Inseminaatio 2014

Onpas mukavaa, jännittävää, raastavan jännittävää ja Stella, en osaa edes kuvailla miten jännää! Niin NIIN toivon että siellä olisi kuten Moonsihne sanoi et pikkuinen sydän terhakkaasti lyöden. oih.

Mukavaa et saadaan tänne keskustelua vaan aikaan ja mun mielestäni oma napaisuus ei haittaa yhtään koska sillälailla näitä ajatuksia jaetaan.

Mursu on kyllä niin ihana tyyppi ja sillä tuo sana hallussa kun jotain kannustaa pitää. Lukekaa vaikka aikaisempiakin kirjoituksia,, huoh. hyvä Mursu

Lääkärit väliin tuntuu jotenkin "pettyvän" et vaan yksi mut omasta mielestäni olen kyllä sitä mieltä et ennemmin se yksi oikeein iso ja hedelmällinen kuin 3-4 pientä joita ei voi sit käyttää ollenkaan.
Voisko joku Ultraan menijöistä kysellä asiasta, et mikä teidän lääkärin mielipide asiaan on. Yksi iso vai 2-3 vai mikä määrä.
Tiedän et osa lekureista ei tee inssiä ja antaa pedinpöllytys kiellon jos isoja folleja yli 2-3, mut mites teillä?
 
Pika Info.
Soitin äsken klinikalle ja yksi ihana hoitaja loi taas uskon.kuulema vähän vaan vänkslätään niin inssi onnistuu.Eli mulla onkin folli ultra 11.4 ja lauantaina pistellään vielä menopur ja sunnuntaina pregnyl.Inssi on sitten heti maanantaina 16.4

Vähän epäuskonen fiilis, mut näillä mennään :)
 
Vuoto alkanut eilen mut ei kunnolla joten ei vielä päivitellä listaa. Taukokierto inssin suhteen kyllä tulee :(. Huomenna olis sit verikoe ja joutuu maanantaille odotteleen vastausta. Pitää kyllä varmaan silti soittaa huomenna polille et syönkö clomeja kuiteski vai mitä ne on suunnitellu..

Stella no jopas nyt saaki jännäillä. Toivotaan et seuraavassa ultrassa sydän sykkis jo! Tiedän erään ihmisen kellä oli vähän samanmoinen ultra, digi näytti 3+ ja ekassa ultrassa ei näkyny sykettä eikä oikein mitään vaikka viikkoja ois varmaan ollu joku 6+ mut sit viikon päästä siellä näkyikin sitten syke..et vielä ei kannata heittää ainakaan kirvestä kaivoon! Tsemppiä siis pieneen piinailuun vielä.

Spirit sanottiinko sulle sillon et jos verikokeessa näkyy kiinnittymisyritys niin tulee automaattisesti taukokierto? Mulle sanottiin niin ja musta se on vähän outoa :O
 
Karmini Ei sanottu mulle tuota...

Negatiivinen oli mun verinäytteen vastaus, niin kuin arvasinkin. Mutta päästään onneksi yrittämään uutta inssiä tähän kiertoon, ellei sitten pääsiäisen pyhät sotke. Viimeksi ovulaatio oli kp 15, mutta se on mulla vaihdellut aika paljon eri kierroissa.

Niin ja mulle voisi päivittää 2. IUI, kp 2/28-31, folliultra 11.4.
 
Viimeksi muokattu:
Spirit oonkohan mä sit kuullu omiani? :O Onko sulla kuka lekuri? Vai onko siellä ees muita kuin se nainen..

Vuoto on kuin onkin lisääntynyt tänään mut en silti ihan varmana osaa sanoa onko tänää kp 1 vaiko ei. Jos on niin sit voi olla erittäin pieni mahdollisuus päästä inssiin ennen pääsiäistä,jos ovis tuleekin vaikka kp 14 tai kp15..ja tuo kp15 ois sit se pyhiä edeltävä torstai..jännäks menee.
 
Karmini En kyllä toisaalta kysynytkään, että mitä tehdään jos kemiallinen raskaus todetaan... Kyllä me varmaan samalla lääkärillä käydään, sillä lapsettomuuspolilla ei ilmeisesti nyt ole muita lääkäreitä.

