Inseminaatio 2014

Iltaa kaikki. Pahoittelut vauvayritys, että näin meni tällä kertaa. Oot näköjään ainut femareiden käyttäjä listoilla, oliko sulla joku syy mikset käytä clomeja tai letroja?

Hedelmiina, pahoittelut myös sinulle (äidistäsi) :hug: Toivottavasti inssi tuottaa sulle nopeasti tulosta!

Missäköhän muuten on Yritys10??

No, kävin inssissä, yksi yli 20mm folli ja yksi pienempi toisella puolen 16mm. Siittöitä oli määrällisesti nyt pesun jälkeen vähän yli miljoona, mikä oli positiivista, mutta tilavuus oli vielä toooosi huono. Jäi sellanen kuva lääkärin puheesta, ettei kovasti odota mun plussautuvan tästäkään :'( No, eihän sitä tiedä vielä. Luget maanantaina. Ja seuraava ja viimeinen hoito olis sitten pitkällä kaavalla icsi. Olis ihan mahtavaa jos ei sitä tarttis koittaa, menis ihan viimisetkin säästörahat ja just ennen joulua :(
 
Viimeksi muokattu:
INSSILÄISET 2014

Perjantai 3.10.2014



NimimerkkiIUIAjankohtaFolliuäKpLääkitysSyy
Lara_1.6.-8.10.143.10.148lz+mpselitt.
Illa Tuu2.lokakuu - 11c+ltselitt.
Tyy842.9.-10.10.146.10.14 9lz-
alys2.lokakuu--t+lz-
haaveilija02.lokakuulokakuu-lz+pr+lovl+siittiöt
HilleviHiiri831.marraskuu - ---
Hedelmiina1.3.11.1420.10.14 30lzsiittiöt/ovl
Helbi2.marraskuu - -lz+mp+pr-
Toiveikas813.---c+prselitt/hitaat siittiöt
Sannui1.-----

Lyhenteitä: c=clomifen, lz=letrozol, a=anazol, f=femar, pu=puregon, mp=menopur,
m=metformiini, g=gonal-F, pr=pregnyl, o=ovitrelle, l=luget, lt=lutinus,
t=terolut, pri=primolut, ol=orgalutran, fos=fostimon, sy=synarela


PIINAILIJAT


NimimerkkiIUIDPOTestipäiväLääkitysSyy
Yritys102.17ti 30.9.pu+pr+lselitt
Ruu841.7pe 10.10.c+pu+prselitt.
Haaveilija19861.7pe 10.10.-siittiöt
Marianna871.7pe 10.10.lz+mp+pr+lselitt.
Veerukka1.2to 16.10.g+prkilp +ovl.
Äiti743.0pe 17.10.lz+pr+lselitt.(ikä)

PLUSSANNEET


NimimerkkiIUILääkitysHaasteetPlussauspäivä
Metsätähti842.c+g+prselitm.6.3.
Stella1.c+pu+prendo + ovl17.3.
nanette2.fos+pr+lselitm.28.3.
Elisaveta2.lz+mp+pr+lanovul.10.4.
Ansku831.pri+sy+pu+pr+l+mPCO13.4.
Karminiluomucselitt.30.4
Moonsihn33.c+prselitt.5.5
Maikki19851.cselitt.25.5
Chiligail2.lz+mp+pr+lsiittiöt9.6
Mari1980OIcselitt.13.6


Taustalla: Wintryrock, Toivonpilkahdus, Mursu83, Hepaliini, Emppis, vauvayritys


Päivityspyynnöt korostettuna! Kiitoooos =)
 
Viimeksi muokattu:
Kaikille negailijoille voimahalit :hug:!

Vauvayritys:
Onko sinulla ollut PCO(S), kun nytkin kehittyi monia munarakkuloita? Vai voiko sellainen liittyä hormonihoitoihin? Olen tosiaan ihan tietämätön näissä asioissa. Itselläni on ollut PCO jonkin asteisena, mutta nyt on ihan hyvä vaihe meneillään. Mietityttää kovasti, että tuleeko siitä monirakkuloisuudesta nyt sitten tuon tyyppisiä ongelmia minullekin?

