Inseminaatio 2014

Heippa, täälläkin tulee vain omaa napaa! Ensikäynti takana ja hoidot edessä. Seuraavasta kierrosta soittelen polille ja varaan ultra-ajan. Aloitan letrot ja pistelen itseeni pari kertaa menopur lääkettä. Sitten tehdään ensimmäinen inssi... Kauhun sekaiset fiilikset. Nyt on alkukierto menossa, kp 6 eli aikaa on vielä henkisesti valmistautua seuraavaan josta sitten lähtee virallisesti hoidot liikkeelle.
 
Heippa!

Hirvittävä hässäkkä töissä, joten on haitannut tätä kirjoittelua tänne. Iltaisin kun en jaksa enää konetta avata, kun sitä päivällä saa räplätä ihan tarpeeksi...

Yritys10: Kiitos tsempeistä! Jotain vastaavaa se lääkärikin selitti. Kyllä nämä asiat ovat minulle vielä ihan henkimaailman juttuja, mutta eiköhän tässä ajansaatossa jotain opi.

Veerukka: Hienoa kuulla, että päätit jatkaa hoitoja. Toivottavasti ne tuottavat tulosta mahdollisimman pian.

ON: Inssi tehtiin tiistaina, vaikka miehen näytteenanto ei ihan kuin Stömsössä sujunutkaan, joten tilavuus oli luokkaa 0,2 ml. Onneksi kuitenkin siittiöiden tiheys oli hyvä (117 milj.) ja inssi pystyttiin tekemään. Tiistaina aamutuimaan alkoi jo vatsaa kipristelemään ja ultrassa isoin folli olikin jo hävinnyt, joten ovis oli jo tapahtunut. Lääkäri ei kuitenkaan ollut huolissaan ja uskoi että ihan oikeaan aikaan ollaan liikkeellä.
Eli minut saa siirtää piinailijoihin rivillä:
Emppis/1./2/ti 16.9./c/?

Ihan kauhea luotto ei tähän ensimmäiseen insiin ole, kun meillä ei asiat koskaan ihan ensimmäisellä kerralla onnistu, olipa kyse sitten lähes mistä tahansa... Mut niin kauan kun toivoa on, täytyy yrittää pysyä positiivisena...
 
INSSILÄISET 2014

Maanantai 8.9.2014



NimimerkkiIUIAjankohtaFolliuäKpLääkitysSyy
haaveilija01.--27lzovl+siittiöt
Emppis1.2.9. - 19/26c?
Äiti743.lokakuu4.10.201415/28lzselitt.

Lyhenteitä: c=clomifen, lz=letrozol, a=anazol, f=femar, pu=puregon, mp=menopur,
m=metformiini, g=gonal-F, pr=pregnyl, o=ovitrelle, l=luget, lt=lutinus,
t=terolut, pri=primolut, ol=orgalutran, fos=fostimon, sy=synarela


PIINAILIJAT


NimimerkkiIUIDPOTestipäiväLääkitysSyy
Yritys101.18ke 3.9pu+pr+lselitt
Lauriska3.17-lz+prselitt. (PCO)
Tuutunen803.7ke 10.9lz+pr+lsiittiöt
Emppis1.5ti 16.9cselitt.

PLUSSANNEET


NimimerkkiIUILääkitysHaasteetPlussauspäivä
Metsätähti842.c+g+prselitm.6.3.
Stella1.c+pu+prendo + ovl17.3.
nanette2.fos+pr+lselitm.28.3.
Elisaveta2.lz+mp+pr+lanovul.10.4.
Ansku831.pri+sy+pu+pr+l+mPCO13.4.
Karminiluomucselitt.30.4
Moonsihn33.c+prselitt.5.5
Maikki19851.cselitt.25.5
Chiligail2.lz+mp+pr+lsiittiöt9.6
Mari1980OIcselitt.13.6


Taustalla: Wintryrock, Toivonpilkahdus, Mursu83, Hepaliini, Lara_, vauvayritys


Päivityspyynnöt korostettuna! Kiitoooos =)
 
Neljäs ja viimeinen inssi päättyi odotetusti menkkoihin. Taukokierron jälkeen lähdemme toiveikkain mielin ivf -hoitoja kohti :rolleyes:

Hyvää syksyä ja onnenpotkut jokaisen persuuksiin! :heart: Toivottavasti kenenkään ei tarvi tulla perässä ivf -ketjuun.
 
