Inseminaatio 2014

Ajankuluksi päätin päivittää tuon listan, rauhallisessa yövuorossa kun päjötän :D Pikkuhiljaa teen kuitenkin siirtymää takavasemmalle ja toivon, ettei mun tarvi takaisin inssiläiseksi palata. Kiitos vielä onnitteluista :heart: Ja iiiiisot tsempit teille kaikille ihanille naisille! :heart:

Chiligail: Pahoittelu uudesta kierrosta :hug: Piän peukut pystyssä, että sullakin eka inssi toimii!

Moonsihn: Hyvä asenne siulla =) Toivottavasti kaikki menee lopunperin hyvin =)

Tähtisilmä: Pahoittelut negasta :hug:
 
Viimeksi muokattu:
Moonsihn: Ihailen asennettasi. Hyvä, hyvä. :) Vielä on kasvuaikaa, ja tosiaan jatkossa lisälääkitysmahdollisuuksiakin. Mulle tyrkättiin heti kättelyssä sekä clomit että puregon, vaikka ilman lääkettäkin johtofolli löytynyt. Tuolla koktaililla oli sitten ekassa inssissä 3 isohkoa rakkulaa, joissa kuitenkin parin millin kokoerot. Tokassa inssissä potentiaalisia oli jo 5, mutta kuulemma yksi muita isompi, mitään ei kuites mittailtu. Se, mitä yritän sanoa, on että hyviä rakkuloita ei ymmärtääkseni kehkeydy yleensä muutamassa viikossa, vaan lääkityksestä voi olla parempi vaste sitten seuraavassa kierrossa, kun aiemmin "vajaaksi" jääneet rakkulat saavat taas käskyn jatkaa kasvuaan. HUOM. Nämä ovat vain maallikon pohdintaa.

Chiligail: Sulla myös oikea asenne. Päättynyt kierto oli jälleen säännöllisen pituinen, joten alkaneessa kierrossa inssin avulla siittiöt perille asti ja mahikset on hyvät. Kroppasi on tiettävästi vastaanottavainen hedelmöittyneelle munasolulle. :) Mielenkiintoista, mitä kirjoitit menopurista. Olisi kiva tietää enemmän eri lääkevaihtoehdoista ja perusteista, miksi toisille määrätään yhtä ja toisille toista.

Zoona: Olisiko kertoa inssikuulumisia? Eikös sinutkin olisi aika siirtää piinailijoihin? :)

Juulia: Miten menee? Mitä ultrassa näkyi? Onko inssipäivä buukattu?
 
INSSILÄISET 2014

Maanantai 24.3.2014



NimimerkkiIUIAjankohtaFolliuäKpLääkitysSyy
Toivon-
pilkahdus
1.05/1425/28lzselitm.
Juulia822.03/1419.315/30-34g+oselitm.
Viiva84404/1412/35-38f+pu+prPCO + siittiöt
Chiligail1.04/1428.0304/30mp+pr+lsiittiöt
Tuutunen801.04/1431.0303/31-35c+prsiittiöt
Kais2.04-05/14??
Luis3.03/14g+pr+lselitm.


28.3


c=clomifen, lz=letrozol, a=anazol, f=femar, pu=puregon, mp=menopur, m=metformiini
g=gonal-F, pr=pregnyl, o=ovitrelle, l=luget, lt=lutinus, t=terolut, pri=primolut, ol=orgalutran, fos=fostimon


Taustalla: Jenett

PIINAILIJAT


NimimerkkiIUIKpLääkitysSyyTestipäivä
Tähtisilmä5.30/28-32pr+lselitm.20.03
nanette2.29/30-34fos+pr+lselitm.28.03
Mursu832.24/28-31c+pu+prselitm.01.04
-jennica-2.23/26-29pr+ltendo28.03
Läiti2.23/30m+lz+mp+prPCO30.03
Spirit1.20/28-31fanovul + simpat02.04
Karmini1.20/30cselitt.03.04.
Zoona3.18/29-30pu+pr+lselitm.05.04.
Moonsihn32.15/24c+prselitm.08.04.

