Inseminaatio 2012

Sopla: Paljonko akupunktiolle tulee hintaa? Olen kans ite asiaa miettinyt..

Mippe: Mulle lääkäri on sanonut, että "kohdun limis on nätti eli kolmekerroksinen." Kuinka paksu on hyvä limis, niin viimeksi folliultrassa se oli 5,1mm ja sitten seuraavana päivänä eli inssipäivänä sen 6,8mm, jolloin kelpasi lääkärille. Jos limis olis pysytellyt 5,1mm niin olisin saanut jotain tuki/kasvulääkkeitä lisäksi. Mut on varmaan tapauskohtaista.

Musta noi pistelykynät on kyllä kalliita kelakorvauksineenkin. Huh huh... Noh, taitaa kyllä katto tulla kohtaan.

Kauheasti plussatuulia piinailijoille!:)

Lugeista. Mulle tulee Lugeista oireita; palelu, väsymys, rintojen arkuus, vatsakipu, pahoinvointi you name it. Mielestäni ovat ihan raskausoireita. Luget emättimen kautta ilmeisesti on tehokkaampi ja vaikuttaa nopeammin, näin sanoi lääkäri kun asiasta jollain tasolla keskustelimme. En alkanut kinumaan suun kautta otettavia lääkkeitä, kun masensi sen lääkärin ivf-kommentit.

Mulla on hormonaalinen pco, ja ei kyllä ole ovistikkuun pärähtänyt kertaakaan plussaa ilman ovulaation induktiota ja silloinkin vain haaleaa plussaa eli tarviin sen irrotuspiikin selvästikin.
 
Je
Peikko89 noista ovistesteistä, suosittelen käyttämään clearbluen digitestiä, mulla oli sama juttu, että esim. apteekin omaan ovistestiin tuli tasavahvat viivat, mutta digiin negatiivinen. Sitten jatkoin testaamista digitaalisella ja sain siihen positiivisen tuloksen. Testasin kuitenkin samasta virtsasta tuon apteekin oman ja siihen tuli testiviiva huomattavasti vahvemmaksi kuin kontrolliviiva.

Oma tilanteeni on tällä hetkellä se, että raskaana ollaan ellei toisin todisteta :) Veritestissä kävin perjantaina ja tänään aamulla uudestaan, että nähdään onko arvot nousseet niin kuin pitää. Huomenna saan siihen vastauksen, mutta piti jo eilen testata r-testillä olisiko viivat vahvistuneet ja olihan ne. Digitestikin sanoi että raskaana 2-3 eli arvot on nousseet viime viikosta.

Joku kyseli oireista ja tämän kierron oireet olivat että ei oireita :) Kaikkein vähiten kaikistä näistä insseistä, mutta tietenkin siihen vaikuttaa myös se ettei ollut pregnyliä eikä lugeja. Nyt myöhemmin oireita on ollut järjetön palelu, poskien punoitus ja se, että pissalla saa käydä koko ajan.

Tsemppiä piinailuun! :)
 
