Inseminaatio 2014

Pikainen elonmerkki-ilmoitus: menossa mukana edelleen, mutta töitä niin älyttömästi, ettei ehi kirjotella. Juttujanne oon lukenut aina ruokatauoilla, iloitsen aktiivisesta keskustelusta! :)

Tissit jo lusahtaneina odottelen vuotoa alkavaksi su-ma. Eipä kyllä yllätä, ettei tällasilla stressihormonimäärillä tärppää. :/ Mutta hei, jonkun vuoro plussata kuunvaihteen testaussumassa on tilastollinen pakko! :D

Kuulemisiin!
 
Täällä on aika seesteistä.Tänään vähän vihlontaa, mutta ei mitään muuta.
En ole ostanut testejä, enkä todennäkösesti ostakkaan, ellei ensiviikolla täti jätä vierailematta.
Lunkisti siis vedetään, nyt taitaa olla pp 12 menossa...viimeks menkat tuli pp16...maltilla, ilman odotuksia, niin ei oo pudotus kovin suuri joutuessa seuraavaan inssiin.

Tsemii kaikille, nyt joutuu jatkaan töitä :)


Ja yritys alotettu 09/11
 
Viimeksi muokattu:
Chiligail Tiedot olivat ok, kiitos =) Ja kiitos tervetulotoivotuksista muillekin!

-jennica- :hug: Tunteita on hyvä vuodattaa! Parempi niin, kuin hautoa niitä vain mielessään. Ja ihan samoin itse olen vertaillut tuntemuksiani siihen yhteen edes jollakin tavalla tapahtuneeseen ihmeeseen (kemiallinen), joka kuitenkin sai aikaan erikoisempia oireita. Kun sitten oireet ovat hyvin normaalin kaltaiset tai niitä ei edes ole, niin aika surkufiiliksillä silloin välillä mennään.

Tsemppiä piinailijoille, ihan varmasti jollakin jo onnistaa =)

ON: Kaipa nämä Clomit jotain saavat aikaan, kun jonkin verran sivuvaikutuksia on ilmennyt. Ainakin vatsaa vihloo välillä, huimaa ja tekee pahaa. Toivotaan, että tulokset ovat positiiviset maanantaina.
 
Viiva84, me alotettiin kakkosen teko kesällä 08. Mulla oli kertyny ylipainoa siihen mennessä aika hitosti. Meidän eka lapsi syntyi siis 06, ja sai heti alkunsa. Aika laiskasti yritettiin sitten kakkosta, ja oli pitkiäkin taukoja kun mulla ollu leikkauksia yms... nyt sitten hurjan pudotuksen jälkeen tärppäs vuos sitten toisella kierroksella kun alettiin yrittään. Meni sitten krsken rv6 :(. Hyvää viikonloppua kaikille :) ja tsempit piinailijoille!
 
INSSILÄISET 2014

Perjantai 28.03.2014



NimimerkkiIUIAjankohtaFolliuäKpLääkitysSyy
Toivon-
pilkahdus
1.05/1429/28lzselitm.
Juulia822.03/1419.319/30-34g+oselitm.
Viiva84404/1416/35-38f+pu+prPCO + siittiöt
Chiligail1.04/1428.0308/30mpsiittiöt
Tuutunen801.04/1431.0307/31-35c+prsiittiöt
Tähtisilmä6.4/1402.0404/32pr+lselitm.
Kais2.04-05/14??
Luis3.03/14g+pr+lselitm.


28.3


c=clomifen, lz=letrozol, a=anazol, f=femar, pu=puregon, mp=menopur, m=metformiini
g=gonal-F, pr=pregnyl, o=ovitrelle, l=luget, lt=lutinus, t=terolut, pri=primolut, ol=orgalutran, fos=fostimon


Taustalla: Jenett

PIINAILIJAT


NimimerkkiIUIKpLääkitysSyyTestipäivä
nanette2.33/30-34fos+pr+lselitm.28.03
Mursu832.28/28-31c+pu+prselitm.01.04
-jennica-2.27/26-29pr+ltendo28.03
Läiti2.27/30m+lz+mp+prPCO30.03
Spirit1.24/28-31fanovul + simpat02.04
Karmini1.24/30cselitt.03.04.
Zoona3.22/29-30pu+pr+lselitm.05.04.
Moonsihn32.19/24c+prselitm.08.04.

