Inseminaatio 2012

Ovistesti näytti plussaa, ei tarvitse piikkejä. Tänään puoli kahden aikaan tehdään toimenpide. Olevinaan ihan lungisti yritän olla, enkä mitään tajuttomia odotuksia lataa tähän inssiin. ENPÄ! Ihan hermona ja pakkohan tän on onnistua! :p
 
Eipä sitten tärpännyt eka inssi, mut ei se onneks kovin yllätyksenä tullut, kun on noita juttuja täällä lueskellut. Alkuviikon pohjamudista jälleen noustu ja nyt jo oon hieman uutta taistelutahtoa saanut kerättyä. Tänään käyty uä:ssä varmistamassa ettei kystoja löydy ja huomenna alkaa taas femareiden popsiminen ja seuraava inssi sit heti tässä kierrossa.
Jos tää kerta ei nyt sitten tärppää, niin ilmeisesti edessä IVF.
 
Mitähän tässä nyt oikein pitäisi tehdä? Keskiviikkona siis oli ultra ja olihan ne Femar - pillerit auttaneet, johtofolli löydettiin, mutta lekuri sanoi, että kerta tässä on viikonloppu tulossa, niin inseminaatio menee ohi tässä kierrossa.

Käski toki pistämään tänään sen irrotuspiikin. Mutta mitä jos jättäisi tuon piikin pistämättä? Tulisiko ovulaatio silti luonnostaan? Ei kyllä ole yhtään sellaista olotilaa, että ovis olisi tulossa ylipäätäänkään. Eikä tänään muutenkaan pistetä tuota lääkettä, kun tuli tänään haettua apteekista väärän kokoinen pistämisneula. Olisi pitänyt olla hieman pienempi. Pistetään sitten huomenna tai saa nähdä nyt.

On vain niin kertakaikkisen väsynyt olotila töiden takia, ettei kovin petipuuhat nappaa. Ei tämäkään vapaapäivä tuonut tullessaan pirteämpää olotilaa, päinvastoin, koen olevani taas vain entistäkin väsyneempi. Odotan kyllä jo kuin kuuta nousevaa kolmen viikon päästä koittavaa kesälomaa. Jospa sitten voimat taas palautuisivat.
 
Tupasvilla: Jos ovuloit normaalisti, kai sen ovulaation pitäisi tapahtua luonnostaan. Mutta jos ovuloimisessa on jotain häikkää, ehkä irrotuspiikki on paikallaan. Jaksamista:hug:

Piia-Liisa: Miten toimenpide meni? Tsemppiä piinailuun!

pipsa79: Tsemppiä myös sinne!

Amele: Jaksamista tuleviin hoitoihin!
 
Vitsi mua väsyttää. Tekis mieli kaatua sänkyyn nukkumaan yöunille!

Inssi oli siis perjantaina. Lasti oli ensiluokkainen, kuulemma. :D Kun en mitään paperia saanut mukaani, niin en muistanut enää edes vartin päästä niitä lukuja, kun yritin miehelle selittää. Määrä oli 37 miljoonaa millissä, kun kuulemma viisikin olisi riittävä. Ja liikkuvuus hyvä. Liikkuvuus oli viime kesän tutkimuksissa ihan just alarajalla, nyt ei puhettakaan siitä. Joten siinä suhteessa hieno homma. Limat näyttivät kuulemma just hyvältä, että ajoitus oli kai sitten hyvä.

Itse toimenpide ei tuntunut miltään, mutta noin 10-15 minuuttia myöhemmin tuli tuskainen olo. Hirveä tuskanhiki puski päälle ja sisuksissa tuntui inhottavalta. Vähän samalta kuin keskenmeno. Sitten meni vielä vatsa sekaisin (joka toki voi johtua jostain ihan muustakin). Mutta puolessa tunnissa meni onneksi ohi.

Ihmeen vähäiset limat olleet tässä kierrossa, (kuten edellisessäkin). Mutta tunsin kyllä, että ovis tuli ja meni. Nyt vaan odotellaan.

Nytpä tuli kovin omanapainen viesti...
 
