Inseminaatio 2014

Moi kaikki ja kiitos äiti seiskanelonen listan päivityksestä ja muistutuksesta, että voin testata 26.9! :) Jotenkin ajattelin, että olisin vaan ja odottelisin ja söisin lutinukset loppuun ja ottaisin menkat vastaan, mutta en kai millään malta.

Ikävää, että monilla on niin paljon sivuvaikutuksia noista hormoneista. Mulla ei oikein mitään, ihme kyllä. Vaikka lopetin hormonaalisen ehkäisynkin jo 9 vuotta sitten, kun oli niin paljon sivuvaikutuksia! :)

Ei nää lutinukset mitään kivoja ole, vaikka laitankin vaan yhden iltaisin. Jotenkin häiritsee meidän normaalia parisuhde-elämää, hieman kuivattaa yms sotkee... Mutta eka kerta vuosiin, kun ei ole alkanu tuhruttamaan tässä kierron vaiheessa.

Tuo pistäminenkin kuulostaa ikävältä. Anteeksi tietämättömyyteni, mutta onko teillä jotka piikitätte siis alla clomikokeilu, joka ei aiheuta toivottua tulosta?

Mulla on clomit vaan buustaamassa omaa toimintaa ja inssissä vielä ultrattiin 25 mm johtaja + toisella puolella 17 mm kaveri. Ja julkisella puolella tekivät, vaikka olin lukenu/kuullu, etteivät tee, jos tuplariski. Mutta meidän riskihän se on.

Joka tapauksessa varmaan pikkuhiljaa voisin jo testata, mutta mulla on jostain syystä vahva usko hiipunu ja nyt tilalla varma luulo, etten ole raskaana. Mies yrittää, että eikö sun nyt kannattais itekin uskoo siihen, mutta en tiiä. Jotenkin olen jo alkanu valmiiks siirtää toivoni seuraavaan yritykseen. Se ei taida ymmärtää, miten pieni todennäköisyys onnistumiseen on. Itekin kyllä inssin jälkeen muutaman päivän olin, että nyt tärppää, nyt kun ekan kerran jotain tehtiin tälle asialle, mutta mieli on nyt muuttunu toiseen suuntaan.

Taidan olla pian samassa tilanteessa kun OnnetonBlondi, että toista kierrosta. No odotan vielä pari päivää..
 
Illa Tuu, lutinus on kai samaa ainetta kuin luget, joo eihän ne kivoja ole. Itse laitan luget nykyään aamuisin, jotta illalla ei häiritse mahdollisia petipuuhia niin paljoa. En tiedä miten lutinusta on ohjeistettu ottamaan. Ja ainakin itsellä ei vuoto ala (vaikka r-testi nega) lugejen takia (ainakaan kovin nopeasti). Joten siksi itse aina oon testannut dpo14 ja jos on nega voi lopettaa tukilääkityksen ja pääsee nopeasti uuteen kiertoon ja uuteen mahdollisuuteen.

Mulle on joka inssissä (ja pari kertaa inssittömäänkin kiertoon) määrätty pistämään tuo pregnyl, joka varmasti irrottaa näkyvät follit. Eihän sillä muuta tarkoitusta ole. Ymmärtääkseni joillekin ei tule vastetta letroista/clomeista, jolloin vastetta voi tulla näistä aineista joita piikitetään (puregon/menopur). Itselleni yritettiin IVFää, pistelin menopuria, mutta munasoluja ei kasvanut kuin yksi joten tehtiin inssi.

Tsemppiä loppupiinaan, eihän sitä koskaan tiedä mitä se tikku näyttää.
 
Illa Tuu mulla oli eka viisi clomikiertoa, vastine aina hyvä muttei tärpännyt. Niinpä lääkäri päätti että siirrytään inseminaatiohoitoihin ja pistokset lääkkeeksi. Ja tosiaan tuolla pregnylillä varmistetaan että follit irtoaa.

Polilla käyty pisto opetuksessa ja ihan ok meni, huomenna sitten alkaa pistely ja sunnuntaihin asti pistelen ja maanantaina kontrolliultra. Ihana hoitaja oli neuvomassa pistämistä, oikein sympaattinen ja muutenkin mukava. Näitä harvoin meidän polilla näkyy.
 