Äiti seiskanelonen:
Toivotaan kuitenkin parasta tällekin yrityksellesi!
Kiitos halauksesta :hug: Aikaa on kulunut, mutta ainahan asia askarruttaa mieltä. Muistan kun nuorena luin, että rintasyövällä ja myöhäisellä ensisynnytysiällä on yhteys. Silloin ajattelin, että minun on saatava lapsi nuorempana kuin äitini sai minut (28 v). No, nyt olen (, jos hyvin käyn) myöhäinen ensisynnyttäjä :/. Asia on ollut nyt sikälikin mielessä, että pitäisi varmaan hoitaa alta kevääksi suunnittelemani mammografia (, jossa olen käynyt säännöllisesti) ennen kuin tässä sitten hoidot kunnolla alkavat.

Kyllä oli huima hintaero samalla lääkkeellä :O. Käsittämätöntä!!!! 30 kpl = 49e ja 100 kpl = 17e!!!!!!!! Uskomatonta! No, onneksi apteekin neiti oli ihana ja soitteli lääkärille useampaankin otteeseen. Nyt saan sen 100 kpl:een paketin, vaikka alun perin resepti oli 30 kpl:lle.



On tämä kanssa, mitä enemmän tietää asioista sitä haastavammalta koko "hanke" alkaa tuntumaan :/. Olen jo aikatauluttanut seuraavan kuukauden tapahtumat, mutta kaikki riippuu siitä tuleeko koko menkat yms. luonnon armoilla tässä ollaan...
 
Viimeksi muokattu:
Äitiseiskanelonen:heart:

En oikeastaan tiedä miksi näitä lääkkeitä just käytetään. Alunperin Väestöliitossa puoltoista vuotta sitten näistä lääkäri päätti. Lugeja en tosin enää käytä ja Pregnyl Naistenklinikalla vaihdettiin Ovitrelleen, varmaankin sen vuoksi että sitä on helpompi pistää kuin Pregnyliä.

Hedelmiina:heart:

Ei ole todettu PCO:ta. Mulla keho reagoi hyvin herkästi hormonilääkkeisiin. Päätettiinkin että seuraavan kerran kun hoitoja taas tehdään, lääkitystä vähennetään. Otan siis pienemmällä annostuksella Gonal F:ää kuin tähän asti on tehty.

Halaus teille kaikille, ajatukseni ovat teidän mukana!
 
Viimeksi muokattu:
Jep jep. Mun 3 ja puoli vuotta vanhempi siskoni oli 33 kun aloitti "yrittää" esikoista. Tuli ensimmäisestä ehkäisyttömästä kierrosta raskaaksi. Nyt ikää 35, esikoinen ja mun kummityttö vähän päälle vuoden ja TADAA taas tuli ekasta ehkäisyttömästä kierrosta raskaaksi.

Universumilla tai jollain on hauska tapa vittuilla =)
 
Kiitoksia kovasti tsempeistä. Kyllä se taas tästä, vaikka tuntuikin eilen todella pahalta. Nyt taas ajatukset tulevassa ja vähän myös tutkiskellut yksityisen puolen ivf/isci-vaihtoehtoja. Nyt ei ehkä ole voimia puolen vuoden jonotukseen, niin ehkä voisi olla aika siirtyä yksityiselle. Katsotaan, katsotaan... Nyt vaan toivon, että alkais vuoto ja saisi alkaa suunnitella uutta inssiä.
äiti74 toivottavasti tämä inssi on teidän, jaksamista piinailuun. :heart:
Hedelmiina aika jännä kyllä tuo hintaero, hyvä että apteekki sai lääkkeen "vaihdettua".

Nyt kyllä naiset meidän pitäisi saada tuota plussalistaa vähän paremmaksi. Viimeinen plussa tullut kesäkuussa, nyt jonkun on pakko onnistua ja luoda uskoa inssien mahdollisuuksiin. Jookosta? :)

Ja yhdyn tyy84:n sanoihin, että mukavaa viikonloppua ja toivottavasti kaikki löytää ilonhetkiä. Mä lähden koiran kanssa metsään, josko vaikka saisi ämpärillisen suppiloita.
 
