Inseminaatio 2012

Kiitos Amele! Ei tehdä maanantaina inssiä, sain "kotiläksyjä" viikonlopuksi eli tänään, huomenna ja ylihuomenna peitto heilumaan :) Onneksi mulla on sairaanhoitaja kaveri joka laittoi toi Pregnylin, jännitti niin etten olis saanut ite laitettua. Simppeli juttuhan se oli mutta kun kammoan piikkejä. Mutta eikös tuo Pregnyl kuitenkin myös kypsytä rakkuloita eikä pelkästään irroita?

Waninka, onnittelut plussasta!
 
Onnittelut waninka! :flower: Ootko jo uudestaan testannut, onko viiva vahvistunut? :)

Mä oon jotenkin saanut tän lapsettomuusasian työnnettyä taka-alalle niin, että en pysy enää omista piinapäivistä perillä :D Nyt taitaa olla pp 10. Rinnat on enemmän turvonneet kuin aikaisemmin lugeista, mut muuten ei oo ollu mitään oireita. On ollu ihan virkistävää keskittyä muihin asioihin ja huomata, että elämästä voi jopa nauttia :).

Plussatuulia ja hyvää vappua kaikille! :)
 
Amele Joo mulla olis varmaan edelleen semmonen tunne ettei tää oo onnistunut, jollen olis tota testiä tehnyt. Mulla ei vieläkään ole mitään oireita. Jotenkin olin ajatellut että kyllä sen sitten itsestään huomaa, jos raskaana on. Oon paljon lueskellu noita keskusteluja missä ihmiset on listaillu oireitaan ja tuntuu järjestään että kaikki, jotka niihin kirjottaa, on oireillut ihan hirveesti heti kiinnittymisestä alkaen (tai ennen sitä?). Senkin takia jotenkin pää ihan pyörällä nyt.

Sopla En oo tehnyt testiä uudestaan vielä. Ostin tommosen kahden testin paketin ja sen toisen säästän maanantai aamuun ja teen ennen kun soitan sinne klinikalle. Toivotaan nyt kovasti että olis vahvistunut siihen mennessä sitten. Täytyy samalla kysyä jos ne kirjottais niitä lugeja lisää vaikka puhelinreseptillä. Luin jostain kirjasta että sitä keltarauhasta tarvittais johonkin 6-7 viikoille asti ja sen jälkeen istukka tuottaa sen tarvittavan keltarauhashormonin.
 
ovistestit näyttää nyt jo neljättä päivää plussaa vaikka sen pregnylinkin laitoin jo perjantaina, onko tää nyt ihan normaalia? Ovisjomotuksia oli jo torstaina, mistä mä nyt tiedän oko ovulaatio jo tapahtunut. Kyllä tässä taas kerran toivo hiipuu ja itku tulee :(
 
onnittelut waninka, aivan mahtavia vappu-uutisia! <3

HelgeR, soita klinikalle aamulla & koita päästä aamusta ultraan - sillä saat varmistuksen tilanteestasi. Muistelisin, että lääkäri sanoi pregnylin sekä irrottavan että huolehtivan lopusta munarakkulan kypsytyksestä, kun aika on oikea ja rakkulan koko ultralla sopivaksi havaittu.

meillä 2miljoonaa kaveria, 2 munarakkulaa, hyvä lääkäri & oikea ajoitus eivät riittäneet raskautumiseen. PMS-oireita viikonlopun ja tänä aamuna jo menkat antoivat ensimmäiset merkit itsestään. Meillä nyt III inssiä takana ja mies halunnee pitää kesätauon, joten syksyllä IVF ja mahdollisesti siinä inssi, jos odotella täytyy.

ihanaa vappua kaikille!
 
ovistestit näyttää nyt jo neljättä päivää plussaa vaikka sen pregnylinkin laitoin jo perjantaina, onko tää nyt ihan normaalia? Ovisjomotuksia oli jo torstaina, mistä mä nyt tiedän oko ovulaatio jo tapahtunut. Kyllä tässä taas kerran toivo hiipuu ja itku tulee :(
Jos sulla on sitä PCO:ta niin niitä testejä ei oikeestaan kannata ollenkaan tehdä, ne ei ole luotettavia. PCO aiheuttaa monenlaisia muutoksia hormoneihin ja yksi näistä on kohonnut LH taso tai useampi LH-piikki kierrossa. Jos olet Pregnylin pistänyt niin muistaakseni noin 24-48 tuntia sen jälkeen pitäis olla ovulaatio. Pregnylin pistämisen jälkeen on turha enään tehdä ovulaatiotestejä koska myös sen sisältämä hcg saattaa antaa plussaa, kuten Peikko mainitsikin :)
 