Viimeksi muokattu:
Lugesteron oireista..
Mä olen kahteen otteeseen syönyt niitä ja molemmilla kerroilla ollut oireita.
Ensimmäisellä kerralla yritettiin vain lääkkeitten kanssa raskaaksi ja otin niitä suun kautta yhden iltaisin. Kaikki mahdolliset raskausoireet oli ja olinkin tosi toiveikas. Nyt inseminaation jälkeen otan niitä 2 kpl iltaisin alakautta. Vähemmän oireita on nyt ja ehkä hiukan erilaisia. Ja vaihdellut päivittäin. Munasarjojen kohdalta on ollut kipeät ja
eilen oli alavatsa todella kipeä tunnin verran päivällä. Sitten tuli jumalaton päänsärky.
Muutamana päivänä on ollut välillä hiukan höntti olo ja lämpöä. Istualteen sattuu vatsaan enemmän. Tänään ei juurikaan mitään oireita. Ainoastaan istualteen tuntuu hiukan painon tunnetta. Niin ja pistelyä eri puolella alavatsaa on ollut muutamana päivänä.
Ensi viikon torstaina pitäisi tehdä testi ellei kuukautiset ole alkanut. Viimeksi ne alkoi aikasemmin ja sitten pian löytyikin clomien aiheuttama pirullinen kysta.
Tämä on oikeastaan epäreilua, että nämä lääkkeet aiheuttaa näitä raskausoireita, mutta minkäs voit. Eilen just ajattelin töissä kun vatsa oli kipeä, että loppuis jo nämä oireet. Nyt tänään, kun niitä ei kauheasti ole ollut, niin toivois, että tulis nyt jotain, niin antais edes jotain toivoa. Oikeastaa on vähän sellainen olo, että menkat olisi alkamassa. Päivä kerrallaan tässä on taas mentävä:)..
Me ollaan nyt munasolunluovutus jonossa. Vuoden jonot väestöliitossa.. Rakas ystävä kyllä lupasi miettiä, että olisko hänestä luovuttamaan. Ehdotti sitä itse. Silloin pääsee jonon ohi.. Mutta katotaan ja annetaan rauhassa punnita asioita. Mulle on tärkeää, että edes miettii:heart:.
 
Viimeksi muokattu:
Heipä hei kaikille!! Itsellä on nyt menossa seitsemäs piinapäivä. Eipä tässä muita oireita, kuin alavatsakipuja on ollut muutamana päivänä. Lämmöt olivat eilen illalla 36,7 -36,8 astetta. Muuten päivällä lämmöt ovat olleet 36,4 astetta. Tänä aamuna tosin lämmöt olivat jo taas alhaalla eli 35,8 astetta, mutta hetki sitten kun mittasin, niin lämmöt olivat taas 36,8 astetta.

Viikko tässä on vielä piinailua. Tosin olen jo täysin varautunut siihen, että nega sieltä kuitenkin tulee. Hain jopa tänään jo seuraavaa kiertoa varten pillerit. Clomit sitten vaihtuvat Femariin, koska sain tällä kierroksella muutaman kerran lievän näköhäiriön. Femarit ovat tosin tarkoitettu lähinnä rintasyöpää sairastaville, mutta lääkäri sanoi, että näitä voidaan käyttää myös ovulaatiohäiriöissä. Femaria ei tarvitse syödä kuin kiertopäivinä 3-7 1 tabletti per päivä.
 
Mulla on kans viime kesänä käytetty ovulaation induktiossa Femaria. Kaksi kiertoa sitä käytettiin ja molemmissa tuli yksi hyvä folli. Nyt kun inseminaatiot aloitettiin niin kokeiltiin ekassa kierrossa tuota Femaria, mutta tällä kertaa se ei enää tehnytkään yhtään mitään. Muuten olin kyllä siihen tyytyväinen ja kivampi lääke käyttää kuin Clomifen.
 
Olipa tänään päivä. Jouduin käymään päivällä päivystyksessä kovan alavatsakivun takia. Hetki sitten tultiin kotiin. Kipu jäi selvittämättömäksi. Ei tosin kipu vieläkään ole täysin poistunut ja lisäksi koko ajan on ollut vihlovaa kipua tuolla jossain ihan alhaalla. Pissakin toki tutkittiin, ei ole tulehdusta ja CRP - arvo oli normaali. Kaikista kovinta kipu oli päivällä, tuntui olotila todella tuskaiselta ja tuli myös huono olotilakin, onneksi ei oksettanut. Tuskan hikikin tuli pintaan. 2 päivää sain sairaslomaa.
 
waninka, ei katsottu ultralla yhtään mitään. Olin tarkkailussa kolmisen tuntia ja lekuri kävi välillä mahasta painelemassa että minne sattuu ja sattuuko painaessa vai kädet pois otettaessa? Sain ensin kipulääkettä poretabletin ja nesteen muodossa. Sitten noin puoli seitsemän maissa illalla sain kipupiikin.