Pidän peukkuja, että tänään ois sulla kp 1 ja ehtisitte vielä inssiin! :)
 
Olis kiva kans liittyä teiän joukkoon.
Olemme miehen kanssa 31 vuotiaita. Esikoista yritettiin 6 vuotta, siitä 2 viimisintä vuotta käytiinn lapsettomuushoidoissa. Neljännellä inssillä tärppäs, se oliski ollu viiminen ennen ivf hoitoihin siirtymistä. Esikoinen syntyi maaliskuussa 2012.

Toista lasta alotettiin yrittämään vuosi sitten luomusti ja kuten arvasinkin niin ei tärpännyt. Hoidot aloitettiin taas ja nyt on takana 1 inssi. Maanantaina testiin pärähti nega ja eilen alkoi menkat. Jotenkin taas niin lyöty olo, mutta kyllä se taas tästä kun tämä kierto pääsee kunnolla käyntiin.

Meillä ongelmana on simpat hoitona: Puregon ja Pregnyl. 2 inssi olisi huhtikuun lopulla. Mulla on pitkät kierrot ja ovis noin kierronpäivänä 20. Viime inssikin tehtiin kp20. Pregnyliä pistän ihan pientä annosta 25ky, koska viime hoidoissa 50ky aiheutti sen että folleja kasvoi 8. Jotenkin vaan on niin turhauttavaa kun inssiä pitää aina odotella se 3 viikkoa menkkojen jälkeen ja nyt vielä näyttäs et pääsiäispyhät on just niihin aikoihin kun ovis pitäs tulla, saa sit nähdä päästäänkö lainkaan inssiin tästä kierrosta :(

Nyt siis kp 2/34-38
 
Kiitos teille kannustuksesta ja tsempistä :heart: Vaisto kuitenkin sanoo, ettei meille tällä kertaa vauvaa tule. Hiljennyn nyt tuomiopäivään saakka jos vuoto ei ala ja tuun kertomaan sitten kuulumiset. Ja todennäköisesti teen tänne comebackin.
 
StellaI: Voi pientä… Tosi kurjaa, että joudutte nyt painiskelemaan erilaisten toiveiden ja pelkojen kanssa kokonaisen viikon! Onneksi onnellisesti päättyneitä vastaavia kokemuksia on ilmeisen monia. Nyt ei taida auttaa kuin muistuttaa itseään, ettei tilanteeseen voi tällä hetkellä mitenkään vaikuttaa, ei suuntaan eikä toiseen. Toivon todella, että tämäkin tarina saa onnellisen lopun, mutta on täysin ymmärrettävää, että haluatte henkisesti varautua pahimpaan. Voimia teille! :hug:

Tähtisilmä*: Käyhän se tosiaan taulukosta ilmi, ettei sulla mitään follikkeleja stimuloivaa lääkitystä ole, jotenkin taidan olla vain ihan lääkehuuruissa itse. ;) Kuten jo aiemmin kirjoitin, maalaisjärjellä ajateltuna mahdollisimman lähellä luomutilaa on se ideaali. Toki järeämpiä hoitoja tarpeiden mukaan. Itseäni harmittaa, että meillä lääkemääräys vaikuttaa tulevan automaationa (Clomit + Puregon) perusteena yksinomaan se, että inseminaatio vie kuitenkin sen verran poliklinikan resursseja, ettei luomuna lähdetä yrittämään. Ja lisäksi vielä Pregnyl, vaikka lähes samaan hengenvetoon lääkäri toteaa, ettei ole mitään syytä tutkia loppukierron hormoniarvoja, kaikki vaikuttaa olevan kunnossa. Kahden inssin jälkeen kyllästyin (kyllästyimme) niin tuollaiseen liukuhihnahoitoon, että nyt on tauon paikka. Mutta sinun tilanne selkenee jälleen huomenna! Kerrohan sitten kuulumisia.

Moonsihn3: Ihanaa, että huomioit meitä esikoisesta haaveilevia, mutta joudut kyllä odottamaan maailman tappiin asti, jos kaikkien esikoistoiveiden olisi määrä täyttyä ennen teidän perheenlisäystä. :D Teidän tapauksessanne enää ei ole kyse vain sinun ja miehesi toiveesta, vaan toinen lapsi olisi suuri rikkaus myös isosiskolle. Joten jännäilehän tämäkin kierto vailla tunnontuskia loppuun asti, toistaiseksi tilanne näyttää hyvin lupaavalta.