  • Tykkää
Reactions: Mippe
Kiitos peikko ja waninka! oon koko päivän koittanut etsiä netistä tietoa tosta pregnylistä ja sen vaikutuksesta ovistestiin, joten kiitos, en siis enää testaile :D ja waninka tekee uuden testin huomenna aamulla eiks niin, jänskää!! :)

Ihanaa Vappua kaikille!
 
No eipä tärpänny täällä tälläkään kertaa...menkat alko, huoh*
Nyt takana seitsemän inssiä ja matka jatkuu, suuntana IVF. Alan pistää Puregonia huomenna.
Josko kohta päästäis toivottuun tulokseen.
Tsemppiä kaikille ja hyvää vappua!! :)
 
Tervetuloa HelgeR mukaan! Toivottavasti et joudu kärvistelemään täällä kauaa :).

Pahoittelut Toivoriina ja anna_83! :hug:

Odottelen waninka innolla sun uutisia, mikä on tilanne? :) Kyselit muuten lugeista... Mulle on määrätty yks kapseli iltaisin 12 vrk:n ajan, kuuri alkaa aina kaks päivää positiivisen LH-testin jälkeen. Ja ne määrättiin lyhyen luteaalivaiheen takia, kun itse pyysin. Mut jos on isompaa häikkää keltarauhashormonin kanssa, niin varmaan niitä kannattaa käyttää pidempään raskauden alettua. Lääkärin määräämänä tietty.

Ja sit ON: tuijottelin tänä aamuna itse positiivista raskaustestiä, viiva oli ihan selkeä vaikkakin haalea. Tänään on siis pp 13. Tätä ei vaan oikein vielä tajua ;). Kun ei nimittäin oo mitään oireita, mitkä poikkeais lugeoireista. No ehkä oli normaalia pahempi hormonimyrsky inssin jälkeen, mut ei siis varsinaisia "raskausoireita". Rinnat on tosiaan isommat, mutta ei juurikaan kipeät, vähän vaan painellessa.

Ois ehkä pitänyt tehdä testi jo eilen, kun tuli vähän juotua, mut en halunnut pilata vappua :D. Tuli muuten outo etova olo alkoholista, vaikka en sitä paljoa juonutkaan. No onneks tää on vasta näin alussa, ni ei pitäis olla mitään haittaa.

Mun pitää nyt odotella ens viikkoon hoitajan soittoa, että tietää jatkotoimenpiteistä. Tai teen kyl varmaan uuden testin jossain vaiheessa ennen sitä.

Aurinkoista vapunpäivää kaikille! :cool:
 
Onnea sopla ! :flower: Mä tein tosiaan eilen sen uuden testin ja se oli vahvempi punainen jo. Ei mullakaan mitään oireita juuri ole edelleenkään. Rintoihin välillä sattuu, sillain vihlovasti, mutta melko normaalin tuntuiset ovat kuitenkin. Niin ja hirvee päänsärky mulla on just nyt, pahempi kun krapulassa ikinä, vaikken tietty polttanu enkä juonu eilen kun simaa :D Ensimmäinen ultra on mulla 22.5 ja sellaset ohjeet sain lugejen suhteen että lopetan ne pikku hiljaa niin että jätin heti eilisestä sen toisen kapselin pois, niin että laitan vaan yhden illalla, ja sitten lopetan ne kokonaan kun ne loppuu, eli viikon päästä. Sain muuten sieltä TAYSista semmosenkin ohjeen että neuvolaa vois kans ruveta varaan jo tällä viikolla kun täällä Tampereella niin vaikee saada aikoja.
 
  • Tykkää
Reactions: Peikko89
Toivoriina pahoittelut negasta, tosi tylsää. :( Siellä onkin kokeiltu jo monta issiä, joten jaksamista. Toivotaan, että ivf toisi iloisia uutisia mukanaan. Ainakin onnistumisprosentti nousee huimasti insseihin verrattuna.

Waninka ja Sopla hei jee, mahtavaa! Onnea teille molemmille! :) Onko ihan epäuskoinen olo? Itse en osaa yhtään kuvitella, millainen fiilis voisi olla jos/kun joskus plussaisi. Täytyy itsellekin luoda toivoa siitä, että insseillä voi onnistua, vaikka välillä se melko toivottomalta tuntuukin. Voi kun saisi itsekin kokea saman fiiliksen ja kaikki muutkin naiset täällä.

Täällä meneillään pp8 oireita ei juuri ole, mutta katsellaan nyt vielä muutama päivä ja ollaan toiveikkaita.
 
Onnea Sopla! Ihania onnistumisia!:)

Jaksamista neganneille!:hug:

ON: Eilen oli folliultra. Vähän jännäsi sen viimekiertoisen kystan tilanne, mutta nyt ultrassa ei kystia näkynyt:) Sen sijaan folleja ruhtinaalliset neljä kappaletta, oikealla 2 isompaa ja vasemmalla 2 vähän pienempää:) Kohdun limiskin suht ok 6,3mm, ehtii kasvaa vielä. Oonkin tässä nauttinut greippimehua ja greippejä, josko niistä jotain apua olisi.

Nyt tilanne on sitten vähän hassunkurinen, koska folleja on liikaa. Jotta inssi voidaan tehdä, 1-2 follia poistetaan ennen inssiä huomenna. Riippuu vähän miten noi vas. puoliset follit ovat kehittyneet, sillä se puolihan on auki varmasti, joten tuntuisi vähän ilkeältä, että juuri ne otetaan pois. Oikean tuuban aukiolostahan ei ole varmaa tietoa, mutta siellä ne kehittyneimmät follit ovat. Ota tästä nyt selvää. Lääkäri tehköön päätöksen, kunhan ainakin yhden jättää vas. puolelle. Niistä poistetuista folleista saadaan uutta tietoa, että onko niissä munasolua vai eikö, ja jos on, niin minkälaatuisia. Sinänsä hyvä asia, mutta vähän jännittää operaatio. Tuntuu myös kurjalta "luopua" folleista, kun tuntuvat jo lapsen aluilta itselle. Hassua, tiedän. Mitähän niille sitten tehdään? Otetaankö säilöön mahdollisesti vai mitä? Turha sitäkin on murehtia, sillä huomenna sekin selviää.
Toimenpiteen ei kuulemma pitäisi sattua, mutta mutta.. nähtäväksi jää.

Ovisoireita on ollut jo kp 7 lähtien, mutta ovistikkuihin ei ole tullut viivan viivaa. Niinkuin moni täällä on todennutkin, ettei pcolaisen kannata tikutella, ja taidan itsekin jättää tikuttelut väliin. Tosin ei siinä järkeä olekaan enää, sillä tänään pistin Pregnylin klo 12.

En tiedä mistä johtuu, mutta aamusta alkaen ollut tuossa alavatsassa, ihan keskellä sellaista elohiirimaista nipistelyä, joskus aika kovaakin. Tuntuu vähän hassulta, ihan kuin jokin nipistäisi ihon sisästä. Outo fiilis. Toivottavasti 3. inssi toisi meille sen toivotun plussan..

*huokaus*
 
Kiitos :)
Tänään pistin ensimmäistä kertaa puregonia 150 yksikköä.
Hurjan iso määrä, kun vertaa aikaisempaan 50yks.
Perjantaina sit ultraan...

Isot onnittelut plussanneille!! Ihana kuulla, että jollain on onnistanut :)
 
Waninka ja Sopla hei jee, mahtavaa! Onnea teille molemmille! :) Onko ihan epäuskoinen olo? Itse en osaa yhtään kuvitella, millainen fiilis voisi olla jos/kun joskus plussaisi. Täytyy itsellekin luoda toivoa siitä, että insseillä voi onnistua, vaikka välillä se melko toivottomalta tuntuukin. Voi kun saisi itsekin kokea saman fiiliksen ja kaikki muutkin naiset täällä.

Täällä meneillään pp8 oireita ei juuri ole, mutta katsellaan nyt vielä muutama päivä ja ollaan toiveikkaita.

Mulla ainakin on ihan epäuskonen olo. Mulla on ne molemmat pissatikut yöpöydällä vieläkin ja välillä on pakko käydä tarkistaan ne ja huomaan miettiväni ihan vahingossa kaikkia mahdollisuuksia miksi testit vois näyttää väärin. Ihan ekaks silloin pp12 oli pakko tarkastaa sen ovitrellen vaikutus. Nyt jälkikäteen tuntuu että ne kaks ekaa inssiä ei oikein alunalkaenkaan onnistunut kunnolla, joten nyt se kolme inssiä tuntuu vähältä määrältä ennen IVF siirtymistä. Tai siis vasta tässä kolmannessa oli lääkitykset niin kohdallaan ja mulle sopivat. Mulla klomifeeni ei sopinut ilmeisesti ollenkaan kun se limis jäi sen kanssa niin ohueksi. Ja ilman lugesteronia tuskin ois onnistunut kiinnittyminen. Päälimmäisenä kumminkin on semmonen helpotuksen tunne, vaikka edelleen monet asiat huolettaakin ja aiheuttaa stressiä.
 
Kiitos onnitteluista! :) Mulla on myös tosi epäuskoinen olo. Olis kuvitellut, että sitä olis tässä vaiheessa kahden vuoden yrityksen jälkeen ihan onnesta sekaisin, mut ei oikein tunnu miltään. Tai oon toki kiitollinen ja helpottunut, kun tietää, että ylipäänsä voi tulla raskaaks. Ja eiköhän se tästä pikkuhiljaa konkretisoidu, kun pääsee verikokeeseen ja varhaisultraan, jos mitään ikävää ei tapahdu.

Puhallan teille muille myös plussatuulia +++++++:whistle: Toivottavasti plussa-aalto jatkuu :)
 
Elämä potkii kyllä nyt niin lujaa, että luovuttaminen on tosi lähellä. Ei tätä oikeasti jaksa, ei elämä voi ihan oikeasti kiduttaa meitä näin:'(.

Inssi oli kolmisen tuntia sitten, ja sitä ennen oikealta puolelta reduktoitiin kumpikin folli. Aika monta kertaa se lääkäri ultrasi ja katseli folleja, yritti varmaan päättää mitä reduktoidaan. Lähes samantien biologien katsoessa folleja selvisi, ettei niissä kummassakaan follissa ollut munasolua:'(. Mikä tietty tuntuu nyt sellaiselta uutiselta, että on vähän niinkuin shokki päällä. Vas. puolelle jätettiin kummatkin follit, toinen jo ehkä ovuloitunut. Vain Luoja tietää onko niissä soluja vai ei. Punktio oli aika ikävä toimenpide, mutta nopeasti oli ohitse näin jälkikäteen. Hoitaja piti mun kädestä kiinni, lohduttavaa. Lääkäri totesi myöhemmin, että voi olla, että reduktiossa solut jäi follien reunoihin, joten ei ihan sata varma toi soluttomuus ole, mutta tuskinpa nyt niin on käynyt. En jaksa usko ihmeisiin tällä hetkellä.

Itkuhan mulla tuli lepohuoneessa, kaupungilla, apteekissa, alkossa ja kotona. En kestä ajatella asiaa, en kertakaikkisesti kestä:'(.Pettymys on niin suuri, että kestää selvitä järkytyksestä. Luget aloitetaan kaikesta huolimatta, vaikka tuskinpa siellä vas. puolen folleissa on munasoluja hedelmöittymään, joten turhaa niitäkin taas survoo.