Kysyin kyllä, että kun viikko sitten on tehty tuo inseminaatio, että onko vahvasta kipulääkkeestä mahdollisesti haittaa. Lääkäri sanoi, että ei ole. Neljä viikkoa tästä eteenpäin voi käyttää koviakin lääkkeitä eikä niistä mahd. raskaudelle ole mitään haittaa, kun istukka ei vielä näin aikaisin kehity.

Noh viime yönä sitten iskikin oksettava olotila. Söin aamuyöstä sitten muutaman lusikallisen viiliä ja ylöshän se tuli. Nyt en kyllä hetkilleen uskalla syödä mitään.

Sekin tässä ihmetyttää, että eikö yleensä mahatautiin pitäisi liittyä kuumetta? Sitä minulla ei ole. Enkä tiedä että voisiko muka mahd. raskauspahoinvointi ylipäätään alkaa näin ajoissa, rv.3 paikkeilla? Ei kai sentään.

Niin ja eiliset kovat mahakivut ovat jo taukoamaan päin. Hyvä näin, eivät ne mitään hääviä kipuja olleet - ei.
 
Tosi outoa ettei katottu ultralla!!! :eek: Mulla oli samankaltasia vatsakipuja viime syksynä ja päivstyksessä alkoivat heti epäillä jotain gynepuolen juttuja ja ultraamalla selvis et valtava kysta oli puhjennut ja vuotanut vatsaonteloon, kivut oli siis jotain ihan järkyttävää, ei pystynyt olemaan missään asennossa ja kipu vihlo ympäri kroppaa ja oli vaikea hengittääkin. Ei varmaan sun tapauksessa ole kyse kystasta kun sulle on inssi tehty ja ultrattu sillon, mut silti outoa etteivät ultranneet kun lapsettomuushoidoissa kuitenkin olet!
 
Mippe, noh ensimmäinen epäilys oli umpisuolentulehdus, mutta loppujen lopuksi tuo kiputila jäi selvittämättömäksi.

Puhuin hoitajille ja lääkärille ensimmäiseksi tuosta, että on tehty inseminaatio viikko sitten. Lääkäri ei jotenkin koko inseminaatiota pitänyt oleellisena asiana tässä jutussa. Tosin oli hän konsultoinut gyneä tuon kipupiikin suhteen, että voiko sen pistää ja oli kysynyt myös, että onko ne inseminaatiossa käytettävät stimulaatiojutut (piikit) voineet tämmöisen aiheuttaa. Mutta gyne sanoi, että ei voi.

Tuntuu myös itsestä siltä, kun on tätä etovaa olotilaa ollut siis yöstä asti, että kai tämä on vain perusmahatautia. Tätä tautia on täällä päin nyt liikenteessä ja työkavereitakin on ollut tässä taudissa.

Tai en tiedä sitten pitäisikö tästä ottaa yhteyttä huomenna lapsettomuuspoliklinikalle?
 
Onko vielä siis kovia kipuja? En tosiaan tiedä millasia on kiinnittymiskivut mut oliko lääkärit sitä mieltä ettei voi liittyä mitenkään sitten siihen inseminaatioon? Tosi outoa kyllä ettei sit selvinny... Ku tuskin nyt perus mahataudista menisit päivystykseen?? Tai ainakaan itellä ei oo niin tuskasta koskaan ollut tai epäselvää ettenkö tietäs et on kyseessä mahatauti... No toivottavasti selviää ja olis vaan kyse siitä kiinnittymisestä! :)
 
Mippe, enää ei ole kovia kipuja, mutta alamaha on kyllä paineltaessa aran tuntuinen. Ja kyllä siis eilen varttia vailla kaksi oli melkoiset tuskat, hiki valui, oksetti ja ei tiennyt miten päin olisi ollut. Sitten semmoista aaltoilevaa kipua kesti noin parin tunnin ajan ja sitten se hiljalleen väheni. Ei lekuri puhunut kiinnittymiskivuista eikä siitä että nämä ylipäätään liittyisivät mahd. alkaneeseen raskauteen. Aluksi epäily oli se umppari, mutta ei se tuotakaan ollut. Kipu jäi selvittämättömäksi, tai no sanoi lekuri jotain suolistoperäisistä kivuista.