Nyt on ihan pakko tulla kertomaan tänne IVF-kokemuksia, kun se tuntuu monia kauhistuttavan...
Meille tehtiin just koeputkihedelmöitys usean epäonnistuneen inssin jälkeen.
Lääkitys oli samankaltainen, kun lääkehoito-insseissäkin. Annostus vaan oli suurempi.
Joitain päiviä mukana oli myös toinen pistoshoito, joka ei kummempi ole, kuin esim. Pregnylin pistäminen.
Irrotusoperaatio ei ollut mielestäni ollenkaan kauhea toimenpide. Siellä saatava lääkitys piti huolen siitä, ettei kipuja ollut. Illalla kotona jouduin ottaa särkylääkkeitä, kun vatsa oli kipeä, mutta muuten ei mitään.
Alkion siirto sitten olikin paljon iisimpi juttu, kun esim. inseminaatio.
Täysin kivuton ja todella nopea toimenpide.

Toivottavasti kokemukseni auttaa helpottamaan turhaa pelkoa Ivf:stä teitä muitakin :)

Tsemppiä ja plussatuulia teille kaikille!!

Täällä jännittyneinä odotellaan, josko vihdoin olisi aika tärpätä meilläkin :)
 
  • Tykkää
Reactions: Lilla_Myy73
Toivoriina ja Piia-Liisa: Tsemppiä jännäilyyn!

Toivoriina, olipa mukava kun tulit kertomaan ivf:stä. Saanko kysyä, että monta follikkelia tuli hoidolla? Oliko niissä kaikissa munasolu vai oliko ns. tyhjiäkin? Jos oli soluja, oliko kaikki hyviä vai joukossa raakoja/ylikypsiä? Tehtiinkö ivf yksityisellä vai julkisella? Paljonko kustannukset yht. jos olette yksityisellä? Anteeksi jos utelen kauhean henkilökohtaisuuksia, mutta kiinnostaa vain kovasti:)

Kaksi päivää testaukseen. Päätä on särkenyt lähes päivittäin pp 7 alkaen, iho kukkii, suolaista tehnyt mieli. Rinnat kipeytyneet pp 8 alkaen, alavatsakivut ja pahimmat tuikkimiset loppuivat n. viikko inssin jälkeen, mutta alkoivat uudestaan lievempinä parin päivän päästä ja on vähän vaihdellen ollut tuntemuksia ja sitten taas ei mitään. Rinnat tosiaan arat, erityisesti iltaisin on aika epämiellyttävää. Mieli on aika rauhallinen ainakin niihin inssin jälkeisiin päiviin verrattuna. Silloin tuntui kyllä todella pahalta.

Jotenki haluaisin jo taukoa tätä koko touhuun, mutta pakkohan se on rämpiä eteenpäin. Plussaa en usko näkeväni, jotenki vain vaikea kuvitella. Vauvaunia on nähty, mikä on omalla tavalla ihanaa, että sentään unissa saa lapsia. Viime yönä tuli kolmoset, heh. Kaikki varmasti Lugesteronin vaikutusta, se kun ihan kiitettävästi aiheuttaa kaikki mahd. raskausoireet, mutta toisaalta välillä olo on aika "oireeton".

Jaksamista kaikille ja plussatuulia!
 
Heippa. Toivoriinalle samat kysymykset kuin mohairilta. Mielenkiinnolla kuulisin. Meilläkin
Edessä hoidot. Omaan napaan.. Alamaha polttelua ollut ja rinnat arat. Viime yönä näin
Unta että vuosin verta. Ei niin kuin menkoissa
Vaan kuin keskenmenossa aivan kuin vuotaisin kuiviin. Onko kellään kokemusta
Vastaavasta? Autosta kirjoittelen joten ulkomuoto voi olla mitä on
 
Keräyksessä saatiin 8 munasolua, kaikki hyviä, mutta vain 6 hedelmöittyi, näistä yksi jakautui huonosti, eli 5 käyttökelpoista.
Näistä yksi siirrettiin ja 4 pakastettiin (pareittain). Kustannus tulee olemaan jotain 2 ja 3 tonnin välillä, yksityisellä ollaan.