Haaveilija0: pahoittelut negasta! nyt vain tosiaan keräämään uskoa tulevaan :hug:

HilleviHiiri83: inhottava tilanne, kun läheisen puolesta pitää olla ja varmasti onkin samalla onnellinen, mut silti tuntuu pahalta ja epäreilulta omasta puolesta. Mulla oli vähän samanlainen tilanne ihan hetki sitten. Ei oo reiluu ei :(

Itsellä menossa dpo 8 ja olen/kuvittelen olevani turvoksissa sekä kuvittelen myös tuntevani välillä vatsassa jotain aiemmasta poikkeavaa. Toivo nostaa päätään, mut pitää yrittää muistaa et "oireet" voivat johtua myös lugeista.. Huomaan myös selailevani netistä äitiysvaatteita ja laskimpa jo lasketun ajankin varalta jos vaikka tärppäis :LOL: Tipun siis viikon päästä testipäivänä kovaa ja korkeelta jos/kun se nega tulee.. ääh. Tsemppiä myös muille piinailijoille ja kaikille muillekin harhailevien ajatusten kanssa! Jospa niitä plussia alkasi näkymään tälläkin palstalla :)
 
Marianna87 et ole ainut jolla on tai joka kuvittelee vaikka mitä oireita mulla ahistaa työhousut aina iltaa kohen (ennen tarvinnut vyön), suussa koko ajan raudan maku :eek:, ja ihme vihlasuja ja nippailuja koko ajan. Ja lisäksi eilen selvää menkka kipuiluja. Huh mitähän tästä tulee..
 
Heippa kaikille.. Nyt tulee omaa napaa oikein olan takaa, niin paljon jännittää. Eli, ensimmäinen inssi tehdään maanantaina. Pe ultrassa 2 lähes samankokoista follia, toinen toisella puolen. Lisäksi lääkkeeksi tulee vielä pregnyl joka täällä meillä laitetaan polilla inssin yhteydessä. Onneksi sain järjesteltyä maanantain duunipäivän siten, että olen vain hetken aamusta töissä ja loppupäivän vapaalla. Katselin tuossa listaa ja plussia tosiaan saisi alkaa tulla! Tsemppiä kaikille meille. Ihana hoitaja totesi polilla seuraavasti: saatte ja teidän pitää toivoa täysillä että hoito tuo tuloksen. Teillä ei ole nyt mitään menetettävää". Totta..
 
Hillevihiiri83 tiedän myös tuon tunteen kun toisen puolesta pitää ja haluaa olla onnellinen, mutta samalla sydän itkee verta kun itellä ei onnistu. Mun todella hyvä ystäväni sai kuukausi sitten pienokaisen ja vaikka olen todella onnellinen heidän puolestaan niin silti kateus tulee päälle. Tällä ystävällänikään ei helppoa ollut kun sai 2 keskenmenoa ennen tätä. Hän kyllä kovasti tsemppaa minua näissä hoidoissa!

Plussia saisi todellakin alkaa tulla!!!
 
Mieki ikäväkseni oon kattonu tuota inssillä plussanneiden listaa. Kyllä nyt nyt lokakuussa saisi tulla jo plussaa!
Jospa ens perjantaina tulis oikein kolmen rivi! :)

Testasin eilen hädissäni ovista aamulla ja illalla, eikä tullu kun yks viiva. Jes.
Ja kuinka ollakkaan juuri äsken sunnuntaiaamupäivänä näytti melkein kahta samanvahvuista viivaa! Illalla varmaan uskallan "tuhlata" clearbluen version, jota polilla käskettiin käyttämään. Uskon, että huomenna mennään siis mekin! Nännit on hirveen turvonneet, ei tosin vielä kipeet. Mieskin katto ja kommentoi, että näyttää ne hormonit jotenkin vaikuttavan :)

Eilen illalla oli jotenkin kehno olo ja yöllä heräsin kuinka ollakaan migreeniin! Edellinen on ollu tammikuussa. Oli niin hirvee olo, että oli pakko guuglettaa, onko haittaa tässä tilanteessa migreenilääkkeestä sumatriptaanista ja päädyin sitten ottamaan semmoisen. Se ryökäle ei saanut aikaan muuta kun oksettavan olon ja tänään olikin ihan pakko hakea buranaa, vaikken haluis syödä mitään näitä lääkkeitä. Toivottavasti ne ei nyt vaikuta raskautumiseen. Onko teillä muilla migreeniä? Yhellä kaverilla oli raskaanaollessa tosi pahana, eikä sitten oikein voinu syödä mitään lääkettä, niin hän joutu kärsimään vaan.

Toivottavasti mulla ei käy noin nyt kun mä tässä kierrossa raskaudun! :) Eli kaikki toivo ja usko nyt taas peliin, kuten ne sano Lara_ sulle!
Onnea siis sullekin huomiseen!
 
Moikka kaikki! :) toivottavasti kaikki on viettänyt kivan viikonlopun.

