Taas mä täällä vuodatan tunteitani =pahaa oloa. Jättäkää lukematta/hypätkää yli, jos teitä ahdistaa nää mun kirjoitukset!
Ehkä minä vaan liikaa vertaan näinä piinapäivinä oloani siihen yhteen alkaneeseen raskauteen. Ei tietysti pitäisi, kun tietää, että jokainen raskaus on erilainen, mutta olo oli silloin täysin erilainen kuin normisti ennen menkkoja ja se on vielä tuoreessa muistissa. Mieliala oli tyyni (toisin kuin ennen menkkoja), rinnat ja nännit kovat ja turvonneet (toisenlaiset kuin ennen menkkoja), vatsalla ei ollut turvotusta (kuten yleensä ennen menkkoja), pissatti, janotti, poskia kuumotti, vatsa oli sekaisin, hajuaisti herkkä, lämpö koholla ja menkkakivut alkoi viikkkoa liian aikaisin. Kaikki oireet poikkesi tuolloin normaalista kierrosta, mutta nyt on vahva menkkaolo. Sen takia mieli taas maassa. Voi kun nää päivät vuotoon asti menis vaan niin nopeaan.
Tuosta hiusten lähdöstä: Luulen, että hormonit saavat tuota hiuskatoa aikaan. Itsellä kokemusta hiustenlähdöstä, kun lopetin pillerit. Hiukset hupenivat puolella, mutta onneksi tuuhettuivat nopeasti yhtä tuuheaksi kuin ovat aina olleetkin. Myös alkaneessa raskaudessa ihmettelin hiusten katkeilua. Joten kyllä ne hormonit varmasti vaikuttavat hiustenkin lähtöön. Viiksien kasvusta en ole muuta kuullut, kuin että se kuuluisi PCO-oireisiin. Mutta varmasti harmillinen vaiva.
Viiva84: Varmasti vapauttavaa olla ilman mitään odotteluja, päivien laskeskeluja tai piinailuja. Nauti nyt täysillä, ehkä tauon jälkeen kroppasi on uudesti syntynyt ja vastaanottavaisempi raskaudellekin.
Kyllä itsellekin taitaisi tehdä pieni tauko hyvää, nyt nimittäin alkanut päässä ja mielessä tuntumaan tämä lapsettomuus.
Meillä siis varsinaista yritystä takana vasta 1,5v, mutta olimme olleet ilman "oikeaa" ehkäisyä (keskeytetyllä yhdynnällä) ennen varsinaista yritystäkin parin vuoden ajan., koska pillerit eivät minulle sopineet. Vauvasta olemme kuitenkin molemmat haaveilleet jo vuosia, joten jos vahinko olisi käynyt, se ei olisi ollut meille maailmanloppu.