Veerukka, kertoiko lääkäri miksi vaihdettiin pistoksiin tai mitä noilla pistoksilla ehkä saadaan paremmaksi?
Kyselen vaan, kun en ole ennen kuullut, että jos vastetta on, vaihdetaan kuitenkin toiseen lääkkeeseen. Vai pyrittiinkö säästämään limakalvoa?

Kiva että oli poli osasi yllättää mukavalla tavalla.
 
Täällä myös 5 clomikiertoa takana. Käytin clomeja tammi-toukokuussa ja jos nyt oikein muistan, niin ei minulla julkisella seurattu lainkaan miten ne clomit vaikuttaa. Sanottiin vaan, että jos ei tärppää, niin 5 kierron jälkeen ottaa yhteyttä ja katsotaan uudelleen. Siispä otin toukokuussa yhteyttä ja kävin klinikalla, jossa ultrattiin ja sovittiin inssistä. Määräsivät sen koomin selventämättä puregon, pregnyl ja luget. Kesälomien vuoksi inseminaatio siirtyi nyt syksyyn.
 
Mulle lääkäri sanoi silloin kun clomit aloitettiin että niitä syödäänmax. 5 kiertoa ja jos ei raskaus ala niin sitten on inssien vuoro. Tuntuu että jokaisella polilla eri käytännöt näihin asioihin :D Limakalvoon clomit ei vaikuttanu mulla ohentavasti. Lääkäri totesi myös sivulauseessa että pistoshoidoilla ja siihen yhdistettynä inssi saadaan tilannetta paranneltua.. tiedä sitten mitä tarkoitti :D
 
Viimeksi muokattu:
Hei kaikki!

Uutena lyöttäydyn joukkoonne, koska tänään päätettiin aloittaa inseminaatiohoidot.

Taustatietona että olemme hieman alle 40-vuotiaita. Syyt inseminaatioon on oma ovuloimattomuuteni (PCO-taustaa) sekä mieheni laiskat siittiöt. Koska tiesin omista ongelmistani ennakkoon, menimme hedelmöitysklinikalle heti, kun päätimme yrittää lasta. Tutkimusten jälkeen selvisi tosiaan miehenkin ongelmat. Periaatteessa käsittääkseni sukusolumme on ihan kohtuuhyvät, mutta eivät vaan irtoa/liiku ilman apua.

Kun seuraavat menkat alkaa, syön 5 päivää Letrozolia 2.5 mg, ja sitten jos/kun plussaa, niin inseminaatioon. Luettuani jonkin verran inseminaatiokokemuksistanne, nuo omat lääkkeeni tuntuvat tosi kevyeltä "valmistautumiselta", mutta kai se lääkäri tietää....

Vähän minua jännittää ja hirvittää, mitä tämä uusia asia tuo tullessaan...
 
Moi kaikille!

Itsekin rohkaistuin ja päätin tulla tänne foorumille hakemaan vertaistukea :) Meillä on yritystä takana 2 vuotta, joista vuosi ollaan oltu hoidoissa mukana. Vihdoin näin vuoden jälkeen 2 viikkoa sitten olin ensimmäisessä inseminaatiossa. Nyt sitten jännätään, että miten käy.. kaikki peukut ja varpaat on pystyssä kyllä :) Hieman on kyllä tänään ollut menkkakipujen kaltaista tunnetta vatsassa joten pelkäänpä että menkat sieltä ovat tulossa :( Aloitin tammikussa syömällä ensin clomifemejä jotka ei toimineet minulla ja sitten vaihdettiin letrozoleihin ja vasta nyt ne alkoivat toimimaan ja isompia follikkeleja oli kasvanut. On ollut aika turhauttava alku vuosi kun yhtään inseminaatiota ei päästy tekemään. Kovasti tsemiä kaikille ja toivotaan paljon plussia!!
 
Jaahas, pakko tulla tänne tilittämään vielä uudestaan samana päivänä.
Menkat alko tänään, niinkun uumoilinkin tapahtuvan lähiaikoina. :( Itkuhan siitä silti pääsi. Luulin, että keltarauhashormoni estää menkkojen alkamisen, muttei näköjään. Olis vielä 4 päivää ollu niitä jäljellä.
Kierto jäi siis 24 päivään, mutta kerrankin ilman esituhruttelua, suorilta vaan kivulla ja kunnon "holahduksella". Taitaa tuo ovulaation jälkeinen aika jäädä lyhyeksi edelleen, kun ovulaatio oli oletettavasti kp 15 ja inssi tehtiin silloin.
Voihan pylly. Ens kerralla sitten, vaikka äkkiä tähänkin meinaa usko mennä. Miks en vois nyt unohtaa koko asiaa ja sit se vauva vaan tulis itekseen.
Tiedätte varmaan fiilikset. :(

Toivottavasti joku tästä porukasta sais nyt plussan, niin usko palais.
 