Äsken uskalsin lopulta syödä paahtoleipää ja laimennettua appelsiinimehua, kyllä etova olotila hieman helpotti. En tiedä millaista sitten on olotila illalla tai huomenna aamulla.

Lämmötkin ovat edelleen korkeita 36,6 - 36,7 astetta. Eilen päivystyksessä siis oli 36,9 astetta.
 
Tupasvilla, toivottavasti olisi kiinnittymiskipuja:) Minkälaisia näköhäiriöitä Clomeista oikein voi tulla?

Kp2 ja uutta kiertoa peliin! Näinhän se menee niinkuin aina ihan ennenkin... Soittelin klinikalle perjantaina, kun halusin tietää vähän tulevan kierron lääkityksestä. Oma, tuttu lääkäri jatkaa mun lääkitystä Clomeilla ja Pregnyl irrotuspiikiksi. Kyselin mahdollista uä-kontrollia kystan takia, niin sitä ei ole. Kysyin hoitajalta vielä uudestaan, että ihanko oikeasti, ja hän sanoi, ettei lääkäri ole siitä mitään laittanut, joten ei sitä ole. Täytyyköhän mun huomenna kysyä asiasta vielä, kun varailen folliultraa? Jotenki tuntuu oudolle, että vas. munasarjassa on/ on ollut jättikysta (Clomeista?) ja sitä ei niinku noteerata lainkaan. What? Ei se kysta ole kuin vähän tuikkimalla itseään ilmaissut, tosin samanlaista tuikkimista ollut kyllä joka kierrossa. Pelottaa, että jos se kysta siitä senkun kasvaa ja kasvaa, että voiko jotenki vahingoittaa munasarjaa, jos puhkeaa tjsp? Ja sitten vasta hermo meneekin, jos syön ne Clomit ja huomataan, ettei voida inssiin asti mennä taikka edes ovulaation induktiolla yrittää. Arg!

Aloitin muuten vehnänalkioöljyn nauttimisen. Latasin myös netistä sellaisen lapsettomuushypnoosi-mp3:n, jota olenkin kuunnellut ennen nukkumaan menoa. Ainakin rentoutuu, jos siitä ei muuta apua ole. :whistle:

Plussatuulia kaikille!
 
Heippa pitkästä aikaa naiset. :) En ole muutamiin päiviin kirjoitellut tänne, vaikka olenkin käynyt lukemassa teidän kuulumisianne.

Tupasvilla hurjalta kuulostaa sinun vatsakipuilusi. Miltä tilanne vaikuttaa tänään? Toivotaan, että kaikki tuo enteilisi vain sitä toivottua tulosta. Pidän sinulle peukkuja! :)

Mohair tsemppiä uuteen kiertoon, kurjaa, ettei tärpännyt. Minulla ei ole koskaan ollut noita kystia, niin en tiedä miten niitten kanssa on tapana toimia. Kuulostaa kyllä hiukan erikoiselta, jos tilannetta ei seurata sen kummemmin... Ehkä sinun on syytä vielä kysyä asiasta lääkäriltä? Miten vehnänalkioöljy on uponnut? Minä aloitin sen kanssa jossain vaiheessa, mutta se maistui niiiin pahalta, että en pystynyt sitä "nauttimaan", kun yökin vaan. :)