PLUSSANNEET


NimimerkkiIUILääkitysHaasteetPlussauspäivä
Metsätähti842.c+g+prselitm.6.3
Stella1.c+pu+prendo + ovl(13.3) 17.3


Päivittäjät: Stella & Chiligail

Päivityspyynnöt korostettuna! Kiitoooos =)
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta naiset... :flower:

Lista päivitetty seuraavin muutoksin: :wave:
Päivitin meidän kiertopv mukaan listaan eli tyyliin kenellä kiertopv pisimmällä on listan kärjessä ja kenellä täti vasta vieraillut on listan alla. Näin helppo seurata kuka missäkin vaiheessa kiertoa.
Mikäli joku ei halua tai ei ilmoita itseään piinailijoihin niin pysyy sit listan kärjessä seuraavaan kiertoon asti, mutta mikäli ilmoittaa itsensä piinailijoihin niin silloin toki siirretään Piinailu-listaan.
Listalla ne joitka eivät ole ilmoittaneet kiertopäiviä niin tiedot löytyy alimpana.

Olikohan nyt mahdollisimman epäselvästi selitetty, sori :O mut ymmärrätte varmaan ku listaa vähä selailette. :)

ON: Menopurin pistely aloitettiin eilen ja täti oli kylässä kokonaiset 3 vrk ja siinä se, kyllä ne aika lyhyet käynnit on. Mutta nyt vaan piikkiä nahkaan ja ultraa kohti :) Toivon todella et tähän kiertoon saataisiin onnistumaan eka IUI ;)

Minulla Menopur teki 1. kierrossa 2 hyvää 20 mm follia kp 13 kohdalla ja siihen luomuyritys --> nega
2.kierrossa folli kasvoi supervauhtia ja kp 8 kohdalla folli 20 mm, ei keritty inssiin eli luomu yritys --> nega
joten oisko nyt niin et 3. kerta toden sanoo ja päästään inssiin. Syynä meillä olisi siis simpat, joissa 30 % liikkuvia ja 70 % liikkumattomia. Lekurin mukaan nämä liikkumattomat ovat ns. esteenä liikkuville ja samalla jos ne ovat esim kuolleita niin niistä erittyy eri toksiineja - eli jotain kuolleen solun "myrkkyjä" ja nämä saattavat kanssa vaikeuttaa liikkuvien liikkumista. Siinäpä minun päivitys kertaus...
Mut ihana viikko edessä, painon pudotus aloitettu siten et evästetään tasaisesti 3 h välein pientä ja sit 1. lämmin ateria/pv.
Näillä eväillä !:popcorn:
 
Aurinkoista maanantaita kaikille!

Chiligail: Tsemppiä painonpudotukseen, hyvä asenne sinulla ainakin on! :) Ja eikös inssit ole juuri niissä tapauksissa tuloksellisia, joissa vika on simpoissa. Näin ainakin olen kuullut, että pesun jälkeen liikkuvuus paranee ja tosiaan ne kuolleet simpat pestään pois elävien liikkumista hidastamasta.

Nanette: Mites menee? Onko mitään oireita? ;) Meillä tosiaan sama testipäivä ja sama hoitopaikkakin! :)

Oma napanen: Ei niin mitään raskauteen sopivia oireita. Normaali kuukautisia edeltävä ketutus mielialassa alkanut. Samoin "väsymys", mikä aina ennen menkkoja. Rinnat juuri samanlaiset kuin aina ennen mensuja. Siinä yhdessä ainoassa alkaneessa raskaudessa, jonka olen kokenut, rinnat olivat kyllä aivan toisenlaiset kuin normaalisti ennen menkkoja (siitä arvelinkin olevani raskaana). Odotan siis kuukautisia alkavaksi pe-la. Aion kyllä lopettaa taas lutinukset muutamaa päivää ennen oletettuja menkkoja, jotta alkaisivat viimeistään viikonlopun aikana. Laskeskelin, että jos menkat alkaisivat mahdollisimman aikaisin, pääsisin vielä huhtikuun kierrossa viimeiseen inssiin, mikäli seuraava kierto vaan normisti etenee. Jos taas kierto venyy muutamallakin päivällä, sattuisi seuraava ovis tod.näk. viikolopulle. Minä kun niin haluaisin kokeilla vielä sitä IVF:ää ennen polin kesätaukoa, eli siihen ehkä sit toukokuun kierrossa olis mahdollisuus. Minulla ajatukset siis jo siellä.
 