Lugeja menee muuten nyt 3 aamulla ja 3 illalla...
 
Toivoriina: Kiitos vastauksista. Jos vielä saan udella, tuliko sulle mtn haittavaikutuksia lääkityksestä? Oliko teillä välikierto ennen ivf-hoitoa? Lyhyt vai pitkä hoito? Eikös teillä ollut useampi inssi ennen ivf vai muistanko mitenkään oikein? Miten päädyitte ivf-hoitoon? Oliko teidän oma ajatus vai ehdottiko lääkäri?

Negasin eilen iltapäivästä ja tänään aamulla, ei edes haamua. Ihan kuin tässä olisi ihmettä odottanutkaan, nehän tapahtuvat muille, mutta nyt v*tuttaa ihan urakalla. Mutta kyllähän mä sen tiesin, vaikka se toivo hiipi takaisin sydämeen ja sai vallan vaikka kuinka yritti pitää itsensä kurissa. Ei jaksais, ei sitten yhtään. Ei kiinnosta 4. IUI eikä IVF lähinnä noiden kustannusten takia. Pelottaa sekin, jos ei folleissa sitten oliskaan yhtään solua. En tiedä, ehditäänkö tohon ivf-hoitoon mukaan, jos mahdollisuus tehdä se heti tämän kierron perään, kun huomenna pyhä ja pe ainoa päivä soitella asioista ja saada lääkärille aikaa ja mitä verikokeita otetaan jos otetaan. 4. IUI ei voisi vähempää kiinnostaa. Ei me sillä keinoa saada lasta, jos edes saadaan ylipäänsä millään muullakaan.

Muille kauheasti tsemppiä! Plussatuulia kaikille!
 
No joo, hiukka pahoinvointia aamuisin ja joskus illallakin, mutta ihan siedettäviä kuitenkin.
Ei ollu välikiertoa.
Seitsemän inssiä tehtiin ennen tätä... Oli oma sekä lääkärin ajatus.

Pankkilainalla täälläkin kulut rahoitetaan, ei muuten mitään mahiksia.

Ja saa nähdä tullaanko täällä tollakaan konstilla paksuks.
Toivotaan ja uskotaan niin!

Mohair Älä menetä toivoasi! Kyllä se teidänkin aika varmasti koittaa. Tsemppiä :)
 
Mohair täällä sama tilanne.. Testasin äsken ja ihan puhdas nega tuli, ei tietoakaan haamusta, mutta oikea testipäivä on lauantai, niin täytyy vielä silloin testailla, mutta tuskin tulos tuosta muuttuu.
Meillä oli 3. inssi ja nyt sitten pidetään kesä taukoa ja alkusyksystä tai syksyllä ivf yksityisellä puolella.
Eihän tuo nega mieltä ylentänyt, mutta ei tässä muutakaan voi kun vaan mennä eteenpäin.

Kaikesta huolimatta aurinkoista helatorstaita! :)
 
No hö, negoja vaan :( Toivoriinalle iso peukku, jospa nyt tärppäis, kun siirryitte "järeämpiin keinoihin".

Olettekos te kaikki muutes yksityisellä puolella hoidoissa? Näitä lukiessa tuntuu, että taidetaan olla vähemmistöä me julkiseen turvautujat.

Mulla on nyt viikko inssistä, aika hyvin oon saanut ajatuksen mielestä pois. Mitään tuntemuksia ei ole. Kovin optimistinen olo ei ole. Ja sitä paitsi mietin jo sitäkin, että vaikka sieltä plussa pamahtaisi, niin sitten alkaisi parin, kolmen kuukauden keskenmenon pelko (takana 3 km:ään, pisimmälle ehtinyt tuli 13. viikolla). Olenpas minä optimistinen. :p
 