PLUSSANNEET


NimimerkkiIUILääkitysHaasteetPlussauspäivä
Metsätähti842.c+g+prselitm.6.3
Stella1.c+pu+prendo + ovl(13.3) 17.3


Päivittäjät: Chiligail

Päivityspyynnöt korostettuna! Kiitoooos =)
 
Voihan gusi..
Nyt tulee pieni oma napainen ripitys, mutta ottaa vähän pannuun, jälleen meni inssi mönkään :mad:
Tällä kertaa menopur kasvatanut follin upeaan kokoon 23 mm MUTTA limis ei kerinnyt millään perään samaa kasvutahtia koska on vasta kp 8 menossa eli limis vasta 4.5 ja näin ollen inssiä ei tehdä...
Tämä kierto sit luomupeittojen pöllytyksellä mut oikeen sekään ei inspaa ku tietää et limis on niin ohut. VOI VOI VOI!!
Ensi kiertoon tulee letrot mukaan kp 3-7 ja sit lisäx menopur mut se on vasta SEURAAVASSA kierrossa ja nyt pitäia odottaa ovulaatiot ja mitättömät piinailut ja tädit ja KAIKKI :kieh: :headwall:

HUH, on tää vaan joskus niin hankalaa!!
 
Viimeksi muokattu:
Chiligail: :hug: Ikävää, että lääkitykset eivät toimineet nyt parhaalla mahdollisella tavalla. Positiivista tuossa kuitenkin on se, että folli on hyvin kasvanut! Ei kannata vielä heittää pyyhettä kehään, limis kyllä ehtii vielä kasvaa mahdolliseen kiinnitymishetkeen ihan hyvin lähemmäksi 10mm. Itseänikin pelottaa jo etukäteen miten omalle hyvälle limakalvolle käy siinä vaiheessa, kun aletaan kasvattelemaan munasoluja lääkeavusteisin (lähinnä IVF:ssä). Mutta käyttäkää nyt tämä kierto kuitenkin hyväksi ja nauttikaa toisistanne. Helpommin tietysti sanottu kuin tehty, mutta ehkä tuollanen huolettomampi kierto tekisi kelle vain välillä hyvää, kun tietää, ettei tarvitse stressata onnistumisen ja ajoituksen suhteen sen enempää.

Mites piinailijat, nanette ja Mursu83?
Itse odottelen kuukautisia viikonlopuksi. Testiä en ole tehnyt, mutta lutinukset lopetin eilen ja heti alkoi lämpö laskemaan. Pientä menkkakipua on alkanut jo tulemaan, joten toivotaan, että vuoto alkais viimeistään sunnuntaina. Enää ei edes harmita, kun pahimman harmituksen yli on jo päässyt. Nyt vain täytyy suunnata ajatukset tähän kevääseen ja keväisiin ulkotöihin, niin mielipahan ja nämä hoidot saa välillä mielestä pois.

Aurinkoista viikonloppua kaikille! :)
 
Hei kaikki inssiläiset! Olin tuolla clomittarissa, vaikka ensimmäinen inssi tehtiin jo marraskuussa.. Toiseen inssiin ei päästy viikonlopun takia ja tänään tuli tuomio, ettei kolmattakaan inssiä tehdä, vaan seuraavana ivf.