Viimeksi muokattu:
Uusi inssiläinen täällä, hei vaan!

Pitempään olen täällä jo taustaillut, mutta nyt sitten ajattelin astua esiin, kun päädyimme tähän kiertoon kokeilemaan inseminaatiota ensimmäistä kertaa. Kaikkiaan ehkäisytöntä aikaa takana 11/2012 lähtien, aktiivisempaa yritystä 3/2013 lähtien. Matkan varrella yksi kemiallinen raskaus viime vuoden lopulla, muuten hiljaista kuin huopatossutehtaalla. Tutkimuksissa löytynyt mieheltä pientä häikkää siittiöiden määrässä ja liikkuvuudessa, mutta ei huolestuttavia poikkeamia kuitenkaan.

Tänään meneillään kp3/31-35, juuri otin ensimmäisen clomifen-tabletin ja toivon sivuvaikutusten olevan vähäisiä. Follikkeliultra on 31.3. Saapa nähdä, kuinka käy. Irrotukseen käytetään Pregnyliä.
 
Hei. Kävin uudestaan folliultrassa tänään ja inssi on jo huomenna! Yksi 18mm ja yksi 14mm oli. Kohdun limakalvo 10mm. Olivat vähän ihmeissään, että kun näytti niin hyvälle :D. Kiitos Mursu83 ja Stella. Mie en pysty lihavoimaan enkä punaisella laittamaan tähän, kun on tabletti käytössä.
 
Tuutunen80 tervetuloa mukaan!

Moonsihn: stemppiä huomiselle! Kuulostaa kivalle, että ihmetellään noin päin

Inssikuulumiset lyhyesti. Munarakkula oli jo puhkennut kun toimenpide tehtiin, mutta lääkäri lohdutteli, että aikaa puhkeamisesta ei ollut kauaa ja tämä ajankohta on ihan hyvä. Kuulemma on olemassa lääkäreissä koulukuntansa niille jotka pitävät puhkeamatonta rakkulaan parempana ja niille, joiden mielestä juuri puhjennut on hyvä. Aika näyttää.

Vähemmällä jännityksellä selvisin kuin aikaisemmin. Ennen lähtöä puhuin lääkärin kanssa jatkosta ja hän oli sitä mieltä, että meille ei enää inssi kannata tehdä (no tulipas tosiaan lyhyt...). Seuraava askel olisi koeputkihedelmöitys. Lääkäri kehotti tutustumaan materiaaleihin ja kehotti varoivaisuuteen, jos luen netistä keskusteluja tai kokemuksia :)laugh: no totta kai luen).

Lugesteronit aloitettu tänään. Ja minut voisi siirtää piinalijoihin. Testipäivä 5.4.!
 
Iltapäivitys eli muokkaus tehty listalle...

Jennica: tuo on just sitä pas..ta aikaa kun tuntee ettei keho ole raskauden tilassa tai ainakin luulee tuntevansa mut tätikään ei vielä tule niin ei pääse uuteen kiertoon... Häntä pystyyn vaikka hakaneuloilla ja uutta tuulta päin..

Tuutunen80: tervetuloa, päivitin sinut. tarkistatko tietosi et ne on ok.

Moonsihn3: lisäsin sut piinailijoihin ja testi pv 14 vrk inssin jälkeen onko ok pv? korjataan toiveittesi mukaan. Onnea huomiseen inssiin. :)

Zoona: lisäsin sinut kans piinailijoihin... huoh, teitä on siellä MONTA, nyt toivotaan et saadaan monta plussaa tähän loppukuuhun ja huhtikuulle :)
Kiitos follitiedoista, itsekkin mietin et mitäs sitten jos se on just puhjennu tai jo aiemmin, mut ilmeisesti siemenet sisään vaan..
 