Ikävä juttu Stella :hug: Tsemppiä kuitenkin ivf- hoitoihin!
Tsemppiä myös Lauriskalle :)

Kovasti täällä nyt ootellaan uutta kiertoa ja kohti hoitoja.
Mitään uskoa tähän luomu kiertoon ei ole vaikka tallennuksia tuli tehtyä kovasti. Kiva kuitenkin että kroppa on alkanut toimia ees jotenkin :)
 
Tervehdys kaikille tasapuolisesti :)

Nyt voin "virallisesti" siirtyä clomittarista tänne, sillä tähän kiertoon olisi tarkoitus tehdä ensimmäinen inssi. Tänään kp 3 ja aloitan letrot (2 kpl kp 3-7). Ens to 18.9 folliultra ja inssi todennäköisesti ma 22.9. Riippuu toki ovulaatiosta... toivottavasti ovis tulee niin kuin tähänkin asti vasta kp 16 tai 17, että päästään viikonlopun yli. Toivotaan, toivotaan...
Tsemppiä Stellalle ja Lauriskalle tuleviin koitoksiin ja harmi, ettei odotettua tulosta tullut.
Veerukka Onnea luomuovisplussasta. Itse en ole sellaista koskaan bongannut, joten juhlan aihe jo tuokin ;)
Emppis jospa nyt eka kerta olis teidän juttu.
 
Emppis: tsemppiä piinailuun ja toivotaan että onnistuis ekalla :)

Haaveilija0: Sulla inssi lähestyy hyvää vauhtia, tsemppiä sullekkin :)

Itsellä tää on nyt vaan tätä odottamista :whistle: tuntuu ettei päivät kulu eteenpäin..
en nyt itse kummemmin tässä piinaile tän luomukierron kanssa ja yritän olla välittämättä kroppani antamista oireista.. Onneksi tämä meidän koiranpentu pitää niin kiireisenä ettei tässä paljoon kerkee muuta tekemään kuin hänen sotkujaan siivota :D
 
Moikka! Mulla olisi tarkoitus olla ensimmäinen inssi seuraavien menkkojen jälkeen. Itekseni olen hoidoissa ja yksityisellä. Exän kanssa yritettiiin vuosi ja tuli ero ennen kuin hoitoihin ehditiin lähteä. Ikää on 31 v. Mitään vikaa ei ole löytynyt.

Että pääseekö mukaan "listoille"?
 
Tervetuloa HilleviHiiri83 :)
Toivotaan että eka hoito tuottaa toivotun tuloksen :) Mullekkin tehdään eka inssi menkkojen jälkeen.. jännittää se pistäminen ihan kauheesti. Mies sanoi heti että hän ei minua pistä (mies meinaa pyörtyä jo nähdessään neulan ) mutta eiköhän siihen totu..
 
Viimeksi muokattu:
Moi kaikki,

Jännittää niin paljon, että päätin liittyä tähän vertaistukiryhmään. Minä olen 32 vuotta, mies melkein saman, ollaan yritetty enemmän tai vähemmän yrittämällä nyt kaksi vuotta. Maaliskuussa päädyttiin yksityisen kautta lähetteellä julkisen puolen lapsettomuustutkimuksiin, kun mitään ei alkanutkaan kuulua. Kaikki tutkimukset käytiin läpi juhannukseen mennessä ja muutaman mutkan ja lomakauden takia ensimmäinen inssi tehtiin tänään! Meillä syy lapsettomuuteen selittämätön, alussa mieheltä löydettiin näiden tutkimusten ansiosta kiveksestä pieni patti, joka leikattiin ja osoittautui onneksi harmittomaksi. Vaikka säikäyttihän se. Tänään simppatulos oli hyvä!