Chiligail: Mitäs nappeja sinä olet popsinut, kun palautetta annat niin, että Mursulla alkaa ihan poskia kuumottaa... :ashamed: Kiitos! Kiva kuulla, että höpinöistäni on joskus ollut jotain rohkaisuakin. (Tuosta ihanuudesta voi olla montaa mieltä, ainakin jos siipalta kysytään esim. kiertopäivänä nro 1.) Meille lääkäri puhui alkuun, että kolme follia voidaan vielä ”hyväksyä” inssiin, muttei enempää. No, ekassa mulla oli ne kolme (tosin niillä oli keskenään aina pari milliä kokoeroa) ja tokan suunnittelu-ultrassa 4 (11-13 millisiä eli pienempiä kuin edellisessä) ja inssipäivänä 5 (ilmeni sen jälkeen kun olin painostanut lääkäriä ultraamaan), mutta ei kuulemma ole tapana enää tuossa vaiheessa hoitosuunnitelmaa muuttaa. Huh, tuosta sainkin tarpeekseni koko puljusta. Vaikuttaa jotenkin siltä, etteivät missään vaiheessa uskoneetkaan, että niistä folleista olisi mihinkään, mutta tehtiinpä yksi inssi vähemmäksi, jotta pääsisivät meistäkin pian eroon. Ehkä hieman väritettyä tarinankerrontaa tuon lopun osalta, myönnetään, mutta loppupäätelmä on se, että teoriassa kolme on enimmäismäärä, mutta useampi ok, jos eivät ole kovin muhkeita. Alkaapas turhauttaa, kun tästä taas avauduin.

Hienoa, Spirit, että olet ei-toivotusta tuloksesta huolimatta lähtenyt positiivisin mielin kohti uutta yritystä. Toivotaan nyt tosiaan, ettei pääsiäinen sotke aikatauluja. Ja samat sanat, Karminille! Meidän polilla ei oo muuten sanallakaan mainittu mitään kemiallisesta raskaudesta tai sen vaikutuksesta hoitoihin... Ei todellakaan mitään verikoetta ole tarjottu. Yhä ihmettelen, kuinka kirjavia käytäntöjä ympäri Suomea löytyy. Läitikin näyttää kulkevan melko samaa tahtia Spiritin ja Karminin kanssa, mutta sulla ilmeisesti jo varmistunut, että inssi saadaan järkättyä huhtikuulle, hyvä juttu!

Hepaliini: Tervetuloa joukkoon! Aihepiiri ei järin hilpeä ole, mutta vertaistuki toimii. :)
 
INSSILÄISET 2014

Perjantai 4.4.2014



NimimerkkiIUIAjankohtaFolliuäKpLääkitysSyy
Juulia822.03/1419.03.26/30-34g+oselitm.
Viiva844.04/1423/35-38f+pu+prPCO + siittiöt
Tähtisilmä6.04/1404.04.12/32pr+lselitm.
-jennica-3.04/1407.04.07/26-29pr+ltendo
Mursu833.?06/28-31c+pu+prselitm.
Toivon-
pilkahdus
1.05/1411.04.04/28lzselitm.
Läiti3.16.04.11.04.04/30m+lz+mp+prPCO
Spirit2.04/1411.04.02/28-30fanovul + simpat
Hepaliini2.04/14-2/34-38pu+prsimpat
Kais2.04-05/14??

c=clomifen, lz=letrozol, a=anazol, f=femar, pu=puregon, mp=menopur, m=metformiini
g=gonal-F, pr=pregnyl, o=ovitrelle, l=luget, lt=lutinus, t=terolut, pri=primolut, ol=orgalutran, fos=fostimon, sy=synarela


Taustalla: Jenett, Luis

PIINAILIJAT


NimimerkkiIUIDPOLääkitysSyyTestipäivä
Karmini1.-cselitt.03.04.
Zoona3.-pu+pr+lselitm.5.4.
Moonsihn32.-c+prselitm.08.04.
Ansku831.-pri+sy+pu+pr+l+mPCO?
Chiligailluomu06mpsiittiöt12.04.
Tuutunen801.-c+prsiittiöt16.04.

PLUSSANNEET


NimimerkkiIUILääkitysHaasteetPlussauspäivä
Metsätähti842.c+g+prselitm.6.3.
Stella1.c+pu+prendo + ovl(13.3.) 17.3.
nanette2.fos+pr+lselitm.28.3.