Onko kenelläkään kokemusta macan vaikutuksesta follikkelien määrään? Mulla aina kasvanut vain yksi, kuukausi sitten aloitin maca kapselit, ja tässä kierrossa ensin kasvoi kolme follia, mutta nyt 10-15 mm folleja oli jo 7-9 kpl. Ja samalla annoksella. Ainoana muutoksena maca ja kalanmaksaöljy. Onni onnettomuudessa, hoito vaihdettiin ivf:ään, joka on ens viikolla. Kertokaa kokemuksia, jos olette maca käyttäneet :)
 
Chiligai:l Olen pahoillani että et inssiin päässyt vieläkään! Toivottavasti kotihommat tuottaisi tulosta! :hug:

-jennica-: pahoittelut! :hug:


Omaa napaa: Tänään oli siis virallinen testipäivä ja viime yö meni vähän valvoessa ja jännittäessä tulevaa testausta. No tänä aamuna sit testasin ja en ollut uskoa silmiäni CB r-testiin tuli raskaana 1-2 :heart: =) Voi luoja oon tämän päivää vaan ollut niin epäuskoisena ja vähän väliä käynyt vielä ihmettelemässä positiivista testiä (digissä säilyy tulos kai 24h). Pelko on kumminkin hiipinyt mieleen että entäs jos kaikki ei ookka hyvin, tai se on kemiallinen tai tuulimuna tjn. jopa on tullu mieleen et entäs jos onkin väärä positiivinen. Alavatsassa on ollu nyt aina välillä pieniä kipuiluja, janottaa ja pissattaa vähän väliä. Pelottaa vähän nuo kipuilut.. Mutta toivottavasti plussa säilyy :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Heippa! Voi että riittäis kommentoitavaa, kun monenlaisiin kokemuksiin ja tuntemuksiin niin helppo samaistua, mutta mulla on taas vain kännyversio käytössä, joten en ihan romaania viitti näpytellä (ei sillä että sellasta kukaan jaksais lukeakaan :D).

Tuoreimpana asiana haluaisin lohduttaa Chiligalia samoin aatoksin kuin jennica eli hienoa, että folli kasvaa hyvin. Samalla kuitenkin ymmärrän hyvin turhautumisen, joka aiheutuu, kun kerta toisensa jälkeen tulee mutkia matkaan. Jotenki pitää kaiketi yrittää jaksa uskoa, että kaikki haasteet on tehty voitettaviksi eli vaikeuksien kautta voittoon.

Hei Malla! :) Mullakaan ei valitettavasti ees tietoa, mitä macat on... Tsemppiä tulevaan hoitoon!

Mie itte... Yöllä heräsin ja alaselkää ja -vatsaa jomotti pahaenteisesti. Mulla on yleensä kohtuullisen kivuttomat kuukautiset, mutta voi hyvinkin olla, että munasolujen kasvun vauhdittaminen saa muutoksia tälläkin saralla aikaan. Pregnylistä on nyt 15 vrk. Oletetusta ovulaatiosta 13. Uskoisin menkkojen alkavan sunnuntaina, mutta pitkin päivää pörissyt vatsa niin, että saattaapa hanat aueta tällä kertaa aikasemminkin. Se, etten oon täysin kuopannut plussahaaveita, saa minut tuntemaan itseni lähinnä säälittäväksi. :( Onneks ei oo jemmassa yhtään testiä, jonka tulos lyttäis taas täysin. Mulla myös parin vuoden takaa yks keskenmenokokemus, johon peilaan "oireitani" ja siksi toiveet lähellä sitä kuopan pohjaa. Ollaan mietitty hoitotaukoa ennen kolmatta inssiä.

Hyvää viikonloppua, allihopa! Kaikesta huolimatta.

Jännityksellä odotan kuka seuraavana laskeutuu listassa tuohon tällä hetkellä valitettavasti lyhimpään! Nyt on tulossa niin monta testipäivää, että jonkun on ihan pakko, joohan?!?
 
Viimeksi muokattu:
Nanette: onnea onnea! Toivottavasti kaikki menee hyvin:)

Chiligail: maca on superfoodia, jota saa jauheena ja kapselia. Auttaa kuulemma hedelmällisyyteen :D eläinkokeista lisännyt follikkelien kasvua. En vaan keksi muuta syytä, miks mulla kävi näin..
 