Sain clomit tähän kiertoon vahvistamaan munarakkulan kasvua ja nyt vielä jotain keltarauhashormonia omasta pyynnöstä (mulla on aina ollut ennen menkkoja 5-7 päivää tiputtelua, mistä eri gynet vuosien mittaan sanonu, että ei haittaa raskautumista, mutta itse taas luulen, että haittaa...), jonka aloitan 4 päivä ovulaatiosta, eli maanantaina. Mulla hieman vaihdellut kierron pituus, mutta enimmäkseen 24-26 päivää viiime aikoina. Nyt ehkä pitenee? Miten teilllä jotka ootte keltarauhashormoonilla, on käyny menkkojen alkamisen kanssa? Voiko ne alkaa oman kierron mukaan, vai sitten kun kuuri loppuu? En edes tiedä, mikä lääke se on, kun sain e-reseptin, enkä vielä käyny sitä.

Tänään ollut kovia oviskipuja. Onko teillä? Onko kellään ollut erityisesti inseminaation jälkeen kipuja? Voiko liittyä siihen, vai vaan ovikseen? Mulla ihan vaan joskus on luomuna sattunu oviksen aikaan näin paljon. Tikutin LH:n eilen illalla ja tänään tehtiin inssi iltapäivällä.

Nyt kun pitkän haaveilun jälkeen jotain näin konkreettista tän lapsiasian suhteen on tapahtunut, niin olen ihan, että kääk. Mieskin jotenkin eka kertaa kunnolla intoilee lapsesta, aiemmin intoilija olen ollut lähinnä minä ja enimmäkseen hiljaa, etten säikytä sitä :). Kuulema toinen inssi tehdään clomeilla heti perään, jos nyt ei tärppää. Oon asian konkretisoitumisen myötä myös ruvennu taas uskomaan, että ehkä me lapsi joskus saadaan. Pelottaa, että toivon liikaa, että nyt heti tästä kierrosta nasahtaa. Pahoittelen pitkää tarinaa - vaikea uskoa, että kuulun kaiketi tuohon PIINAILIJA-ryhmään.
Tässä tiedot:
IUI 1.
DPO inssi tehty tänään, joten 0 vai 1 (?)
Testipäivä: hoitajan soittoaika 6.10. Jos ei menkkoja, niin pitää testata sitä ennen. Millon te muut testailette? Minen tiiiä muuttuuko mun kierto noitten keltarauhashormonilisien takia.
Lääkitys: Clomit + keltarauhashormoni (onko se sitten se lugesteron)
Syy: selittämätön
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa Illa Tuu ja tsemppiä piinailuun :) pidetään peukkuja!! Mä en osaa noihin keltarauhas jutskii vastata kun ei oo ollu ikin käytös. Mut eikös niil oo se tarkotus et kiertoa tasaa? :confused:

Mulle se sit flunssa iski viime yönä.. jospa tämä tästä menis nopsaan ohitte. Ärsyttää ja inhottaa kun mitää jaksa tehdä ja nenukki on ihan tukossa :(
 
INSSILÄISET 2014

Lauantai 13.9.2014



NimimerkkiIUIAjankohtaFolliuäKpLääkitysSyy
haaveilija01.18.9.-7lzovl+siittiöt
HilleviHiiri831.- - ---
Äiti743.lokakuu4.10.201415/28lzselitt.
Veerukka1.---g+prkilp +ovl.

Lyhenteitä: c=clomifen, lz=letrozol, a=anazol, f=femar, pu=puregon, mp=menopur,
m=metformiini, g=gonal-F, pr=pregnyl, o=ovitrelle, l=luget, lt=lutinus,
t=terolut, pri=primolut, ol=orgalutran, fos=fostimon, sy=synarela


PIINAILIJAT


NimimerkkiIUIDPOTestipäiväLääkitysSyy
Yritys101.18ke 3.9pu+pr+lselitt
Emppis1.10ti 16.9c?
Illa tuu1.1ma 6.10.c+lselitt