Lara_ kovasti tsemppiä huomiseen!! Jospa tärppäis :)

Noi luget aiheuttaa mulle ihan kauheeta turvotusta :D mun lempi kotihousutkin puristaa iltasin ja maha on kun pallo. Ja aiheuttaa ne kyl kaiken maailman nippailuja masussa.. pitkät päivät vielä edessä enkä tällä hetkellä usko kovin vahvasti että ois tärpänny. Onks muille luget aiheuttanu mielialan vaihteluu? Itel kyl mieli ailahtelee aurinkoisesta enkelistä vihaiseen piruun :D esim. tänään kilahdin totaallisesti kun en saanut miestäni lähtemään ostamaan kraudasta maaleja jotta oisin päässyt aloittamaan maalaus projektin... :D ja ennen tätä olin oikein hyvällä tuulella...
 
Moikka kaikille! Täällä on ollut kyllä mielenkiintoista lueskella ihmisten tarinoita ja kokemuksia hoidoista ja huomata miten paljon on samoja fiiliksia! Meillä siis 3-vuotta lapsettomuutta takana mieheni kanssa ja ensimmäinen inssi oli to 18.9.

Ja lueskelin ku Marianna87 ja Haaveilija1986 kirjoittelivat inssin jälkeisistä oireistaan ja itselläni on ollut täysin samoja vihlauksia, kipuja, heikkoo-oloo ja nyt muutamana viimeisenä päivänä ennen testin tekoa oli menkkakipua ja pelkäsin, että nyt ne alkaa, mutta..... Pe 3.10 tein ekan testin ja siihen tuli "haamuplussa" ja tänään aamulla tein uuden ja viiva oli vahvistunut huomattavasti :) Minä, joka oon itkenyt ja mieli maassa ollut 3-vuotta tämän lapsettomuuden kanssa koin tänään ekaa kertaa melko vahvan plussan... ja ajattelin, että eka hoito ei tepsi, mutta niin kävi!!! Käsittämätöntä! :)

Toivon muillekkin tsemppiä koitokseen ja voimia!
 
Hei Lapseton 87 ja onnea plussasta :heart: :)
Tää tuo uskoa taas ku kuulee ekasta inssi kerrasta onnnistumisen että jos se sitten ois meilläkin tärppi käynyt mutta vielä perjantaihin pitäisi jännäillä.. (hätähousuna kyllä tein ovistestin ja sain siihen melkeen plussan ku luin et sekin vois näyttää raskauden :D) Mutta perjantaina tiputaan ja korkealta ku totuus iskee vasten kasvoja :(
 
Viimeksi muokattu:
Lapseton87 IIIISOSTI onnea :heart:

Lara_lle isot tsempit! Hyvin se menee.

Mä oon nyt terolutteja syöny jottei tää anovulatorinen kierto venähtäisi kamalan pitkäksi. Aijai, vieläkin muistan lääkärin naaman kun tämä "selvä keissi" ei ovuloinutkaan. Onko muilla kokemusta teroluteista & aiheuttavatko masennusoireita? Olen masennustaipuvainen ja mietin, että voisiko tämänhetkinen tunnetila johtua noista hormoneista.

Kohta on onneksi jo kp 24, silloin viimeinen terolut ja siitä muutama päivä niin vuodon pitäisi alkaa. Jos käy hyvä tuuri niin seuraava uä olisi n 21.10. ja inssi sitten n 27.10. Riippuu nyt toki siitä, että milloin se vuoto alkaa. Ihan käsittämätöntä, mulla on vuosikaudet ollu säännöllinen kierto ja nyt kun piti nää inssit alottaa niin ruvennu temppuilemaan.

Mielessä häämöttää jo se, että kolmaskaan inssi ei tepsi ja sitten pitäisi jo miettiä ivf:ään siirtymistä. Yritän pitää sen poissa mielestäni.
 
ONNEA Lapseton87, superhienoa. Toivottavasti kaikki menee hyvin ja 9 kuukauden päästä saatte toivoton nyytin syliin. Ihanaa, että joku plussaa... Luo toivoa meille muillekin :)

ON: vielä ei ole vuoto alkanut, mutta vasta kaksi iltaa ilman lugesteronia. Eiköhän ne menkat alkuviikosta ala... Vähän jo yritin laskeskella tulevaa kiertoa ja mahdollista inssiaikaa (miehellä kun on tulossa 4 päivän työmatka ja vähän pelottaa jos menee sen kanssa päällekkäin). No ei pitäisi ellei menkat jostain syystä sitten anna odotuttaa itseään. Mutta uskottava se on, että tälle ei vaan mitään voi!
 