Tervetuloa Tuutunen :)

Zoona Kovasti peukkuja, että inssi nyt onnistuisi! Olisko teillä mahdollisuuksia päästä IVF:ään jo tänä keväänä jos nyt ei tärppää?

Hieno juttu Moonsihn että folli oli kasvanut noin hyvin :D Tsemppiä inssiin!

Onpa tosiaan piinailijoiden lista pitkä... Toivottavasti muutaman viikon päästä olisi plussanneiden lista jo yhtä pitkä :D
 
Heippa kaikille!

-jennica-: Joo meillä tosiaan sama paikka ja sama testi päivä :)
No höh :( Pidetään kumminki vielä peukkuja jos vaikka tekis yllätyksen :hug: Oliko teillä lääkäri sitä mieltä et kolmas inssi on viimenen? Meillä ei oo puhuttu mitään muuta jatkoista kun et seuraava olis samalla reseptillä.
Mie oon yrittänyt (niinkuin lääkäri kehoitti) unohtaa nyt koko homman ja antaa luonnon tehdä tehtävänsä, tosin aika huonolla menestyksellä, kun kaikki vihlaisut et mitä tapahtu :ashamed: Oireita on tullu ja menny, aluks oli nännit tosi kipeet mut meni ohi, silloin tällöin vihlaisuja ja eilen illalla jomotti ja koski oikeaa puolta ala-vatsaa tosi kovasti. Oon yrittänyt olla nostamatta mitään toiveita kun se nega on sit niin kova isku muutenkin.

Moonsihn3: Tsemppiä inssiin!

Tsemppiä kaikille yhteisesti piinailuun ja uusiin kiertoihin! :hug:

Tervetuloa Tuutunen80
 
Moonsihn3: Peukut pystyssä täälläkin. :)
Tuutunen80 Tervetuloa joukkoon!

ON: Kierto tosiaan siinä vaiheessa että odottelen mankkoja alkavaksi. Tai oikeastaan toivon että eivät alkaisi. ;) Toivo raskaudesta on korkealla (taas kerran), varsinkin kun kaikki normaalit menkkaoireet puuttuvat. Normaalisti rinnat on todella arat jo reilu viikko ennen menkkojen alkua (joutuu alasti kävellessä kannattelemaan ja nukkumaan rintaliivien kanssa), nyt ei minkäänlaista arkuutta ole. Eilen illalla huomasin tosin nännien olevan arkana, mutta rinnat ei samalla tavalla kuin normaalisti. Myöskään alaselän kipua ei ole vielä tullut (edes orgasmin jälkeen kutn normaalisti). Jotenkin sitä omassa pienessä päässään kääntää kaiken positiivisiksi merkeiksi. :xmas:
 
nanette: Ei meilläkään ole ollut polilla vielä mitään puhetta monta inssiä tehdään, mutta yleinen käsitykseni on, että julkisella puolella yritetään yleensä se 3 inssiä ja sit siirrytään rankempiin hoitoihin. Ja saman sanoi minunkin lääkäri, että samoilla mennään ensi kierrossakin. Omalla kohdalla nämä inssit ovat vain ajan ja rahan hukkaa, joten pistän kyllä hieman vastaan, jos vielä neljättä inssiä kolmannen jälkeen ehdottelevat. Minulla kuitenkin aika juoksee koko ajan liian lujaa eteenpäin tämän endon takia. Endon oireet palailee kuvioihin pikkuhiljaa, leikkauksesta kulunut puoli vuotta, joten "parhaat päivät" leikkauksen jälkeen alkavat olla vähissä.

