Inseminaatio 2012

Silloin kun aloin odottamaan esikoista, vetelin multitabsin jonkinmoisia raskausajan monivitamiineja, foolihappoa sekä join greippimehua. En tiedä oliko niillä mitään merkitystä, mutta kaikkea kannattaa kokeilla :) Mietin jo akupunktiotakin, ennen keskenmennyttä raskautta kävin muutaman kerran.

Mä olen kanssa ihan tyytyväinen Väestöliittoon! Miehen mielestä saadut tiedot yms on olleet liian epämääräisiä, mutta eihän kukaan oikeasti osaa sanoa mitään varmaan prosenttilukua, mitkä meidän mahdollisuudet on. Ja tosiaankin, ei millään jaksaisi odottaa sinne tammikuun loppuun :O Luulisi ettei reilu kuukausi merkkaa enää mitään, mutta ei se noin yksinkertaista ole...
 
inssi oli eilen 17.12 eli uutena vuotena voi jo kokeilla onnea testin kanssa ja sit 2.1 on virallinen testipäivä. Apua miten sitä jaksaa odottaa! Onpahan ainakin mieleen muistuva uusi vuosi, kävi miten kävi ;)
 
Ensimmäinen inseminaatio oli 7.12 ja tänään tehty kaksi plussatestiä :) Pää on ihan sekasin ja kokoajan sitä miettii että voiko tää olla edes totta. Odotukset ensimmäiseen inssiin oli kyllä korkeella vaikka en silti uskonut sen onnistuvan..
Huomenna vielä pakko tehdä digi.. Jos sitten jo uskois :D
Lapsettomuutta takana yli 1.5 vuotta. Kyllä se näköjään ensimmäinenkin inssi voi onnistua :) Kunhan nyt vielä pysyis matkassa koko 9kk!!!
 
hurjan hurjan paljon dana onnea !! :) vau! Annoitpa kyllä hurjasti toivoa tänne meille! Todella paljon kun itsellä tosiaan ensi inssi oli juuri. Ja himputti sentään kun on olo että menkat alkais koko ajan! Välillä nippailuja mut suurimmaks osaks "särkee" alavatsaa koko ajan! Etenkin iltaisin ja makuulla ollessa tuntuu että olisi mukavampi makoilla "sikiöasennossa" :(
joten dana millaisia tuntemuksia inssin jälkeen sulla? :)
 
Onneksi olkoon Dana, ihanaa että sulla onnistui!:)

Mulla on nyt tuon varhaisen keskenmenon vuoksi kierto mennyt vähän sekaisin. Tein positiivisen ovulaatiotestin kp 11 kun aiemmin se on ollut kp 15 (ja niillä main). Kun vuoto vielä silloin keskenmenon aikaan alkoi paria päivää ennen normaalia niin mietityttää milloin seuraava inssi tulee olemaan. Voi hyvinkin olla että ei olekaan silloin kun otin sitä varten lomaa töistä. Toivon vaan ettei kierto muutoin mene tämän vuoksi sekaisin ja inssi pystytään tekemään normaalisti. Aion seurata tilannetta ja tarvittaessa varaan ylimääräisen ajan lääkärille.
 
Moikka!

Olen tähän samaan ketjuun kirjoitellut keväällä ja päätin nyt tulla uudelleen. Taustasta sen verran, että 02/12 ja 03/12 tehtiin eka ja toka inssi yksityisellä klinikalla. Näistä tuloksena negat. Päätimme pitää vähän taukoa hoidoista ja syksyllä siirryimme myös julkiselle puolelle hoitoon. Kolmas inssi tehtiin 10/12 (nega) ja nyt edessä neljäs inssi 01/13. Minulla on lievää monirakkulaisuutta ja ovulaatiota ei välttämättä tapahdu joka kierrossa luomusti. Aloitan lauantaina, eli kp 5, piikittämään Gonal-F:ää, joka oli myös viime inssissä kasvatuslääkkeenä. Viikon päästä on ultra ja katsotaan, onko rakkula(t) kasvanut riittävästi ja varmaan parin viikon päästä on sitten neljäs inssi. Julkisen puolen lääkäri on sitä mieltä, että tehdään vielä 1-2 inssiä ennen kuin mietitään siirtymistä ivf:ään.

Dana:lle isot onnittelut plussasta!!! Antaa paljon toivoa omiinkin hoitoihin, kun jotkut näistä insseistä sen plussankin saavat :)
 
Moikka! En malttanut odottaa et joku teistä tekee ensi vuodelle uuden pinon, joten tein sen itse. Tulkaa ihmeessä sinne kirjoittelemaan, vertaistuki on aina paikallaan! Tätä ketjua on tullut silloin tällöin selailtua aina tuolta syksystä asti kun sain tietää että inssiin päästään/joudutaan, ja täällä on kyllä ollut hienoa lukea muiden onnistumisista :) Onnittelut kaikille plussanneille ja tsemppiä muille ensi vuodelle 2013!
 

Yhteistyössä