Heippa. Täällä jännäilyt päätty kuukautisiin.. Niin se vain on, että meillä jatkuu hoidot IVF:änä, minun pahin pelkoni (en olisi ikinä uskonut, ja olin itselleni päättänyt että näin rankkoihin ei mennä) mutta pelot voi myös nähtävästi toteutua. Ajatukset on aika nollassa. Tiesin, että ei onnistunut mutta toivoin tottakai että tämä onnistaisi.
Nyt kesä taukoa. Kesällä ennen Väestöliiton kesätaukoa käyn pistosopetuksessa ja sitten kun VL aukeaa heinäkuun lopussa, alkaa sitten meidän vihon viimeinen kerta näissä hoidoissa. Lainaa on jo liikaa, emme ole kertoneet hoidoistamme kenellekkään eikä siis rahaa ole mistä ottaa, että tekisi useampia IVF hoitoja. Siis tämä yksi ainoa viimeinen kerta, on nähtävästi meidän ainoa kertamme tulla raskaaksi.. On aika julmankuuloista, mutta niin totta.
Toivottavasti teille tulee onnellisempi loppu ja ne jotka ovat jo ns. rankemmissa hoidoissa saisivat kaipaamansa tuloksen. Meidän kohdalla sekin tuntuu tällä hetkellä olemattomalta onnistumismahdollisuutena. Mutta tällä hetkellä nämä ajatuksetkin on mitä on.. muutama päivä niin varmasti jälleen helpottaa..
 
toiveissa86 olen pahoilani.. mutta tauku teke hyvää minäkin olin jo menossa silloin ifv.hin mutta ennen siitä sain jumalalta ylätys luomo raskaus eli olin jo nyt 25+2 .. minulle myös tehty 3 inssi.. että rauhoittaminen kyllä enemaan toivo.. halaukset sinulle ja toivon että sinulle plussa vielä tule lähe aikoina...hyvää kesää:)
 
Täältä aika moni näyttää heilahtavan ivf:n puolelle.. Meillä se nyt siis hoitona, joten inssit on tehty meidän osalta, ja ivf-pistokset aloitin eilen. Yksityisellä ollaan, maksoi mitä maksoi. Haluan kiittää tsemppauksista! Ei vertaistuen voimaa voita mikään. Paljon plussatuulia! Toivottavasti inssit toisivat niitä kaivattuja plussia!
 
Hitsi! Kuulisittepa miten kovaa mun sydän pamppailee!!!

Piinapäivä numero 11 menossa ja menin tuossa tunti sitten vessaan. Meillä on jatkuvasti ovistestejä näkyvillä yläkerran "privaattivessassa" ja ihan hetken mielijohteesta tein testin. Se näytti hyvin vahvaa testiviivaa, melkein yhtä vahvaa kuin kontrolliviiva. (Ovistestihän näyttää raskauttakin, kun niiden detektoimat hormonit ovat samankaltaisia). Tässä vaiheessa kiertoa ei ainakaan luteinisoivaa hormonia pitäisi olla elimistössä niin paljoa, että aiheuttaisi noin tumman viivan.

No, manattelin omaa hölmöyttäni, että mitä nyt meen testaamaan ja kuvittelemaan. Eikun fillari alle ja kauppaan ostamaan raskaustestiä. Äsken tein testin, tosi laimeeta pissaa vielä, ja testi näyttää ihan vaaleaa viivaa.

Voi että. Miten mä en malttanut odottaa paria päivää? Mikähän mun on oikein meni? Kyllä tulee paha mieli, jos tää nyt on vaan joku hipaisu ja verenvuoto alkaa parin päivän päästä.

Mutta entä jos tää olisikin meidän vauva? :eek:

Ja mieskään ei oo kotona. Tulee vasta illalla, mähän hypin seinille täällä!
 