PLUSSANNEET


NimimerkkiIUILääkitysHaasteetPlussauspäivä
Metsätähti842.c+g+prselitm.6.3.
Stella1.c+pu+prendo + ovl17.3.
nanette2.fos+pr+lselitm.28.3.
Elisaveta2.lz+mp+pr+lanovul.10.4.
Ansku831.pri+sy+pu+pr+l+mPCO13.4.
Karminiluomucselitt.30.4
Moonsihn33.c+prselitt.5.5
Maikki19851.cselitt.25.5
Chiligail2.lz+mp+pr+lsiittiöt9.6
Mari1980OIcselitt.13.6


Taustalla: Wintryrock, Toivonpilkahdus, Mursu83, Hepaliini, Lara_, vauvayritys


Päivityspyynnöt korostettuna! Kiitoooos =)
 
Viimeksi muokattu:
Päivittelin listaa, katselkaahan omat tietonne, niissä voi olla virheitä =)

Tervetuloa uusille ja kovasti tsemppiä koitokseen! Toivottavasti onnistutte heti alkuunsa!

Tsemppiä myös StellaI ja Lauriska jatkoon =)

Poistin itsenikin listoilta, kun niin näyttäis kovasti, että onnea ei meille näillä hoidoilla suotu. Luget ovat venyttäneet kiertoa, mutta testit näyttää puhdasta negaa, joten aikalailla taputeltu olisi tämä meidän osalta. IVF kutsuu.

Listan päivitys jää siis uusien harteille, mutta onneksi se on ihan helppoa taulukosta huolimatta =) Valitsette vain päivitysviestin kohdalta "lainaa" ja poistatte tekstilaatikon alusta ja lopusta QUOTE käskyt. Sitten vain listaa tutkien kopioimalla vaikka toisten komentorivejä lisäilette uusia ja poistelette vanhoja ja päivittelette uusien tietojen kera.

Mukavaa syksyä kaikille :flower:
 
Heips kaikille pitkästä aikaa ja tervetuloa uusille.

Oon ollu kevään inssin jälkeen tuol taustailijoissa ja nyt voi mut poistaa sieltä. Tähän kiertoon oli kyllä vielä tarkotus tehdä inssi mutta näyttää nyt aika epätoivoselta. Ensimmäisellä kontrolliultralla ei ollut lähteny folleja kasvuun, seuraavassa oli yksi 10mm ja muutaman päivän päästä uusinta ultrassa se oli edelleen 10mm. Siinä vaiheessa olin pistänyt Puregonia jo 12 päivää.
Tämä oli siis eilen. Lääkäri ehdotti että luovutetaan tämän kierron osalta ja koitetaan ensi kierrossa uudestaan. Pyysin saada vielä ensi viikolle ajan, joten sovittiin että pistän viellä tiistaihin asti ja sitten katsotaan uudelleen tilannetta. Olen aina joutunut pistämään noin 18 kertaa ennen kuin folli on ollut kypsä, mutta aina ennen se on ollut vähän isompi joka ultrassa ja nyt siis kahdessa ultrassa samaa kokoa. En ole kauhean luottavainen sen suhteen että folli jatkaisi tarpeeksi kavua.

Ja keväällä oli aika samanlainen tilanne. Eka ei folli lähtenyt kunnolla kasvuun ja kun se lopulta lähti niin sit se vaan hävisi yhtäkkiä eikä inssiä voinut tehdä.

Lääkäri myös kysyi halutaanko tehdä vielä 1 inseminaatio, mutta jos tästä kierrosta ei taaskaan inssiin päästä niin siirrymme Ivf jonoon.

Toivotaan tänne nyt paljon plussatuulia teille muille.
 
Tervetuloa takaisin hepaliini. Toivottavasti tämä inssi teillä onnistuisi :)

Tuli tuossa mieleen kun mulle lääkäri sanoi että pistän gonal-f kp 5-9. Mutta mitä jos se ei riitä? Mitäs sitten? En tajunnut tälläisiä ollenkaan kysyä..

Haluaako joku ilmottautua päivittämään listoja? Mä en täl kännykäl saa päivitettyä ja koneella oon tosi harvoin :/
 
Hei ja kiitos kun otitte mut mukaan!