Voi voi...kylläpä täällä(kin) on uutisia laidasta laitaan. Tsemppiä meille kaikille - onnistujille ja uudelleen yrittäjille.

Äiti seiskanelonen:
On mulla se ultra silloin...ja samalla tehdään munatorvitutkimus, mikä jänskättää: /.
 
Viimeksi muokattu:
TervetuloaHedelmiina ja typy84 toivotaan että inssit tuottaisi toivotun tuloksen :)

Illa Tuu voi ei :( on varmasti mieli maassa. Jospa se ensi kierto olisi teidän.

on JEEEEE, uskalsin pistää itseäni :D kyllä kädet tärisi. Jospa huomenna olisi jo helpompaa. Toivottavasti saataisiin tällä lääkkeellä nyt hyvä vaste.
 
Tervetuloa myös tyy84, sulla on ihan jännimmät hetket nyt käsillä sitten. Toivottavasti ne menkat ei oo kuitenkaan tullut vielä. Tuo on hyvä muistutus, aina ne lääkkeet ei heti ala antaa vastetta, joskus kuluu jonkun aikaa. Ja varsinkin jos ei seurantaultria ole, mistä sitä sitten tietää koska vastetta on ja koska ei.

Pahoittelut Illa Tuu, aina se pettymys on kova. Erikoista on, että noin aikaisin sulla alkoi keltarauhashormonin läpi menkat. Minkälainen annos sulla sitä lutinusta sitten oli? Myöskin ovis oli aika myöhään kierron pituuteen verrattuna. 24 päivää saattais riittää jos ovis olisi kp11-12. Ovistakin saattaa pystyä kyllä aikaistamaan (insseissäkin). Itsellä Menopurin ansiosta se yksi ainut folli (kun tarkoitus oli kasvattaa monia) oli niin iso jo kp9 että inssi tehtiin silloin. ja normisti mun ovis on kp13.

Veerukka, Jee tosiaan, alku aina hankalaa ja siitä sitä sitten homma helpottuu.

Hedelmiina, en ole aukkarissa ollut, toivottavasti ei tee kipeää. Inssejä mulla on takana vasta kaks, kummatkin ollut hyvin helppoja ja mutkattomia toimenpiteitä (aikataulutus tietty välillä hankalaa kun molemmat töissä). Meillä molemmissa insseissä oli alentunut määrä siittiöitä (ekassa pesun jälkeen 200 000 ja tokassa 400 000 kun taitaa julkisella puolella olla minimi 1 milj, jotta inssi tehdään (?)). Ekoissa tutkimuksissa kuitenkin siittiömäärät olivat ihan ok, joten ihmetellä täytyy miksi sitten insseissä ei (epäillään sit kuumetautia alkuvuodesta). Oma vaste on aina ollut ihan ok ultralla katsottuna, mutta salaisuushan se on, onko siellä follin sisällä sitä munasolua ja jos on, onko se tarpeeksi laadukas hedelmöittymään. Jotain häikkää kuitenkin, kun jo yli 2v on yritetty. Mulla oli se amh arvo 0.2 (sulla se varmaan ollut ihan normaali kun kerran ikätekijää ei ole). Kuvittelin sen ensin kertovan paljonko mulla on soluja jäljellä, mutta ehkäpä se sitten kertoo myös jotain laadusta.
 
Viimeksi muokattu:
Juu pidän itsekin aika erikoisena tota mun kiertoa, kukaan lääkäri ei vaan ikinä.
Vaikka on se ovisaika on monesti kai ollut aiemminkin kun kp 15. Mulla oli siis eka kierto clomeilla ja pääsin alottaa vasta kp4, kun sattu viikonpäivät silleen. Luulen, että clomit vaikutti myöhäiseen ovikseen.