Kaikenlaisia vihlontoja on ollut itselläkin muutaman päivän ajan, lähinnä munasarjoissa, mutta viime yönä oli kunnon menkkakipuja. Menkkojen pitäis alkaa vasta aikaisintaan perjantaina. Pistän kuitenkin nämä oireet Lutinuksien piikkiin, koska mitään muita oireita ei ole. Toivon kuitenkin sinulle nanette parempaa onnea tähän kiertoon ja kaikille muillekin! :)

Onpas meitä piinailijoita tosiaan aika pitkä lista! Jonkunhan meistä on pakko plussata. ;)

Aurinkoa ja rentoa mieltä kaikille piinailijoille ja inssiä odottaville! :)
 
Viimeksi muokattu:
Hei! Tulin pikasesti kertomaan, reilut20mm folli näkyi inssisä ja miehen simpat taas priimaa. Ja irtoaminen odotettavissa viim. huomenna. Sielläpä se saa kasvaa vielä hetken. Tosi happy! Viimeks oli isompi folli ehtiny irrota ja vain16mm folli oli inssissä.
 
Moikka,

Taaskin ihan pikaisesti käyn vaan heipat hihkumassa, että saadaan minutkin listalla oikein. Oon miehen kanssa talvilomalla ja tekemistä piisaa! :D

Eli mut voi poistaa piinailijoista.
Tähtisilmä* 6. 4/14 2.4. 2/28-32 pr+l selitm.
 
INSSILÄISET 2014

Keskiviikkoi 26.3.2014



NimimerkkiIUIAjankohtaFolliuäKpLääkitysSyy
Toivon-
pilkahdus
1.05/1427/28lzselitm.
Juulia822.03/1419.317/30-34g+oselitm.
Viiva84404/1414/35-38f+pu+prPCO + siittiöt
Chiligail1.04/1428.0306/30mp+pr+lsiittiöt
Tuutunen801.04/1431.0305/31-35c+prsiittiöt
Tähtisilmä6.4/1402.0402/32pr+lselitm.
Kais2.04-05/14??
Luis3.03/14g+pr+lselitm.


28.3


c=clomifen, lz=letrozol, a=anazol, f=femar, pu=puregon, mp=menopur, m=metformiini
g=gonal-F, pr=pregnyl, o=ovitrelle, l=luget, lt=lutinus, t=terolut, pri=primolut, ol=orgalutran, fos=fostimon


Taustalla: Jenett

PIINAILIJAT


NimimerkkiIUIKpLääkitysSyyTestipäivä
nanette2.31/30-34fos+pr+lselitm.28.03
Mursu832.26/28-31c+pu+prselitm.01.04
-jennica-2.25/26-29pr+ltendo28.03
Läiti2.25/30m+lz+mp+prPCO30.03
Spirit1.22/28-31fanovul + simpat02.04
Karmini1.22/30cselitt.03.04.
Zoona3.20/29-30pu+pr+lselitm.05.04.
Moonsihn32.17/24c+prselitm.08.04.

PLUSSANNEET


NimimerkkiIUILääkitysHaasteetPlussauspäivä
Metsätähti842.c+g+prselitm.6.3
Stella1.c+pu+prendo + ovl(13.3) 17.3


Päivittäjät: Stella & Chiligail

Päivityspyynnöt korostettuna! Kiitoooos =)
 
Viimeksi muokattu:
Mursu, jennica ja nanette: teillä testi päivät lähestyy... Mursu katsoin kiertopv:si mukaan et Hmm niinköhän sinäkään jaksat ihan viralliseen testipäivään jaksaa odottaa vai joko kyykkäät tikun ääreen aikeisemmin. :hug: Minulla kun pelkkää tylsää piikitystä niin voin sit jännittää teidän puolesta.. joten kertokaa, paljastakaa vaan josko joku aikoo jo aiemmin tikuttaa... JÄNNÄÄ, edes ovis testiä :LOL:

Läiti: sinä kans, onko millaisia tuntemuksia. KP: sullakin aika pitkällä. Saadaan jännittävä loppu kk. WAU ja toivon teille kaikille paljon PALJON Plussa puhureita...

ON: kuten sanoin tylsää piikitystä, mut odotan jo kovasti perjantain folli-ultraa...
 
