Inseminaatio 2014

Spirit: Tsemppiä piinailuun :) Ne on kyllä pitkät kaksi viikkoa. Meillä kanssa ovulaation ajankohta määräytyi aluksi ovulaatotestin mukaan ja sen hymynaaman odottaminen oli kyllä melko stressaavaa.

Zoona: Mun hiuksilla on tällä hetkellä joka keväinen karvanlähtöaika :D Joten en voi verrata inssittömään kauteen niin helposti. Luulen kyllä, että joillekin jotkut lääkkeet varmasti aiheuttaa tällaisia oireita.

Jennica: Mä en ole mittaillut lämpöjä kun lääkäri sanoi, ettei suosittele sellaista. Toisaalta mulla on luonnostaan alhainen peruslämpö (35,5) joka ei kovin helpolla edes heittele. Sitä on tutkittu oikein urakalla kun olin lapsi, mutta olen tässä alkanut epäillä, että josko se on syynä omiin epäonnistumisiin.

Chiligail: Joko täti on kylässä?

ON: Kohta viikko taukokiertoa takana. Olo kohtalaisen hyvä. Aluksi tuntui maailmanlopulta tämä pitkä tauko, mutta nyt voi olla ilman pieniäkään piinailuja. Mitään ei voi tapahtua meidän kohdalla ilman hoitoja joten tämä on sellaisesta "mitä jos"-ajattelusta tervetullutta taukoa. Töitä on paljon. Taukokierron aikana olen myös ajatellut tiputtaa ne roikkuvat 4-5 kiloa, mutta katstaan miten siinä käy. Toivon, että tmän kierron pituus olisi 33 päivää, jottta pääsiäinen ei pääsisi häiritsemään inssiä seuraavaan kiertoon...
 
Jee, Karmini! Tsemppiä inssiin! Toivottavasti kuumeilu helpottaa huomiseen mennessä.

Viiva84 Taatusti tekee hyvää olla kuukausi miettimättä koko raskausasiaa. Kyllä sitä väkisinkin ajatukset meinaa pyöriä tämän asian ympärillä. Ensin alkukierto ovulaatiota ja inssiä odottaen ja loppukierrosta oireita kyttäillen. Hyvältä kuulostaa sun suunnitelmat keskittyä ihan muihin asioihin :)
 
Karmini: stemppiä. Perässä tullaan!

Viiva84: Hyvä pointti tuo keväinen karvanlähtö!..Kesäturkki kehiin ;)

ON: UÄ eilen. Yksi follikkeli 18 mm ja limakalvo oli 8 mm. Follin pitäisi nyt jaksaa vielä tässä parin päivän aikana kasvaa muutama milli. Lääkäri sanoikin mikä on suurin piirtein päiväkasvuvauhti, mutta enhän minä muista!

Inssi sovittu joka tapauksessa perjantaille. Ovulaatiotestejä eilisestä saakka, mutta ei viitteitä viivasta. To aamulla Pregnylin piikitys. Jotenkin on mennyt ihan varkain tämä kierto tähän saakka.
 
Hyvää iltaa! Onnittelut Karminille ovisplussasta ja hyvää inssimatkaa! Toivottavasti ei kevätflunssa vie vallan voimia. Pikaista paranemista!

Zoona, älä huoli (että alkukierto mennyt "ihan varkain"), pian alkaa pitkäveteiset piinaviikot ;D Onneksi täällä on inssiläisiä eri vaiheessa kiertoa, niin ei tarvi pähkäillä vain omia tsäänssejään (todetakseen jälleen pari viikkoa myöhemmin "olinpas tyhmä kun edes elättelin toiveita..." - kuvaus omasta negatiivisuudestani...) Hienoa, Zoona, että sulla oli nyt juuri passelit mitat sekä follikkelille että limakalvolle. Kuten Stellakin jo totesi, 1,5-2 millliä per vrk on se yleisesti arvioitu kasvuvauhti. Sitä oon itse pähkäillyt viime aikoina, että eikös se ideaali koko follikkelille voi olla yksilöllistä...? Tästä syystä olen hieman kade niille, joilla inssi tehdään testatun ovisplussan jälkeen eikä välttämättä piikitetä ollenkaan... Taas herättelen epäluottamusta oman polini lääkäreitä kohtaan. : /