Tässä kierrossa pääsen alottaa clomit huomenna eli kp3 ja eilen ysin aikaan illalla vasta alko menkat. Näin sanoivat mulle siis tänään polilla.
Tässä kierrossa eivät sitten teekään välitsekkausultraa, kun vaste oli niin hyvä viimeksi. Vaikka miten sen voi tietää, että tässä kuussa on...? Kun ovistikku näytti viimeks plussaa, niin ultrasivat kuitenkin ne follit vielä inssin yhteydessä. Todennäköisesti se/ne irtos samana iltana kivusta päätellen.
Sain ohjeet ottaa minimiannos lutinusta, eli 100 mg (kohan se oli..?). Yhden pötykän siis vain. Saa nähdä ovatko nyt sitä mieltä, että isompi annos olis paikallaan...

Hedelmiina: Mulle on tehty aukiolotutkimus eikä se oikein tuntunu missään, eli ei kannata stressata. Tai mulla on niin kovat menkkakivut toisinaan, että mikään ronkkiminen ei oo vetäny vertoja niille tähän mennessä. Mutta kaikki kipuhan on yksilöllistä. Eilen vetäsin menkkakipuihin panacodin, kun ei talosta muuta löytyny. Löllyin sitten yön aika "raskaana" sängyssä, siitä tulee aika lötkö olo. Auttoi kyllä kipuihin.

Toivottavasti tyy84:llä olis parempi onni, kun mulla!
 
Viimeksi muokattu:
No niinhän siinä kävi,että menkat alkoivat tänään ja raskaustesti näytti negatiivista:(
Illa tuu: samoja fiiliksiä mulla, usko meinaa mennä ja vaikka kuinka koittaa, että ei ajattele asiaa vaan elää normaalia elämää niin silti tämä on kokoajan mielessä. Vaikka tämä 2 vuotta on kuitenkin mennyt loppujen lopuksi aika nopeaa..
Nyt sitten syön taas tähän kiertoon letroja ja katsotaan miten seuraavalla kerralla käy.
 
Tervetuloa Hedelmiina ja tyy84 minunkin puolestani. Toivottavasti visiittinne on lyhyt.
Illatuu Voi, ei :hug:. Onpas kyllä aika lyhyt luteaalivaihe, toivottavasti ens kerralla olisi pidempi.
Äiti74 Me ollaan julkisella ja siellä sanottiin, että miljoona olis se alaraja. Toivon niin kovin, että teitä onnistaisi.
ON: dpo 5 ja mitä mielenkiintoisimmat "raskausoireet" taas löytyneet. Tällä kertaa ei kuitenkaan rakkulaa suussa tai elohiireä silmässä, nämä ollut aiemmissa kierroissa ;). Mutta siis mihinkään ei voi kuitenkaan luottaa, kun pregnyl ja lugestronit aiheuttavat vaikka mitä. Mutta jännäillään...
 
Illa Tuu... eli sulla alkaa tänään taas clomit, hienoa että pääsee taas seuraavaan yritykseen. Kyllähän nuo kierrot on jokainen omanlaisensa. Mullakin on toisinaan 1 ja toisinaan 3 follia siellä, mutta aina on tosiaan jotain ollut. Miten saat sitten reseptin lutinukseen, oon aina kuullut et annos on 2 kertaa joko 100mg/200mg/300mg (tai sitten jopa enemmän). Eli liian pieneltä tuo sun annos kuulostaa.

haaveilija :heart: sulla on niin aikaset dpot vielä, että ei oo ehkä ehtinyt kiinnittyminenkään tapahtua. Kumpa saisit plussaa tästä nyt...
 
Hei. Voisin minäkin uskaltautia ryhmään.Eli meillä oongelmanaon miehen siittiöiden uupuminen joten ainoa vaihtoehto on käyttää luovutettuja siittiöitä. Nyt eletään sitä vaihetta kuusta että menossa on kp11 ja kp 8 ultrassa näkyi 15mm munasolu odottamassa. Ovistesti kuitenkaan ei vielä ole plussaa näyttäny mutta toivottavasti huomenna olisi niin pääsisi ensimmäiseen inssiin.

Pwrwhdyn teidän muiden juttuihin paremmalla aikaa mut tsemppii kaikille.


Ps onko muita joilla käytössä luovutetut siittiöt?
 
Heipsistä hei. Minun ensimmäinen viestini täällä, tämä lienee oikea ketju.

Minulla on kyse sekundäärisestä lapsettomuudesta ja olen liikenteessä itsellisenä naisena, eli miestä ei ole. Aluksi tilanne vaikutti lähinnä sosiaaliselta lapsettomuudelta, eli mies uupui. Nyt on kuitenkin ilmennyt seikkoja jotka viittaavat myös siihen, ettei kroppa pelitä. Vasta yksi inseminaatio takana, se tehtiin vielä luottavaisesti ja optimisesti nuoren ikäni ja aikaisempien raskauksien vuoksi täysin luomukierrolla. Nyt kuitenkin kierrossa häikkää ja tämä kierto on anovulatorinen. Sain terolutteja jottei kierto venähdä ovulaationpuutteessa ja sitten ensi kierron alusta syön letrozolea ovulaation tueksi.