Viimeksi muokattu:
Chiligail: Täällä ei ole varmaan tarvetta tuhlata testiä... on niin menkkaolot kuin vain voi olla. :( Rinnat turvoksissa, mutta pehmeet, samalla tavalla kuin aina ennen menkkoja. Ja ne kipenee yleensä aina pari päivää ennen ku menkat alkaa. Mieliala niin maassa ja mies ärsyttää. Joten eiköhän tämä ollut taas tässä. Vaikka kyllä pienesti elättelinkin toiveita alkuviikosta, kun oli yöllä ne kovat menkkakivut (jotka myös aiemmassa koetussa alkaneessa raskaudessa) ja rinnat olivat hetken eri muotoiset ja jotenkin kovemmat. No nyt löllö-rinnat taas palanneet. Menkkoja kohti siis... taidan lopettaa lutinukset tähän iltaan, koska hiivaoireitakin on.

Moonsihn3: Sinulla sattunut inssi juuri sopivaan aikaan. Toivotaan, että simpat hoitavat homman loppuun! :)

Tsemppiä Chiligailille folliultraan! :) Tuo aika kierrosta on ainakin itsestä aina mukavinta, kun on jotain mitä odottaa ja on vielä toiveikas olo.
 
-jennica- Höh :( Mutta joillakinhan on aivan selvät menkkaolot ennen plussaa eli ei peli ole pelattu vielä kuitenkaan! Mutta tiedän kyllä tuon tunteen ja se on kyllä tosi ärsyttävä fiilis, kun alkaa olla jo aika varma ettei ole taaskaan tärpännyt...

Mulla on virallinen testipäivä 2.4.14 eli menen silloin verikokeeseen. Mietin, että testaisinko kotona ollenkaan... Mulla pitäis kyllä alkaa menkat tuolloin 2.4., joten se voi verikokeeseen mennessä olla tulos jo hyvinkin ennustettu. Olen tehnyt itseni kanssa sopimuksen, että ennen huhtikuuta en testaa :whistle: Mitään oireita ei kyllä ole... Viime kierrossa oli tässä vaiheessa rinnatkin paljon kipeämmät, nyt tuntuu ainoastaan hyppiessä ja vatsallaan nukkuessa siltä, että rinnat on vähän aremmat.
 
Laskeskelin, että tilastollisestikin tuolla piinailijoiden määrällä pitäisi tulla ainakin 1 plussa. Toivotaan tietysti 8:aa!

-Jennica- :D Niin tuttua. Mikähän siinä onkin, että mies alkaa käydä hermolle kun menkat lehestyy! Jonkin fyysispsyykkinen toimintamalli jostain kivikaudelta?

Moonsihn3: peukku täältä!

-Spirit- Kyllä kesäkuussa olisi mahdollista päästä ivf:ään. Olemme siis yksityisellä eli mihinkään ivf jonoon emme siirry.

ON: Mieli on tosi hyvä ja olo vapautunut. Toivottavasti se tuottaa myös tulosta. Tällä hetkellä uskon selviytyväni ties mistä!

Kyselin teidän hiusten ohentumis-havainnoista aiemmin...No..Eilen tihrustin peilin edessä ja kauhistelin: minulle nyt kasvanut viikset!:O Kääk! Tummia pitkähköjä karvoja...Ei ole aiempaa taipumusta siihen suuntaan, perusvähäkarvainen elovena. Eikö tämän pitäisi mennä ihan toisin päin!
 
Hei :D Mä niin jännään teidän kaikkien puolesta kaikesta kun itsellä ei ole tässä kierrossa tiedossa mitään niitä ovulaatiotesti, follikkeliultra, piikitys, inseminaatio, oireita tms. paniikkia. Mä vaan pudottelen täällä painoa ja odotan seuraavaa kiertoa. Tällä hetkellä painoa olen pudottanut kaksi viikkoa ja no tasan kaksi kiloahan se on vähemmän. Eli puoli välissä mennään tavoitteen suhteen :)

Zoona: Voi ei :D Siis hiukset hupenee ja viikset kasvaa, oijoi :) Alkaa kuulostaa miesten ongelmilta. Mutta tosissani kun mietin niin melko erikoista. Hormonit varmaan, mutta milläköhän mekanismilla? Onko sulla muuten sitä testosteronia mitattu. Koska naisethan eivät yleensä kaljuunnu ja menetä hiuksiaan, koska testosteronin puute aiheuttaa sitä. Itselläni on ajoittain ollut korkeammat testosteroni arvot kuin olisi suotavaa, tosin en ole huomannut tuollaisia oireita....

