Moi kaikki,
Jännittää niin paljon, että päätin liittyä tähän vertaistukiryhmään. Minä olen 32 vuotta, mies melkein saman, ollaan yritetty enemmän tai vähemmän yrittämällä nyt kaksi vuotta. Maaliskuussa päädyttiin yksityisen kautta lähetteellä julkisen puolen lapsettomuustutkimuksiin, kun mitään ei alkanutkaan kuulua. Kaikki tutkimukset käytiin läpi juhannukseen mennessä ja muutaman mutkan ja lomakauden takia ensimmäinen inssi tehtiin tänään! Meillä syy lapsettomuuteen selittämätön, alussa mieheltä löydettiin näiden tutkimusten ansiosta kiveksestä pieni patti, joka leikattiin ja osoittautui onneksi harmittomaksi. Vaikka säikäyttihän se. Tänään simppatulos oli hyvä!
Sain clomit tähän kiertoon vahvistamaan munarakkulan kasvua ja nyt vielä jotain keltarauhashormonia omasta pyynnöstä (mulla on aina ollut ennen menkkoja 5-7 päivää tiputtelua, mistä eri gynet vuosien mittaan sanonu, että ei haittaa raskautumista, mutta itse taas luulen, että haittaa...), jonka aloitan 4 päivä ovulaatiosta, eli maanantaina. Mulla hieman vaihdellut kierron pituus, mutta enimmäkseen 24-26 päivää viiime aikoina. Nyt ehkä pitenee? Miten teilllä jotka ootte keltarauhashormoonilla, on käyny menkkojen alkamisen kanssa? Voiko ne alkaa oman kierron mukaan, vai sitten kun kuuri loppuu? En edes tiedä, mikä lääke se on, kun sain e-reseptin, enkä vielä käyny sitä.
Tänään ollut kovia oviskipuja. Onko teillä? Onko kellään ollut erityisesti inseminaation jälkeen kipuja? Voiko liittyä siihen, vai vaan ovikseen? Mulla ihan vaan joskus on luomuna sattunu oviksen aikaan näin paljon. Tikutin LH:n eilen illalla ja tänään tehtiin inssi iltapäivällä.
Nyt kun pitkän haaveilun jälkeen jotain näin konkreettista tän lapsiasian suhteen on tapahtunut, niin olen ihan, että kääk. Mieskin jotenkin eka kertaa kunnolla intoilee lapsesta, aiemmin intoilija olen ollut lähinnä minä ja enimmäkseen hiljaa, etten säikytä sitä
. Kuulema toinen inssi tehdään clomeilla heti perään, jos nyt ei tärppää. Oon asian konkretisoitumisen myötä myös ruvennu taas uskomaan, että ehkä me lapsi joskus saadaan. Pelottaa, että toivon liikaa, että nyt heti tästä kierrosta nasahtaa. Pahoittelen pitkää tarinaa - vaikea uskoa, että kuulun kaiketi tuohon PIINAILIJA-ryhmään.
Tässä tiedot:
IUI 1.
DPO inssi tehty tänään, joten 0 vai 1 (?)
Testipäivä: hoitajan soittoaika 6.10. Jos ei menkkoja, niin pitää testata sitä ennen. Millon te muut testailette? Minen tiiiä muuttuuko mun kierto noitten keltarauhashormonilisien takia.
Lääkitys: Clomit + keltarauhashormoni (onko se sitten se lugesteron)
Syy: selittämätön