Aiempaa yritystä yksityisen luovuttajan ja koti-inseminaatioiden muodossa on. Ei onnistanut. Nyt on mieli hyvin matalana. Neljä vuotta olen jo lasta toivonut ja silloin tällöin päässyt yrittämään. Tuloksena yksi keskenmeno. Kuvittelin, että nyt klinikalla menisi nopeasti kun olen perusterve normaalipainoinen nuori ja todistetusti hedelmällinen. Tässä sitä nyt ollaan, reseptikasa ja lähete kilpirauhaskokeisiin kourassa. Pelko siitä, että rahat loppuvat kesken.

Syvä huokaus ja pahoittelen tätä itsesäälissä vellomista. Yritän tästä nousta ja muistaa, että elämässä on muutakin eikä peli ole vielä pelattu.
 
Tervetuloa Lapseton ja alys!

Lapseton, onhan aina mahdollista pistää se pregnyl huomenna inssin yhteydessä jos ei muuten plussaa saa (tämä tietenkin edellyttää, että folli on kasvanut tarpeeksi suureksi). Olishan se tavallaan harmi jos viikonloppu sekoittaa kuviot tähän kiertoon. Toivotaan parasta et se lh+ tulis ihan itekseen tietty.

alys, toivotaan sulle onnistumista inssiin. Joskus kyse on vaan tuurista. Mulla on myös kilppariongelmaa, mutta olen hieman epävarma mahtaako se vaikuttaa. Klinikalla ollaan tyytyväisiä jos TSH on 2 pinnassa, itselläni ei ole vielä siinä kohtaa hyvä olo, vaan vasta kun TSH painuu melkein mittaamattomiin. Lisäksi T4v on mielestäni se tärkeämpi arvo, ja se on mulla ollut maximissaan 15,9. Mutta esikoisesta kun raskauduin, mun TSH oli 2,5 (T4v ei katsottu, mutta varmasti oli tosi alhainen). Eli sen takia mietin, ettei se kilppari ainakaan silloin estänyt raskautumista.
 
Viimeksi muokattu:
INSSILÄISET 2014

Torstai 25.9.2014



NimimerkkiIUIAjankohtaFolliuäKpLääkitysSyy
Ruu841.26.9.2014-12c+pu+prselitt.
Haaveilija19861.26.9.201422.9.2014 11-siittiöt
Äiti743.lokakuu29.9.20146lzselitt.(ikä)
Veerukka1.lokakuu-6g+prkilp +ovl.
Illa Tuu2.lokakuu - 3c+ltselitt.
Tyy842.lokakuu - 2lz-
alys2.-----
HilleviHiiri831.- - ---
Hedelmiina1.- - -lz-

Lyhenteitä: c=clomifen, lz=letrozol, a=anazol, f=femar, pu=puregon, mp=menopur,
m=metformiini, g=gonal-F, pr=pregnyl, o=ovitrelle, l=luget, lt=lutinus,
t=terolut, pri=primolut, ol=orgalutran, fos=fostimon, sy=synarela


PIINAILIJAT


NimimerkkiIUIDPOTestipäiväLääkitysSyy
Yritys102.9ti 30.9.pu+pr+lselitt
Toiveikas812.8pe 3.10.c+prselitt/hitaat siittiöt
haaveilija01.6pe 3.10.lz+pr+lovl+siittiöt

PLUSSANNEET


NimimerkkiIUILääkitysHaasteetPlussauspäivä
Metsätähti842.c+g+prselitm.6.3.
Stella1.c+pu+prendo + ovl17.3.
nanette2.fos+pr+lselitm.28.3.
Elisaveta2.lz+mp+pr+lanovul.10.4.
Ansku831.pri+sy+pu+pr+l+mPCO13.4.
Karminiluomucselitt.30.4
Moonsihn33.c+prselitt.5.5
Maikki19851.cselitt.25.5
Chiligail2.lz+mp+pr+lsiittiöt9.6
Mari1980OIcselitt.13.6