Mitä mitä mitä!?! Näpyteltiin ilmeisesti naneten kans yhtä aikaa! Meinasin kirjoittaa, että nanette, kerrothan pian positiivisia uutisia, mutta jätin kirjoittamatta, kun ajattelin, että jos ootkin vaikka vasta testannu negan, niin ei ois varmaan kiva lukea muuta. Mutta nyt höpinät sikseen, onnea, onnea, onnea tuhannesti! Ihan meinaa vallan tippa tulla linssiin :D Ihanaa, plussalista kasvaa! <3
 
Mahtavaa nanette Paljon paljon onnea! :heart: Voin kuvitella, että plussastahan se jännitys vasta alkaa! Pääseekö teidän polilla inssin jälkeen alkuraskauden ultraan?

Chiligailille pahoittelut :( Onpa ärsyttävä tilanne. Jospa seuraavassa kierrossa uudet lääkkeet toimisi paremmin ja limakalvokin kasvaisi kunnolla.

Kukas seuraavaksi testaa? :whistle:
 
Paaaaljon onnea nanette! Ihanaa! :heart: Oon ollut tänään pahoilla mielin kun olen ottanut pahasti yhteen mieheni kanssa, niin oli ihana lukea näistä hyvistä uutisista. Ja mitä tuohon kipuiluun tulee, niin se on ihan ok jos ei mahottoman kovaksi muutu =) Minullakin oli kipuilua jo ennen plussaa ja sitä on jatkunut aina tähän päivään saakka. Monella muullakin on ollut ja kaikki on ollut kunnossa. Minulla ei tosin ultraa ole vielä ollut, vaan vasta keskiviikkona päästään kurkkaamaan, mikä on tilanne.

Mursulle tsemppiä :hug:

Pahoittelut Chiligail :hug:
 
Kiitos kaikille onnitteluista! :heart: Olo on edelleen niin epäuskoinen että ei tätä pysty vielä todeksi uskomaan :) Tänään oli pakko vielä tehdä toinen varmistus testi ja kahta viivaahan se näytti edelleen.

Toivon että tulis äkkiä muillekkin plussia! :heart:

-Spirit-: Joo näin ymmärsin kun kolmen viikon päästä on aika jossa tarkistetaan että kaikki on hyvin.

Stella: Kiitos rauhoitteluistasi! Ei ne kivut hirmu kovia ole, vähän sellasia menkkakivun tuntuisia. Tänään rupesin sit huolehtimaan kun alkoi koskemaan oikean puolen lapaan, mutta meni sit ohi kun venytteli. Tsemppiä siulle ultraan! :) Itsellä se on edessä ja luulen että tulee olemaan pitkät kolme viikkoa. :)

Jos ei ketään haittaa niin jatkaisin vielä teidän kans jutustelua, enemmän varmaan taustalla mutta silti?
 
nanette onnea :heart:

Chiligail eikä! Kylläpä nyt on mutkia matkassa,onneks kuiteski follit kasvaa ja toivottavasti se limiskin kerkeis mukaan vielä!

Stella tuu sit kertoon ultrakuulumiset :)

ON eipä oikein oireita ole,isoin väsymyskin poistunut. Huonolta näyttää :(

Mites onko muut testaillu ovistesteillä loppukierrosta? Kuuluisko sen näyttää suht vahvaa viivaa? Ei siis kontrolliviivan kanssa yhtävahvaa mut ei kuiteskaa tihrustaa tartte et sen erottaa...
 
Heippa kaikki! =)

Mie olen täällä joskus vuosi sitten kirjotellu viimeeksi, kun piti silloin olla eka inssi. Ei vaan sitten lääkkeet tehonnut ja siirryttiin IVF jonoon ja eka IVF hoito päästiin aloittamaan kuukausi takaperin. Kävi sitten kuitenki niin, ettei saatu lääkemäärillä kasvamaan kuin yksi folli ja siirryttiin inseminaatioon, joka tehtiin eilen. Ärsyttää vaan se, kun en oo varma tunsinko ovista vaiko enkö ja mitä se eilinen pakotus ja muu oli vai oliko mitään! :D Eli ei tarvii olla varma taas yhtään mistään, mutta...oletettavasti ja toivottavasti ovis on tapahtunut ja vielä enemmän toivottavasti myös hedelmöitys näillä näppäimillä! (Toivossahan on hyvä elää :D ) Mut...eletään sitten ilmeisesti pp1:stä nyt! =) Kiertopäivä on nyt 26/28 ja kierto tasoteltu primoluteilla. Tokihan tuo nyt venyy...joten jos listoille joku laittaa niin: Ansku83, 1.IUI, 3/2014, kp 26/28, lääkkeet: Primolut, Synarela, Puregon, Pregnyl, Lugesteron, Metformin, ja syynä PCO...ja pp1