Päivittäjät: Chiligail ja Mursu83

Päivityspyynnöt korostettuna! Kiitoooos =)
 
Terve Naiset
PIINAILIJAT: Karmini, Zoona, Moonsihn3, Ansku82, Tuutunen80: Ilmoittakaa päivittäjälle DPO:t kp:n sijaan niin pysytään ehkä paremmin "kärryillä".

Karmini: en vielä päivittänyt sulle kp 1 koska odotellaan nyt maltilla et mitä vuotoa se on, ehkä sitä parempaa... =)

Viiva: no no NO onko mitään hehkutelua?? Odottelen kovasti tietoa.

Tervetuloa, hepaliini. Mukava saada uusia.

Mursu: mitään nappeja ku rehellistä puhetta! :LOL: Hyvä et on hengen korottajia ja tsemppaajia, niitä me tarvitaan.
 
Tuohon listaan voisi korjata mun kiertopäivän eli tänään on kp 3

Meille sanottiin follien määrästä, että inssi tehdään jos niitä on 1-3. Jos folleja on enemmän, tulee yhdyntäkielto. Tuntuu hullulta, että inssi tehdään, vaikka folleja on 4-5! Ja jos perusteluna on se, että ne ovat vielä niin pieniä, niin ei kai koko inssiä kannattaisi edes tehdä... Joten ymmärrän kyllä Mursu että teitä hermostuttaa tuollainen meininki :mad:
 
Jos oikein lasken, niin nyt pitäisi olla DPO1. Keskiviikkona inssin yhteydessä siis laitettiin Pregnyl (täällä laitetaan samana päivänä, ei aiemmin, kuten monissa muissa paikoissa ilmeisesti tehdään). DPO2, jos lasketaan inssipäivästä.

StellaI Pidetään nyt vielä toivoa yllä :hug:
Hepaliini Tervetuloa =)
 
Pahoittelut uusista kierroista ja negatiivisista tuloksista! :hug:

Tsemppiä kaikille piinailijoille ja tuleviin ultriin!

Stella: Voi ei! Toivottavasti kaikki kääntyisi nyt parhain päin ja ens viikon ultrassa löytyisi pienen syke! Tsemppiä siulle ja jaksamista, vaikka odottamisen piina on hirveä! :hug:


Kiitos vielä kaikille onnitteluista! :heart: Täällä piinataan vielä kaks pitkää viikkoa että olis varhaisultra ja selviäis (toivottavasti) onko masussa asukkia.
 
Stella, toivottavasti ensi viikolla tulisi hyviä uutisia.

Eilen ultrassa johtofolli oli 16mm ja limis 9,5mm. Nyt toivotaan ovisplussaa huomiseksi. Inssiaika jo maanantaille varattu mutta jos plussaa ei tule, käyn vain ultrassa. Tässä kierrossa päätettiin odottaa ns. oikeaa ovista eikä irroiteta pregnylillä niinkuin kaikilla aiemmilla kerroilla. Lääkäri tätä kokeilua ehdotti kun ei toista tärppiä ole nyt kuulunut. Varmaan hyväkin antaa kropan tehdä tehtävänsä vaikka tämä nyt tavallaan aiheuttaa hankaluuksia kun ei voi yhtään etukäteen varautua. Inssi on nyt siis ovisplussasta seuraavana päivänä.
 
Voi että, TÄHTISILMÄ, nyt kuulostaa niin hyvältä, mitat ja ajoitus ja kaikki! Toivottavasti huomenna tulee se ovisplussa, tai ehkä pikemminkin niin, että toivottavasti sitten kun se ovis on ovella, inssiaika järjestyy. Pidähän meidät ajan tasalla! :)

Jatkoa aiemmalle purnaukselleni kokemuksesta "liukuhihnahoito": Miksi kolme inssiä on hyvin yleisesti käytetty ko. hoidon määrä? Eikö yrityskertojen määrässä pitäisi huomioida, miten muissa hoitoon liittyvissä asioissa (lääkitys, ajoitus, olosuhteet) on kulloinkin onnistuttu? Vasta sitten, kun on todettu kaiken olevan ns. kohdallaan, voidaan mielestäni laskelmoida, että kolmen-neljän yrityksen jälkeen, on aika miettiä muita vaihtoehtoja. Mutta, mutta, julkiset varat eivät taida tällaiseen todelliseen potilaan ehdoilla etenemiseen riittää. :(

Pointtini taitaa olla, että muistakaamme, että ihanteellisissakaan olosuhteissa joka kerta ei vain kerta kaikkisesti tärppää. Kärsivällisyyttä tarvitaan... Itselläni tuntuu olevan juuri tämän asian suhteen nyt erityisiä haasteita. Vitkuttelen kolmanteen inssiin lähtemistä...
 