Mitähän Chiligailin ja Tähtisilmän piinailuun kuuluu?! Uteliasta ja kärsimätöntä kiinnostaisi tietää, ja tietysti plussauutisia toiveissa. :)

Viiva84: Tosi hienoa kuulla, että osaat suhtautua taukoon positiivisesti! Mielestäni henkisen hyvinvoinnin tilaa tässä yritysprosessissa ei pidä vähätellä. Tauko tekee todennäköisesti sekä fyysisesti että psyykkisesti hyvää ja kun vielä uskot siihen, voit entistä paremmin ja positiivinen kierre on valmis! :) Tosiasiahan on, että meistä kukaan ei tiedä, miten kunkin tarina tulee etenemään, mutta loppujen lopuksi, valtaosa pareista saa lapsettomuushoidoista haetun avun ja toivotun tuloksen - ennemmin tai myöhemmin.

Kaikkea hyvää jokaiselle loppuviikon aikana tutkimuksiin tai toimenpiteeseen suuntaaville! Inssin (ja tarvittaessa muutaman kotiharjoituksen) jälkeen voi olla tyytyväinen itseensä (ja puolisoonsa), että kaikki voitava on tehty, ja sitten vain rauhallisin mielin odottamaan, oliko tämä SE kierto.
 
Karmini, minun ymmärtääkseni inssin ajoitus on nyt sulla aivan täydellinen! Ei haittaa ollenkaan, jos ovulaatio on muutama tunti aiemmin tapahtunut. Vähän aikaa sitten luin blogia, jonka kirjoittajalla oli tärpännyt neljännessä inssissä, jolloin lääkäri oli todennut inssihetkellä, että ovulaatio ollut todennäköisesti hetkeä aiemmin.
 
Viiva: Nyt sentään on enteitä tädin tulosta elii vaikka ovuloin kp 9 kohdalla niin silti kierto näyttää pysyvän samana eli n. 29/30 kieppeillä. Tänään menossa 29 kp ja tuhrut alkoi jo eilen joten luulen et tänään illasta tai huomenna hanat auki ja uuteen kiertoon. =)
Hei, mä niin tsemppaan tuohon taukokierron painon pudotukseen (tekisin itse samoin), käytä se hyväksy ihmeessä. Onko pussi kuuri vai kauheet lenkit edessä? :)

Karmini: onnea inssiin...

Zoona: hyvät folliuutiset, nyt toivotaan tärppiä. Ja samaa mieltä kuin Stella eli folli kasvtaa 1,5-2 mm/pv.

Mursu: kiitokset kannustavasta kirjoituksesta ja ihanaa et muistat sinäkin huomioida noi meidän miehet... =)

ON. kuten Viivalle jo vastasin niin negat taulussa sillo dpo 14 tietämillä ja sen jälkeen en halunnut/kerinnyt mitä ne tekosyyt sit edes on niim testannut enää vaan jäin odottelemaan tätiä. Jos tätä eilen illalla alkanutta tuhruilua jatkuu vielä huomen aamuun teen uuden testin koska itselläni keho ei harrasta tuhrua ku muutaman tunnin ja sit on hanat auki. Joten testaan huomenna mikäli tuhru jatkuu eikä täti tule kunnolla. On kyllä ollut tosi pitkä kierronloppu. ;)
Mut häntäpystyyn vaikka millä keinoin, en tähän lannistu vaikka täti tulisikin.
 