Taustalla: Wintryrock, Toivonpilkahdus, Mursu83, Hepaliini, Lara_, vauvayritys, Emppis


Päivityspyynnöt korostettuna! Kiitoooos =)
 
Viimeksi muokattu:
Saanko minäkin liittyä pinoonne? Olen lukenut teidän tarinoitanne ja saanut teiltä lisää toivoa lapsettomuuteemme. Olen 30v ja mieheni 26v. Me olemme kai selittämättömästi lapsettomia, mitään selkeää syytä tutkimuksissa ei ole löytynyt. Mieheni simppa tutkimuksissa tosin selvisi, että hänellä on vain 1 % normaalimuotoisia mutta koska näyte oli muuten hyvä kokonaismäärä ja liikkuvuus erittäin hyviä oli lääkäri sitä mieltä, ettei tämä yksistään voi olla lapsettomuuden syy. Sanoi, että sperman hedelmöittämiskyky on vielä hyvä... olen sitä silti miettinyt, onko muilla tällaisesta kokemusta? Meillä on huomenna ensimmäinen inssi. Olen syönyt clomeja kp 3-7[/B][/B][/B], pistänyt puregonia kp 8-11 ja pregnylin kp 12 eli eilen ja siitä 36h päästä eli huomenna meillä on ensimmäinen inssi. Lasta olemme yrittäneet tosissaan 1,5v ja ilman ehkäisyä ollaan oltu kuitenkin jo 2.v. Tosissaan tarkoitan päivien laskemista jne. Tämä suru joka lapsettomuudesta tulee on outo mutta syvä.. en tiedä miten suhtautua. On päiviä joilloin olen toiveikas ja iloinen mutta on taas päiviä jolloin ei jaksa muuta kuin itkeä. Ehkä nämä hormoonit tekevät myös mielestä herkemmän. On niin vaikeaa esittää ihmisille iloista kun kantaa tälläistä surua.. sitä yrittää olla vahva jottei tarvitse asiasta kertoa.. jotteivat muut huomaa, että jokin on pielessä. Sitten sitä ottaa tikarin sydämeensä joka kerta kun joku tulee tivaamaan miksei meillä ole lapsia kun pitäisi jo olla ja biologinen kellokin kuuleman tikittää. En oikein tiedä mitä uskallan toivoa tältä ekalta inssiltä.. mutta toivottavasti meilläkin on joku päivä oma pieni ihminen <3 Olen saanut valtavasti voimaa ja toivoa teidän kirjoituksistanne ja seuraillessa tuota kasvavaa plussa pinoa, kiitos teille <3 ja onnea plussanneille :)
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa Ruu84! Muistaakseni on aika monellakin ollut niin, että siittiöt ovat epämuodostuneita melkein kaikki, mutta onneksi se ei välttämättä tarkoita mitään. Ehkä pieni avitus oikeaan suuntaan kuitenkin auttaa tilannetta.

alys, eikö itsenäisiä hoideta julkisella puolella? Vai kummalla puolella oot hoidossa? Välillä meilläkin miehen kanssa on kinaa rahankäytöstä näissä hoidoissa (minä haluaisin käyttää vaikka viimeisetkin säästöt, mies ei).

Yritin saada meidät kaikki tuohon listaan. (Pois toki pääsee jos haluaa). Näyttäis että jo kuukauden päästä piinailijoita on aikamoinen määrä, kunhan kaikilla hoito menee "suunnitellusti". Uskon että plussiakin sieltä pärähtää. Tsemppiä meille!
 
tervetuloa lapseton, alys ja Ruu84

Toivottavasti Lapseton pääsette inssiin eikä tuleva viikonloppu sotke aikatauluja :)

alys minulla o myös kilpparin vajaatoiminta, todettiin kun hoitoja aloiteltiin. Minulla tämän hetkiset arvot on tsh 1,13 ja t4v 16. Meidänkin polilla on käytäntö että olisi hyvä jos arvot olisi siinä 2, mutta kuten äiti seiskanelosellakin, niin mullakin on parempi olo kun arvot on kahden alapuolella.

Ruu84 Jokainen meistä käy tunnemyrskyjä läpi. Itsellä myös hormonit vielä korostaa näitä ja pillahdan itkuun todella herkästi. Olen myös tässä matkanvarrella kasvattanut kovan ulkokuoren itselleni (ei ehkä hyvä).

Mulla on 29.9 kontrolli ultra saa nähdä miten toi gonal-f vaikuttaa.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä