Inseminaatio 2012

Heippa kaikki,

Mä tulen nyt vielä tänne kirjoittelemaan mun tapahtumarikkaista viime viikoista. Eli meillehän tehtiin kolmas inssi 23.4. Kaksi viikkoa inssistä sain testiin haalean plussan. Lääkärissä verikokeissa kuitenkin hcg-arvo oli matala, joten lääkäri epäili kemialliseksi. Odottelin viikon, mutta vuoto ei alkanut, joten tein uuden testin 15.5. (kolme viikkoa inssistä) joka oli vahva plussa. Sain myös cb:n viikkonäyttöiseen testiin viikot 2-3. Minulla alkoi kuitenkin rusehtava niukka vuoto ja eilen kävin lääkärissä, jossa todettiin, ettei raskaus ole normaali (kohdussa ei näkynyt mitään). Kohdunulkoista raskautta siis epäillään, mutta onneksi hcg-arvo oli matala, joka tarkoitti sitä, että kohdunulkoinen raskaus oli lakannut "kasvamasta". Eilen illalla (4,5 viikkoa inssistä) alkoi myös vuoto kipuineen.

Tällaisia kuulumisia tänne suuntaan. Olen ollut aika allapäin tilanteen johdosta, mutta epäilin, ettei kaikki ole kunnossa. En antanut vielä itselleni lupaa iloita. Positiivista tässä on se, ettei kohdunulkoinen raskaus kuitenkaan päässyt etenemään enempää. Meidänhän piti tehdä yksi IVF -hoito ennen kesää, mutta tämä sotki suunnitelmat ja nyt alkoi hoitotauko. Syksyllä sitten IVF:n. On tämä hoitorumba naiset kyllä raskasta ja välillä meinaa voimat loppua, mutta kyllä se tästä vielä iloksi muuttuu.

Tsemppiä kaikille hoitoja läpikäyville ja paljon onnea matkaan plussanneille. :)
 
Voi itku, onpas todella kurjaa Amele! Sinulla on ollut kyllä ensin piinalliset odotteluviikot ja sitten vielä suru ja pettymys. Minusta ainakin aina tuntuu pahimmalta, kun toivo herää ja sitten lähteekin matto alta. Ja sitten vielä sotki nuo IVF-hoitojen aikataulut. :( Jospa kroppa kesän aikana lepäisi ja olisi sitten syksymmällä heti altis hedelmöittymään.

Tsemppiä kuitenkin.
 
meillä yritystä takana parisen vuotta ilman tulosta.2011 loppuvuodesta saatiin lähete tayssiin tampereella kunnalliselle puolelle tutkimuksiin jotka aloitettiin tammikuussa.tutkimuksissa miehestä ei löytynyt syytä lapsettomuuteen mutta musta löytyi syy sit viime viikolla.kierto on säännöllinen mutta ovulaatio tapahtuu miten sattuu kierron aikana. seuraavaan kiertoon sain sit clomifen 50mg jota otan sit kp 3-7 ja kp9 on sit uä tiedossa.lääkäri ei antanut paljon toivoa luomuraskauden suhteen.tässä odotellaan seuraavaa kiertoa ellein ole tärpännyt jos ei niin sit olis viel yksi luomu yritys jonka jälkeen turvaudutaan insseihin.mulla on tytär 11v edellisestä suhteesta.
sairastan myös 2 tyypin diabetestä.
 
Viimeksi muokattu:
en kyllä olisi uskonut et tämä tie on raskas vaikka olen kuullut juttua hoitojen rankkuudesta ja tuntuu et vähätteleviä ihmisiä on paljon.monet on sanonut et kyl sen jaksaa kun tietää et mikä palkintona on joopa joo voimat vaan on rajalliset jokaisella välillä vaan käy raskaaksi vaikka kuin yrittää olla positiivinen.
 
Hyvää alkavaa kesää kaikille!

Ensinnäkin jaksamista hoitojen ja pettymysten keskelle :hug: Mutta mutta, haluan vähän toivoa luoda kuitenkin, jos sen sallitte. :) Eli tässä ketjussa kirjoittelin alkuvuodesta, jolloin meille tehtiin kolme inssiä peräkkäin -selittämättömiä ollaan- ja kaikki epäonnistu. No, sit tuli eka taukokierto josta piti lähteä ivf:ään. Täällähän monet plussasi taukokierrosta alkuvuonna, joten vähän oli toivoa ilmassa, eli ajattelin ja hermoilin kyllä taukokierronkin aikana, että tärppääköhän tästä (tämän kirjoitin sen takia kun väitetään että kun lakkaa yrittämästä niin onnistuu, mikä ei kyllä meillä pitänyt ihan paikkaansa). En ikinä olisi uskonut kuitenkaan, että meillä voisi olla niin hyvä tuuri, että ensimmäisen positiivisen raskaustestin tein inssien jälkeisestä taukokierrosta! Ja muutaman testin olenkin tässä kolmen viikon aikana tehny kun on tosi epäuskonen olo. Tänään oli kuitenkin varhaisultra jossa näkyi pieni elävä möykky kohdussa <3 Nyt ehkä täytyy alkaa jo uskoakin että raskaana ollaan :)

Oireista sanon sen verran, että niitä ei ollut. Tissit oli kyllä vähän kipeät, mutta mulla on ollut muutenkin aina ennen menkkoja, joten ajattelinkin aluksi että johtuu siitä. Sitten mulle tuli pissatulehdus ja jostain syystä siitä rupesin epäilemään, että olisko kuitenkin tärpännyt, ja olihan se näin. :) Tuli vain sellainen 'tunne', mutta raskaustestiä tehdessä olin varma että nega tulee...

Tässä sitä nyt kuitenkin ollaan, viikkoja 6+5, oireita nyt on pieni ällötys, tissit edelleen kipeet, nälkä tulee useammin ja unettomuutta tai väsymystä vaihtelevasti. Plussan siis testasin kolme viikkoa sitten, jolloin oli ilmeisesti 3+5 eli aika aikasin tuli kuitenkin.

Toivottavasti nyt vähän antaa teille toivoa ja jaksamista, kaikki näköjään on mahdollista! minä jään nyt toivomaan, että kaikki menee hyvin ja että meille syntyisi oma vauveli ens vuoden tammikuussa. :heart:

Peikko89 & Esko (miehen keksimä :)) 6+5
 
  • Tykkää
Reactions: Mirdav
Kiitos paljon tsempeistä <3
Josko sitten ens kerralla tärppäis, toivotaan niin.

Peikko89 ja kaikki muutkin plussanneet, hurjasti onnea!!!
Ihanaa kuulla näitä plussauutisiakin :)

Sekä paljon plussatuulia kaikille muille!!
 
Moi, ajattelin että täältä saattaisi löytyä apua. Mulle tehdään perjantaina toinen inssi ja huomiselle määrätty ekaa kertaa Pregnyl, mutta kuinka ollakaan, sitä ei tunnu saavan mistään toimitusongelmien vuoksi. Mulla on resepti paljon kalliimmalle rinnakkaislääkkeelle, mutta onko teillä palstalaisilla tietoa, että Pregnyliä olisi jonkin pk-seudun apteekin varastossa? Ymmärrän kyllä ellette halua asiasta täällä huudella - tuntuu olevan yhtä haluttu ja harvinainen aine ku voi tai kananmunat nykyään...Kiitos silti ja tsemppiä kaikille!
 
olimme viime torstaina vastaanotolla ja mulle tehtiin uä jonka perusteella lääkäri näki et ovis on tapahtunut.sano vaan et ei muuta kuin romantiikkaa peliin ja mehän tehtiin niin kun lääkäri sitä kerran ehdotti.nyt kysyisinkin et koska voin tehdä testin? onko kellään alkanut tuhnu vuoto pari päivää yhdynnän jälkeen?voisiko olla kyseessä esim kiinnittymisvuoto?
 
Tässä pitkästä aikaa tulin lukemaan tätä ketjua, kun ollaan hoitotauolla! Niin oli pakko tulla onnittelemaan, ONNEA Peikko89! :heart: Sinä täällä ainakin silloin jo kirjoittelit, kun minulle inssejä tehtiin... ;) Onpa ihana kuulla, että teillä sitten tärppäsi luomusti! :D Kaikille muillekin plussanneille onnea! :)

Sitten vähän omia kuulumisia... Jos jotkut minut vielä muistaa! ;) Mullehan tehtiin kaksi inssiä, joista ei tärpännyt ja yksi inssi peruuntui koska mulle tuli liikaa muniksia. Nyt ollaan sitten IVF-jonossa ja aikatauluakin ollaan jo saatu, julkisella siis ollaan! Sumutteet aloitan elokuussa ja syyskuun alussa pistokset, jos kaikki menee hyvin, munasolujen punktio voisi olla jo syyskuun puolessa välissä... :) Aikatauluthan toki riippuu siitä, miten minun kierrot nyt kesän aikana menee... Nyt tässä IVF:ää odotellessa mies syö 3kk clomeja joka toinen päivä. Katotaan olisko siitä apua siittiöiden määrään, kun oikeen muuta selittävää syytä meistä ei ole löytynyt! :ashamed:

Mutta oikein paljon jaksamista kaikille hoitoihin ja toivon kaikille oikein paljon plussatuulia! :heart: Minä yritän ottaa kesän rennosti ja että jaksan sitten syksyllä ns. rankempien hoitojen keskellä... Helppoa se ei varmasti aina tule olemaan, kun lasta on meille toivottu jo kolme vuotta! :'( Mutta yritän ainakin...;) Toivottavasti tulee lämmin ja aurinkoinen kesä! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Peikko89
Hei kaikille!

Onnittelut Peikko89! ja pahoittelut Amele. Osaan samaistua täysin tilanteeseesi; takana km (joskin kohdunsisäinen, viime vuonna) ja nyt jännätään, että mitäs nyt! Meillä oli siis tauko inssistä (3 tehty helmi, maalis & huhtikuussa), hoidot tehty julkisella. Olisimme vielä oikeutetut neljänteen inssiin, mutta toukokuussa mulla oli tiedossa pitkä ulkomaan komennus, joten jäipä sitten tuo inssikerta käyttämättä. Sittenpä kävi niin, että menkat eivät alkaneetkaan odotetusti, ja vaikken luomuun uskonutkaan, tein testin 4 päivää odotettujen menkkojen alkamisen jälkeen. Vaikka kyseessä herkkä (25 miu) testi, oli vain TODELLA haalea viiva, ja se tietysti saa itseni epäilemään kohdunulkoisen mahdollisuutta, kun hcg ei ole juurikaan noussut.. edellisessä raskaudessa se oli varsin voimakas tuo viiva. (tosin eipä se onnellisesti sekään päättynyt) :(

Nyt kovasti pelottaa koska vuoto alkaa ja alkaako, vai olisiko meille Luoja suonut jo jotakin parempaa - vai onko edessä kolmas km.. Mulla myös Amelen tavoin täysin oireeton kierto. Vieläkään ei ole mitään oireita, pieniä alavatsatuntemuksia lukuunottamatta.

Tsemppiä muillekin! Jos tämä menee kesken ja kierto palautuu, meille IVF-hoito alkaa viikolla 32 lyhyen kaavan mukaan.
 
Hei kaikki ja kiitos tsempeistä.

Onnellista odotusta Peikko sinulle.

Pahoittelut Toivoriina. Höh. On tämä kivinen tie, mutta eiköhän meitä lopulta onnista. Siihen uskomme. :)

Mites siellä Maussi sujui toinen inssi? Löytyikö pregnyliä apteekista? Täällä on aikaisemminkin ollut puhetta siitä, että tuo lääke on ollut apteekeista loppunut. Minulla on aina käynyt hyvä tuuri ja olen sitä saanut.

Myymi12 tseti kannattaa tehdä aikaisintaan kahden viikon kuluttua inssistä / oletetusta oviksesta. Itse olen aina malttamaton, enkä meinaa tuohon saakka jaksaa odottaa. En osaa sanoa tuosta mainitsemastasi vuodosta, kun minulla ei sen tyyppistä ole ollut. Ajattele, että se on hyvä merkki. :)

anna83 voi pidän kovasti sinulle peukkuja, että plussasi vahvistuisi! Pahoittelut aikaisemmista keskenmenoistasi. Minulla oli tämän ku:n kanssa siten, että alussa verikokeissa hcg (kaksi viikkoa inssistä) oli tosi alhainen ja vahvan plussankin sain testiin vasta kolme viikkoa inssistä. Lääkäri kuitenkin sanoi minulle, ettei kohdunulkoisessa raskaudessa oli mitenkään tyypillistä, että hcg nousee hitaasti, vaan yleensä kuulemma ihan samaan tahtiin kuin normiraskaudessakin. Minulla vain jostain syystä näin, joten en usko, että sinun täytyy siitä olla kovin huolissasi. Monissa normaalistikin etenevissä raskauksissa hcg nousee vain aluksi hitaasti, sehän on hyvin yksilöllistä. Toivon, että sinua onnistaa tällä kertaa ja raskaus jatkuu ihan loppuun saakka. Pidän peukkuja ja tulehan kertomaan, kuinka tilanne etenee. :)

Täällä alkaa elämä voittamaan. Voin jo paljon paremmin. Reilu viikko sitten oli tosi surkea ja väsynyt olo. Olin niin pettynyt kaikkeen. Itketti ja ahdisti. Tänään jo hymyilyttää ja uusi toivo nostaa hiljalleen päätään. Nyt on aika keskittyä kesä muihin asioihin ja elo-syyskuussa sitten meille tehdään ensimmäinen IVF. Olen suuntaamassa katsetta eteenpäin. Ihana kesä tulossa: aurinkoa, jäätelöä, grillausta, mökkeilyä, ystäviä. :) Vaikka meille ei enää inssejä tehdä, käyn täällä varmasti lukemassa kuulumisia ja kenties välillä kirjoittelemassa omianikin.

Virkistäviä kesäpäiviä kaikille.
 
Kiitos kysymästä Amele ja pahoittelut tilanteestasi. Toivottavasti kesä tuo tullessaan kaikkea mukavaa ja saatte aloittaa uudet yritykset täynnä toivoa.

Mun toka inssi sujui hyvin. Pregnyliä en tosin saanut, joten 4 kertaa kalliimmalla Ovitrellella pistelin. Toisaalta kun yksityisellä ollaan, ei se tässä konkurssissa juurikaan tuntunut, heh...

Munis möllötti vielä mestoillaan, sillä pistin illalla ja inssi oli jo ap. Lekuri oli sitä mieltä, että koska ollaan etuajassa (ovista arvaili ultran perusteella lauantaille, jolloin klinikka kiinni ja siksi vähän autettiin luontoa vielä lisää...), ei se aika oo niin justiinsa. Ultralla näytti, että pirteät simpat lähti uimaan ihan oikeaan suuntaan, mutta kuten tiedätte - nää kaikki on kivoja kuriositeetteja, mut hommat on niin henkimaailman kamaa, ettei ikinä tiedä mistä se plussa nyt lopulta johtui.

Yritän olla nyt hirveesti kyttäämättä oireita, viime kerralla se meni liiallisuuksiin. Nyt vasta pp4 eli venailua riittää. Sairaan huono olo ollu tänään, ihan sellanen krapulainen, mut se johtunee hormoneista (kierron aikana Femar), koska mistään muustahan se ei tässä vaiheessa vielä voiskaan olla oire.

Mukavaa kesää kaikille ja mahdollisimman huoletonta & rentoa mieltä!
 
Jaksamista kaikille! Huh huh, ei voi muuta sanoa, kun vastoinkäymisiä tuntuu olevan kaikilla... :hug:

Oma tilanne (jos joku muistaa/kiinnostaa): 3 inssin jälkeen hoitona oli ivf/isci, josta saatiin 15 follikkelia, joissa 4:ssä oli solu. Vähän, mutta itelle ainakin lottovoitto, että niitä soluja edes oli. 2/4 oli hedelmöitymiskykyisiä ja niihin tehtiin icsi, mutta eivät jatkaneet kehitystään, joten siirtoon ei edes päästy:'(

Lääkityksenä Gonal-F 100, jarruna Orgalutran, irrotuksena Ovitrelle.

Olin aika rikki ja kipeä viime viikolla niin fyysisesti kuin henkisestikin, nyt elämä voittaa - jotenki. Kaikella on pakko olla tarkoituksensa.

Punktiosta mulle tuli sisäänpäin verenvuotoa. Voin sanoa, että en kauhean montaa kertaa tuota hoitoa halua käydä läpi. Sen verran kipeää teki iv-kipulääkityksestä huolimatta ja meni 3 päivää ennen kuin pystyi edes liikkumaan ilman että sattui.

Kontrolli-uä:ssä (sen verenvuodon takia) ja keskustelussa viime viikolla lääkärin mielestä stimulaatio oli onnistunut, mutta osa folleista oli mennyt kasaan viime hetkillä, soluja oli vähän ja mun negatiivinen yleisasenne vaikutti ehkä myös tämän hoidon epäonnistumiseen. Pitäisi kuulemma ajatella positiivisesti.. Ja ei pelätä sitä pahinta mahdollista. Ja että olen tosi kipuherkkä, mikä myös huono asia ja vaikeutti munasarjapunktiota, koska loppuvaiheessa tärisin kivusta enkä ollut pysyä paikoillani iv-kipulääkityksestä huolimatta. Sitä vähän epäilinkin, mutta ei kukaan uskonut. :headwall: Muille kun sama asia on ollut tosi iisi, olen kuulemma erikoisen outo, kun neulan survominen munasarjoihin sattuu. Lääkäri totesi kuitenkin, että meillä silti hyvät mahdollisuudet saada lapsi, mutta täytyy vain uskoa asiaan ja jaksaa hoitoja.

Nyt lähete julkiselle, ei enää yksityisellä jatketa kuin ehkä ovulaation induktioilla kesän jälkeen.

V******a noi lääkärin kommentit kun niitä ajattelee. Kyllähän tässä ajatuksenkin voimalla on yritetty raskautua, mutta ei niin ei. Jäi vähän sellainen maku, että rahat kelpasi, mutta apua ei saatu. Ehkä toi epäonnistuminen vaikuttaa negatiivisesti mun asenteeseen. Eihän siitä pääse mihinkään, mutta ton kaiken kivun ja säryn jälkeen, oon tosi kypsä tähän koko touhuun. Jos ei tule niin ei tule, eihän sille mitään voi. Onhan meitä lapsettomia maailman sivu täynnä.

Mutta ihana kun voi ottaa nyt rennosti koko kesän:) Katotaan sitten syksyllä mitä julkinen puoli tuo tullessaan.. mutta nyt iso irtiotto hoidoista.

Jaksamista kaikille!
 
hei
Inssi oli eilen,onko kenelleäkään tullut inssin jälkeen seuraavana päivänä rinnat araksi?Huomasin ku otin muutaman juoksu askeleen että rinnat on arat..Yleensä oviksen jälkeen tulee rinnat araksi mutta ei näin aikaisessa vaiheessa..
 
Peikko89 voi miten ihanaa sulle on käynyt niin kuin minulla, taukon aikana tulin luomusti raskaana .. että kaikille on toivo one way or another :)

käyn aina lukemassa täällä silloin tallöin:)

Mirdav ja Bambino 33+
 

Yhteistyössä