Mulle voi päivittää kp3/30. Inssiin ei tässä kierrossa kyllä keretä ku se menee sinne pääsiäisviikonlopulle. Kahen vaiheilla olen otanko ees clomeja tähän kiertoon..tänään pitäis päättää sekin. Toisaalta ei viittis jättää tilaisuutta käyttämättä mut toisaalta taas jos ei inssiä tule niin onko se sit turhaa...Folliultra on kuiteski varattuna 15.4
 
Karmini, pähkäilin samaa viikko sitten. Päädyin lääkkeettömään kiertoon, koska kuukautiseni olivat viimeksi hieman normaalista poikkeavat ja halusin saada selvyyden liittyykö lääkkeisiin. Muussa tapauksessa oisin napsinut clomeja ominpäin. Ja niin varmaan teenkin seuraavassa kierrossa. En ajattele, että tämä kiertokaan menee yrityksiltä täysin hukkaan, kun niitä munasoluja on stimuloitu kasvamaan pari edellistä kuukautta - jospa jokin niistä pääsis täyteen vauhtiin tässä kierrossa. Toiveajattelua (?)
 
Mursu83 siis tottahan se on, että eniten maailmassa haluan lapselleni sisaruksen. Mutta, näillä mennään mitä on annettu.

Spiritpahoittelut negasta.

Tähtisilmä tsemppiä!

Ja kaikille muillekkin tsempit!

Mulla alko eilen vuoto, ja soitin aamulla polille. Kauhean tinkauksen päätteeksi :LOL: hoitaja antoi ultraan ajan 11.4 ja sanoi, että jos sitä ei voi nyt tehdä ennen pääsiäistä, niin kotona sitten piikitys ja puputtelu. Clomit aloitan huomenna. Nyt siis kp3/28 laitan tuon 28, koska se on keskimääräinen kiertoni. Niin ja mahdollinen tukilääkitys tulee, koska taas oon tuhrutellu.
 
Folliultrassa käyty ja taas vasemmassa munasarjassa johtofolli. Kokoa en tiedä, oli eri lääkäri kuin ennen, enkä tullut sitten kysyneeksi. Mutta inssi jo huomenna, jos lh-testi näyttää jo tänä iltana plussaa, muutoin pistän pregnylin tänään ja inssi on keskiviikkona.
Hyvällä mielellä olen sen vuoksi, että lääkäri ehdotti tämän olevan meille nyt viimeinen inssi ja seuraavaksi katse IVF-hoitoihin. Surullista sinänsä, että rankempiin hoitoihin on siirryttävä, mutta josko niillä hoidoilla voisi olla jotain mahdollisuutta onnistuakin?!

Stella: Ikävä kuulla tuollaisia uutisia! :( Toivotaan, että seuraavassa ultrassa näkyisi pienen syke ja kaikki päättyisi parhain päin. Vaikka varmasti tosiaan helpompi olla liikoja toivomatta, ettei tule isoa pettymystä. Muista kuitenkin, että suuri osa alkaneista raskauksista voi päätyä keskenmenoihin tai ovat tuulimunaraskauksia. Positiivista tuossa on kuitenkin se, että olet tullut raskaaksi ja voit tulla varmasti vielä toisenkin kerran!
 
Viimeksi muokattu:
Siis mulla Inssi 14.4...puhunu puuta heinää tuolla aiemmin :D

Jännä täälläkin huomata miten eri käytäntöjä klinikoilla on.
Itellä alkaa oleen epäilyksiä inssien suhteen, mutta jos nää kaks vielä katotaan ja jätetään sit kesälomarahat säästöön IVF:ää varten...
Onneks tulee äkkiä lääkekatto täyteen.

Tsemppiä kaikille tasapuolisesti:heart:
 
Folliultra on nyt perjantaina eli 11.4. Mä kyl koitin sanoo et jos vaikka vasta maanantaina koska tiedän että siellä on maks 9mm folli. Mulla on yhteensä 5 inssiä takana ja joka kerta oon joutunu 2,5 viikkoa pistelemään puregonia ennen ku folli on ollu tarpeeks iso. Ei vaan jaksais käydä siel turhan usein.
Meille toivottavasti tehdään nyt kevään aikana vielä 2 inseminaatiota. Toivottavasti tärppäis ku en oo ihan varma et mennäänkö ivf hoitoihin.
 