On kyllä niin maho olo.:'(
 
Onnittelut waninka ja Sopla :) Mukava kuulla, että plussia tulee ja eikä menetetä toivoa.
Ja pahoittelut ja halit neganneille:hug:

Meillä oli tänään 3:s ja viimeinen inssi, joka tehtiin siis 3:s päivä ja sitä edelsi 3 folliultraa ja kaiken lisäksi simppoja oli 31 miljoonaa... Tarkoittaisko nää kaikki kolmoset nyt sitä, että kolmas kerta toden sanoo ja sieltä tulis plussa? :)

Ollaan valmistauduttu nyt siihen, että kesä "huilataan" näistä hoidoista ja alkusyksystä alkaa ivf-hoidot yksityisellä puolella jos nyt tälläkään kertaa ei onnistu. Oikeastaan ainoa vaihtoehto meille, koska julkisen puolen hoidoissa käyminen toisella paikkakunnalla ei töiden puolesta tulis onnistumaan.

Plussatuulia ja tsemppiä teille kaikille :)
 
Mohair Jaksamista sinne <3

Ja onnea plussanneille.

Täällä ootellaan huomista ultraa. Söin clomeja 3 ja 5 päivä ja eilen kp 6 pistin menopurin. Huomenna siis ultra ja toivottavasti ovis jaksais oottaa ens viikkoon..

Lilla_Myy73 Meillä kanssa edessä IVF syksyllä jos tästä ei oo tulosta ootettavissa..
 
Kiitos kaikille tuesta:heart:. Tänään on selvästi parempi päivä. Ei auta jäädä tuleen makaamaan. Soittelin tossa klinikalle jo seuraavaa kiertoa koskien, vaikka lääkäri neuvoi Clomit aloittamaan niinkuin ennenkin jos nega ja menkat tulee ja sehän on aika tod. näk., mutta me varmaankin halutaan ivf kaikesta sen pelottavuudesta huolimatta. Siinä kuitenkin tulee (toivottavasti) folleja enemmän ja saadaan tietää, mikä tilanne on solujen suhteen. Näin siis ajattelen vailla sen enempää tietoutta. Vaikka hoitaja ja lääkäri sanoivat, että normaalia on soluttomat follit, niin mä vain pelkään pahinta. Ja parempi se karu totuus kohdata nyt ja heti kuin että venyttää ja roikkua insseissä vailla mitään mahkuja raskautua. Hoitaja kyllä vähän toppuutteli, kun selitin omat ajatukseni, ja pyysi sitten ottamaan uudestaan yhteyttä, kun tulos selvä. Kyllä se ivf saadaan, jos sitten vielä ollaan sitä mieltä. Ja varmaan ollaan, onhan tässä pari viikkoa aikaa asiaa sulatella.

Lilla_Myy73: Paljon tsemppiä!:) Samoin muillekin paljon plussatuulia!
 
Sopla ja waninka onnea ja paljon tarrasukkia matkaan :flower:

Mohair iso tsemppihali sinne ja toivottavasti tuleva tuo parempia uutisia :hug:

ON: Tämä inssi meni ihan päin mäntyjä, miehen näyte oli surkean pieni ja ne vähäiset siittiöt eivät kestäneet pesua (alle milj) sekä minun limakalvot ovat mitä ovat. Eli näillä fiiliksillä kesätaukoa ja syksyn jatkohoitoja kohti - ehkäpä uskallan hyvällä omallatunnolla ottaa muutaman lasillisen viiniä viikonloppuna.

Pysyn hengessä mukana, tosin takaa-alalla. Plussapuhuria teille naiset! :whistle: :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Heissan!

Tännekin välillä kertomaan kuulumisia. Eli mulle eilen soitettiin polilta, että laittavat tällä viikolla lähetteen Ava-klinikalle, johon siis pääsen maksusitoumuksella julkisen hinnoilla. Sieltä otetaan sitten parin viikon sisään yhteyttä ja sovitaan suunnittelukäynti. Meillä siis mahdollisuus päästä ekaan ivf:ään jo ennen kesätaukoa! :D Neljättä inssiä ei siis meille nyt tehdäkään (ihan kiva oikeestaan) vaan ivf joko kesällä tai elo-syyskuussa riippuen palvelun tahdista ja omasta kierrosta (nyt menossa taukokierron kp34). NIIN ihania uutisia vaihteeksi, mukava tietää että edetään johonkin. :) Vaikka nyt joudunkin sitten kulkemaan kahden tunnin matkaa Tampereelle joka välissä, mutta ei haittaa!

Hyvää viikonloppua ja positiivisia tuulahduksia ;)
 

Yhteistyössä