INSSILÄISET 2014

Torstai 20.3.2014



NimimerkkiIUIAjankohtaFolliuäKpLääkitysSyy
Jenett3.?pu+pr+lselitm.
Luis3.03/14g+pr+lselitm.
Zoona3.03/1418.314/29-30pu+pr+lselitm.
Juulia822.03/1419.311/30-34g+oselitm.
Kais2.04-05/14??
Moonsihn32.03/1420.311/24c+prselitm.
Viiva84404/148/35-38f+pu+prPCO + siittiöt
Toivon-
pilkahdus
1.05/1421/28lzselitm.

c=clomifen, lz=letrozol, a=anazol, f=femar, pu=puregon, mp=menopur, m=metformiini
g=gonal-F, pr=pregnyl, o=ovitrelle, l=luget, lt=lutinus, t=terolut, pri=primolut, ol=orgalutran, fos=fostimon


PIINAILIJAT


NimimerkkiIUIKpLääkitysSyyTestipäivä
Chiligailluomu29/29mp+pr+lsiittiöt14.3
Tähtisilmä5.26/28-32pr+lselitm.20.3
-jennica-2.19/26-29pr+ltendo28.3
nanette2.25/30-34fos+pr+lselitm.28.3
Läiti2.19/30m+lz+mp+prPCO30.3
Mursu832.20/28-31c+pu+prselitm.1.4
Spirit1.16/28-31fanovul + simpat2.4
Karmini1.16/30cselitt.03.04.

PLUSSANNEET


NimimerkkiIUILääkitysHaasteetPlussauspäivä
Metsätähti842.c+g+prselitm.6.3
Stella1.c+pu+prendo + ovl(13.3) 17.3


Päivittäjät: Stella & Chiligail

Päivityspyynnöt korostettuna! Kiitoooos =)
 
Lista päivitetty...
Pyydän et tarkastatte kiertopäivät että ne on taulukossa merkitty oikein. Ja jos jotain muita huomioita Stellan upeaan taulukkoon (lisäyksiä / poistoja) niin ilmoitelkaa...

Karmini: päivitin sut piinailijoihin ja laitoin testipv 14 vrk inssin jälkeen, OK toi testipv?
 
Chiligail on ok,huomenna selviää koska mulla on se verikoe mut pidetään toi päivä siellä kuiteski :) jestas sinne on vielä piiiiitkä aika :D

Spirit kiitos kysymästä,aika huomaamatta se tapahtu,olin jo vähän et joko sä oot muka valmis ku rupes nouseen kätilö penkistä ylös :D

Inssi takana ja huomenna siis varailen sitä verikoeaikaa..piinailu alkakoon!
 
Stella suuret onnittelut plussasta! :heart:
Toivotaan että me muutkin tultais nopsaan perästä! :)

Tähtisilmä pahoittelut negasta! :hug:

Tuohon hiusten lähtöön kommentoisin että mulla tämän raskautumis projektin alussa (johon e-pillereiden lopetus varmaan syynä myös) hiukset otti sellaisen ohentumis ilmiön ja hiusraja tuntui karkaavan. Nyt tuntuu että olisi tullut vähän hiusrajat "takaisin" ja aavistuksen paksuuntuneet vaikka ohuet ovat kyllä edelleenkin.

Tsemppiä kaikille yhteisesti! :hug:
 
Viimeksi muokattu:
Chiligail & Tähtisilmä: Voimia uuden kierron vastaanottamiseen, jos sellainen on tullakseen... Kököintä taitaa olla juuri negatiivisen testituloksen ja vuodon välinen aika, vaikka onhan niitäkin tapauksia, ettei sitä vuotoa lopulta kuitenkaan tule. Mutta, mutta, pessimisti ei pety. ;)

Karmini: Ultrattiinko sua ennen ruiskutusta? Joko rakkula oli pihjennut?
 