Oon lueskellut tätä keskustelua aina silloin tällöin täällä taustalla.. Pientä salapoliisityötä vaati että oppi ymmärtämään tätä omaa "slangia/koodikieltä" mitä täällä ihmiset käyttää mutta.. Miepä koitan myös kirjottaa noilla slangisanoilla, saas nähhä onko termit tullu pääteltyä oikein ;)

Ollaan nuorehko pariskunta (27v. ja 28v.) ja taustalla reilu parin vuoden yritys.. Käytiin viime marraskuussa lääkärissä tämän vauvatoiveen tiimoilta, ensin söin Clomeja ja nyt ollaan siis siirrytty inseminaatioihin. Meillä lapsettomuuden syy on minun ovuloimattomuus: selvisi kohdun solukosta otetusta koepala (?) näytteestä jossa näkyi viitteitä ovuloimattomuudesta. Miehen näytteet on sen kaks kertaa mitä ollaan nyt niitä viety ollut keskitasoa selvästi terhakampaa tavaraa:)

Meillä eka inssi tehtiin maalikuussa, inssiä ennen tehtiin "folliultra" x2. Kaksi normaalia isoa munasolua oli tulos, sekä yksi pieni. Nyt menossa ilmeisesti dpo13 eli inssistä on tämän kerran aikaa. viimeiset menkat ja kp 1 miulla oli 13.3.2014. Ohjeeksi saimme testata raskaustestillä kun 2 vko inssistä on kulunut ja jos menkkoja ei ala! Lääkehoitokombinaationa meillä: Letrozole 2,5mg+ Menopur 75iu + Pregnyl 5000 + Lugestrone

Miulla on ennakkofiilis, että meillä tulee olemaan pidempi tie näiden hoitojen kanssa.... Mutta eihän sitä tietysti ikinä tiedä vaikka jo pian onnistaisi, toivotaan! Mitään oireita ei ole ilmaantunut, jos sitä ei lasketa että ilmeisesti tuo Lugestrone kapseli saa miulla naaman kukkimaan... Myös turvotusta on ollut ja painoa on hieman normaalia enemmän. En tosin tiedä, voiko se johtua noista lääkkeistä? Mie oon jopa ollut hieman huolissani siitä kun ei mitään oireita oikein tule mistään, kun tuntuu että useilla on paljkin oireita ja tuntemuksia mm. lääkkeistä tullut.. Mietityttää auttaakohan ne miulla sitten ollenkaan kun mitään oireilta ei oikeastaan tule.

Suuresti onnea matkaan ja tsemppiä kaikille yritykseen! Miusta on aina ollu ihan parasta lukea jos jollakin on tärpännyt, antaa samalla toivoa meille samassa veneessä oleville että ihmeitäkin voi pitkän yrityksen ja toivomisen jälkeen tapahtua.. :)
 
elisaveta: Tervetuloa palstalle! :)

Sunnuntaina ovistesti näytti kuin näyttikin plussaa. Tiesin sen kyllä jo lauantaina kun oviskivut alkoivat ja sunnuntaina päivällä olivatkin jo aika mahdottomat.. En muista onko ihan noin selviä oviskipuja ollut aiemmin. Inssi oli eilen ja munasolu oli jo lähtenyt matkaan mutta lääkärin mukaan ovis olisi tapahtunut aamulla, ajoitus siis silti kohdillaan. Hyvin ehdittiin! :) Osasin epäilläkin ovulaation tapahtuneen kun kivut olivat maanantaina aamulla loppuneet. Kaikinpuolin jäi hyvä mieli tästä inssistä! :)

Mut vois nyt päivittää piinailijoihin. Tänään dpo 1, lääkityksenä pelkät lugesteronit ja testipäivä 21.4.

Miehen kanssa puhuimme, että meidän inssit olis nyt tältä erää tässä.. Kesätauko siis edessä ja tästä päätöksestä tuli oikein hyvä mieli, aivan kuin taakka olisi pudonnut harteilta! :) Kesällä jatkamme luomuyrityksiä jos ei tästä inssistä plussaa tule. Toukokuussahan meillä on jo ensimmäinen ivf-hoitoon liittyvä lääkärikäynti, jospa sinne iväffään päästäis sitte syksyllä.
 

Yhteistyössä