Missähän mennään Yritys10 ja Emppis? Oletteko vielä täällä mukana? Lueskelin tuolla, Yritys10:llä aika lailla sama tilanne noitten tuhruttelujen kanssa, kun mulla. Onko ne loppukierron lääkkeet poistaneet ne? Kiinnostaa vaan, että onko odotettavissa sama meno kun mulla aina ennenkin. En oikeastaan ole kahden yritysvuoden aikana kun kerran kerinny kierron loppuun asti jännittää, että olisiko onnistunut. Normaalisti vuoto alkaa niin monta päivää ennen oikeita menkkoja, että oon aina sillon jo luopunut toivosta. Nyt jos nää annetut lisähormonit tekisi jotain muutosta siihen. Loppukierron keltarauhashormoni on Lutinus. Kokemuksia?

En vaan malta odottaa kuinka tässä käy. Monien tarinat on kyllä aika lohduttomia. Saa nähdä ollaanko mekin sitten vuoden päästä jossain koeputkijonossa...
Toivotan onnea kaikkien yrityksiin, oli se sitten inssi tai IVF!
 
Halusin tulla valamaan uskoa insseihin! :) Meidän perheellä ensimmäistä siis yritetään, kolmas inssi takana! Kaksi ensimmäistä tehtiin luomukiertoon, kolmannessa käytin lääkitystä kp 3-7. Inssistä takana 15 pv ja tänään pissailin plussaa tikkuun! :heart: Toivon kaikille onnea yritysten kanssa! :)
 
Hei kaikille!

Ensimmäiseksi onnentoivotukset DiiDiille! Hienoa kuulla hyviä uutisia!

Tsemppiä seuraavaan vaiheeseen siirtyneille! Ainakin sinne on lähtenyt StellaI ja Lauriska!

Tervetuloa mukaan Illa Tuu ja HilleviHiiri83! Toivottavasti visiittinne on lyhyt!

Hepaliinille onnea viimeiseen insiin! Jospa, jospa!

ON: Tänään aamulla testattu ihan puhdas nega, joten menkkoja odotellessa... Pitäisi siis alkaa tänään, mutta ei vielä ole kuulunut. Ensi kiertoon ei inssiä tehdä, näin päätimme miehen kanssa, kun menin venkasuttamaan selän ja kiropraktikolle pääsen vasta ensi keskiviikkona ja liikkuminen on siihen asti huonoa. Eli ensin selkä kuntoon ja siitä selviydyttyä katsotaan taas näitä asioita uudelleen. Painonpudotustakin voisi siis jatkaa hieman vakavammin seuraavat neljä viikkoa, jos sitäkin muutaman kilon saisi taas nipattua pois... Luurailen siis ensi kierron taustalla, mutta tulen sitten ilmoittelemaan kun ollaan uuteen inssiin lähdössä.
 
  • Tykkää
Reactions: DiiDii
Tosi kiva kuulla onnistumisesta DiiDii. Välillä netin ihmeellisessä maailmassa tulee sellainen ole, että inssit ovat "turha välietappi" ennen IVF-hoitoja. Itse taas haluan toivoa, että inssit ovat plussan aikaansaaja. Ja toivottavasti monen muunkin täällä :).

Tervetuloa Illa Tuu ja toivottavasti pian myös tervemenoa ;) Oviskipuja en juurikaan ole tuntenut, en ilman lääkkeitä enkä lääkkeillä. Ehkä korkeintaan jotain pientä jomotusta ja vihlontaa, mutta en voi niitä kivuiksi kutsua.

Hepaliini toivottavasti saatte tällä viikolla hyviä uutisia ja pääsette viimeiseen inssiin.

ON: täällä ei mitään ihmeellistä... Tänään kp 10 ja parin päivän päästä folliultra. Mulla näyttää olevan tuolla listassa väärässä kohtaa tuo päivä, mutta en uskalla sitä sörkkiä. Jännittää vähän tämä aikataulu, kun tuo viikonloppu näyttäisi olevan vähän huonosti tuossa. Toivottavasti ovis osuu vasta maanantaille tai tiistaille.

Tsemppiä kaikille ja jaksamisia :hug:
 
  • Tykkää
Reactions: DiiDii

Yhteistyössä