Taustaa: Ollaan yritetty 11/10 asti eli n. 3,5v ja hoidoissa oltu 1/2012 asti jolloin aloitettiin pari kiertoa Clomeilla joista ei vastetta, sain aikaiseksi itselleni vain pilonidaalikystan joka leikattiin 2/2013 ja päästiin vasta sitten jatkamaan hoitoja. Ja inssi siis olisi pitänyt olla keväällä 2013 mutta ei onnistunut ja 2 kiertoon yritettiin. Ensin pelkällä Puregonilla ja toiseen Puregon+Clomi, mutta suurin saavutus oli n. 11mm folli, kun olisi pitänyt siinä vaiheessa olla jo isompi joten hoito lopetettiin siihen ja siirryttiin IVF jonoon, joka sekään ei nyt toteutunut kuten aiemmin kirjoitin! =) Mutta hyvä näinkin, että päästiin edes inssiin tällä kertaa! =)
 
Tervetuloa Anskulle :)

Karmini En oo koskaan testannut ovistesteillä loppukierrosta, mutta olen kuullut, että se voi joskus näyttää melko vahvojakin viivoja. Ja vallankin kai silloin jos on raskaana ;)

Meidän osalta on jo vähän fiilis tämän kierron osalta mennyt kun tiputtelu alkoi :( Alamaha on myös kipuillut jo parin päivän ajan. Harmittaa ihan vietävästi :( Varsinkin kun tuli taas yksi raskausuutinen samaan syssyyn :(
 
Nanette: Hurjasti onnea ja kaikkea hyvää jatkoon! Onneksi edes yksi plussa saatu tälle kuulle! :) Noista menkkakivuista alkuraskaudessa. Itsellänikin niitä oli ja ne oli todella koviakin, varsinkin öisin. Sitten kun menkkakivut yht'äkkiä loppuivat, alkoi vuoto parin päivän päästä ja tuli varhainen km. Eli kivut olivat omalla kohdalla merkki siitä, että jotain vielä tapahtui, mutta kipujen loputtua myös muut raskausoireet katosivat. :(

Karmini: Minä olen testannut ovistestiä loppukierrossa, myös siinä yhdessä kierrossa jossa plussasin raskaustestiinkin. Tuolloin ovistestiin pärähti heti pissattua vahva plussa 3 päivää ennen oletettejun menkkojen alkua. Muissa kierroissa ei ole tullut juuri mitään viivaa, ja näin kait se kuuluisikin olla. Eli omalla kohdalla ainakin voin sanoa, että ovistesti toimi hyvin myös raskaustestinä.

Minulle voi päivittää: Kp 2/26-29. Folliultra-aikaa soittelen heti huomenna.
 
Pahoittelut uusista kierroista Mursu ja jennica :( Toivotaan parempaa onnea tähän kiertoon!

Joko Läiti on testannut?

Minä olen malttanut vielä olla testaamatta. Tosin en tiedä onko testaamisessa enää edes mitään mieltäkään, kun tiputtelu enteilee kyllä menkkojen alkua :(
 
Nanette onnea :heart:

Täällä ei oo vielä testailtu. tänään on vissiinkin pp 17 menossa....
Luulisin että jos täti ei kurvaa kylään niin perjantaina sit testaan ja sillon kyllä pitäs olla testin suhteenkin selvät viivat näkyvissä. Uskomattomalla maltilla oon pystyny vetään tän kierron.Ja oiretia ei ole mihinkään suuntan, paitsi tissit on kipeet...
 

Yhteistyössä