Chiligail: Toivottavasti folliultra menee hyvin. Kysyit joskus aiemmin siitä painonpudotuskesta, en mä pussikeitoilla. Koitan vaan liikkua enemmän ja jättää suolaiset herkut (paheeni) pois.

Moosihn: Jee :)

Mua muuten kiinnostaisi tietää, että kauanko te muut olette yrittäneet tai toivoneet lasta. En nyt osaa eritellä miksi tämä minua kiinnostaa, mutta mietin sitä yllättävän usein.
 
Taas mä täällä vuodatan tunteitani =pahaa oloa. Jättäkää lukematta/hypätkää yli, jos teitä ahdistaa nää mun kirjoitukset! :D
Ehkä minä vaan liikaa vertaan näinä piinapäivinä oloani siihen yhteen alkaneeseen raskauteen. Ei tietysti pitäisi, kun tietää, että jokainen raskaus on erilainen, mutta olo oli silloin täysin erilainen kuin normisti ennen menkkoja ja se on vielä tuoreessa muistissa. Mieliala oli tyyni (toisin kuin ennen menkkoja), rinnat ja nännit kovat ja turvonneet (toisenlaiset kuin ennen menkkoja), vatsalla ei ollut turvotusta (kuten yleensä ennen menkkoja), pissatti, janotti, poskia kuumotti, vatsa oli sekaisin, hajuaisti herkkä, lämpö koholla ja menkkakivut alkoi viikkkoa liian aikaisin. Kaikki oireet poikkesi tuolloin normaalista kierrosta, mutta nyt on vahva menkkaolo. Sen takia mieli taas maassa. Voi kun nää päivät vuotoon asti menis vaan niin nopeaan.

Tuosta hiusten lähdöstä: Luulen, että hormonit saavat tuota hiuskatoa aikaan. Itsellä kokemusta hiustenlähdöstä, kun lopetin pillerit. Hiukset hupenivat puolella, mutta onneksi tuuhettuivat nopeasti yhtä tuuheaksi kuin ovat aina olleetkin. Myös alkaneessa raskaudessa ihmettelin hiusten katkeilua. Joten kyllä ne hormonit varmasti vaikuttavat hiustenkin lähtöön. Viiksien kasvusta en ole muuta kuullut, kuin että se kuuluisi PCO-oireisiin. Mutta varmasti harmillinen vaiva.

Viiva84: Varmasti vapauttavaa olla ilman mitään odotteluja, päivien laskeskeluja tai piinailuja. Nauti nyt täysillä, ehkä tauon jälkeen kroppasi on uudesti syntynyt ja vastaanottavaisempi raskaudellekin.
Kyllä itsellekin taitaisi tehdä pieni tauko hyvää, nyt nimittäin alkanut päässä ja mielessä tuntumaan tämä lapsettomuus.
Meillä siis varsinaista yritystä takana vasta 1,5v, mutta olimme olleet ilman "oikeaa" ehkäisyä (keskeytetyllä yhdynnällä) ennen varsinaista yritystäkin parin vuoden ajan., koska pillerit eivät minulle sopineet. Vauvasta olemme kuitenkin molemmat haaveilleet jo vuosia, joten jos vahinko olisi käynyt, se ei olisi ollut meille maailmanloppu.
 
Viiva meillä esikoista "tehtiin" jotain 2v 10kk joista ekalla clomikierrolla saatiin eka plussa koko aikana. Tätä toista alettiin yrittään 07/13 ja hoitoihin lähettiin melko aikaseen (11/13) ku oli tiedossa tää raskautumisen hankaluus.

nanette & Mursu any news????

jennica :hug:

Mulla on virallinen verikoepäivä 4.4 eli perjantai josta vastauksen saan vasta seuraavana maanantaina,kiva odotella tuloksia koko viikonloppu vaikka kyllähän se lopputulos on varmasti jo selvillä ennen sitä.

Oireita ei omasta mielestä ole,jos ei pientä väsymystä lasketa..
 

Yhteistyössä