Oma tilanne on kaivannut hetken irtiottoa tästä koko kuviosta, vaikken olekaan siinä etäisyyden ottamisessa kovin hyvin onnistunut. Olo on ollut jotenkin alakuloinen ja fiilis maassa. Nyt tuntuu, että ehkä se tästä taas. Tänään tehtiin kolmas inssi! Kp16, mikä on mulle ihan hurjan aikaisin, sillä yleensä tässä vaiheessa kiertoa ei vielä lääkkeet ole kasvattaneet kummoisiakaan folleja. Oikealla oli yksi suuri folli ja limis oli lääkärin mukaan hyvä. La iltana pistin pregnylin ja ovis oli tänään juuri holleilla, ajoitus oli siis nappi. Miekkosen näyte oli myös hyvä, joten olosuhteet (jälleen) hyvät. Pieni toivo nostaa taas päätään, vaikka osaltaan suuntaankin katsetta jo kohti ivf:ää. Mutta ehkä maltan mieleni ja katson vielä tämän kiekan. :)

Tsemppiä kaikille! Onko jollain Tupasvillan lisäksi testauspäivä lähellä? Entäs inssejä tehty/tuloillaan lähipäivinä?
 
Amele, onneksi se pahin vatsakipuilu jäi lauantaihin. Eilen oli vain paineltaessa maha arka ja samoin tänään. Eilen join siis tuota laimennettua appelsiinimehua ja söin paahtoleipää päivällä. Illalla keitin neljänviljan velliä ja sekin teki hyvää mahalle. Yöllä oli hetken aikaa etova olotila, mutta se onneksi meni pois.

Nyt aamulla ja hetken aikaa tässä päivällä on ollut etovia olotiloja ja on pitänyt tässä vähän väliä syödä, että olotila pysyisi hyvänä. Hieman on ehkä myös alamahaa nipistellyt. Hain vielä lisää sairaslomaakin tänään, on vielä sen verran heikottava olotila, ettei voi töihin menoa vielä ajatella. Luultavasti jo keskiviikkona jaksan lähteä töihin. Toivottavasti silloin tämä etova olotila jo helpottaisi. Enhän nyt töissä voi jatkuvasti jotain pientä käydä syömässä.

Testauspäivä on virallisesti perjantaina, mutta hätähousu kun olen, niin ajattelin jo huomenna tehdä testin. Huomennahan on jo piinapäivä 11 eli melko lähellä sitä virallista piinapäivää mikä on sitten 14. Viime kerrallakin testasin näin aikaisin eli pp.11 ja nega silloin tuli. Vuoto alkoi sitten pp.14.
 
Tupasvilla, täällä jännitän kovasti sun puolesta :) :eek:

ON: Taukokierto kp23, toista päivää pistää oudosti oikeaan munasarjaan ja äskettäin alkoi ihan jomottaakin, niinkuin menkat olis alkamas :eek: ei mulla vielä näin aikasin oo ikinä tullu näin kovia menkkakipuja.. Kuvittelen tietysti heti kaikkea, mutta tiedän ettei voi tärpätä tällaisesta kierrosta.. Jään siis ihmettelemään ja odottelemaan :)
 
Amele mä sekoitan vehnänalkioöljyn jogurtin tai puuron sekaan, niin ei maistu lainkaan. Oon syönyt sitä jo monta kuukautta joka päivä, joten ei tunnu auttavan ;) Mut syön silti edelleen, tekeehän se hyvää esim. hiuksille ja kynsille.

ON: pp5 menossa inssin jälkeen. Aika on mennyt jotenkin tosi nopeasti, kun olen yrittänyt keskittyä ihan muihin asioihin. Ei oo ollu minkäännäköisiä oireita tähän asti, muuta kuin silloin inssipäivänä. Ensi viikolla sitten testailemaan :).