Viimeksi muokattu:
Uusi kirjoittelija ilmoittautuu!
Olen seurannut keskusteluja jo jonkin aikaa taustalta, ja nyt kirjautumiskynnyksen ylitti..
Kolme inseminaatiota on tehty, Niistä tulos oli valitettavasti nega, ja neljättä kierrosta 2 vk.sitten tehty,eipä tärppänyt alavatsassa nipistelle sille.. :'(
Elämä ei mene niinkuin itse toivoo ja suunnittelee. Kun vuosi sitten mieheni kanssa aloitimme tämän "projektin" niin ajattelin että vuosi sitten äidinpäivänä olisin saanut miehen kanssa juhlistaa.. Mutta niin ei käynyt ja niin meni tämänkin vuoden ohi...
Meillä yhteinen 6v. poika ja toista yritetään, muutama kk sitten kilahti 41v ja odotamisen ei jää paljon aikaa, oloni ihan rikki,ajatukset hukassa,IVF ehdotettu,mistä siihen rahaa löydy? Onneksi kesä tulossa,tsemppia kaikille!!
 
Moikka

Uusi kirjoittelija täälläkin ilmoittautuu ja sen vuoksi, että edellisen kirjoituksen Janalla on lähes sama tarina kuin minulla! Minulla on myös 6-vuotias poika ja saman isän kanssa olemme nyt vuoden yrittäneet toista lasta, mutta uskon että ikä on tässä meidän tapauksessa nyt se ongelma eli minullakin ikää 39. Poikamme sai alkunsa ns. kertalaakista, jolloin itse olimme asennoituneet että tässä voi mennä helposti vuosi tai enemmän (silloin ei edes ajateltu että yksi vaihtoehto on ettei tule ollenkaan!), mutta olikin aikamoinen shokki tuolloin että se tapahtui heti ensimmäisestä yrityksestä. Nyt tilanne on päinvastainen, uskoimme että tämä kakkonenkin tulisi yhtä helposti tai ainakin suhteellisen nopeasti ja on ollut aikamoinen shokki todeta että toista lasta ei välttämättä koskaan saada. En ole koskaan tiennyt/ymmärtänyt kuinka valtavan paljon hedelmällisyys todellakin laskee nimenomaan siinä 35-ikävuoden tienoilla. Miksei tätä asiaa painoteta enemmän? Meillä oli rakennusprojekti tässä välissä ja silloin naiivisti laskelmoin, että tämän projektin jälkeen on toisen lapsen aika...hoh hoijaa...

No tämä mennyt vuosi on kyllä avartanut ajatuksia. Ennen olen ollut skeptinen hoitojen suhteen, ajatellut ettei pitäisi auttaa jos niin ei ole tarkoitus. Nyt olen herännyt, tajunnut kuinka todella kipeä asia tämä on monelle, se että saisi edes sen yhden nyytin. Tajunnut niitä paineita, odotuksia ja pettymyksiä. Olen ollut aika avoin lähipiirille asiasta, jopa töissä ja yllätyksekseni olen kohdannut monia, jotka painivat/painineet tavalla tai toisella aiheeseen liittyen. Se helpottavaa valtavasti kun löytää samassa tilanteessa tai sen kokeneita. Moni käpertyy kuoreen ja tuskailee sisällä valtavasti.

Minulle tehtiin ensimmäinen inseminaatio kuukausi sitten eikä siitä ainakaan tärpännyt vaikka olo oli ihan kuin raskaana = luget sen tekevät ja korvien väli.

Meinataan vielä pari inssiä tehdä ja sitten punnitaan asia. Huomaan, että mitä pidemmälle mennään, sitä enemmän on valmis asian eteen tekemään kun näin pitkälle on asiassa mennyt. Mieheni on ehkä hiukan kielteisempi esim. koeputkihedelmöityksen osalta, mutta katsotaan nyt. Varsinkin ison lainan rinnalla nämä mahdollisiin isompiinkin hoitoihin tarvittavat rahat tuntunut pieniltä. Arvatkaa olenko osannut olla onnellinen tästä meidän upeasta talosta kun pohdin että oliko tämä sen arvoista, että projekti maksoi meille tämän. Poikamme on jo vuosia toivonut sisarusta, se on hänelle myös kova paikka olla ainoa lapsi kun kavereilla on sisaruksia ja kotona aina leikkikaveri. Sydän pakahtuu joka kerta kun poikani ottaa puheeksi "sitten kun meille tulee vauva" tai "on kurjaa kun ei ole leikkikaveria".