Mursu ei ultrattu,ei kuulema sairaala maksa ultrauksia. Ois ollu kiva tietää ees minkä kokonen ja montako siellä oli mut nyt sit piinaillaan kiinnittymistä ja oliko ne molemmat follit kasvanu vai mitä...äääh :D

Pahoittelut Chiligail ja Tähtisilmä negoista :hug:
 
Karmini Minäkin ihmettelin tuota, ettei ultrattu ennen inssiä. Mutta eipä se taida merkittävästi vaikuttaa lopputulokseen. Olisi vaan ollut kiva tietää follin koko ja limakalvon paksuus :) Sulla onkin nyt tuplajännäys, kun folleja oli kaksin kappalein :D
 
Hei. Eilen kävin ultrassa, ei oikee näkyny mitään. Yks mahdollinen johtofollikkeli. Lääkäri puhui jo, että oonko harkinnut ivf:ää. Oon nyt optimistinen, että kyllä se munis sieltä tulee. Ma on uus ultra. Sanoi myös, että jos kolmas inssi tehdään, tulee siihen kolmas lääke mukaan. Mutta olo on tyyni, meni nyt miten meni. Stellalle onnea, ihania uutisia tommoiset :).
 
Perjantai iltaa..
Äkkiä ennen voicea kuulumiset :whistle:

Yöllä hanat auki ja siitä onnellinen ettei se kierto venähtänyt vaan pysyi m elko samana, ja tänään aamulla 08 ultra ja suunnitelma tähän kiertoon.

Mitään kystiä tai muuta ei nähty joten voin aloittaa pistelyn normaalisti. Menopur - joka on luontaisesti valmistettu hormoni (sitä en tiennyt), aloitetaan pistelemään kp 3 eli sunnuntaista, tänään siis kp 1 kuitenkin. Sit folli ultra 28.3 ja inssi olisi alkukuusta 04, mikäli follit tottelee piikitystä oikein :)

Päivitys:
1.IUI 4/2014 28.3 1/30 m+pr+l siittiöt
Ja voi poistaa piinailijoista.

nyt töllö auki ja jos ei muut oo kerinny päivittää listaa niin teen sen huomenna. =)
 
INSSILÄISET 2014

Lauantai 22.3.2014



NimimerkkiIUIAjankohtaFolliuäKpLääkitysSyy
Jenett3.?pu+pr+lselitm.
Luis3.03/14g+pr+lselitm.
Zoona3.03/1418.316/29-30pu+pr+lselitm.
Juulia822.03/1419.313/30-34g+oselitm.
Kais2.04-05/14??
Moonsihn32.03/1420.313/24c+prselitm.
Viiva84404/1410/35-38f+pu+prPCO + siittiöt
Toivon-
pilkahdus
1.05/1423/28lzselitm.
Chiligail1.04/1428.32/30mp+pr+lsiittiöt


28.3


c=clomifen, lz=letrozol, a=anazol, f=femar, pu=puregon, mp=menopur, m=metformiini
g=gonal-F, pr=pregnyl, o=ovitrelle, l=luget, lt=lutinus, t=terolut, pri=primolut, ol=orgalutran, fos=fostimon


PIINAILIJAT


NimimerkkiIUIKpLääkitysSyyTestipäivä
Tähtisilmä5.28/28-32pr+lselitm.20.3
-jennica-2.21/26-29pr+ltendo28.3
nanette2.27/30-34fos+pr+lselitm.28.3
Läiti2.21/30m+lz+mp+prPCO30.3
Mursu832.22/28-31c+pu+prselitm.1.4
Spirit1.18/28-31fanovul + simpat2.4
Karmini1.18/30cselitt.03.04.

PLUSSANNEET


NimimerkkiIUILääkitysHaasteetPlussauspäivä
Metsätähti842.c+g+prselitm.6.3
Stella1.c+pu+prendo + ovl(13.3) 17.3


Päivittäjät: Stella & Chiligail

Päivityspyynnöt korostettuna! Kiitoooos =)
 

Yhteistyössä