Tupasvillalle tsemppiä! Toivottavasti vatsakivut ei olis mitään raskautta vakavampaa ;)
 
Tein jo testin tänä aamuna, pp.11. Tulos oli nega. Eli kaipa se vuoto sitten perjantaina alkaa. Harmin paikka. Miten taas jaksaa lähteä neljännelle hoitokierrokselle? Noh se saa sitten tältä keväältä/kesältä olla viimeinen. Kesäkuussa minulla on kesäloma ja siihen emme sitten hoitoa ota. Seuraava hoitohommeli on sitten kesän jälkeen, elokuussa.

Viime yönä kuitenkin taas vatsassa möyrysi ja oli hieman öklö olotila ja tämä etova olotila jatkuu nyt aamusta. Kai tämä on vain sitä vatsatautia. Voihan siinäkin tämä etova olotila jatkua vaikka kuinka kauan. Mutta ei tämä hääviä silti ole, vaikka varsinaista oksettavaa olotilaa ei olekaan.
 
Peikko89 älähän nyt, on niitä välikiertoplussia täälläkin tullut eteen, joten eihän sitä koskaan tiedä. :) Tai en nyt muista teidän lapsettomuuden "syytä", joten en uskalla liikaa antaa toivoa, vaikka ihmeitä tapahtuukin. Onko välikierto muuten tehnyt hyvää? Meillä lääkäri suositteli sitä tämän kierron jälkeen, jos tästä ei tärppää. Minä en ole välikierron kannalla, sillä sitten taas kierto venyy ihan superpitkäksi ja saa aloittaa sen tasoittamisen ihan alusta. Mutta katsotaan nyt. Ehkä se mielelle voisi tehdä ihan hyvääkin...

Sopla minä otin sitä vehnänalkioöljyä ensin ihan pelkilteen ja meinasin aina oksentaa. Sitten koitin sekoittaa sitä jugurttiin yms. mutta olin saanut jonkinmoisen kammon ja maistoin sen kaikesta läpi ja yökin joka kerta. Jätimpä siis öljyt syömättä. :) Ihanaa, että siellä aika on mennyt nopeasti. Minulla menee aina eka viikko oviksen jälkeen nopeasti, mutta toinen viikko tuntuu matelevan niiiin hitaasti. Peukutan sulle plussan puolesta.

Tupasvilla höh nega, tylsää! Pahoittelut siitä! Toisaalta testasit kyllä aika varhain, joten voihan se siitä vielä plussaksikin muuttua. Uskon kyllä, että fiilikset ovat maassa, joten tsemppiä.
 
Näin toimin viime kerrallakin, testi nega pp.11 ja pp.14 alkoivat kk:set ( siis sen 2 viikkoa inseminaation jälkeeen). No en nyt niin alamaissa ole mitä viime kerralla, eka kerta on se pahin pettymys. Kun tämäkin vaihtoehto on otettava huomioon, ei saa toki liikaa olla "pilvilinnoissa". Toivottavasti perjantaina kk:set sitten tulevat, niin pääsee aloittelemaan neljättä hoitokierrosta. Lämmöt ovat ainakin jo laskusuunnassa 35,6 astetta - 36,5 astetta.
 
Moi kaikille ja päivittelyä taas.
Viime pe oli folli uä ja siellä yks 1,6mm folli. Limis 7,5mm. Lääkäri käski pistää menopuria viel la aamulla ja illalla pistin ton ovitrellen.
Ma oli viimeinen inssi. Folli ei ollu ihan irronnu, mikä oli lääkärin mielestä hyvä. Simppoja 26milj. :) Nyt oli eri lääkäri kun viimeksi ja sai katetrin menemään sisään ongelmitta eikä sattunu ollenkaan. :) Kyllä huomaa että lääkäreissäkin on eroa.

En uskaltanut lääkärissä sanoa että juurihoito jouduttiin tekemään tän lääkityksen aikana, toivottavast siitä ei haittaa ollu. :/

Pahoittelut neganneille! :(
Plussatuulia piinareille :)
 

Yhteistyössä