Ja taas aiheeseen, testien mukaan siis meillä kaikki ok, lukuunottamatta liian lyhyttä luteraalivaihetta, jota pidentämään otan lugeja.

Minäkin siis lueskellut jo jonkin aikaa teidän tarinoita ja päivityksiä ja hengessä ollaan mukana.

Kovasti paljon isosti kaikille tsemppiä ja uskoa tulevaisuuteen! :hug:
 
Tervetuloa Nappu ja Jana!!:wave:

Pahoittelut neganneille:hug:
Tsemppiä uusiin hoitoihin, jotka niihin nyt siirtyvät, toivottavasti ne toisivat sen kauan kaivatun plussan.:heart:

Piia-Liisalla onkin jännät paikat, täällä ollaan peukut ja varpaat pystyssä!

Tänään tehty 2. inssi, joten tänään pp0. Eilen kontrolliultrassa köllötteli komea 23mm kokoinen folli ja illalla sitten pregnyl. Limis oli tänään ennätykselliset 9,7mm ja siittiöitä hyvä määrä ja pesun jälkeen huippuliikkuvia, joten jälleen kaiken pitäis olla kohdallaan. Odotukset ei kuitenkaan ole kovin korkealla inssien huonojen onnistumisprosenttejen johdosta. Nyt vaan pitäis saada aivot tästä asiasta narikkaan pariksi viikoksi.

Aurinkoista alkukesää ja plussatuulia kaikille!!!!
 
Pipsalla on ainakin olosuhteet kohdallaan, joten pidetään peukkuja kovasti! Eihän ne prosentit hyvät ole, mutta eivät huonotkaan!

Minä tein äsken toisen toisen raskaustestin ja plussa oli vain vahvistunut. :D Tänään on vähän nippaillut alavatsaa ja rinnat on kipeinä, mutta jospa se ei ennakoisi mitään verenvuotoa. Roiku täysillä mukana pikkuinen!

Monet "vanhat" taisivat kadota jonnekin (ivf-ketjuihin?), mutta tervetuloa uusille! Minä roikun täällä vielä hetken, mutta toivon mukaan päästään kaikki täältä raskaus-ketjuihin.
 
Piia-Liisa onnea plussasta ja tervetuloa Tammikuun tuhisijat 2013 -ketjuun, oletan että sun LA osuu vielä tammikuun puolelle? :)

Muille hurjasti jaksamista ja onnea hoitoihin, ajatuksissani olette ja kuulumisia luen päivittäin. Täällä vielä jännitetään varhaisultraa, mutta ainakin tiistaina testiin tuli Raskaana 3+ :heart:

Peikko89 ja Esko 7+1 (?)
 
Kiitos Peikko! Itse asiassa, jos laitan laskureihin hedelmöittymispäiväksi inssipäivän, niin la menisi helmikuun ekalle! :D

Milloin sulla on varhaisultra? Tehdäänköhän sellainen automaattisesti inssin jälkeen myös julkisella?
 
Viimeksi muokattu:
Oho, sit sun pitää perustaa Helmikuun ryhmä :) Tai voihan se aika muuttua vielä neuvolan/ultran jälkeen..

Mulla varhaisultra 29.5. eli ens tiistaina. Ja meillä ainakin automaattisesti saatiin varhaisultra, vaikka plussattiinkin luomukierrosta inssien jälkeen. Kovasti olen tyytyväinen meidän julkisen palveluun :) Tämä käytäntö kuitenkin vaihtelee, mutta ainakin jos inssistä plussaa niin pitäis tulla automaattisesti. Oletko ollut jo polille yhteydessä?
 
Voihan se muuttua ihan kumpaan suuntaan vaan. Ehkä mä tässä hengailen hetken siellä täällä. :D

En oo polille vielä soitellu, kun kaksi viikkoa sitten perjantaina vasta oli se inssi. En halua vaikuttaa hätähousulta. (sitähän minä EN ole :p) Eli soitan huomenna aamulla, kun tasan kaksi viikkoa kulunut.

Voikohan tää olla totta.
 
  • Tykkää
Reactions: Peikko89

Yhteistyössä