Lapseton 87 aivan ihana kuulla, onnea onnea paljon :heart:! Luo tosiaan uskoa meille muillekin :)

Dpo 9 ja nyt turvotuksen lisäksi tullut närästystä, huoh.. toivo ja epätoivo vaihtelee, onneks huomenna "pääsee" toihin niin on ees muuta ajateltavaa.
 
marianna87 kuulostaa jännittävälle noi sun oireet, tsemppiä piinailuun!

Kysymys: kauanko pregnyl vaikuttaa kehossa? Mähän pistin sen viime viikon tiistaina ja tänään tein huvikseen testin et nään onko aine jo poistunut ja ihan puhdas nega tuli... eli ei mul ainakaa sitä 10päivää vaikuta niinkun jostain joskus lukenu..
 
Äiti74: Täällä sitä ollaan.. Yritetään selvitällä ajatuksia.. Täti mokoma tuli lauantaina. Eli tänään elellään kp 3. Toinen inssi ei siis tuottanut tulosta. Toivottavasti teillä onnistaisi nyt viimeisellä inssillä :heart:

Lapseton87: Tuhannesti onnea ja superliimaa pikkuselle! Ihana, että vihdoin täällä ketjussa saatiin plussa!:flower: Saako vielä kysyä; oliko teillä mitään syytä lapsettomuudelle?

Olen nyt alkanut miettimään tuota ivf siirtymistä näin kun selittämättömiä tapauksia ollaan. Meillä on tosiaan tilanne, että kaikki näyttää päällisin puolin olevan kunnossa ilman mitään hoitojakin: siittiöt, limakalvo, ovulaatio, follit kypsyy hyvänkokoisesti, kierto säännöllinen, tuubat auki jne.. Luin jostain, että inseminaatio nimenomaan auttaa parhaiten jos siittiöissä, ovulaatiossa tai limakalvossa on ongelmia. Nämä kaikki pitäisi meillä kuiten olla kunnossa. Olen myös alkanut miettimään voisiko minulla olla munasoluissa häikkää. Jos sisältöä ei olekaan..

Huomenna soitan klinikalle kun on lääkärille soittoaika ja kysyn pääsisimmekö jo jonottamaan ivf-hoitoihin. Pelottaa kyllä tuo jonotusaika. Jos on menee siihen puolesta vuodesta ylöspäin, lähdemme varmasti yksityiselle. Kyllä tämä vuosien odottaminen tuntuu vaan niin turhauttavalta...

Paljon tsemppiä ja jaksamista kaikille :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Lapseton87 Onnea kovasti ja toivotaan että kaikki menee hyvin!

Meillä olisi nyt sitten perjantaina (10.10) toinen inssi tulossa ( äiti74 voit päivittää listaan). Tänään kävin lääkärillä ja follit on vielä aika pieniä joten toivotaan että kerkeävät kasvaa perjantaihin mennessä.. lääkäri kyllä sanoi että pieni pelko on, että ajoitus ei osu kohdilleen.. viime kierrossa inssi tehtiin mulle kp 18 ja nyt se olisi kp 16..viikonloppu sekoittaa tuossa välissä hieman..

Täällä puhutaan jonoista ivf hoitoihin julkisilla? onko kenelläkään tieto kuinka pitkiä jonot ovat esim. oulussa?
 
Yritys10 : Mitään syytä ei ole löydetty.. miehellä kaikki ok, tuubassa käyty, magneettikuvissa käyty.. Ainut oli se kaksiosainen kohtu, mutta sen ei pitäisi olla este! Kierto toki on epäsäännöllinen ollut siitä lähtien kun lopetin pillerit.. Keltarauhashormonit ja clomifenit kokeiltu ja niistä ei ollut mitään apua... Nyt vaan toivon, että tämä lähtisi kehittymään ja pysyisi mukana loppuun saakka! :)
 
Lapseton87 onnea ihan mahottomasti! Minä aivan liikutuin kun luin plussastasi.. <3 Miten sinulla siis oireili ennen plussaa?

Mulla on ollut kummallista vihlontaa. Tuli yksi ilta ihan sykäyksittäin vihlaisuja mahaan kun makoilin sohvalla. En tiedä uskallanko ajatella niitä vielä raskaus oireiksi vaikka toivo on kova. Rinnat ovat myös erityisen kipeät ja turvoksissa mutta ne on muutoinkin ennen menkkoja.

Meillä on eka inssi siis takana ja testipäivä perjantaina.
 

Yhteistyössä