
Tähän mennessä (1,5 kk) tapahtunutta:
- 1. lääkärikerta (hedelmällisyyskatsastus)
220 e
- 1 käynti parisuhdeterapeutilla (kuuluu hoitoon)
105 e
- siemennestetutkimus
80 e
- naisen hedelmällisyyteen liittyvät labrat (kilpirauhaslabrat minulla oli jo valmiina)
160 e
Tulossa (nämä asiat tiedän ennakkoon):
- miehen labrat (HIV, hepatiitti, syfilis uusittava 3 kk välein) n.
90 e
- munajohtimien aukiolotutkimus + ultraus n.
250 e
- Letrozol-lääkitys (resepti muistaakseni 3 kierrolle) yli
100 e
- Inseminaatio
400-600 e
> Näistä kertyy lähemmäs 1600 euroa!
Näiden lisäksi olen tehnyt muita hankintoja, joista osa on jo käytetty ja osa vielä odottelee käyttöönottoa:
- 5 pkt ovulaatiotestejä (tässä kierrossa meni 17 liuskaa!!) yht.
105 e
halvemmat 5-10e/7-10 liuskaa, kalliimmat 30-35 e/7-10 liuskaa
- 2 digiraskaustestiä
20 e
- 2 pkt Femibion (foolihappo) 30 kpl/pkt yht.
38 e
- 2 prk foolihappotabletteja 30 kpl/prk yht.
10 e
- E-vitamiini (miehen hedelmällisyyteen) 60 kps
9 e
- Sinkki (miehen hedelmällisyyteen) 120 tab.
6 e
> Näihin on mennyt 190 e!
Nyt olen vielä ihan vasta-alkaja, joten paljon muutakin voi olla viedä edessä. Asia tietenkin hoidetaan maksoi, mitä maksoi. Taidan siis lopettaa laskemisen ja maksujen ajattelemisen tähän :$